Putem ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga Sustav start-up inkubatora na području Urbane aglomeracije Rijeka (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja i, ako je primjenjivo, partnera, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji trebaju proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva, te redovno pratiti ažuriranje (izmjene i/ili dopune) dokumentacije Poziva.
*Prijavitelji i partneri (ako je primjenjivo) se posebice trebaju upoznati s uvjetima ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (Prilog 1. Ugovor i Prilog 2. Opći uvjeti Ugovora) u kojima se razrađuju prava i obveze prijavitelja kao korisnika bespovratnih sredstava.
1.1 Strateški i zakonodavni okvir
Okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. definiran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za ulaganje rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj Jačanje konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva, kao jedan od izabranih ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK) 1, koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESIF) a njegova strategija temelji se na koncentraciji ulaganja u devet Tematskih ciljeva zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja, s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (u daljnjem tekstu: SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i na regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi (u daljnjem tekstu: PO) 3 Poslovna konkurentnost, SC 3a2 Omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva OPKK-a, financiranog sredstvima ESI fondova.
Poziv je na razini EU usklađen sa Strategijom Europa 2020. – „Europska strategija za pametan, održiv i uključiv rast“, Zakonom o malom gospodarstvu Europske unije. - „Small Business Act for Europe“ (2008.), Akcijskim planom za razvoj poduzetništva 2020. ‒ „Ponovno buđenje poduzetničkog duha u Europi“ te Teritorijalnom agendom EU 2020.
Na nacionalnoj razini Poziv je usklađen s Operativnim programom „Konkurentnost i kohezija“ 2014.-2020., te Strategijom razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013.-2020. (NN 136/2013) koja ima za cilj ojačati konkurentnost MSP-a promocijom poduzetništva i poboljšanjem poduzetničkih vještina.
Na lokalnoj razini Poziv je usklađen sa Strategijom Urbane aglomeracije Rijeka 2016.-2020. (Službeno glasilo Grada Rijeke godina IV-broj 3) koja u sklopu strateškog cilja 2. Stvaranje uvjeta za razvoj zelenog gospodarstva ima za prioritet (2.1) Razvoj napredne poduzetničke infrastrukture i novih tehnologija s posebnim naglaskom na zelene tehnologije, te posebno mjeru 2.1.1. Napredna poduzetnička infrastruktura u funkciji stvaranja novih poduzetnika.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o Europskoj uniji i Ugovor o funkcioniranju Europske unije (pročišćene verzije, 2016/C 202/01, od 7. lipnja 2016. godine)
Uredba (EU) br. 1300/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Kohezijskom fondu i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1084/2006 (Uredba o KF-u);
Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju „Ulaganje za rast i radna mjesta” te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006 (Uredba o EFRR-u);
Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1303/2013)
Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. godine o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju EU i Uredba Komisije (EU) 2017/1084 od 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (SL L 156, 20.6.2017.) - u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 651/2014;
Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013o primjeni članka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (OJ L 352/2013 - u daljnjem tekstu: Uredba de minimis)
Preporuka Komisije (EU) br. 2003/361/EC od 6. svibnja 2003. godine vezano za definiciju mikro, malih i srednjih poduzeća;
Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. godine o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (Uredba (EU) br. 651/2014).
Uredba (EU, EURATOM) br. 966/2012 Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2012. o financijskim pravilima primjenjivima na opći proračun Unije, stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EC, Euratom) br. 1605/2002 (SL L 298/1, 26.10.2012.) (Financijska uredba);
Direktiva 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu javne nabave i stavljanja izvan snage Direktive 2004/18/EZ (Direktiva 2014/24/EU);
Smjernice za države članice o integriranom održivom urbanom razvoju (članak 7. Uredbe o EFRR-u)
Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN-Međunarodni ugovori br. 2/12);
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN 92/14);
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, uvezi s ciljem" Ulaganje za rast i radna mjesta“ (NN 107/14, 23/15, 129/15, 15/17, 18/17 - ispravak);
Zakon o javnoj nabavi (NN 120/16);
Zakon o državnim potporama (NN 47/14 i 69/17);
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN 157/13, 152/14);
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN 82/08);
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN 85/08, 112/12);
Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN 143/14);
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13);
Zakon o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN 108/12, 144/12, 81/13, 112/13, 71/15, 78/15);
Stečajni zakon (NN 71/15);
Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN 29/02, 63/07, 53/12, 56/13, 121/16);
Program dodjele državnih potpora za omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva u ITU područjima (u daljnjem tekstu: Program potpora);
Zakon o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14, 123/17);
Uredba o indeksu razvijenosti (NN 131/17);
Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 132/17).
Napomena: Propisi navedeni u ovom Pozivu su propisi koji su na snazi (važeći) trenutku njegove objave te se na Upute za prijavitelje i ostalu prateću dokumentaciju, kao i na sve odnose koji proizlaze iz Poziva, primjenjuje pozitivno zakonodavstvo što uključuje zakonske i podzakonske akte RH i EU koji su naknadno stupili na snagu, kao i sve njihove kasnije izmjene i dopune. Dužnost je Prijavitelja provjeriti primjenjivo zakonodavstvo u trenutku dostave projektnog prijedloga, jer će se na Prijavitelja primijeniti propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
1.2. Odgovornosti za upravljanje
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a.
Posredničko tijelo integriranih teritorijalnih ulaganja (u daljnjem tekstu: ITU PT) za ovaj Poziv je grad središte Urbane aglomeracijeRijeka.
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (u daljnjem tekstu: SAFU).
Sva tijela u sustavu obavljaju svoje djelatnosti i odgovorne su za procedure kako je definirano ranije navedenim zakonodavnim okvirom te odredbama ovog Poziva.
1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Predmet Poziva:Ovim Pozivom definiraju se ciljevi, uvjeti i postupak dodjele bespovratnih sredstava za podršku razvoju sustava start-up inkubatora na području Urbane aglomeracije Rijeka. Određuju se pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriteriji prihvatljivosti i kriteriji odabira projektnog prijedloga, kriteriji prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti i izdataka.
Unaprjeđenjem poslovnih pomoćnih usluga i infrastrukture za osnivanje, razvoj i širenje poslovanja omogućit će MSP-ima lakši pristup informacijama, znanju o mogućnostima razvoja i visokokvalitetnim poslovnim uslugama i infrastrukturi koju nude poduzetničke potporne institucije (u daljnjem tekstu: PPI) kao pružatelji poslovnih usluga. Korištenje usluga PPI-jeva i dostupne infrastrukture omogućit će osnivanje novih poduzeća, a već postojećim malim i srednjim poduzetnicima (u daljnjem tekstu: MSP) će omogućiti unaprjeđenje znanja i kompetencija te će pridonijeti učvršćivanju položaja MSP-a na tržištu.
Svrha (cilj) Poziva:Cilj poziva je omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva, pogotovo u zelenim tehnologijama, na području Urbane aglomeracije Rijeka.
Glavne aktivnosti kojima će se to postići su izgradnja poduzetničke infrastrukture s opremanjem iste, uz pružanje usluga podrške razvoja poslovanja poduzetnika početnika.
U okviru ovog Poziva potpora će se dodijeliti projektima za financiranje sljedećih aktivnosti:
-Ulaganja za poboljšanje (obnovu) postojeće poslovne infrastrukture, uključujući i opremanje, u svrhu pružanja poslovnih usluga poduzetnicima;
-Ulaganja za stvaranje nove poslovne infrastrukture, uključujući i izgradnju i opremanje u svrhu pružanja poslovnih usluga poduzetnicima;
-Pružanje usluga za MSP-e od strane PPI-a;
-Organiziranje programa mentorstva za MSP-e;
-Podrška za pred-inkubacijske usluge pružena od strane PPI-a s prikladnom infrastrukturom i uslugama za potragu i odabir inovativnih ideja;
-Podrška osnivanju start-upa;
-Promocija savjetodavnih usluga prema poduzetnicima.
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati doprinos svim pokazateljima definiranima u Pozivu, trima pokazateljima neposrednih rezultata specifičnih za OPKKte pokazatelju Strategije razvoja urbane aglomeracije Rijeka (u daljnjem tekstu: SRUP Rijeka) specifičnom za predmetni Poziv. Njihove konkretne vrijednosti potrebno je navesti u Prijavnom obrascu gdje je primjenjivo te u ostaloj, za to predviđenoj dokumentaciji Poziva.
Pokazatelje je potrebno realno kvantificirati, odnosno potrebno je utvrditi ciljne vrijednosti koja će se postići projektom. Prijavitelj u svom projektnom prijedlogu mora prikazati doprinos ostvarenju pokazatelja OPKK i to kroz doprinos sljedećim pokazateljima koje projekt treba ostvariti najkasnije do isteka razdoblja provedbe projekta.
OP KK pokazatelj neposrednih rezultata
Oznaka
Pokazatelj
Jedinica mjere
Polazišna vrijednost
Učestalost izvještavanja
Obrazloženje i dokaz postignuća
3a21
Opremljena i/ili izgrađena fizička infrastruktura
m2
0
Po potpisivanju Ugovora i na kraju, po odobrenju Završnog ZNS-a
Odobreni Završni ZNS,Zahtjev za plaćanje, Izvješće o provedbi projekta, provjere na licu mjesta, provjere nakon provedbe projekta.
3a22
Podržane organizacije za poslovnu podršku
Broj
0
Po potpisivanju Ugovora i na kraju, po odobrenju Završnog ZNS-a
Potpisani ugovor, Odobreni Završni ZNS, Izvješća o provedbi.
C004
Proizvodno ulaganje: Broj poduzeća koja primaju nefinancijsku potporu
Broj
0
Po potpisivanju Ugovora i tijekom provedbe po odobrenju ZNS-ova
Pokazatelj se odnosi na broj poduzeća koja će koristiti infrastrukturu, tj. proizvode/usluge infrastrukture. Potpisne liste s održanih sastanaka/događanja ili ovjerene izjava predstavnika poduzeća koja su primila savjetodavnu potporu (u slučaju savjetovanja putem elektroničke pošte/telefona), ugovori, potpisne liste, pozivi na događaje i slično.
Pokazatelj neposrednih rezultata specifičan za Poziv (pokazatelj Poziva)
Pokazatelj
Jedinica mjere
Polazišna vrijednost
Učestalost izvještavanja
Obrazloženje i dokazi postignuća
Broj programa/ inkubatora (Pokazatelj SRUP Rijeka)
Broj
0
Po potpisivanju Ugovora i na kraju, po odobrenju Završnog izvješća
Potpisani ugovor, Završno izvješće, Sustav eFondovi.
Ostvarenje pokazatelja neposrednih rezultata na razini projekta pratiti će PT2 i UT.
U slučaju da korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja navedenih u prijavi projektnog prijedloga, nadležno tijelo ima pravo od korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja, sukladno točki 5. i 6. Priloga III. Pravilima o financijskim korekcijama (Prilog 5. ovih Uputa).
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu privremenog poziva.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 39.829.087,67 HRK.
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Najniža odnosno najviša dopuštena ukupna vrijednost prihvatljivih troškova pojedinačnog projektnog prijedloga koji može biti dostavljen u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:
najniži iznos 500.000,00 HRK
najviši iznos 33.500.000,00 HRK.
Najviši mogući udio bespovratnih sredstava je 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova pojedinačnih projektnih prijedloga i to za aktivnosti čije se sufinanciranje bespovratnim sredstvima ne smatra državnom potporom.
Ukupan iznos traženih bespovratnih sredstava za sve projektne prijedloge koji mogu biti dostavljeni u sklopu ovog poziva ne smije prijeći propisani najveći dopušteni iznos bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih izdataka koja se mogu dodijeliti temeljem Poziva odnosno Programa potpora i/ili ako je primjenjivo Uredbe de minimis.
Ukoliko će inkubator ostvarivati neto prihod (ovo se odnosi samo na učinke od investicijskih ulaganja iz projekta) takav neto prihod se za promatrano razdoblje (najmanje 10 ili 15 godina) mora svesti na sadašnju vrijednost i oduzeti od diskontiranih troškova ulaganja što predstavlja prihvatljive troškove (financijski jaz) koji ujedno predstavljaju maksimalni iznos potpore iz EU fondova. U svrhu izračuna financijskog jaza, prijavitelje se upućuje na primjenu Obrasca 10. Tablica za izračun financijskog jaza (xls format).
Financijska diskontna stopa iznosi 4%.
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstva ili vanjskim financiranjem (svime što ne predstavlja sredstva iz bilo kojeg javnog izvora, uključujući iz Europske unije, odnosno europskih strukturnih i investicijskih fondova) osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih izdataka projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava iz EFRR dodijeljenih za financiranje prihvatljivih izdataka u sklopu ovog Poziva,
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova unutar projektnog prijedloga.
U sklopu ovog Poziva korisnik ima pravo zatražiti predujam. Ukupni iznos predujma ne može biti viši od 40% ukupne vrijednosti dodijeljenih bespovratnih sredstava.
Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade, metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta (Prilog 1.)
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
1.5. Razdoblje provedbe projekta
Razdoblje provedbe projektazapočinje početkom obavljanja aktivnosti projekta te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti. Razdoblje provedbe projekta bit će jasno definirano u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava (Prilog 2 ovog Poziva; u daljnjem tekstu: Ugovor).
Početak obavljanja aktivnosti projekta ne smije započeti prije predaje projektnog prijedloga u okviru Poziva, ni završiti prije potpisivanja Ugovora.
Početkom obavljanja aktivnosti projekta smatra se zakonski obvezujuća obveza za naručivanje radova, dobara ili usluga ili bilo koja druga obveza koja ulaganje čini neopozivim (npr. potpis ugovora, izdavanje narudžbenice i sl.), ovisno o tome što nastupi prije.
Trajanje projekta ne može biti duže od 36 mjeseci od dana sklapanja Ugovora.
Razdoblje provedbe pojedinačnih projekata unutar Poziva bit će jasno definirano u Ugovoru.
Trošak mora nastati u razdoblju provedbe da bi bio prihvatljiv za financiranje sukladno Ugovoru.
1.6. Razdoblje prihvatljivosti izdataka
Razdoblje prihvatljivosti izdataka je razdoblje unutar kojeg mora nastati izdatak da bi bio prihvatljiv za financiranje, a koje se određuje Ugovorom. Razdoblje prihvatljivosti izdataka uključuje razdoblje provedbe projekta te završava 30 dana nakon završetka razdoblja provedbe projekta.
1.7. Razdoblje financiranja
Razdoblje financiranja je razdoblje unutar kojeg se mogu izvršavati financijske transakcije vezane uz izvršenje Ugovora. Razdoblje financiranja projekta započinje stupanjem Ugovora na snagu i traje najdulje 18 mjeseci od datuma završetka razdoblja provedbe projekta.
1.8. Obveze koje se odnose na državne potpore / Vrste, iznos i intenzitet potpore
Moguće državne potpore po ovom Pozivu ocjenjivat će se na dva načina i to s obzirom na to je li prijavitelj, ujedno i vlasnik inkubatora, jedinica lokalne samouprave (u daljnjem tekstu: JLS) ili je prijavitelj, ujedno i vlasnik, PPI.
U slučaju da je prijavitelj PPI, a vlasnik inkubatora je JLS, tada PPI treba s JLS-om sklopiti sporazum o korištenju inkubatora, a sva eventualna dobit ostvarena iz korištenja inkubatora mora se doznačiti JLS-u.
UPUTE ZA PRIJAVITELJE
Poziv na dostavu projektnih prijedloga
Sustav start-up inkubatora na području Urbane aglomeracije Rijeka
( referentni broj: <…> )
otvoreni postupak u modalitetu privremenog Poziva
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Sadržaj
Sadržaj
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
1.2. Odgovornosti za upravljanje
1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
1.5. Razdoblje provedbe projekta
1.6. Razdoblje prihvatljivosti izdataka
1.7. Razdoblje financiranja
1.8. Obveze koje se odnose na državne potpore / Vrste, iznos i intenzitet potpore
1.8.1. JLS – prijavitelj i vlasnik inkubatora
1.8.2. PPI – prijavitelj
1.8.3. Potpore male vrijednosti (de minimis potpore)
1.8.4. Zbrajanje potpora
PRAVILA POZIVA
2.1. Prihvatljivost prijavitelja
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
2.3. Kriteriji za isključenje
2.4. Broj projektnih prijedloga i bespovratnih sredstava po Prijavitelju
2.5. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost Prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost rezultata projekta
2.6. Prihvatljivost projekta
2.7. Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganja su dozvoljena?
2.8. Horizontalna načela
2.8.1. Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije
2.8.2. Pristupačnost za osobe s invaliditetom
2.8.3. Održivi razvoj
2.9. Op ći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost izdataka za provedbu projekta
2.9.1. Prihvatljive kategorije troškova
2.9.2. Neprihvatljivi troškovi
3. KAKO SE PRIJAVITI
3.1. Izgled i sadržaj projektnog prijedloga
3.2. Podnošenje projektnog prijedloga
3.3. Rok za predaju projektnog prijedloga
3.4. Dodatne informacije uz projektni prijedlog
3.5. Objava rezultata Poziva
4. POSTUPAK DODJELE
4.1. Faze postupka dodjele bespovratnih sredstava
4.2. Odredbe vezane uz dodatna pojašnjenja tijekom postupka dodjele
4.3. Prigovori
4.4. Ugovaranje
5. ODREDBE KOJE SE ODNOSE NA PROVEDBU PROJEKTA
5.1. Nabava
5.2. Provjere upravljanja projektom
5.3. Podnošenje zahtjeva za predujmom/nadoknadom sredstava
5.4. Povrat sredstava
5.5. Revizije projekta
5.6. Informiranje i vidljivost
6. OBRASCI I PRILOZI
7. POJMOVNIK
8. POPIS KRATICA
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1. OPĆE INFORMACIJE
Putem ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga Sustav start-up inkubatora na području Urbane aglomeracije Rijeka (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja i, ako je primjenjivo, partnera, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji trebaju proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva, te redovno pratiti ažuriranje (izmjene i/ili dopune) dokumentacije Poziva.
*Prijavitelji i partneri (ako je primjenjivo) se posebice trebaju upoznati s uvjetima ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (Prilog 1. Ugovor i Prilog 2. Opći uvjeti Ugovora) u kojima se razrađuju prava i obveze prijavitelja kao korisnika bespovratnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.1 Strateški i zakonodavni okvir
Okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. definiran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za ulaganje rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj Jačanje konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva, kao jedan od izabranih ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK) 1 , koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESIF) a njegova strategija temelji se na koncentraciji ulaganja u devet Tematskih ciljeva zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja, s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (u daljnjem tekstu: SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i na regionalnoj razini.
1 https://strukturnifondovi.hr/wp-content/uploads/2017/05/OPKK-2014.-2020.-tehničke-izmjene.pdf
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi (u daljnjem tekstu: PO) 3 Poslovna konkurentnost , SC 3a2 Omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva OPKK-a, financiranog sredstvima ESI fondova.
Poziv je na razini EU usklađen sa Strategijom Europa 2020. – „Europska strategija za pametan, održiv i uključiv rast“, Zakonom o malom gospodarstvu Europske unije. - „Small Business Act for Europe“ (2008.), Akcijskim planom za razvoj poduzetništva 2020. ‒ „Ponovno buđenje poduzetničkog duha u Europi“ te Teritorijalnom agendom EU 2020.
Na nacionalnoj razini Poziv je usklađen s Operativnim programom „Konkurentnost i kohezija“ 2014.-2020., te Strategijom razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013.-2020. (NN 136/2013) koja ima za cilj ojačati konkurentnost MSP-a promocijom poduzetništva i poboljšanjem poduzetničkih vještina.
Na lokalnoj razini Poziv je usklađen sa Strategijom Urbane aglomeracije Rijeka 2016.-2020. (Službeno glasilo Grada Rijeke godina IV-broj 3) koja u sklopu strateškog cilja 2. Stvaranje uvjeta za razvoj zelenog gospodarstva ima za prioritet (2.1) Razvoj napredne poduzetničke infrastrukture i novih tehnologija s posebnim naglaskom na zelene tehnologije, te posebno mjeru 2.1.1. Napredna poduzetnička infrastruktura u funkciji stvaranja novih poduzetnika.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o Europskoj uniji i Ugovor o funkcioniranju Europske unije (pročišćene verzije, 2016/C 202/01, od 7. lipnja 2016. godine)
Uredba (EU) br. 1300/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Kohezijskom fondu i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1084/2006 (Uredba o KF-u);
Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju „Ulaganje za rast i radna mjesta” te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006 (Uredba o EFRR-u);
Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1303/2013)
Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. godine o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju EU i Uredba Komisije (EU) 2017/1084 od 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (SL L 156, 20.6.2017.) - u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 651/2014;
Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 o primjeni članka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (OJ L 352/2013 - u daljnjem tekstu: Uredba de minimis)
Preporuka Komisije (EU) br. 2003/361/EC od 6. svibnja 2003. godine vezano za definiciju mikro, malih i srednjih poduzeća;
Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. godine o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (Uredba (EU) br. 651/2014).
Uredba (EU, EURATOM) br. 966/2012 Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2012. o financijskim pravilima primjenjivima na opći proračun Unije, stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EC, Euratom) br. 1605/2002 (SL L 298/1, 26.10.2012.) (Financijska uredba);
Direktiva 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu javne nabave i stavljanja izvan snage Direktive 2004/18/EZ (Direktiva 2014/24/EU);
Smjernice za države članice o integriranom održivom urbanom razvoju (članak 7. Uredbe o EFRR-u)
Komu nikacija Europske komisije (COM (2008) 394 završna verzija) – „Počnimo od najmanjih” – „Zakon o malom poduzetništvu” za Europu
Akti i propisi doneseni na temelju navedenog zakonodavstva:
https://eurlex.europa.eu/summary/chapter/enterprise.html?root_default=SUM_1_CODED=19
Nacionalno zakonodavstvo
Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN -Međunarodni ugovori br. 2/12);
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN 92/14);
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, uvezi s ciljem" Ulaganje za rast i radna mjesta“ (NN 107/14, 23/15, 129/15, 15/17, 18/17 - ispravak);
Zakon o javnoj nabavi (NN 120/16);
Zakon o državnim potporama (NN 47/14 i 69/17);
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN 157/13, 152/14);
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN 82/08);
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN 85/08, 112/12);
Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN 143/14);
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13);
Zakon o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN 108/12, 144/12, 81/13, 112/13, 71/15, 78/15);
Stečajni zakon (NN 71/15);
Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN 29/02, 63/07, 53/12, 56/13, 121/16);
Zakon o trgovačkim društvima (NN 111/93, 34/99, 118/03, 146/08, 137/09, 152/11, 111/12, 144/12, 68/13, 110/15);
Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 37/15);
Zakon o unapređenju poduzetničke infrastrukture (NN 93/13, 114/13, 41/14 , 57/18 );
Zakon o prostornom uređenju (NN 153/13,65/17);
Zakon o gradnji (NN 153/13,20/17);
Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN 79/14, 41/15 i 75/15);
Pravilnik o obveznom sadržaju i opremanju projekata građevina, (NN 64/14, 41/15, 105/15, 61/16, 20/17);
Pravilnik o održavanju građevina (NN 122/14);
Pravilnik o načinu provedbe stručnog nadzora građenja (NN 111/14, 107/15, 20/17);
Program dodjele državnih potpora za omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva u ITU područjima ( u daljnjem tekstu: Program potpora);
Zakon o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14, 123/17);
Uredba o indeksu razvijenosti (NN 131/17);
Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 132/17).
Napomena: Propisi navedeni u ovom Pozivu su propisi koji su na snazi (važeći) trenutku njegove objave te se na Upute za prijavitelje i ostalu prateću dokumentaciju, kao i na sve odnose koji proizlaze iz Poziva, primjenjuje pozitivno zakonodavstvo što uključuje zakonske i podzakonske akte RH i EU koji su naknadno stupili na snagu, kao i sve njihove kasnije izmjene i dopune. Dužnost je Prijavitelja provjeriti primjenjivo zakonodavstvo u trenutku dostave projektnog prijedloga, jer će se na Prijavitelja primijeniti propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.2. Odgovornosti za upravljanje
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a.
Posredničko tijelo integriranih teritorijalnih ulaganja (u daljnjem tekstu: ITU PT) za ovaj Poziv je grad središte Urbane aglomeracije Rijeka.
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (u daljnjem tekstu: SAFU).
Sva tijela u sustavu obavljaju svoje djelatnosti i odgovorne su za procedure kako je definirano ranije navedenim zakonodavnim okvirom te odredbama ovog Poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Predmet Poziva: Ovim Pozivom definiraju se ciljevi, uvjeti i postupak dodjele bespovratnih sredstava za podršku razvoju sustava start-up inkubatora na području Urbane aglomeracije Rijeka . Određuju se pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriteriji prihvatljivosti i kriteriji odabira projektnog prijedloga, kriteriji prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti i izdataka.
Unaprjeđenjem poslovnih pomoćnih usluga i infrastrukture za osnivanje, razvoj i širenje poslovanja omogućit će MSP-ima lakši pristup informacijama, znanju o mogućnostima razvoja i visokokvalitetnim poslovnim uslugama i infrastrukturi koju nude poduzetničke potporne institucije (u daljnjem tekstu: PPI) kao pružatelji poslovnih usluga. Korištenje usluga PPI-jeva i dostupne infrastrukture omogućit će osnivanje novih poduzeća, a već postojećim malim i srednjim poduzetnicima (u daljnjem tekstu: MSP) će omogućiti unaprjeđenje znanja i kompetencija te će pridonijeti učvršćivanju položaja MSP-a na tržištu.
Svrha (cilj) Poziva: Cilj poziva je omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva, pogotovo u zelenim tehnologijama, na području Urbane aglomeracije Rijeka.
Glavne aktivnosti kojima će se to postići su izgradnja poduzetničke infrastrukture s opremanjem iste, uz pružanje usluga podrške razvoja poslovanja poduzetnika početnika.
U okviru ovog Poziva potpora će se dodijeliti projektima za financiranje sljedećih aktivnosti:
- Ulaganja za poboljšanje (obnovu) postojeće poslovne infrastrukture, uključujući i opremanje, u svrhu pružanja poslovnih usluga poduzetnicima;
- Ulaganja za stvaranje nove poslovne infrastrukture, uključujući i izgradnju i opremanje u svrhu pružanja poslovnih usluga poduzetnicima;
- Pružanje usluga za MSP-e od strane PPI-a;
- Organiziranje programa mentorstva za MSP-e;
- Podrška za pred-inkubacijske usluge pružena od strane PPI-a s prikladnom infrastrukturom i uslugama za potragu i odabir inovativnih ideja;
- Podrška osnivanju start-upa;
- Promocija savjetodavnih usluga prema poduzetnicima.
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati doprinos svim pokazateljima definiranima u Pozivu, trima pokazateljima neposrednih rezultata specifičnih za OPKK te pokazatelju Strategije razvoja urbane aglomeracije Rijeka (u daljnjem tekstu: SRUP Rijeka) specifičnom za predmetni Poziv. Njihove konkretne vrijednosti potrebno je navesti u Prijavnom obrascu gdje je primjenjivo te u ostaloj, za to predviđenoj dokumentaciji Poziva.
Pokazatelje je potrebno realno kvantificirati, odnosno potrebno je utvrditi ciljne vrijednosti koja će se postići projektom. Prijavitelj u svom projektnom prijedlogu mora prikazati doprinos ostvarenju pokazatelja OPKK i to kroz doprinos sljedećim pokazateljima koje projekt treba ostvariti najkasnije do isteka razdoblja provedbe projekta.
OP KK pokazatelj neposrednih rezultata
Oznaka
Pokazatelj
Jedinica mjere
Polazišna vrijednost
Učestalost izvještavanja
Obrazloženje i dokaz postignuća
3a21
Opremljena i/ili izgrađena fizička infrastruktura
m2
0
Po potpisivanju Ugovora i na kraju, po odobrenju Završnog ZNS-a
Odobreni Završni ZNS, Zahtjev za plaćanje, Izvješće o provedbi projekta, provjere na licu mjesta, provjere nakon provedbe projekta.
3a22
Podržane organizacije za poslovnu podršku
Broj
0
Po potpisivanju Ugovora i na kraju, po odobrenju Završnog ZNS-a
Potpisani ugovor, Odobreni Završni ZNS, Izvješća o provedbi.
C004
Proizvodno ulaganje: Broj poduzeća koja primaju nefinancijsku potporu
Broj
0
Po potpisivanju Ugovora i tijekom provedbe po odobrenju ZNS-ova
Pokazatelj se odnosi na broj poduzeća koja će koristiti infrastrukturu, tj. proizvode/usluge infrastrukture. Potpisne liste s održanih sastanaka/događanja ili ovjerene izjava predstavnika poduzeća koja su primila savjetodavnu potporu (u slučaju savjetovanja putem elektroničke pošte/telefona), ugovori, potpisne liste, pozivi na događaje i slično.
Pokazatelj neposrednih rezultata specifičan za Poziv (pokazatelj Poziva)
Pokazatelj
Jedinica mjere
Polazišna vrijednost
Učestalost izvještavanja
Obrazloženje i dokazi postignuća
Broj programa/ inkubatora (Pokazatelj SRUP Rijeka)
Broj
0
Po potpisivanju Ugovora i na kraju, po odobrenju Završnog izvješća
Potpisani ugovor, Završno izvješće, Sustav eFondovi.
Ostvarenje pokazatelja neposrednih rezultata na razini projekta pratiti će PT2 i UT.
U slučaju da korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja navedenih u prijavi projektnog prijedloga, nadležno tijelo ima pravo od korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja, sukladno točki 5. i 6. Priloga III. Pravilima o financijskim korekcijama (Prilog 5. ovih Uputa).
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu privremenog poziva .
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 39.829.087,67 HRK.
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Najniža odnosno najviša dopuštena ukupna vrijednost prihvatljivih troškova pojedinačnog projektnog prijedloga koji može biti dostavljen u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:
najniži iznos 500.000,00 HRK
najviši iznos 33.500.000,00 HRK.
Najviši mogući udio bespovratnih sredstava je 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova pojedinačnih projektnih prijedloga i to za aktivnosti čije se sufinanciranje bespovratnim sredstvima ne smatra državnom potporom.
Ukupan iznos traženih bespovratnih sredstava za sve projektne prijedloge koji mogu biti dostavljeni u sklopu ovog poziva ne smije prijeći propisani najveći dopušteni iznos bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih izdataka koja se mogu dodijeliti temeljem Poziva odnosno Programa potpora i/ili ako je primjenjivo Uredbe de minimis.
Ukoliko će inkubator ostvarivati neto prihod (ovo se odnosi samo na učinke od investicijskih ulaganja iz projekta) takav neto prihod se za promatrano razdoblje (najmanje 10 ili 15 godina) mora svesti na sadašnju vrijednost i oduzeti od diskontiranih troškova ulaganja što predstavlja prihvatljive troškove (financijski jaz) koji ujedno predstavljaju maksimalni iznos potpore iz EU fondova. U svrhu izračuna financijskog jaza, prijavitelje se upućuje na primjenu Obrasca 10. Tablica za izračun financijskog jaza (xls format).
Financijska diskontna stopa iznosi 4%.
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstva ili vanjskim financiranjem (svime što ne predstavlja sredstva iz bilo kojeg javnog izvora, uključujući iz Europske unije, odnosno europskih strukturnih i investicijskih fondova) osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih izdataka projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava iz EFRR dodijeljenih za financiranje prihvatljivih izdataka u sklopu ovog Poziva,
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova unutar projektnog prijedloga.
U sklopu ovog Poziva korisnik ima pravo zatražiti predujam. Ukupni iznos predujma ne može biti viši od 40% ukupne vrijednosti dodijeljenih bespovratnih sredstava.
Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade, metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta (Prilog 1.)
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.5. Razdoblje provedbe projekta
Razdoblje provedbe projekta započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti. Razdoblje provedbe projekta bit će jasno definirano u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava (Prilog 2 ovog Poziva; u daljnjem tekstu: Ugovor).
Početak obavljanja aktivnosti projekta ne smije započeti prije predaje projektnog prijedloga u okviru Poziva, ni završiti prije potpisivanja Ugovora.
Početkom obavljanja aktivnosti projekta smatra se zakonski obvezujuća obveza za naručivanje radova, dobara ili usluga ili bilo koja druga obveza koja ulaganje čini neopozivim (npr. potpis ugovora, izdavanje narudžbenice i sl.), ovisno o tome što nastupi prije.
Trajanje projekta ne može biti duže od 36 mjeseci od dana sklapanja Ugovora.
Razdoblje provedbe pojedinačnih projekata unutar Poziva bit će jasno definirano u Ugovoru .
Trošak mora nastati u razdoblju provedbe da bi bio prihvatljiv za financiranje sukladno Ugovoru.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.6. Razdoblje prihvatljivosti izdataka
Razdoblje prihvatljivosti izdataka je razdoblje unutar kojeg mora nastati izdatak da bi bio prihvatljiv za financiranje, a koje se određuje Ugovorom. Razdoblje prihvatljivosti izdataka uključuje razdoblje provedbe projekta te završava 30 dana nakon završetka razdoblja provedbe projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.7. Razdoblje financiranja
Razdoblje financiranja je razdoblje unutar kojeg se mogu izvršavati financijske transakcije vezane uz izvršenje Ugovora. Razdoblje financiranja projekta započinje stupanjem Ugovora na snagu i traje najdulje 18 mjeseci od datuma završetka razdoblja provedbe projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.8. Obveze koje se odnose na državne potpore / Vrste, iznos i intenzitet potpore
Moguće državne potpore po ovom Pozivu ocjenjivat će se na dva načina i to s obzirom na to je li prijavitelj, ujedno i vlasnik inkubatora, jedinica lokalne samouprave (u daljnjem tekstu: JLS) ili je prijavitelj, ujedno i vlasnik, PPI.
U slučaju da je prijavitelj PPI, a vlasnik inkubatora je JLS, tada PPI treba s JLS-om sklopiti sporazum o korištenju inkubatora, a sva eventualna dobit ostvarena iz korištenja inkubatora mora se doznačiti JLS-u.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije