OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo financija |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi |
|
1.3. |
Datum: |
24.01.2019 |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Ministarstvo financija, Carinska uprava, Središnji ured
Tamara Gajer Sombolac, pomoćnica ravnatelja
|
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: DA |
Naziv akta: Nacionalni program reformi 2018. Opis mjere: 1.1.5. Objedinjavanje gospodarskih inspekcija 1.1.5.3. Donošenje izmjena posebnih propisa koji uređuju djelokrug inspekcijskih poslova koji se prenose na novoustrojeno inspekcijsko tijelo |
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: NE |
Naziv pravne stečevine EU:
|
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Nacionalnim programom reformi 2018. planirano je objedinjavanje inspekcija u okviru Državnog inspektorata kao  emelja za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, stoga su potrebne odgovarajuće izmjene odredbi Zakona o carinskoj službi („Narodne novine“, br. 68/13, 30/14 i 115/16 ) kojima su propisani poslovi koje obavlja Carinska uprava. |
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Poslovi carinske službe propisani važećim Zakonom o carinskoj službi , između ostalih, obuhvaćaju i dio poslova obuhvaćenih reformskom mjerom objedinjavanja inspekcijskih službi koji će biti preuzeti u djelokrug rada Državnog inspektorata, a sukladno Nacionalnom programu reformi 2018. i Zakonu o državnom inspektoratu („Narodne novine“, broj 115). Slijedom navedenog, potrebno je urediti zakonske odredbe vezane uz djelokrug poslova koje obavlja Carinska uprava, a koje od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat. |
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Nacionalnim programom reformi 2018. utvrđena je reformska mjera objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova. |
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Cilj koji se namjerava postići jest omogućiti da se kroz odgovarajuće izmjene i dopune posebnih propisa koji uređuju djelokrug inspekcijskih poslova koji se prenose na novoustrojeno inspekcijsko tijelo odnosno Državni inspektorat, izbjegne pojava pravnih praznina u postupanju inspekcijskih službi u sklopu Državnog inspektorata od 1. travnja 2019. godine, a sve u svrhu osiguravanja pravilnog, učinkovitog i djelotvornog funkcioniranja državne uprave u upravnim područjima koje Državni inspektorat preuzima od pojedinih središnjih tijela državne uprave. |
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Uskladit će se odredbe Zakona o carinskoj službi („Narodne novine“, br. 68/13, 30/14 i 115/16 ) s reformskom mjerom objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu sukladno Nacionalnom programu reformi 2018. |
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
Željeni ishod postići će se stupanjem na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi, koji bi trebao stupiti na snagu 1. travnja 2019. godine, sa usklađenim rokom stupanja na snagu Zakona o državnom inspektoratu. |
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično): Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi |
Obrazloženje: Normativnim rješenjem u vidu izmjena i dopuna obzirom na obim i svrhu izmjena i dopuna postiže se namjeravani cilj .
|
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično): Nenormativna rješenja nisu primjenjiva. |
Obrazloženje: Nenormativnim rješenjima se ne može postići namjeravani cilj, s obzirom da se radi o materiji koja se uređuje zakonom. |
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
6. PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETHODNI MSP TEST)
|
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
|
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
Obrazloženje: Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi neće se propisivati dodatne administrativne obveze za poduzetnike, s obzirom da se ovim Zakonom omogućava provedba reformske mjere objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu sukladno Nacionalnom programu reformi 2018. |
|||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
Obrazloženje: Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi neće imati učinke na tržišnu konkurenciju ni konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije, s obzirom da se ovim Zakonom omogućava provedba reformske mjere objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu sukladno Nacionalnom programu reformi 2018. |
|||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
Obrazloženje: Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi se neće propisivati dodatne naknade ni davanja za poduzetnike, s obzirom da se ovim Zakonom omogućava provedba reformske mjere objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu sukladno Nacionalnom programu reformi 2018. |
|||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
Obrazloženje: Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi neće imati učinke na poduzetnike, a samim tim niti na mikro poduzetnike, s obzirom da se ovim Zakonom omogućava provedba reformske mjere objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu sukladno Nacionalnom programu reformi 2018. |
|||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
Obrazloženje: Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj službi neće imati izravnih učinaka na male i srednje poduzetnike, s obzirom da se ovim Zakonom omogućava provedba reformske mjere objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu sukladno Nacionalnom programu reformi 2018. |
7. UTVRĐIVANJE POTREBE ZA PROVOĐENJEM SCM METODOLOGIJE
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model |
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
|
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
9. PRILOZI
|
|
Komentari