E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O TRŽIŠTU ELEKTRIČNE ENERGIJE, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA

 

Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).

 

0
Komentiraj

II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI

0
Komentiraj

Ocjena stanja

 

Zakonom o tržištu električne energije (Narodne novine, br. 22/13, 102/15 i 68/18) (dalje u tekstu: Zakon) uređuju se pravila i mjere za sigurnu i pouzdanu proizvodnju, prijenos, distribuciju i opskrbu električnom energijom te za trgovinu električnom energijom i organiziranje tržišta električne energije kao dijela elektroenergetskog tržišta Europske unije. Nadalje, utvrđuju se pravila koja se odnose na zaštitu krajnjih kupaca, organiziranje i funkcioniranje elektroenergetskog sektora, otvoren pristup tržištu, utvrđivanje obveza općih usluga i prava kupaca električne energije, a koja uključuju prava krajnjih kupaca, odvojeno vođenje poslovnih knjiga, financijskih izvješća, pravila pristupa mreži, načela uzajamnosti i prekogranični prijenos električne energije.

 

Nastavno, člankom 71. Zakona propisano je kako inspekcijski nadzor nad provedbom Zakona provode nadležni inspektori Ministarstva gospodarstva i drugi inspektori iz područja zaštite okoliša i prirode i područja graditeljstva i prostornog uređenja te područja ministarstva financija.

 

Zakonom o državnom inspektoratu (Narodne novine, broj: 115/18) inspekcije u području energetike, zaštite okoliša i prirode, graditeljstva i prostornoga uređenja, opreme pod tlakom te tržišne inspekcije objedinjuju se i ustrojavaju u Državnom inspektoratu, stoga se ukazala potreba za izmjenama odredbi Zakona koje propisuju inspektore nadležne za obavljanje inspekcijskog nadzora.

0
Komentiraj

Osnovna pitanja koja se uređuju Zakonom

 

Ovim Zakonom propisuje se kako inspekcijski nadzor nad provedbom Zakona i propisa donesenih na temelju istoga obavljaju energetski inspektori za elektroenergetiku, tržišni inspektori, inspektori zaštite okoliša i zaštite prirode, inspektori opreme pod tlakom i građevinski inspektori središnjeg tijela državne uprave nadležnog za inspekcijske poslove te inspekcija središnjeg tijela državne uprave nadležnog za financije i inspektori nadležni za područje graditeljstva i prostornoga uređenja, a radi usklađivanja s odredbama Zakona o državnom inspektoratu (Narodne novine, broj: 115/18).

0
Komentiraj

Posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći

 

Ovim Zakonom precizno se utvrđuje nadležnost za provođenje inspekcijskog nadzora nad provedbom Zakona, a u skladu s odredbama Zakona o državnom inspektoratu (Narodne novine, broj: 115/18), čime će se otkloniti eventualne pravne praznine u obavljanju inspekcijskog nadzora.

 

0
Komentiraj

III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA

 

Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.

0
Komentiraj

IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU

 

Sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku, obzirom se radi o osobito opravdanom razlogu.

 

Osobito opravdan razlog za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku je sprečavanje pojave pravnih praznina u postupanju inspekcija ustrojenih u Državnom inspektoratu od 1. travnja 2019. godine, a u svrhu osiguravanja pravilnog, učinkovitog i djelotvornog funkcioniranja državne uprave u upravnim područjima koje je Državni inspektorat preuzeo od pojedinih središnjih tijela državne uprave.

 

0
Komentiraj

KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O TRŽIŠTU ELEKTRIČNE ENERGIJE

0
Komentiraj

Članak 1.

 

U Zakonu o tržištu električne energije (Narodne novine, br. 22/13, 102/15 i 68/18) u članku 71. stavak 2. mijenja se i glasi:

 

„(2) Inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju ovoga Zakona obavljaju, svaki u svom djelokrugu, energetski inspektori za elektroenergetiku, tržišni inspektori, inspektori zaštite okoliša i zaštite prirode, inspektori opreme pod tlakom i građevinski inspektori središnjeg tijela državne uprave nadležnog za inspekcijske poslove te inspekcija središnjeg tijela državne uprave nadležnog za financije i inspektori nadležni za područje graditeljstva i prostornoga uređenja, u skladu s ovlastima propisanima ovim Zakonom i posebnim propisima.“.

 

U stavku 4. riječi: „ovog Zakona“ zamjenjuju se riječima: „ovoga članka“, a riječi; „Ministarstva gospodarstva“ zamjenjuju se riječima: „središnjeg tijela državne uprave nadležnog za inspekcijske poslove“.

 

Stavak 5. mijenja se i glasi:

 

„(5) Inspekcija opreme pod tlakom središnjeg tijela državne uprave nadležnog za inspekcijske poslove dužna je u okviru kontrole tlačne opreme unutar elektroenergetskih objekata, obaviti kontrolu stručnog upravljanja, rukovanja i održavanja tlačnih dijelova opreme, kontrolu radnika koji obavljaju određene poslove upravljanja i rukovanja tlačnim dijelovima opreme, te imaju li radnici položene propisane stručne ispite sukladno propisima s područja energije.“.

 

Stavak 6. mijenja se i glasi:

 

„(6) Energetska inspekcija u području elektroenergetike središnjeg tijela državne uprave nadležnog za inspekcijske poslove dužna je u okviru kontrole elektroenergetske opreme obaviti kontrolu stručnog upravljanja, održavanja i rukovanja elektroenergetskom opremom, kontrolu radnika koji obavljaju određene poslove upravljanja i rukovanja elektroenergetskom opremom, te imaju li radnici položene propisane stručne ispite sukladno propisima s područja energije.“.

0
Komentiraj

ZAVRŠNA ODREDBA

0
Komentiraj

Članak 2.

 

Ovaj Zakon objavit će se u Narodnim novinama, a stupa na snagu 1. travnja 2019.

 

0
Komentiraj

O B R A Z L O Ž E N J E

 

0
Komentiraj

Uz članak 1.

Ovim člankom propisuje se nadležnost za provođenje inspekcijskog nadzora nad provedbom Zakona i propisa donesenih na temelju istoga, a u skladu s odredbama Zakona o državnom inspektoratu (Narodne novine, broj: 115/18) .

 

0
Komentiraj

Uz članak 2.

Ovim člankom uređuje se stupanje na snagu.

 

 

0
Komentiraj

TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU

Upravni i inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona

Članak 71.

(1) Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona provodi Ministarstvo.

(2) Inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona provode nadležni inspektori Ministarstva gospodarstva i drugi inspektori iz područja zaštite okoliša i prirode i područja graditeljstva i prostornog uređenja te područja ministarstva financija.

(3) Ako nadležni inspektor pri obavljanju inspekcijskog nadzora utvrdi da gospodarski subjekt ne obavlja energetsku djelatnost u skladu s odredbama ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega, osim ovlaštenja sukladno općim propisima, ima ovlaštenje rješenjem:

1. narediti otklanjanje utvrđenih nepravilnosti i nedostataka, uz određivanje roka za njihovo otklanjanje,

2. zabraniti obavljanje energetske djelatnosti ako nije pribavljena dozvola za obavljanje pojedine energetske djelatnosti sukladno odredbama ovoga Zakona,

3. narediti obustavu daljnje gradnje ili korištenja proizvodnog postrojenja, odnosno obustavu opskrbe energijom ili korištenje energije, ako se oprema za proizvodno postrojenje ne proizvodi, a takva postrojenja ne koriste, ne grade ili ne održavaju sukladno odobrenoj ili potvrđenoj dokumentaciji prema posebnim tehničkim ili drugim propisima te ako zbog toga postoji neposredna opasnost za stabilnost i sigurnost proizvodnih postrojenja, zdravlje ili život ljudi ili sigurnost prometa ili susjednih građevina.

(4) Pri provedbi inspekcijskog nadzora iz stavka 2. ovog Zakona tržišni inspektori Ministarstva gospodarstva provode nadzor pravilnosti obračuna i naplate električne energije sukladno ovlastima danim ovim Zakonom i posebnim propisom kojim se uređuje zaštita potrošača.

(5) Nadležne inspekcijske službe za tlačnu opremu dužne su obavljati u okviru kontrole tlačne opreme, unutar elektroenergetskim objektima, obaviti kontrolu stručnog upravljanja, rukovanja i održavanja tlačnih dijelova opreme, kontrolu radnika koji obavljaju određene poslove upravljanja i rukovanja tlačnim dijelovima opreme i imaju li položene pripadajuće stručne ispite sukladno zakonodavstvu iz područja energije.

(6) Nadležne inspekcijske službe za elektroenergetiku dužni su obavljati u okviru kontrole elektroenergetske opreme obaviti kontrolu stručnog upravljanja, rukovanja i održavanja elektroenergetskom opremom, kontrolu radnika koji obavljaju određene poslove upravljanja i rukovanja elektroenergetskom opremom i imaju li položene pripadajuće stručne ispite sukladno zakonodavstvu iz područja energije.

0
Komentiraj

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

PRILOG 1.

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo zaštite okoliša i energetike

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Zakon o izmjenama Zakona o tržištu električne energije

1.3.

Datum:

13. veljače 2019.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Uprava za energetiku

Sektor za energetska tržišta i infrastrukturu, energetsku učinkovitost i obnovljive izvore energije

dr. sc. Kristina Čelić, načelnica Sektora

kristina.celic@mzoe.hr

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:

DA

Naziv akta:

Nacionalni program reformi 2018.

Opis mjere:

1.1.5. Objedinjavanje gospodarskih inspekcija

1.1.5.3. Donošenje izmjena posebnih propisa koji uređuju djelokrug inspekcijskih poslova koji se prenose na novoustrojeno inspekcijsko tijelo

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:

 

NE

Naziv pravne stečevine EU:

 

/

2.

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Sukladno Nacionalnom programu reformi 2018., Zakonom o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18) preuzimaju se između ostaloga i inspekcijski poslovi s područja energetike.

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Uslijed objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu, potrebno je izmijeniti Zakon o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) u dijelu koji propisuje inspekcijski nadzor nad provedbom navedenoga Zakona.

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Nacionalnim programom reformi 2018., točkom 1.1.5.3. „Donošenje izmjena posebnih propisa koji uređuju djelokrug inspekcijskih poslova koji se prenose na novoustrojeno inspekcijsko tijelo“ predviđeno je usklađivanje posebnih propisa s odredbama Zakona o državnom inspektoratu.

3.

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Ovim Zakonom uskladit će se odredbe o inspekcijskom nadzoru s Zakonom o državnom inspektoratu, te posljedično spriječiti moguće pravne praznine u postupanju inspekcija ustrojenih u Državnom inspektoratu od 1. travnja 2019. godine, a u svrhu osiguravanja pravilnog, učinkovitog i djelotvornog funkcioniranja državne uprave u upravnim područjima koje je Državni inspektorat preuzeo od pojedinih središnjih tijela državne uprave.

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Potpuno usklađenje odredbi Zakona s odredbama Zakona o državnom inspektoratu, čime će se omogućiti djelotvorno funkcioniranje i postupanje nadležnih inspekcijskih službi.

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

Postizanje željenog ishoda očekuj se 1. travnja 2019. kada je predviđeno stupanje na snagu ovoga Zakona, istovremeno s stupanjem na snagu Zakona o državnom inspektoratu.

4.

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

Izmjene važećeg Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18).

Obrazloženje:

Izmjenama postojećeg propisa ostvaruje se cilj odnosno usklađenje sustava inspekcijskog nadzora nad provedbom Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18).

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

Nema mogućnosti primjene nenormativnih rješenja.

Obrazloženje:

Obzirom je riječ o materiji koja se uređuje zakonskim propisom, ne postoji nenormativno rješenje kojim bi se mogao postići željeni cilj.

5.

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

NE

NE

NE

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

NE

NE

NE

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

NE

NE

NE

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

NE

NE

NE

5.1.5.

Cijena roba i usluga

NE

NE

NE

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

NE

NE

NE

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

NE

NE

NE

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

NE

NE

NE

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

NE

NE

NE

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

NE

NE

NE

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

NE

NE

NE

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

NE

NE

NE

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

NE

NE

NE

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

Obzirom se ovim Zakonom usklađuju odredbe Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) s odredbama Zakona o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18), iste izmjene nemaju izravnih gospodarskih učinaka.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.1.21.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

Obzirom se ovim Zakonom usklađuju odredbe Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) s odredbama Zakona o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18), iste izmjene nemaju izravnih gospodarskih učinaka.

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

NE

NE

NE

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

NE

NE

NE

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

NE

NE

NE

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

Obzirom se ovim Zakonom usklađuju odredbe Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) s odredbama Zakona o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18), iste izmjene nemaju izravnih učinaka na tržišno natjecanje.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.2.11.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

Obzirom se ovim Zakonom usklađuju odredbe Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) s odredbama Zakona o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18), iste izmjene nemaju izravnih učinaka na tržišno natjecanje.

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

NE

NE

NE

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

NE

NE

NE

5.3.3.

Socijalna uključenost

NE

NE

NE

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

NE

NE

NE

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

NE

NE

NE

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

Obzirom se ovim Zakonom usklađuju odredbe Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) s odredbama Zakona o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18), iste izmjene nemaju izravnih socijalnih učinaka.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.3.14.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

Obzirom se ovim Zakonom usklađuju odredbe Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) s odredbama Zakona o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18), iste izmjene nemaju izravnih socijalnih učinaka.

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

NE

NE

NE

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

NE

NE

NE

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

NE

NE

NE

5.4.4.

Status regulirane profesije

NE

NE

NE

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

NE

NE

NE

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

NE

NE

NE

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

NE

NE

NE

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

NE

NE

NE

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

NE

NE

NE

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

NE

NE

NE

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

NE

NE

NE

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

NE

NE

NE

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

Obzirom se ovim Zakonom usklađuju odredbe Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) s odredbama Zakona o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18), iste izmjene nemaju izravnih učinaka na rad i tržište rada.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.4.20.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

Obzirom se ovim Zakonom usklađuju odredbe Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) s odredbama Zakona o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18), iste izmjene nemaju izravnih učinaka na rad i tržište rada.

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

NE

NE

NE

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

NE

NE

NE

5.5.3.

Korištenje energije

NE

NE

NE

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

NE

NE

NE

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

NE

NE

NE

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

NE

NE

NE

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

NE

NE

NE

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

NE

NE

NE

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

NE

NE

NE

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

Obzirom se ovim Zakonom usklađuju odredbe Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) s odredbama Zakona o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18), iste izmjene nemaju izravnih učinaka na zaštitu okoliša.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.5.17.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

Obzirom se ovim Zakonom usklađuju odredbe Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) s odredbama Zakona o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18), iste izmjene nemaju izravnih učinaka na zaštitu okoliša.

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

NE

NE

NE

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

NE

NE

NE

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

NE

NE

NE

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

NE

NE

NE

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

NE

NE

NE

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

NE

NE

NE

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

NE

NE

NE

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

NE

NE

NE

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

NE

NE

NE

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

Obzirom se ovim Zakonom usklađuju odredbe Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) s odredbama Zakona o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18), iste izmjene nemaju izravnih učinaka na zaštitu ljudskih prava.

 

Utvrdite veličinu adresata:

NE

NE

NE

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.6.13.

Srednji i velikii poduzetnici

NE

NE

NE

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.6.17.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

Obzirom se ovim Zakonom usklađuju odredbe Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) s odredbama Zakona o državnom inspektoratu („Narodne novine“, br. 115/18), iste izmjene nemaju izravnih učinaka na zaštitu ljudskih prava.

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

6.

Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

NE

Obrazloženje:

Zakonom o izmjenama Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) neće se propisivati dodatne administrativne obveze za poduzetnike, obzirom se predmetnim izmjenama usklađuju samo odredbe o inspekcijskom nadzoru s odredbama Zakona o državnom inspektoratu.

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

NE

Obrazloženje:

Zakonom o izmjenama Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) usklađuju se samo odredbe o inspekcijskom nadzoru s odredbama Zakona o državnom inspektoratu, stoga iste izmjene neće imati učinaka na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije.

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

NE

Obrazloženje:

Zakonom o izmjenama Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) usklađuju se samo odredbe o inspekcijskom nadzoru s odredbama Zakona o državnom inspektoratu, te se istim izmjenama ne uvode naknade niti davanja.

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

NE

Obrazloženje:

Zakonom o izmjenama Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) usklađuju samo odredbe o inspekcijskom nadzoru s odredbama Zakona o državnom inspektoratu, stoga iste izmjene neće imati posebne učinke na mikro poduzetnike.

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje:

Zakonom o izmjenama Zakona o tržištu električne energije („Narodne novine“, br. 22/13, 102/15 i 68/18) usklađuju se samo odredbe o inspekcijskom nadzoru s odredbama Zakona o državnom inspektoratu, stoga iste izmjene neće imati učinaka na male i srednje poduzetnike.

7.

Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

 

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

8.

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

NE

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

NE

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

NE

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

NE

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

NE

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

NE

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

NE

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

NE

9.

PRILOZI

 

NE

 

/

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis:  dr. sc. Tomislav Ćorić, ministar                  

             

Datum: 13. veljače 2019.

11.

Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

 

Uputa:

 Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

 

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.