PRAVILNIK O PROGRAMU JAVNIH POTREBA U SPORTU NA DRŽAVNOJ RAZINI
Na temelju članka 69. stavka 9., članka 70. stavka 8. i 12., članka 71. stavka 3., članka 72. stavka 3., članka 73. stavka 5. i članka 74. stavka 6. Zakona o sportu (Narodne novine, broj 141/22), ministrica turizma i sporta donosi
PRAVILNIK
O PROGRAMU JAVNIH POTREBA U SPORTU NA DRŽAVNOJ RAZINI
I. OPĆE ODREDBE
Predmet
Članak 1.
(1) Ovim se Pravilnikom propisuje sadržaj programa javnih potreba u sportu, metodologija i rokovi za izradu i dostavu programa javnih potreba u sportu, način izvršavanja te način i rokovi izvještavanja o provedbi programa javnih potreba u sportu.
(2) Ovim se Pravilnikom propisuje način dodjele te dostave zahtjeva za sufinanciranje i način izvještavanja o utrošku sredstava za sufinanciranje organizacije međunarodnih sportskih natjecanja kao i za financiranje ili sufinanciranje izgradnje, obnove i rekonstrukcije sportskih građevina.
(3) Ovim se Pravilnikom propisuje postupak dodjele sredstava za programe razvoja sporta od interesa za jedinicu lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave, način izvršavanja programa, kao i način i rokovi izvještavanja o provedbi programa.
Rodno značenje izraza
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.
II. SADRŽAJ PROGRAMA JAVNIH POTREBA U SPORTU
Sadržaj programa javnih potreba u sportu na državnoj razini
Članak 3.
(1) Program javnih potreba u sportu na državnoj razini se sastoji od dijela programa javnih potreba koji provode krovna sportska udruženja i dijela programa javnih potreba koje provodi tijelo državne uprave nadležno za sport.
(2) Program javnih potreba u sportu na državnoj razini sadrži:
-uvodni dio sa zakonskom osnovom za donošenje dokumenta
-analizu stanja
-ciljeve usklađene sa strateškim dokumentima iz područja sporta i provedbenim dokumentima tijela državne uprave nadležnog za sport
-opise i ciljeve svih programskih područja koja se financiraju iz državnog proračuna za godinu za koju se donosi dokument
-programska područja s aktivnostima, izvorima i iznosima u državnom proračunu.
III. METODOLOGIJA I ROKOVI ZA IZRADU I DOSTAVU PROGRAMA JAVNIH POTREBA
Metodologija izrade programa javnih potreba u sportu na državnoj razini
Članak 4.
Program javnih potreba u sportu na državnoj razini izrađuje se temeljem prijedloga programa javnih potreba koji dostavljaju krovna sportska udruženja, zahtjeva za sufinanciranje međunarodnih sportskih natjecanja i projektnih prijedloga za izgradnju, obnovu, održavanje i opremanje sportskih građevina koji se uvrštavaju u program javnih potreba u sportu provedbom javnog poziva te ostalih programa i projekata koji podrazumijevaju provedbu javnih potreba u sportu sukladno članku 68. Zakona o sportu.
Metodologija izrade dijela programa javnih potreba u sportu koji se provodi putem krovnih sportskih udruženja
Članak 5.
(1) Prijedlog dijela programa javnih potreba koji se provodi putem krovnih sportskih udruženja, obvezno sadrži:
-sažetak stanja planiranih programa javnih potreba tekuće godine
-viziju i misiju sportske organizacije
-program i prijedlog financijskog plana
-opće i posebne ciljeve programa
-opis, redni broj i naziv svake programske skupine, programa i potprograma.
(2) Programska skupina podrazumijeva veći opseg aktivnosti povezan s vizijom i misijom iz stavka 1. podstavka 2. ovoga članka i najmanje jednim općim ciljem iz stavka 1. podstavka 4. ovoga članka i mora se sastojati od dva ili više programa koji čine veću jedinstvenu cjelinu s nizom aktivnosti.
(3) Program je zasebna cjelina unutar programske skupine iz stavka 2. ovoga članka koja se može sastojati od dva i više potprograma koja tvore jedinstvenu cjelinu povezanu s najmanje jednim posebnim ciljem iz stavka 1. podstavka 4. ovoga članka te predstavlja najmanju obveznu cjelinu unutar programa iz stavka 1. ovoga članka.
(4) Potprogram je manja samostalna aktivnost ili skupina aktivnosti koja tvori jedinstvenu cjelinu unutar programa iz stavka 3. ovoga članka te može biti razrađen na više razina.
(5) Ako se programska skupina iz stavka 2. ovoga članka odnosi na aktivnosti koje se kontinuirano provode treće pravne osobe (nacionalni sportski savezi i sl.) ista mora biti u programu definirana na način da se predvidi raspodjela sredstava po korisniku.
(6) Prijedlog dijela programa javnih potreba u sportu iz stavka 1. ovoga članka s financijskim planom iz članka 6. ovoga Pravilnika se odnosi na cjelokupno poslovanje krovnog sportskog udruženja i kumulativno ispunjava sljedeće uvjete:
-u skladu je s člankom 70. i 71. Zakona o sportu,
-u skladu je s odredbama ovoga Pravilnika,
-dostavljen je na propisanim obrascima.
(7) Prijedlog dijela programa javnih potreba iz stavka 1. ovoga članka podnosi se na obrascu koji je sastavni dio ovoga Pravilnika (Obrazac - Prilog I.).
Financijski plan dijela programa javnih potreba u sportu koji se provodi putem krovnih sportskih udruženja
Članak 6.
(1) Financijski plan je sastavni dio programa iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika te obvezno sadrži tablični prikaz troškova po programskim skupinama, programima i potprogramima, redni broj i naziv programske skupine, programa i potprograma te izvor sredstava za njihovu provedbu.
(2) Troškovi u financijskom planu iskazuju se prema načelu nastanka poslovnog događaja.
(3) Financijski plan iz stavka 1. ovog članka podnosi se na obrascu koji je sastavni dio ovoga Pravilnika (Obrazac-Prilog II).
Način i rokovi dostave prijedloga dijela programa javnih potreba u sportu koji se provodi putem krovnih sportskih udruženja
Članak 7.
(1) Krovno sportsko udruženje prijedlog programa iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika dostavlja tijelu državne uprave nadležnom za sport, najkasnije do 15. rujna tekuće godine za sljedeću godinu.
(2) Uz prijedlog programa dostavlja se:
-kratak sadržaj prijedloga programa
-financijski plan iz članka 6. stavka 1. ovoga Pravilnika
-kriteriji i pravila koja se odnose na raspodjelu sredstava za izvršenje programa i financijskog plana
(3) Prijedlog programa iz stavka 1. ovoga članka zaprima se putem Nacionalnog informacijskog sustava u sportu.
Izmjene i dopune prijedloga dijela programa javnih potreba koji se provodi putem krovnih sportskih udruženja i financijskog plana
Članak 8.
(1) Tijelo državne uprave nadležno za sport će pozvati predlagatelja da u roku od 15 dana od dana dostave obavijesti, izmijeni i/ili dopuni prijedlog programa javnih potreba i/ili financijski plan ako dostavljeni prijedlog dijela programa javnih potreba iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika i financijski plan iz članka 6. stavka 1. ovoga Pravilnika, nije izrađen u skladu s odredbama ovoga Pravilnika, odnosno nije u skladu s raspoloživim sredstvima državnog proračuna za financiranje programa javnih potreba u sportu.
(2) Tijelo državne uprave nadležno za sport će u roku od 15 dana predlagatelju dostaviti obavijest u prihvaćanju i/ili dopuni prijedloga programa javnih potreba i/ili financijskog plana.
Metodologija izrade dijela programa javnih potreba u sportu koji provodi tijelo državne uprave nadležno za sport
Članak 9.
(1) Radi dostave zahtjeva za sufinanciranje međunarodnih sportskih natjecanja u Republici Hrvatskoj i projektnih prijedloga za izgradnju, obnovu, održavanje, opremanje i rekonstrukciju sportskih građevina od interesa za razvoj sporta za pojedini sport ili skupine sportova tijelo državne uprave nadležno za sport raspisuje javni poziv.
(2) Radi dostave projektnih prijedloga za izgradnju ili obnovu sportske građevine od nacionalnog interesa raspisuje se pozivni natječaj.
(3) Odluku o odabiru dostavljenih zahtjeva i projektnih prijedloga iz stavka 1. i 2. ovoga članka donosi čelnik tijela državne uprave nadležnog za sport.
(4) Temeljem odluke iz stavka 3. ovoga članka odabrani zahtjevi i prijedlozi uvrštavaju se u program javnih potreba u sportu.
(5) U program programa javnih potreba u sportu uvrštavaju se i projekti koji su definirani kao posebna aktivnost u državnom proračunu.
Način i rokovi dostave zahtjeva za sufinanciranje međunarodnih sportskih natjecanja
Članak 10.
(1) Javni poziv za dostavu zahtjeva za sufinanciranje međunarodnih sportskih natjecanja u Republici Hrvatskoj tijelo državne uprave nadležno za sport raspisuje najkasnije do kraja lipnja tekuće godine za sljedeću godinu u skladu s financijskim planom za proračunsku godinu i projekcijama za sljedeće dvije proračunske godine.
(2) Rok za dostavu zahtjeva za sufinanciranje iz stavka 1. ovoga članka ne može biti kraći od 30 dana od dana objave javnog poziva.
Način odabira međunarodnih sportska natjecanja
Članak 11.
(1) Međunarodna sportska natjecanja se odabiru na temelju vrednovanja zahtjeva iz članka 10. stavka 1. ovoga Pravilnika i u skladu s planiranim sredstvima u državnom proračunu te postaju sastavni dio programa javnih potreba u sportu.
(2) Stručno povjerenstvo za vrednovanje dostavljenih zahtjeva odlukom imenuje čelnik tijela državne uprave nadležnog za sport.
(3) Pri vrednovanju dostavljenih zahtjeva stručno povjerenstvo iz stavka 2. ovoga Pravilnika primjenjivat će propisane kriterije.
(4) Nakon provedenog postupka vrednovanja dostavljenih zahtjeva povjerenstvo dostavlja čelniku tijela državne uprave nadležnom za sport popis međunarodnih sportskih natjecanja čije se financiranje predlaže s prijedlogom iznosa sredstava za dodjelu.
Opravdanost troškova međunarodnih sportskih natjecanja
Članak 12.
(1) Prihvatljivi troškovi sufinanciranja programa međunarodnih sportskih natjecanja odnose se na troškove:
-smještaja, prehrane i organiziranog prijevoza sportaša, stručnih timova sportaša, službenih osoba koje sudjeluju u organiziranju i vođenju sportskog natjecanja
-opremanja koji se odnose na nabavu sportske opreme, sportskih rekvizita
-sanacije i/ili adaptacije javno dostupne sportske infrastrukture nužne za odražavanje međunarodnog sportskog natjecanja
-anti-doping kontrole i zdravstvene zaštite sportaša
-osiguranja sportaša
-izrade diploma, plaketa, pehara, medalja i sl.
-kotizacije prema međunarodnih sportskim udruženjima
-edukativnih aktivnosti koje se održavaju u sklopu međunarodnog sportskog natjecanja
-ostale troškove neophodne za uspješnu organizaciju međunarodnog sportskog natjecanja.
(2) Opravdanim troškom smatra se trošak iz stavka 1. ovoga članka koji je nastao za provedbu aktivnosti neposredne organizacije međunarodnog sportskog natjecanja.
Način i rokovi dostave projektnih prijedloga za financiranje ili sufinanciranje sportskih građevina od interesa za razvoj sporta za pojedini sport ili skupine sportova
Članak 13.
(1) Javni poziv za dostavu projektnih prijedloga za financiranje ili sufinanciranje izgradnje, obnove, održavanja, opremanja i rekonstrukcije sportskih građevina od interesa za razvoj sporta za pojedini sport ili skupine sportova, tijelo državne uprave nadležno za sport raspisuje najkasnije do kraja ožujka tekuće godine za slijedeću godinu u skladu s financijskim planom za proračunsku godinu i projekcijama za sljedeće dvije proračunske godine.
(2) Rok za dostavu projektnih prijedloga iz stavka 1. ovoga članka ne može biti kraći od 30 dana od dana objave javnog poziva.
(3) Podnositelj projektnih prijedloga iz stavka 1. ovoga članka dužan je dostaviti elaborat o sportskoj, društvenoj i ekonomskoj opravdanosti u skladu s javnim pozivom, dokaz o vlasništvu zemljišta/sportske građevine ili pravu korištenja, akt za građenje odnosno odgovarajući akt (uporabna dozvola ili sl.) na temelju kojega se može pristupiti građenju ili rekonstrukciji, glavni/izvedbeni projekt sukladno posebnim propisima kojima se uređuje gradnja, ovjerenu izjavu ovlaštenog projektanta da je projekt izrađen po standardima i dimenzijama sukladno propozicijama međunarodne federacije tog ili tih sportova te druge potrebne dokaze sukladno propisima kojima se uređuje gradnja.
Način i rokovi dostave prijedloga projekta za sufinanciranje izgradnje ili obnove sportske građevine od nacionalnog interesa
Članak 14.
(1) Krovno sportsko udruženje može najkasnije do kraja lipnja tekuće godine dostaviti projektni prijedlog za sufinanciranje izgradnje ili obnove sportske građevine od nacionalnog interesa.
(2) Tijelo državne uprave nadležno za sport provodi pozivni natječaj radi sufinanciranja izgradnje ili obnove sportske građevine od nacionalnog interesa.
(3) Vlasnik sportske građevine od nacionalnog interesa, ili podnositelj projektnog prijedloga iz stavka 1. ovoga članka, dužan je dostaviti elaborat kojim dokazuje sportsku, društvenu i ekonomsku opravdanost projekta.
Sportska, društvena i ekonomska opravdanost projektnog prijedloga za sufinanciranje izgradnje ili obnove sportske građevine od nacionalnog interesa
Članak 15.
(1) Kriteriji za odabir projektnog prijedloga iz članka 14. stavka 1. ovoga Pravilnika su sportska, društvena i ekonomska opravdanost projektnog prijedloga.
-da se radi o sportskoj građevini za sport u kojem su ostvareni značajni sportski rezultati u posljednjih deset godina (osvojene medalje na olimpijskim/paraolimpijskim igrama i olimpijskim igrama gluhih te svjetskim i europskim prvenstvima zadnjih 10 godina)
-da sportska građevina ispunjava uvjete za organizaciju međunarodnih natjecanja najviše reprezentativne i klupske razine i/ili pripreme sportaša i nacionalnih selekcija najviše razine;
-da sportska građevina ispunjava uvjete najvišeg ranga kategorizacije sportske infrastrukture prema propisima europske federacije određenog sporta:
-da sportska građevina ima tradiciju organizacije sportske pripreme i održavanja natjecanja nacionalne reprezentacije određenog sporta dulja od 10 godina
-da sportska građevina ispunjava uvjete za održavanje natjecanja parasportaša i gluhih sportaša sukladno propisima međunarodnih federacija
-da postoji mogućnost organiziranja višesportskih natjecanja ili natjecanja u drugim sportovima
-da u jedinici lokalne samouprave ne postoji sportska građevina koja može zadovoljiti najviše standarde i uvjete za organizaciju natjecanja najvišeg ranga pripadajuće međunarodne sportske federacije
-doprinos povećanju ekonomske aktivnosti na lokalnoj razini
-doprinos povećanju zaposlenosti i/ili poboljšanja drugih ishoda na tržištu rada (plaće, produktivnost i dr.)
-osiguranje financijske održivosti upotrebe i održavanja izgrađene/obnovljene sportske građevine
-doprinos stvaranju nove vrijednosti s aspekta lokalne urbane ekonomije
-unapređenje lokalne turističke ponude.
(5) Podnositelj prijedloga projekta iz članka 14. stavka 1. ovoga Pravilnika dužan je dostaviti elaborat o sportskoj, društvenoj i ekonomskoj opravdanosti sukladno stavku 2., 3. i 4. ovoga članka, dokaz o vlasništvu zemljišta/sportske građevine ili pravu korištenja, akt za građenje odnosno odgovarajući akt (uporabna dozvola ili sl.) na temelju kojega se može pristupiti građenju ili rekonstrukciji, glavni/izvedbeni projekt sukladno posebnim propisima kojima se uređuje gradnja, ovjerenu izjavu ovlaštenog projektanta da je projekt izrađen po standardima i dimenzijama sukladno propozicijama međunarodne federacije tog ili tih sportova te druge potrebne dokaze sukladno propisima kojima se uređuje gradnja.
Opravdanost troškova za izgradnju, obnovu, održavanje, opremanje i rekonstrukciju sportskih građevina
Članak 16.
(1) Opravdani troškovi su ukupni troškovi za prihvatljive aktivnosti izvođenja radova ili nabave opreme koji nastaju prilikom provedbe projekta.
(2) Opravdani trošak za sportske građevine od nacionalnog interesa može, osim troškova iz stavka 1. ovoga članka, biti i trošak izrade projektne dokumentacije.
Način odabira projekata za izgradnju, obnovu, održavanje, opremanje i rekonstrukciju sportskih građevina
Članak 17.
(1) Projektni prijedlozi prijavljeni na javni poziv iz članka 13. stavka 1. i pozivni natječaj iz članka 14. stavka 2 ovoga Pravilnika se odabiru na temelju vrednovanja projektnih prijedloga i u skladu s planiranim sredstvima u državnom proračunu te postaju sastavni dio programa javnih potreba u sportu.
(2) Stručno povjerenstvo za vrednovanje prijavljenih projektnih prijedloga odlukom imenuje čelnik tijela državne uprave nadležnog za sport.
(3) Pri vrednovanju podnesenih projektnih prijedloga stručno povjerenstvo iz stavka 2. ovoga članka primjenjivat će propisane kriterije.
(4) Nakon provedenog postupka vrednovanja iz stavka 3. ovoga članka povjerenstvo dostavlja čelniku tijela državne uprave nadležnom za sport popis projekata čije se financiranje predlaže s prijedlogom iznosa sredstava za dodjelu.
PRAVILNIK O PROGRAMU JAVNIH POTREBA U SPORTU NA DRŽAVNOJ RAZINI
Na temelju članka 69. stavka 9., članka 70. stavka 8. i 12., članka 71. stavka 3., članka 72. stavka 3., članka 73. stavka 5. i članka 74. stavka 6. Zakona o sportu (Narodne novine, broj 141/22), ministrica turizma i sporta donosi
PRAVILNIK
O PROGRAMU JAVNIH POTREBA U SPORTU NA DRŽAVNOJ RAZINI
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Predmet
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 1.
(1) Ovim se Pravilnikom propisuje sadržaj programa javnih potreba u sportu, metodologija i rokovi za izradu i dostavu programa javnih potreba u sportu, način izvršavanja te način i rokovi izvještavanja o provedbi programa javnih potreba u sportu.
(2) Ovim se Pravilnikom propisuje način dodjele te dostave zahtjeva za sufinanciranje i način izvještavanja o utrošku sredstava za sufinanciranje organizacije međunarodnih sportskih natjecanja kao i za financiranje ili sufinanciranje izgradnje, obnove i rekonstrukcije sportskih građevina.
(3) Ovim se Pravilnikom propisuje postupak dodjele sredstava za programe razvoja sporta od interesa za jedinicu lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave, način izvršavanja programa, kao i način i rokovi izvještavanja o provedbi programa.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Rodno značenje izraza
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
II. SADRŽAJ PROGRAMA JAVNIH POTREBA U SPORTU
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Sadržaj programa javnih potreba u sportu na državnoj razini
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 3.
(1) Program javnih potreba u sportu na državnoj razini se sastoji od dijela programa javnih potreba koji provode krovna sportska udruženja i dijela programa javnih potreba koje provodi tijelo državne uprave nadležno za sport.
(2) Program javnih potreba u sportu na državnoj razini sadrži:
- uvodni dio sa zakonskom osnovom za donošenje dokumenta
- analizu stanja
- ciljeve usklađene sa strateškim dokumentima iz područja sporta i provedbenim dokumentima tijela državne uprave nadležnog za sport
- opise i ciljeve svih programskih područja koja se financiraju iz državnog proračuna za godinu za koju se donosi dokument
- programska područja s aktivnostima, izvorima i iznosima u državnom proračunu.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
III. METODOLOGIJA I ROKOVI ZA IZRADU I DOSTAVU PROGRAMA JAVNIH POTREBA
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Metodologija izrade programa javnih potreba u sportu na državnoj razini
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 4.
Program javnih potreba u sportu na državnoj razini izrađuje se temeljem prijedloga programa javnih potreba koji dostavljaju krovna sportska udruženja, zahtjeva za sufinanciranje međunarodnih sportskih natjecanja i projektnih prijedloga za izgradnju, obnovu, održavanje i opremanje sportskih građevina koji se uvrštavaju u program javnih potreba u sportu provedbom javnog poziva te ostalih programa i projekata koji podrazumijevaju provedbu javnih potreba u sportu sukladno članku 68. Zakona o sportu.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Metodologija izrade dijela programa javnih potreba u sportu koji se provodi putem krovnih sportskih udruženja
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 5.
(1) Prijedlog dijela programa javnih potreba koji se provodi putem krovnih sportskih udruženja, obvezno sadrži:
- sažetak stanja planiranih programa javnih potreba tekuće godine
- viziju i misiju sportske organizacije
- program i prijedlog financijskog plana
- opće i posebne ciljeve programa
- opis, redni broj i naziv svake programske skupine, programa i potprograma .
(2) Programska skupina podrazumijeva veći opseg aktivnosti povezan s vizijom i misijom iz stavka 1. podstavka 2. ovoga članka i najmanje jednim općim ciljem iz stavka 1. podstavka 4. ovoga članka i mora se sastojati od dva ili više programa koji čine veću jedinstvenu cjelinu s nizom aktivnosti.
(3) Program je zasebna cjelina unutar programske skupine iz stavka 2. ovoga članka koja se može sastojati od dva i više potprograma koja tvore jedinstvenu cjelinu povezanu s najmanje jednim posebnim ciljem iz stavka 1. podstavka 4. ovoga članka te predstavlja najmanju obveznu cjelinu unutar programa iz stavka 1. ovoga članka.
(4) Potprogram je manja samostalna aktivnost ili skupina aktivnosti koja tvori jedinstvenu cjelinu unutar programa iz stavka 3. ovoga članka te može biti razrađen na više razina.
(5) Ako se programska skupina iz stavka 2. ovoga članka odnosi na aktivnosti koje se kontinuirano provode treće pravne osobe (nacionalni sportski savezi i sl.) ista mora biti u programu definirana na način da se predvidi raspodjela sredstava po korisniku.
(6) Prijedlog dijela programa javnih potreba u sportu iz stavka 1. ovoga članka s financijskim planom iz članka 6. ovoga Pravilnika se odnosi na cjelokupno poslovanje krovnog sportskog udruženja i kumulativno ispunjava sljedeće uvjete:
- u skladu je s člankom 70. i 71. Zakona o sportu,
- u skladu je s odredbama ovoga Pravilnika,
- dostavljen je na propisanim obrascima.
(7) Prijedlog dijela programa javnih potreba iz stavka 1. ovoga članka podnosi se na obrascu koji je sastavni dio ovoga Pravilnika (Obrazac - Prilog I.).
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Financijski plan dijela programa javnih potreba u sportu koji se provodi putem krovnih sportskih udruženja
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 6.
(1) Financijski plan je sastavni dio programa iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika te obvezno sadrži tablični prikaz troškova po programskim skupinama, programima i potprogramima, redni broj i naziv programske skupine, programa i potprograma te izvor sredstava za njihovu provedbu.
(2) Troškovi u financijskom planu iskazuju se prema načelu nastanka poslovnog događaja.
(3) Financijski plan iz stavka 1. ovog članka podnosi se na obrascu koji je sastavni dio ovoga Pravilnika (Obrazac-Prilog II).
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Način i rokovi dostave prijedloga dijela programa javnih potreba u sportu koji se provodi putem krovnih sportskih udruženja
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 7.
(1) Krovno sportsko udruženje prijedlog programa iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika dostavlja tijelu državne uprave nadležnom za sport, najkasnije do 15. rujna tekuće godine za sljedeću godinu.
(2) Uz prijedlog programa dostavlja se:
- kratak sadržaj prijedloga programa
- financijski plan iz članka 6. stavka 1. ovoga Pravilnika
- kriteriji i pravila koja se odnose na raspodjelu sredstava za izvršenje programa i financijskog plana
(3) Prijedlog programa iz stavka 1. ovoga članka zaprima se putem Nacionalnog informacijskog sustava u sportu.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Izmjene i dopune prijedloga dijela programa javnih potreba koji se provodi putem krovnih sportskih udruženja i financijskog plana
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 8.
(1) Tijelo državne uprave nadležno za sport će pozvati predlagatelja da u roku od 15 dana od dana dostave obavijesti, izmijeni i/ili dopuni prijedlog programa javnih potreba i/ili financijski plan ako dostavljeni prijedlog dijela programa javnih potreba iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika i financijski plan iz članka 6. stavka 1. ovoga Pravilnika, nije izrađen u skladu s odredbama ovoga Pravilnika, odnosno nije u skladu s raspoloživim sredstvima državnog proračuna za financiranje programa javnih potreba u sportu.
(2) Tijelo državne uprave nadležno za sport će u roku od 15 dana predlagatelju dostaviti obavijest u prihvaćanju i/ili dopuni prijedloga programa javnih potreba i/ili financijskog plana.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Metodologija izrade dijela programa javnih potreba u sportu koji provodi tijelo državne uprave nadležno za sport
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 9.
(1) Radi dostave zahtjeva za sufinanciranje međunarodnih sportskih natjecanja u Republici Hrvatskoj i projektnih prijedloga za izgradnju, obnovu, održavanje, opremanje i rekonstrukciju sportskih građevina od interesa za razvoj sporta za pojedini sport ili skupine sportova tijelo državne uprave nadležno za sport raspisuje javni poziv.
(2) Radi dostave projektnih prijedloga za izgradnju ili obnovu sportske građevine od nacionalnog interesa raspisuje se pozivni natječaj.
(3) Odluku o odabiru dostavljenih zahtjeva i projektnih prijedloga iz stavka 1. i 2. ovoga članka donosi čelnik tijela državne uprave nadležnog za sport.
(4) Temeljem odluke iz stavka 3. ovoga članka odabrani zahtjevi i prijedlozi uvrštavaju se u program javnih potreba u sportu.
(5) U program programa javnih potreba u sportu uvrštavaju se i projekti koji su definirani kao posebna aktivnost u državnom proračunu.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Način i rokovi dostave zahtjeva za sufinanciranje međunarodnih sportskih natjecanja
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 10.
(1) Javni poziv za dostavu zahtjeva za sufinanciranje međunarodnih sportskih natjecanja u Republici Hrvatskoj tijelo državne uprave nadležno za sport raspisuje najkasnije do kraja lipnja tekuće godine za sljedeću godinu u skladu s financijskim planom za proračunsku godinu i projekcijama za sljedeće dvije proračunske godine.
(2) Rok za dostavu zahtjeva za sufinanciranje iz stavka 1. ovoga članka ne može biti kraći od 30 dana od dana objave javnog poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Način odabira međunarodnih sportska natjecanja
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 11.
(1) Međunarodna sportska natjecanja se odabiru na temelju vrednovanja zahtjeva iz članka 10. stavka 1. ovoga Pravilnika i u skladu s planiranim sredstvima u državnom proračunu te postaju sastavni dio programa javnih potreba u sportu.
(2) Stručno povjerenstvo za vrednovanje dostavljenih zahtjeva odlukom imenuje čelnik tijela državne uprave nadležnog za sport.
(3) Pri vrednovanju dostavljenih zahtjeva stručno povjerenstvo iz stavka 2. ovoga Pravilnika primjenjivat će propisane kriterije.
(4) Nakon provedenog postupka vrednovanja dostavljenih zahtjeva povjerenstvo dostavlja čelniku tijela državne uprave nadležnom za sport popis međunarodnih sportskih natjecanja čije se financiranje predlaže s prijedlogom iznosa sredstava za dodjelu.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Opravdanost troškova međunarodnih sportskih natjecanja
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 12.
(1) Prihvatljivi troškovi sufinanciranja programa međunarodnih sportskih natjecanja odnose se na troškove:
- smještaja, prehrane i organiziranog prijevoza sportaša, stručnih timova sportaša, službenih osoba koje sudjeluju u organiziranju i vođenju sportskog natjecanja
- opremanja koji se odnose na nabavu sportske opreme, sportskih rekvizita
- sanacije i/ili adaptacije javno dostupne sportske infrastrukture nužne za odražavanje međunarodnog sportskog natjecanja
- anti-doping kontrole i zdravstvene zaštite sportaša
- osiguranja sportaša
- izrade diploma, plaketa, pehara, medalja i sl.
- kotizacije prema međunarodnih sportskim udruženjima
- edukativnih aktivnosti koje se održavaju u sklopu međunarodnog sportskog natjecanja
- ostale troškove neophodne za uspješnu organizaciju međunarodnog sportskog natjecanja.
(2) Opravdanim troškom smatra se trošak iz stavka 1. ovoga članka koji je nastao za provedbu aktivnosti neposredne organizacije međunarodnog sportskog natjecanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Način i rokovi dostave projektnih prijedloga za financiranje ili sufinanciranje sportskih građevina od interesa za razvoj sporta za pojedini sport ili skupine sportova
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 13.
(1) Javni poziv za dostavu projektnih prijedloga za financiranje ili sufinanciranje izgradnje, obnove, održavanja, opremanja i rekonstrukcije sportskih građevina od interesa za razvoj sporta za pojedini sport ili skupine sportova, tijelo državne uprave nadležno za sport raspisuje najkasnije do kraja ožujka tekuće godine za slijedeću godinu u skladu s financijskim planom za proračunsku godinu i projekcijama za sljedeće dvije proračunske godine.
(2) Rok za dostavu projektnih prijedloga iz stavka 1. ovoga članka ne može biti kraći od 30 dana od dana objave javnog poziva.
(3) Podnositelj projektnih prijedloga iz stavka 1. ovoga članka dužan je dostaviti elaborat o sportskoj, društvenoj i ekonomskoj opravdanosti u skladu s javnim pozivom, dokaz o vlasništvu zemljišta/sportske građevine ili pravu korištenja, akt za građenje odnosno odgovarajući akt (uporabna dozvola ili sl.) na temelju kojega se može pristupiti građenju ili rekonstrukciji, glavni/izvedbeni projekt sukladno posebnim propisima kojima se uređuje gradnja, ovjerenu izjavu ovlaštenog projektanta da je projekt izrađen po standardima i dimenzijama sukladno propozicijama međunarodne federacije tog ili tih sportova te druge potrebne dokaze sukladno propisima kojima se uređuje gradnja.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Način i rokovi dostave prijedloga projekta za sufinanciranje izgradnje ili obnove sportske građevine od nacionalnog interesa
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 14.
(1) Krovno sportsko udruženje može najkasnije do kraja lipnja tekuće godine dostaviti projektni prijedlog za sufinanciranje izgradnje ili obnove sportske građevine od nacionalnog interesa.
(2) Tijelo državne uprave nadležno za sport provodi pozivni natječaj radi sufinanciranja izgradnje ili obnove sportske građevine od nacionalnog interesa.
(3) Vlasnik sportske građevine od nacionalnog interesa, ili podnositelj projektnog prijedloga iz stavka 1. ovoga članka, dužan je dostaviti elaborat kojim dokazuje sportsku, društvenu i ekonomsku opravdanost projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Sportska, društvena i ekonomska opravdanost projektnog prijedloga za sufinanciranje izgradnje ili obnove sportske građevine od nacionalnog interesa
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 15.
(1) Kriteriji za odabir projektnog prijedloga iz članka 14. stavka 1. ovoga Pravilnika su sportska, društvena i ekonomska opravdanost projektnog prijedloga.
(2) Sportska opravdanost podrazumijeva ispunjavanje sljedećih uvjeta:
- da se radi o sportskoj građevini za sport u kojem su ostvareni značajni sportski rezultati u posljednjih deset godina (osvojene medalje na olimpijskim/paraolimpijskim igrama i olimpijskim igrama gluhih te svjetskim i europskim prvenstvima zadnjih 10 godina)
- da sportska građevina ispunjava uvjete za organizaciju međunarodnih natjecanja najviše reprezentativne i klupske razine i/ili pripreme sportaša i nacionalnih selekcija najviše razine;
- da sportska građevina ispunjava uvjete najvišeg ranga kategorizacije sportske infrastrukture prema propisima europske federacije određenog sporta:
- da sportska građevina ima tradiciju organizacije sportske pripreme i održavanja natjecanja nacionalne reprezentacije određenog sporta dulja od 10 godina
- da sportska građevina ispunjava uvjete za održavanje natjecanja parasportaša i gluhih sportaša sukladno propisima međunarodnih federacija
- da postoji mogućnost organiziranja višesportskih natjecanja ili natjecanja u drugim sportovima
- da u jedinici lokalne samouprave ne postoji sportska građevina koja može zadovoljiti najviše standarde i uvjete za organizaciju natjecanja najvišeg ranga pripadajuće međunarodne sportske federacije
(3) Društvena opravdanost podrazumijeva ispunjavanje sljedećih uvjeta:
- doprinos unaprjeđenju prometne i druge javne infrastrukture te urbane regeneracije lokalne sredine
- pozitivni učinci na život djece i mladih
- unaprjeđenje kvalitete života i jačanje kohezije između društvenih skupina te ostvarivanje drugih društveno poželjnih učinaka
- doprinos unaprjeđenju kulturne ponude na lokalnoj razini
- unaprjeđenje percepcije i javnog imidža grada/regije.
(4) Ekonomska opravdanost podrazumijeva ispunjavanje sljedećih uvjeta:
- doprinos povećanju ekonomske aktivnosti na lokalnoj razini
- doprinos povećanju zaposlenosti i/ili poboljšanja drugih ishoda na tržištu rada (plaće, produktivnost i dr.)
- osiguranje financijske održivosti upotrebe i održavanja izgrađene/obnovljene sportske građevine
- doprinos stvaranju nove vrijednosti s aspekta lokalne urbane ekonomije
- unapređenje lokalne turističke ponude.
(5) Podnositelj prijedloga projekta iz članka 14. stavka 1. ovoga Pravilnika dužan je dostaviti elaborat o sportskoj, društvenoj i ekonomskoj opravdanosti sukladno stavku 2., 3. i 4. ovoga članka, dokaz o vlasništvu zemljišta/sportske građevine ili pravu korištenja, akt za građenje odnosno odgovarajući akt (uporabna dozvola ili sl.) na temelju kojega se može pristupiti građenju ili rekonstrukciji, glavni/izvedbeni projekt sukladno posebnim propisima kojima se uređuje gradnja, ovjerenu izjavu ovlaštenog projektanta da je projekt izrađen po standardima i dimenzijama sukladno propozicijama međunarodne federacije tog ili tih sportova te druge potrebne dokaze sukladno propisima kojima se uređuje gradnja.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Opravdanost troškova za izgradnju, obnovu, održavanje, opremanje i rekonstrukciju sportskih građevina
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 16.
(1) Opravdani troškovi su ukupni troškovi za prihvatljive aktivnosti izvođenja radova ili nabave opreme koji nastaju prilikom provedbe projekta.
(2) Opravdani trošak za sportske građevine od nacionalnog interesa može, osim troškova iz stavka 1. ovoga članka, biti i trošak izrade projektne dokumentacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Način odabira projekata za izgradnju, obnovu, održavanje, opremanje i rekonstrukciju sportskih građevina
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 17.
(1) Projektni prijedlozi prijavljeni na javni poziv iz članka 13. stavka 1. i pozivni natječaj iz članka 14. stavka 2 ovoga Pravilnika se odabiru na temelju vrednovanja projektnih prijedloga i u skladu s planiranim sredstvima u državnom proračunu te postaju sastavni dio programa javnih potreba u sportu.
(2) Stručno povjerenstvo za vrednovanje prijavljenih projektnih prijedloga odlukom imenuje čelnik tijela državne uprave nadležnog za sport.
(3) Pri vrednovanju podnesenih projektnih prijedloga stručno povjerenstvo iz stavka 2. ovoga članka primjenjivat će propisane kriterije.
(4) Nakon provedenog postupka vrednovanja iz stavka 3. ovoga članka povjerenstvo dostavlja čelniku tijela državne uprave nadležnom za sport popis projekata čije se financiranje predlaže s prijedlogom iznosa sredstava za dodjelu.