Na temelju članka 17. stavka 4. Zakona o cestama („Narodne novine“, br. 84/11, 22/13, 54/13, 148/13 i 92/14) ministar mora, prometa i infrastrukture u suglasnosti s ministrom unutarnjih poslova donosi
PRAVILNIK O PRIVREMENOJ REGULACIJI PROMETAI OZNAČAVANJU TE OSIGURANJU RADOVA NA CESTAMA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim Pravilnikom propisuju se uvjeti, postupci i način uspostave privremene regulacije cestovnog prometa te označavanja i osiguranja mjesta na kojima se izvode radovi ili na kojima je nastao izvanredni događaj ili bilo koji drugi događaj koji ugrožava sigurnost odvijanja prometa.
(2) Uvjeti i način uspostave privremene regulacije prometa ovisan je o vrsti ceste, izvoru, vremenu nastanka i vremenu trajanja radova ili privremene opasnosti.
(3) Privremena regulacija prometa uspostavlja se postavljanjem odgovarajuće prometne signalizacije i opreme prema standardnim shemama regulacije koje su sastavni dio ovog Pravilnika. Ako zbog specifičnih uvjeta i okolnosti nije moguće primijeniti standardne sheme privremene regulacije za osiguranje sigurnog odvijanja prometa, privremena regulacija treba se uspostaviti temeljem prethodno izrađenog prometnog elaborata privremene regulacije prometa.
Članak 2.
(1) Odredbe ovog Pravilnika primjenjuju se na javne i nerazvrstane ceste.
(2) Odredbe ovog Pravilnika primjenjuju se u slučajevima kada građevinski radovi, radovi održavanja ceste, javne manifestacije, izvanredni događaji ili bilo koji drugi događaji na cesti ili njezinoj neposrednoj blizini imaju izravan ili neizravan utjecaj na protočnost i sigurnost odvijanja prometa.
(3) Prilikom primjene odredbi ovog Pravilnika osobitu je pozornost potrebno usmjeriti na osobe s invaliditetom, osobe smanjene pokretljivosti, pješake i bicikliste, na starije osobe i djecu te im osigurati odgovarajuću razinu sigurnosti u području uspostave privremene regulacije prometa.
Članak 3.
(1) Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju sljedeća značenja:
1.„Prometni elaborat privremene regulacije prometa“ – elaborat kojim se određuje sadržaj, namjena i razina razrade postavljanja prometne signalizacije i opreme;
2.„Zona obuhvata privremene regulacije prometa“ – označuje dio ceste ili uz cestu na kojem je zbog izvođenja radova ili nastalog izvanrednog događaja ili bilo kojeg drugog događaja ugroženo sigurno i nesmetano odvijanje prometa;
3.„Područje najave“ – označuje mjesto od kojeg se sudionicima u prometu najavljuje blizina dijela ceste ili mjesto izvođenja radova ili radnji ili na kojem im prijeti opasnost;
4.„Područje upozorenja“ – označuje područje u kojem se sudionike u prometu propisanim redoslijedom prometnih znakova obvezuje na promjenu načina vožnje;
5.„Početno područje“ – označuje područje u kojem se počinju mijenjati prometne karakteristike ceste;
6.„Područje smirivanja“ – označuje područje koje je namijenjeno smirivanju prometnog toka sukladno izmjenama tehničkih karakteristika ceste u početnom području;
7.„Područje preusmjeravanja“ – označuje područje preusmjeravanja prometnog toka ispred područja izvođenja radova koje iznosi min. 50 m;
8.„Zaštitno područje“ – označuje područje za zaštitu gradilišta, osoba, vozila, strojeva i opreme. U tom području se ne izvode radovi ili radnje te ne nalaze radnici, građevinski strojevi i vozila. Zaštitno područje prije početka područja gradilišta na autocestama i brzim cesta iznosi min. 150 m, a na ostalim cestama min. 50 m;
9.„Područje gradilišta“ – označuje područje u kojem se na cesti ili u cestovnom pojasu obavljaju radovi ili radnje;
10.„Završno područje“ – označuje područje u kojemu se tehničke karakteristike ceste ponovno usklađuju s početnim tehničkim karakteristikama ceste;
11.„Izlaz“ – označuje mjesto prestanka svih zabrana i ograničenja koje su nastale zbog izvođenja radova ili izvanrednih događaja ili bilo kojih drugih događaja kojima je bilo ugroženo sigurno odvijanje prometa;
12.„Privremena prometna signalizacija“ – prometna signalizacija i oprema koja služi za označavanje i osiguranje područja na kojima se izvode radovi ili na kojima je nastao izvanredni događaj ili bilo koji drugi događaj koji ugrožava sigurnost odvijanja prometa;
13.„Zabrana prometa“ – označuje cestu ili dio ceste na kojoj je djelomično ili potpuno zabranjen promet ili je ograničen za određenu kategoriju vozila i/ili sudionika u prometu;
14.„Obilazna cesta“ – označuje cestu na koju se preusmjerava promet kad je zbog obavljanja radova ili drugih razloga djelomično ili potpuno zabranjen promet;
15.„Podnositelj zahtjeva“ – pravna ili fizička osoba, koja zbog izvođenja radova, organizacije javne manifestacije ili drugih razloga traži suglasnost za uspostavu privremene regulacije prometa;
16.„Upravitelj ceste“ – pravna osoba koja upravlja javnom ili nerazvrstanom cestom.
17.„Odgovorna osoba“ – osoba koju imenuje izvoditelj radova, a koja je odgovorna za uspostavu, kontrolu, održavanje i uklanjanje privremene regulacije prometa;
(2) Izrazi korišteni u ovom Pravilniku, čije značenje nije određeno u stavku 1. ovog članka, imaju isto značenje kao što ga određuju posebni propisi.
(3) Područja privremene regulacije prometa navedena u odgovarajućim gornjim izrazima prikazana su na slici 1.
Slika 1. Prikaz primjera područja privremene regulacije prometa
II.UVJETI I NAČIN USPOSTAVE PRIVREMENE REGULACIJE PROMETA
Članak 4.
(1) Radovi ili radnje, u skladu s odredbama ovog Pravilnika, mogu se poduzimati samo uz prethodnu suglasnost pravne osobe koja upravlja cestom, odnosno koncesionara.
(2) U suglasnosti iz stavka 1. ovoga članka određuje se način, uvjeti i troškovi uspostave privremene regulacije prometa, obavljanja radova ili radnji te ostali eventualno potrebni uvjeti i mjere za zaštitu ceste i sigurnog odvijanja prometa.
(2) Privremena regulacija prometa za potrebe regulacije sportskih priredbi i drugih manifestacija na cestama uspostavlja se pod uvjetima i na način utvrđen zakonom kojim se uređuje sigurnost prometa na cestama.
(4) Pravna osoba koja upravlja cestom mora voditi evidenciju svih izdanih suglasnosti za uspostavu privremene regulacije prometa.
(5) Izvoditelj radova i pravna osoba koja upravlja cestom mora o uspostavljenoj privremenoj regulaciji prometa obavijestiti javnost i sva nadležna javno pravna tijela.
Članak 5.
(1) Iznimno od odredbi iz članka 4. ovog Pravilnika suglasnost pravne osobe koja upravlja javnom cestom, odnosno koncesionara nije potrebno ishoditi u slučajevima:
-kad je nužno poduzeti hitne mjere za sigurnost prometa i uspostaviti privremenu regulaciju u najkraćem mogućem roku (u slučaju prometne nesreće, iznenadnih i izvanrednih okolnosti – odroni, klizišta, snježni zapusi, elementarnih nepogoda – lavina, potres, vjetar, bura, poplava, požar i dr.) i kad to zahtijevaju razlozi održavanja javnog reda i mira,
-izvođenja radova redovitog održavanja javnih i nerazvrstanih cesta.
(2) Za obavljanje radova ili radnji iz stavka 1. ovog članka, izvoditelj radova redovitog održavanja cesta mora:
-raspolagati dovoljnom količinom prometne signalizacije i opreme, u skladu s tipskim shemama koje su sastavni dio ovog Pravilnika,
-imati na raspolaganju stalne dežurne ekipe za uspostavu, nadzor, kontrolu, održavanje i uklanjanje privremene regulacije prometa na cestama koje održava.
Članak 6.
(1) Za ishođenje suglasnosti iz članka 4. ovog Pravilnika podnositelj zahtjeva mora podnijeti zahtjev pisanim ili elektroničkim putem pravnoj osobi koja upravlja cestom, odnosno koncesionaru.
(2) Detaljan sadržaj zahtjeva odredit će pravna osoba koja upravlja cestom, odnosno koncesionar te isti objaviti na web stranici uz navođenje procedure za ishođenje suglasnosti i kontakt podataka za predaju zahtjeva.
(3) Pravna osoba koja upravlja cestom može zahtjev za uspostavu privremene regulacije prometa odbiti ako se utvrdi da bi ta regulacija u većoj mjeri smanjila propusnost cesta ili u drugim opravdanim slučajevima.
Članak 7.
(1) U zahtjevu iz prethodnog članka podnositelj zahtjeva mora obavezno navesti tipsku shemu privremene regulacije prometa koja je sastavni dio ovog Pravilnika te prema potrebi obrazložiti način primjene odabrane tipske sheme.
(2) Iznimno od odredbi iz prethodnog stavka kada mije moguće primijeniti tipsku shemu iz ovog Pravilnika podnositelj zahtjeva mora obavezno priložiti:
-u slučaju privremenog preusmjeravanja prometa ishoditi prethodnu suglasnost od nadležnog upravitelja ceste na koje će promet biti preusmjeren.
(3) U slučajevima iz prethodnog stavka, podnositelj zahtjeva može priložiti tipsku shemu privremene regulacije prometa koja mora biti prilagođena stvarnom stanju na cesti na kojoj se uspostavlja privremena regulacija prometa. Uz tipsku shemu privremene regulacije prometa moraju se priložiti podaci o retrorefleksiji i dimenzijama prometnih znakova i opreme privremene regulacije prometa.
(4) U slučaju, da je tipsku shemu privremene regulacije prometa potrebno izmijeniti, odnosno prilagoditi stvarnom stanju na cesti na kojoj se uspostavlja privremena regulacija prometa, istu može isključivo izmijeniti, odnosno prilagoditi ovlaštena stručna osoba.
(5) U slučaju spora oko rješenja problema preusmjeravanja prometa između dviju pravnih osoba, koje upravljaju cestama, spor rješava Ministarstvo nadležno za poslove prometa.
Članak 8.
Pri određivanju načina uspostave privremene regulacije prometa potrebno je:
-prikupiti sve potrebne informacije unutar područja koje će biti obuhvaćeno privremenom regulacijom prometa, posebice: o prometnim opterećenjima, tehničkim elementima cesta, postojećoj prometnoj signalizaciji i opremi, autobusnim linijama i autobusnim stajalištima, komunalnoj djelatnosti i infrastrukturi, pristupu javnih i hitnih službi, korisnicima te sigurnosti prometa svih sudionika u prometu,
-u slučaju privremenog preusmjeravanja prometa prikupiti sve potrebne informacije o cesti ili cestama na koje će promet biti preusmjeren te ishoditi suglasnosti svih upravitelja ceste na kojoj se promet preusmjerava.
Članak 9.
(1) Privremenu regulaciju prometa smije uspostaviti, kontrolirati, održavati i uklanjati samo pravna ili fizička osoba opremljena za te poslove te registrirana za poslove gradnje.
(2) Za svaku uspostavljenu privremenu regulaciju prometa pravna ili fizička osoba iz stavka 1. mora imenovati osobu odgovornu za njenu uspostavu.
(3) Pravna ili fizička osoba koja je uspostavila privremenu regulaciju prometa mora ju redovito nadzirati i održavati.
(4) Svi djelatnici izvođača radova i organizatora javne manifestacije, koji obavljaju bilo kakve radove ili radnje u području privremene regulacije prometa, moraju imati i koristiti svu, posebnim propisima, određenu zaštitnu opremu te provoditi sve propisane mjere zaštite na radu.
III.KRITERIJI ZA USPOSTAVU PRIVREMENE REGULACIJE PROMETA
Članak 10.
(1) Privremena regulacija prometa može zahtijevati:
(2) Ukoliko je potrebno fazno ili uzastopno označiti i osigurati mjesta na kojima se izvode radovi ili na kojima je nastao izvanredni događaj ili bilo koji drugi događaj koji ugrožava sigurnost odvijanja prometa ili preusmjeriti promet, privremenu regulaciju prometa može se uspostaviti primjenom više tipskih shema ili na temelju prometnog elaborata privremene regulacije prometa.
Članak 11.
(1) Minimalna širinaprometnetrakešmin(m) upodručjusuženjaprikazana je utablici 1. iovisio značajkamacestei o prometnomopterećenjunadijelu ceste na kojem jepredviđenaprivremena regulacija prometa.
Tablica 1.:Najmanja širina prometne trake (m) u zavisnosti o kategoriji ceste, prometnom opterećenju te broju i položaju prometnih traka
Na temelju članka 17. stavka 4. Zakona o cestama („Narodne novine“, br. 84/11, 22/13, 54/13, 148/13 i 92/14) ministar mora, prometa i infrastrukture u suglasnosti s ministrom unutarnjih poslova donosi
PRAVILNIK O PRIVREMENOJ REGULACIJI PROMETA I OZNAČAVANJU TE OSIGURANJU RADOVA NA CESTAMA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 1.
(1) Ovim Pravilnikom propisuju se uvjeti, postupci i način uspostave privremene regulacije cestovnog prometa te označavanja i osiguranja mjesta na kojima se izvode radovi ili na kojima je nastao izvanredni događaj ili bilo koji drugi događaj koji ugrožava sigurnost odvijanja prometa.
(2) Uvjeti i način uspostave privremene regulacije prometa ovisan je o vrsti ceste, izvoru, vremenu nastanka i vremenu trajanja radova ili privremene opasnosti.
(3) Privremena regulacija prometa uspostavlja se postavljanjem odgovarajuće prometne signalizacije i opreme prema standardnim shemama regulacije koje su sastavni dio ovog Pravilnika. Ako zbog specifičnih uvjeta i okolnosti nije moguće primijeniti standardne sheme privremene regulacije za osiguranje sigurnog odvijanja prometa, privremena regulacija treba se uspostaviti temeljem prethodno izrađenog prometnog elaborata privremene regulacije prometa .
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 2.
(1) Odredbe ovog Pravilnika primjenjuju se na javne i nerazvrstane ceste.
(2) Odredbe ovog Pravilnika primjenjuju se u slučajevima kada građevinski radovi, radovi održavanja ceste, javne manifestacije, izvanredni događaji ili bilo koji drugi događaji na cesti ili njezinoj neposrednoj blizini imaju izravan ili neizravan utjecaj na protočnost i sigurnost odvijanja prometa.
(3) Prilikom primjene odredbi ovog Pravilnika osobitu je pozornost potrebno usmjeriti na osobe s invaliditetom, osobe smanjene pokretljivosti, pješake i biciklis te, na starije osobe i djecu te im osigurati odgovarajuću razinu sigurnosti u području uspostave privremene regulacije prometa.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 3.
(1) Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju sljedeća značenja:
1. „Prometni e laborat privremene regulacije prometa “ – elaborat kojim se određuje sadržaj, namjena i razina razrade postavljanja prometne signalizacije i opreme;
2. „Zona obuhvata privremene regulacije prometa“ – označuje dio ceste ili uz cestu na kojem je zbog izvođenja radova ili nastalog izvanrednog događaja ili bilo kojeg drugog događaja ugroženo sigurno i nesmetano odvijanje prometa;
3. „Područje najave “ – označuje mjesto od kojeg se sudionicima u prometu najavljuje blizina dijela ceste ili mjesto izvođenja radova ili radnji ili na kojem im prijeti opasnost;
4. „ Područje upozorenja “ – označuje područje u kojem se sudionike u prometu propisanim redoslijedom prometnih znakova obvezuje na promjenu načina vožnje;
5. „ Početno područje “ – označuje područje u kojem se počinju mijenjati prometne karakteristike ceste;
6. „ Područje smirivanja “ – označuje područje koje je namijenjeno smirivanju prometnog toka sukladno izmjenama tehničkih karakteristika ceste u početnom području;
7. „ Područje preusmjeravanja “ – označuje područje preusmjeravanja prometnog toka ispred područja izvođenja radova koje iznosi min. 50 m;
8. „ Zaštitno područje “ – označuje područje za zaštitu gradilišta, osoba, vozila, strojeva i opreme. U tom području se ne izvode radovi ili radnje te ne nalaze radnici, građevinski strojevi i vozila. Zaštitno područje prije početka područja gradilišta na autocestama i brzim cesta iznosi min. 150 m, a na ostalim cestama min. 50 m;
9. „Područje gradilišta“ – označuje područje u kojem se na cesti ili u cestovnom pojasu obavljaju radovi ili radnje;
10. „ Završno područje “ – označuje područje u kojemu se tehničke karakteristike ceste ponovno usklađuju s početnim tehničkim karakteristikama ceste;
11. „ Izlaz “ – označuje mjesto prestanka svih zabrana i ograničenja koje su nastale zbog izvođenja radova ili izvanrednih događaja ili bilo kojih drugih događaja kojima je bilo ugroženo sigurno odvijanje prometa;
12. „ Privremena prometna signalizacija “ – prometna signalizacija i oprema koja služi za označavanje i osiguranje područja na kojima se izvode radovi ili na kojima je nastao izvanredni događaj ili bilo koji drugi događaj koji ugrožava sigurnost odvijanja prometa;
13. „Zabrana prometa“ – označuje cestu ili dio ceste na kojoj je djelomično ili potpuno zabranjen promet ili je ograničen za određenu kategoriju vozila i/ili sudionika u prometu;
14. „Obilazna cesta“ – označuje cestu na koju se preusmjerava promet kad je zbog obavljanja radova ili drugih razloga djelomično ili potpuno zabranjen promet;
15. „Podnositelj zahtjeva“ – pravna ili fizička osoba, koja zbog izvođenja radova, organizacije javne manifestacije ili drugih razloga traži suglasnost za uspostavu privremene regulacije prometa;
16. „Upravitelj ceste“ – pravna osoba koja upravlja javnom ili nerazvrstanom cestom.
17. „Odgovorna osoba“ – osoba koju imenuje izvoditelj radova, a koja je odgovorna za uspostavu, kontrolu, održavanje i uklanjanje privremene regulacije prometa;
(2) Izrazi korišteni u ovom Pravilniku, čije značenje nije određeno u stavku 1. ovog članka, imaju isto značenje kao što ga određuju posebni propisi.
(3) Područja privremene regulacije prometa navedena u odgovarajućim gornjim izrazima prikazana su na slici 1.
Slika 1. Prikaz primjera područja privremene regulacije prometa
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
II.UVJETI I NAČIN USPOSTAVE PRIVREMENE REGULACIJE PROMETA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 4.
(1) Radovi ili radnje, u skladu s odredbama ovog Pravilnika, mogu se poduzimati samo uz prethodnu suglasnost pravne osobe koja upravlja cestom, odnosno koncesionara.
(2) U suglasnosti iz stavka 1. ovoga članka određuje se način, uvjeti i troškovi uspostave privremene regulacije prometa, obavljanja radova ili radnji te ostali eventualno potrebni uvjeti i mjere za zaštitu ceste i sigurnog odvijanja prometa.
(2) Privremena regulacija prometa za potrebe regulacije sportskih priredbi i drugih manifestacija na cestama uspostavlja se pod uvjetima i na način utvrđen zakonom kojim se uređuje sigurnost prometa na cestama.
(4) Pravna osoba koja upravlja cestom mora voditi evidenciju svih izdanih suglasnosti za uspostavu privremene regulacije prometa.
(5) Izvoditelj radova i pravna osoba koja upravlja cestom mora o uspostavljenoj privremenoj regulaciji prometa obavijestiti javnost i sva nadležna javno pravna tijela.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 5.
(1) Iznimno od odredbi iz članka 4. ovog Pravilnika suglasnost pravne osobe koja upravlja javnom cestom, odnosno koncesionara nije potrebno ishoditi u slučajevima:
- kad je nužno poduzeti hitne mjere za sigurnost prometa i uspostaviti privremenu regulaciju u najkraćem mogućem roku (u slučaju prometne nesreće, iznenadnih i izvanrednih okolnosti – odroni, klizišta, snježni zapusi, elementarnih nepogoda – lavina, potres, vjetar, bura, poplava, požar i dr.) i kad to zahtijevaju razlozi održavanja javnog reda i mira,
- izvođenja radova redovitog održavanja javnih i nerazvrstanih cesta.
(2) Za obavljanje radova ili radnji iz stavka 1. ovog članka, izvoditelj radova redovitog održavanja cesta mora:
- raspolagati dovoljnom količinom prometne signalizacije i opreme, u skladu s tipskim shemama koje su sastavni dio ovog Pravilnika,
- imati na raspolaganju stalne dežurne ekipe za uspostavu, nadzor, kontrolu, održavanje i uklanjanje privremene regulacije prometa na cestama koje održava.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 6.
(1) Za ishođenje suglasnosti iz članka 4. ovog Pravilnika podnositelj zahtjeva mora podnijeti zahtjev pisanim ili elektroničkim putem pravnoj osobi koja upravlja cestom, odnosno koncesionaru.
(2) Detaljan sadržaj zahtjeva odredit će pravna osoba koja upravlja cestom, odnosno koncesionar te isti objaviti na web stranici uz navođenje procedure za ishođenje suglasnosti i kontakt podataka za predaju zahtjeva.
(3) Pravna osoba koja upravlja cestom može zahtjev za uspostavu privremene regulacije prometa odbiti ako se utvrdi da bi ta regulacija u većoj mjeri smanjila propusnost cesta ili u drugim opravdanim slučajevima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 7.
(1) U zahtjevu iz prethodnog članka podnositelj zahtjeva mora obavezno navesti tipsku shemu privremene regulacije prometa koja je sastavni dio ovog Pravilnika te prema potrebi obrazložiti način primjene odabrane tipske sheme.
(2) Iznimno od odredbi iz prethodnog stavka kada mije moguće primijeniti tipsku shemu iz ovog Pravilnika podnositelj zahtjeva mora obavezno priložiti:
- izrađen prometni elaborat privremene regulacije prometa,
- u slučaju privremenog preusmjeravanja prometa ishoditi prethodnu suglasnost od nadležnog upravitelja ceste na koje će promet biti preusmjeren.
(3) U slučajevima iz prethodnog stavka, podnositelj zahtjeva može priložiti tipsku shemu privremene regulacije prometa koja mora biti prilagođena stvarnom stanju na cesti na kojoj se uspostavlja privremena regulacija prometa. Uz tipsku shemu privremene regulacije prometa moraju se priložiti podaci o retrorefleksiji i dimenzijama prometnih znakova i opreme privremene regulacije prometa.
(4) U slučaju, da je tipsku shemu privremene regulacije prometa potrebno izmijeniti, odnosno prilagoditi stvarnom stanju na cesti na kojoj se uspostavlja privremena regulacija prometa, istu može isključivo izmijeniti, odnosno prilagoditi ovlaštena stručna osoba.
(5) U slučaju spora oko rješenja problema preusmjeravanja prometa između dviju pravnih osoba, koje upravljaju cestama, spor rješava Ministarstvo nadležno za poslove prometa.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 8.
Pri određivanju načina uspostave privremene regulacije prometa potrebno je:
- prikupiti sve potrebne informacije unutar područja koje će biti obuhvaćeno privremenom regulacijom prometa, posebice: o prometnim opterećenjima, tehničkim elementima cesta, postojećoj prometnoj signalizaciji i opremi, autobusnim linijama i autobusnim stajalištima, komunalnoj djelatnosti i infrastrukturi, pristupu javnih i hitnih službi, korisnicima te sigurnosti prometa svih sudionika u prometu,
- u slučaju privremenog preusmjeravanja prometa prikupiti sve potrebne informacije o cesti ili cestama na koje će promet biti preusmjeren te ishoditi suglasnosti svih upravitelja ceste na kojoj se promet preusmjerava.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 9.
(1) Privremenu regulaciju prometa smije uspostaviti, kontrolirati, održavati i uklanjati samo pravna ili fizička osoba opremljena za te poslove te registrirana za poslove gradnje.
(2) Za svaku uspostavljenu privremenu regulaciju prometa pravna ili fizička osoba iz stavka 1. mora imenovati osobu odgovornu za njenu uspostavu.
(3) Pravna ili fizička osoba koja je uspostavila privremenu regulaciju prometa mora ju redovito nadzirati i održavati.
(4) Svi djelatnici izvođača radova i organizatora javne manifestacije, koji obavljaju bilo kakve radove ili radnje u području privremene regulacije prometa, moraju imati i koristiti svu, posebnim propisima, određenu zaštitnu opremu te provoditi sve propisane mjere zaštite na radu.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
III. KRITERIJI ZA USPOSTAVU PRIVREMENE REGULACIJE PROMETA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 10.
(1) Privremena regulacija prometa može zahtijevati:
- s uženje ceste,
- preusmjeravanje prometa,
- p romjene prednosti prolaska ,
- r učno upravljanje prometom ,
- u pravljanje prometom prijenosnim prometnim svjetlima ,
- djelomično ili potpuno zatvaranje prometa ,
- korištenje obilaznih cesta.
(2) Ukoliko je potrebno fazno ili uzastopno označiti i osigurati mjesta na kojima se izvode radovi ili na kojima je nastao izvanredni događaj ili bilo koji drugi događaj koji ugrožava sigurnost odvijanja prometa ili preusmjeriti promet, privremenu regulaciju prometa može se uspostaviti primjenom više tipskih shema ili na temelju prometnog elaborata privremene regulacije prometa .
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 11.
( 1) Minimalna širina prometne trake š min ( m) u području suženja prikazana je u tablici 1. i ovisi o značajkama ceste i o prometnom opterećenju na dijelu ceste na kojem je predviđena privremena regulacija prometa .
Tablica 1.:Najmanja širina prometne trake (m) u zavisnosti o kategoriji ceste, prometnom opterećenju te broju i položaju prometnih traka