5. UGOVARANJE, PRAĆENJE TE OBUSTAVLJANJE ISPLATE I POVRAT ISPLAĆENIH SREDSTAVA..............................................................................................................................................................17
6. POPIS NATJEČAJNE DOKUMENTCIJE……………………………………………………………………19
1.Javni natječaj za dodjelu financijske podrške PROJEKTIMA UDRUGA KOJE DJELUJU U PODRUČJU ZAŠTITE PRAVA POTROŠAČA U 2019. GODINI
1.1.Opis problema čijem se rješavanju želi doprinijeti ovim natječajem
Temeljna potrošačka prava na razini Europske Unije, koja su implementirana u zakonodavstvo Republike Hrvatske, sadržana su u članku 129 a. Ugovora o funkcioniranju Europske unije kojima se osigurava visoka razina zaštite prava potrošača, u cilju zaštite zdravlja, sigurnosti i ekonomskih interesa potrošača, te jačanje prava na informiranje i edukaciju.
Pravo na informiranje uključuje pravo potrošača na potpune i nepristrane informacije o proizvodima i uslugama, temeljem čega potrošač može donijeti odgovarajuću odluku o kupnji. Pravo na edukaciju potrošača odnosi se na stjecanje relevantnih znanja i vještina, temeljem kojih mogu donositi informirane odluke o kupnji proizvoda i usluga. Također, velika važnost daje se ostvarenju prava potrošača na sigurnost, što uključuje i pravo potrošača na kupovanje sigurnih proizvoda i usluga. Prema tome, proizvodi koji se stavljaju na tržište moraju udovoljiti svim sigurnosnim zahtjevima, što podrazumijeva i odgovarajuće označavanje i potrebna upozorenja na proizvodima.
Organizacije civilnoga društva imaju važnu ulogu u području zaštite i promicanja potrošačkih prava kroz provedbu niza aktivnosti kao što su informiranje i edukacija potrošača o njihovim pravima, u cilju pružanja pomoći pri ostvarenju njihovih prava.
Sukladno standardima Europske unije, jedna od glavnih zadaća država članica u provedbi politike zaštite potrošača je osigurati potrošačima bolju informiranost o njihovim pravima kao i mogućnosti njihove zaštite.
U cilju unaprjeđenja zaštite prava i ekonomskih interesa potrošača, financiranjem projekata udruga u području informiranja i edukacije potrošača želi se doprinijeti i izravno djelovati u rješavanju konkretnih potreba potrošača.
Naime anketa udruga za zaštitu potrošača koja je provedena temeljem Sektorske analize jasno je pokazala na potrebu jačanja udruga za zaštitu potrošača u cjelini u cilju jačanja civilnog društva u ovom području. Stoga nalazimo nužnim financijski poduprijeti vidljivost i rad udruga za zaštitu potrošača putem jačanja njihovih aktivnosti, promotivnih događanja, uspostave i ažuriranja mrežnih stranica kao i nabavu informatičke i komunikacijske opreme. Također, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) kontinuirano organizira i cikluse stručnih edukacija za udruge za zaštitu prava potrošača, a sve u suradnji sa drugim stručnim tijelima.
Dodatno, agencija za istraživanje tržišta, medija i javnog mnijenja je za Ministarstvo obavila istraživanje javnog mnijenja građana u rujnu 2018. godine vezano uz zaštitu prava potrošača. Istraživanje je provedeno na području Republike Hrvatske na uzorku od 1000 osoba starijih od 16 godina, a isto je pokazalo kako samo 4,0% građana za svoje potrošačke problemekontaktira udruge koje se bave zaštitom prava potrošača.
Navedeno stanje je ukazalo na nužnost promjene dosadašnjeg načina financiranja, a sve u cilju jačanja civilnog društva u cjelini pri čemu je potrebna suradnja i ostalih dionika ove politike.
1.2.Ciljevi natječaja i prioriteti za dodjelu financijske podrške
Cilj Natječaja je dodjela financijske podrške održivim i inovativnim projektima udruga za zaštitu prava potrošača u Republici Hrvatskoj, a radi osiguravanja pružanja kvalitetne pomoći građanima – potrošačima radi zaštite njihovih prava i omogućavanja ostvarivanja istih sukladno zakonodavstvu Republike Hrvatske.
Ostvarivanje cilja natječaja kroz poticanje razvoja i jačanja svijesti kroz sve oblike javnog informiranja posebno se očituje u provođenju raznih projekata te informativno-edukativnih aktivnosti udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača.
U cilju postizanja navedenoga, provode se inovativne i raznovrsne metode informiranja i edukacije potrošača (javne kampanje, organizacija okruglih stolova, konferencija i slično), edukativne radionice s potrošačima, izrada video materijala i drugog promotivnog materijala, uspostava i ažuriranje mrežnih stranica za obavljanje poslova iz područja zaštite prava potrošača, kao i nabava informatičke i komunikacijske opreme za obavljanje poslova iz područja zaštite prava potrošača.
Natječajni postupak provodi se u skladu sa Zakonom o udrugama i Uredbom o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (u daljnjem tekstu: Uredba).
1.3.Planirani iznos i ukupna vrijednost natječaja
Ukupno planirana vrijednost natječaja je 1.400.000,00 kuna.
Najmanji iznos financijskih sredstava koji se može prijaviti i ugovoriti po pojedinom projektu iznosi 20.000,00 kuna, a najviši iznos po pojedinom projektu iznosi 70.000,00 kuna.
Ugovor s korisnicima sredstava sklapa se na način da se financijska sredstva isplaćuju korisniku jednokratno u roku od 45 dana od dana potpisivanja Ugovora, a sve temeljem provedenog Natječaja i Odluke o dodjeli financijske podrške, a uz dostavljanje zahtjeva za isplatom i obrazloženjem troškova. Ostale elemente financijske podrške za provedbu projekata udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini detaljno će se urediti ugovorom između korisnika i davatelja financijskih sredstava, a u skladu s Uredbom o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge.
Korisniku financijske podrške mogu se financirati samo opravdani troškovi koji su potrebni za provođenje projekta informiranja i edukacije potrošača.
Udruga može od Ministarstva zatražiti 100% iznosa za financiranje projekata.
Okvirno broj projekata koji se planira financirati u okviru ovog natječaja je 20.
Udruga može prijaviti i ugovoriti najviše dva projekta u okviru ovog natječaja.
Prijavitelj može istodobno biti partner u drugoj prijavi.
2. FORMALNI UVJETI ZA PRIJAVU NA NATJEČAJ
2.1.Prihvatljivi prijavitelji: tko može podnijeti prijavu?
Na Natječaj se mogu prijaviti udruge registrirane u skladu sa Zakonom o udrugama („Narodne novine“, br. 74/14 i 70/17) (u daljnjem tekstu: udruge), koje djeluju u području zaštite prava i ekonomskih interesa potrošača, te koje su u svom djelovanju neovisne o trgovcima, a sukladno odredbama članka 128. Zakona o zaštiti potrošača („Narodne novine“, br. 41/14 i 110/15).
Prijave na natječaj razmatrat će se ukoliko prijavitelj udovoljava sljedećim općim uvjetima:
1)upisan je u Registar udruga pri Ministarstvu uprave i u Registar neprofitnih organizacija pri Ministarstvu financija;
2)uskladio je svoj statut s odredbama Zakona o udrugama („Narodne novine“, broj 74/14) ili je podnio zahtjev za usklađivanjem statuta nadležnom uredu (što se dokazuje potvrdom nadležnog ureda);
3)vodi transparentno financijsko poslovanje u skladu s propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija;
4)osoba ovlaštena za zastupanje udruge (i potpisivanje ugovora o dodjeli financijskih sredstava) je u mandatu, što se potvrđuje uvidom u Registar udruga;
5)statutom opredijeljen za obavljanje djelatnosti i aktivnosti koje su predmet financiranja i kojima promiče uvjerenja i ciljeve koji nisu u suprotnosti s Ustavom i zakonima;
6)uredno ispunjava obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u 2018. godini prema Ministarstvu te svim drugim davateljima financijskih sredstava iz javnih izvora, ukoliko je u istima sudjelovao, što potvrđuje izjavom koju potpisuje osoba ovlaštena za zastupanje udruge (obrazac Izjave o financiranim projektima udruge iz javnih izvora u 2018. godini i/ili sredstava iz dijela prihoda od igara na sreću u 2018. godini;
7)ispunjava obveze plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanja poreza, te drugih davanja prema državnom proračunu i proračunima jedinica lokalne samouprave što se dokazuje potvrdom izdanom od strane Ministarstva financija - Porezne uprave (koja se dostavlja neposredno prije potpisivanja ugovora o dodjeli financijskih sredstava);
8)nije u postupku ukidanja, zabrane djelovanja sukladno razlozima za prestanak djelovanja udruge temeljem članka 48. Zakona o udrugama;
9)protiv udruge, odnosno niti jedne osobe ovlaštene za zastupanje udruge, voditelja i izvoditelja ne vodi se kazneni postupak i nije pravomoćno osuđen za prekršaj određen člankom 48. stavkom 2. alinejom c), odnosno pravomoćno osuđen za počinjenje kaznenog djela određenog člankom 48. stavkom 2. alinejom d) Uredbeo kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge ili uvjetima Natječaja;
10)raspolaže odgovarajućim poslovnim prostorom i ljudskim resursima za provedbu projekata.
Na natječaj se ne mogu prijaviti:
Ogranci, podružnice i slični ustrojstveni oblici udruga koji nisu registrirani u skladu sa Zakonom o udrugama kao pravne osobe;
Udruge koje nisu upisane u Registar neprofitnih organizacija i/ili ne vode transparentno financijsko poslovanje u skladu sa Zakonom o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija ("Narodne novine", br. 121/14);
Udruge koje su nenamjenski trošile prethodno dodijeljena sredstva iz javnih izvora (nemaju pravo prijave slijedeće dvije godine, računajući od godine u kojoj su provodile projekt);
Udruge koje su u stečaju;
Udruge koje nisu ispunile obveze vezane uz plaćanje doprinosa ili poreza;
Udruge čiji je jedan od osnivača politička stranka;
Udruge koje ne djeluju u području zaštite prava potrošača;
Udruge koje u svom djelovanju nisu neovisne o trgovcima;
Udruge koje djeluju u okviru bilo koje vjerske ili političke opcije ili stranke, a što bi moglo utjecati na neovisnost rada udruge u provedbi ovih projekata;
Udruge koje nisu uskladile statut, sukladno odredbama Zakona o udrugama niti su podnijele zahtjev za usklađivanje statuta nadležnom uredu te ukoliko osobe ovlaštene za zastupanje udruge nisu u mandatu ili ako nisu predale zahtjevza upis u Registar udruga uredu državne uprave, nadležnom prema sjedištu udruge.
Udruga koja prijavljuje projekte u cijelosti je odgovorna za njegovu provedbu, izvještavanje i rezultate.
2.2.Prihvatljive aktivnosti koje će se financirati putem natječaja
Planirano trajanje programa i projekata je 12 mjeseci.
Projektne aktivnosti moraju se provoditi u Republici Hrvatskoj.
Projekti koje udruga prijavljuje mora biti usmjerena na stvarne potrebe potrošača u Republici Hrvatskoj, a temeljeni su na pozitivnoj praksi udruge, a u skladu s prioritetima natječaja i područjem djelovanja udruge.
Udruge koje djeluju u području zaštite potrošača upućuju pisane prijave projekata informiranja i edukacije potrošača o najučestalijim problemima s kojima se potrošači susreću na tržištu.
Prihvatljive projektne aktivnosti su:
1.inovativne i raznovrsne metode informiranja i edukacije potrošača (javne kampanje, organizacija okruglih stolova, konferencija i sl., edukativne radionice s potrošačima, izrada video materijala i drugog promotivnog materijala);
2.uspostava i ažuriranje mrežnih stranica za obavljanje poslova iz područja zaštite prava potrošača;
3.nabava informatičke i komunikacijske opreme za obavljanje poslova iz područja zaštite prava potrošača.
Popis projektnih aktivnosti nije konačan, već samo ilustrativan. Stoga će se uzeti u obzir za financiranje i odgovarajuće aktivnosti koje pridonose ostvarenju ciljeva natječaja, a gore nisu spomenute.
Pri provedbi projektnih aktivnosti prijavitelj mora osigurati poštovanje načela jednakih mogućnosti, ravnopravnosti spolova i nediskriminacije te razvijati aktivnosti u skladu s potrebama u zajednici.
U prijedlogu projekata udruga treba:
a)ponuditi detaljan program i plan provedbe projektnih aktivnosti, s rokovima i realnim proračunom projekta s ciljem promicanja zaštite prava i ekonomskih interesa potrošača sukladno projektnom području iz natječaja;
b)dokazati da ima organizacijske i stručne kapacitete za provedbu, praćenje i vrednovanje prijavljenih projekata;
c)predložiti projektne aktivnosti informiranja i preventivne edukacije usmjerene stvarnim potrebama i interesima potrošača u područjima za koja je raspisan natječaj;
d)navesti da je projekt besplatan za krajnje korisnike, s naznakom korisničke skupine kojoj je namijenjen (struktura i broj korisnika) te opisom metodologije provođenja projektnih aktivnosti, kao i očekivanih pozitivnih rezultata koji će izravno ostvariti potrošači na nacionalnoj razini;
e)obrazložiti nužnost nabave informatičke i komunikacijske opreme.
Za uspješnu provedbu projekata informiranja i edukacije potrošača poželjna je međusobna suradnja s drugim udrugama koje djeluju u području zaštite potrošača.
2.3.Prihvatljivi troškovi koji će se financirati ovim natječajem
Sredstvima ovog Natječaja mogu se financirati samo stvarni i prihvatljivi troškovi nastali provedbom projekata u 2019. godini. Pri ocjeni projekata ocjenjivat će se potreba naznačenih troškova u odnosu na predviđene aktivnosti te opravdanost visine navedenih troškova.
A)Prihvatljivimizravnim troškovima smatraju se troškovi koji su neposredno vezani uz provedbu pojedinih aktivnosti predloženog programa ili projekta kao što su:
1.organizacija informativnih i edukativnih aktivnosti, okruglih stolova, konferencija i slično (pri čemu treba posebno naznačiti vrstu i cijenu svake usluge);
2.grafičke usluge (grafička priprema, usluge tiskanja letaka, brošura, časopisa i sl. pri čemu treba navesti vrstu i namjenu usluge, količinu, jedinične cijene);
3.troškovi uspostave i ažuriranja mrežnih stranica;
4.troškovi nabave info-pultova, roll-up-ova, razglasa, video oprema i slično;
5.troškovi nabave informatičke i komunikacijske opreme;
6.izdaci za prijevoz, smještaj i dnevnicu za sudjelovanje na stručnim seminarima, radionicama i sl. pri čemu je potrebno specificirati broj osoba, odredište, učestalost i svrhu putovanja te vrstu javnog prijevoza, vrstu smještaja i broj noćenja)
7.prihvatljivi izdaci za troškove naknada voditeljima i izvoditeljima iz udruge koji sudjeluju u provedbi projekata (ugovor o autorskom djelu i honorar, ugovor o djelu) pri čemu treba navesti ime i prezime osobe koja će biti angažirana, njezine stručne kompetencije);
8.ostali troškovi izravno vezani uz provedbu aktivnosti projekata.
Kod troškova putovanja odobrava se korištenje vlaka (2. razred), autobusa kao i korištenje privatnog automobila u službene svrhe u visini cijene karte vlaka (2. razred) i autobusa, u tuzemstvu.
Prilikom planiranja sredstava potrebnih za pokriće putnih troškova za provedbu projekta potrebno je voditi računa da je visina dnevnice u tuzemstvu 170,00 kn za sve korisnike sredstava Državnoga proračuna.
Prihvatljivi troškovi su troškovi koje je imao korisnik financiranja te koji ispunjavaju sve sljedeće kriterije:
a)nastali su za vrijeme razdoblja provedbe projekata u skladu s ugovorom,
b)moraju biti navedeni u ukupnom predviđenom proračunu projekata,
c)nužni su za provođenje projekata koji je predmetom dodjele financijskih sredstava,
d)mogu biti identificirani i provjereni i koji su računovodstveno evidentirani kod korisnika financiranja prema važećim propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija,
e)trebaju biti umjereni, opravdani i usuglašeni sa zahtjevima racionalnog financijskog upravljanja, sukladno načelima ekonomičnosti i učinkovitosti.
B)Prihvatljivi neizravnitroškovi
Neizravnim troškovima smatraju se troškovi koji nisu izravno povezani s provedbom projekata, ali neizravno pridonose postizanju njegovih ciljeva pri čemu i ti troškovi trebaju biti specificirani i obrazloženi.
Prihvatljivi neizravni troškovi projekta su poštanski troškovi, trošak uredskog materijala, troškovi solemnizacije bjanko zadužnice a u ukupnom proračunu ne smiju biti veći od 15% ukupnog troška planiranog za provedbu projekata.
Bespovratna sredstva se dodjeljuju samo za prihvatljive troškove. Samo one aktivnosti koje su nužne za provedbu projekata, mogu stvarati prihvatljive troškove. Nužno je voditi računa da se prihvatljivi troškovi moraju temeljiti na stvarnim troškovima, te da moraju biti potkrijepljeni odgovarajućom popratnom dokumentacijom (ugovori, računi, potpisne liste i sl.). Provjere prihvatljivosti mogu dovesti do traženja pojašnjenja i mogu navesti Ministarstvo da nametne izmjene ili smanjenja iznosa kako bi se riješile takve pogreške ili netočnosti. Iznos odobrenih sredstava se uslijed tih ispravaka ne može povećati. Obveza je i neposredan interes Korisnika pružiti realističan i ekonomičan proračun projekta.
U neprihvatljive troškove ubrajaju se:
ulaganja u kapital ili kreditna ulaganja, jamstveni fondovi
troškovi kupnje namještaja i manji adaptacijski radova ako premašuju vrijednost od 10% ukupnih prihvatljivih troškova projekta
troškovi kamata
kazne, financijske globe i troškovi sudskih sporova
bankovne pristojbe za otvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere i druge pristojbe isključivo financijske prirode
troškovi koji su već bili financirani iz javnih izvora odnosno troškovi koji se u razdoblju provedbe projekta financiraju iz drugih izvora
kupnja rabljene opreme i strojeva
troškovi HRT pristojbe
troškovi koji nisu predviđeni ugovorom
donacije u dobrotvorne svrhe
zajmovi drugim organizacijama ili pojedincima
drugi troškovi koji nisu neposredno povezani sa sadržajem i ciljevima projekta.
3.KAKO SE PRIJAVITI?
Ovdje donosimo informacije o sadržaju obveznih obrazaca, o tome gdje i na koji način poslati prijavu, kao i informacije o rokovima za prijavu te kontaktima za upite u slučaju da imate dodatna pitanja vezana za provedbu natječaja.
Sve zainteresirane udruge koje ispunjavaju uvjete natječaja prijavljuju svoje prijedloge projekata na propisanim obrascima. Prijavi je potrebno priložiti sljedeće dokumente u jednom primjerku:
A) Obrasci za prijavu projekata
1.obrazac opisa projekata (potpisan i u cijelosti popunjen);
2.obrazac proračuna projekata (potpisan i u cijelosti popunjen);
3.obrazac životopisa voditelja i izvoditelja projekata s naznačenim datumom i potpisom;
4.obrazac Izjave o partnerstvu;
5.obrazac Sporazuma o partnerstvu u provedbi projekata, ako je sklopljen;
6.izjava o financiranim projektima udruge iz javnih izvora u 2018. i/ili sredstava iz dijela prihoda od igara na sreću u 2018. godini. Izjava se obvezno dostavlja i ukoliko udruzi nisu bili sufinancirani projekti;
7.obrazac Izjave voditelja i izvoditelja aktivnosti navedenih u opisu projektnih aktivnosti da su upoznati s programom projekata i svojim sudjelovanjem u provedbi;
8.obrazac Izjave da je udruga neovisna u svom djelovanju od trgovaca.
Ukoliko je partner udruga, ona mora ispuniti sve iste uvjete kao udruga koja je prijavitelj projekata.
Popis priloga koje je potrebno priložiti uz prijavu Projekta
1.preslika važećeg Statuta udruge prijavitelja ako Statut nije objavljen u Registru udruga, te dokaz (dopis) da je Statut predan na ovjeru Uredu državne uprave radi usklađivanja sa Zakonom o udrugama (samo za udruge koje su predale zahtjev za usklađivanjem statuta sa Zakonom o udrugama, ali je njihov zahtjev još u obradi);
2.dokaz o odgovarajućem poslovnom prostoru za provedbu projekta (za poslovni prostor je potrebno dostaviti ugovor, rješenje, fotografije i sl. kojima se dokazuje da udruga raspolaže odgovarajućim poslovnim prostorom za provedbu projekta) ipotrebnom informacijskom tehnologijom (račun, jamstveni list, fotografija i sl.);
3.godišnje izvješće o radu udruge sa svim provedenim aktivnostima iz 2018. godine i izjavu o završenim edukacijama iz područja zaštite prava potrošača;
4.uvjerenje nadležnog suda da se ne vodi kazneni postupak protiv niti jedne osobe ovlaštene za zastupanje udruge i voditelja i izvoditelja projekata, ne starije od 3 mjeseca od dana prijave na Natječaj.
Neobveznu dokumentaciju prilikom prijave projekta čine:
•preslike ispunjenih evaluacija od prethodnih edukacija,
•pisma namjere koja potvrđuju i objašnjavaju suradnju udruga s drugim organizacijama, jedinicama lokalne i područne samouprave i ustanovama u provedbi prijavljenog projekta
•pisma preporuke
•zapisi, publikacije, novinski članci te ostali materijali koji prikazuju rad udruga i u izravnoj su vezi s prijavom na Natječaj.
Cjelovitu natječajnu dokumentaciju čine jedan izvornik natječajne dokumentacije u papirnatom obliku i jedan istovjetni primjerak u elektroničkom obliku (na CD-u u pdf formatu).
3.1.Sadržaj Obrasca opisa projekta
Obrazac opisa projekata dio je obvezne dokumentacije. Ispunjava se na hrvatskom jeziku i sadrži podatke o prijavitelju, partnerima te sadržaju projekata koji se predlaže za financiranje.
Obrasci u kojima nedostaju podaci vezani uz sadržaj projekta neće biti uzeti u razmatranje.
Obrazac je potrebno ispuniti na računalu. Rukom ispisani obrasci neće biti uzeti u razmatranje.
Ukoliko obrazac opisa projekta sadrži nedostatke, prijava će se smatrati nevažećom.
3.2.Sadržaj Obrasca proračuna
Obrazac Proračuna provedbe projekta dio je obvezne dokumentacije. Ispunjava se na hrvatskom jeziku te sadrži podatke o svim troškovima i zatraženim financijskim sredstvima.
Svi troškovi i zatražena financijska sredstva trebaju biti u skladu s aktivnostima u opisnom obrascu projekta.
Prijava u kojoj nedostaje Obrazac Proračuna neće biti uzeta u razmatranje, kao ni prijava u kojoj Obrazac Proračuna nije u potpunosti ispunjen.
Obrazac je potrebno ispuniti na računalu. Rukom ispisani obrazac neće biti uzet u razmatranje.
3.3.Gdje poslati prijavu?
Cjelokupna natječajna dokumentacija (u papirnatom obliku i na CD-u) dostavlja se u zatvorenoj omotnici, preporučeno poštom, dostavom ili osobno (predaja u pisarnicu Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, radnim danom u vremenu od 9:00 sati do 16:00 sati) na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA
10 000 ZAGREB, Ulica Grada Vukovara 78
s naznakom „Za natječaj: Javni natječaj za dodjelu financijske podrške projektima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini– Ne otvarati“ i u propisanom roku.
Prijava u papirnatom obliku sadržava obvezne obrasce vlastoručno potpisane od strane osobe ovlaštene za zastupanje i ovjerene službenim pečatom organizacije. Prijava u elektroničkom obliku (na CD-u) sadržajno mora biti identična onoj u papirnatom obliku.
3.4.Rok za slanje prijave
Rok za prijavu na Natječaj je 30 dana od dana objave Natječaja na mrežnoj stranici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta www.mingo.hr. Prijava je dostavljena u roku ako je na prijamnom žigu razvidno da je zaprimljena u pošti do kraja datuma koji je naznačen kao rok za prijavu na natječaj. U slučaju da je prijava dostavljena osobno u pisarnicu, prijavitelju će biti izdana potvrda o točnom vremenu prijama pošiljke.
Zakašnjele prijave, nepotpune prijave ili prijave podnesene na drugi način koje nisu u skladu s uvjetima ovog Natječaja neće se uzeti u razmatranje.
3.5.Kome se obratiti ako imate pitanja?
Sva pitanja vezana uz natječaj mogu se postaviti isključivo elektroničkim putem slanjem upita na sljedeću adresu: natjecaj.potrosaci@mingo.hr i to najkasnije 15 dana prije isteka roka za prijavu na natječaj.
Odgovori na postavljana pitanja objavit će se na mrežnoj stranici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta www.mingo.hr i to najkasnije 8 dana prije isteka roka za podnošenje prijava na Natječaj.
U svrhu osiguranja ravnopravnosti svih potencijalnih prijavitelja, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta ne može davati prethodna mišljenja o prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti ili troškova navedenih u prijavi.
4. PROCJENA PRIJAVA I DONOŠENJE ODLUKE O DODJELI FINANCIJSKE PODRŠKE
4.1. Postupak procjene pristiglih prijava
Sve pristigle i zaprimljene prijave proći će kroz sljedeću proceduru:
- zaprimanje prijava,
- unošenje prijava u računalni sustav POTPORA PLUS,
- pregled prijava u odnosu na propisane formalne uvjete natječaja,
- procjena prijava koje su zadovoljile formalne uvjete natječaja,
- dostava dodatne dokumentacije,
- donošenje i objava Odluke o dodjeli financijske podrške udrugama za provedbu projekata udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini,
- ugovaranje.
Prijavljeni projekti moraju zadovoljavati propisane formalne uvjete natječaja.
(A) PREGLED PRIJAVA U ODNOSU NA PROPISANE UVJETE NATJEČAJA
Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: ministar) odlukom osniva Povjerenstvo za provjeru propisanih uvjeta natječaja.
Članovi Povjerenstva za provjeru propisanih uvjeta natječaja ne smiju biti u sukobu interesa o čemu moraju potpisati Izjavu o nepristranosti i povjerljivosti, a njihov rad je uređen Poslovnikom.
Ministarstvo ima pravo zatražiti od prijavitelja dodatna objašnjenja ili informacije, uz dostavljenu cjelovitu prijavu, a prijavitelju će se osigurati razmjeran rok za dostavu zatraženog.
Ukoliko prijavitelj ne dostavi u zadanom roku zatražena dodatna objašnjenja ili informacije na zahtjev Ministarstva, prijava će biti odbačena.
Elementi prijave koji se ne mogu naknadno ispraviti ili dopuniti:
-nedostaje izvornik prijave, odnosno, prijava je poslana isključivo u elektroničkoj
verziji,
-prijava nije ispunjena na računalu,
-prijavitelj nije odgovorio na pitanja iz prijave koje se odnose na sadržaj projekta, a koji su bitni za vrednovanje kvalitete projekta,
-papirnata prijava nije istovjetna elektroničkoj prijavi.
Nakon provjere Povjerenstva za provjeru propisanih uvjeta natječaja svih pristiglih i zaprimljenih prijava u odnosu na propisane uvjete natječaja, izradit će se popis svih udruga čije su prijave zadovoljile propisane uvjete, nakon čega se upućuju na procjenu kvalitete. Isto tako izradit će se i popis svih udruga koje nisu zadovoljile propisane uvjete natječaja.
Ukoliko se kod provjere ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja utvrdi kako je došlo do pogreške u prijavi koju je moguće ispraviti (npr. nedostatak potpisa), od prijavitelja se može zatražiti naknadno dopunjavanje dokumentacije, ali isključivo pod uvjetom da se navedenom dopunom ne utječe na sadržaj prijave bitan za ocjenjivanje.
Također, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta će pisanim putem obavijestiti sve udruge koje nisu zadovoljile propisane uvjete o razlozima odbijanja njihove prijave, a u roku od osam radnih dana od dana donošenja odluke Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta Natječaja.
(B) PROCJENA PRIJAVA KOJE SU ZADOVOLJILE PROPISANE UVJETE NATJEČAJA
Ministar odlukom osniva Povjerenstvo za ocjenjivanje prijavljenih projekata.
Članovi Povjerenstva za ocjenjivanje prijavljenih projekata ne smiju biti u sukobu interesa o čemu moraju potpisati Izjavu o nepristranosti i povjerljivosti, a njihov rad je uređen Poslovnikom.
Temeljem provedene procjene prijava udruga koje su zadovoljile propisane uvjete natječaja, Povjerenstvo za ocjenjivanje prijavljenih projekata će sastaviti prijedlog liste odabranih projekata, prema bodovima koje su postigli u procesu procjene.
(C) DOSTAVA DODATNE DOKUMENTACIJE KOJA SE PREDAJE NAKON PROCJENE PROJEKTA, A PRIJE DONOŠENJA ODLUKE O DODJELI FINANCIJSKE PODRŠKE
Kako bi se izbjegli dodatni nepotrebni troškovi prilikom prijave na natječaj, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta će tražiti dodatnu dokumentacijukoja se predaje nakon procjene projekta, a prije donošenja Odluke o dodjeli financijske podrške.
Dodatnu dokumentaciju čine:
1.izvornici dokumentacije na uvid (u slučaju svih dokumenata koji su prilikom prijave dostavljeni u preslikama);
2.potvrda Porezne uprave o nepostojanju duga prema državnom proračunu i proračunima jedinica lokalne samouprave (ne starija od 30 dana od dana prijave na natječaj);
3.obrazac Izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja;
4.solemnizirana bjanko zadužnica radi osiguranja (dostavlja se prije potpisivanja ugovora).
Prije donošenja Odluke o dodjeli financijske podrške, a temeljem procjene Povjerenstva za ocjenjivanje prijavljenih projekata, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta može tražiti reviziju određene natječajne dokumentacije kako bi procijenjeni troškovi odgovarali realnim troškovima u odnosu na predložene aktivnosti.
Nakon provjere dostavljene revidirane dokumentacije, Povjerenstvo za ocjenjivanje prijavljenih projekata predlaže ministru konačnu listu odabranih projekata radi donošenja Odluke o dodjeli financijske podrške.
Ukoliko prijavitelj ne dostavi traženu dodatnu dokumentaciju u traženom roku, njegova prijava će se odbaciti kao nevažeća.
4.2.Obavijest o donesenoj odluci o dodjeli financijske podrške
Sve udruge čije su prijave ušle u postupak procjene, biti će obaviještene o rezultatima procjene projekata što je sastavni dio Odluke o dodjeli financijske podrške.
Odluka o dodjeli financijske podrške bit će objavljena na mrežnoj stranici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta www.mingo.hr.
Udruge čiji projekti nisu prihvaćeni za dodjelu financijske podrške bit će obaviještene, u roku od osam radnih dana od dana donošenja Odluke o dodjeli financijske podrške, o razlozima nefinanciranja njihovih projekata.
Udrugama kojima nisu odobrena financijska sredstva može se, na njihov zahtjev, omogućiti uvid u zbirnu ocjenu njihovog projekta. Na uvid se daje samo dokumentacija i/ili podaci koji se odnose na projektni prijedlog udruge koja je podnijela zahtjev. Zahtjev za uvidom u ocjenu projektnog prijedloga ne smatra se podnošenjem prigovora.
4.3.Podnošenje prigovora
1. Sve udruge čije prijave ne zadovoljavaju propisane uvjete prijave, prigovor mogu dostaviti pisanim putem u roku od osam radnih dana od dostave pisane obavijesti.
2. Prigovor na Odluku o dodjeli financijske podrške udruge mogu dostaviti pisanim putem u roku od osam (8) radnih dana od datuma objave iste na mrežnoj stranici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta www.mingo.hr
Prigovor se dostavlja u zatvorenoj omotnici, preporučeno poštom, dostavom ili osobno (predaja u pisarnici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, radnim danom u vremenu od 9:00 do 16.00 sati) na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA
10 000 ZAGREB, Ulica Grada Vukovara 78
s naznakom „Prigovor na natječaj: Javni natječaj za dodjelu financijske podrške projektima udruga
koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini– Ne otvarati“
Prigovor se može podnijeti isključivo na natječajni postupak.
O prigovorima odlučuje ministar na prijedlog Povjerenstva za rješavanje o prigovorima u roku od
osam dana od zaprimanja prigovora. Prigovor ne odgađa izvršenje navedenih odluka i provedbu Natječaja.
Povjerenstvo za rješavanje o prigovorima odlukom osniva ministar.
5.UGOVARANJE, PRAĆENJE TE OBUSTAVLJANJE ISPLATE I POVRAT ISPLAĆENIH SREDSTAVA
Udruge kojima se odobri financijska podrška obvezne su u roku od 30 dana od datuma objave Odluke ministra o dodjeli financijske podrške, potpisati Ugovor o dodjeli financijske podrške projektima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini.
Udruga se obvezuje pri istupima u medijima promovirati projekt i instituciju koja financira projekt, te na svim tiskanim, video i drugim materijalima vezanim uz projekt istaknuti logotip i naziv Ministarstva kao institucije koja financira projekt.
Davatelj financijskih sredstava prati provedbu odobrenih projekata i kontrolu namjenskog trošenja odobrenih sredstava na temelju propisanih opisnih i financijskih izvješća koje su udruge dužne dostavljati sukladno ugovorima koje potpisuju s davateljem financijskih sredstava, kao i putem kontrole na licu mjesta, sukladno odredbama ugovora.
Udruga s kojom se sklopi Ugovor o financiranju obvezuje se da neće sudjelovati u izbornoj ili drugoj promidžbi političke stranke, koalicije ili kandidata te neće davati izravnu potporu političkoj stranci, koaliciji ili kandidatu niti prikupljati financijska sredstva za financiranje političkih stranaka, koalicija ili kandidata za sve vrijeme trajanja ugovora.
U slučaju kada udruga nenamjenski utroši odobrena financijska sredstva ili na drugi način krši obveze proizašle iz ugovora, daljnje financiranje će se ukinuti i zatražiti povrat isplaćenih sredstava uz pripadajuću zakonsku zateznu kamatu.
6.POPIS NATJEČAJNE DOKUMENTACIJE
OBRAZAC OPISA PROJEKTA(Word format)
OBRAZAC PRORAČUNA (Excel format)
OBRAZAC ŽIVOTOPISA VODITELJA I IZVODITELJA PROJEKTA
OBRAZAC IZJAVE O PARTNERSTVU (WORD FORMAT)
OBRAZAC SPORAZUMA O PARTNERSTVU U PROVEDBI PROJEKTA (WORD FORMAT)
OBRAZAC IZJAVE O FINANCIRANIM PROJEKTIMA UDRUGE IZ JAVNIH IZVORA U 2018. GODINI
OBRAZAC IZJAVE VODITELJA I IZVODITELJA AKTIVNOSTI NAVEDENIH U OPISU PROJEKTNIH AKTIVNOSTI, DA SU UPOZNATI S PROJEKTOM I SVOJIM SUDJELOVANJEM U PROVEDBI
OBRAZAC IZJAVE DA JE UDRUGA NEOVISNA U SVOM DJELOVANJU OD TRGOVCA
OBRAZAC IZJAVE O NEPOSTOJANJU DVOSTRUKOG FINANCIRANJA
OBRAZAC UGOVORA O DODJELI FINANCIJSKE PODRŠKE ZA PROVEDBU PROJEKATA
OBRAZAC ZA PROVEDBU TERENSKOG POSJETA
OBRAZAC ZA OPISNI IZVJEŠTAJ PROVEDBE PROJEKTA (WORD FORMAT)
OBRAZAC FINANCIJSKOG IZVJEŠTAJA PROVEDBE PROJEKTA (EXCEL FORMAT)
OBRAZAC ZAHTJEVA ZA ISPLATU SREDSTAVA
U ELEKTRONIČKOM OBLIKU
ELEKTRONIČKA VERZIJA CJELOKUPNE DOKUMENTACIJE NA CD-u
7. OBRAZAC PROCJENE KVALITETE
OBRAZAC PROCJENE KVALITETE
Projekata udruge prijavljene na Javni natječaj za dodjelu financijske podrške projektima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini
Ime i prezime člana/ice Povjerenstva za ocjenjivanje prijavljenih projekata
Naziv udruge:
Vrsta potpore:
Financijska podrška
Projektna aktivnost:
Naziv projekta:
Klasa
KLASA:
URBROJ:
Upute za procjenjivanje:
Molimo da pitanja pod A, B i C ocijenite bodovima od 1 do 5 (1=najniža ocjena) te potom zbrojite bodove za svaku skupinu pitanja. Ukoliko pojedino pitanje nije moguće ocijeniti jer za to nema uporišta u prijavi, upišite 0.
Maksimalni broj bodova: 50
A.RELEVANTNOST UDRUGE
BROJ BODOVA
1.U kojoj mjeri udruga raspolaže relevantnim iskustvima u području informiranja i edukacije potrošača, te postignućima i sposobnostima da provede predloženi projekt
2.Kapaciteti organizacije koja podnosi zahtjev (ocjena ljudskih resursa predviđenih za projekt – stručnost u području informiranja i edukacije potrošača, raspoloživost ljudi uključenih u projekt (kompetentnih za informiranje i edukaciju potrošača), odnosno procjena angažiranosti ljudskih resursa i kompetencija voditelja i izvoditelja
3.U kojoj mjeri su aktivnosti udruge prepoznate na području za koje je prijavljen projekt (suradnja s lokalnom samoupravom, suradnja s medijima i sl.)
A UKUPAN BROJ BODOVA – (maksimalan broj bodova je 15)
B.RELEVANTNOST I IZVEDIVOST PROJEKTA
BROJ BODOVA
1.Da li su predložene projektne aktivnosti jasno definirane i usklađene s ciljevima i očekivanim rezultatima projekta?
2.U kojoj mjeri i na koji način je udruga predvidjela informiranje šire javnosti o potrošačkim pitanjima u suradnji s medijima?
3.Da li projekt sadrži dovoljno kvalitetnih pokazatelja kojima se planira vrednovati neposredan utjecaj na potrošače i zajednicu u cjelini?
4.Da li su očekivani rezultati projekta realno postavljeni u odnosu na raspoložive kapacitete?
B UKUPAN BROJ BODOVA – (maksimalan broj bodova je 20)
C.PRORAČUN
BROJ BODOVA
1.Da li je odnos između procijenjenih troškova i planiranih projektnih aktivnosti zadovoljavajući?
2.Da li su svi planirani troškovi nužni za provedbu projekta?
3. Da li je udruga osigurala financijska sredstva za provedbu projekta i iz drugih izvora?
C UKUPAN BROJ BODOVA – (maksimalan broj bodova je 15)
BROJ BODOVA:
A
B
C
UKUPNO
Napomene i preporuke članice/člana Povjerenstva o prijavljenom projektu:
Datum procjene: Potpis članice/člana Povjerenstva:
Zagreb, ____________ ______________________________________
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA
UPUTE ZA PRIJAVITELJE
na Javni natječaj za dodjelu financijske podrške projektima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini
Datum objave Javnog natječaja:
Rok za dostavu prijava:
Sadržaj
1. NAZIV NATJEČAJA
1.1 OPIS PROBLEMA ČIJEM SE RJEŠAVANJU ŽELI DOPRINIJETI OVIM NATJEČAJEM .......... 3
1.2 CILJEVI NATJEČAJA I PRIORITETI ZA DODJELU FINANCIJSKE PODRŠKE ..................... 4
1.3 PLANIRANI IZNOSI I UKUPNA VRIJEDNOST NATJEČAJA...........................................................5
2. FORMALNI UVJETI ZA PRIJAVU NA NATJEČAJ
2.1.PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI: TKO MOŽE PODNIJETI PRIJAVU?..............................................6
2.2PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI KOJE ĆE SE FINANCIRATI PUTEM NATJEČAJA……………..8
2.3PRIHVATLJIVI TROŠKOVI KOJI ĆE SE FINANCIRATI OVIM NATJEČAJEM…………………9
3. KAKO SE PRIJAVITI? …………………………………………………………………………………………11
3.1SADRŽAJ OBRASCA OPISA PROJEKTA……………………………………………………..…...13
3.2SADRŽAJ OBRASCA PRORAČUNA ................................................................................... 13
3.3GDJE POSLATI PRIJAVU? ................................................................................................. 13
3.4ROK ZA SLANJE PRIJAVE ................................................................................................ 14
3.5. KOME SE OBRATITI AKO IMATE PITANJA?..................................... ...........................................14
4. PROCJENA PRIJAVA I DONOŠENJE ODLUKE O DODJELI FINANCIJSKE PODRŠKE ................. 14
4.1. POSTUPAK PROCJENE PRISTIGLIH PRIJAVA...................................................................................14
4.2. OBAVIJEST O DONESENOJ ODLUCI O DODJELI FINANCIJSKE PODRŠKE............................... 16
4.3. PODNOŠENJE PRIGOVORA...................................................................................................................17
5. UGOVARANJE, PRAĆENJE TE OBUSTAVLJANJE ISPLATE I POVRAT ISPLAĆENIH SREDSTAVA ..............................................................................................................................................................17
6. POPIS NATJEČAJNE DOKUMENTCIJE……………………………………………………………………19
7. OBRAZAC PROCJENE KVALITETE ……………………………………………………………………….20
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1.Javni natječaj za dodjelu financijske podrške PROJEKTIMA UDRUGA KOJE DJELUJU U PODRUČJU ZAŠTITE PRAVA POTROŠAČA U 2019. GODINI
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1.1.Opis problema čijem se rješavanju želi doprinijeti ovim natječajem
Temeljna potrošačka prava na razini Europske Unije, koja su implementirana u zakonodavstvo Republike Hrvatske, sadržana su u članku 129 a. Ugovora o funkcioniranju Europske unije kojima se osigurava visoka razina zaštite prava potrošača, u cilju zaštite zdravlja, sigurnosti i ekonomskih interesa potrošača, te jačanje prava na informiranje i edukaciju.
Pravo na informiranje uključuje pravo potrošača na potpune i nepristrane informacije o proizvodima i uslugama, temeljem čega potrošač može donijeti odgovarajuću odluku o kupnji. Pravo na edukaciju potrošača odnosi se na stjecanje relevantnih znanja i vještina, temeljem kojih mogu donositi informirane odluke o kupnji proizvoda i usluga. Također, velika važnost daje se ostvarenju prava potrošača na sigurnost, što uključuje i pravo potrošača na kupovanje sigurnih proizvoda i usluga. Prema tome, proizvodi koji se stavljaju na tržište moraju udovoljiti svim sigurnosnim zahtjevima, što podrazumijeva i odgovarajuće označavanje i potrebna upozorenja na proizvodima.
Organizacije civilnoga društva imaju važnu ulogu u području zaštite i promicanja potrošačkih prava kroz provedbu niza aktivnosti kao što su informiranje i edukacija potrošača o njihovim pravima, u cilju pružanja pomoći pri ostvarenju njihovih prava.
Sukladno standardima Europske unije, jedna od glavnih zadaća država članica u provedbi politike zaštite potrošača je osigurati potrošačima bolju informiranost o njihovim pravima kao i mogućnosti njihove zaštite.
U cilju unaprjeđenja zaštite prava i ekonomskih interesa potrošača, financiranjem projekata udruga u području informiranja i edukacije potrošača želi se doprinijeti i izravno djelovati u rješavanju konkretnih potreba potrošača.
Naime anketa udruga za zaštitu potrošača koja je provedena temeljem Sektorske analize jasno je pokazala na potrebu jačanja udruga za zaštitu potrošača u cjelini u cilju jačanja civilnog društva u ovom području. Stoga nalazimo nužnim financijski poduprijeti vidljivost i rad udruga za zaštitu potrošača putem jačanja njihovih aktivnosti, promotivnih događanja, uspostave i ažuriranja mrežnih stranica kao i nabavu informatičke i komunikacijske opreme. Također, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) kontinuirano organizira i cikluse stručnih edukacija za udruge za zaštitu prava potrošača, a sve u suradnji sa drugim stručnim tijelima.
Dodatno, agencija za istraživanje tržišta, medija i javnog mnijenja je za Ministarstvo obavila istraživanje javnog mnijenja građana u rujnu 2018. godine vezano uz zaštitu prava potrošača. Istraživanje je provedeno na području Republike Hrvatske na uzorku od 1000 osoba starijih od 16 godina, a isto je pokazalo kako samo 4,0% građana za svoje potrošačke probleme kontaktira udruge koje se bave zaštitom prava potrošača.
Navedeno stanje je ukazalo na nužnost promjene dosadašnjeg načina financiranja, a sve u cilju jačanja civilnog društva u cjelini pri čemu je potrebna suradnja i ostalih dionika ove politike.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1.2.Ciljevi natječaja i prioriteti za dodjelu financijske podrške
Cilj Natječaja je dodjela financijske podrške održivim i inovativnim projektima udruga za zaštitu prava potrošača u Republici Hrvatskoj, a radi osiguravanja pružanja kvalitetne pomoći građanima – potrošačima radi zaštite njihovih prava i omogućavanja ostvarivanja istih sukladno zakonodavstvu Republike Hrvatske.
Ostvarivanje cilja natječaja kroz poticanje razvoja i jačanja svijesti kroz sve oblike javnog informiranja posebno se očituje u provođenju raznih projekata te informativno-edukativnih aktivnosti udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača.
U cilju postizanja navedenoga, provode se inovativne i raznovrsne metode informiranja i edukacije potrošača (javne kampanje, organizacija okruglih stolova, konferencija i slično), edukativne radionice s potrošačima, izrada video materijala i drugog promotivnog materijala, uspostava i ažuriranje mrežnih stranica za obavljanje poslova iz područja zaštite prava potrošača, kao i nabava informatičke i komunikacijske opreme za obavljanje poslova iz područja zaštite prava potrošača.
Natječajni postupak provodi se u skladu sa Zakonom o udrugama i Uredbom o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (u daljnjem tekstu: Uredba).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1.3.Planirani iznos i ukupna vrijednost natječaja
Ukupno planirana vrijednost natječaja je 1.400.000,00 kuna.
Najmanji iznos financijskih sredstava koji se može prijaviti i ugovoriti po pojedinom projektu iznosi 20.000,00 kuna, a najviši iznos po pojedinom projektu iznosi 70.000,00 kuna.
Ugovor s korisnicima sredstava sklapa se na način da se financijska sredstva isplaćuju korisniku jednokratno u roku od 45 dana od dana potpisivanja Ugovora, a sve temeljem provedenog Natječaja i Odluke o dodjeli financijske podrške, a uz dostavljanje zahtjeva za isplatom i obrazloženjem troškova. Ostale elemente financijske podrške za provedbu projekata udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini detaljno će se urediti ugovorom između korisnika i davatelja financijskih sredstava, a u skladu s Uredbom o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge.
Korisniku financijske podrške mogu se financirati samo opravdani troškovi koji su potrebni za provođenje projekta informiranja i edukacije potrošača.
Udruga može od Ministarstva zatražiti 100% iznosa za financiranje projekata.
Okvirno broj projekata koji se planira financirati u okviru ovog natječaja je 20.
Udruga može prijaviti i ugovoriti najviše dva projekta u okviru ovog natječaja.
Prijavitelj može istodobno biti partner u drugoj prijavi.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2. FORMALNI UVJETI ZA PRIJAVU NA NATJEČAJ
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.1.Prihvatljivi prijavitelji: tko može podnijeti prijavu?
Na Natječaj se mogu prijaviti udruge registrirane u skladu sa Zakonom o udrugama („Narodne novine“, br. 74/14 i 70/17) (u daljnjem tekstu: udruge), koje djeluju u području zaštite prava i ekonomskih interesa potrošača, te koje su u svom djelovanju neovisne o trgovcima, a sukladno odredbama članka 128. Zakona o zaštiti potrošača („Narodne novine“, br. 41/14 i 110/15).
Prijave na natječaj razmatrat će se ukoliko prijavitelj udovoljava sljedećim općim uvjetima:
1) upisan je u Registar udruga pri Ministarstvu uprave i u Registar neprofitnih organizacija pri Ministarstvu financija;
2) uskladio je svoj statut s odredbama Zakona o udrugama („Narodne novine“, broj 74/14) ili je podnio zahtjev za usklađivanjem statuta nadležnom uredu (što se dokazuje potvrdom nadležnog ureda);
3) vodi transparentno financijsko poslovanje u skladu s propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija;
4) osoba ovlaštena za zastupanje udruge (i potpisivanje ugovora o dodjeli financijskih sredstava) je u mandatu, što se potvrđuje uvidom u Registar udruga;
5) statutom opredijeljen za obavljanje djelatnosti i aktivnosti koje su predmet financiranja i kojima promiče uvjerenja i ciljeve koji nisu u suprotnosti s Ustavom i zakonima;
6) uredno ispunjava obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u 2018. godini prema Ministarstvu te svim drugim davateljima financijskih sredstava iz javnih izvora, ukoliko je u istima sudjelovao, što potvrđuje izjavom koju potpisuje osoba ovlaštena za zastupanje udruge (obrazac Izjave o financiranim projektima udruge iz javnih izvora u 2018. godini i/ili sredstava iz dijela prihoda od igara na sreću u 2018. godini;
7) ispunjava obveze plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanja poreza, te drugih davanja prema državnom proračunu i proračunima jedinica lokalne samouprave što se dokazuje potvrdom izdanom od strane Ministarstva financija - Porezne uprave (koja se dostavlja neposredno prije potpisivanja ugovora o dodjeli financijskih sredstava);
8) nije u postupku ukidanja, zabrane djelovanja sukladno razlozima za prestanak djelovanja udruge temeljem članka 48. Zakona o udrugama;
9) protiv udruge, odnosno niti jedne osobe ovlaštene za zastupanje udruge, voditelja i izvoditelja ne vodi se kazneni postupak i nije pravomoćno osuđen za prekršaj određen člankom 48. stavkom 2. alinejom c), odnosno pravomoćno osuđen za počinjenje kaznenog djela određenog člankom 48. stavkom 2. alinejom d) Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge ili uvjetima Natječaja;
10) raspolaže odgovarajućim poslovnim prostorom i ljudskim resursima za provedbu projekata.
Na natječaj se ne mogu prijaviti:
Ogranci, podružnice i slični ustrojstveni oblici udruga koji nisu registrirani u skladu sa Zakonom o udrugama kao pravne osobe;
Udruge koje nisu upisane u Registar neprofitnih organizacija i/ili ne vode transparentno financijsko poslovanje u skladu sa Zakonom o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija ("Narodne novine", br. 121/14);
Udruge koje su nenamjenski trošile prethodno dodijeljena sredstva iz javnih izvora (nemaju pravo prijave slijedeće dvije godine, računajući od godine u kojoj su provodile projekt);
Udruge koje su u stečaju;
Udruge koje nisu ispunile obveze vezane uz plaćanje doprinosa ili poreza;
Udruge čiji je jedan od osnivača politička stranka;
Udruge koje ne djeluju u području zaštite prava potrošača;
Udruge koje u svom djelovanju nisu neovisne o trgovcima;
Udruge koje djeluju u okviru bilo koje vjerske ili političke opcije ili stranke, a što bi moglo utjecati na neovisnost rada udruge u provedbi ovih projekata;
Udruge koje nisu uskladile statut, sukladno odredbama Zakona o udrugama niti su podnijele zahtjev za usklađivanje statuta nadležnom uredu te ukoliko osobe ovlaštene za zastupanje udruge nisu u mandatu ili ako nisu predale zahtjev za upis u Registar udruga uredu državne uprave, nadležnom prema sjedištu udruge.
Udruga koja prijavljuje projekte u cijelosti je odgovorna za njegovu provedbu, izvještavanje i rezultate.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.2.Prihvatljive aktivnosti koje će se financirati putem natječaja
Planirano trajanje programa i projekata je 12 mjeseci.
Projektne aktivnosti moraju se provoditi u Republici Hrvatskoj.
Projekti koje udruga prijavljuje mora biti usmjerena na stvarne potrebe potrošača u Republici Hrvatskoj, a temeljeni su na pozitivnoj praksi udruge, a u skladu s prioritetima natječaja i područjem djelovanja udruge.
Udruge koje djeluju u području zaštite potrošača upućuju pisane prijave projekata informiranja i edukacije potrošača o najučestalijim problemima s kojima se potrošači susreću na tržištu.
Prihvatljive projektne aktivnosti su:
1. inovativne i raznovrsne metode informiranja i edukacije potrošača (javne kampanje, organizacija okruglih stolova, konferencija i sl., edukativne radionice s potrošačima, izrada video materijala i drugog promotivnog materijala);
2. uspostava i ažuriranje mrežnih stranica za obavljanje poslova iz područja zaštite prava potrošača;
3. nabava informatičke i komunikacijske opreme za obavljanje poslova iz područja zaštite prava potrošača.
Popis projektnih aktivnosti nije konačan, već samo ilustrativan. Stoga će se uzeti u obzir za financiranje i odgovarajuće aktivnosti koje pridonose ostvarenju ciljeva natječaja, a gore nisu spomenute.
Pri provedbi projektnih aktivnosti prijavitelj mora osigurati poštovanje načela jednakih mogućnosti, ravnopravnosti spolova i nediskriminacije te razvijati aktivnosti u skladu s potrebama u zajednici.
U prijedlogu projekata udruga treba:
a) ponuditi detaljan program i plan provedbe projektnih aktivnosti, s rokovima i realnim proračunom projekta s ciljem promicanja zaštite prava i ekonomskih interesa potrošača sukladno projektnom području iz natječaja;
b) dokazati da ima organizacijske i stručne kapacitete za provedbu, praćenje i vrednovanje prijavljenih projekata;
c) predložiti projektne aktivnosti informiranja i preventivne edukacije usmjerene stvarnim potrebama i interesima potrošača u područjima za koja je raspisan natječaj;
d) navesti da je projekt besplatan za krajnje korisnike, s naznakom korisničke skupine kojoj je namijenjen (struktura i broj korisnika) te opisom metodologije provođenja projektnih aktivnosti, kao i očekivanih pozitivnih rezultata koji će izravno ostvariti potrošači na nacionalnoj razini;
e) obrazložiti nužnost nabave informatičke i komunikacijske opreme.
Za uspješnu provedbu projekata informiranja i edukacije potrošača poželjna je međusobna suradnja s drugim udrugama koje djeluju u području zaštit e potrošača.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.3.Prihvatljivi troškovi koji će se financirati ovim natječajem
Sredstvima ovog Natječaja mogu se financirati samo stvarni i prihvatljivi troškovi nastali provedbom projekata u 2019. godini. Pri ocjeni projekata ocjenjivat će se potreba naznačenih troškova u odnosu na predviđene aktivnosti te opravdanost visine navedenih troškova.
A) Prihvatljivim izravnim troškovima smatraju se troškovi koji su neposredno vezani uz provedbu pojedinih aktivnosti predloženog programa ili projekta kao što su:
1. organizacija informativnih i edukativnih aktivnosti, okruglih stolova, konferencija i slično (pri čemu treba posebno naznačiti vrstu i cijenu svake usluge);
2. grafičke usluge (grafička priprema, usluge tiskanja letaka, brošura, časopisa i sl. pri čemu treba navesti vrstu i namjenu usluge, količinu, jedinične cijene);
3. troškovi uspostave i ažuriranja mrežnih stranica;
4. troškovi nabave info-pultova, roll-up-ova, razglasa, video oprema i slično;
5. troškovi nabave informatičke i komunikacijske opreme;
6. izdaci za prijevoz, smještaj i dnevnicu za sudjelovanje na stručnim seminarima, radionicama i sl. pri čemu je potrebno specificirati broj osoba, odredište, učestalost i svrhu putovanja te vrstu javnog prijevoza, vrstu smještaja i broj noćenja)
7. prihvatljivi izdaci za troškove naknada voditeljima i izvoditeljima iz udruge koji sudjeluju u provedbi projekata (ugovor o autorskom djelu i honorar, ugovor o djelu) pri čemu treba navesti ime i prezime osobe koja će biti angažirana, njezine stručne kompetencije);
8. ostali troškovi izravno vezani uz provedbu aktivnosti projekata.
Kod troškova putovanja odobrava se korištenje vlaka (2. razred), autobusa kao i korištenje privatnog automobila u službene svrhe u visini cijene karte vlaka (2. razred) i autobusa, u tuzemstvu.
Prilikom planiranja sredstava potrebnih za pokriće putnih troškova za provedbu projekta potrebno je voditi računa da je visina dnevnice u tuzemstvu 170,00 kn za sve korisnike sredstava Državnoga proračuna.
Prihvatljivi troškovi su troškovi koje je imao korisnik financiranja te koji ispunjavaju sve sljedeće kriterije:
a) nastali su za vrijeme razdoblja provedbe projekata u skladu s ugovorom,
b) moraju biti navedeni u ukupnom predviđenom proračunu projekata,
c) nužni su za provođenje projekata koji je predmetom dodjele financijskih sredstava,
d) mogu biti identificirani i provjereni i koji su računovodstveno evidentirani kod korisnika financiranja prema važećim propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija,
e) trebaju biti umjereni, opravdani i usuglašeni sa zahtjevima racionalnog financijskog upravljanja, sukladno načelima ekonomičnosti i učinkovitosti.
B) Prihvatljivi neizravni troškovi
N eizravnim troškovima smatraju se troškovi koji nisu izravno povezani s provedbom projekata, ali neizravno pridonose postizanju njegovih ciljeva pri čemu i ti troškovi trebaju biti specificirani i obrazloženi.
Prihvatljivi neizravni troškovi projekta su poštanski troškovi, trošak uredskog materijala, troškovi solemnizacije bjanko zadužnice a u ukupnom proračunu ne smiju biti veći od 15% ukupnog troška planiranog za provedbu projekata.
Bespovratna sredstva se dodjeljuju samo za prihvatljive troškove. Samo one aktivnosti koje su nužne za provedbu projekata, mogu stvarati prihvatljive troškove. Nužno je voditi računa da se prihvatljivi troškovi moraju temeljiti na stvarnim troškovima, te da moraju biti potkrijepljeni odgovarajućom popratnom dokumentacijom (ugovori, računi, potpisne liste i sl.). Provjere prihvatljivosti mogu dovesti do traženja pojašnjenja i mogu navesti Ministarstvo da nametne izmjene ili smanjenja iznosa kako bi se riješile takve pogreške ili netočnosti. Iznos odobrenih sredstava se uslijed tih ispravaka ne može povećati. Obveza je i neposredan interes Korisnika pružiti realističan i ekonomičan proračun projekta.
U neprihvatljive troškove ubrajaju se:
ulaganja u kapital ili kreditna ulaganja, jamstveni fondovi
troškovi kupnje namještaja i manji adaptacijski radova ako premašuju vrijednost od 10% ukupnih prihvatljivih troškova projekta
troškovi kamata
kazne, financijske globe i troškovi sudskih sporova
bankovne pristojbe za otvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere i druge pristojbe isključivo financijske prirode
troškovi koji su već bili financirani iz javnih izvora odnosno troškovi koji se u razdoblju provedbe projekta financiraju iz drugih izvora
kupnja rabljene opreme i strojeva
troškovi HRT pristojbe
troškovi koji nisu predviđeni ugovorom
donacije u dobrotvorne svrhe
zajmovi drugim organizacijama ili pojedincima
drugi troškovi koji nisu neposredno povezani sa sadržajem i ciljevima projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
3. KAKO SE PRIJAVITI?
Ovdje donosimo informacije o sadržaju obveznih obrazaca, o tome gdje i na koji način poslati prijavu, kao i informacije o rokovima za prijavu te kontaktima za upite u slučaju da imate dodatna pitanja vezana za provedbu natječaja.
Sve zainteresirane udruge koje ispunjavaju uvjete natječaja prijavljuju svoje prijedloge projekata na propisanim obrascima. Prijavi je potrebno priložiti sljedeće dokumente u jednom primjerku:
A) Obrasci za prijavu projekata
1. obrazac opisa projekata (potpisan i u cijelosti popunjen);
2. obrazac proračuna projekata (potpisan i u cijelosti popunjen);
3. obrazac životopisa voditelja i izvoditelja projekata s naznačenim datumom i potpisom;
4. obrazac Izjave o partnerstvu;
5. obrazac Sporazuma o partnerstvu u provedbi projekata, ako je sklopljen;
6. izjava o financiranim projektima udruge iz javnih izvora u 2018. i/ili sredstava iz dijela prihoda od igara na sreću u 2018. godini. Izjava se obvezno dostavlja i ukoliko udruzi nisu bili sufinancirani projekti;
7. obrazac Izjave voditelja i izvoditelja aktivnosti navedenih u opisu projektnih aktivnosti da su upoznati s programom projekata i svojim sudjelovanjem u provedbi;
8. obrazac Izjave da je udruga neovisna u svom djelovanju od trgovaca.
Ukoliko je partner udruga, ona mora ispuniti sve iste uvjete kao udruga koja je prijavitelj projekata.
B) Obrasci za provedbu projekata
1. Obrazac ugovora o financiranju projekata;
2. Obrazac za provedbu terenskog posjeta;
3. Obrazac opisnog izvještaja provedbe projekata;
4. Obrazac financijskog izvještaja provedbe projekata;
5. Obrazac zahtjeva za isplatu sredstava.
Popis priloga koje je potrebno priložiti uz prijavu Projekta
1. preslika važećeg Statuta udruge prijavitelja ako Statut nije objavljen u Registru udruga, te dokaz (dopis) da je Statut predan na ovjeru Uredu državne uprave radi usklađivanja sa Zakonom o udrugama (samo za udruge koje su predale zahtjev za usklađivanjem statuta sa Zakonom o udrugama, ali je njihov zahtjev još u obradi) ;
2. dokaz o odgovarajućem poslovnom prostoru za provedbu projekta (za poslovni prostor je potrebno dostaviti ugovor, rješenje, fotografije i sl. kojima se dokazuje da udruga raspolaže odgovarajućim poslovnim prostorom za provedbu projekta) i potrebnom informacijskom tehnologijom (račun, jamstveni list, fotografija i sl.) ;
3. godišnje izvješće o radu udruge sa svim provedenim aktivnostima iz 2018. godine i izjavu o završenim edukacijama iz područja zaštite prava potrošača;
4. uvjerenje nadležnog suda da se ne vodi kazneni postupak protiv niti jedne osobe ovlaštene za zastupanje udruge i voditelja i izvoditelja projekata, ne starije od 3 mjeseca od dana prijave na Natječaj.
Neobveznu dokumentaciju prilikom prijave projekta čine :
•preslike ispunjenih evaluacija od prethodnih edukacija,
•pisma namjere koja potvrđuju i objašnjavaju suradnju udruga s drugim organizacijama, jedinicama lokalne i područne samouprave i ustanovama u provedbi prijavljenog projekta
•pisma preporuke
•zapisi, publikacije, novinski članci te ostali materijali koji prikazuju rad udruga i u izravnoj su vezi s prijavom na Natječaj.
Cjelovitu natječajnu dokumentaciju čine jedan izvornik natječajne dokumentacije u papirnatom obliku i jedan istovjetni primjerak u elektroničkom obliku (na CD-u u pdf formatu).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
3.1.Sadržaj Obrasca opisa projekta
Obrazac opisa projekata dio je obvezne dokumentacije. Ispunjava se na hrvatskom jeziku i sadrži podatke o prijavitelju, partnerima te sadržaju projekata koji se predlaže za financiranje.
Obrasci u kojima nedostaju podaci vezani uz sadržaj projekta neće biti uzeti u razmatranje.
Obrazac je potrebno ispuniti na računalu. Rukom ispisani obrasci neće biti uzeti u razmatranje.
Ukoliko o brazac opisa projekta sadrži nedostatke, prijava će se smatrati nevažećom.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
3.2.Sadržaj Obrasca proračuna
Obrazac Proračuna provedbe projekta dio je obvezne dokumentacije. Ispunjava se na hrvatskom jeziku te sadrži podatke o svim troškovima i zatraženim financijskim sredstvima.
Svi troškovi i zatražena financijska sredstva trebaju biti u skladu s aktivnostima u opisnom obrascu projekta.
Prijava u kojoj nedostaje Obrazac Proračuna neće biti uzeta u razmatranje, kao ni prijava u kojoj Obrazac Proračuna nije u potpunosti ispunjen.
Obrazac je potrebno ispuniti na računalu. Rukom ispisani obrazac neće biti uzet u razmatranje.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
3.3.Gdje poslati prijavu?
Cjelokupna natječajna dokumentacija (u papirnatom obliku i na CD-u) dostavlja se u zatvorenoj omotnici, preporučeno poštom, dostavom ili osobno (predaja u pisarnicu Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, radnim danom u vremenu od 9:00 sati do 16:00 sati) na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA
10 000 ZAGREB, Ulica Grada Vukovara 78
s naznakom „Za natječaj: Javni natječaj za dodjelu financijske podrške projektima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini– Ne otvarati“ i u propisanom roku.
Prijava u papirnatom obliku sadržava obvezne obrasce vlastoručno potpisane od strane osobe ovlaštene za zastupanje i ovjerene službenim pečatom organizacije. Prijava u elektroničkom obliku (na CD-u) sadržajno mora biti identična onoj u papirnatom obliku.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
3.4.Rok za slanje prijave
Rok za prijavu na Natječaj je 30 dana od dana objave Natječaja na mrežnoj stranici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta www.mingo.hr. Prijava je dostavljena u roku ako je na prijamnom žigu razvidno da je zaprimljena u pošti do kraja datuma koji je naznačen kao rok za prijavu na natječaj. U slučaju da je prijava dostavljena osobno u pisarnicu, prijavitelju će biti izdana potvrda o točnom vremenu prijama pošiljke.
Zakašnjele prijave, nepotpune prijave ili prijave podnesene na drugi način koje nisu u skladu s uvjetima ovog Natječaja neće se uzeti u razmatranje.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
3.5.Kome se obratiti ako imate pitanja?
Sva pitanja vezana uz natječaj mogu se postaviti isključivo elektroničkim putem slanjem upita na sljedeću adresu: natjecaj.potrosaci@mingo.hr i to najkasnije 15 dana prije isteka roka za prijavu na natječaj.
Odgovori na postavljana pitanja objavit će se na mrežnoj stranici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta www.mingo.hr i to najkasnije 8 dana prije isteka roka za podnošenje prijava na Natječaj.
U svrhu osiguranja ravnopravnosti svih potencijalnih prijavitelja, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta ne može davati prethodna mišljenja o prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti ili troškova navedenih u prijavi.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
4. PROCJENA PRIJAVA I DONOŠENJE ODLUKE O DODJELI FINANCIJSKE PODRŠKE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
4.1. Postupak procjene pristiglih prijava
Sve pristigle i zaprimljene prijave proći će kroz sljedeću proceduru:
- zaprimanje prijava,
- unošenje prijava u računalni sustav POTPORA PLUS,
- pregled prijava u odnosu na propisane formalne uvjete natječaja,
- procjena prijava koje su zadovoljile formalne uvjete natječaja,
- dostava dodatne dokumentacije,
- donošenje i objava Odluke o dodjeli financijske podrške udrugama za provedbu projekata udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini,
- ugovaranje.
Prijavljeni projekti moraju zadovoljavati propisane formalne uvjete natječaja.
(A) PREGLED PRIJAVA U ODNOSU NA PROPISANE UVJETE NATJEČAJA
Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: ministar) odlukom osniva Povjerenstvo za provjeru propisanih uvjeta natječaja.
Članovi Povjerenstva za provjeru propisanih uvjeta natječaja ne smiju biti u sukobu interesa o čemu moraju potpisati Izjavu o nepristranosti i povjerljivosti, a njihov rad je uređen Poslovnikom.
Ministarstvo ima pravo zatražiti od prijavitelja dodatna objašnjenja ili informacije, uz dostavljenu cjelovitu prijavu, a prijavitelju će se osigurati razmjeran rok za dostavu zatraženog.
Ukoliko prijavitelj ne dostavi u zadanom roku zatražena dodatna objašnjenja ili informacije na zahtjev Ministarstva, prijava će biti odbačena.
Elementi prijave koji se ne mogu naknadno ispraviti ili dopuniti:
-nedostaje izvornik prijave, odnosno, prijava je poslana isključivo u elektroničkoj
verziji,
-prijava nije ispunjena na računalu,
-prijavitelj nije odgovorio na pitanja iz prijave koje se odnose na sadržaj projekta, a koji su bitni za vrednovanje kvalitete projekta,
-papirnata prijava nije istovjetna elektroničkoj prijavi.
Nakon provjere Povjerenstva za provjeru propisanih uvjeta natječaja svih pristiglih i zaprimljenih prijava u odnosu na propisane uvjete natječaja, izradit će se popis svih udruga čije su prijave zadovoljile propisane uvjete, nakon čega se upućuju na procjenu kvalitete. Isto tako izradit će se i popis svih udruga koje nisu zadovoljile propisane uvjete natječaja.
Ukoliko se kod provjere ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja utvrdi kako je došlo do pogreške u prijavi koju je moguće ispraviti (npr. nedostatak potpisa), od prijavitelja se može zatražiti naknadno dopunjavanje dokumentacije, ali isključivo pod uvjetom da se navedenom dopunom ne utječe na sadržaj prijave bitan za ocjenjivanje.
Također, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta će pisanim putem obavijestiti sve udruge koje nisu zadovoljile propisane uvjete o razlozima odbijanja njihove prijave, a u roku od osam radnih dana od dana donošenja odluke Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta Natječaja.
(B) PROCJENA PRIJAVA KOJE SU ZADOVOLJILE PROPISANE UVJETE NATJEČAJA
Ministar odlukom osniva Povjerenstvo za ocjenjivanje prijavljenih projekata .
Članovi Povjerenstva za ocjenjivanje prijavljenih projekata ne smiju biti u sukobu interesa o čemu moraju potpisati Izjavu o nepristranosti i povjerljivosti, a njihov rad je uređen Poslovnikom.
Temeljem provedene procjene prijava udruga koje su zadovoljile propisane uvjete natječaja, Povjerenstvo za ocjenjivanje prijavljenih projekata će sastaviti prijedlog liste odabranih projekata, prema bodovima koje su postigli u procesu procjene.
(C) DOSTAVA DODATNE DOKUMENTACIJE KOJA SE PREDAJE NAKON PROCJENE PROJEKTA, A PRIJE DONOŠENJA ODLUKE O DODJELI FINANCIJSKE PODRŠKE
Kako bi se izbjegli dodatni nepotrebni troškovi prilikom prijave na natječaj, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta će tražiti dodatnu dokumentaciju koja se predaje nakon procjene projekta, a prije donošenja Odluke o dodjeli financijske podrške.
Dodatnu dokumentaciju čine:
1. izvornici dokumentacije na uvid (u slučaju svih dokumenata koji su prilikom prijave dostavljeni u preslikama);
2. potvrda Porezne uprave o nepostojanju duga prema državnom proračunu i proračunima jedinica lokalne samouprave (ne starija od 30 dana od dana prijave na natječaj);
3. obrazac Izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja;
4. solemnizirana bjanko zadužnica radi osiguranja (dostavlja se prije potpisivanja ugovora).
Prije donošenja Odluke o dodjeli financijske podrške, a temeljem procjene Povjerenstva za ocjenjivanje prijavljenih projekata, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta može tražiti reviziju određene natječajne dokumentacije kako bi procijenjeni troškovi odgovarali realnim troškovima u odnosu na predložene aktivnosti.
Nakon provjere dostavljene revidirane dokumentacije, Povjerenstvo za ocjenjivanje prijavljenih projekata predlaže ministru konačnu listu odabranih projekata radi donošenja Odluke o dodjeli financijske podrške.
Ukoliko prijavitelj ne dostavi traženu dodatnu dokumentaciju u traženom roku, njegova prijava će se odbaciti kao nevažeća.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
4.2.Obavijest o donesenoj odluci o dodjeli financijske podrške
Sve udruge čije su prijave ušle u postupak procjene, biti će obaviještene o rezultatima procjene projekata što je sastavni dio Odluke o dodjeli financijske podrške.
Odluka o dodjeli financijske podrške bit će objavljena na mrežnoj stranici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta www.mingo.hr .
Udruge čiji projekti nisu prihvaćeni za dodjelu financijske podrške bit će obaviještene, u roku od osam radnih dana od dana donošenja Odluke o dodjeli financijske podrške, o razlozima nefinanciranja njihovih projekata.
Udrugama kojima nisu odobrena financijska sredstva može se, na njihov zahtjev, omogućiti uvid u zbirnu ocjenu njihovog projekta. Na uvid se daje samo dokumentacija i/ili podaci koji se odnose na projektni prijedlog udruge koja je podnijela zahtjev. Zahtjev za uvidom u ocjenu projektnog prijedloga ne smatra se podnošenjem prigovora.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
4.3.Podnošenje prigovora
1. Sve udruge čije prijave ne zadovoljavaju propisane uvjete prijave, prigovor mogu dostaviti pisanim putem u roku od osam radnih dana od dostave pisane obavijesti.
2. Prigovor na Odluku o dodjeli financijske podrške udruge mogu dostaviti pisanim putem u roku od osam (8) radnih dana od datuma objave iste na mrežnoj stranici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta www.mingo.hr
Prigovor se dostavlja u zatvorenoj omotnici, preporučeno poštom, dostavom ili osobno (predaja u pisarnici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, radnim danom u vremenu od 9:00 do 16.00 sati) na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA
10 000 ZAGREB, Ulica Grada Vukovara 78
s naznakom „Prigovor na natječaj: Javni natječaj za dodjelu financijske podrške projektima udruga
koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini– Ne otvarati“
Prigovor se može podnijeti isključivo na natječajni postupak.
O prigovorima odlučuje ministar na prijedlog Povjerenstva za rješavanje o prigovorima u roku od
osam dana od zaprimanja prigovora. Prigovor ne odgađa izvršenje navedenih odluka i provedbu Natječaja.
Povjerenstvo za rješavanje o prigovorima odlukom osniva ministar.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
5.UGOVARANJE, PRAĆENJE TE OBUSTAVLJANJE ISPLATE I POVRAT ISPLAĆENIH SREDSTAVA
Udruge kojima se odobri financijska podrška obvezne su u roku od 30 dana od datuma objave Odluke ministra o dodjeli financijske podrške, potpisati Ugovor o dodjeli financijske podrške projektima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini.
Udruga se obvezuje pri istupima u medijima promovirati projekt i instituciju koja financira projekt, te na svim tiskanim, video i drugim materijalima vezanim uz projekt istaknuti logotip i naziv Ministarstva kao institucije koja financira projekt.
Davatelj financijskih sredstava prati provedbu odobrenih projekata i kontrolu namjenskog trošenja odobrenih sredstava na temelju propisanih opisnih i financijskih izvješća koje su udruge dužne dostavljati sukladno ugovorima koje potpisuju s davateljem financijskih sredstava, kao i putem kontrole na licu mjesta, sukladno odredbama ugovora.
Udruga s kojom se sklopi Ugovor o financiranju obvezuje se da neće sudjelovati u izbornoj ili drugoj promidžbi političke stranke, koalicije ili kandidata te neće davati izravnu potporu političkoj stranci, koaliciji ili kandidatu niti prikupljati financijska sredstva za financiranje političkih stranaka, koalicija ili kandidata za sve vrijeme trajanja ugovora.
U slučaju kada udruga nenamjenski utroši odobrena financijska sredstva ili na drugi način krši obveze proizašle iz ugovora, daljnje financiranje će se ukinuti i zatražiti povrat isplaćenih sredstava uz pripadajuću zakonsku zateznu kamatu.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
6.POPIS NATJEČAJNE DOKUMENTACIJE
OBRAZAC OPISA PROJEKTA(Word format)
OBRAZAC PRORAČUNA (Excel form a t)
OBRAZAC ŽIVOTOPISA VODITELJA I IZVODITELJA PROJEKTA
OBRAZAC IZJAVE O PARTNERSTVU (WORD FORMAT)
OBRAZAC SPORAZUMA O PARTNERSTVU U PROVEDBI PROJEKTA (WORD FORMAT)
OBRAZAC IZJAVE O FINANCIRANIM PROJEKTIMA UDRUGE IZ JAVNIH IZVORA U 2018. GODINI
OBRAZAC IZJAVE VODITELJA I IZVODITELJA AKTIVNOSTI NAVEDENIH U OPISU PROJEKTNIH AKTIVNOSTI, DA SU UPOZNATI S PROJEKTOM I SVOJIM SUDJELOVANJEM U PROVEDBI
OBRAZAC IZJAVE DA JE UDRUGA NEOVISNA U SVOM DJELOVANJU OD TRGOVCA
OBRAZAC IZJAVE O NEPOSTOJANJU DVOSTRUKOG FINANCIRANJA
OBRAZAC UGOVORA O DODJELI FINANCIJSKE PODRŠKE ZA PROVEDBU PROJEKATA
OBRAZAC ZA PROVEDBU TERENSKOG POSJETA
OBRAZAC ZA OPISNI IZVJEŠTAJ PROVEDBE PROJEKTA (WORD FORMAT)
OBRAZAC FINANCIJSKOG IZVJEŠTAJA PROVEDBE PROJEKTA (EXCEL FORMAT)
OBRAZAC ZAHTJEVA ZA ISPLATU SREDSTAVA
U ELEKTRONIČKOM OBLIKU
ELEKTRONIČKA VERZIJA CJELOKUPNE DOKUMENTACIJE NA CD-u
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
7. OBRAZAC PROCJENE KVALITETE
OBRAZAC PROCJENE KVALITETE
Projekata udruge prijavljene na Javni natječaj za dodjelu financijske podrške projektima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini
Ime i prezime člana/ice Povjerenstva za ocjenjivanje prijavljenih projekata
Naziv udruge:
Vrsta potpore:
Financijska podrška
Projektna aktivnost:
Naziv projekta:
Klasa
KLASA:
URBROJ:
Upute za procjenjivanje:
Molimo da pitanja pod A, B i C ocijenite bodovima od 1 do 5 (1=najniža ocjena) te potom zbrojite bodove za svaku skupinu pitanja. Ukoliko pojedino pitanje nije moguće ocijeniti jer za to nema uporišta u prijavi, upišite 0.
Maksimalni broj bodova: 50
A. RELEVANTNOST UDRUGE
BROJ BODOVA
1. U kojoj mjeri udruga raspolaže relevantnim iskustvima u području informiranja i edukacije potrošača, te postignućima i sposobnostima da provede predloženi projekt
2. Kapaciteti organizacije koja podnosi zahtjev (ocjena ljudskih resursa predviđenih za projekt – stručnost u području informiranja i edukacije potrošača, raspoloživost ljudi uključenih u projekt (kompetentnih za informiranje i edukaciju potrošača), odnosno procjena angažiranosti ljudskih resursa i kompetencija voditelja i izvoditelja
3. U kojoj mjeri su aktivnosti udruge prepoznate na području za koje je prijavljen projekt (suradnja s lokalnom samoupravom, suradnja s medijima i sl.)
A UKUPAN BROJ BODOVA – (maksimalan broj bodova je 15)
B. RELEVANTNOST I IZVEDIVOST PROJEKTA
BROJ BODOVA
1. Da li su predložene projektne aktivnosti jasno definirane i usklađene s ciljevima i očekivanim rezultatima projekta?
2. U kojoj mjeri i na koji način je udruga predvidjela informiranje šire javnosti o potrošačkim pitanjima u suradnji s medijima?
3. Da li projekt sadrži dovoljno kvalitetnih pokazatelja kojima se planira vrednovati neposredan utjecaj na potrošače i zajednicu u cjelini?
4. Da li su očekivani rezultati projekta realno postavljeni u odnosu na raspoložive kapacitete?
B UKUPAN BROJ BODOVA – (maksimalan broj bodova je 20)
C. PRORAČUN
BROJ BODOVA
1. Da li je odnos između procijenjenih troškova i planiranih projektnih aktivnosti zadovoljavajući?
2. Da li su svi planirani troškovi nužni za provedbu projekta?
3. Da li je udruga osigurala financijska sredstva za provedbu projekta i iz drugih izvora?
C UKUPAN BROJ BODOVA – (maksimalan broj bodova je 15)
BROJ BODOVA:
A
B
C
UKUPNO
Napomene i preporuke članice/člana Povjerenstva o prijavljenom projektu:
Datum procjene: Potpis članice/člana Povjerenstva:
Zagreb, ____________ ______________________________________
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta