Obrazac prethodne procjene
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta
PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE |
||||||||||||||||||||||||||||
1. |
OPĆE INFORMACIJE |
|||||||||||||||||||||||||||
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo pravosuđa |
||||||||||||||||||||||||||
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta |
||||||||||||||||||||||||||
1.3. |
Datum: |
03. prosinca 2018. |
||||||||||||||||||||||||||
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Uprava za kazneno pravo, Sektor za propise kaznenog prava, 01/3714266, ana.kordej@pravosudje.hr |
||||||||||||||||||||||||||
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne:
|
Naziv akta:
Opis mjere: |
|||||||||||||||||||||||||
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne:
|
|
|||||||||||||||||||||||||
2. |
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA |
|||||||||||||||||||||||||||
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Članak 21. Zakona o Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta propisuje katalog kaznenih djela za progon kojih je nadležan Ured za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta (USKOK). Predmetni katalog se u praksi pokazao preširok što opterećuje rad USKOK-a. Potrebno je nadležnost USKOK-a u važećem Zakonu revidirati i, ovisno o rezultatima analize radne skupine, suziti, a sve kako bi se osigurala što veća operativnost i efikasnost USKOK-a u progonu ozbiljnih kaznenih djela korupcije i organiziranog kriminaliteta. Na snazi je Uredba Vijeća (EU) 2017/1939 o provedbi pojačane suradnje u vezi s osnivanjem Ureda europskog javnog tužitelja ( EPPO) u čemu sudjeluje i RH, koji Ured bi trebao postati operativan 2020. te će biti potrebno prethodno napraviti usklađenje sa postojećim katalogom u čl. 21. Zakona, jer bi moglo doći po preklapanja nadležnosti iz Uredbe i predmetnog kataloga, za neka djela. Prema Zakonu o državnom odvjetništvu, još od izmjena iz 2010., državne odvjetnike imenuje i razrješuje Državnoodvjetničko vijeće, pa je potrebno razmotriti ovim Zakonom propisanu nadležnost za imenovanje i razrješenje ravnatelja USKOK-a, kao i nadležnost za imenovanje (raspored) njegovih zamjenika, a s obzirom da zamjenike državnih odvjetnika također imenuje i razrješava Državnoodvjetničko vijeće. Iz Zakona o Državnoodvjetničkom vijeću (NN 67/18) izostavljeno je mišljenje ministra pravosuđa u postupku imenovanja državnih odvjetnika pa je potrebno razmotriti je li u ovom Zakonu potrebno zadržati taj dio postupka imenovanja ravnatelja USKOK-a. Zakonom o Državnoodvjetničkom vijeću (NN 67/18) postroženi su uvjeti za imenovanje zamjenika županijskih državnih odvjetnika pa je potrebno razmotriti ovim Zakonom propisane uvjete za zamjenike ravnatelja USKOK-a. Općenito je potrebno preciznije propisati prava, dužnosti i ovlasti ravnatelja i zamjenika ravnatelja USKOK-a, a naročito status državnih odvjetnika i zamjenika državnih odvjetnika upućenih na rad u USKOK sukladno članku 11. ovog Zakona. Zakon o USKOK-u na nekoliko mjesta upućuje na primjenu pojedinih odredaba Zakona o državnom odvjetništvu, a koje su od 1. rujna 2018. sadržane u Zakonu o Državnoodvjetničkom vijeću (NN 67/18) pa je potrebno provesti potrebna usklađenja. Zakonom o USKOK-u potrebno je preciznije odrediti i uvjete za raspored na radna mjesta savjetnika i viših savjetnika, razmotriti uvođenje radnog mjesta višeg savjetnika-specijalista sukladno Zakonu o državnom odvjetništvu (NN 67/18), te propisati njihove ovlasti u radu u USKOK-u. U odnosu na prilagodbu predmetnog Zakona Uredbi Vijeća (EU) 2017/1939 o provedbi pojačane suradnje u vezi s osnivanjem Ureda europskog javnog tužitelja ( EPPO) potrebno je Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta predvidjeti postojanje ove nove kategorije tužitelja, koji će biti aktivni članovi sustava državnog odvjetništva u RH no raditi u nadležnosti EPPO-a, pri čemu moraju biti neovisni. Nadalje, izmjenama i dopunama bi se moralo predvidjeti i da delegirane europske tužitelje imenuje kolegij iz čl. 9. Uredbe ( Glavni europski tužitelj i po jedan europski tužitelj iz svake države) na prijedlog Glavnog europskog tužitelja, na mandat od 5 godina koji se može obnavljati. Pitanje je hoće li delegirani europski tužitelji raditi puno radno vrijeme na nadležnostima iz EPPO-a ili će to biti tzv „part-time“ rješenje, to je nešto o čemu će se uskoro raspravljati na radnoj skupini; stoga bilo bi dobro predvidjeti izmjenama i dopunama obje mogućnosti, da do početka postupka kandidiranja zamjenika državnog odvjetnika, Zakonom bude jasno definirana ta okolnost. Vezano za postupak razrješenja delegiranih europskih tužitelja, potrebno je predvidjeti da isto vrši kolegij EPPO-a, ako smatra da isti više ne ispunjavaju uvjete, ako isti više ne mogu obavljati svoje dužnosti ili ako su krivi za tešku povredu službene dužnosti.
Nadalje, potrebno je predvidjeti da u slučaju da državno odvjetništvo odluči razriješiti dužnosti zamjenika državnog odvjetnika koji je imenovan delegiranim europskim tužiteljem, ili protiv njega poduzeti stegovne mjere zbog razloga koji nisu povezani s njegovim odgovornostima unutar EPPO-a, ono mora prvo o tome obavijestiti Glavnog europskog javnog tužitelja. Državno odvjetništvo neće smjeti razriješiti delegiranog europskog tužitelja ili protiv njega poduzeti stegovne mjere, a zbog razloga koji su povezani sa njegovim odgovornostima na temelju Uredbe, bez pristanka Glavnog europskog tužitelja. Ako isti na to ne pristane, navedeno preispituje kolegij na zahtjev države članice. Također, Uredba propisuje obvezu državama članicama da bi one trebale namirivati troškove ureda delegiranih europskih tužitelja kao i troškove tajničke potpore, što sve znači da bi se moralo izmjenama i dopunama odrediti i da je ured delegiranog europskog tužitelja, koji je dio EPPO-a, na neki način uklopljen u Ured za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta, no da djeluje neovisno i samostalno kao dio EPPO-a, pa tu novinu strukturalno uklopiti u izmjene i dopune.
|
||||||||||||||||||||||||||
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Članak 21. Zakona o Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta propisuje katalog kaznenih djela za progon kojih je nadležan Ured za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta (USKOK). Predmetni katalog se u praksi pokazao preširok što opterećuje rad USKOK-a. Potrebno je nadležnost USKOK-a u važećem Zakonu revidirati i, ovisno o rezultatima analize radne skupine, suziti, a sve kako bi se osigurala što veća operativnost i efikasnost USKOK-a u progonu ozbiljnih kaznenih djela korupcije i organiziranog kriminaliteta. Prethodno navedena statusna pitanja ravnatelja, zamjenika ravnatelja, drugih državnoodvjetničkih dužnosnika upućenih na rad i savjetnika u USKOK-u potrebno je regulirati izmjenama ovog Zakona. Stupanjem na snagu je Uredba Vijeća (EU) 2017/1939 o provedbi pojačane suradnje u vezi s osnivanjem Ureda europskog javnog tužitelja ( EPPO) u čemu sudjeluje i RH, čime je osnovano po prvi put tijelo kaznenog progona na razini EU, a u radu kojeg Ureda sudjeluje i RH, potrebno je napraviti određena usklađenja nacionalnog zakonodavstva, upravo i kroz izmjene i dopune Zakona o Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta, obzirom da bi djelovanje delegiranih europskih tužitelja bilo u okviru strukture Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta, na način kojim se poštuje neovisnost rada EPPO-a. U tom smjeru je potrebno uskladiti nadležnost određenu Uredbom sa nadležnosti iz kataloga u pogledu pojedinih djela gdje bi moglo doći do preklapanja, te regulirati statusno pravni aspekt nove kategorije tužitelja: delegirani europski tužitelji. |
||||||||||||||||||||||||||
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Uredba Vijeća (EU) 2017/1939 o provedbi pojačane suradnje u vezi s osnivanjem Ureda europskog javnog tužitelja ( EPPO). |
||||||||||||||||||||||||||
3. |
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA |
|||||||||||||||||||||||||||
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Poboljšati operativnost i efikasnost USKOK-a u progonu ozbiljnih kaznenih djela korupcije i organiziranog kriminaliteta. Usklađivanje Zakona o USKOK-u sa Uredbom Vijeća (EU) 2017/1939 o provedbi pojačane suradnje u vezi s osnivanjem Ureda europskog javnog tužitelja. |
||||||||||||||||||||||||||
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Poboljšati operativnost i efikasnost USKOK-a u progonu ozbiljnih kaznenih djela korupcije i organiziranog kriminaliteta. Usklađenost sa Uredbom Vijeća (EU) 2017/1939 o provedbi pojačane suradnje u vezi s osnivanjem Ureda europskog javnog tužitelja. |
||||||||||||||||||||||||||
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
II. kvartal 2019. |
||||||||||||||||||||||||||
4. |
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA |
|||||||||||||||||||||||||||
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Izmjena i dopuna Zakona o Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta |
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
|
||||||||||||||||||||||||||||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Predmetno nije moguće osigurati nenormativnim rješenjem. |
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Ne postoji nenormativno rješenje. |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
Ne
|
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||||
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
|
||||||||||||||||||||||||||||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
|
||||||||||||||||||||||||||||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
|
||||||||||||||||||||||||||||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
|
||||||||||||||||||||||||||||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
|||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Zakonom se ne uvode nove obveze. |
||||||||||||||||||||||||||||
7. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
|||||||||||||||||||||||||||
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
||||||||||||||||||||||||||
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
9. |
PRILOZI |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Potpis: Datum: |
|||||||||||||||||||||||||||
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari