E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


Nacrt ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Povećanje kapaciteta za proizvodnju geotermalne energije”

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
1
Komentiraj

UVOD

Republika Hrvatska je ulaskom u Europsku uniju dobila mogućnost pristupanja Europskom gospodarskom prostoru (EGP). Pregovori oko pristupanja završeni su u travnju 2014. godine potpisivanjem Sporazuma o sudjelovanju u EGP-u čime je Republici Hrvatskoj omogućeno korištenje sredstava iz EGP financijskog mehanizma i Norveškog financijskog mehanizma. Temelj za uspostavu dvaju financijskih mehanizama je Sporazum o Europskom gospodarskom prostoru iz 1994. godine koji je Islandu, Lihtenštajnu i Norveškoj omogućio sudjelovanje na zajedničkom europskom tržištu. Sporazumom je utvrđen zajednički cilj smanjenja društvenih i gospodarskih nejednakosti u Europi te jačanja suradnje među europskim zemljama.

EGP financijski mehanizam i Norveški financijski mehanizam pridonose smanjenju društvenih i gospodarskih nejednakosti u Europi te istovremeno jačaju bilateralnu suradnju između država donatora (Island, Lihtenštajn i Norveška) i država korisnica.

Za razdoblje od 2014. do 2021. godine države darovateljice odvojile su ukupno 2,8 milijardi EUR za 15 europskih zemalja: 1,5 milijardi EUR u okviru EGP financijskog mehanizma i 1,3 milijardi EUR u okviru Norveškog financijskog mehanizma. U okviru financijskih mehanizama za razdoblje od 2014. do 2021. godine Republika Hrvatska na raspolaganju ima ukupno 103,4 milijuna EUR (56,8 milijuna EUR u okviru EGP financijskog mehanizma i 46,6 milijuna EUR u okviru Norveškog financijskog mehanizma). Dodatnih 9,8 milijuna EUR osigurano je iz Državnog proračuna Republike Hrvatske, čime ukupna raspoloživa sredstva iznose 113,2 milijuna EUR.

Sredstva su namijenjena programima u sljedećim prioritetnim područjima: Inovacije, istraživanje, obrazovanje i konkurentnost, Socijalni dijalog, Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva, Energija i klimatske promjene, Civilno društvo i Pravosuđe i unutarnji poslovi .

Predmetni Poziv na dostavu projektnih prijedloga (Poziv) planira se objaviti u okviru Programa „Energija i klimatske promjene“ koji ima za cilj povećanje korištenja tehnologija s manjom emisijom ugljika i povećanje sigurnosti opskrbe energijom u Republici Hrvatskoj, što je sukladno ključnim ciljevima Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora i Norveškog financijskog mehanizma.

Program „Energija i klimatske promjene“ osnovan je od strane Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora 2014. – 2021. Na temelju Memoranduma o suglasnosti o provedbi EGP financijskog mehanizma za razdoblje od 2014. do 2021. između Islanda, Kneževine Lihtenštajna, Kraljevine Norveške i Republike Hrvatske, potpisanoga 3. srpnja 2018. godine, i Ugovora o partnerstvu za provedbu Programa „Energija i klimatske promjene“, potpisanoga 21. prosinca 2020. godine, Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, Upravi za europsku teritorijalnu suradnju, dodijeljena je uloga Upravitelja Programa.

Suština ovog Programa je podizanje svijesti i znanja o nužnosti i prednostima povećanja energetske učinkovitosti te sufinanciranje kvalitetnih projekata iz područja obnovljivih izvora energije. Područja programskog fokusa su:

 Obnovljivi izvori energije

 Energetska učinkovitost

 Energetska sigurnost

 Ublažavanje efekata klimatskih promjena

 Prilagodba na klimatske promjene

Cilj Programa „Energija s manjom emisijom ugljika i povećanom sigurnošću opskrbe“ postići će se kroz dva ishoda:

 Ishod 1: „Poboljšana energetska učinkovitost“

 Ishod 2: „Povećana proizvodnja obnovljive energije“

Ukupni proračun Programa je 20.000.000,00 EUR, od čega financiranje EGP financijskog mehanizma iznosi 17.000.000,00 EUR (85% iznosa Programa), dok nacionalno financiranje iznosi 3.000.000,00 EUR (15% iznosa Programa).

 

0
Komentiraj

PRAVNA OSNOVA I STRATEŠKI OKVIR

 

Sadržaj i struktura ovog Poziva pripremljeni su uzimajući u obzir sljedeću pravnu osnovu:

 

1. Sporazum između Europske unije, Islanda, Kneževine Lihtenštajna i Kraljevine Norveške o Financijskom mehanizmu EGP-a za razdoblje 2014. – 2021.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:22016A0528(01)&from=GA

 

2. Uredba o provedbi Financijskog mehanizma EGP-a za razdoblje od 2014. – 2021. godine

https://eeagrants.org/resources/regulation-implementation-eea-grants-2014-2021  

 

3. Memorandum o suglasnosti o provedbi Financijskog mehanizma EGP-a za razdoblje od 2014. do 2021. godine između Islanda, Kneževine Lihtenštajna, Kraljevine Norveške i Republike Hrvatske

https://eeagrants.org/resources/croatia-memorandum-understanding-eea-grants-2014-2021

 

4. Zakon o potvrđivanju Memoranduma o suglasnosti o provedbi Financijskog mehanizma EGP-a za razdoblje od 2014. do 2021. godine između Islanda, Kneževine Lihtenštajna, Kraljevine Norveške i Republike Hrvatske

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/medunarodni/full/2018_10_7_56.html

 

5. Programski sporazum o financiranju Programa „Energija i klimatske promjene“

https://eeagrants.hr/en/programs/energy-and-climate-change/important-documents/

 

6. Komunikacijska strategija za provedbu Financijskog mehanizma EGP-a i Norveškog financijskog mehanizma od 2014. do 2021. godine u Republici Hrvatskoj
https://eeagrants.hr/wp-content/uploads/2021/03/Communication-Strategy_Croatia-2014-2021_final.pdf  

 

7. Financijske smjernice

https://eeagrants.org/sites/default/files/resources/2014-2021%20Financial%20guidance.pdf

 

8. Ugovor o partnerstvu za provedbu Programa „Energija i klimatske promjene“

https://eeagrants.hr/wp-content/uploads/2021/04/Ugovor-o-partnerstvu-za-provedbu-Programa-%E2%80%9EEnergija-i-klimatske-promjene.pdf

 

9. Odluka Vlade Republike Hrvatske o uspostavljanju sustava upravljanja i kontrole korištenja Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora za razdoblje od 2014. do 2021. godine

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2018_06_58_1189.html

 

10. Opis sustava upravljanja i kontrole Programa „Energija i klimatske promjene“ financiranog iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora 2014. – 2021.

 

11. Program dodjele državnih potpora za provedbu Programa „Energija i klimatske promjene“ https://eeagrants.hr/wp-content/uploads/2021/05/Program-dodjele-drzavnih-potpora-za-provedbu-Programa-Energija-i-klimatske-promjene.pdf  

 

12. Program dodjele de minimis potpora (potpora male vrijednosti) za provedbu Programa „Energija i klimatske promjene“

https://eeagrants.hr/wp-content/uploads/2021/07/6.-Program-dodjele-de-minimis-potpora-potpora-male-vrijednosti-za-provedbu-Programa-Energija-i-klimatske-promjene-2.pdf

 

13. Uredba Komisije (EU) br. 651/2014. od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora i njezine izmjene kroz Uredbu Komisije (EU) 2017/1084 od 14. lipnja 2017. i Uredbu Komisije (EU) 2020/972 od 2. srpnja 2020.

https://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/block.html

 

14. Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore i njezina izmjena kroz Uredbu Komisije (EU) 2020/972 od 2. srpnja 2020.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex%3A32013R1407

 

15. Odluka o provedbi programa „Energija i klimatske promjene“

https://eeagrants.hr/wp-content/uploads/2021/06/Odluka-o-provedbi-programa-Energija-i-klimatske-promjene.pdf            

 

16. Strategija energetskog razvoja Republike Hrvatske

https://mingor.gov.hr/UserDocsImages/UPRAVA%20ZA%20ENERGETIKU/Strategije,%20planovi%20i%20programi/Strategija%20energetskog%20razvoja%20RH%202030%20s%20pogledom%20na%202050.pdf

 

17. Integrirani nacionalni energetski I klimatski plan Republike Hrvatske

https://mingor.gov.hr/UserDocsImages/UPRAVA%20ZA%20ENERGETIKU/Strategije,%20planovi%20i%20programi/NECP_Croatia_eng.pdf

 

18. Zakon o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (Narodne novine 52/18, 52/19 i 30/21)

https ://narodne- novine.nn.hr / clanci / sluzbeni / 2021_03_30_647.html

 

19. Uredba o naknadi za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika (Narodne novine 25/20)

https ://narodne- novine.nn.hr / clanci / sluzbeni / 2020_03_25_603.html

 

20. Pravilnik o naftno-rudarskim projektima i postupku provjere naftno-rudarskih projekata (Narodne novine 95/18)

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2018_10_95_1846.html

 

21. Pravilnik o rezervama (Narodne novine 95/18)

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2018_10_95_1848.html

 

Projekti ugovoreni u okviru ovog Poziva bit će provođeni uzimajući u obzir relevantna nacionalna pravila o PDV-u i javnoj nabavi koja se primjenjuju na nositelje projekta i projektne partnere:

 

 Zakon o porezu na dodanu vrijednost (NN 73/13, 99/13, 148/13, 153/13, 143/14, 115/16 – do 31. prosinca 2018., 106/18,121/19, 138/20 od 1. siječnja 2020.;

 Pravilnik o porezu na dodanu vrijednost ( NN 79/13, 85/13, 160/13, 35/14, 157/14, 130/15, 1/17, 41/17, 128/17, 1/19, 1/20);

 Zakon o javnoj nabavi (NN 13/16 na snazi od 1. siječnja 2017.);

 Pravilnik o porezu na dohodak (NN 10/17, 128/17, 106/18, 1/19, 80/19, 1/20, 74/20).

 

0
Komentiraj

PREDMET POZIVA I OPĆE INFORMACIJE

 

Republika Hrvatska ima vrlo pogodne uvjete za korištenje obnovljivih izvora energije zbog svog zemljopisnog i geološkog položaja te klime. U Strategiji energetskog razvoja i zakonodavnom okviru o energiji, korištenje obnovljivih izvora energije (uključujući vjetar, Sunce, vodu, biomasu i geotermalnu energiju) definirano je kao poseban nacionalni interes.

Geotermalni potencijal Republike Hrvatske je indiciran s više od 25 prirodnih termalnih izvora i dokazan s više od 4.000 dubokih bušotina izbušenih tijekom istraživanja nafte i plina u drugoj polovici 20. stoljeća. Međutim, još uvijek nema cjelovitog pregleda geotermalnog potencijala Hrvatske, što usporava daljnji razvoj u tom području. Razvojem tehnologija korištenja geotermalne energije ovaj potencijal postaje sve zanimljiviji i nema opravdanih razloga da ga se ne iskoristi.

Većina geotermalnih resursa u Hrvatskoj ima temperaturu u rasponu između 50 i 120 °C, što omogućuje korištenje geotermalne energije u toplinarske svrhe (grijanje). Transport toplinske energije na veće udaljenosti je skup i trenutno nije ekonomski opravdan, što znači da je upotreba geotermalne energije isplativa samo u relativnoj blizini pronađenih resursa. Proizvodnja električne energije iz geotermalnih izvora nije uzeta u obzir u ovom Programu zbog ograničene raspoloživosti financijskih sredstava

Poziv se odnosi na projektne aktivnosti u sklopu kojih se planira razvoj novih geotermalnih sustava grijanja i/ili zamjena postojećih sustava na fosilna goriva s geotermalnom energijom (svi povezani i potrebni radovi za nove ili obnovljene instalacije). Poziv će podržati projekte koji povećavaju instalirani kapacitet geotermalne energije. Prijavitelji se mogu prijaviti za financiranje investicija koje uključuju glavne, demonstracijske i pilot projekte.

 

0
Komentiraj

CILJEVI POZIVA NA DOSTAVU PROJEKTNIH PRIJEDLOGA

 

Ovim Pozivom na dostavu projektnih prijedloga financiraju se projekti koji se odnose se na programsko područje fokusirano na Obnovljivi izvori energije, a koje predlažu subjekti hrvatskog javnog ili privatnog sektora, komercijalne ili nekomercijalne organizacije, kao i nevladine organizacije osnovane kao pravne osobe. Očekivani ishod projekata je povećana proizvodnja energije iz obnovljivih izvora. Očekivani neposredni rezultati su povećanje instaliranog kapaciteta obnovljivih izvora energije i ojačani kapaciteti za upravljanje i promicanje obnovljivih izvora energije. Također se očekuje da će projekti pridonijeti smanjenju emisije CO2 i povećanoj sigurnosti opskrbe.

 

0
Komentiraj

POKAZATELJI PROVEDBE

 

U skladu s Programskim sporazumom, projektni prijedlozi moraju pokazati doprinos ishodima i neposrednim rezultatima Programa na sljedeći način:

 

Cilj Programa : „ Energija s manjom emisijom ugljika i povećanom sigurnošću opskrbe “

 

Ishodi :

Ishod 2 - „ Povećana proizvodnja obnovljive energije “

 

Neposredni rezultati :

Neposredni rezultat 2.1 – „Instalirani kapaciteti za korištenje energije iz obnovljivih izvora“

Neposredni rezultat 2.2 – „Ojačani kapaciteti za upravljanje i promicanje obnovljivih izvora energije “

 

Bilateralni neposredni rezultat 1 : „Povećana suradnja između subjekata u državi korisnici i državama donatorima“

Projekti odabrani u okviru ovog Poziva moraju doprinijeti postizanju Programskog ishoda 2 : „Povećana proizvodnja energije iz obnovljivih izvora“ i neposrednog rezultata 2.1 „Instalirani kapaciteti za korištenje energije iz obnovljivih izvora“ i neposrednog rezultata 2.2 „Ojačani kapaciteti za upravljanje i promicanje obnovljivih izvora energije“ čiji su pokazatelji i ciljevi navedeni u sljedećoj tablici, a u skladu s Prilogom 1 Programskog sporazuma:

Programsko područje

Ishod/Neposredni rezultat

Očekivani Programski rezultat

Pokazatelj

Izvor provjere

Mjerna jedinica

Polazišne vrijednosti

Ciljana vrijednost

12

Ishod 2

Povećana proizvodnja energije iz obnovljivih izvora

Procijenjena godišnja proizvodnja MWh iz geotermalne energije

Tehnička dokumentacija projekata

MWh / godina

0

Bit će naknadno utvrđeno

Procijenjeno smanjenje godišnjih emisija CO 2 (u tonama)

Tehnička dokumentacija projekata

Tone

0

2,281.5

Neposredni rezultat 2.1

Instalirani kapaciteti za korištenje energije iz obnovljivih izvora

Instalirani kapacitet za proizvodnju geotermalne energije u MW

Tehnička dokumentacija projekata

MW

0

Bit će naknadno utvrđeno

Broj provedenih pilot projekata 1

Tehnička dokumentacija projekata

Broj

0

1

Neposredni rezultat 2.2

Ojačani kapaciteti za upravljanje i promicanje obnovljivih izvora energije

Broj održanih radionica za širenje rezultata

Evidencija Nositelja projekta

Broj

0

2

Bilateralno

Bilateralni neposredni rezultat 1

Povećana suradnja između subjekata u državi korisnici i državama donatorima

Broj studijskih putovanja, radionica, okruglih stolova organiziranih u suradnji državama donatorima

Evidencija Nositelja projekta

Broj

0

2

Broj projekata koji uključuju suradnju s donatorskim projektnim partnerom

Kopije ugovora zaključenih s Nositeljem projekta, Partnerski sporazumi između Nositelja projekta i projektnih partnera

Broj

N/P

8

1 Pilot projekt odgovara jednoj lokaciji za koju je izdana dozvala za geotermalna istraživanja.

 

Svaki projekt (i odgovarajući rezultati) moraju pridonijeti postizanju Programskih pokazatelja, a taj doprinos treba biti jasno opisan, demonstriran i provjerljiv (mjerljiv brojevima ili postocima) u prijavnom obrascu.

U skladu s ciljem Poziva i tablicom okvirnih rezultata (ishod, neposredni rezultati i pokazatelji), projektni prijedlozi moraju:

 Doprinijeti postizanju ciljne vrijednosti svih pokazatelja ishoda 2: „Povećana proizvodnja energije iz obnovljivih izvora“;

 Doprinijeti postizanju ciljne vrijednosti svih pokazatelja neposrednog rezultata 2.1 i neposrednog rezultata 2.2.

 

Doprinos bilateralnom neposrednom rezultatu „Povećana suradnja između subjekata u državi korisnici i državama donatorima“ nije obvezan. Međutim, doprinoseći postizanju navedenog rezultata projektni prijedlog može dobiti dodatne bodove.

Odnos između projektnih rezultata, ishoda, neposrednih rezultata Poziva i doprinos obveznim pokazateljima sastavni je dio ocjene prihvatljivosti projektnog prijedloga, dok je razina doprinosa predmet ocjene kvalitete.

Upravitelj Programa zadržava pravo prilagodbe planiranog doprinosa pokazateljima neposredno prije zaključenja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava s odabranim prijaviteljem sukladno zaključcima vezanim za postupak dodjele bespovratnih sredstava.

Uspješni prijavitelj (Nositelj projekta) dužan je izvještavati o ispunjavanju ugovorenih ciljnih vrijednosti pokazatelja projekta tijekom i na kraju provedbe projekta te dostaviti dokaze o postignućima.

Nositelj projekta kvartalno izvještava o postignutom doprinosu pokazateljima kroz privremena izvješća i završno izvješće.

 

0
Komentiraj

FINANCIRANJE

 

Iznos alokacije za ovaj Poziv na dostavu projektnih prijedloga iznosi 4.956.000,00 EUR.

Minimalni iznos bespovratnih sredstava za jedan projekt iznosi 200.000,00 EUR.

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava za jedan projekt iznosi 1.300.000,00 EUR.

Iznos potpore odnosi se samo na programski doprinos (isključujući doprinos prijavitelja) i odnosi se na cjelokupni proračun projekta, a ne na proračun pojedinog projektnog partnera.

 

0
Komentiraj

Stope bespovratnih sredstava i sufinanciranje

 

Financijski doprinos iz ovog Programa utvrđuje se od slučaja do slučaja, uzimajući u obzir sve relevantne čimbenike, uključujući opći financijski status prijavitelja. Mjerodavna pravila o javnoj nabavi i državnim potporama, proceduralno i sadržajno, moraju se poštivati.

Uspješni prijavitelj (Nositelj projekta) treba osigurati sufinanciranje projekta. Prijavitelj i/ili projektni partner/partneri osigurat će potrebno sufinanciranje u vidu vlastitih sredstava. Svi prihvatljivi izdaci projekta mogu biti osnova za sufinanciranje, dok doprinos u naravi nije prihvatljiv kao sufinanciranje.

0
Komentiraj

Stopa bespovratnih sredstava za subjekte koji se bave gospodarskim djelatnostima

 

Stopa bespovratnih sredstava utvrdit će se na temelju primjenjivih odredbi Programa dodjele državnih potpora za provedbu Programa „Energija i klimatske promjene” u skladu s Uredbom Komisije 651/2014 prema kojem su određene kategorije potpora sukladne unutarnjem tržištu u smislu članka 107. i 108. Ugovora, kako je izmijenjeno Uredbom Komisije 2017/1084, odnosno Uredbom 2020/972.

Za ovaj Poziv bit će primijenjene sljedeće kategorije državnih potpora, detaljno opisane u članku 9. Programa dodjele državnih potpora za provedbu Programa „Energija i klimatske promjene“:

 potpore za ulaganja u promicanje energetski učinkovitog centraliziranog grijanja i hlađenja (u skladu s člankom 46. Uredbe br. 651/2014 i njezinim izmjenama i dopunama).

S obzirom na važeća pravila o državnim potporama, prijavitelji ne trebaju očekivati dobivanje maksimalnih stopa bespovratnih sredstava u okviru ovog Poziva. Točnije, stopa bespovratnih sredstava iznositi će 60% ukupno prihvatljivih troškova za velike poduzetnike, 70% za srednje poduzetnike i 80% za male i mikro poduzetnike.

Prijavitelj treba obrazložiti kako predviđene projektne aktivnosti i odgovarajući troškovi ispunjavaju kriterije za svaku od relevantnih kategorija državnih potpora.

Financijska potpora također će se dodijeliti kao de minimis (potpora minimalne vrijednosti) u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 1407/2013 (maksimalno 200.000,00 EUR tijekom tri fiskalne godine). Maksimalna stopa bespovratnih sredstava iznosit će 85%. De minimis potpora dodijelit će se isključivo (1) za aktivnosti upravljanja projektom i administraciju, (2) za aktivnosti promocije i vidljivosti povezane s postizanjem rezultata 2.2. i (3) za aktivnosti povezane s pripremom tehničke dokumentacije u sklopu projekta.

 

0
Komentiraj

Stope bespovratnih sredstava za za subjekte koji se ne bave gospodarskim djelatnostima

 Za javne subjekte koji predlažu projekte, a koji ne spadaju pod odredbe o državnim potporama (tj. Uredbu 651/2014 i njezine izmjene i dopune), stopa bespovratnih sredstava iznosi 85% ukupno prihvatljivih troškova u sklopu projekta, bez prekoračenja maksimalnog iznosa koji se može odobriti za projekt.

 

 Za nevladine organizacije koje predlažu projekte, a koje ne spadaju pod odredbe o državnim potporama (tj. Uredbu 651/2014 i njezine izmjene i dopune), stopa bespovratnih sredstava iznosi 85% ukupno prihvatljivih troškova u sklopu projekta, bez prekoračenja maksimalnog iznosa koji se može dodijeliti za projekt.

 

 Za javne subjekte i nevladine organizacije koje predlažu investicijske projekte povezane s gospodarskom djelatnošću, stopa bespovratnih sredstava utvrdit će se u skladu s pravilima o državnim potporama.

0
Komentiraj

RAZDOBLJE PRIHVATLJIVOSTI TROŠKOVA

 

Razdoblje prihvatljivosti troškova započinje donošenjem Odluke o financiranju projekta i završava datumom definiranim Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava. Troškovi nastali prije donošenja Odluke o financiranju nisu prihvatljivi trošak.

Datumi koji označavaju početak i kraj razdoblja unutar kojega su troškovi prihvatljivi za financiranje biti će pojedinačno za svaki projekt naznačeni u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava.

Konačni datum prihvatljivosti troškova je 30. travnja 2024.

 

0
Komentiraj

KRITERIJI PRIHVATLJIVOSTI PRIJAVITELJA I PARTNERA  

 

0
Komentiraj

Prihvatljivi prijavitelji i projektni partneri

 

Prihvatljivi Nositelji projekta/prijavitelji : svaki pravni subjekt, javni ili privatni, komercijalna ili nekomercijalna organizacija te nevladina organizacija osnovana kao pravna osoba u Hrvatskoj.

Prihvatljivi projektni partneri : svaki pravni subjekt, javni ili privatni, komercijalna ili nekomercijalna organizacija te nevladina organizacija osnovana kao pravna osoba u državama donatorima (Norveška, Island, Lihtenštajn) ili u Republici Hrvatskoj.

 

1
Komentiraj

Partnerski projekti

 

Na projektu nije obvezno imati projektnog partnera/partnere. Međutim, dodatni bodovi bit će dodijeljeni za suradnju sa subjektima iz država donatora u sklopu donatorskih partnerskih projekata.

Donatorski partnerski projekt je definiran kao suradnja između Nositelja projekta u Hrvatskoj i barem jednog subjekta (donatorski projektni partner) u prihvatljivoj državi donatora (Island, Lihtenštajn i Norveška). Riječ je o projektu gdje su svi uključeni subjekti neovisni jedni od drugih i provode bitne te relevantne zadaće u ispunjenju projektnih ciljeva. Partnerstva nisu obvezna, ali će donatorskom partnerskom projektu biti dodijeljeni dodatni bodovi prilikom ocjene projekta. Preduvjet je za dodatne bodove da projektni partner iz države donatora (Islanda, Lihtenštajna ili Norveške) te da bude aktivno uključen i učinkovito doprinosi provedbi projekta. Također bi trebao dijeliti zajednički ekonomski ili socijalni cilj s Nositeljem projekta koji se treba ostvariti provedbom projekta. Jednostavno pružanje usluga neće se smatrati donatorskim partnerskim projektom.

Partnerski projekt definiran je kao suradnja između Nositelja projekta u Hrvatskoj i najmanje jedne pravne osobe (projektnog partnera) u Hrvatskoj. Provodi se kao projekt u kojem su svi subjekti neovisni i obavljaju značajne i relevantne zadatke u ispunjavanju ciljeva projekta. Partnerstva nisu obavezna, a jednostavno pružanje usluga neće se smatrati partnerskim projektom.

Partnerske organizacije su u postupku prijave dužne potpisati Izjavu o partnerstvu, a predmetna Izjava predstavljat će sastavni dio dokumentacije Poziva te će se prilagati uz prijavu.

Uspješni prijavitelj sklopit će Partnerski sporazum sa svim projektnim partnerima neposredno prije potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava s Upraviteljem Programa. Predložak Partnerskog sporazuma bit će dio dokumentacije Poziva.

 

0
Komentiraj

Broj prijava

 

Svaki prijavitelj može podnijeti samo jedan projektni prijedlog u okviru ovog Poziva u ulozi Nositelja projekta. Prijavitelj koji je predao projektni prijedlog u ulozi Nositelja projekta može sudjelovati u drugom projektnom prijedlogu kao projektni partner. Projektni partneri mogu sudjelovati u više projektnih prijedloga kao projektni partner.

 

0
Komentiraj

Dodatni kriteriji za prijavitelje i projektne partnere

 

1) Prijavitelj i osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja koja potpisuje Izjavu prijavitelja/projektnog partnera, u slučaju dodatnih provjera od strane Upravitelja Programa i traženja dodatnih dokaza, moraju dokazati da se protiv istih ne vodi kazneni postupak i da pravomoćnom presudom nisu osuđeni za skupine kaznenih djela koja se odnose na sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, korupciju, prijevaru, primanje ili davanje mita, zlouporabu položaja i ovlasti, trgovanje utjecajem, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima, te da su uredno ispunili sve obveze plaćanja dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje.

2) Projektni partner i osoba ovlaštena za zastupanje projektnog partnera koja potpisuje Izjavu prijavitelja/projektnog partnera, u slučaju dodatnih provjera od strane Upravitelja Programa i traženja dodatnih dokaza, moraju dokazati da se protiv istih ne vodi kazneni postupak i da pravomoćnom presudom nisu osuđeni za skupine kaznenih djela koja se odnose na sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, korupciju, prijevaru, primanje ili davanje mita, zlouporabu položaja i ovlasti, trgovanje utjecajem, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima, te da su uredno ispunili sve obveze plaćanja dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje.

 

Nadalje, prijavitelji/projektni partneri nisu prihvatljivi za financiranje ukoliko:

a) je poduzetnik u poteškoćama (definicija pojma „poduzetnik u poteškoćama“ uključena je u članak 2. stavak 18. Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 kojim se određene kategorije potpora proglašavaju kompatibilnima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora);

b) su u stečaju, upisani su u sudski registar ili su pod likvidacijom, obustavili su poslovne aktivnosti, protiv njih se vode postupci ili su u bilo kojoj situaciji koja proizlazi iz sličnog postupka predviđenog nacionalnim zakonodavstvom ;

c) su bili pravomoćno osuđeni ( „res judicata ”) zbog prijevare, korupcije, umiješanosti u zločinačku organizaciju ili bilo koje druge nezakonite radnje od značaja za prijavu, bez dokaza o značajnim mjerama korekcije poduzetih proteklih godina.

d) podliježu neizvršenom nalogu za povrat zbog nezakonite ili nespojive državne potpore.

 

0
Komentiraj

KRITERIJI PRIHVATLJIVOSTI PROJEKTA

 

0
Komentiraj

Vrijeme trajanja projekta

 

Planirano (prihvatljivo) vrijeme trajanja provedbe projekta je od 12 do 24 mjeseci.

 

0
Komentiraj

Prihvatljivo područje projekta

 

Odabrani projekti provodit će se na kontinentalnom području Republike Hrvatske, odnosno Panonskoj i Sjevernoj Hrvatskoj prema važećoj NUTS2 klasifikaciji. Dodatno, aktivnosti bilateralne suradnje mogu biti implementirane na teritoriju države donatora .

 

Napomena: Svi kriteriji prihvatljivosti prijavitelja/projektnog partnera i projekta detaljno će biti navedeni u okviru Poziva, odnosno u dijelu Administrativne provjere i provjere prihvatljivosti projektnih prijedloga.

 

0
Komentiraj

PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI

 

Prihvatljive su one aktivnosti koje doprinose ciljevima navedenima u okvirnoj tablici programskih rezultata, dijelu „Pokazatelji provedbe“ predmetnog sadržaja.

 

Potpora će se pružiti projektima koji će provoditi aktivnosti vezane za:

a) Povećanje instaliranih kapaciteta za proizvodnju geotermalne energije;

b) Povećanje proizvodnje geotermalne energije i smanjenju godišnjih emisija CO 2 ;

c) Glavne, demonstracijske i pilot projekte vezane aktivnostima kao što su:

 Izgradnja ili revitalizacija proizvodnih i utisnih bušotina u područjima s važećom dozvolom za istraživanje i/ili pridobivanje geotermalnih voda.

 Obnova i/ili proširenje toplinskog sustava na geotermalnu energiju.

 Izgradnja infrastrukturnih priključaka za integraciju geotermalne topline u postojeći sustav grijanja.

 Tehnološke i infrastrukturne promjene postojećih sustava grijanja radi integriranja izvora geotermalne energije.

d) Upravljanje i administriranje projekta,

e) Izobrazbu i edukaciju,

f) Promociju i povećanje vidljivosti aktivnosti povezanih s ostvarenjem neposrednog rezultata 2.2.

Napomena : Donatorski partneri su prikladni isključivo za aktivnosti navedene pod d), e) i f).

 

0
Komentiraj

NEPRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI

 

Ostale aktivnosti koje ne spadaju u kategorije navedene u prethodnom paragrafu.

 

0
Komentiraj

PRIHVATLJIVI TROŠKOVI

 

VAŽNO: Ocjena bespovratnih sredstava dodijeljenih određenom projektu izvršit će se na temelju mjerodavne pravne osnove za državne potpore. Međutim, u slučajevima kada su odredbe o prihvatljivosti u zakonodavstvu o državnim potporama opsežnije od odredbi o prihvatljivosti navedene u nastavku, odredbe propisane ovim Pozivom smatrat će se mjerodavnim.

 

0
Komentiraj

Opća pravila prihvatljivosti

 

Prihvatljivi projektni troškovi su oni troškovi koji su stvarno nastali od strane Nositelja projekta ili projektnog partnera, a udovoljavaju sljedećim kriterijima:

 nastali su između prvog i zadnjeg datuma prihvatljivosti projekta utvrđenog u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava;

 povezani su s predmetom Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava i naznačeni su u detaljnom proračunu projekta;

 razmjerni su i nužni za provedbu projekta;

 koriste se isključivo za postizanje cilja/ciljeva projekta i očekivanog/očekivanih ishoda, na način koji je u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti;

 mogu se identificirati i provjeriti tako što su zabilježeni u računovodstvenim evidencijama Nositelja projekta i/ili projektnog partnera te su utvrđeni u skladu s primjenjivim računovodstvenim standardima i općeprihvaćenim računovodstvenim načelima;

 udovoljavaju zahtjevima mjerodavnog poreznog i socijalnog zakonodavstva.

 

Troškovi se smatraju nastalim kad se trošak fakturira, plati i predmet nabave isporuči (u slučaju robe) ili izvrši (u slučaju usluga i radova). Iznimno, plaćanje troškova nastalih u zadnjem izvještajnom razdoblju mora se izvršiti u roku trideset (30) dana od zadnjeg datuma prihvatljivosti (datum završetka provedbe projekta). Smatra se da su režijski troškovi i troškovi amortizacije opreme nastali kada su evidentirani na računima Nositelja projekta i/ili projektnog partnera.  

 

Interne računovodstvene i revizijske procedure Nositelja projekta moraju omogućiti izravno usklađivanje rashoda i prihoda prijavljenih u vezi s projektom shodno odgovarajućim računovodstvenim izvještajem i popratnim dokumentima.

 

0
Komentiraj

Prihvatljivi izravni troškovi

 

Prihvatljivi izravni troškovi projekta su oni troškovi koje je utvrdio Nositelj projekta i/ili projektni partner, u skladu sa svojim računovodstvenim načelima i uobičajenim internim pravilima, kao specifične troškove izravno povezane s provedbom projekta i koji se stoga mogu izravno knjižiti na projekt. Sljedeći izravni troškovi prihvatljivi su ako udovoljavaju kriterijima utvrđenim u poglavlju 3., točka 3.8.1. Poziva:

a) troškovi osoblja koji rade na projektu, a obuhvaćaju stvarne plaće uvećane za naknade za socijalno osiguranje i ostale zakonske troškove koji su uključeni u naknadu, pod uvjetom da to odgovara uobičajenoj praksi o naknadama djelatnika Nositelja projekta i projektnog partnera;

b) putne naknade i dnevnice za osoblje koje sudjeluje u projektu, pod uvjetom da su u skladu s uobičajenom praksom vezanom uz troškove putovanja Nositelja projekta i projektnog partnera;

c) trošak opreme ako je amortiziran u skladu s općeprihvaćenim računovodstvenim načelima Nositelja projekta i projektnog partnera te je općenito prihvaćen za predmete iste vrste. Upravitelj Programa može uzeti u obzir samo onaj dio amortizacije koji odgovara trajanju projekta i stopi njegove stvarne upotrebe. U slučaju da Upravitelj Programa utvrdi da je oprema sastavna i neophodna komponenta za postizanje ishoda projekta, cjelokupna nabavna cijena te opreme može biti prihvatljiva;

d) troškovi potrošnog materijala i potrepština pod uvjetom da ih je moguće identificirati i dodijeliti projektu;

e) troškovi radova, odnosno troškovi koji proizlaze iz drugih ugovora, dodijeljenih od strane Nositelja projekta i projektnog partnera u svrhu provedbe projekta, pod uvjetom da je dodjela provedena u skladu s važećim pravilima o javnoj nabavi;

f) troškovi koji izravno proizlaze iz zahtjeva definiranih Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava za svaki projekt.

 

Ukoliko je cjelokupna nabavna cijena opreme prihvatljiva prema točki (c) poglavlja 3., točka 3.8.2. Poziva, Nositelj projekta i/ili projektni partner moraju:

a) zadržati opremu u svom vlasništvu najmanje pet godina nakon završetka projekta i nastaviti koristiti opremu u svrhu općih ciljeva projekta za isto razdoblje;

b) prikladno osigurati opremu od gubitaka kao što su požar, krađa ili drugih slučajeva koji se uobičajeno osiguravaju tijekom provedbe projekta i to najmanje pet godina nakon završetka projekta;

c) osigurati odgovarajuće resurse za održavanje opreme najmanje pet godina nakon završetka projekta.

 

0
Komentiraj

Prihvatljivi neizravni troškovi u projektima (režijski troškovi)

 

Neizravni troškovi su svi prihvatljivi troškovi koje Nositelj projekta i/ili projektni partner/partneri ne mogu izravno pripisati projektu, ali koje računovodstveni sustav može identificirati i opravdati kao nastale troškove u okviru prihvatljivih izravnih troškova pripisanih projektu. Isti ne moraju uključivati bilo kakve prihvatljive izravne troškove. Neizravni troškovi projekta predstavljat će pravednu raspodjelu općih režijskih troškova Nositelja projekta ili projektnog partnera.

Nositelj projekta i projektni partner/partneri izračunavaju neizravne troškove kao paušalnu stopu do 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja bez potrebe za daljnjim zahtjevom Upravitelju Programa da provede izračun radi utvrđivanja primjenjive stope.

Način izračuna neizravnih troškova i njihov maksimalni iznos moraju biti navedeni u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava. Također, način raspodjele neizravnih troškova između projektnih partnera mora biti propisan u partnerskom sporazumu, između nositelja projekta i projektnog/projektnih partnera.

 

0
Komentiraj

NEPRIHVATLJIVI TROŠKOVI

 

Sljedeći troškovi nisu prihvatljivi:

 kamate na dug, troškovi koji proizlaze iz dužničkih obveza, troškovi zbog zakašnjelog plaćanja;

 naknade za financijske transakcije i druge isključivo financijske troškove, osim troškova povezanih s računima i financijskim uslugama koji su nametnuti Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava;

 rezerve za gubitke ili potencijalne buduće obveze;

 negativne tečajne razlike;

 PDV za koji je moguć povrat;

 troškovi koji su financirani iz drugih izvora;

 globe, novčane kazne i izdaci povezani s pravnim sporovima i parničenjem;

 prekomjerni ili nepotrebni troškovi;

 rabljena oprema osim ako je izričito navedena u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava;

 već postojeći dugovi i krediti prema trećim osobama;

 kupnja ili najam nekretnina i zemljišta;

 priprema projektnog prijedloga;

 trošak projektne/tehničke dokumentacije pripremljene za potrebe prijave projekta i/ili izrađene prije početka provedbe projekta

 drugi troškovi koji ne spadaju pod kategorije navedene u dijelu „Prihvatljivi izravni troškovi“.

 

 

 

0
Komentiraj

OKVIRNI KALENDAR AKTIVNOSTI

 

RASPORED OKVIRNIH DOGAĐANJA U OKVIRU POZIVA

 

VREMENSKI OKVIR

Planirana objava Poziva

Studeni 2021.

Rok za podnošenje projektnog prijedloga

Najviše tri (3) mjeseca od objave Poziva

Planirano potpisivanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava

Ožujak/travanj 2022.

Planirani početak provedbe projekta

Svibanj 2022.

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.