Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
NE
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
1. komplicirani postupak donošenja osnovnog općeg akta REGOS-a
2. nedostatna ovlast REGOS-a za provođenje rasporeda nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje u određenim okolnostima
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Izrada izmjene postojećeg zakona potrebna je zbog jačanja uloge REGOS-a u provedbi rasporeda nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, čime će se osigurati učinkovitije prosljeđivanje uplaćenih doprinosa na osobne račune članova obveznih mirovinskih fondova, što je i osnovna namjena njihove uplate. Također je potrebno pojednostaviti postupak donošenja osnovnog općeg akta REGOS-a, na način da se predlaže da suglasnost na Statut daje resorni ministar, tim više što resorno ministarstvo obavlja nadzor nad radom REGOS-a, a ne više Vlada RH, a što je moguće učiniti jedino izmjenom važećeg zakona.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Obveznici uplate doprinosa dužni su podnijeti zakonom propisane podatke REGOS-u prilikom svakog plaćanja doprinosa za obvezna mirovinska osiguranja. Zaprimljeni podaci po osiguranicima, jedan su od preduvjeta kako bi se uplaćeni doprinos za II. stup mogao proslijediti u obvezne mirovinske fondove i društva i evidentirati na osobnim računima osiguranika. Ako obveznik ne podnese odgovarajuće obrasce, sredstva uplaćenog doprinosa II. stupa mirovinskog osiguranja prosljeđuju se nakon 8 radnih dana na privremeni račun, kao i sve ostale uplate koje se nisu mogle povezati s pripadajućim zaduženjima (pogrešne uplate ili uplate veće od zaduženja). Uplate ostaju na privremenom računu sve dok obveznici ne podnesu odgovarajuće obrasce ili zahtjeve za povrat ili preknjiženje. Sredstvima koja se nalaze na privremenom računu raspolaže Ministarstvo financija te plaća kamatu u visini 0,45% godišnje. Trenutno, udio nepovezanih uplata iznosi 0,46% od ukupno uplaćenih doprinosa II. stupa mirovinskog osiguranja, a na privremenom računu krajem mjeseca kolovoza 2017. godine bilo je nepovezanih uplata u iznosu od oko 187 mil. kuna. Kako se radi o osobnim sredstvima osiguranika koja bi se, u pravilu bez zastoja, trebala prosljeđivati na osobne račune osiguranika u izabrane obvezne mirovinske fondove, potrebno je uvođenje novih ovlasti REGOS-a za potrebna dodatna postupanja. U odnosu na izmjenu načina donošenja Statuta, činjenica da temeljem propisane nadležnosti ministarstvo nadležno za mirovinski sustav obavlja upravni nadzor nad obavljanjem poslova iz djelokruga REGOS-a, trebala bi utjecati na mogućnost da se, radi operativnosti Statut REGOS-a donosi uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za mirovinski sustav.
3.UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj predloženog propisa je jačanje uloge REGOS-a u provedbi rasporeda nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, čime će se osigurati učinkovitije prosljeđivanje uplaćenih doprinosa na osobne račune članova obveznih mirovinskih fondova, što je i osnovna namjena njihove uplate. Drugi cilj je pojednostavljenje postupka donošenja osnovnog općeg akta REGOS-a, na način da se predlaže da suglasnost na Statut daje resorni ministar, a ne više Vlada RH.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Očekuje se smanjenje sredstava na privremenom računu REGOS-a, koja čekaju da budu raspoređena na osobne račune članova obveznih mirovinskih fondova, te pojednostavljenje procedure donošenja osnovnog općeg akta REGOS-a
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
2018. godina
4.UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Izmjene i dopune važećeg propisa
Obrazloženje: Potrebno je precizno propisivanje načina rasporeda uplaćenih doprinosa na temelju individualne kapitalizirane štednje u slučaju nedostajućih podataka o osiguranicima, u točno određenim okolnostima, kao i precizno propisivanje načina donošenja općeg akta REGOS-a
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nema nenormativnog rješenja
Obrazloženje: Način rasporeda uplaćenih doprinosa na temelju individualne kapitalizirane štednje u slučaju nedostajućih podataka o osiguranicima, kao niti način donošenja osnovnog općeg akta nije moguće urediti nenormativnim rješenjem
5.UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
DA
NE
NE
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
DA
NE
NE
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
DA
NE
NE
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
DA
NE
NE
5.1.5.
Cijena roba i usluga
DA
NE
NE
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
DA
NE
NE
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
DA
NE
NE
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
DA
NE
NE
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
DA
NE
NE
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
DA
NE
NE
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
DA
NE
NE
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
DA
NE
NE
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
DA
NE
NE
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.1.21.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
DA
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.2.UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
DA
NE
NE
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
DA
NE
NE
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
DA
NE
NE
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.2.11.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
DA
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.3.UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
DA
NE
NE
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
DA
NE
NE
5.3.3.
Socijalna uključenost
DA
NE
NE
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
DA
NE
NE
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
DA
NE
NE
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
Visina primanja iz sustava socijalne sigurnosti
DA
NE
NE
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
S obzirom da nepovezana sredstva doprinosa na privremenom računu REGOS-a, čekaju da budu raspoređena na osobne račune članova obveznih mirovinskih fondova, članovi obveznih mirovinskih fondova koji će ostvariti mirovinu iz II. mirovinskog stupa ostvaruju nižu mirovinu. Stoga će proširenje ovlasti REGOS-a da određena sredstva u posebno određenim okolnostima rasporedi na osobne račune članova obveznih mirovinskih fondova u neznatnoj mjeri utjecati na visinu njihovih primanja u starosti
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.3.14.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
DA
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.4.UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
DA
NE
NE
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
DA
NE
NE
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
DA
NE
NE
5.4.4.
Status regulirane profesije
DA
NE
NE
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
DA
NE
NE
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
DA
NE
NE
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
DA
NE
NE
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
DA
NE
NE
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
DA
NE
NE
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
DA
NE
NE
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
DA
NE
NE
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.4.20.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
DA
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.5.UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
DA
NE
NE
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
DA
NE
NE
5.5.3.
Korištenje energije
DA
NE
NE
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
DA
NE
NE
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
DA
NE
NE
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
DA
NE
NE
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
DA
NE
NE
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
DA
NE
NE
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
DA
NE
NE
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.5.17.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
DA
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.6.UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
DA
NE
NE
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
DA
NE
NE
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
DA
NE
NE
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
DA
NE
NE
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
DA
NE
NE
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
DA
NE
NE
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
DA
NE
NE
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
DA
NE
NE
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.6.13.
Srednji i velikii poduzetnici
DA
NE
NE
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.6.17.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
DA
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
6.Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
DA
NE
6.1.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
6.2.
Obrazloženje:
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
6.3.
Obrazloženje:
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
6.4.
Obrazloženje:
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
6.5.
Obrazloženje:
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
7.Obrazloženje
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
8.
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Potreba za PUP
Procjena učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
NE
8.2.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
NE
8.3.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
NE
8.4.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
NE
8.5.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
NE
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
NE
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
Potreba za MSP test
8.7.
MSP test
DA
NE
8.8.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
NE
8.9.
Provođenje MSP testa
NE
9.
Provođenje SCM metodologije
PRILOZI
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
11.
Potpis:
mr. sc. Marko Pavić, ministar
Datum: 15. rujna 2017.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
1.OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o izmjenama Zakona o Središnjem registru osiguranika
1.3.
Datum:
15. rujna 2017.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Uprava za mirovinski sustav, Sektor za mirovinski sustav, Služba za analizu i razvoj mirovinskoga sustava
Snježana Baloković
tel. 6106377
e-mail: snjezana.balokovic@mrms.hr
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
NE
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
1. komplicirani postupak donošenja osnovnog općeg akta REGOS-a
2. nedostatna ovlast REGOS-a za provođenje rasporeda nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje u određenim okolnostima
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Izrada izmjene postojećeg zakona potrebna je zbog jačanja uloge REGOS-a u provedbi rasporeda nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, čime će se osigurati učinkovitije prosljeđivanje uplaćenih doprinosa na osobne račune članova obveznih mirovinskih fondova, što je i osnovna namjena njihove uplate. Također je potrebno pojednostaviti postupak donošenja osnovnog općeg akta REGOS-a, na način da se predlaže da suglasnost na Statut daje resorni ministar, tim više što resorno ministarstvo obavlja nadzor nad radom REGOS-a, a ne više Vlada RH, a što je moguće učiniti jedino izmjenom važećeg zakona.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Obveznici uplate doprinosa dužni su podnijeti zakonom propisane podatke REGOS-u prilikom svakog plaćanja doprinosa za obvezna mirovinska osiguranja. Zaprimljeni podaci po osiguranicima, jedan su od preduvjeta kako bi se uplaćeni doprinos za II. stup mogao proslijediti u obvezne mirovinske fondove i društva i evidentirati na osobnim računima osiguranika. Ako obveznik ne podnese odgovarajuće obrasce, sredstva uplaćenog doprinosa II. stupa mirovinskog osiguranja prosljeđuju se nakon 8 radnih dana na privremeni račun, kao i sve ostale uplate koje se nisu mogle povezati s pripadajućim zaduženjima (pogrešne uplate ili uplate veće od zaduženja). Uplate ostaju na privremenom računu sve dok obveznici ne podnesu odgovarajuće obrasce ili zahtjeve za povrat ili preknjiženje. Sredstvima koja se nalaze na privremenom računu raspolaže Ministarstvo financija te plaća kamatu u visini 0,45% godišnje. Trenutno, udio nepovezanih uplata iznosi 0,46% od ukupno uplaćenih doprinosa II. stupa mirovinskog osiguranja, a na privremenom računu krajem mjeseca kolovoza 2017. godine bilo je nepovezanih uplata u iznosu od oko 187 mil. kuna. Kako se radi o osobnim sredstvima osiguranika koja bi se, u pravilu bez zastoja, trebala prosljeđivati na osobne račune osiguranika u izabrane obvezne mirovinske fondove, potrebno je uvođenje novih ovlasti REGOS-a za potrebna dodatna postupanja. U odnosu na izmjenu načina donošenja Statuta, činjenica da temeljem propisane nadležnosti ministarstvo nadležno za mirovinski sustav obavlja upravni nadzor nad obavljanjem poslova iz djelokruga REGOS-a, trebala bi utjecati na mogućnost da se, radi operativnosti Statut REGOS-a donosi uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za mirovinski sustav.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
3.UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj predloženog propisa je jačanje uloge REGOS-a u provedbi rasporeda nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, čime će se osigurati učinkovitije prosljeđivanje uplaćenih doprinosa na osobne račune članova obveznih mirovinskih fondova, što je i osnovna namjena njihove uplate. Drugi cilj je pojednostavljenje postupka donošenja osnovnog općeg akta REGOS-a, na način da se predlaže da suglasnost na Statut daje resorni ministar, a ne više Vlada RH.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Očekuje se smanjenje sredstava na privremenom računu REGOS-a, koja čekaju da budu raspoređena na osobne račune članova obveznih mirovinskih fondova, te pojednostavljenje procedure donošenja osnovnog općeg akta REGOS-a
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
2018. godina
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
4.UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Izmjene i dopune važećeg propisa
Obrazloženje: Potrebno je precizno propisivanje načina rasporeda uplaćenih doprinosa na temelju individualne kapitalizirane štednje u slučaju nedostajućih podataka o osiguranicima, u točno određenim okolnostima, kao i precizno propisivanje načina donošenja općeg akta REGOS-a
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nema nenormativnog rješenja
Obrazloženje: Način rasporeda uplaćenih doprinosa na temelju individualne kapitalizirane štednje u slučaju nedostajućih podataka o osiguranicima, kao niti način donošenja osnovnog općeg akta nije moguće urediti nenormativnim rješenjem
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
5.UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
5.1.UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
DA
NE
NE
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
DA
NE
NE
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
DA
NE
NE
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
DA
NE
NE
5.1.5.
Cijena roba i usluga
DA
NE
NE
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
DA
NE
NE
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
DA
NE
NE
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
DA
NE
NE
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
DA
NE
NE
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
DA
NE
NE
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
DA
NE
NE
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
DA
NE
NE
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
DA
NE
NE
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.1.21.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
DA
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
5.2.UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
DA
NE
NE
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
DA
NE
NE
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
DA
NE
NE
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.2.11.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
DA
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
5.3.UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
DA
NE
NE
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
DA
NE
NE
5.3.3.
Socijalna uključenost
DA
NE
NE
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
DA
NE
NE
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
DA
NE
NE
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
Visina primanja iz sustava socijalne sigurnosti
DA
NE
NE
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
S obzirom da nepovezana sredstva doprinosa na privremenom računu REGOS-a, čekaju da budu raspoređena na osobne račune članova obveznih mirovinskih fondova, članovi obveznih mirovinskih fondova koji će ostvariti mirovinu iz II. mirovinskog stupa ostvaruju nižu mirovinu. Stoga će proširenje ovlasti REGOS-a da određena sredstva u posebno određenim okolnostima rasporedi na osobne račune članova obveznih mirovinskih fondova u neznatnoj mjeri utjecati na visinu njihovih primanja u starosti
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.3.14.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
DA
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
5.4.UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
DA
NE
NE
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
DA
NE
NE
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
DA
NE
NE
5.4.4.
Status regulirane profesije
DA
NE
NE
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
DA
NE
NE
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
DA
NE
NE
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
DA
NE
NE
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
DA
NE
NE
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
DA
NE
NE
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
DA
NE
NE
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
DA
NE
NE
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.4.20.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
DA
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
5.5.UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
DA
NE
NE
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
DA
NE
NE
5.5.3.
Korištenje energije
DA
NE
NE
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
DA
NE
NE
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
DA
NE
NE
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
DA
NE
NE
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
DA
NE
NE
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
DA
NE
NE
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
DA
NE
NE
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
DA
NE
NE
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.5.17.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
DA
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
5.6.UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
DA
NE
NE
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
DA
NE
NE
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
DA
NE
NE
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
DA
NE
NE
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
DA
NE
NE
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
DA
NE
NE
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
DA
NE
NE
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
DA
NE
NE
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
DA
NE
NE
5.6.13.
Srednji i velikii poduzetnici
DA
NE
NE
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
DA
NE
NE
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
DA
NE
NE
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
DA
NE
NE
5.6.17.
Hrvatski branitelji
DA
NE
NE
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
DA
NE
NE
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
DA
NE
NE
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
DA
NE
NE
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
DA
NE
NE
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
DA
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
6.Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
DA
NE
6.1.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
6.2.
Obrazloženje:
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
6.3.
Obrazloženje:
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
6.4.
Obrazloženje:
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
6.5.
Obrazloženje:
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
7.Obrazloženje
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
8.
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Potreba za PUP
Procjena učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
NE
8.2.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
NE
8.3.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
NE
8.4.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
NE
8.5.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
NE
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
NE
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
Potreba za MSP test
8.7.
MSP test
DA
NE
8.8.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
NE
8.9.
Provođenje MSP testa
NE
9.
Provođenje SCM metodologije
PRILOZI
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
11.
Potpis:
mr. sc. Marko Pavić, ministar
Datum: 15. rujna 2017.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava