Na temelju članka 120. stavka 18. Zakona o poljoprivredi (Narodne novine, br. 118/18 i 42/20), ministrica poljoprivrede donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O UPISNIKU POLJOPRIVREDNIKA
Članak 1.
U Pravilniku o Upisniku poljoprivrednika (Narodne novine, broj: 62/19) u članku 12. stavku 1. riječi: „ili elektroničkim putem kada se za to ostvare uvjeti“ brišu se.
U stavku 2. iza riječi: „Iskaznice“ dodaju se riječi: “i usluge certificiranja“.
U stavku 3. iza broja: „14“ dodaju se riječi: „radnih“, iza broja: „7“ dodaju se riječi: „radnih“, a riječi: „48 sati“ zamjenjuju se riječima: „3 radna dana“.
Stavak 5. briše se.
Dosadašnji stavak 6. postaje stavak 5.
Iza dosadašnjeg stavka 6. koji postaje stavak 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi:
„(6) Iskaznica se u inicijalnom postupku izdaje bez naknade nositeljima i odgovornim osobama do isteka ugovorene količine od 171.000 komada ili do dana 18. kolovoza 2022., ovisno koji uvjet prije nastupi.“.
Članak 2.
U članku 13. stavku 6. podstavci 5. i 6. brišu se.
Iza stavka 6. dodaje se novi stavak 7. koji glasi:
„(7) Iskaznica prestaje važiti i prije isteka roka na koji je izdana u sljedećim situacijama:
– imatelj iskaznice je preminuo ili više nema pravo na Iskaznicu
– poljoprivrednik je prestao obavljati poljoprivrednu djelatnost ili je brisan iz Upisnika.“.
Dosadašnji stavci 7. i 8. postaju stavci 8. i 9.
Članak 3.
Prilozi 3. i 4. Pravilnika o Upisniku poljoprivrednika (Narodne novine, broj: 62/19) zamjenjuju se Prilozima 3. i 4. koji su sastavni dio ovoga Pravilnika.
Članak 4.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, datum
MINISTRICA POLJOPRIVREDE
Marija Vučković
PRILOG 3.
POLJOPRIVREDNA ISKAZNICA
PRILOG 4.
ZAHTJEV ZA IZDAVANJE POLJOPRIVREDNE ISKAZNICE I USLUGE CERTIFICIRANJA
Zahtjev za izdavanje poljoprivredne iskaznice i usluge certificiranja
* Molimo Vas da pažljivo popunite obrazac traženim podacima te da koristite velika tiskana slova.
1. Podaci fizičke osobe kojoj se izdaje poljoprivredna iskaznica i subjekta certificiranja
Ime*
Prezime*
OIB*
Identifikacijski dokument*
Osobna iskaznica ili
Putovnica
Vrijedi do*
.
.
.
Broj identifikacijske isprave*
Datum rođenja*
.
.
.
Spol*
Ženski
Muški
Adresa prebivališta i kontakt podaci
Ulica i broj*
Poštanski broj*
Grad*
Državljanstvo*
Mobitel (SMS)*
E-mail*
1a. Status fizičke osobe
(1) nositelj OPG-a
(2) član OPG-a
(3) odgovorna osoba
(4) nositelj SOPG-a
(5) zaposlenik
Za organizacijski oblik trgovačko društvo, obrt, zadruga i druge pravne osobe
2. Podaci o Poljoprivredniku
Naziv*
OIB*
3. Postupak izdavanja poljoprivredne iskaznice
Na poljoprivrednoj iskaznica izdaju se osobni potpisni kvalificirani certifikat (QCP) i osobni identifikacijski certifikat (NCP+)
(1)
redovan postupak
(2) ubrzan postupak
(3) žuran postupak
Rok izrade 14 radnih dana
Rok izrade 7 radnih dana
Rok izrade 3 radna dana
4. Dostava i preuzimanje poljoprivredne iskaznice i aktivacijskih podataka
NAPOMENA: Ovaj Zahtjev uključuje izdavanje sms.ID i mobile.ID vjerodajnica. Vjerodajnice se aktiviraju putem mojID.HR na portalu http://id.hr bez naplate.
X
RA ured
Preuzimanje u Podružnici Agencije u kojoj je predan Zahtjev
5. Izjava podnositelja zahtjeva za usluge certificiranja
Izjavljujem da su svi podaci navedeni u ovom zahtjevu točni i cjeloviti. U slučaju nepodudaranja podataka navedenih u zahtjevu sa podacima dohvaćenim iz nadležnih registara suglasan/a sam da AKD koristi podatke iz nadležnih registara.
Izjavljujem i jamčim da samo ja mogu pristupiti i pročitati elektroničke poruke upućene na E-mail odnosno SMS poruke upućene na Mobitel iz točke 1. ovog obrasca.
Potvrđujem da sam upoznat sa zakonskom osnovom prema kojoj se ovdje navedeni osobni podaci prikupljaju i obrađuju u svrhu izdavanja poljoprivredne iskaznice.
Potvrđujem da sam upoznat sa zakonskom osnovom prema kojoj se ovdje navedeni osobni podaci prikupljaju i obrađuju u svrhu obavljanja usluga certificiranja. Potpisom ovog zahtjeva potvrđujem da sam suglasan/a s objavljivanjem izdanih certifikata sukladno AKD-ovim uvjetima pružanja usluga certificiranja fizičkim osobama.
Potpisom ovog zahtjeva suglasan/a sam s uvjetima pružanja usluga certificiranja – kIDCA, kao prilog ovome zahtjevu te dostupnima na portalu http://id.hr/cps.
6. Potpis osobe subjekta certificiranja
Datum podnošenja zahtjeva
Potpis fizičke osobe kojoj se izdaje poljoprivredna iskaznica i subjekta certificiranja
7. Ovjera službenika RA ureda
Pravni status Poljoprivrednika iz točke 2. ovog zahtjeva osiguran je dokumentacijom priloženom kod upisa u Upisnik.
Povezanost fizičke osobe subjekta certificiranja i organizacije
Potpisana i ovjerena potvrda izdana od strane Poljoprivrednika iz točke 2. ovog zahtjeva kojom se dokazuje povezanost Poljoprivrednika s fizičkom osobom subjektom certificiranja.
Službenik za zaštitu osobnih podataka:zastita.podataka@akd.hr. 2.Opseg pružanja usluga certificiranja Pružatelj usluga certificiranja pruža sljedeće usluge:
1.usluge generiranja certifikata,
5. usluge izrade kartice,
2.usluge opoziva certifikata,
6. usluge izrade udaljenog potpisa i pečata, te
3.usluge provjere statusa certifikata,
7. usluge registriranja.
4.usluge informiranja,
3. Tipovi i namjena certifikata Uslugom generiranja certifikata, može se generirati:
- kID identifikacijski certifikat koji je sredstvo elektroničke identifikacije visoke razine sigurnosti (OID: 1.3.6.1.4.1.43999.5.5.2.1.2.2),
- kID kvalificirani potpisni certifikat za elektronički potpis koji ima pravnu snagu da zamjenjuje vlastoručni potpis (OID: 1.3.6.1.4.1.43999.5.4.2.1.2.1),
- kID kvalificirani certifikat za udaljeni elektronički potpis koji ima pravnu snagu da zamjenjuje vlastoručni potpis (OID: 1.3.6.1.4.1.43999.5.4.6.1.2.1) i pripadne privatne ključeve. Period važenja certifikata je do 3 godine odnosno do 2 godine za certifikate za udaljeni elektronički potpis. Certifikat sadrži podatke o datumu isteka perioda važenja certifikata te podatke potrebne za provjeru valjanosti certifikata. U certifikatu je imenovana fizička osoba subjekt certificiranja. Ukoliko su osigurani potrebni dokazi, u certifikatu može biti navedena osoba naručitelj iz zahtjeva tj. organizacija sa kojom je fizička osoba subjekt certificiranja povezana. Osoba subjekt certificiranja koristi certifikate za poslovnu i privatnu namjenu. Razina pouzdanja u certifikat i identitet osobe koja je imenovana u certifikatu je visoka prema kriterijima koji su utvrđeni Uredbom (EU) br. 910/2014.
kID identifikacijski certifikat izdaje se po pravilima koja su ekvivalentna pravilima NCP+ (OID: 0.4.0.2042.1.2) koja se primjenjuju za normalizirane certifikate s privatnim ključem na sigurnom kriptografskom uređaju.
kID kvalificirani potpisni certifikat se izdaje po pravilima za EU kvalificirane certifikate QCP-n-qscd (OID: 0.4.0.194112.1.2) fizičkim osobama s privatnim ključem na kvalificiranom sredstvu za izradu elektroničkog potpisa.
kID kvalificirani certifikat za udaljeni elektronički potpis se izdaje po pravilima za EU kvalificirane certifikate QCP-n-qscd (OID: 0.4.0.194112.1.2) na način da kvalificirani pružatelj usluga povjerenja upravlja podacima za izradu elektroničkog potpisa u ime osobe subjekta certificiranja. 4. Obveze pružatelja usluga certificiranja Pružatelj usluga certificiranja pruža usluge certificiranja u skladu, Uredbom (EU) br. 910/2014 te vezanim zakonskim i pod zakonskim aktima, primjenjujući 1.Odredbe zakona koji reguliraju elektronički potpis i pod zakonskih akata donesenih temeljem istih zakona te 2. Interne akte za obavljanje usluga certificiranja 2.1. AKDCA Opća pravila pružanja usluga certificiranja 2.2. kIDCA Interni pravilnik o postupcima certificiranja Pružatelj usluga certificiranja se obvezuje da će: - osigurati dostupnost usluga certificiranja i servisa AKD mPotpis za kreiranje udaljenog potpisa i pečata, - pravovremeno obraditi zahtjeve za izdavanje, opoziv i suspenziju certifikata, - prikupljati i bilježiti sve bitne informacije u vezi s podacima koje izdaje i prima, a posebno za potrebe predlaganja dokaza u sudskim postupcima i u svrhu osiguranja kontinuiteta usluge, - arhivirati i u razdoblju od 10 godina nakon isteka valjanosti certifikata čuvati sve bitne informacije koje su prikupljene ili zabilježene tijekom pružanja usluga certificiranja, - raspolagati sa stručnim osobljem i financijskim sredstvima dostatnim za ispunjenje svojih obveza i nesmetano pružanje usluga, - primjenjivati odgovarajuće fizičke, organizacijsko-upravljačke i provedbene mjere zaštite informacijskih sustava i podataka, - provoditi zakonitu obradu i zaštitu osobnih podataka kao i svih ostalih povjerljivih poslovnih informacija i - putem portala http://id.hr objavljivati informacije potrebne za primjereno korištenje usluga certificiranja i kartice uključujući kID Uvjete pružanja usluga certificiranja i AKD PKI opća pravila pružanja usluga certificiranja i KIDCA Pravilnik o postupcima certificiranja. 5. Prava i obveze osoba 5.1 Fizička osoba, subjekt certificiranja se obvezuje: - da će u postupku identifikacije predočiti vjerodostojne dokaze kojima potvrđuje svoj identitet i identitet organizacije s kojom je povezana, - da će u postupku registracije dostaviti točne i istinite podatke, - da će pregledati i provjeriti da su identifikacijski podaci sadržani u certifikatu ispravni, - da će isključivo osoba koja je navedena u certifikatu koristiti privatni ključ koji odgovara javnom ključu u certifikatu, - da certifikat u trenutku njegovog korištenja nije istekao i da nije opozvan, - da će certifikat koristi samo za legalne i autorizirane svrhe te u skladu s njihovom namjenom, - da će odgovorno koristiti i čuvati zaporke, karticu, PIN-ove te da će poduzeti odgovarajuće mjere zaštite od neovlaštenog pristupa i uporabe i - da će odmah zatražiti opoziv ili suspenziju certifikata ako je došlo do promjene identifikacijskih podataka u certifikatu ili ako sumnja u gubitak, krađu, zlouporabu ili neautorizirano korištenje kartice, zaporki ili privatnog ključa. - da će koristiti certifikat u skladu sa odredbama iz ovih uvjeta uključujući i sve eventualne naknadne izmjene i dopune tih odredbi. 5.2 Osoba naručitelj usluga certificiranja se obvezuje: - prijaviti svaku promjenu informacija o svom statusu, nazivu i adresi te dostaviti pripadajuće dokumente. - odmah zatražiti opoziv certifikata ako je prestala postojati prethodno utvrđena povezanost sa osobom subjektom certificiranja navedenih u Ugovoru o pružanju usluga certificiranja. 6. Izuzeće od daljnje odgovornosti Odgovornost pružatelja usluga certificiranja za štetu koja je prouzročena svakoj fizičkoj ili pravnoj osobi zbog nepoštovanja svojih obveza, ograničena je na iznos od 2.000.000,00 kn. Prema osobama i pouzdajućim stranama koje primjereno koriste certifikate visina financijske odgovornosti za transakcije se ograničava na 80.000,00 kn po transakciji. Pružatelj usluga certificiranja ne daje jamstvo za: - štete koje su prouzročene neprimjerenom upotrebom certifikata,
- štete prouzročene lažnom ili nemarnom uporabom zaporke, kartice, privatnih ključeva, certifikata ili CRL, - štete koje su pretrpljene u vremenu od opoziva certifikata do izdavanja sljedeće CRL, - štete prouzročene neispravnošću i pogreškama u softveru i hardveru osobe ili pouzdajuće strane i - sve štete koje je namjerno ili nepažnjom prouzročila fizička osoba ili pouzdajuća strana koja ne ispunjava svoje obveze ili ne djeluje u skladu sa svojim obvezama. Pružatelj usluga certificiranja nije odgovoran za štete koje su rezultat davanja pogrešnih informacija u postupku registracije ili lažnog predstavljanja fizičke ili pravne osobe tijekom procesa identifikacije i potvrde identiteta. Pružatelj usluga certificiranja ne daje jamstvo ako je došlo do povrede u dijelu koji predstavlja odgovornost osoba i pouzdajućih strana, a posebno ne za uporabu certifikata izdanih od drugih pružatelja usluga certificiranja. Pružatelj usluga certificiranja nije odgovoran za sadržaj dokumenta koji je potpisan uporabom privatnog ključa fizičke osobe subjekta certificiranja, kao niti bilo koji drugi oblik indirektne štete koja može nastati kao posljedica korištenja certifikata. 7. Naknada štete Svaka strana koja je prouzročila štetu zbog nepoštivanja odredbi zakona ili ovog dokumenta odgovarati će oštećenoj strani. Fizička osoba odgovara oštećenoj strani ako stekne certifikat izdan od KIDCA temeljem prijevarno danih podataka u zahtjevu za izdavanje certifikata ili ako djeluje ili se predstavlja u ime druge fizičke osobe. Pouzdajuća strana odgovara oštećenoj strani ako se pouzda u certifikat bez provjere njegove valjanosti ili ako neprimjereno koristi certifikat u svrhe za koje nije namijenjen ili unatoč zadanim ograničenjima. Pružatelj usluga certificiranja je odgovoran ako je ta odgovornost definirana ugovorom, AKD PKI Općim pravilima pružanja usluga certificiranja, KIDCA Pravilnikom o postupcima certificiranja, ovim Uvjetima ili važećim propisima u Republici Hrvatskoj. 8. Cijena Naknada za izdavanje certifikata i korištenje usluga certificiranja naplaćuje se prema utvrđenom cjeniku ili ugovoru. 9. Zaštita osobnih podataka Osobe koje su podnijele zahtjev za izdavanje certifikata i kojima je izdan certifikat, ispitanici, upoznate su da su podaci sadržani u certifikatu zakonom zaštićeni kao osobni podaci, te da ih pružatelj usluga certificiranja obrađuje i koristi u svojim poslovnim evidencijama isključivo u svrhu ispunjenja zakonom propisanih zahtjeva za AKD kao voditelja obrade osobnih podataka vezanih uz provedbu pružanja usluge certificiranja. Osobni podaci se čuvaju najmanje 10 godina od isteka certifikata na koji se odnose. Ispitanik ima pravo od AKD zatražiti pristup, ispravak, brisanje, prenosivost i ograničavanje obrade i podnijeti prigovor na obradu osobnih podataka koji se na njega odnose, ako su za to ispunjene propisane pretpostavke. Zahtjev u vezi s prethodnim pravima podnosi se putem kontakt podataka iz točke 1. Prigovor na obradu osobnih podataka ispitanik može podnijeti nadzornom tijelu - Agenciji za zaštitu osobnih podataka, Martićeva 14, Zagreb, 00385 (0)1 4609 999, azop@azop.hr. Detaljne odredbe sadržane su u izjavi o zaštiti osobnih podatka dostupnoj na stranicama http://id.hr. 10. Zaštita povjerljivih poslovnih podataka Pružatelj usluga certificiranja primjereno štiti i obrađuje sve podatke koji su prikupljeni ili koji nastaju tijekom pružanja usluga certificiranja, a zbog čijeg bi priopćavanja neovlaštenoj osobi mogle nastupiti štetne posljedice ili za pružatelja ili za osobe, kao i sve podatke koji su označeni kao poslovna tajna ili su kao poslovna tajna određeni zakonom o tajnosti podataka ili kID internim pravilnikom o postupcima certificiranja. 11. Sklapanje i raskid ugovora Potpisivanjem Zahtjeva za pružanje usluge certificiranja, Osoba prihvaća ove Uvjete. Ugovor o korištenju usluge smatra se sklopljenim u trenutku kada prihvati zahtjev Osobe. Ovi uvjeti pružanja usluga certificiranja kIDCA, zajedno sa Zahtjevom za pružanje usluga certificiranja, Zahtjevom za izdavanje certifikata za udaljeni elektronički potpis odnosno sa Zahtjevom za izdavanje osobnih certifikata sa organizacijom u subjektu certifikata, čine Ugovor o pružanju usluga certificiranja. Ako osoba ne prihvaća kIDCA uvjete pružanja usluga certificiranja, tada nije moguće uspješno obraditi Zahtjev za izdavanje certifikata i izdati certifikat. Opozivom certifikata raskida se ugovor i prestaju ovim dokumentom utvrđena prava i obveze svih strana. 12. Pritužbe, rješavanje sporova i mjerodavno pravo Pružanje i korištenje usluga certificiranja vrši se u skladu s kID Uvjetima pružanja usluga certificiranja, AKD PKI Općim pravilima pružanja usluga certificiranja i KIDCA Pravilnikom o postupcima certificiranja. Ako postoje pritužbe, nesuglasice i eventualni sporovi oko tumačenja, primjene ili izvršenja usluga certificiranja, oni će se nastojati riješiti sporazumno. Korisnici usluga certificiranja prigovor mogu podnijeti službi za korisnike na adresi helpdesk-kid@akd.hrh. Ako korisnik nije zadovoljan s rješenjem istog, prigovor se može podnijeti Povjerenstvu za upravljanje pravilima certificiranja pma@akd.hr. AKD će dati odgovor u roku od 15 dana od zaprimanja. Ako se nesuglasice ne uspiju riješiti sporazumno, tada će se sporovi razriješiti pred mjerodavnim sudom u Zagrebu uz primjenu prava Republike Hrvatske. 13. Nadzor AKD je kvalificirani pružatelj usluga certificiranja i njegov kvalificirani status je naznačen na pouzdanom popisu. Nadzor nad provedbom Uredbe (EU) br. 910/2014 u pogledu odredbi kojima se uređuje elektronička identifikacija provodi središnje tijelo državne uprave RH nadležno za poslove e-Hrvatske. Nadzor nad provedbom Uredbe (EU) br. 910/2014 u pogledu odredbi kojima se uređuju usluge povjerenja provodi središnje tijelo državne uprave RH nadležno za poslove gospodarstva. Reviziju i provjeru usklađenosti s Uredbom (EU) br. 910/2014 provodi neovisno akreditirano tijelo za ocjenjivanje sukladnosti. Nadzor vezan uz obradu, korištenje i zaštitu osobnih podataka mogu provoditi i državna i druga tijela određena zakonom i drugim propisima kojima se uređuje zaštita osobnih podataka. 14. Završne odredbe Sukladno važećim propisima u RH, ovi uvjeti pružanja usluga certificiranja kao i sve ostale informacije potrebne za primjereno korištenje usluga certificiranja objavljeni su na portalu http://id.hr.Detaljni uvjeti koji se odnose na uporabu certifikata, propisani su u dokumentima AKD PKI Opća pravila davanja usluga certificiranja i KIDCA Pravilnik o postupcima certificiranja.
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Na temelju članka 120. stavka 18. Zakona o poljoprivredi (Narodne novine, br. 118/18 i 42/20), ministrica poljoprivrede donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O UPISNIKU POLJOPRIVREDNIKA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 1.
U Pravilniku o Upisniku poljoprivrednika (Narodne novine, broj: 62/19) u članku 12. stavku 1. riječi: „ ili elektroničkim putem kada se za to ostvare uvjeti“ brišu se.
U stavku 2. iza riječi: „Iskaznice“ dodaju se riječi: “i usluge certificiranja“.
U stavku 3. iza broja: „14“ dodaju se riječi: „radnih“, iza broja: „7“ dodaju se riječi: „radnih“, a riječi: „48 sati“ zamjenjuju se riječima: „3 radna dana“.
Stavak 5. briše se.
Dosadašnji stavak 6. postaje stavak 5.
Iza dosadašnjeg stavka 6. koji postaje stavak 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi:
„(6) Iskaznica se u inicijalnom postupku izdaje bez naknade nositeljima i odgovornim osobama do isteka ugovorene količine od 171.000 komada ili do dana 18. kolovoza 2022., ovisno koji uvjet prije nastupi.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 2.
U članku 13. stavku 6. podstavci 5. i 6. brišu se.
Iza stavka 6. dodaje se novi stavak 7. koji glasi:
„(7) Iskaznica prestaje važiti i prije isteka roka na koji je izdana u sljedećim situacijama:
– imatelj iskaznice je preminuo ili više nema pravo na Iskaznicu
– poljoprivrednik je prestao obavljati poljoprivrednu djelatnost ili je brisan iz Upisnika.“.
Dosadašnji stavci 7. i 8. postaju stavci 8. i 9.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 3.
Prilozi 3. i 4. Pravilnika o Upisniku poljoprivrednika (Narodne novine, broj: 62/19) zamjenjuju se Prilozima 3. i 4. koji su sastavni dio ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 4.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, datum
MINISTRICA POLJOPRIVREDE
Marija Vučković
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRILOG 3.
POLJOPRIVREDNA ISKAZNICA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRILOG 4.
ZAHTJEV ZA IZDAVANJE POLJOPRIVREDNE ISKAZNICE I USLUGE CERTIFICIRANJA
kIDCA, AKD d.o.o.
web: www.id.hr
email: pma@akd.hr
helpdesk: helpdesk-kid@akd.hr
Zahtjev za izdavanje poljoprivredne iskaznice i usluge certificiranja
* Molimo Vas da pažljivo popunite obrazac traženim podacima te da koristite velika tiskana slova.
1 . Podaci fizičke osobe kojoj se izdaje poljoprivredna iskaznica i subjekta certificiranja
Ime*
Prezime*
OIB*
Identifikacijski dokument*
Osobna iskaznica ili
Putovnica
Vrijedi do*
.
.
.
Broj identifikacijske isprave*
Datum rođenja*
.
.
.
Spol*
Ženski
Muški
Adresa prebivališta i kontakt podaci
Ulica i broj*
Poštanski broj*
Grad*
Državljanstvo*
Mobitel (SMS)*
E-mail*
1a. Status fizičke osobe
(1) nositelj OPG-a
(2) član OPG-a
(3) odgovorna osoba
(4) nositelj SOPG-a
(5) zaposlenik
Za organizacijski oblik trgovačko društvo, obrt, zadruga i druge pravne osobe
2. Podaci o Poljoprivredniku
Naziv*
OIB*
3. Postupak izdavanja poljoprivredne iskaznice
Na poljoprivrednoj iskaznica izdaju se osobni potpisni kvalificirani certifikat (QCP) i osobni identifikacijski certifikat (NCP+)
(1)
redovan postupak
(2) ubrzan postupak
(3) žuran postupak
Rok izrade 14 radnih dana
Rok izrade 7 radnih dana
Rok izrade 3 radna dana
4. Dostava i preuzimanje poljoprivredne iskaznice i aktivacijskih podataka
NAPOMENA: Ovaj Zahtjev uključuje izdavanje sms.ID i mobile.ID vjerodajnica. Vjerodajnice se aktiviraju putem mojID.HR na portalu http://id.hr bez naplate.
X
RA ured
Preuzimanje u Podružnici Agencije u kojoj je predan Zahtjev
5. Izjava podnositelja zahtjeva za usluge certificiranja
Izjavljujem da su svi podaci navedeni u ovom zahtjevu točni i cjeloviti. U slučaju nepodudaranja podataka navedenih u zahtjevu sa podacima dohvaćenim iz nadležnih registara suglasan/a sam da AKD koristi podatke iz nadležnih registara.
Izjavljujem i jamčim da samo ja mogu pristupiti i pročitati elektroničke poruke upućene na E-mail odnosno SMS poruke upućene na Mobitel iz točke 1. ovog obrasca.
Potvrđujem da sam upoznat sa zakonskom osnovom prema kojoj se ovdje navedeni osobni podaci prikupljaju i obrađuju u svrhu izdavanja poljoprivredne iskaznice.
Potvrđujem da sam upoznat sa zakonskom osnovom prema kojoj se ovdje navedeni osobni podaci prikupljaju i obrađuju u svrhu obavljanja usluga certificiranja. Potpisom ovog zahtjeva potvrđujem da sam suglasan/a s objavljivanjem izdanih certifikata sukladno AKD-ovim uvjetima pružanja usluga certificiranja fizičkim osobama.
Potpisom ovog zahtjeva suglasan/a sam s uvjetima pružanja usluga certificiranja – kIDCA, kao prilog ovome zahtjevu te dostupnima na portalu http://id.hr/cps .
6. Potpis osobe subjekta certificiranja
Datum podnošenja zahtjeva
Potpis fizičke osobe kojoj se izdaje poljoprivredna iskaznica i subjekta certificiranja
7. Ovjera službenika RA ureda
Pravni status Poljoprivrednika iz točke 2. ovog zahtjeva osiguran je dokumentacijom priloženom kod upisa u Upisnik.
Povezanost fizičke osobe subjekta certificiranja i organizacije
Potpisana i ovjerena potvrda izdana od strane Poljoprivrednika iz točke 2. ovog zahtjeva kojom se dokazuje povezanost Poljoprivrednika s fizičkom osobom subjektom certificiranja.
Datum
Potpis službenika
Pečat RA ureda
M.P.
* Obavezni podaci
1. Informacije o pružatelju usluga certificiranja
AKD d.o.o, OIB: 58843087891 Adresa: Savska cesta 31, 10000 Zagreb, Hrvatska
web: http://www.akd.hr , e-mail: akd@akd.hr Portal: http://www.id.hr
EUTL: https://webgate.ec.europa.eu/tl-browser/#/tl/HR/1
Služba za korisnike: h elpdesk-k id @akd.hr
Povjerenstvo za upravljanje pravilima certificiranja: pma@akd.hr .
Službenik za zaštitu osobnih podataka: zastita.podataka@akd.hr .
2.Opseg pružanja usluga certificiranja
Pružatelj usluga certificiranja pruža sljedeće usluge:
1.usluge generiranja certifikata,
5. usluge izrade kartice,
2.usluge opoziva certifikata,
6. usluge izrade udaljenog potpisa i pečata, te
3.usluge provjere statusa certifikata,
7. usluge registriranja.
4.usluge informiranja,
3. Tipovi i namjena certifikata
Uslugom generiranja certifikata, može se generirati:
- kID identifikacijski certifikat koji je sredstvo elektroničke identifikacije visoke razine sigurnosti (OID: 1.3.6.1.4.1.43999.5.5.2.1.2.2),
- kID kvalificirani potpisni certifikat za elektronički potpis koji ima pravnu snagu da zamjenjuje vlastoručni potpis (OID: 1.3.6.1.4.1.43999.5.4.2.1.2.1),
- kID kvalificirani certifikat za udaljeni elektronički potpis koji ima pravnu snagu da zamjenjuje vlastoručni potpis (OID: 1.3.6.1.4.1.43999.5.4.6.1.2.1) i pripadne privatne ključeve.
Period važenja certifikata je do 3 godine odnosno do 2 godine za certifikate za udaljeni elektronički potpis. Certifikat sadrži podatke o datumu isteka perioda važenja certifikata te podatke potrebne za provjeru valjanosti certifikata.
U certifikatu je imenovana fizička osoba subjekt certificiranja. Ukoliko su osigurani potrebni dokazi, u certifikatu može biti navedena osoba naručitelj iz zahtjeva tj. organizacija sa kojom je fizička osoba subjekt certificiranja povezana. Osoba subjekt certificiranja koristi certifikate za poslovnu i privatnu namjenu.
Razina pouzdanja u certifikat i identitet osobe koja je imenovana u certifikatu je visoka prema kriterijima koji su utvrđeni Uredbom (EU) br. 910/2014.
kID identifikacijski certifikat izdaje se po pravilima koja su ekvivalentna pravilima NCP+ (OID: 0.4.0.2042.1.2) koja se primjenjuju za normalizirane certifikate s privatnim ključem na sigurnom kriptografskom uređaju.
kID kvalificirani potpisni certifikat se izdaje po pravilima za EU kvalificirane certifikate QCP-n-qscd (OID: 0.4.0.194112.1.2) fizičkim osobama s privatnim ključem na kvalificiranom sredstvu za izradu elektroničkog potpisa.
kID kvalificirani certifikat za udaljeni elektronički potpis se izdaje po pravilima za EU kvalificirane certifikate QCP-n-qscd (OID: 0.4.0.194112.1.2) na način da kvalificirani pružatelj usluga povjerenja upravlja podacima za izradu elektroničkog potpisa u ime osobe subjekta certificiranja.
4. Obveze pružatelja usluga certificiranja
Pružatelj usluga certificiranja pruža usluge certificiranja u skladu, Uredbom (EU) br. 910/2014 te vezanim zakonskim i pod zakonskim aktima, primjenjujući
1.Odredbe zakona koji reguliraju elektronički potpis i pod zakonskih akata donesenih temeljem istih zakona te
2. Interne akte za obavljanje usluga certificiranja
2.1. AKDCA Opća pravila pružanja usluga certificiranja
2.2. kIDCA Interni pravilnik o postupcima certificiranja
Pružatelj usluga certificiranja se obvezuje da će:
- osigurati dostupnost usluga certificiranja i servisa AKD mPotpis za kreiranje udaljenog potpisa i pečata,
- pravovremeno obraditi zahtjeve za izdavanje, opoziv i suspenziju certifikata,
- prikupljati i bilježiti sve bitne informacije u vezi s podacima koje izdaje i prima, a posebno za potrebe predlaganja dokaza u sudskim postupcima i u svrhu osiguranja kontinuiteta usluge,
- arhivirati i u razdoblju od 10 godina nakon isteka valjanosti certifikata čuvati sve bitne informacije koje su prikupljene ili zabilježene tijekom pružanja usluga certificiranja,
- raspolagati sa stručnim osobljem i financijskim sredstvima dostatnim za ispunjenje svojih obveza i nesmetano pružanje usluga,
- primjenjivati odgovarajuće fizičke, organizacijsko-upravljačke i provedbene mjere zaštite informacijskih sustava i podataka,
- provoditi zakonitu obradu i zaštitu osobnih podataka kao i svih ostalih povjerljivih poslovnih informacija i
- putem portala http://id.hr objavljivati informacije potrebne za primjereno korištenje usluga certificiranja i kartice uključujući kID Uvjete pružanja usluga certificiranja i AKD PKI opća pravila pružanja usluga certificiranja i KIDCA Pravilnik o postupcima certificiranja.
5. Prava i obveze osoba
5.1 Fizička osoba, subjekt certificiranja se obvezuje:
- da će u postupku identifikacije predočiti vjerodostojne dokaze kojima potvrđuje svoj identitet i identitet organizacije s kojom je povezana,
- da će u postupku registracije dostaviti točne i istinite podatke,
- da će pregledati i provjeriti da su identifikacijski podaci sadržani u certifikatu ispravni,
- da će isključivo osoba koja je navedena u certifikatu koristiti privatni ključ koji odgovara javnom ključu u certifikatu,
- da certifikat u trenutku njegovog korištenja nije istekao i da nije opozvan,
- da će certifikat koristi samo za legalne i autorizirane svrhe te u skladu s njihovom namjenom,
- da će odgovorno koristiti i čuvati zaporke, karticu, PIN-ove te da će poduzeti odgovarajuće mjere zaštite od neovlaštenog pristupa i uporabe i
- da će odmah zatražiti opoziv ili suspenziju certifikata ako je došlo do promjene identifikacijskih podataka u certifikatu ili ako sumnja u gubitak, krađu, zlouporabu ili neautorizirano korištenje kartice, zaporki ili privatnog ključa.
- da će koristiti certifikat u skladu sa odredbama iz ovih uvjeta uključujući i sve eventualne naknadne izmjene i dopune tih odredbi.
5.2 Osoba naručitelj usluga certificiranja se obvezuje:
- prijaviti svaku promjenu informacija o svom statusu, nazivu i adresi te dostaviti pripadajuće dokumente.
- odmah zatražiti opoziv certifikata ako je prestala postojati prethodno utvrđena povezanost sa osobom subjektom certificiranja navedenih u Ugovoru o pružanju usluga certificiranja.
6. Izuzeće od daljnje odgovornosti
Odgovornost pružatelja usluga certificiranja za štetu koja je prouzročena svakoj fizičkoj ili pravnoj osobi zbog nepoštovanja svojih obveza, ograničena je na iznos od 2.000.000,00 kn. Prema osobama i pouzdajućim stranama koje primjereno koriste certifikate visina financijske odgovornosti za transakcije se ograničava na 80.000,00 kn po transakciji.
Pružatelj usluga certificiranja ne daje jamstvo za:
- štete koje su prouzročene neprimjerenom upotrebom certifikata,
- štete prouzročene lažnom ili nemarnom uporabom zaporke, kartice, privatnih ključeva, certifikata ili CRL,
- štete koje su pretrpljene u vremenu od opoziva certifikata do izdavanja sljedeće CRL,
- štete prouzročene neispravnošću i pogreškama u softveru i hardveru osobe ili pouzdajuće strane i
- sve štete koje je namjerno ili nepažnjom prouzročila fizička osoba ili pouzdajuća strana koja ne ispunjava svoje obveze ili ne djeluje u skladu sa svojim obvezama.
Pružatelj usluga certificiranja nije odgovoran za štete koje su rezultat davanja pogrešnih informacija u postupku registracije ili lažnog predstavljanja fizičke ili pravne osobe tijekom procesa identifikacije i potvrde identiteta.
Pružatelj usluga certificiranja ne daje jamstvo ako je došlo do povrede u dijelu koji predstavlja odgovornost osoba i pouzdajućih strana, a posebno ne za uporabu certifikata izdanih od drugih pružatelja usluga certificiranja.
Pružatelj usluga certificiranja nije odgovoran za sadržaj dokumenta koji je potpisan uporabom privatnog ključa fizičke osobe subjekta certificiranja, kao niti bilo koji drugi oblik indirektne štete koja može nastati kao posljedica korištenja certifikata.
7. Naknada štete
Svaka strana koja je prouzročila štetu zbog nepoštivanja odredbi zakona ili ovog dokumenta odgovarati će oštećenoj strani.
Fizička osoba odgovara oštećenoj strani ako stekne certifikat izdan od KIDCA temeljem prijevarno danih podataka u zahtjevu za izdavanje certifikata ili ako djeluje ili se predstavlja u ime druge fizičke osobe.
Pouzdajuća strana odgovara oštećenoj strani ako se pouzda u certifikat bez provjere njegove valjanosti ili ako neprimjereno koristi certifikat u svrhe za koje nije namijenjen ili unatoč zadanim ograničenjima.
Pružatelj usluga certificiranja je odgovoran ako je ta odgovornost definirana ugovorom, AKD PKI Općim pravilima pružanja usluga certificiranja, KIDCA Pravilnikom o postupcima certificiranja, ovim Uvjetima ili važećim propisima u Republici Hrvatskoj.
8. Cijena
Naknada za izdavanje certifikata i korištenje usluga certificiranja naplaćuje se prema utvrđenom cjeniku ili ugovoru.
