PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo poljoprivrede |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o šumskom reprodukcijskom materijalu |
|
1.3. |
Datum: |
16. siječnja 2019. |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Uprava šumarstva, lovstva i drvne industrije tel. 6443 218, e-mail: ivana.pesut@mps.hr
|
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne:
Da |
Naziv akta: Nacionalni program reformi 2018 Opis mjere: Objedinjavanje gospodarskih inspekcija . |
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne:
Ne |
Naziv pravne stečevine EU: - |
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Budući da se Zakonom o državnom inspektoratu (»Narodne novine«, br. 115/18) uređuju inspekcijski poslovi šumarske i fitosanitarne inspekcije koji se preuzimaju iz djelokruga Ministarstva poljoprivrede potrebno je odgovarajuće izmijeniti Zakon o šumskom reprodukcijskom materijalu. |
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Izrada Nacrta prijedloga predmetnog zakona potrebna je kako bi se dio Zakona o šumskom reprodukcijskom materijalu uskladio sa Zakonom o državnom inspektoratu. |
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Odredbe Zakona o Državnom inspektoratu kojima se uređuju inspekcijski poslovi u djelokrugu Državnog inspektorata. |
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Usklađenje s odredbama Zakona o Državnom inspektoratu kojima se uređuju poslovi objedinjenih gospodarskih inspekcija u sastavu Državnog inspektorata. Ocjenjuje se da će objedinjavanje inspekcijskih poslova preuzetih u djelokrug Državnog inspektorata osigurati učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova i koherentnije djelovanje u nadzoru primjene propisa te pridonijeti djelotvornijem korištenju financijskih i drugih sredstava rada. |
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Očekivani željeni ishod je postizanje funkcionalnijeg i učinkovitijeg djelovanja objedinjenih inspekcijskih službi. |
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
Stupanje na snagu Zakona o Državnom inspektoratu. |
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično): Moguće normativno rješenje je izmjena Zakona o šumskom reprodukcijskom materijalu. |
Obrazloženje: Izradom Nacrta prijedloga predmetnog zakona uskladit će se odredbe Zakona o šumskom reprodukcijskom materijalu sa Zakonom o državnom inspektoratu. |
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Za postizanje navedenog ishoda nije moguće nenormativno rješenje, odnosno moguće je isključivo normativno rješenje. |
Obrazloženje: Ne postoji nenormativno rješenje kojim bi se postigao navedeni ishod. |
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
|
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
Obrazloženje: Propis neće imati učinke na male i srednje poduzetnike kroz administrativne troškove provedbe postupaka jer ne propisuje administrativne obveze za poduzetnike. provedba reformske mjere objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu sukladno Nacionalnom programu reformi 2018. |
|||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
Obrazloženje: Propis neće imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije. |
|||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
Obrazloženje: Propis ne uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika i ne postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa. |
|||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
Obrazloženje: Propis neće imati posebne učinke na mikro poduzetnike. |
|||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
Obrazloženje: Propisom se ne uvode naknade niti davanja kojima bi se male i srednje poduzetnike opteretilo administrativnim troškovima niti se djeluje na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU. Pitanja koja se uređuju Zakonom su takva da neće imati izravnih učinaka na male i srednje poduzetnike s obzirom da se predmetnim propisom provodi usklađenje sa Zakonom o državnom inspektoratu kojim su uređeni poslovi inspekcija u djelokrugu Državnog inspektorata. |
7. Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENEAko je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
9. |
PRILOZI |
|
NE |
|
|
||
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
||
|
Potpis: POTPREDSJEDNIK VLADE REPUBLIKE HRVATSKE I MINISTAR POLJOPRIVREDE
Tomislav Tolušić, dipl. iur.
Datum: |
||
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
||
|
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari