E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


 

Na temelju odredbe članka 6. stavka 6., članka 15. stavka 4. i članka 218 stavka 8. Zakona o alternativnim investicijskim fondovima (»Narodne novine« broj 21/18, dalje: Zakon), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (dalje: Hanfa) na sjednici Upravnog vijeća održanoj xx.xx.2019. godine donijela je

 

PRAVILNIK

O VRSTAMA ALTERNATIVNIH INVESTICIJSKIH FONDOVA

 

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

I. OPĆE ODREDBE

 

0
Komentiraj

Članak 1.

Ovim  se  Pravilnikom  propisuju:

1. vrste i obilježja  alternativnih  investicijskih  fondova  koje  se  mogu osnovati u Republici Hrvatskoj, uvjeti njihovog poslovanja, klase imovine u koje mogu ulagati, ograničenja ulaganja

2. uvjeti pod kojima je pojedine vrste alternativnih investicijskih fondova dopušteno nuditi malim ulagateljima

3. kriteriji za procjenu ispunjavanja uvjeta za kvalificirane ulagatelje i

4. posebna pravila koja se odnose na krovne fondove i njihove podfondove .

 

0
Komentiraj

Značenje pojedinih pojmova

0
Komentiraj

Članak 2.

Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju istovjetno značenje kao i pojmovi upotrijebljeni u Zakonu.

 

0
Komentiraj

Članak 3.

(1) U Republici Hrvatskoj mogu se osnovati:

1. AIF-ovi s javnom ponudom,

2. AIF-ovi s privatnom ponudom.

(2)  AIF-ovi iz  stavka 1. ovog  članka mogu se osnovati kao otvoreni ili zatvoreni AIF-ovi. Otvorenim  AIF-om  i zatvorenim AIF-om bez pravne osobnosti može  upravljati  samo  vanjski  upravitelj,  dok  zatvorenim  AIF-om  s pravnom osobnošću može upravljati vanjski ili unutarnji upravitelj.

 

0
Komentiraj

Ulagatelji u AIF

0
Komentiraj

Članak 4.

(1) Udjeli AIF-a s javnom ponudom mogu se nuditi malim ulagateljima i ulagateljima koji se u skladu sa zakonom koji uređuje tržište kapitala smatraju profesionalnim ulagateljima ili se na vlastiti zahtjev mogu tretirati kao profesionalni ulagatelji.

(2) Udjeli AIF-a s privatnom ponudom mogu se nuditi ulagateljima koji se u skladu sa zakonom koji uređuje tržište kapitala smatraju profesionalnim ulagateljima ili se na vlastiti zahtjev mogu tretirati kao profesionalni ulagatelji, te kvalificiranim ulagateljima.

(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, udjeli AIF-a rizičnog kapitala mogu se nuditi ulagateljima koji se u skladu sa zakonom koji uređuje tržište kapitala smatraju profesionalnim ulagateljima ili se na vlastiti zahtjev mogu tretirati kao profesionalni ulagatelji, te kvalificiranim ulagateljima u AIF rizičnog kapitala.

 

0
Komentiraj

Kvalificirani ulagatelj

0
Komentiraj

Članak 5.

 

(1) Kada je riječ o ulaganju u podfondove krovnog fonda, u smislu udovoljavanja uvjetu iz članka 4. točke 11. a) Zakona, o obvezi jednokratne uplate minimalno 400.000,00 kuna ili ekvivalentne vrijednosti u drugoj valuti, svaki podfond se smatra kao poseban AIF.

(2) Kvalificiranim ulagateljima smatraju se i relevantne osobe u odnosu na UAIF, ako su one ulagatelji u AIF kojim taj UAIF upravlja, te se na njih ne primjenjuju uvjeti propisani člankom 4. točkom 11. Zakona i odredba stavka 1. ovoga članka.

 

0
Komentiraj

Procjena primjerenosti ispunjavanja uvjeta za kvalificirane ulagatelje

0
Komentiraj

Članak 6.

(1) U svrhu procjene iz članka 4. točke 11 c) Zakona, UAIF je dužan napraviti procjenu primjerenosti koja obuhvaća sljedeće kriterije:

– usklađenost ciljeva i strategije ulaganja AIF-a i ulagačkih ciljeva ulagatelja,

– sposobnost podnošenja rizika koji proizlaze iz ulaganja u udjele AIF-a,

– znanje i iskustvo ulagatelja potrebno za razumijevanje rizika povezanih s ulaganjem u udjele  AIF-a.

(2) U svrhu procjene iz stavka 1. ovoga članka, UAIF je dužan prikupiti podatke o ulagačkim ciljevima ulagatelja, njegovoj financijskoj situaciji te znanju i iskustvu na području ulaganja.

(3) Prikupljeni podaci o ulagačkim ciljevima ulagatelja moraju obuhvatiti podatke o planiranom trajanju ulaganja, spremnosti na preuzimanje rizika, profilu rizičnosti za ulagatelja i svrsi ulaganja.

(4) Prikupljeni podaci o financijskoj situaciji ulagatelja moraju obuhvatiti podatke o izvoru i visini redovitog prihoda ulagatelja i njegovoj imovini, uključujući podatke o likvidnim sredstvima, ulaganjima, nekretninama i redovitim financijskim obvezama.

(5) Prikupljeni podaci o znanju i iskustvu ulagatelja koji su potrebni za razumijevanje rizika povezanih s ulaganjem u udjele AIF-a moraju obuhvaćati sljedeće:

– vrste imovine, usluga i transakcija s kojima je ulagatelj upoznat,

– prirodu, volumen i učestalost transakcija ulagatelja s financijskim instrumentima te drugim oblicima imovine u koje je AIF-u dopušteno ulagati i razdoblje u kojem su one izvršene,

– zvanje i zanimanje ulagatelja.

(6) UAIF je dužan ulagatelju na jasan, nedvosmislen i razumljiv način dati podatke o bitnim karakteristikama AIF-a te vrstama i značaju svih rizika povezanih s ulaganjem u konkretan AIF, te od ulagatelja dobiti posebnu potpisanu potvrdu o njihovom razumijevanju i prihvaćanju.

(7) Koristeći podatke prikupljene na temelju stavaka 2. – 5. ovoga članka UAIF je dužan procijeniti je li ulaganje u udjele pojedinog AIF-a primjereno za ulagatelja te sastaviti izvještaj o primjerenosti koji je dužan dostaviti ulagatelju.

(8) Ne prikupi li UAIF podatke iz stavaka 2. – 5. ovoga članka potrebne za procjenu primjerenosti iz stavka 1. ovoga članka i potvrdu iz stavka 6. ovoga članka, ili na temelju izvršene procjene primjerenosti ocijeni da ulaganje u udjele pojedinog AIF-a za ulagatelja nije primjereno, ne smije sklopiti ugovor o ulaganju, o čemu će posebno upozoriti ulagatelja.

(9) Upozorenje iz stavka 8. ovoga članka UAIF može dati u standardiziranom obliku.

(10)  UAIF ne smije poticati ulagatelja na uskraćivanje podataka potrebnih za procjenu primjerenosti.

(11) UAIF može podatke dobivene od ulagatelja smatrati vjerodostojnima, osim kada mu je poznato ili bi mu trebalo biti poznato da su podaci očito zastarjeli, netočni ili nepotpuni.

(12) UAIF je dužan ustrojiti i primjenjivati primjerene postupke i procedure koji osiguravaju točnost, potpunost, ažurnost i dokumentiranje prikupljenih podataka o ulagatelju.

 

0
Komentiraj

Kvalificirani ulagatelj u AIF rizičnog kapitala

0
Komentiraj

Članak 7.

(1) Kada je riječ o ulaganju u podfondove krovnog fonda, u smislu udovoljavanja uvjetu iz članka 4. točke 58. a) Zakona, o obvezi uplate ukupno minimalno 2.000.000,00   kuna ili ekvivalentne vrijednosti u drugoj valuti, svaki podfond se smatra kao poseban AIF.

(2) Kvalificiranim ulagateljima u AIF rizičnog kapitala smatraju se i relevantne osobe u odnosu na UAIF, ako su one ulagatelji u AIF kojim taj UAIF upravlja, te se na njih ne primjenjuju uvjeti propisani člankom 4. točkom 58. Zakona i odredbe stavka 1. ovog članka.

(4) Na procjenu primjerenosti ispunjavanja uvjeta za kvalificirane ulagatelje u AIF rizičnog kapitala iz članka 4. točke 58. c) Zakona na odgovarajući se način primjenjuju odredbe članka 6. ovoga Pravilnika.

 

0
Komentiraj

II. AIF S JAVNOM PONUDOM

 

0
Komentiraj

Otvoreni AIF s javnom ponudom

0
Komentiraj

Članak 8.

(1) Kada se udjeli otvorenog AIF-a nude javnom ponudom, na odgovarajući način se primjenjuju odredbe zakona koji uređuje osnivanje i rad otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom i propisa donesenih na temelju tog zakona, a vezano uz izradu i objavu prospekta i pravila, dostavljanje prospekta i pravila ulagatelju, nuđenje udjela i oglašavanje, te izradu, objavu i dostavu svih informacija, izvještaja i podataka, koji se trebaju učiniti  dostupnima ulagateljima.

(2) UAIF koji upravlja otvorenim AIF-om s javnom ponudom dužan je osigurati da se netovrijednost imovine po udjelu izračunava i objavljuje za svaki dan vrednovanja u kojem je obavljeno izdavanje ili otkup udjela, a najmanje jednom mjesečno.

(3) UAIF koji upravlja otvorenim AIF-om s javnom ponudom dužan je omogućiti izdavanje i otkup udjela najmanje jednom mjesečno.

(4) UAIF koji upravlja otvorenim AIF-om s javnom ponudom dužan je ulagatelju isplatiti iznos od otkupa udjela najkasnije u roku od 7 radnih dana od dana primitka valjanog zahtjeva za otkup.

(5) Kada se udjeli otvorenog AIF-a nude javnom ponudom, UAIF je dužan izraditi ključne podatke za ulagatelje na koje se na odgovarajući način primjenjuju odredbe zakona koji uređuje osnivanje i rad otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom.

 

0
Komentiraj

Zatvoreni AIF s javnom ponudom

0
Komentiraj

Članak 9.

(1) Javnom ponudom mogu se nuditi udjeli:

- zatvorenog AIF-a bez pravne osobnosti i

- zatvorenog AIF-a s pravnom osobnošću koji je osnovan u obliku dioničkog  društva.

(2) Kada se javnom ponudom nude udjeli zatvorenog AIF-a s pravnom osobnošću koji je osnovan u obliku dioničkog  društva,  prospektom i pravilima AIF-a predviđena obveza uvrštenja dionica tog zatvorenog AIF-a s javnom ponudom na uređeno tržište, u smislu zakona koji uređuje tržište kapitala u Republici Hrvatskoj i/ili državi članici ili drugo uređeno tržište u Republici Hrvatskoj i/ili državi članici koje redovito posluje, priznato je i otvoreno za javnost te zadovoljava uvjete za uređeno tržište iz zakona koji uređuje osnivanje i rad otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom i propisa donesenih na temelju tog zakona, u dijelu koji se odnosi na dozvoljena ulaganja.

(3) UAIF je dužan u roku od 30 dana od dana osnivanja zatvorenog AIF-a s javnom ponudom iz stavka 2. ovoga članka poduzeti sve potrebne mjere za uvrštenje dionica AIF-a na uređeno tržište ili drugo uređeno tržište, što obuhvaća podnošenje urednog zahtjeva za uvrštenje u skladu s pravilima uređenog tržišta, odnosno drugog uređenog tržišta.

(4) U prospektu i pravilima zatvorenog AIF-a s javnom ponudom UAIF je dužan definirati prava i obveze ulagatelja, UAIF-a i AIF-a u slučaju neispunjenja obveza iz stavka 3. ovoga članka.

 

0
Komentiraj

Dozvoljena ulaganja otvorenog i zatvorenog AIF-a s javnom ponudom

0
Komentiraj

Članak 10.

(1)  UAIF  koji  upravlja  AIF-om  s  javnom  ponudom  mora,  uzimajući  u  obzir  investicijsku strategiju i ciljeve AIF-a navedene u prospektu ili pravilima, osigurati odgovarajući stupanj diverzifikacije rizika ulaganja.

(2) Imovina AIF-a s javnom ponudom isključivo se može sastojati od:

1. prenosivih vrijednosnih papira ili instrumenata tržišta novca:

a) koji su uvršteni ili se njima trguje na uređenom tržištu u smislu zakona koji uređuje tržište kapitala u Republici Hrvatskoj i/ili državi članici,

b) kojima se trguje na drugom uređenom tržištu u Republici Hrvatskoj i/ili državi članici, koje

redovito posluje, priznato je i otvoreno za javnost,

c)  koji su uvršteni u službenu kotaciju burze u trećoj državi ili kojima se trguje na drugom uređenom tržištu u trećoj državi koje redovito posluje, priznato je i otvoreno za javnost, pod uvjetom da je takvo ulaganje predviđeno prospektom AIF-a s javnom ponudom,

2.  ostalih  financijskih  instrumenata  koji  su  zakonom  koji  uređuje  otvorene  investicijske fondove s javnom ponudom i podzakonskim propisima donesenim na temelju tog zakona, a koji se odnose na dozvoljena ulaganja i ograničenja ulaganja UCITS fondova, određeni kao prenosivi vrijednosni papiri,

3. nedavno izdanih prenosivih vrijednosnih papira, pod sljedećim uvjetima:

a) uvjeti izdanja uključuju obvezu da će izdavatelj podnijeti zahtjev za uvrštenje u službenu kotaciju  burze  ili  na  drugo  uređeno  ržište  koje  redovito  posluje,  priznato  je  i  otvoreno  za javnost,

b) takvo ulaganje predviđeno je prospektom, i

c) uvrštenje će se izvršiti u roku od jedne godine od dana izdanja. U protivnom će se prenosivi vrijednosni papiri smatrati neuvrštenima,

4. udjela u sljedećim subjektima za zajednička ulaganja:

a) UCITS fondovima koji su odobrenje za rad dobili u Republici Hrvatskoj ili drugoj državi članici te udjela drugih otvorenih investicijskih fondova koji zadovoljavaju uvjete iz članka 4. stavka 1. točke 2. podtočaka a) i b) Zakona o otvorenim investicijskim fondovima s javnom ponudom (»Narodne novine«, broj 44/16) koji su odobrenje za rad dobili u Republici Hrvatskoj, drugoj državi članici ili u trećoj državi, pod sljedećim uvjetima:

–  akvi  drugi  investicijski  fondovi  dobili  su  odobrenje  za  rad  od  strane Hanfe,  odnosno nadležnog tijela države članice ili nadležnog tijela treće države s kojima je osigurana suradnja s  Hanfom,  a  koji  podliježu  nadzoru  za  koji  Hanfa  smatra  da  je  istovjetan  onome propisanom Zakonom,

–  razina zaštite za imatelje udjela drugih investicijskih fondova istovjetna je s onom koja je propisana za imatelje udjela UCITS fondova, te su, posebice, propisi za odvojenost imovine, zaduživanje, davanje zajmova i prodaju prenosivih  vrijednosnih papira i instrumenata tržišta novca  bez  pokrića  istovjetni  zahtjevima  propisanima  zakonom  koji  uređuje  osnivanje i poslovanje otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom,

–  o  poslovanju  drugih  investicijskih  fondova  izvještava  se  u  polugodišnjim  i  revidiranim godišnjim izvještajima kako bi se omogućila procjena imovine i obveza, dobiti i poslovanja

tijekom izvještajnog razdoblja, i

–  prospektom UCITS fonda ili drugog investicijskog fonda čiji se udjeli ili dionice namjeravaju stjecati predviđeno je da ukupno najviše 10% njegove neto imovine može biti uloženo u udjele

ili dionice drugog UCITS fonda ili drugih investicijskih fondova,

b) AIF-ovima s javnom ponudom koji su dobili odobrenje za rad odnosno odobrenje za nuđenje malim ulagateljima od strane Hanfe,

c)  AIF-ovima  s  javnom  ponudom  koji  su  odobrenje  za  rad  odnosno  odobrenje  za nuđenje malim ulagateljima dobili od strane nadležnog tijela države članice ili treće države s kojima je osigurana  suradnja  s  Hanfom,  a  koji  podliježu  nadzoru  za  koji  Hanfa  smatra  da  je istovjetan onome propisanom Zakonom, te čije su ovlasti vezane za ulaganja i zaduživanje jednake ili više ograničavajuće od dozvoljenih ulaganja i ograničenja ulaganja iz članaka 10. do 16. ovoga Pravilnika, pod sljedećim uvjetima:

–  razina  zaštite  za  imatelje  udjela  akvih  AIF-ova  minimalno  je  istovjetna  onoj  koja  je propisana  za  imatelje  udjela  AIF-ova  iz  podtočke  b)  ove  očke,  e  su,  posebice,  propisi za odvojenost  imovine,  zaduživanje  i  davanje  zajmova  istovjetni  zahtjevima  propisanima

Zakonom i ovim Pravilnikom,

–  o  poslovanju  akvih  AIF-ova  izvještava  se  u  polugodišnjim  i  revidiranim  godišnjim izvještajima  kako  bi  se  omogućila  procjena  imovine  i  obveza,  dobiti  i  poslovanja  ijekom izvještajnog razdoblja i

–  pravilima ili  drugim odgovarajućim dokumentom AIF-a čiji se udjeli namjeravaju stjecati predviđeno je da ukupno najviše 15% njegove  neto imovine može biti uloženo u udjele ili dionice drugih subjekata za zajednička ulaganja,

d) drugim subjektima za zajednička ulaganja  koji nisu navedeni u podtočkama  a)  –  c) ove točke,

5. depozita kod kreditnih institucija koji su povratni na zahtjev te koji dospijevaju za najviše 12 mjeseci, pod uvjetom da kreditna institucija ima registrirano sjedište u Republici Hrvatskoj ili drugoj državi članici ili, ako kreditna institucija ima registrirano sjedište u trećoj državi, pod uvjetom  da  podliježe  nadzoru  za  koji  Hanfa smatra  da  je  istovjetan  onome  propisanim pravom Europske unije,

6. financijskih izvedenica kojima se trguje na uređenim  ržištima iz točke 1. ovoga stavka ili financijskih izvedenica kojima se trguje izvan uređenih tržišta iz točke 1. ovoga stavka (OTC izvedenice) pod sljedećim uvjetima:

a) temeljna imovina izvedenice sastoji se od financijskih instrumenata obuhvaćenih točkama 1. – 8. ovoga stavka, financijskih indeksa, kamatnih stopa, deviznih tečajeva ili valuta, u koje AIF može ulagati u skladu sa svojim investicijskim ciljevima navedenim u prospektu AIF-a,

b) druge ugovorne strane u transakcijama s OTC izvedenicama su institucije koje podliježu bonitetnom nadzoru, te pripadaju kategorijama koje može propisati Hanfa,

c) OTC izvedenice podliježu svakodnevnom pouzdanom i provjerljivom vrednovanju te ih je u  svakom  renutku  moguće  prodati,  likvidirati  ili  zatvoriti  prijebojnom  ransakcijom  po njihovoj fer vrijednosti na zahtjev AIF-a,

d) da se u navedene instrumente ulaže isključivo u svrhu zaštite imovine AIF-a ili sa svrhom postizanja ciljeva ulaganja i

e)  prospektom  AIF-a  predviđeno  je  ulaganje  u  akve  instrumente  i  prikazan  utjecaj  akvih instrumenata na rizičnost AIF-a,

7. instrumenata tržišta novca kojima se ne trguje na uređenim tržištima iz točke 1. ovoga stavka, a čije je izdanje ili izdavatelj reguliran u svrhu zaštite ulagatelja i štednih uloga, na način da:

a) izdala ih je ili za njih jamči Republika Hrvatska, jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave ili središnja banka Republike Hrvatske, jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave ili središnja banka druge države članice, Europska središnja banka, Europska unija ili Europska investicijska banka, treća država ili, u slučaju federalne države, jedna od članica koje  čine  federaciju,  ili  javno  međunarodno  ijelo  kojemu  pripadaju  jedna  ili  više  država članica,

b) izdalo ih je društvo čijim se vrijednosnim papirima trguje na uređenim tržištima iz točke 1.

ovoga stavka,

c) izdao ih je ili za njih jamči subjekt koji podliježe bonitetnom nadzoru nadležnog tijela države

članice u skladu s kriterijima definiranim pravom Europske unije ili subjekt koji  podliježe ili udovoljava pravilima nadzora koja su prema mišljenju Hanfe barem jednako stroga kao ona propisana pravom Europske unije, ili

d) izdala ih je druga osoba svrstana u kategorije koje može propisati Hanfa, pod uvjetom da ulaganja u takve instrumente podliježu zaštiti ulagatelja jednakoj onoj propisanoj podtočkama a),  b)  ili  c)  ove  očke,  e  pod  uvjetom  da  je  izdavatelj  društvo  čiji  kapital  i  rezerve  iznose najmanje 80 milijuna kuna i koje sastavlja i objavljuje svoje godišnje financijske izvještaje u skladu  s  propisima  kojima  se  uređuje  računovodstvo  poduzetnika  i  primjena  standarda financijskog izvještavanja, da je izdavatelj subjekt koji se, unutar grupe društava koja obuhvaća jednu  ili  nekoliko  društava  čije  su  dionice  uvrštene  na  neko  od  uređenih  ržišta,  bavi financiranjem  e  grupe,  ili  da  je  izdavatelj  subjekt  čiji  je  predmet  poslovanja  financiranje posebnih subjekata za sekuritizaciju koja koriste bankovne kreditne linije,

8. roba kojima se trguje na robnim burzama,

9.  ostalih  prenosivih  vrijednosnih  papira  i  instrumenata  ržišta  novca  koji  nisu  navedeni u točkama 1., 2., 3. i 7. ovoga stavka,

10. nekretnina iz članka 23. stavka 1. točke a) ovoga Pravilnika:

a) koje se nalaze na geografskim područjima naznačenim u prospektu i/ili pravilima AIF-a,

b) za koje je UAIF od strane vanjskog procjenitelja iz članka 153. Zakona zaprimio izvještaj koji sadrži procjenu vrijednosti nekretnine, u roku od 15 dana od dana izrade istoga, a koji sadržava  eventualnu  opterećenost  hipotekama  i  izjavu  da  bi  nekretnina  na  zahtjev  UAIF-a mogla u primjereno kratkom roku biti otuđena po procijenjenoj vrijednosti,

c) koje moraju biti stečene ili čije stjecanje mora biti ugovoreno u roku od 6 mjeseci od dana

zaprimanja  izvještaja  iz  podtočke  b)  ove  očke  i  po  cijeni  ne  većoj  od  105%  procijenjene vrijednosti, ukoliko upravitelju nisu poznate okolnosti koje upućuju da izvještaj iz podtočke b) ove točke više nije primjenjiv,

d) koje se mogu steći izravno ili posredstvom jednog ili više društava posebne namjene čiji je

imatelj u cijelosti AIF (osim ako propisi države članice ili treće države ne predviđaju da imatelj

određenog postotka udjela bude subjekt iz države članice ili treće države) i čija je jedina svrha

ostvarivanje prava vlasništva nad nekretninom za račun AIF-a. Takvo ulaganje se u smislu ovoga Pravilnika smatra izravnim ulaganjem u nekretnine. Društvo posebne namjene obavlja

stjecanje,  otuđivanje  i  upravljanje  nekretninom  za  račun  AIF-a  u  skladu  s  investicijskom

strategijom i ciljevima AIF-a. Kada je primjenjivo, društvo posebne namjene treba imati istog revizora i sastavljati financijske izvještaje za ista izvještajna razdoblja na isti izvještajni datum

kao i AIF. Financijski izvještaji društva posebne namjene moraju se konsolidirati s financijskim

izvještajima AIF-a.

(3)  Ako  je  imovina  AIF-a  uložena  u  nekretnine  iz  stavka  2.  očke  10.  ovoga  članka  na odgovarajući način se primjenjuje odredba članka 13. stavka 4. ovoga Pravilnika.

(4) Na imovinu iz stavka 2. točaka 1., 2., 3., 6. i 7. ovoga članka se na odgovarajući način primjenjuju  odredbe  zakona  koji  uređuje  osnivanje  i  poslovanje  otvorenih  investicijskih fondova s javnom ponudom i propisa donesenih na temelju tog zakona, u dijelu koji se odnosi na dozvoljena ulaganja ulaganja i utvrđivanje vrijednosti imovine i cijene udjela fonda.

(5)  Ulaganje  u  udjele  drugih  investicijskih  fondova  kojima  upravlja  isti  UAIF  mora  biti predviđeno prospektom AIF-a s javnom ponudom.

(6) Imovina AIF-ova može se držati u novcu na računu.

 

0
Komentiraj

Članak 11.

(1) UAIF je dužan osigurati da ukupna izloženost AIF-a s javnom ponudom prema financijskim izvedenicama ni u  kojem  slučaju  ne  smije  biti  veća  od  110%  neto  vrijednosti  imovine  og AIF-a.  Izloženost  se izračunava uzimajući u  obzir trenutačnu vrijednost temeljne imovine, rizik druge ugovorne

strane, buduća tržišna kretanja i raspoloživo vrijeme za likvidaciju pozicija.

(2) Imovina AIF-a s javnom ponudom može se ulagati u financijske izvedenice u skladu s investicijskom politikom

AIF-a i ograničenjima iz članka 12. stavka 1. točaka 4. i 7. te članka 17. stavka 1. točaka 4. i 7. ovoga  Pravilnika,  uz  uvjet  da  ukupna  izloženost  prema  emeljnoj  imovini  ne  prelazi ograničenja iz članka 12. stavka 1. i članka 17. stavka 1. ovoga Pravilnika. Kada se imovina AIF-a s javnom ponudom ulaže u financijske izvedenice čija je temeljna imovina indeks, sastavnice indeksa ne uključuju  se  u  izračune  ograničenja  iz  članka  12.  stavka  1.  i  članka  17.  stavka  1.  ovoga Pravilnika.

(3) Kada prenosivi vrijednosni papir ili instrument tržišta novca sadrži ugrađenu izvedenicu, ta izvedenica se uzima u obzir prilikom izračuna ukupne izloženosti.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja otvorenog AIF-a s javnom ponudom

0
Komentiraj

Članak 12.

(1) Ulaganje imovine otvorenog AIF-a s javnom ponudom podliježe sljedećim ograničenjima:

1.  najviše  10%  neto  vrijednosti  imovine  AIF-a  može  biti  uloženo  u  prenosive  vrijednosne

papire ili instrumente tržišta novca jednog izdavatelja,

2. najviše 20% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u depozite kod jedne te iste kreditne institucije iz članka 10. stavka 2. točke 5. ovoga Pravilnika, pri čemu se u obzir uzima

i novac na računima iz članka 10. stavka 6. ovog Pravilnika,

3. izloženost AIF-a riziku druge ugovorne strane kod transakcija s OTC izvedenicama ne smije

biti veća od:

a) 10% neto vrijednosti imovine AIF-a, ako je druga ugovorna strana kreditna institucija iz članka 10. stavka 2. točke 5. ovoga Pravilnika,

b) 20% neto vrijednosti imovine AIF-a u trenutku stjecanja, ako su ispunjeni svi sljedeći uvjeti:

–  druga ugovorna strana je kreditna institucija iz članka 10. stavka 2. točke 5. ovoga Pravilnika,

– to je jedina OTC izvedenica u AIF-u,

– AIF ne može izgubiti više od iznosa koji je plaćen prilikom inicijalnog stjecanja izvedenice,

–  ulaganjem  u  izvedenicu  se  postiže  specifična  struktura  ili  strategija  ulaganja,  kao  što  je primjerice fond sa zaštićenom glavnicom i

–  u prospektu i/ili pravilima AIF-a je izričito predviđena mogućnost ulaganja u OTC izvedenice

do 20% neto vrijednosti imovine AIF-a te  su opisani svi rizici koji proizlaze iz takvog ulaganja

i specifične strukture ili strategije ulaganja,

c) 5% neto vrijednosti imovine AIF-a, ako je druga ugovorna strana neka druga pravna osoba,

4. neovisno o pojedinačnim ograničenjima propisanim točkama  1.  –  3. ovoga stavka, ista se

neće kombinirati te se najviše 20% neto vrijednosti imovine fonda smije uložiti u:

a) prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj jedna te ista

osoba,

b) depozit kod te osobe ili

c) izloženosti koje proizlaze iz transakcije s OTC izvedenicama sklopljenih s tom osobom,

5. iznimno od ograničenja iz točke 1. ovoga stavka najviše 35% neto vrijednosti imovine AIF–

a može biti uloženo u prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj ili za koje jamči Republika Hrvatska ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave Republike  Hrvatske,  druga  država  članica  ili  jedinica  lokalne  i  područne  (regionalne) samouprave države članice, treća država ili javno međunarodno tijelo kojemu pripadaju jedna

ili više država članica,

6. iznimno od ograničenja iz točke 1. ovoga stavka najviše 25% neto vrijednosti imovine AIFa može  biti  uloženo  u  pokrivene  obveznice  koje  izdaju  kreditne  institucije  koje  imaju registrirano sjedište u  Republici Hrvatskoj ili drugoj državi članici koje su na temelju posebnog

zakona  predmetom  posebnoga  javnog  nadzora  sa  svrhom  zaštite  ulagatelja  u  e  obveznice. Sredstva od izdavanja takvih obveznica moraju biti uložena u skladu s posebnim zakonom u imovinu  koja  će  do  dospijeća  obveznica  omogućiti  ispunjenje  obveza  koje  proizlaze  iz obveznica  i  koja  bi  se,  u  slučaju  neispunjenja  obveza  izdavatelja,  ponajprije  iskoristila za isplatu glavnice i stečenih kamata iz tih obveznica. Ako je više od 5% neto vrijednosti imovine AIF-a uloženo u takve obveznice jednog izdavatelja, ukupna vrijednost takvih ulaganja koja čine više od 5% neto vrijednosti imovine AIF-a ne smije prijeći 80% neto vrijednosti imovine AIF-a,

7.  ograničenja  ulaganja  iz  očaka  1.  –  6.  ovoga  stavka  neće  se  kombinirati  i  prema  ome ulaganja u:

a) prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj jedna te ista osoba,

b) depozite kod te osobe i

c) financijske izvedenice koje je ta osoba izdala i OTC izvedenice sklopljene s tom osobom,

izvršena u skladu s točkama 1. – 6. ovoga stavka,

ne smiju prijeći ukupno 35% neto vrijednosti imovine AIF-a,

8.  najviše  20%  neto  vrijednosti  imovine  AIF-a  može  biti  uloženo  u  prenosive  vrijednosne

papire  i/ili  instrumente  ržišta  novca  čiji  su  izdavatelji  osobe  koje  čine  povezana  društva  u skladu s odredbama zakona kojim se uređuje osnivanje i poslovanje trgovačkih društava, u

skladu s propisima koji uređuju računovodstvo poduzetnika i primjenu standarda financijskog

izvještavanja, te osobe koje su u odnosu uske povezanosti. Navedene osobe smatraju se jednom osobom u smislu izračuna ograničenja iz točaka 4. i 7. ovoga stavka.

9.  najviše  20%  neto  vrijednosti  imovine  AIF-a  može  biti  uloženo  u  prenosive  vrijednosne

papire i instrumente tržišta novca iz članka 10.  stavka 2. točke 9. i udjele u subjektima za zajednička ulaganja iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočke d) ovoga Pravilnika,

10. najviše 10% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u robe iz članka 10. stavka 2.

točke 8. ovoga Pravilnika,

11. najviše 20% neto vrijednosti imovine AIF-a  može se uložiti u nekretnine iz članka 10. stavka 2. točke 10. ovoga Pravilnika,

12. najviše 10% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u jednu nekretninu (zemljište ili građevinu) u trenutku  stjecanja nekretnine, a ukupna izloženost prema toj nekretnini može se povećati na maksimalno 20% neto vrijednosti imovine AIF-a ako je to povećanje posljedica rasta  vrijednosti  ulaganja. Nekretnine koje  su  susjedne  ili  se  nalaze  u  neposrednoj  blizini

nekretnina iz imovine AIF-a smatraju se jednom nekretninom.

13. ukupna vrijednost pozajmljenih sredstava iz stavka 2. ovoga članka, ulaganja u financijske instrumente iz članka 10. stavka 2. točke 9. i udjele u subjektima za zajednička ulaganja iz članka  10.  stavka  2.  očke  4.  podtočke  d)  ovoga  Pravilnika  ne  smije  prelaziti  20%  neto

vrijednosti imovine AIF-a.

(2) UAIF može u svoje ime i za račun AIF-a s javnom ponudom pozajmljivati sredstva s ciljem korištenja tih sredstava za otkup udjela AIF-a, i to pod uvjetom da novčana sredstva raspoloživa u imovini AIF-a nisu dostatna za tu svrhu, pri čemu, u slučaju takvih pozajmica, ukupni iznos obveza koje podliježu otplati iz imovine koja sačinjava AIF prema svim ugovorima o zajmu ili kreditu ili drugom pravnom poslu koji je po svojim ekonomskim učincima jednak zajmu ne smije prelaziti 10% neto vrijednosti imovine AIF-a u trenutku uzimanja tih pozajmica.

(3) UAIF može za zajednički račun ulagatelja odnosno AIF-a koristiti tehnike i instrumente vezane  uz  prenosive  vrijednosne  papire  u  svrhu  učinkovitog  upravljanja  portfeljem koji uključuju, ali nisu ograničeni na repo ugovore i posuđivanje vrijednosnih papira. Na tehnike i instrumente iz ovoga stavka na odgovarajući način se primjenjuju odredbe zakona koji uređuje

osnivanje i poslovanje otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom i propisa donesenih na temelju tog zakona, u dijelu koji se odnosi na dozvoljena ulaganja i ograničenja ulaganja i

utvrđivanje vrijednosti imovine i cijene udjela fonda.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja kod repliciranja indeksa

0
Komentiraj

Članak 13.

(1) Iznimno od ograničenja iz članka 12. stavka 1. točke 1. ovoga Pravilnika, i neovisno o ograničenjima ulaganja iz članka 16 ovoga Pravilnika, do 20% neto vrijednosti imovine AIFa  može  se  uložiti  u  dionice  ili  dužničke  vrijednosne  papire  jednog  izdavatelja,  ako  je  cilj strategije ulaganja AIF-a replicirati određeni dionički indeks ili obveznički indeks koji priznaje Hanfa.  Repliciranje  indeksa  znači  repliciranje  emeljne  imovine  indeksa,  a  u  u  svrhu dozvoljeno je i korištenje financijskih izvedenica.

(2) Indeks iz stavka 1. ovoga članka mora ispunjavati sljedeće uvjete:

a)  njegov  je  sastav  dovoljno  diverzificiran  na  način  da  su  sastavnice  indeksa  usklađene s načelima razdiobe rizika iz stavaka 1. i 3. ovoga članka,

b) predstavlja adekvatnu referentnu vrijednost tržišta na koje se odnosi,

c) da se objavljuje na adekvatan način.

(3) Iznimno od ograničenja iz stavka 1. ovoga članka, do 35% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u dionice ili dužničke vrijednosne papire jednog izdavatelja kada je to prijeko potrebno  za  repliciranje  indeksa  i  opravdano  iznimnim  ržišnim  uvjetima,  a  posebno  na uređenim  ržištima  na  kojima  je  određeni  prenosivi  vrijednosni  papir  ili  instrument  ržišta

novca  visoko  dominantan.  Ulaganje  do  35%  neto  vrijednosti  imovine  AIF-a  u  dionice  ili dužničke vrijednosne papire jednog izdavatelja dozvoljeno je samo za jednog izdavatelja.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja u prenosive vrijednosne papire i instrumente tržišta novca čiji

0
Komentiraj

su izdavatelji ili za koje jamče javna tijela

0
Komentiraj

Članak 14.

Iznimno  od  ograničenja  iz  članka  12.  stavka  1.  očke  5.  ovoga  Pravilnika,  do  100% neto imovine AIF-a može se uložiti u prenosive vrijednosne papire i instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj ili za koje jamči Republika  Hrvatska ili jedinica lokalne i područne (regionalne)

samouprave  Republike  Hrvatske,  druga  država  članica  ili  jedinica  lokalne  i  područne

(regionalne)  samouprave  države  članice,  reća  država  ili  javno  međunarodno  ijelo  kojemu pripadaju jedna ili više država članica, pod uvjetom da:

a) je zaštita ulagatelja u takav AIF jednaka onoj koju imaju ulagatelji u AIF čija se imovina ulaže u skladu s ograničenjima iz članka 12. stavka 1. ovoga Pravilnika,

b) se imovina AIF-a sastoji od barem šest različitih vrijednosnih papira ili instrumenata tržišta

novca, ali vrijednost niti jednog pojedinog vrijednosnog papira ili instrumenta tržišta novca ne

prelazi 30% neto vrijednosti imovine AIF-a,

c) u prospektu i promidžbenim sadržajima AIF-a budu jasno naznačene države članice, jedinice lokalne  i  područne  (regionalne)  samouprave  države  članice,  reće  države  ili  javno međunarodno tijelo kojemu pripadaju jedna ili više država članica u čije vrijednosne papire i instrumente tržišta novca se namjerava ulagati više od 35% neto vrijednosti imovine fonda.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja u udjele investicijskih fondova

0
Komentiraj

Članak 15.

(1) Najviše 30% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u udjele ili dionice jednog investicijskog fonda iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočaka a) do c) ovoga Pravilnika, uz uvjet da najviše 40% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u investicijske fondove

iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočke c) ovoga Pravilnika.

(2) Imovina investicijskog fonda iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovoga Pravilnika u koji je AIF

uložio ne uključuje se u izračune ograničenja ulaganja iz članka 12. stavka 1. ovoga Pravilnika.

(3) Ako se imovina AIF-a ulaže u udjele ili dionice investicijskih fondova kojima upravlja, izravno ili na temelju delegiranja, isto društvo za upravljanje ili neko drugo društvo s kojim je to društvo za upravljanje povezano zajedničkom upravom ili kontrolom, ili značajnim izravnim ili neizravnim međusobnim vlasničkim udjelom, takvo društvo za upravljanje ili drugo društvo ne smiju zaračunavati ulaznu ili izlaznu naknadu kod ulaganja AIF-a u udjele ili dionice tih drugih investicijskih fondova.

(4)  Ako  se  značajan  dio  imovine  AIF-a  ulaže  u  udjele  ili  dionice  investicijskih  fondova iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovoga Pravilnika, u prospektu AIF-a, uz maksimalnu naknadu za upravljanje koju je moguće zaračunati iz imovine samog AIF-a, mora biti jasno naznačena i maksimalna naknada za upravljanje koju je moguće zaračunati iz imovine drugih investicijskih fondova u koje namjerava ulagati, a u revidiranim godišnjim izvještajima AIF-a mora jasno biti naznačen maksimalan postotak naknade za upravljanje koja je zaračunata iz imovine AIFa i iz imovine drugog investicijskog fonda u koji je taj AIF uložio.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja radi sprječavanja značajnog utjecaja nad izdavateljima

0
Komentiraj

Članak 16.

(1) AIF s javnom ponudom može steći najviše:

a) 10% dionica s pravom glasa jednog izdavatelja,

b) 15% dionica bez prava glasa jednog izdavatelja,

c) 15% dužničkih vrijednosnih papira jednog izdavatelja,

d) 30% udjela pojedinog investicijskog fonda iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovog Pravilnika

e) 15% instrumenata tržišta novca jednog izdavatelja,

f) ograničenja iz točaka c), d) i e) ovoga stavka mogu se zanemariti u trenutku stjecanja ako u tom trenutku nije moguće izračunati ukupan broj ili vrijednost instrumenata u opticaju.

(2) Ograničenja iz stavka 1. ovoga članka ne primjenjuju se na prenosive vrijednosne papire i

instrumente  ržišta  novca  čiji  je  izdavatelj  ili  za  koje  jamči  Republika  Hrvatska,  jedinica

lokalne  i  područne  (regionalne)  samouprave  Republike  Hrvatske,  druga  država  članica,

jedinica  lokalne  i  područne  (regionalne)  samouprave  države  članice,  reća  država  ili  javna međunarodna tijela kojima pripada jedna ili više država članica.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja zatvorenog AIF-a s javnom ponudom

0
Komentiraj

Članak 17.

(1) Ulaganje imovine zatvorenog AIF-a s javnom ponudom podliježe sljedećim ograničenjima:

1.  najviše  15%  neto  vrijednosti  imovine  AIF-a  može  biti  uloženo  u  prenosive  vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca jednog izdavatelja iz članka 10. stavka 2. točaka 1., 2., 3.,

7. i 9. ovoga Pravilnika,

2. najviše 20% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u depozite kod jedne te iste kreditne institucije iz članka 10. stavka 2. točke 5. ovoga Pravilnika, pri čemu se u obzir uzima i novac na računima iz članka 10. stavka 6. ovog Pravilnika,

3. izloženost AIF-a riziku druge ugovorne strane kod transakcija s OTC izvedenicama ne smije biti veća od:

a) 10% neto vrijednosti imovine AIF-a, ako je druga ugovorna strana kreditna institucija iz članka 10. stavka 2. točke 5. ovoga Pravilnika,

b) 20% neto vrijednosti imovine AIF-a u trenutku stjecanja, ako su ispunjeni svi sljedeći uvjeti:

–  druga ugovorna strana je kreditna institucija iz članka 10. stavka 2. točke 5. ovoga Pravilnika,

– to je jedina OTC izvedenica u AIF-u,

– AIF ne može izgubiti više od iznosa koji je plaćen prilikom inicijalnog stjecanja izvedenice,

–  ulaganjem  u  izvedenicu  se  postiže  specifična  struktura  ili  strategija  ulaganja,  kao  što  je primjerice fond sa zaštićenom glavnicom i

–  u prospektu i/ili pravilima AIF-a je izričito  predviđena mogućnost ulaganja u OTC izvedenice

do 20% neto vrijednosti imovine AIF-a te su opisani svi rizici koji proizlaze iz takvog ulaganja

i specifične strukture ili strategije ulaganja,

c) 5% neto vrijednosti imovine AIF-a, ako je druga ugovorna strana neka druga pravna osoba,

4. neovisno o pojedinačnim ograničenjima propisanim točkama 1. do 3. ovoga stavka, ista se

neće kombinirati te se najviše 20% neto vrijednosti imovine fonda smije uložiti u:

a) prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj jedna te ista osoba,

b) depozit kod te osobe ili

c) izloženosti koje proizlaze iz transakcije s OTC izvedenicama sklopljenih s tom osobom,

5. iznimno od ograničenja iz točke 1. ovoga stavka najviše 35% neto vrijednosti imovine AIF–a može biti uloženo u prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj ili za koje jamči Republika Hrvatska ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave Republike  Hrvatske,  druga  država  članica  ili  jedinica  lokalne  i  područne  (regionalne) samouprave države članice, treća država ili javno međunarodno tijelo kojemu pripadaju jedna

ili više država članica,

6. iznimno od ograničenja iz točke 1. ovoga stavka najviše 25% neto vrijednosti imovine AIFa može  biti  uloženo  u  pokrivene  obveznice  koje  izdaju  kreditne  institucije  koje  imaju registrirano sjedište u Republici Hrvatskoj ili drugoj državi članici koje su na temelju posebnog

zakona  predmetom  posebnoga  javnog  nadzora sa svrhom zaštite  ulagatelja u te  obveznice.

Sredstva od izdavanja takvih obveznica moraju biti uložena u skladu s posebnim zakonom u

imovinu  koja  će  do  dospijeća  obveznica  omogućiti  ispunjenje  obveza  koje  proizlaze  iz obveznica  i  koja  bi  se,  u  slučaju  neispunjenja  obveza  izdavatelja,  ponajprije  iskoristila  za isplatu glavnice i stečenih kamata iz tih obveznica. Ako je više od 5% neto vrijednosti imovine AIF-a uloženo u takve obveznice jednog izdavatelja, ukupna vrijednost takvih ulaganja koja čine više od 5% neto vrijednosti imovine AIF-a ne smije prijeći 80% neto vrijednosti imovine AIF-a,

7.  ograničenja  ulaganja  iz  očaka  1.  –  6.  ovoga  stavka  neće  se  kombinirati  i,  prema tome, ulaganja u:

a) prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj jedna te ista osoba,

b) depozite kod te osobe i

c) financijske izvedenice koje je ta osoba izdala i OTC izvedenice sklopljene s tom osobom,izvršena u skladu s točkama 1. do 6. ovoga stavka, ne smiju prijeći ukupno 35% netovrijednosti imovine AIF-a,

8.  najviše  20%  neto  vrijednosti  imovine  AIF-a  može  biti  uloženo  u  prenosive  vrijednosne papire  i/ili  instrumente  ržišta  novca  čiji  su  izdavatelji  osobe  koje  čine  povezana  društva  u skladu s odredbama zakona kojim se uređuje osnivanje i poslovanje trgovačkih društava, u

skladu s propisima koji uređuju računovodstvo poduzetnika i primjenu standarda financijskog

izvještavanja, te osobe koje su u odnosu uske povezanosti. Navedene osobe smatraju se jednom osobom u smislu izračuna ograničenja iz točaka 4. i 7. ovoga stavka.

9. najviše 10% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u robe iz članka 10. stavka 2. točke 8. ovoga Pravilnika,

10. najviše 20% neto vrijednosti imovine AIF-a  može se uložiti u nekretnine iz članka 10. stavka 2. točke 10. ovoga Pravilnika,

11. najviše 10% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u jednu nekretninu (zemljište ili građevinu) u trenutku stjecanja nekretnine, a ukupna izloženost prema toj nekretnini može se povećati na maksimalno 20% neto vrijednosti imovine AIF-a ako je to povećanje posljedica rasta  vrijednosti  ulaganja.  Nekretnine  koje  su  susjedne  ili  se  nalaze  u  neposrednoj  blizini nekretnina iz imovine AIF-a smatraju se jednom nekretninom.

(2) UAIF može za zajednički račun ulagatelja odnosno AIF-a koristiti tehnike i instrumente vezane  uz  prenosive  vrijednosne  papire  u  svrhu  učinkovitog  upravljanja  portfeljem  koji uključuju, ali nisu ograničeni na repo ugovore i posuđivanje vrijednosnih papira. Na tehnike i instrumente iz ovoga stavka na odgovarajući način se primjenjuju odredbe zakona koji uređuje osnivanje i poslovanje otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom i propisa donesenih

na temelju tog zakona, u dijelu koji se odnosi na dozvoljena ulaganja i ograničenja ulaganja i utvrđivanje vrijednosti imovine i cijene udjela fonda.

(3) Ako UAIF namjerava uložiti više od 40% neto vrijednosti imovine AIF-a u neuvrštene prenosive vrijednosne papire, tvrtka AIF-a mora uključivati riječi  »zatvoreni AIF s javnom ponudom za ulaganje u neuvrštene prenosive vrijednosne papire«.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja kod repliciranja indeksa

0
Komentiraj

Članak 18.

(1) Iznimno od ograničenja iz članka 17. stavka 1. točke 1. ovoga Pravilnika, i neovisno o ograničenjima ulaganja iz članka 21. ovoga Pravilnika, do 20% neto vrijednosti imovine AIFa može  se  uložiti  u  dionice  ili  dužničke  vrijednosne  papire  jednog  izdavatelja,  ako  je  cilj strategije ulaganja AIF-a replicirati određeni dionički indeks ili obveznički indeks koji priznaje Hanfa.  Repliciranje  indeksa  znači  repliciranje  emeljne  imovine  indeksa,  a  u  u  svrhu dozvoljeno je i korištenje financijskih izvedenica.

(2) Indeks iz stavka 1. ovoga članka mora ispunjavati sljedeće uvjete:

a)  njegov  je  sastav  dovoljno  diverzificiran  na  način  da  su  sastavnice  indeksa  usklađene s načelima razdiobe rizika iz stavaka 1. i 3. ovoga članka,

b) predstavlja adekvatnu referentnu vrijednost tržišta na koje se odnosi,

c) da se objavljuje na adekvatan način.

(3) Iznimno od ograničenja iz stavka 1. ovoga članka, do 35% neto vrijednosti imovine AIF-a

može se uložiti u dionice ili dužničke vrijednosne papire jednog izdavatelja kada je to prijeko

potrebno  za  repliciranje  indeksa  i  opravdano  iznimnim  ržišnim  uvjetima,  a  posebno  na

uređenim  ržištima  na  kojima  je  određeni  prenosivi  vrijednosni  papir  ili  instrument  ržišta

novca  visoko  dominantan.  Ulaganje  do  35%  neto  vrijednosti  imovine  AIF-a  u  dionice  ili dužničke vrijednosne papire jednog izdavatelja dozvoljeno je samo za jednog izdavatelja.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja u prenosive vrijednosne papire i instrumente tržišta novca čiji su izdavatelji ili za koje jamče javna tijela

0
Komentiraj

Članak 19.

Iznimno  od  ograničenja  iz  članka  17.  stavka  1.  očke  5.  ovoga  Pravilnika,  do  100% neto imovine AIF-a može se uložiti u prenosive vrijednosne papire i instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj ili za koje jamči Republika Hrvatska ili jedinica lokalne i područne (regionalne)

samouprave  Republike  Hrvatske,  druga  država  članica  ili  jedinica  lokalne  i  područne (regionalne)  samouprave  države  članice,  reća  država  ili  javno  međunarodno tijelo  kojemu

pripadaju jedna ili više država članica, pod uvjetom da:

a) je zaštita ulagatelja u takav AIF jednaka onoj koju imaju ulagatelji u AIF čija se imovina ulaže u skladu s ograničenjima iz članka 17. stavka 1. ovoga Pravilnika,

b) se imovina AIF-a sastoji od barem šest različitih vrijednosnih papira ili instrumenata tržišta novca, ali vrijednost niti jednog pojedinog vrijednosnog papira ili instrumenta tržišta novca ne

prelazi 30% neto vrijednosti imovine AIF-a,

c) u prospektu i promidžbenim sadržajima AIF-a budu jasno naznačene države članice, jedinice lokalne  i  područne  (regionalne)  samouprave  države  članice,  reće  države  ili  javno međunarodno tijelo kojemu pripadaju jedna ili više država članica u čije vrijednosne papire i instrumente tržišta novca se namjerava ulagati više od 35% neto vrijednosti imovine fonda.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja u udjele investicijskih fondova

0
Komentiraj

Članak 20.

(1) Najviše 30% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u udjele ili dionice jednog investicijskog fonda iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočaka a) do c) ovoga Pravilnika, uz uvjet da najviše 40% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u investicijske fondove

iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočke c) ovoga Pravilnika.

(2) Imovina investicijskog fonda iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovoga Pravilnika u koji je AIF

uložio ne uključuje se u izračune ograničenja ulaganja iz članka 12. stavka 1. ovoga Pravilnika.

(3) Najviše 10% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u subjekte za zajednička

ulaganja iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočke d) ovoga Pravilnika.

(4) Ako se imovina AIF-a ulaže u udjele ili dionice investicijskih fondova kojima upravlja,

izravno ili na temelju delegiranja, isto društvo za upravljanje ili neko drugo društvo s kojim je

to društvo za upravljanje povezano zajedničkom upravom  ili kontrolom, ili značajnim izravnim

ili neizravnim međusobnim vlasničkim udjelom, takvo društvo za upravljanje ili drugo društvo

ne smiju zaračunavati ulaznu ili izlaznu naknadu kod ulaganja AIF-a u udjele ili dionice tih

drugih investicijskih fondova.

(5)  Ako  se  značajan  dio  imovine  AIF-a  ulaže  u  udjele  ili  dionice  investicijskih  fondova  iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovoga Pravilnika, u prospektu AIF-a, uz maksimalnu naknadu za upravljanje koju je moguće zaračunati iz imovine samog AIF-a, mora biti jasno naznačena i maksimalna naknada za upravljanje koju je moguće zaračunati iz imovine drugih investicijskih fondova u koje namjerava ulagati, a u revidiranim godišnjim izvještajima AIF -a mora jasno biti naznačen maksimalan postotak naknade za upravljanje koja je zaračunata iz imovine AIFa i iz imovine drugog investicijskog fonda u koji je taj AIF uložio.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja radi sprječavanja značajnog utjecaja nad izdavateljima

0
Komentiraj

Članak 21.

(1) AIF s javnom ponudom može steći najviše:

a) 25% dionica s pravom glasa jednog izdavatelja,

b) 15% dionica bez prava glasa jednog izdavatelja,

c) 25% dužničkih vrijednosnih papira jednog izdavatelja,

d) 30% udjela pojedinog investicijskog fonda iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovog Pravilnika

e) 15% instrumenata tržišta novca jednog izdavatelja,

f) ograničenja iz točaka c), d) i e) ovoga stavka mogu se zanemariti u trenutku stjecanja ako u tom trenutku nije moguće izračunati ukupan broj ili vrijednost instrumenata u opticaju.

(2) Ograničenja iz stavka 1. ovoga članka ne primjenjuju se na prenosive vrijednosne papire i

instrumente  ržišta  novca  čiji  je  izdavatelj  ili  za  koje  jamči  Republika  Hrvatska,  jedinica

lokalne  i  područne  (regionalne)  samouprave  Republike  Hrvatske,  druga  država  članica,

jedinica  lokalne  i  područne  (regionalne)  samouprave  države  članice,  reća  država  ili  javna međunarodna tijela kojima pripada jedna ili više država članica.

 

0
Komentiraj

Odjeljak 2.

 

0
Komentiraj

Zatvoreni AIF s javnom ponudom za ulaganje u nekretnine

 

0
Komentiraj

Članak 22.

(1) Zatvoreni AIF s javnom ponudom za ulaganje u nekretnine je AIF čija se imovina, u skladu

s odredbama prospekta i pravila AIF-a, pretežno sastoji od nekretnina.

(2) Ako se zatvoreni AIF s javnom ponudom osnuje kao AIF za

ulaganje u nekretnine, ne primjenjuju se ograničenja ulaganja iz članka 17. ovoga Pravilnika.

(3) AIF iz stavka 1. ovoga članka mora u svom nazivu i tvrtki, kada je primjenjivo, imati riječi »zatvoreni AIF s javnom ponudom za ulaganje u nekretnine«.

(4) Zatvoreni AIF s javnom ponudom za ulaganje u nekretnine nije i ne može biti investitor, izvođač niti drugi sudionik u gradnji u smislu zakona koji uređuje prostorno uređenje i gradnju.

 

0
Komentiraj

Dozvoljena ulaganja zatvorenog AIF-a s javnom ponudom za ulaganje u nekretnine

0
Komentiraj

Članak 23.

(1)  Zatvoreni  AIF  s  javnom  ponudom  za  ulaganje  u  nekretnine  smije  stjecati  nekretnine  u Republici Hrvatskoj, državi članici i trećoj državi na temelju reciprociteta, i to:

a) stambene i/ili poslovne zgrade s pripadajućim zemljištem,

b) građevinska zemljišta na kojima se grade građevine iz točke a) ovoga stavka, ako se prema

objektivnim kriterijima može računati sa završetkom izgradnje u primjerenom roku ne dužem

od 2 godine,

c)  neizgrađena  građevinska  zemljišta  na  kojima  je  prema  važećim  propisima  dozvoljena

gradnja stambenih i/ili poslovnih zgrada,

d) poljoprivredna zemljišta,

e) ulaganja u druge nekretnine koje su izričito predviđene prospektom i/ili pravilima AIF-a.

(2) Zatvoreni AIF s javnom ponudom za ulaganje u nekretnine može steći nekretnine iz stavka

1. ovoga članka:

a) koje se nalaze na geografskim područjima naznačenim u prospektu i/ili pravilima AIF-a,

b) za koje je UAIF od strane vanjskog procjenitelja iz članka 153. Zakona zaprimio izvještaj

koji sadrži procjenu vrijednosti nekretnine, u roku od 15 dana od dana izrade istoga, a koji sadržava  eventualnu  opterećenost  hipotekama  i  izjavu  da  bi  nekretnina  na  zahtjev  UAIF-a mogla u primjereno kratkom roku biti otuđena po procijenjenoj vrijednosti,

c) koje moraju biti stečene ili čije stjecanje mora biti ugovoreno u roku od 6 mjeseci od dana

zaprimanja izvještaja iz  očke b) ovog stavka  i po cijeni ne većoj od 105%  procijenjene  vrijednosti,  ukoliko  upravitelju  nisu  poznate  okolnosti  koje  upućuju  da izvještaj iz točke b) ovog stavka više nije primjenjiv,

d) koje se mogu steći izravno ili posredstvom jednog ili više društava posebne namjene čiji je

imatelj u cijelosti AIF (osim ako propisi države članice ili treće države ne predviđaju da imatelj

određenog  postotka  udjela  bude  subjekt  iz  države  članice  ili  reće  države)  i  čija  je  svrha ostvarivanja prava vlasništva nad nekretninom za račun AIF-a. Takvo ulaganje se u smislu ovoga Pravilnika smatra izravnim ulaganjem u nekretnine. Društvo posebne namjene obavlja stjecanje,  otuđivanje  i  upravljanje  nekretninom  za  račun  AIF-a  u  skladu  s  investicijskom strategijom  i  ciljevima.  Kada  je  primjenjivo,  društvo  posebne  namjene  reba  imati  istog revizora i sastavljati financijske izvještaje za ista izvještajna razdoblja na isti izvještajni datum kao i AIF. Financijski izvještaji društva posebne namjene moraju se konsolidirati s financijskim izvještajima AIF-a.

(3)  Ako  je  izričito  predviđeno  prospektom  i/ili  pravilima  AIF-a,  ulaganjem  u  nekretnine

smatraju se i:

a)  ulaganja  u  poslovne  udjele  ili  dionice  rgovačkih  društava  čiji  je  predmet  poslovanja

isključivo ili pretežito stjecanje, prodaja, iznajmljivanje, zakup i/ili upravljanje nekretninama,

b) udjele ili dionice drugog AIF-a za ulaganje u nekretnine,

c) druge prenosive vrijednosne papire ili izvedene financijske instrumente čija se cijena temelji

na nekretninama.

(4) Zatvoreni AIF s javnom ponudom za ulaganje u nekretnine, osim u imovinu navedenu u

stavcima 1. do 3. ovoga članka, može ulagati u drugu imovinu iz članka 10. ovoga Pravilnika,

ako je isto izričito predviđeno prospektom AIF-a.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja zatvorenog AIF-a s javnom ponudom za ulaganje u nekretnine

0
Komentiraj

Članak 24.

(1) Ulaganje imovine zatvorenog AIF-a s javnom ponudom za ulaganja u nekretnine podliježe

sljedećim ograničenjima:

a) najmanje 70% neto vrijednosti imovine AIF-a mora biti uloženo u nekretnine iz članka 23.

stavaka 1. do 3. ovoga Pravilnika,

b)  najviše  15%  neto  vrijednosti  imovine  AIF-a  može  biti  uloženo  u  imovinu  iz  članka  23. stavka 3. točke a) izdane od strane jednog izdavatelja. Osobe  koje su u odnosu uske povezanosti kako je definirano Zakonom, čine povezana društva u skladu s odredbama zakona koji uređuje osnivanje i poslovanje trgovačkih društava ili su povezane osobe u smislu propisa koji uređuju računovodstvo  poduzetnika  i  primjenu  standarda  financijskog  izvještavanja,  smatraju  se jednim izdavateljem,

c)  najviše  10%  neto  vrijednosti  imovine  AIF-a  može  biti  uloženo  u  prenosive  vrijednosne

papire ili izvedene financijske instrumente iz članka 23. stavka 3. točke c) ovoga Pravilnika,

d) najviše 20% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u udjele ili dionice drugih

AIF-ova za ulaganje u nekretnine iz članka 23. stavka 3. točke b) ovoga Pravilnika,

e) AIF može steći najviše 25% obveznica iz jednog izdanja ili dionica s pravom glasa jednog

izdavatelja, uz izuzetak dionica društva posebne namjene iz članka 23. stavka 2. točke d) ovoga Pravilnika,

f)  svaka  pojedina  nekretnina  ne  smije  u  renutku  stjecanja  prelaziti  20%  neto  vrijednosti

imovine AIF-a. Nekretnine koje su susjedne ili  se nalaze u neposrednoj blizini nekretnina iz

imovine AIF-a smatraju se jednom nekretninom.

(2) Najviše 30% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u imovinu iz članka 23.

stavka 4. ovoga Pravilnika.

(3) Iznimno od odredbe članka 217. stavka 7. Zakona ograničenja ulaganja iz stavka 1. ovoga članka  mogu  biti  prekoračena  u  prve  ri  godine  od  osnivanja  zatvorenog  AIF-a  s  javnom ponudom za ulaganja u nekretnine.

 

0
Komentiraj

III. AIF S PRIVATNOM PONUDOM

 

0
Komentiraj

Odjeljak 1.

 

0
Komentiraj

OPĆE ODREDBE

 

0
Komentiraj

Vrste AIF-ova s privatnom ponudom

0
Komentiraj
Članak 25.

(1) UAIF u Republici Hrvatskoj može osnovati AIF s privatnom ponudom bilo kakve vrste, u skladu  s  odredbama  Zakona  i  odredbama  uredbi  Europske  unije,  uključujući,  ali  se  ne ograničavajući na:

a) AIF rizičnog kapitala (private equity),

b) AIF poduzetničkog kapitala (venture capital),

c) AIF s privatnom ponudom za ulaganje u nekretnine,

d) fond fondova,

e) hedge fond,

f) specijalizirani AIF,

g) europski fond poduzetničkog kapitala,

h) europski fond socijalnog poduzetništva.

(2) Mali UAIF ne smije upravljati AIF-om rizičnog kapitala s privatnom ponudom koji posluje kao fond za gospodarsku suradnju, u skladu s posebnim propisima.

 

0
Komentiraj
Članak 26.

(1) UAIF je dužan u pravilima AIF-a s privatnom ponudom opisati:

a) investicijsku strategiju i ciljeve AIF-a,

b) vrstu imovine u koje AIF može ulagati, tehnike za  učinkovito upravljanje imovinom koje

može koristiti i ograničenja ulaganja,

c) upravljanje rizicima za pojedini AIF, profil rizičnosti AIF-a i stupanj diverzifikacije rizika

ulaganja,

d) okolnosti u kojima AIF može koristiti financijsku polugu, vrstu, izvor i razinu dozvoljene

financijske poluge, povezanih rizika, svih ograničenja u vezi s korištenjem financijske poluge,

svih postupaka u vezi ponovne upotrebe kolaterala i imovine te maksimalne razine financijske

poluge koju UAIF ima pravo koristiti za AIF.

(2) UAIF može u pravilima AIF-a s privatnom ponudom propisati:

a) najmanji ili najveći dopušteni broj ulagatelja,

b) postojanje odbora koji čine predstavnici ulagatelja, poslove koje on obavlja, način rada i

broj članova odbora,

c) rok za pristup novih ulagatelja AIF-u, ako je AIF osnovan na određeno vrijeme.

(3) Najniži iznos obveze uplate pojedinog ulagatelja u AIF s privatnom ponudom je 400.000,00

kuna ili ekvivalentna vrijednost u drugoj valuti, na način kako je propisano pravilima AIF-a.

 

0
Komentiraj

Ulaganja AIF-a s privatnom ponudom

0
Komentiraj
Članak 27.

(1) Imovina AIF-a s privatnom ponudom može se sastojati od bilo koje vrste imovine koja je izričito predviđena pravilima AIF-a, a u skladu s usvojenom investicijskom strategijom i ciljevima AIF-a koji su opisani u pravilima AIF-a.

(2) Ako se imovina AIF-a ulaže u  udjele investicijskih fondova kojima upravlja, izravno ili na temelju delegiranja, isti UAIF ili neko drugo društvo s kojim je taj UAIF povezan zajedničkom upravom ili kontrolom, ili značajnim izravnim ili neizravnim međusobnim vlasničkim udjelom, takav UAIF ili drugo društvo ne smiju zaračunavati ulaznu ili izlaznu naknada kod ulaganja AIF-a u udjele tih drugih investicijskih fondova.

(3) Ako se značajan dio imovine AIF-a ulaže u udjele drugih investicijskih fondova, u pravilima AIF-a, uz maksimalnu naknadu  za upravljanje koju je moguće zaračunati iz imovine samog AIF-a,  mora  biti  jasno  naznačena  i  maksimalna  naknada  za  upravljanje  koju  je  moguće zaračunati iz imovine drugih investicijskih fondova u koje namjerava ulagati, a u revidiranim godišnjim  izvještajima  AIF-a  mora  jasno  biti  naznačen  maksimalni  postotak  naknade  za upravljanje koja je zaračunata iz imovine AIF-a i iz imovine drugog investicijskog fonda u koji je taj AIF uložio.

 

0
Komentiraj

Uvjeti za AIF-ove koji u svrhu ulaganja koriste subjekt posebne namjene

0
Komentiraj
Članak 28.

(1) AIF ili UAIF za račun AIF-a može u svrhu ostvarivanja investicijske strategije koristiti subjekt posebne namjene iz stavka 2. ovoga članka.

(2) Subjekt posebne namjene je:

a) subjekt koji je osnovan ili koji se stekne isključivo radi provođenja ulaganja AIF-a,

b) u osnivačkom aktu istoga je navedeno da se radi o subjektu koji je osnovan sa ciljem iz točke a) ovoga stavka, a ako se radi o stjecanju iz točke a) ovoga stavka, UAIF odnosno AIF je dužan osigurati odgovarajuću izmjenu osnivačkog akta,  

c) može se osnovati u Republici Hrvatskoj ili u državi koja nije uvrštena na popis FATF-a kao država ili teritorij koji ne surađuje.

(3) AIF ili UAIF za račun AIF-a mora osigurati kontrolni utjecaj nad subjektom posebne namjene iz stavka 2. ovoga članka te osigurati da subjekt posebne namjene iz stavka 2. ovoga članka djeluje u skladu s odredbama stavka 4. ovoga članka.

(4) AIF ili UAIF za račun AIF-a mora osigurati da je svako ulaganje koje je provedeno putem subjekta posebne namjene u skladu s investicijskom strategijom, ciljevima i ograničenjima ulaganja AIF-a, te kada je primjenjivo, odlukom o ulaganju.

(5) Kontrolnim utjecajem u smislu stavka 3. ovoga članka smatrati će se odnos kontrole kako je definiran Zakonom.

(6) Kada AIF ili UAIF za račun AIF-a stječe subjekt sa svrhom korištenja istog radi provođenja ulaganja AIF-a, uz ispunjenje uvjeta iz stavka 2. ovoga članka, dužan je osigurati da imovina AIF-a ne bude opterećena postojećim obvezama takvog subjekta, osim ako preuzimanje takvih obveza nije nužno za provođenje ulaganja i u najboljem interesu ulagatelja AIF-a.

(7) Pravila AIF-a moraju sadržavati podatak može li UAIF koristiti subjekte posebne namjene za ostvarenje ulaganja AIF-a, kao i oblik u kojima se takvi subjekti mogu osnovati, ovisno o državama u kojima se ostvaruju ulaganja. Pravila AIF-a moraju predvidjeti obvezu obavještavanja ulagatelja o osnivanju ili stjecanju takvih subjekata, obvezu obavještavanja ulagatelja o poslovanju tog subjekta,  kao i opis načina i učestalost dostave navedenih podataka ulagateljima. UAIF nije dužan ovakve podatke dostavljati ulagatelju ako ulagatelj izričito izjavi da takve podatke ne želi zaprimati, s tim da ulagatelj od obveze dostave podataka UAIF može izuzeti u potpunosti ili djelomično.

(8) Financijski izvještaji subjekta posebne namjene moraju se konsolidirati s financijskim izvještajima AIF-a.

1
Komentiraj

Odjeljak 2.

 

0
Komentiraj

Vrste AIF-a s privatnom ponudom

0
Komentiraj

Pododjeljak 1.

 

0
Komentiraj

AIF rizičnog kapitala (private equity)

 

0
Komentiraj
Članak 29.

(1) AIF rizičnog kapitala (private equity) je AIF s privatnom ponudom čija se imovina, u skladu

s pravilima AIF-a, pretežito ulaže u poslovne subjekte s ciljem optimiziranja njihove poslovne

i financijske uspješnosti, a u očekivanju realiziranja povrata na uložena sredstva.

(2) Ulaganja AIF-a rizičnog kapitala u poslovne subjekte iz stavka 1. ovoga članka moraju biti

u obliku vlasničkih instrumenata ili instrumenata nalik vlasničkim instrumentima.

(3) Instrumenti nalik vlasničkim instrumentima obuhvaćaju vrstu instrumenta financiranja koja

je kombinacija vlasničkog kapitala i duga, pri čemu je povrat od instrumenta pov ezan s dobiti

ili  gubitkom  poslovnog  subjekta  u  kojeg  je  AIF  uložio,  a  otplata  instrumenta  u  slučaju

neispunjavanja obveza nije potpuno osigurana. Takvi instrumenti uključuju, ali nisu ograničeni

na različite instrumente financiranja kao što su:

– podređeni zajmovi (subordinated loans),

– tiho sudjelovanje (silent participation),

– sudjelujući zajmovi (participating loans),

– prava na udio u dobiti (profit participating rights),

– zamjenjive obveznice (convertible bonds) i

– obveznice s varantima (bonds with warrants).

(4) Kao moguća dopuna vlasničkim instrumentima i instrumentima nalik vlasničkim, ali ne i

zamjena  za  njih,  iz  imovine  AIF-a  rizičnog  kapitala  dozvoljeno  je  davati  osigurane  ili

neosigurane zajmove kao što je financiranje premošćivanja (bridge financing), koji su odobreni

od strane AIF-a rizičnog kapitala isključivo poslovnom subjektu iz stavka 1. ovoga članka u

kojeg je AIF rizičnog kapitala već uložio, pod uvjetom da se za takve zajmove ne upotrebljava

više od 30% veličine AIF-a rizičnog kapitala iz članka 30. stavka 4. ovoga Pravilnika.

 

0
Komentiraj
Članak 30.

(1) Udjeli AIF-a rizičnog kapitala smiju se nuditi samo osobama navedenim u članku 4. stavku

3. ovoga Pravilnika.

(2)  Uplate  ulagatelja  u  AIF  rizičnog  kapitala  su  višekratne,  a  vrše  se  na  poziv  UAIF-a na temelju preuzetih obveza uplate kapitala ulagatelja u skladu s pravilima AIF-a.

(3) AIF rizičnog kapitala može se osnovati samo na određeno vrijeme.

(4) Veličina AIF-a znači ukupno uplaćeni kapital i obveze uplate kapitala na poziv od strane

ulagatelja, u roku utvrđenom u pravilima ili osnivačkim aktima AIF-a.

(5)  Obveza  uplate  kapitala  znači  svaku  obvezu  na  emelju  koje  je  ulagatelj  dužan,  u roku utvrđenom u pravilima ili osnivačkim aktima AIF-a rizičnog kapitala, steći udjel u tom AIF-u ili izvršiti uplatu kapitala.

(6) Najniži iznos ukupne obveze uplate pojedinog ulagatelja u AIF rizičnog kapitala iznosi 2.000.000,00 kuna.

(7) UAIF je dužan u pravilima AIF-a rizičnog kapitala predvidjeti postupanje u slučaju kada ulagatelj ne izvrši uplatu kapitala na poziv UAIF-a, definirati prava i obveze takvog ulagatelja,

te kakvog to ima utjecaja na prava i obveze UAIF-a i ulagatelja koji uredno izvršavaju obvezu

uplate kapitala na poziv UAIF-a.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja i zaduživanja AIF-a rizičnog kapitala

0
Komentiraj
Članak 31.

(1) UAIF je dužan u pravilima AIF-a rizičnog kapitala propisati minimalan broj ulaganja i

dinamiku ulaganja imovine AIF-a rizičnog kapitala.

(2) Najmanje 70% imovine AIF-a rizičnog kapitala mora se uložiti u imovinu iz članka 29.

stavka 2. ovoga Pravilnika, izračunato na temelju iznosa koji se može uložiti nakon što su

odbijeni svi relevantni troškovi, unutar vremenskog razdoblja određenog pravilima AIF-a.

(3) UAIF koji upravlja AIF-om rizičnog kapitala ne smije koristiti više od 30% imovine AIFa za stjecanje imovine koja nije imovina iz članka 29. stavka 2. ovoga Pravilnika, izračunato

na temelju iznosa koji se može uložiti nakon što su odbijeni svi relevantni troškovi.

(4) Relevantni troškovi iz stavaka 2. i 3. ovoga članka znače sve naknade, pristojbe i izdatke

koje izravno ili neizravno snose ulagatelji i koji su dogovoreni između UAIF-a i ulagatelja

AIF-a rizičnog kapitala.

(5) Dani zajmovi iz članka 29. stavka 4. ovoga Pravilnika ulaze u izračun ograničenja iz stavka

2. ovoga članka.

(6)  UAIF  se  za  račun  AIF-a  rizičnog  kapitala  može  zadužiti,  izdavati  dužničke  financijske

instrumente  ili  pružati  jamstva  samo  ako  su  akva  zaduživanja,  izdavanja  dužničkih

financijskih  instrumenata  ili  jamstava  kao  i  najveći  iznos  financijske  poluge  navedeni  u

pravilima AIF-a.

(7) UAIF je dužan u pravilima AIF-a rizičnog kapitala propisati postupke i mehanizme koji će

ulagateljima omogućiti  donošenje odluke o prijenosu poslova upravljanja na drugi UAIF u

slučaju neispunjenja uvjeta iz stavaka 1. i 2. ovoga članka.

 

0
Komentiraj
Članak 32.

UAIF  će  u  pravilima  AIF-a  rizičnog  kapitala  propisati  postupke  i  mehanizme  koji  će

ulagateljima omogućiti:

a) sudjelovanje u potvrđivanju odluke o izboru revizora AIF-a,

b) sudjelovanje u odlučivanju o promjeni investicijske strategije i/ili ciljeva  AIF-a, ograničenja

ulaganja i sektora ulaganja koja su sastavni dio pravila AIF-a,

c) sudjelovanje u usvajanju financijskih izvještaja AIF-a,

d) donošenje odluke o prijenosu poslova upravljanja na drugi UAIF,

e) davanje drugih suglasnosti i odobrenja UAIF-u,

f) dobivanje informacija o stanju imovine AIF-a, investicijskim mogućnostima ili o drugim

okolnostima bitnim za upravljanje imovinom AIF-a.

 

0
Komentiraj

Pododjeljak 2.

 

0
Komentiraj

AIF poduzetničkog kapitala (venture capital)

 

0
Komentiraj

Članak 33.

(1) AIF poduzetničkog kapitala (venture capital) je AIF s privatnom ponudom čija se imovina,

u skladu s pravilima AIF-a, pretežito ulaže u poslovne subjekte koji su novoosnovani ili su u

početnim fazama poslovanja, a prema procjeni UAIF-a pokazuju potencijal za rast i širenje

poslovanja.

(2)  Ulaganja  AIF-a  poduzetničkog  kapitala  u  poslovne  subjekte  iz  stavka  1.  ovoga  članka moraju biti u obliku vlasničkih instrumenata ili instrumenata nalik vlasničkim instrumentima.

(3) Kao moguća dopuna vlasničkim instrumentima i instrumentima nalik vlasničkim,  ali ne i zamjena za njih, iz imovine AIF-a poduzetničkog kapitala dozvoljeno je davati osigurane ili

neosigurane zajmove kao što je financiranje premošćivanja (bridge financing), koji su odobreni

od strane AIF-a poduzetničkog kapitala isključivo  poslovnom subjektu iz stavka 1. ovoga članka u kojeg je AIF poduzetničkog kapitala već uložio, pod uvjetom da se za takve zajmove ne upotrebljava više od 30% veličine AIF-a poduzetničkog kapitala.

(4) Udjeli AIF-a poduzetničkog kapitala smiju se nuditi ulagateljima iz članka 4. stavka 2. ovoga Pravilnika, a iznimno od članka 5. stavka 1. točke a) ovoga Pravilnika uplata može biti

i višekratna.

 

0
Komentiraj

Ograničenja ulaganja i zaduživanja AIF-a poduzetničkog kapitala

0
Komentiraj

Članak 34.

(1) Najmanje 70% imovine AIF-a poduzetničkog kapitala mora se uložiti u imovinu iz stavka

7. ovoga članka, izračunato na temelju iznosa koji se može uložiti nakon što su odbijeni svi

relevantni troškovi, unutar vremenskog razdoblja određenog pravilima AIF-a.

(2) UAIF koji upravlja AIF-om poduzetničkog kapitala ne smije koristiti više od 30% imovine

AIF-a za stjecanje imovine koja nije imovina iz stavka 7.  ovoga članka, izračunato na temelju

iznosa koji se može uložiti nakon što su odbijeni svi relevantni troškovi.

(3) Kako bi se osiguralo da AIF poduzetničkog kapitala ne doprinosi razvoju sistemskih rizika

te da se takav AIF u svojim ulagateljskim aktivnostima koncentrira na ulaganje u poslovne

subjekte iz stavka 6. ovoga članka, nije dopuštena uporaba financijske poluge na razini AIF-a

poduzetničkog kapitala.

(4)  UAIF-u  koji  upravlja  AIF-om  poduzetničkog  kapitala  dopušteno  je  samo  zaduživanje,

izdavanje  dužničkih  financijskih  instrumenata  ili  pružanje  jamstava  na  razini  AIF-a

poduzetničkog kapitala, pod uvjetom da su takva zaduživanja, izdavanje dužničkih financijskih

instrumenata ili jamstava pokriveni obvezom uplate kapitala na poziv i ne dovode do povećanja izloženosti AIF-a iznad razine obveza uplate kapitala.

(5) Veličina AIF-a znači ukupno uplaćeni kapital i obveze uplate kapitala na poziv od strane

ulagatelja, u roku utvrđenom u pravilima ili osnivačkim aktima AIF-a, dok relevantni troškovi

znače  sve  naknade,  pristojbe  i  izdatke  koje  izravno  ili  neizravno  snose  ulagatelji  i  koji  su dogovoreni između UAIF-a i ulagatelja AIF-a poduzetničkog kapitala.

(6) Poslovni subjekt iz članka 33. stavka 1. ovoga Pravilnika je poslovni subjekt:

a)  koji  nije  uvršten  niti  se  njime  rguje  na  uređenom  ržištu  ili  multilateralnoj  rgovinskoj

platformi u smislu zakona koji uređuje tržište kapitala u Republici Hrvatskoj, državi članici

i/ili trećoj državi, u vrijeme kada se isti stječe za račun AIF-a,

b) koji ima manje od 250 zaposlenih radnika, ostvaruje manje od 400 milijuna kuna prihoda

godišnje i čija ukupna aktiva iznosi najviše 344 milijuna kuna,

c) nije subjekt za zajednička ulaganja,

d)  nije  kreditna  institucija,  financijski  holding  niti  mješoviti  holding  u  smislu  zakona  koji

uređuje osnivanje i rad kreditnih institucija, nije investicijsko društvo u smislu zakona koji

uređuje tržište kapitala te nije osiguravajuće društvo u smislu zakona koji uređuje osnivanje i

poslovanje društava za osiguranje,

e) koji ima sjedište u Republici Hrvatskoj, drugoj državi članici ili u trećoj državi.

(7) Imovina AIF-a poduzetničkog kapitala može se ulagati u:

a) vlasničke instrumente ili instrumente nalik vlasničkim instrumentima:

–  koje je izdao poslovni subjekt iz stavka 6. ovoga članka, a AIF ih je stekao izravno od tog

subjekta,

–  koje je izdao poslovni subjekt iz stavka 6. ovoga članka u zamjenu za vlasnički instrument

izdan od strane subjekta iz stavka 6. ovog članka, ili

– koje je izdao subjekt koji je većinski vlasnik poslovnog subjekta iz stavka 6. ovoga članka i

kojeg je AIF poduzetničkog kapitala stekao u zamjenu za vlasnički instrument kojeg je izdao

subjekt iz stavka 6. ovoga članka;

b)  osigurane  ili  neosigurane  zajmove  koje  AIF  poduzetničkog  kapitala  daje  poslovnom

subjektu u kojem AIF poduzetničkog kapitala već ima ulaganja, pod uvjetom da se za takve

zajmove ne upotrebljava više od 30% veličine AIF-a;

c)  poslovne  udjele  ili  dionice  poslovnog  subjekta  iz  stavka  6.  ovoga  članka  stečene  od

postojećih imatelja udjela ili dionica tog subjekta,

d) dionice ili udjele jednog ili više drugih AIF-ova poduzetničkog kapitala, pod uvjetom da ti

AIF-ovi  poduzetničkog  kapitala  i  sami  nisu  uložili  više  od  10%  veličine  AIF-a  u  AIF-ove poduzetničkog kapitala.

 

0
Komentiraj

Pododjeljak 3.

 

0
Komentiraj

AIF s privatnom ponudom za ulaganje u nekretnine

 

0
Komentiraj

Članak 35.

(1) AIF s privatnom ponudom za ulaganje u nekretnine je AIF čija se imovina, u skladu s pravilima  AIF-a,  pretežno  sastoji  od  nekretnina  ili  imovine  koja  se  smatra  ulaganjem  u

nekretnine u smislu članka 23. stavaka 1. – 3. ovoga Pravilnika.

(2) AIF iz stavka 1. ovoga članka može se osnovati samo kao zatvoreni AIF.

(3) AIF iz stavka 1. ovoga članka mora u svom nazivu imati riječi »za ulaganje u nekretnine«.

(4) Najmanje 70% neto vrijednosti imovine AIF-a mora biti uloženo u nekretnine ili imovinu

koja se smatra ulaganjem u nekretnine u smislu članka 14. stavaka 1. – 3. ovoga Pravilnika.

(5) Iznimno od odredbe članka 217. stavka 7. Zakona ograničenja ulaganja iz stavka 4. ovoga članka mogu biti prekoračena u prve dvije godine od osnivanja zatvorenog AIF-a s privatnom ponudom za ulaganja u nekretnine.

 

 

0
Komentiraj

Specijalizirani AIF

0
Komentiraj

Članak 36.

Specijalizirani AIF je AIF s privatnom ponudom koji se specijalizira za ulaganje u pojedinu

industriju ili područje, kao što su primjerice održivi razvoj, ekologija, energija, tehnologija, promet i drugo, ili u pojedine robe, kao što su primjerice plemeniti metali, umjetnine, nakit, drago kamenje i drugo.

(2)  Najmanje  70%  neto  vrijednosti  AIF-a  iz  stavka  1.  ovoga  članka  mora  biti  uloženo  u specifično područje koje je predmet ulaganja AIF-a.

(3) Naziv AIF-a iz stavka 1. ovoga članka mora u svom nazivu uključivati specifično područje

koje je predmet ulaganja AIF-a.

 

0
Komentiraj

IV. KROVNI AIF

 

0
Komentiraj

Osnivanje krovnog AIF-a

0
Komentiraj

Članak 37.

(1)  UAIF  u  Republici  Hrvatskoj  može  osnovati  krovni  AIF,  koji  se  sastoji  od  dva  ili više podfondova.

(2) UAIF je dužan ishoditi odobrenje Hanfe za osnivanje i rad krovnog AIF-a te za osnivanje

i rad svih podfondova krovnog AIF-a.

(3) Nakon osnivanja krovnog AIF-a, UAIF može, uz odobrenje Hanfe, naknadno osnovati nove podfondove koje će uključiti u navedeni krovni AIF, pri čemu je dužan pridržavati se odredbe članka 39. stavka 4. ovog Pravilnika.

(4) UAIF koji upravlja s najmanje dva AIF-a može osnovati krovni AIF iz postojećih AIF-ova preoblikovanjem navedenih fondova u podfondove i uključivanjem istih u krovni AIF.

(5) Na zahtjev za osnivanje te izdavanje odobrenja za rad krovnog AIF -a i podfondova na odgovarajući način se primjenjuju odredbe članka 209. Zakona.

 

0
Komentiraj

Naziv krovnog AIF-a i podfondova

0
Komentiraj

Članak 38.

(1) Naziv krovnog AIF-a mora sadržavati naznaku da se radi o krovnom AIF-u.

(2) Naziv podfonda mora sadržavati naziv krovnog AIF-a bez naznake »krovni AIF« te naziv prema kojem se podfond jasno razlikuje od ostalih podfondova toga krovnog AIF-a.

 

0
Komentiraj

Dokumenti krovnog AIF-a

0
Komentiraj

Članak 39.

(1) UAIF je dužan usvojiti pravila krovnog AIF-a te izraditi prospekt krovnog AIF-a kada je to primjenjivo. Za podfondove  krovnog  AIF-a  ne usvajaju se zasebna pravila niti se izrađuju zasebni  prospekti kada  je  o  rimjenjivo,  ego  su  posebnosti  svakoga  pojedinog  podfonda određene  pravilima  krovnog  AIF-a,  odnosno  prospektom  krovnog  AIF-a kada je to primjenjivo.

(2) U pravilima, odnosno prospektu kada je  o primjenjivo, mora biti jasno naznačeno koje odredbe vrijede za sve podfondove krovnog AIF-a, a koje se odnose samo na pojedini podfond.

(3)  Pravila  krovnog  AIF-a  moraju,  uz  podatke  propisane  člankom  168. Zakona,  sadržavati jasnu naznaku da je riječ o krovnom AIF-u.

(4)  Kad  UAIF  nakon  osnivanja  krovnog  AIF-a  osniva  dodatne  podfondove,  reba  na odgovarajući način izmijeniti i dopuniti pravila krovnog AIF-a, odnosno izmijeniti i dopuniti prospekt kada je to primjenjivo.

 

0
Komentiraj

Imovina podfonda

0
Komentiraj

Članak 40.

(1) Imovina jednog podfonda potpuno je odvojena od imovine drugog podfonda.

(2) Obveze, odnosno potraživanja proizašla iz transakcija za račun jednog podfonda, smiju se namirivati isključivo iz imovine, odnosno u korist imovine istog podfonda.

 

0
Komentiraj

Ulaganja podfondova

0
Komentiraj

Članak 41.

(1)  Na  svaki  podfond  krovnog  AIF-a  na  odgovarajući  se  način  primjenjuju  odredbe  ovog

Pravilnika koje se odnose na dozvoljena ulaganja i ograničenja ulaganja pojedinog fonda.

(2) UAIF može uspostavljene procese upravljanja rizicima pojedinih podfondova objediniti u

zajednički proces upravljanja rizicima krovnog AIF-a, pri čemu se za pojedini podfond navode

samo posebnosti upravljanja rizicima koje vrijede za navedeni podfond.

 

0
Komentiraj

Poslovi depozitara i odvajanje imovine

0
Komentiraj

Članak 42.

(1) UAIF je dužan za račun krovnog AIF-a s depozitarom sklopiti ugovor o obavljanju poslova

depozitara za krovni AIF i sve njegove podfondove.

(2)  Depozitar  je  dužan  emeljem  ugovora  o  obavljanju  poslova  depozitara  za  krovni  AIF obavljati navedene poslove za račun svakog pojedinog podfonda.

(3) UAIF i depozitar dužni su osigurati odvajanje imovine svakog pojedinog podfonda na način

propisan člancima 192. i 193. Zakona.

(4)  Imovina  pojedinog  podfonda  drži  se  i  vodi  odvojeno  od  imovine  drugih  podfondova

krovnog AIF-a, od imovine UAIF-a i od imovine depozitara.

 

0
Komentiraj

Prestanak i likvidacija

0
Komentiraj

Članak 43.

(1) Krovni AIF prestaje postojati bez likvidacije kad:

a) u krovni AIF više nisu uključena najmanje dva podfonda i/ili

b) svi podfondovi krovnog AIF-a budu uključeni u drugi krovni AIF.

(2) Na postupak likvidacije krovnog AIF-a i/ili podfondova te pravne posljedice likvidacije krovnog AIF-a ili podfondova odgovarajuće se primjenjuju odredbe dijela petnaestog Zakona.

(3) Likvidacija krovnog AIF-a ili podfonda se, pored razloga navedenih u članku 222. Zakona,

provodi također i u slučajevima kada:

a) UAIF donese odluku o likvidaciji,

b) nastupi slučaj koji je pravilima, odnosno prospektom kada je to primjenjivo, predviđen kao

razlog za likvidaciju podfonda ili krovnog AIF-a,

c) nije moguće provesti  prisilni prijenos poslova upravljanja krovnim AIF-om, uz odgovarajuću primjenu članka 80. Zakona.

 

0
Komentiraj

V. PRIJELAZNE i ZAVRŠNE ODREDBE

 

0
Komentiraj

Članak 44.

(1) Iznimno od odredbe članka 28. stavka 3. ovoga Pravilnika, UAIF koji na dan stupanja na snagu ovoga Pravilnika za račun AIF-a koristi subjekt posebne namjene radi ostvarivanja investicijske strategije AIF-a, ne mora osigurati kontrolni utjecaj nad takvim postojećim subjektom posebne namjene.

(2) Iznimno od odredbe članka 28. stavka 2. točke b) ovoga Pravilnika, UAIF koji na dan stupanja na snagu ovoga Pravilnika za račun AIF-a koristi subjekt posebne namjene radi ostvarivanja investicijske strategije AIF-a, ne mora osigurati odgovarajuću izmjenu osnivačkog akta takvog postojećeg subjekta posebne namjene.

(3) UAIF koji na dan stupanja na snagu ovoga Pravilnika za račun AIF-a koristi subjekt posebne namjene radi ostvarivanja investicijske strategije AIF-a, dužan je u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika uskladiti Pravila AIF-a sa zahtjevima iz članka 28. stavka 7. ovoga Pravilnika .

 

 

0
Komentiraj

Članak 45.

(1) Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

(2) Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o vrstama alternativnih investicijskih fondova (Narodne novine broj 105/13 i 28/15).

 

 

Klasa:

 

Urbroj:

Zagreb,

 

Predsjednik Upravnog vijeća

dr.sc. Ante Žigman

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.