9. Zaštita osobnih podataka
Osobe koje su podnijele zahtjev za izdavanje certifikata i kojima je izdan certifikat, ispitanici, upoznate su da su podaci sadržani u certifikatu zakonom zaštićeni kao osobni podaci, te da ih pružatelj usluga certificiranja obrađuje i koristi u svojim poslovnim evidencijama isključivo u svrhu ispunjenja zakonom propisanih zahtjeva za AKD kao voditelja obrade osobnih podataka vezanih uz provedbu pružanja usluge certificiranja. Osobni podaci se čuvaju najmanje 10 godina od isteka certifikata na koji se odnose. Ispitanik ima pravo od AKD zatražiti pristup, ispravak, brisanje, prenosivost i ograničavanje obrade i podnijeti prigovor na obradu osobnih podataka koji se na njega odnose, ako su za to ispunjene propisane pretpostavke. Zahtjev u vezi s prethodnim pravima podnosi se putem kontakt podataka iz točke 1. Prigovor na obradu osobnih podataka ispitanik može podnijeti nadzornom tijelu - Agenciji za zaštitu osobnih podataka, Martićeva 14, Zagreb, 00385 (0)1 4609 999, azop@azop.hr . Detaljne odredbe sadržane su u izjavi o zaštiti osobnih podatka dostupnoj na stranicama http://id.hr .
10. Zaštita povjerljivih poslovnih podataka
Pružatelj usluga certificiranja primjereno štiti i obrađuje sve podatke koji su prikupljeni ili koji nastaju tijekom pružanja usluga certificiranja, a zbog čijeg bi priopćavanja neovlaštenoj osobi mogle nastupiti štetne posljedice ili za pružatelja ili za osobe, kao i sve podatke koji su označeni kao poslovna tajna ili su kao poslovna tajna određeni zakonom o tajnosti podataka ili kID internim pravilnikom o postupcima certificiranja.
11. Sklapanje i raskid ugovora
Potpisivanjem Zahtjeva za pružanje usluge certificiranja, Osoba prihvaća ove Uvjete. Ugovor o korištenju usluge smatra se sklopljenim u trenutku kada prihvati zahtjev Osobe. Ovi uvjeti pružanja usluga certificiranja kIDCA, zajedno sa Zahtjevom za pružanje usluga certificiranja, Zahtjevom za izdavanje certifikata za udaljeni elektronički potpis odnosno sa Zahtjevom za izdavanje osobnih certifikata sa organizacijom u subjektu certifikata, čine Ugovor o pružanju usluga certificiranja.
Ako osoba ne prihvaća kIDCA uvjete pružanja usluga certificiranja, tada nije moguće uspješno obraditi Zahtjev za izdavanje certifikata i izdati certifikat.
Opozivom certifikata raskida se ugovor i prestaju ovim dokumentom utvrđena prava i obveze svih strana.
12. Pritužbe, rješavanje sporova i mjerodavno pravo
Pružanje i korištenje usluga certificiranja vrši se u skladu s kID Uvjetima pružanja usluga certificiranja, AKD PKI Općim pravilima pružanja usluga certificiranja i KIDCA Pravilnikom o postupcima certificiranja.
Ako postoje pritužbe, nesuglasice i eventualni sporovi oko tumačenja, primjene ili izvršenja usluga certificiranja, oni će se nastojati riješiti sporazumno.
Korisnici usluga certificiranja prigovor mogu podnijeti službi za korisnike na adresi h elpdesk-kid@akd.hrh . Ako korisnik nije zadovoljan s rješenjem istog, prigovor se može podnijeti Povjerenstvu za upravljanje pravilima certificiranja pma@akd.hr .
AKD će dati odgovor u roku od 15 dana od zaprimanja.
Ako se nesuglasice ne uspiju riješiti sporazumno, tada će se sporovi razriješiti pred mjerodavnim sudom u Zagrebu uz primjenu prava Republike Hrvatske.
13. Nadzor
AKD je kvalificirani pružatelj usluga certificiranja i njegov kvalificirani status je naznačen na pouzdanom popisu.
Nadzor nad provedbom Uredbe (EU) br. 910/2014 u pogledu odredbi kojima se uređuje elektronička identifikacija provodi središnje tijelo državne uprave RH nadležno za poslove e-Hrvatske. Nadzor nad provedbom Uredbe (EU) br. 910/2014 u pogledu odredbi kojima se uređuju usluge povjerenja provodi središnje tijelo državne uprave RH nadležno za poslove gospodarstva. Reviziju i provjeru usklađenosti s Uredbom (EU) br. 910/2014 provodi neovisno akreditirano tijelo za ocjenjivanje sukladnosti.
Nadzor vezan uz obradu, korištenje i zaštitu osobnih podataka mogu provoditi i državna i druga tijela određena zakonom i drugim propisima kojima se uređuje zaštita osobnih podataka.
14. Završne odredbe
Sukladno važećim propisima u RH, ovi uvjeti pružanja usluga certificiranja kao i sve ostale informacije potrebne za primjereno korištenje usluga certificiranja objavljeni su na portalu http://id.hr . Detaljni uvjeti koji se odnose na uporabu certifikata, propisani su u dokumentima AKD PKI Opća pravila davanja usluga certificiranja i KIDCA Pravilnik o postupcima certificiranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede