Putem Poziva na dostavu projektnih prijedloga Jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji trebaju proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva, te redovno pratiti ažuriranje (izmjene i/ili dopune) dokumentacije Poziva.
*Prijavitelji se posebice trebaju upoznati s uvjetima ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u kojima se razrađuju prava i obveze prijavitelja kao korisnika bespovratnih sredstava. Navedeni uvjeti podrazumijevaju i pravila za neobveznike Zakona o javnoj nabavi, kao i pravila o financijskim korekcijama, sve objavljeno na stranicama strukturnifondovi.hr
1.1Strateški i zakonodavni okvir
Okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. definiran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za ulaganje u rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020.
Tematski cilj „Sanacija krize u kontekstu pandemije bolesti COVID-19 i njezinih socijalnih posljedica te priprema zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva“, jedan je od ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK), koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESIF), a njegova strategija temelji se na koncentraciji ulaganja u devet Tematskih ciljeva zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja, te dodatnih sredstava koja su osigurana u sklopu instrumenta Pomoć za oporavak za koheziju i europska područja („REACT-EU”) radi pružanja pomoći u sanaciji krize u kontekstu pandemije bolesti COVID-19 i njezinih socijalnih posljedica te u pripremi zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva, s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (u daljnjem tekstu: SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i na regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi (u daljnjem tekstu: PO) Jačanje oporavka od krize u kontekstu pandemije COVID-19 i priprema za zeleni, digitalni i otporni oporavak gospodarstva Investicijskog prioriteta 13a: Priprema zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva (u daljnjem tekstu: IP) , Specifičnog cilja 13a1: Poboljšan razvoj i rast malih i srednjih poduzetnika pogođenih gospodarskom krizom u kontekstu pandemije COVID-19 u cilju prelaska na zeleno i digitalno gospodarstvo (u daljnjem tekstu: SC) OPKK-a, financiranog sredstvima ESI fondova.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Zeleni i digitalni ciljevi
Trenutačne politike Europske komisije, razrađene u Europskom zelenom planu, razrađuju strategije za veće klimatske ambicije EU-a za 2030. i 2050., a između ostalog, definirano je i povećanje ciljne vrijednosti smanjenja emisija stakleničkih plinova u EU-u na najmanje 50% i prema 55% za 2030. u usporedbi s 1990. na odgovoran način Kao jedna od mjera definirana je i mobilizacija industrije za čisto i kružno gospodarstvo. Europska komisija je u ožujku 2020. donijela Novi akcijski plan za kružno gospodarstvo, koji daje okvir politike za održive proizvode za potporu kružnom dizajnu svih proizvoda, predlaže poticanje inovativnih modela koji se temelje na bližem odnosu s kupcima, masovnoj personalizaciji, ekonomiji dijeljenja i suradnje te digitalnim tehnologijama kao što su internet stvari, veliki podaci, lanci blokova i umjetna inteligencija, a za koje se smatra da će ubrzati tranziciju na kružno gospodarstvo, dematerijalizaciju gospodarstva te smanjenje ovisnosti Europe o primarnim sirovinama. Kako bi se potaknulo da proizvodi budu usklađeni s klimatski neutralnim, resursno učinkovitim i kružnim gospodarstvom te kako bi se smanjila proizvodnja otpada i osiguralo da rezultati koje postižu predvodnici održivosti postanu novi standard, Komisija je najavila da će predložiti zakonodavnu inicijativu politike za održive proizvode.
Trenutno su kao ključni doprinosi klimatskih i energetskih ciljeva za EU do 2030 definirani:
1.smanjenje emisije stakleničkih plinova
2.povećanje udjela korištenja obnovljivih izvora energije
3.unaprjeđenje u području energetske učinkovitosti
Kao jedan od 6 prioriteta Europske komisije za razdoblje od 2019. do 2024. je i Europa spremna za digitalno doba. Kroz razvoj digitalne strategije, Europska komisija će poticati razvoj i implementaciju digitalnih rješenja kojima se:
1.otvaraju nove prilike poduzećima;
2.potiču razvoj pouzdane tehnologije;
3.podupire otvoreno i demokratsko društvo;
4.omogućuju dinamično i održivo gospodarstvo;
5.pomaže u borbi protiv klimatskih promjena i zelenoj tranziciji.
Digitalna strategija EU poticat će ulaganja u digitalne vještine svih Europljana, s posebnim naglaskom na:
6.zaštitu građana od kiberprijetnji (hakiranja, ucjenjivačkog softvera, krađe identiteta);
7.koristi od pouzdane umjetne inteligencije, posebno u sferi bolje zdravstvene zaštite, sigurnijeg i čišćeg promet, učinkovitije proizvodnja te jeftinije i održivije energije;
8.pri razvoju umjetne inteligencije poštuju prava i stekne povjerenje ljudi;
9.ubrzanog uvođenja ultrabrzog širokopojasnog interneta za kućanstva, škole i bolnice u cijelom EU-u;
10.povećanje europskog super-računalnog kapaciteta u cilju razvoja inovativnih rješenja za medicinu, promet i okoliš.
2.2Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o Europskoj uniji (pročišćena verzija; 2016/C 202/01; 07. lipnja 2016.)
Ugovor o funkcioniranju Europske unije (pročišćena verzija; 2016/C 202/01; 07. lipnja 2016.)
Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. godine o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore;
Prilog I. Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. godine o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora i Uredbe Komisije (EU) 2017/1084 od 14. lipnja 2017. godine o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014
Provedbena uredba Komisije (EU) br. 821/2014 оd 28. srpnja 2014. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu detaljnih postupaka za prijenos programskih doprinosa i upravljanje njima, izvješćivanja o financijskim instrumentima, tehničkih obilježja mjera informiranja i komunikacije za operacije te sustava evidentiranja i pohranjivanja podataka;
Delegirana uredba Komisije (EU) br. 480/2014 od 3. ožujka 2014. godine o dopuni Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda, Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo te o utvrđivanju općih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo
Provedbena uredba Komisije (EU) br. 215/2014 оd 7. ožujka 2014. godine o utvrđivanju pravila u skladu s Uredbom (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta
Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 187,26.6.2014, str. 1)
Uredba Komisije (EU) 2017/1084 (u daljnjem tekstu Uredba (EU) br. 2017/1084) оd 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (SL L 156,20.6.2017.);
Uredba Komisije (EU) 2020/972 оd 2. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1407/2013 u pogledu njezina produljenja i o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u pogledu njezina produljenja i odgovarajućih prilagodbi (SL L 215, 7.7.2020, str. 3.)
Uredba (EU) br. 1025/2012 Europskoga Parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2012. godine o europskoj normizaciji koja dopunjuje Direktive Vijeća 89/686/EEZ i 93/15/EEZ i Direktive 94/9/EZ, 94/25/EZ, 95/16/EZ, 97/23/EZ, 98/34/EZ, 2004/22/EZ, 2007/23/EZ, 2009/23/EZ i 2009/105/EZ Europskog parlamenta i Vijeća i ukida Odluku Vijeća br.87/95/EEZ i Odluku br. 1673/2006/EZ Europskog parlamenta i Vijeća;
Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ - Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR);
Direktiva Vijeća br. 2006/112/EZ od 28. studenoga 2006. o zajedničkom sustavu poreza na dodanu vrijednost.
Uredba (EU) br. 1303/2013, koja podrazumijeva Uredbu (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 od 11. srpnja 2006. (SL L 347, 20. 12. 2013., u nastavku teksta: Uredba (EU) br. 1303/2013) te
- Ispravak Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (SL L 200, 26. 7. 2016.)
- Uredba (EU) 2015/1839 Europskog parlamenta i vijeća od 14. listopada 2015. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 s obzirom na posebne mjere za Grčku (SL L 270, 15. 10. 2015.)
- Uredba (EU) 2016/2135 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. studenoga 2016. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu određenih odredaba koje se odnose na financijsko upravljanje za određene države članice koje su u poteškoćama ili kojima prijete ozbiljne poteškoće u odnosu na njihovu financijsku stabilnost (SL L 338, 13. 12. 2016.)
- Uredba (EU) 2017/825 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o uspostavi Programa potpore strukturnim reformama za razdoblje od 2017. do 2020. i o izmjeni uredbi (EU) br. 1303/2013 i (EU) br. 1305/2013 (SL L 129, 19. 5. 2017.)
- Uredba (EU) 2017/1199 Europskog parlamenta i Vijeća od 4. srpnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu posebnih mjera za pružanje dodatne potpore državama članicama pogođenima prirodnim katastrofama (SL L 176, 7. 7. 2017.)
- Uredba (EU) 2017/2305 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. prosinca 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu promjena koje se odnose na sredstva za gospodarsku, socijalnu i teritorijalnu koheziju te sredstva za cilj »Ulaganje za rast i radna mjesta« i cilj »Europska teritorijalna suradnja« (SL L 335, 15.12.2017.)
- Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (SL L 193, 30. 7. 2018.)
- Ispravak Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (SL L 294, 21. 11. 2018.)
- Uredba (EU) 2018/1719 Europskog parlamenta i vijeća od 14. studenoga 2018. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu sredstava za ekonomsku, socijalnu i teritorijalnu koheziju i sredstava za cilj „Ulaganje za rast i radna mjesta”
- Uredba (EU) 2019/711 Europskog parlamenta i vijeća od 17. travnja 2019. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu sredstava za posebnu dodjelu za Inicijativu za zapošljavanje mladih
- Uredba (EU) 2020/460 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. ožujka 2020. o izmjeni uredaba (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013 i (EU) br. 508/2014 s obzirom na posebne mjere za mobilizaciju ulaganja u zdravstvene sustave država članica i u druge sektore njihovih gospodarstava u odgovoru na izbijanje bolesti COVID-19 (Investicijska inicijativa kao odgovor na koronavirus) (SL L 99, 31. 3. 2020.)
- Uredba (EU) 2020/558 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2020. o izmjeni uredbi (EU) br. 1301/2013 i (EU) br. 1303/2013 u pogledu posebnih mjera radi pružanja iznimne fleksibilnosti za korištenje europskih strukturnih i investicijskih fondova u odgovoru na izbijanje bolesti COVID-19 (SL L 130, 24. 4. 2020.)
- Uredba (EU) 2020/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. lipnja 2020. o uspostavi okvira za olakšavanje održivih ulaganja i izmjeni Uredbe (EU) 2019/2088
- Uredba (EU) 2020/1041 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu sredstava za posebnu dodjelu za Inicijativu za zapošljavanje mladih (SL L 231, 17.7.2020.)
- Uredba (EU) 2020/1542 Europskog parlamenta i vijeća od 21. listopada 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu prilagodbe godišnjeg predfinanciranja za razdoblje 2021.–2023.
- Uredba (EU) 2020/2221 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. prosinca 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu dodatnih sredstava i provedbenih mehanizama radi pružanja pomoći u sanaciji krize u kontekstu pandemije bolesti COVID-19 i njezinih socijalnih posljedica te u pripremi zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva (REACT-EU)
Uredba o Europskom fondu za regionalni razvoj podrazumijeva Uredbu (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju »Ulaganje za rast i radna mjesta« te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006 (SL L 347, 20. 12. 2013.)
- Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (SL L 193, 30. 7. 2018.)
- Uredba (EU) 2020/460 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. ožujka 2020. o izmjeni uredaba (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013 i (EU) br. 508/2014 s obzirom na posebne mjere za mobilizaciju ulaganja u zdravstvene sustave država članica i u druge sektore njihovih gospodarstava u odgovoru na izbijanje bolesti COVID-19 (Investicijska inicijativa kao odgovor na koronavirus) (SL L 99, 31. 3. 2020.)
- Uredba (EU) 2020/558 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2020. o izmjeni uredbi (EU) br. 1301/2013 i (EU) br. 1303/2013 u pogledu posebnih mjera radi pružanja iznimne fleksibilnosti za korištenje europskih strukturnih i investicijskih fondova u odgovoru na izbijanje bolesti COVID-19 (SL L 130, 24. 4. 2020.)
Uredba o Kohezijskom fondu podrazumijeva Uredbu (EU) br. 1300/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Kohezijskom fondu i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1084/2006 (SL L 193, 30. 7. 2018.)
Uredba o Europskom socijalnom fondu podrazumijeva Uredbu (EU) br. 1304/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom socijalnom fondu i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1081/2006 (SL L 347, 20. 12. 2013.),
- Uredba (EU) 2015/779 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. svibnja 2015. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1304/2013 u pogledu dodatnog iznosa početnog predfinanciranja koji se isplaćuje za operativne programe koji dobivaju potporu iz Inicijative za zapošljavanje mladih (SL L 126, 21.5.2015.)
- Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (SL L 193, 30. 7. 2018.)
Uz prethodno utvrđene propise, primjenjuju se i svi delegirani i provedbeni akti koji se na temelju njih donose.
Ako naknadne izmjene/dopune/ispravci propisa i dugih primjenjivih akata koji su bili na snazi u vrijeme objave Poziva utvrđuju obvezne dodatne ili nove uvjete, primjenjuje se ono što je u njima utvrđeno, na način kako je u njima utvrđeno.
3.3Nacionalno zakonodavstvo
Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN - Međunarodni ugovori, br. 2/12)
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014. - 2020. (NN, br. 92/14)
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, uvezi s ciljem" Ulaganje za rast i radna mjesta“ (NN, br.107/14, 23/15, 129/15, 15/17, 18/17 - ispravak);
Zakon o javnoj nabavi (NN, br.120/16);
Zakon o državnim potporama (NN, br. 47/14, 69/17);
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN, br. 157/13, 152/14, 39/18, 32/20)
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN, br. 82/08, 69/17)
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN, br. 85/08, 112/12)
Zaključak Vlade Republike Hrvatske o uvažavanju stupnja razvijenosti županija priliko izrade programa regionalnih potpora i određivanja dozvoljenog intenziteta potpora usvojen na 152. sjednici VRH održanoj 24. travnja 2014. godine
Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN, br. 112/17, 34/18, 36/19, 98/19, 31/20)
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN, br. 78/13)
Program dodjele državnih potpora za jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju (KLASA: xxxxxxxx, URBROJ: xxxxxxxxxxx) (u daljnjem tekstu: Program državnih potpora)
Program dodjele potpora male vrijednosti za jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju (KLASA: xxxxxxxx, URBROJ: xxxxxxxxxxx (u daljnjem tekstu: Program potpora male vrijednosti)
4.4Odgovornosti za upravljanje
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a.
Posredničko tijelo razine 1 (u daljnjem tekstu: PT1) za ovaj Poziv je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja (u daljnjem tekstu: MGOR).
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (u daljnjem tekstu: HAMAG BICRO).
5.5Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Prioritetna os 11 ima za ciljpružanje pomoći u sanaciji krize u kontekstu pandemije bolesti COVID-19 i pripremi zelenog, digitalnog i otpornog gospodarskog oporavka RH.
Predmet Poziva: Podrškom ulaganjima poduzeća u zelene i/ili digitalne tehnologije ojačati konkurentnost i potaknuti rast MSP-ova kako bi povećali njihovu sposobnost da odgovore na izazove tržišta uzrokovane krizom nastalom kao posljedica širenja koronavirusa.
Svrha (cilj) Poziva:Jačanje konkurentnosti poduzeća (MSP-ova) na domaćem i svjetskim tržištima i priprema zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva kroz poticanje energetski učinkovite i/ili tehnološki napredne proizvodnje te inovativnih poslovnih modela u svrhu razvoja novih kompetencija, povećanja proizvodnje, povećanja izvoza i očuvanja postojećih te poticanja stvaranja novih radnih mjesta.
Oporavak gospodarstva pogođenog pandemijom Covid-19 virusa ne podrazumijeva samo saniranje štetnih posljedica nastalih na tržištu, već i stvaranje uvjeta za bržu i bolju prilagodbu gospodarstva suvremenim i budućim ekološkim i okolišnim zahtjevima te kroz poticanje diverzifikacije i digitalizacije utjecati na povećanu učinkovitost proizvodnje te očuvanje postojećih i stvaranje novih radnih mjesta.
Pozivom se stoga želi potaknuti MSP-ove:
1na korištenje digitalnih tehnologija i rješenja u poslovnim procesima sa svrhom povećanja učinkovitosti, kompetitivnosti i internacionalizacije poslovanja
2na primjenu digitalnih i zelenih tehnologija i rješenja u proizvodnim procesima sa svrhomoptimizacije poslovanja, smanjenja negativnog utjecaja na okoliš i učinkovitijeg korištenja resursa u proizvodnji
3na prelazak na kružno gospodarstvo
Za adekvatnu prilagodbu poslovanja MSP-ova zelenim i digitalnim ciljevima, osim ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu, kroz ovaj Poziv podržat će se i dodatna ulaganja u razvoj znanja, vještina i kompetencija zaposlenika MSP-ova te korištenje savjetodavnih usluga u pronalasku odgovarajućih rješenja.
U okviru ovog Poziva potpora će se dodijeliti započetna ulaganja MSP povezana s:
◊diversifikaciju proizvodnje poslovne jedinice na proizvode koje dotična poslovna jedinica prethodno nije proizvodila ili
◊temeljitu promjenu u sveukupnom proizvodnom procesu postojeće poslovne jedinice,
praćenu unaprjeđenjem i inoviranjem poslovanja i organizacije poslovanja MSP-ova u svrhuzelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva razvojem novih kompetencija, povećanjem proizvodnje, povećanjem izvoza i očuvanjem postojećih te stvaranjem novih radnih mjesta.
Pokazatelji
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati doprinos pokazateljimaneposrednih rezultata te njihove konkretne vrijednosti navesti u Prijavnom obrascu gdje je primjenjivo te u ostaloj, za to predviđenoj dokumentaciji Poziva.
Pokazatelji definirani na razini projektnog prijedloga trebaju doprinositi postizanju pokazatelja na razini Poziva.
Vrijednosti pokazatelja neposrednih rezultata na razini projekta pratit će PT2.
U slučaju da korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja navedenih u prijavi projektnog prijedloga, nadležno tijelo ima pravo od korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja sukladno Prilogu 12. Pravila o financijskim korekcijama.
Pokazatelji neposrednih rezultata
Zajednički pokazatelj neposrednih rezultata OPKK
Jedinica mjere
Opis
CO01 – N Proizvodno ulaganje: Broj poduzeća koja primaju potporu
(Korisnik ne izvještava o ostvarenju zajedničkih pokazatelja neposrednih rezultata OPKK CO01 u tijeku provedbe projekta već se isti bilježe automatski potpisom Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u sustavu eFondovi)
Poduzeća
Broj malih i srednjih poduzeća koja primaju potporu u bilo kojem obliku iz EFRR-a (bilo da potpora predstavlja državnu potporu ili ne)
Napomena: Prijavitelji prilikom podnošenja projektnog prijedloga ne prikazuju doprinos ovom pokazatelju, već se isti bilježi automatski u sustavu eFondovi po potpisu Ugovora.
Rok za postizanje pokazatelja je završetak provedbe projekta.
Izvor provjere ostvarenja pokazatelja: Ugovor
CO02 - N Proizvodno ulaganje: Broj poduzeća koja primaju bespovratna sredstva
(Korisnik ne izvještava o ostvarenju zajedničkih pokazatelja neposrednih rezultata OPKK CO02 u tijeku provedbe projekta već se isti bilježe automatski potpisom Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u sustavu eFondovi)
Poduzeća
Broj poduzeća koja primaju potporu u obliku direktne bespovratne financijske potpore uvjetovane završetkom projekta.
Napomena: Prijavitelji prilikom podnošenja projektnog prijedloga ne prikazuju doprinos ovom pokazatelju, već se isti bilježi automatski u sustavu eFondovi po potpisu Ugovora.
Rok za postizanje pokazatelja je završetak provedbe projekta.
Izvor provjere ostvarenja pokazatelja: Ugovor
CO05 – N Proizvodno ulaganje: Broj novih poduzeća koja primaju potporu
Poduzeća
Broj poduzeća koja su osnovana najviše 36 mjeseci prije dana podnošenja projektnog prijedloga i koja primaju financijsku pomoć ili potporu (savjetovanje, vođenje, itd.) kao korisnici
Prijavitelj ne unosi vrijednosti ovog pokazatelja u sustav eFondovi niti izvještava po ovom pokazatelju već ostvarenje istog unosi PT2 po potpisu Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.
Rok za postizanje pokazatelja je završetak provedbe projekta.
Izvor provjere ostvarenja pokazatelja: Ugovor
CO06 – N Proizvodno ulaganje: Privatna ulaganja koja odgovaraju javnoj potpori poduzećima (bespovratna sredstva)
HRK
Ukupna vrijednost privatnih ulaganja u financiranim projektima koja se kvalificiraju kao državne potpore, a gdje su oblik potpore bespovratna sredstva.
Ukupna vrijednost privatnih ulaganja uključuje i neprihvatljive dijelove/troškove projekta.
Napomena: Kao početna vrijednost unosi se 0, dok se kao ciljana vrijednost unosi razlika između ukupne vrijednosti projekta i traženog iznosa potpore.
Dokazi ostvarenja pokazatelja: Ugovor i odobren Završni ZNS
Pokazatelj neposrednih rezultataspecifični za Projekt
Jedinica mjere
Opis
Porast zapošljavanja u poduzećima koja primaju potporu
Ekvivalent punom radnom vremenu
Bruto nova radna mjesta u poduzećima koja su primila potporu u ekvivalentima punog radnog vremena (FTE), koji također bilježi dio porasta zaposlenosti koja je izravna posljedica završetka projekta.
Napomena: Kao početna vrijednost unosi se broj zaposlenih na temelju sati rada u 2019. godini, dok se kao ciljana vrijednost unosi broj bruto novih radnih mjesta u godini m+1.
Dokazi ostvarenja vrijednosti pokazatelja: GFI POD podaci za godinu m + 1 (odnosno poslovne knjige za obveznike poreza na dohodak) ili važeći jednakovrijedni dokumenti koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja za m+1. godinu), Ugovor
UPUTE ZA PRIJAVITELJE
Poziv na dostavu projektnih prijedloga
JAČANJE KONKURENTNOSTI PODUZEĆA
ULAGANJIMA U DIGITALNU I ZELENU TRANZICIJU
( referentni broj: <…> )
- Otvoreni postupak u modalitetu privremenog Poziva
SADRŽAJ
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1 Strateški i zakonodavni okvir
1.2 Zakonodavstvo Europske unije
1.3 Nacionalno zakonodavstvo
1.4 Odgovornosti za upravljanje
1.5 Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
1.6 Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava, obveze prijavitelja
1.7 Obveze koje se odnose na državne potpore / Vrste, iznos i intenzitet potpore
1.8. Dvostruko financiranje
2. PRAVILA POZIVA
2.1. Prihvatljivost prijavitelja
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
2.3. Kriteriji za isključenje
2.4. Broj projektnih prijedloga i ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava po Prijavitelju
2.5. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost Prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost rezultata projekta
2.6. Prihvatljivost projekta
2.7. Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganja su dozvoljena?
2.8. Neprihvatljive projektne aktivnosti
2.9. Op ći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost izdataka za provedbu projekta
2.10. Prihvatljive kategorije troškova
2.11. Neprihvatljivi troškovi
2.12. Horizontalna načela
2.13. Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije
2.14. Pristupačnost za osobe s invaliditetom
2.15. Održivi razvoj
3. KAKO SE PRIJAVITI
3.1. Izgled i sadržaj projektnog prijedloga
3.2. Podnošenje projektnog prijedloga
3.3. Rok za predaju projektnog prijedloga
3.4. Dodatne informacije uz projektni prijedlog
3.5. Objava rezultata Poziva
4. POSTUPAK DODJELE
4.1. Faze postupka dodjele bespovratnih sredstava
4.2. Provođenje postupka dodjele
4.3. Prigovori
4.4. Ugovaranje
5. ODREDBE KOJE SE ODNOSE NA PROVEDBU PROJEKTA
5.1. Razdoblje provedbe projekta
5.2. Nabava
5.3. Provjere upravljanja projektom
5.4. Podnošenje zahtjeva za predujmom/nadoknadom sredstava
5.5. Povrat sredstava
5.6. Prigovori
5.7. Revizije projekta
5.8. Informiranje i vidljivost
6. ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA
7. OBRASCI I PRILOZI
8. POJMOVNIK
9. POPIS KRATICA
PRILOG I. KONTROLNA LISTA ZA OCJENJIVANJE KVALITETE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
1. OPĆE INFORMACIJE
Putem Poziva na dostavu projektnih prijedloga Jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji trebaju proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva, te redovno pratiti ažuriranje (izmjene i/ili dopune) dokumentacije Poziva.
*Prijavitelji se posebice trebaju upoznati s uvjetima ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u kojima se razrađuju prava i obveze prijavitelja kao korisnika bespovratnih sredstava. Navedeni uvjeti podrazumijevaju i pravila za neobveznike Zakona o javnoj nabavi, kao i pravila o financijskim korekcijama, sve objavljeno na stranicama strukturnifondovi.hr
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
1.1 Strateški i zakonodavni okvir
Okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. definiran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za ulaganje u rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020.
Tematski cilj „Sanacija krize u kontekstu pandemije bolesti COVID-19 i njezinih socijalnih posljedica te priprema zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva“, jedan je od ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK), koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESIF), a njegova strategija temelji se na koncentraciji ulaganja u devet Tematskih ciljeva zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja, te dodatnih sredstava koja su osigurana u sklopu instrumenta Pomoć za oporavak za koheziju i europska područja („REACT-EU”) radi pružanja pomoći u sanaciji krize u kontekstu pandemije bolesti COVID-19 i njezinih socijalnih posljedica te u pripremi zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva, s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (u daljnjem tekstu: SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i na regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi (u daljnjem tekstu: PO) Jačanje oporavka od krize u kontekstu pandemije COVID-19 i priprema za zeleni, digitalni i otporni oporavak gospodarstva Investicijskog prioriteta 13a: Priprema zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva (u daljnjem tekstu: IP) , Specifičnog cilja 13a1: Poboljšan razvoj i rast malih i srednjih poduzetnika pogođenih gospodarskom krizom u kontekstu pandemije COVID-19 u cilju prelaska na zeleno i digitalno gospodarstvo (u daljnjem tekstu: SC) OPKK-a, financiranog sredstvima ESI fondova.
Poziv je u skladu sa Nacionalnom razvojnom strategijom 2020 . – 2030.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Zeleni i digitalni ciljevi
Trenutačne politike Europske komisije, razrađene u Europskom zelenom planu, razrađuju strategije za veće klimatske ambicije EU-a za 2030. i 2050., a između ostalog, definirano je i povećanje ciljne vrijednosti smanjenja emisija stakleničkih plinova u EU-u na najmanje 50% i prema 55% za 2030. u usporedbi s 1990. na odgovoran način Kao jedna od mjera definirana je i mobilizacija industrije za čisto i kružno gospodarstvo. Europska komisija je u ožujku 2020. donijela Novi akcijski plan za kružno gospodarstvo, koji daje okvir politike za održive proizvode za potporu kružnom dizajnu svih proizvoda, predlaže poticanje inovativnih modela koji se temelje na bližem odnosu s kupcima, masovnoj personalizaciji, ekonomiji dijeljenja i suradnje te digitalnim tehnologijama kao što su internet stvari, veliki podaci, lanci blokova i umjetna inteligencija, a za koje se smatra da će ubrzati tranziciju na kružno gospodarstvo, dematerijalizaciju gospodarstva te smanjenje ovisnosti Europe o primarnim sirovinama. Kako bi se potaknulo da proizvodi budu usklađeni s klimatski neutralnim, resursno učinkovitim i kružnim gospodarstvom te kako bi se smanjila proizvodnja otpada i osiguralo da rezultati koje postižu predvodnici održivosti postanu novi standard, Komisija je najavila da će predložiti zakonodavnu inicijativu politike za održive proizvode.
Trenutno su kao ključni doprinosi klimatskih i energetskih ciljeva za EU do 2030 definirani:
1. smanjenje emisije stakleničkih plinova
2. povećanje udjela korištenja obnovljivih izvora energije
3. unaprjeđenje u području energetske učinkovitosti
Kao jedan od 6 prioriteta Europske komisije za razdoblje od 2019. do 2024. je i Europa spremna za digitalno doba. Kroz razvoj digitalne strategije, Europska komisija će poticati razvoj i implementaciju digitalnih rješenja kojima se:
1. otvaraju nove prilike poduzećima;
2. potiču razvoj pouzdane tehnologije;
3. podupire otvoreno i demokratsko društvo;
4. omogućuju dinamično i održivo gospodarstvo;
5. pomaže u borbi protiv klimatskih promjena i zelenoj tranziciji.
Digitalna strategija EU poticat će ulaganja u digitalne vještine svih Europljana, s posebnim naglaskom na:
6. zaštitu građana od kiberprijetnji (hakiranja, ucjenjivačkog softvera, krađe identiteta);
7. koristi od pouzdane umjetne inteligencije, posebno u sferi bolje zdravstvene zaštite, sigurnijeg i čišćeg promet, učinkovitije proizvodnja te jeftinije i održivije energije;
8. pri razvoju umjetne inteligencije poštuju prava i stekne povjerenje ljudi;
9. ubrzanog uvođenja ultrabrzog širokopojasnog interneta za kućanstva, škole i bolnice u cijelom EU-u;
10. povećanje europskog super-računalnog kapaciteta u cilju razvoja inovativnih rješenja za medicinu, promet i okoliš.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
2.2 Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o Europskoj uniji (pročišćena verzija; 2016/C 202/01; 07. lipnja 2016.)
Ugovor o funkcioniranju Europske unije (pročišćena verzija; 2016/C 202/01; 07. lipnja 2016.)
Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. godine o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore;
Prilog I. Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. godine o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora i Uredbe Komisije (EU) 2017/1084 od 14. lipnja 2017. godine o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014
Provedbena uredba Komisije (EU) br. 821/2014 оd 28. srpnja 2014. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu detaljnih postupaka za prijenos programskih doprinosa i upravljanje njima, izvješćivanja o financijskim instrumentima, tehničkih obilježja mjera informiranja i komunikacije za operacije te sustava evidentiranja i pohranjivanja podataka;
Delegirana uredba Komisije (EU) br. 480/2014 od 3. ožujka 2014. godine o dopuni Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda, Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo te o utvrđivanju općih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo
Provedbena uredba Komisije (EU) br. 215/2014 оd 7. ožujka 2014. godine o utvrđivanju pravila u skladu s Uredbom (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta
Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 187,26.6.2014, str. 1)
Uredba Komisije (EU) 2017/1084 (u daljnjem tekstu Uredba (EU) br. 2017/1084) оd 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (SL L 156,20.6.2017.);
Uredba Komisije (EU) 2020/972 оd 2. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1407/2013 u pogledu njezina produljenja i o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u pogledu njezina produljenja i odgovarajućih prilagodbi (SL L 215, 7.7.2020, str. 3.)
Uredba (EU) br. 1025/2012 Europskoga Parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2012. godine o europskoj normizaciji koja dopunjuje Direktive Vijeća 89/686/EEZ i 93/15/EEZ i Direktive 94/9/EZ, 94/25/EZ, 95/16/EZ, 97/23/EZ, 98/34/EZ, 2004/22/EZ, 2007/23/EZ, 2009/23/EZ i 2009/105/EZ Europskog parlamenta i Vijeća i ukida Odluku Vijeća br.87/95/EEZ i Odluku br. 1673/2006/EZ Europskog parlamenta i Vijeća;
Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ - Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR);
Direktiva Vijeća br. 2006/112/EZ od 28. studenoga 2006. o zajedničkom sustavu poreza na dodanu vrijednost.
Uredba (EU) br. 1303/2013, koja podrazumijeva Uredbu (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 od 11. srpnja 2006. (SL L 347, 20. 12. 2013., u nastavku teksta: Uredba (EU) br. 1303/2013) te
- Ispravak Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (SL L 200, 26. 7. 2016.)
- Uredba (EU) 2015/1839 Europskog parlamenta i vijeća od 14. listopada 2015. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 s obzirom na posebne mjere za Grčku (SL L 270, 15. 10. 2015.)
- Uredba (EU) 2016/2135 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. studenoga 2016. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu određenih odredaba koje se odnose na financijsko upravljanje za određene države članice koje su u poteškoćama ili kojima prijete ozbiljne poteškoće u odnosu na njihovu financijsku stabilnost (SL L 338, 13. 12. 2016.)
- Uredba (EU) 2017/825 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o uspostavi Programa potpore strukturnim reformama za razdoblje od 2017. do 2020. i o izmjeni uredbi (EU) br. 1303/2013 i (EU) br. 1305/2013 (SL L 129, 19. 5. 2017.)
- Uredba (EU) 2017/1199 Europskog parlamenta i Vijeća od 4. srpnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu posebnih mjera za pružanje dodatne potpore državama članicama pogođenima prirodnim katastrofama (SL L 176, 7. 7. 2017.)
- Uredba (EU) 2017/2305 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. prosinca 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu promjena koje se odnose na sredstva za gospodarsku, socijalnu i teritorijalnu koheziju te sredstva za cilj »Ulaganje za rast i radna mjesta« i cilj »Europska teritorijalna suradnja« (SL L 335, 15.12.2017.)
- Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (SL L 193, 30. 7. 2018.)
- Ispravak Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (SL L 294, 21. 11. 2018.)
- Uredba (EU) 2018/1719 Europskog parlamenta i vijeća od 14. studenoga 2018. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu sredstava za ekonomsku, socijalnu i teritorijalnu koheziju i sredstava za cilj „Ulaganje za rast i radna mjesta”
- Uredba (EU) 2019/711 Europskog parlamenta i vijeća od 17. travnja 2019. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu sredstava za posebnu dodjelu za Inicijativu za zapošljavanje mladih
- Uredba (EU) 2020/460 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. ožujka 2020. o izmjeni uredaba (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013 i (EU) br. 508/2014 s obzirom na posebne mjere za mobilizaciju ulaganja u zdravstvene sustave država članica i u druge sektore njihovih gospodarstava u odgovoru na izbijanje bolesti COVID-19 (Investicijska inicijativa kao odgovor na koronavirus) (SL L 99, 31. 3. 2020.)
- Uredba (EU) 2020/558 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2020. o izmjeni uredbi (EU) br. 1301/2013 i (EU) br. 1303/2013 u pogledu posebnih mjera radi pružanja iznimne fleksibilnosti za korištenje europskih strukturnih i investicijskih fondova u odgovoru na izbijanje bolesti COVID-19 (SL L 130, 24. 4. 2020.)
- Uredba (EU) 2020/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. lipnja 2020. o uspostavi okvira za olakšavanje održivih ulaganja i izmjeni Uredbe (EU) 2019/2088
- Uredba (EU) 2020/1041 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu sredstava za posebnu dodjelu za Inicijativu za zapošljavanje mladih (SL L 231, 17.7.2020.)
- Uredba (EU) 2020/1542 Europskog parlamenta i vijeća od 21. listopada 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu prilagodbe godišnjeg predfinanciranja za razdoblje 2021.–2023.
- Uredba (EU) 2020/2221 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. prosinca 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu dodatnih sredstava i provedbenih mehanizama radi pružanja pomoći u sanaciji krize u kontekstu pandemije bolesti COVID-19 i njezinih socijalnih posljedica te u pripremi zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva (REACT-EU)
Uredba o Europskom fondu za regionalni razvoj podrazumijeva Uredbu (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju »Ulaganje za rast i radna mjesta« te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006 (SL L 347, 20. 12. 2013.)
- Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (SL L 193, 30. 7. 2018.)
- Uredba (EU) 2020/460 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. ožujka 2020. o izmjeni uredaba (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013 i (EU) br. 508/2014 s obzirom na posebne mjere za mobilizaciju ulaganja u zdravstvene sustave država članica i u druge sektore njihovih gospodarstava u odgovoru na izbijanje bolesti COVID-19 (Investicijska inicijativa kao odgovor na koronavirus) (SL L 99, 31. 3. 2020.)
- Uredba (EU) 2020/558 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2020. o izmjeni uredbi (EU) br. 1301/2013 i (EU) br. 1303/2013 u pogledu posebnih mjera radi pružanja iznimne fleksibilnosti za korištenje europskih strukturnih i investicijskih fondova u odgovoru na izbijanje bolesti COVID-19 (SL L 130, 24. 4. 2020.)
Uredba o Kohezijskom fondu podrazumijeva Uredbu (EU) br. 1300/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Kohezijskom fondu i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1084/2006 (SL L 193, 30. 7. 2018.)
Uredba o Europskom socijalnom fondu podrazumijeva Uredbu (EU) br. 1304/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom socijalnom fondu i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1081/2006 (SL L 347, 20. 12. 2013.),
- Uredba (EU) 2015/779 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. svibnja 2015. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1304/2013 u pogledu dodatnog iznosa početnog predfinanciranja koji se isplaćuje za operativne programe koji dobivaju potporu iz Inicijative za zapošljavanje mladih (SL L 126, 21.5.2015.)
- Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (SL L 193, 30. 7. 2018.)
Uz prethodno utvrđene propise, primjenjuju se i svi delegirani i provedbeni akti koji se na temelju njih donose.
Ako naknadne izmjene/dopune/ispravci propisa i dugih primjenjivih akata koji su bili na snazi u vrijeme objave Poziva utvrđuju obvezne dodatne ili nove uvjete, primjenjuje se ono što je u njima utvrđeno, na način kako je u njima utvrđeno.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
3.3 Nacionalno zakonodavstvo
Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN - Međunarodni ugovori, br. 2/12)
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014. - 2020. (NN, br. 92/14)
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, uvezi s ciljem" Ulaganje za rast i radna mjesta“ (NN, br.107/14, 23/15, 129/15, 15/17, 18/17 - ispravak);
Zakon o javnoj nabavi (NN, br.120/16);
Zakon o državnim potporama (NN, br. 47/14, 69/17);
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN, br. 157/13, 152/14, 39/18, 32/20)
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN, br. 82/08, 69/17)
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN, br. 85/08, 112/12)
Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN, br. 29/02 , 63/07 , 53/12 , 56/13 , 121/16 )
Zakon o obrtu (NN, br. 127/19, 41/20)
Zakon o trgovačkim društvima (NN, br. 111/93 , 34/99 , 121/99 , 52/00 , 118/03 , 107/07 , 146/08 , 137/09 , 125/11 , 152/11 , 111/12 , 68/13 , 110/15 , 40/19 )
Zakon o zadrugama (NN, br. 34/11 , 125/13 , 76/14 , 114/18 , 98/19 )
Zakon o prostornom uređenju (NN, br. 153/13 , 65/17 , 114/18 , 39/19 , 98/19 )
Zakon o gradnji (NN, br. 153/13 , 20/17 , 39/19 , 125/19 )
Zakon o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma (NN, br. 108/17 , 39/19 )
Stečajni zakon (NN, br. 71/15 , 104/17 )
Zakon o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN, br. 108/12 , 144/12 , 81/13 , 112/13 , 71/15 , 78/15 )
Zaključak Vlade Republike Hrvatske o uvažavanju stupnja razvijenosti županija priliko izrade programa regionalnih potpora i određivanja dozvoljenog intenziteta potpora usvojen na 152. sjednici VRH održanoj 24. travnja 2014. godine
Karta regionalnih potpora Republike Hrvatske ( Karta regionalnih potpora za Hrvatsku za razdoblje 2014.–2020. (SA.386681) i Produljenje valjanosti karte regionalnih potpora za Hrvatsku za razdoblje 2014.–2020. do 31. prosinca 2021.(SA.59888) )
Uredba o indeksu razvijenosti (NN, br. 131/17)
Zakon o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN, br. 147/14 , 123/17 , 118/18 )
Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (NN, br. 132/17)
Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN, br.115/18, 6/20, 20/20 – ispravak, 70/20)
Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN, br. 112/17, 34/18, 36/19, 98/19, 31/20)
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN, br. 78/13)
Program dodjele državnih potpora za jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju (KLASA: xxxxxxxx, URBROJ: xxxxxxxxxxx) (u daljnjem tekstu: Program državnih potpora)
Program dodjele potpora male vrijednosti za jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju (KLASA: xxxxxxxx, URBROJ: xxxxxxxxxxx (u daljnjem tekstu: Program potpora male vrijednosti)
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
4.4 Odgovornosti za upravljanje
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a.
Posredničko tijelo razine 1 (u daljnjem tekstu: PT1) za ovaj Poziv je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja (u daljnjem tekstu: MGOR).
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (u daljnjem tekstu: HAMAG BICRO).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
5.5 Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Prioritetna os 11 ima za cilj pružanje pomoći u sanaciji krize u kontekstu pandemije bolesti COVID-19 i pripremi zelenog, digitalnog i otpornog gospodarskog oporavka RH.
Predmet Poziva: Podrškom ulaganjima poduzeća u zelene i/ili digitalne tehnologije ojačati konkurentnost i potaknuti rast MSP-ova kako bi povećali njihovu sposobnost da odgovore na izazove tržišta uzrokovane krizom nastalom kao posljedica širenja koronavirusa.
Svrha (cilj) Poziva: Jačanje konkurentnosti poduzeća (MSP-ova) na domaćem i svjetskim tržištima i priprema zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva kroz poticanje energetski učinkovite i/ili tehnološki napredne proizvodnje te inovativnih poslovnih modela u svrhu razvoja novih kompetencija, povećanja proizvodnje, povećanja izvoza i očuvanja postojećih te poticanja stvaranja novih radnih mjesta.
Oporavak gospodarstva pogođenog pandemijom Covid-19 virusa ne podrazumijeva samo saniranje štetnih posljedica nastalih na tržištu, već i stvaranje uvjeta za bržu i bolju prilagodbu gospodarstva suvremenim i budućim ekološkim i okolišnim zahtjevima te kroz poticanje diverzifikacije i digitalizacije utjecati na povećanu učinkovitost proizvodnje te očuvanje postojećih i stvaranje novih radnih mjesta.
Pozivom se stoga želi potaknuti MSP-ove:
1 na korištenje digitalnih tehnologija i rješenja u poslovnim procesima sa svrhom povećanja učinkovitosti, kompetitivnosti i internacionalizacije poslovanja
2 na primjenu digitalnih i zelenih tehnologija i rješenja u proizvodnim procesima sa svrhom optimizacije poslovanja, smanjenja negativnog utjecaja na okoliš i učinkovitijeg korištenja resursa u proizvodnji
3 na prelazak na kružno gospodarstvo
Za adekvatnu prilagodbu poslovanja MSP-ova zelenim i digitalnim ciljevima, osim ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu, kroz ovaj Poziv podržat će se i dodatna ulaganja u razvoj znanja, vještina i kompetencija zaposlenika MSP-ova te korištenje savjetodavnih usluga u pronalasku odgovarajućih rješenja.
U okviru ovog Poziva potpora će se dodijeliti za početna ulaganja MSP povezana s:
◊ osnivanjem nove poslovne jedinice,
◊ proširenje kapaciteta postojeće poslovne jedinice,
◊ diversifikaciju proizvodnje poslovne jedinice na proizvode koje dotična poslovna jedinica prethodno nije proizvodila ili
◊ temeljitu promjenu u sveukupnom proizvodnom procesu postojeće poslovne jedinice,
praćenu unaprjeđenjem i inoviranjem poslovanja i organizacije poslovanja MSP-ova u svrhu zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva razvojem novih kompetencija, povećanjem proizvodnje, povećanjem izvoza i očuvanjem postojećih te stvaranjem novih radnih mjesta.
Pokazatelji
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati doprinos pokazateljima neposrednih rezultata te njihove konkretne vrijednosti navesti u Prijavnom obrascu gdje je primjenjivo te u ostaloj, za to predviđenoj dokumentaciji Poziva.
Pokazatelji definirani na razini projektnog prijedloga trebaju doprinositi postizanju pokazatelja na razini Poziva.
Vrijednosti pokazatelja neposrednih rezultata na razini projekta pratit će PT 2 .
U slučaju da korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja navedenih u prijavi projektnog prijedloga, nadležno tijelo ima pravo od korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja sukladno Prilogu 12. Pravila o financijskim korekcijama.
Pokazatelji neposrednih rezultata
Zajednički pokazatelj neposrednih rezultata OPKK
Jedinica mjere
Opis
CO01 – N Proizvodno ulaganje: Broj poduzeća koja primaju potporu
(Korisnik ne izvještava o ostvarenju zajedničkih pokazatelja neposrednih rezultata OPKK CO01 u tijeku provedbe projekta već se isti bilježe automatski potpisom Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u sustavu eFondovi)
Poduzeća
Broj malih i srednjih poduzeća koja primaju potporu u bilo kojem obliku iz EFRR-a (bilo da potpora predstavlja državnu potporu ili ne)
Napomena: Prijavitelji prilikom podnošenja projektnog prijedloga ne prikazuju doprinos ovom pokazatelju, već se isti bilježi automatski u sustavu eFondovi po potpisu Ugovora.
Rok za postizanje pokazatelja je završetak provedbe projekta.
Izvor provjere ostvarenja pokazatelja: Ugovor
CO02 - N Proizvodno ulaganje: Broj poduzeća koja primaju bespovratna sredstva
(Korisnik ne izvještava o ostvarenju zajedničkih pokazatelja neposrednih rezultata OPKK CO02 u tijeku provedbe projekta već se isti bilježe automatski potpisom Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u sustavu eFondovi)
Poduzeća
Broj poduzeća koja primaju potporu u obliku direktne bespovratne financijske potpore uvjetovane završetkom projekta.
Napomena: Prijavitelji prilikom podnošenja projektnog prijedloga ne prikazuju doprinos ovom pokazatelju, već se isti bilježi automatski u sustavu eFondovi po potpisu Ugovora.
Rok za postizanje pokazatelja je završetak provedbe projekta.
Izvor provjere ostvarenja pokazatelja: Ugovor
CO05 – N Proizvodno ulaganje: Broj novih poduzeća koja primaju potporu
Poduzeća
Broj poduzeća koja su osnovana najviše 36 mjeseci prije dana podnošenja projektnog prijedloga i koja primaju financijsku pomoć ili potporu (savjetovanje, vođenje, itd.) kao korisnici
Prijavitelj ne unosi vrijednosti ovog pokazatelja u sustav eFondovi niti izvještava po ovom pokazatelju već ostvarenje istog unosi PT2 po potpisu Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.
Rok za postizanje pokazatelja je završetak provedbe projekta.
Izvor provjere ostvarenja pokazatelja: Ugovor
CO06 – N Proizvodno ulaganje: Privatna ulaganja koja odgovaraju javnoj potpori poduzećima (bespovratna sredstva)
HRK
Ukupna vrijednost privatnih ulaganja u financiranim projektima koja se kvalificiraju kao državne potpore, a gdje su oblik potpore bespovratna sredstva.
Ukupna vrijednost privatnih ulaganja uključuje i neprihvatljive dijelove/troškove projekta.
Napomena: Kao početna vrijednost unosi se 0, dok se kao ciljana vrijednost unosi razlika između ukupne vrijednosti projekta i traženog iznosa potpore.
Dokazi ostvarenja pokazatelja: Ugovor i odobren Završni ZNS
Pokazatelj neposrednih rezultata specifični za Projekt
Jedinica mjere
Opis
Porast zapošljavanja u poduzećima koja primaju potporu
Ekvivalent punom radnom vremenu
Bruto nova radna mjesta u poduzećima koja su primila potporu u ekvivalentima punog radnog vremena (FTE), koji također bilježi dio porasta zaposlenosti koja je izravna posljedica završetka projekta.
Napomena: Kao početna vrijednost unosi se broj zaposlenih na temelju sati rada u 2019. godini, dok se kao ciljana vrijednost unosi broj bruto novih radnih mjesta u godini m+1.
Dokazi ostvarenja vrijednosti pokazatelja: GFI POD podaci za godinu m + 1 (odnosno poslovne knjige za obveznike poreza na dohodak) ili važeći jednakovrijedni dokumenti koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja za m+1. godinu), Ugovor
Povećani prihod od prodaje
HRK