E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

___________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O DUHANU

S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zagreb, siječanj 2019.


PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O DUHANU, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA

 

I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA

 

            Ustavna osnova za donošenje ovog Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).

 

II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI

 

            Zakonom o duhanu  (Narodne novine, br. 69/99 i 14/14) uređuju se odnosi u proizvodnji, otkupu, obradi i prometu duhana, te proizvodnji duhanskih proizvoda u Republici Hrvatskoj.

 

            Zakon o duhanu odnosi se na proizvođače duhana - pravne i fizičke osobe koje se bave proizvodnjom i obradom duhana, te pravne osobe koje se bave proizvodnjom i prometom duhanskih proizvoda , a registrirane su za tu djelatnost u Republici Hrvatskoj.

 

            Nacionalnim programom reformi za 2018. utvrđene su mjere za jačanje konkurentnosti gospodarstva i unaprjeđenje poslovnog okruženja (mjera 4.1. i 4.1.1.) te s njima u vezi mjera „Objedinjavanje gospodarskih inspekcija“, kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave, u konkretnom slučaju inspekcijskih poslova koji se obavljaju u Ministarstvu poljoprivrede.

Obzirom da poslove inspekcijskih nadzora iz nadležnosti poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, potrebno je izmijeniti odredbe Zakona o duhanu (Narodne novine, br. 69/99 i 14/14) i preciznije propisati nadležnosti provedbe nadzora nad proizvodnjom duhana i duhanskih presadnica.

 

III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA

 

            Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.

 

IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU

 

            Prema odredbi članka 204. stavka 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) zakon se može donijeti po hitnom postupku, kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi, koji u prijedlogu moraju biti posebno obrazloženi.

 

            Nacionalnim programom reformi 2018. utvrđena je reformska mjera objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave.

 

            Sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj  81/13, 113/16, 69/17 i 29/18.) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku, u cilju izbjegavanja pojave pravnih praznina u postupanju inspekcijskih službi u sklopu Državnog inspektorata od 1. siječnja 2019. godine, u svrhu osiguravanja pravilnog, učinkovitog i djelotvornog funkcioniranja državne uprave u upravnim područjima koje je      Državni inspektorat preuzeo od pojedinih središnjih tijela državne uprave, a što su osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku.

 

V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA, S OBRAZLOŽENJEM

 

            Uz prijedlog za donošenje ovoga Zakona dostavlja se Konačni prijedlog zakona o izmjenama Zakona o duhanu (Narodne novine, br. 69/99 i 14/14) s obrazloženjem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O DUHANU

 

Članak 1.

 

            U Zakonu o duhanu (Narodne novine, br. 69/99 i 14/14) u članku 32. stavci 2 i 3. mijenjaju se i glase:

„Inspekcijski nadzor propisan ovim Zakonom i propisima donijetim na temelju njega  obavlja poljoprivredna inspekcija Državnog inspektorata“.

„Nadzor nad provedbom ovoga Zakona provodi Ministarstvo financija, Carinska uprava te poljoprivredni inspektori Državnog inspektorata u dijelu proizvodnje duhana“.

 

Članak 2.

 

Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. travnja 2019. godine.


OBRAZLOŽENJE

 

Uz Članak 1.

 

Obzirom da poslove inspekcijskih nadzora odnosno službenih kontrola iz nadležnosti poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, nužne su odgovarajuće izmjene članka 32. stavaka 2. i 3. Zakona o duhanu.

 

Uz Članak 2.

 

Ovim člankom određuje se dan stupanja na snagu ovoga Zakona.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU

 

 

Članak 32.

 

            Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega obavlja Ministarstvo.

 

            Inspekcijski nadzor propisan ovim Zakonom i propisima donijetim na temelju njega u prvom stupnju obavljaju županijski uredi i gradski ured Grada Zagreba nadležni za inspekcijske poslove biljne proizvodnje (u daljnjem tekstu: županijska poljoprivredna inspekcija), a u drugom stupnju Ministarstvo (u daljnjem tekstu: poljoprivredna inspekcija u Ministarstvu).

 

            Nadzor nad provedbom ovoga Zakona provodi Ministarstvo financija, Carinska uprava te poljoprivredni inspektori u dijelu proizvodnje duhana.

 

 

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2022 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.