Putem ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Brownfield na području urbane aglomeracije Split“ (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga na području Urbane aglomeracije Split (u daljnjem tekstu: UA Split), navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja i, ako je primjenjivo, partnera, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji i (ako je primjenjivo) partner(i) trebaju proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva, te redovnopratiti ažuriranje (izmjene i/ili dopune) dokumentacije Poziva.
*Prijavitelji i (ako je primjenjivo) partner(i) se posebice trebaju upoznati s uvjetima ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (Opći uvjeti Ugovora i Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava) u kojima se razrađuju prava i obveze prijavitelja kao korisnika bespovratnih sredstava.
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
Okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. definiran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za ulaganje rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj 6. „Očuvanje i zaštita okoliša i promicanje učinkovitosti resursa“, kao jedan od izabranih ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK)1, koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj (u daljnjem tekstu: EFRR) i Kohezijskog fonda (u daljnjem tekstu: KF), a njegova se strategija temelji na koncentraciji ulaganja u devet Tematskih ciljeva zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja, s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (u daljnjem tekstu: SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi 6 (u daljnjem tekstu: PO6) „Zaštita okoliša i održivost resursa“, Investicijskog prioriteta 6e „Aktivnosti kojima se poboljšava urbani okoliš, revitalizacija gradova, obnova i dekontaminacija nekadašnjeg industrijskog zemljišta (uključujući prenamijenjena područja), smanjenje zagađenja zraka i promicanje mjera za smanjenje buke“, Specifičnog cilja 6e2 „Obnova brownfield lokacija (bivša vojna i/ili industrijska područja) unutar ITU” OPKK-a, financiranog sredstvima ESI fondova.
Poziv je na razini EU usklađen sa Strategijom Europa 2020.: Strategija za pametan, održiv i uključiv rast2 te sa Strategijom održivog razvitka Europske unije3 i vezanom izvješću o praćenju iz 2015. godine). Također, Poziv je usklađen s Općim programom djelovanja Unije za okoliš do 2020. „Živjeti dobro unutar granica našeg planeta“4 te Strategijom EU o zelenoj infrastrukturi (eng. Green infrastructure (GI) – Enhancing Europe's Natural Capital)5. Nadalje Poziv je usklađen s Direktivom o energetskoj učinkovitosti6 (2012/27/EU) te Teritorijalnom agendom EU 20207.
Na nacionalnoj razini Poziv je usklađen s Operativnim programom Konkurentnost i kohezija (OPKK), Nacionalnom strategijom zaštite okoliša (NN 46/2002), Strategijom održivog razvitka Republike Hrvatske (NN 30/2009), Strategijom prostornog razvoja RH (NN 106/2017), posebice s identificiranim Prioritetom 4.1. „Održivost prostorne organizacije, u sklopu kojeg se navodi urbana preobrazba brownfield lokaliteta“.
Na lokalnoj razini Poziv je usklađen sa Strategijom razvoja Urbane aglomeracije Split za razdoblje do kraja 2020. godine8 (u daljnjem tekstu: SRUAS), u kojoj je kao jedan od ciljeva predviđena obnova i stavljanje u funkciju zapuštenih brownfield područja. Strategijom je potreba prepoznata kroz Prioritet 3.3. „Integracija zapuštenih nekretnina (brownfield područja) u razvoj gradova i općina Aglomeracije“, Mjeru 1. “Razvoj baze podataka brownfield objekata i područja i određivanje njihove namjene“ i Mjeru 2. „Revitalizacija nekorištenih objekata i zona - izgradnja, uređenje, dovršavanje i obnova“.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o Europskoj uniji i Ugovor o funkcioniranju Europske unije (pročišćene verzije, 2016/C 202/01, od 7. lipnja 2016. godine);
Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju „Ulaganje za rast i radna mjesta” te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba o EFRR-u);
Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1303/2013);
Delegirana uredba Komisije (EU) br. 480/2014 od 3. ožujka 2014. godine o dopuni Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda, Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo te o utvrđivanju općih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo;
Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018 o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU, Euratom) br. 2018/1046) (u daljnjem tekstu: Omnibus Uredba);
Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) (Tekst značajan za EGP);
Obavijest Komisije o pojmu državne potpore iz članka 107. stavka 1. Ugovora o funkcioniranju Europske unije, COM (2016) 2946 (u daljnjem tekstu: Obavijest Komisije o pojmu državne potpore).
Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 187, 26.6.2014., str. 1.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 651/2014);
i Uredba Komisije (EU) br. 2017/1084 od 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (SL L 156, 20.6.2017., str. 1.) (u daljnjem tekstu: Uredba br. 2017/1084);
Direktiva 2012/27/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2012. o energetskoj učinkovitosti, izmjeni direktiva 2009/125/EZ i 2010/30/EU i stavljanju izvan snage direktiva 2004/8/EZ i 2006/32/EZ;
Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Tekst značajan za EGP) (u daljnjem tekstu: De minimis Uredba);
Direktiva 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o javnoj nabavi i o stavljanju izvan snage Direktive 2004/18/EZ (Tekst značajan za EPG) (u daljnjem tekstu: Direktiva 2014/24/EU)
Smjernice za države članice o integriranom održivom urbanom razvoju (članak 7. Uredbe o EFRR-u).
Nacionalno zakonodavstvo
Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN - Međunarodni ugovori br. 2/12)
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN 92/14)
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem "Ulaganje za rast i radna mjesta“ (NN 107/14, 23/15, 129/15, 15/17, 18/17 - ispravak)
Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka (NN RH 48/18)
Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 37/15, 123/17);
Zakon o državnim potporama (NN 47/14, 69/17)
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN 157/13, 152/14)
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjenje pokretljivosti (NN 78/13);
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN 82/08)
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN 85/08, 112/12)
Zakon o zaštiti okoliša (NN 80/13, 153/13, 78/15, 12/18, 118/18);
Uredba o procjeni utjecaja zahvata na okoliš (NN 61/14 i 3/17);
Zakon o zaštiti prirode (NN 80/13, 15/18, 14/19);
Zakon o javnoj nabavi (NN 120/16);
Zakon o udrugama (NN 74/14, 70/17);
Uredba o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (NN 26/15);
Zakon o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/08);
Zakon o unapređenju poduzetničke infrastrukture (NN 93/13, 114/13, 41/14, 57/18);
Zakon o prostornom uređenju (NN 153/13, 65/17);
Zakon o gradnji (NN 153/13, NN 20/2017);
Zakon o poslovima i djelatnostima prostornoga uređenja i gradnje (NN 78/15);
Pravilnik o obveznom sadržaju i opremanju projekata građevina (NN 64/14, 41/15, 105/15, 61/16, 20/17);
Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN 112/17, 34/18);
Pravilnik o načinu provedbe stručnog nadzora građenja, obrascu, uvjetima i načinu vođenja građevinskog dnevnika te o sadržaju završnog izvješća nadzornog inženjera (NN 111/14, 107/15, 20/17);
Zakon o zaštiti na radu (NN 71/14, 118/14, 154/14);
Pravilnik o obliku, sadržaju i načinu vođenja Registra kulturnih dobara RH (NN 89/11 i 130/13);
Konvencija o zaštiti svjetske kulturne i prirodne baštine (NN, Međunarodni ugovori 12/93);
Pravilnik o uvjetima za fizičke i pravne osobe radi dobivanja dopuštenja za obavljanje poslova na zaštiti i očuvanju kulturnih dobara (NN 74/03, NN 44/10);
Zakon o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14; NN 123/17);
Zakon o brdsko-planinskim područjima (NN 12/02, 32/02, 117/03, 42/05, 90/05, 80/08, 148/13, 147/14);
Uredba o indeksu razvijenosti (NN 131/2017);
Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 132/17);
Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka (NN 42/18)
Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (NN 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14)
Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN 115/18);
Program dodjele državnih potpora za omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva u ITU područjima;
Program dodjele državnih potpora za održivu obnovu kulturne baštine;
Odluka o obvezi provedbe prethodne (ex-ante) kontrole javnih nabava u okviru projekata koji se namjeravaju sufinancirati i sufinanciraju iz europskih strukturnih i investicijskih fondova u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN 87/2018)
Sporazum o partnerstvu između Republike Hrvatske i Europske komisije za korištenje EU strukturnih i investicijskih fondova za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020.
Operativni program „Konkurentnost i kohezija“ za financijsko razdoblje 2014.-2020.
Odluka br. 1386/2013/EU Europskog Parlamenta i Vijeća od 20. studenoga 2013. o Općem programu djelovanja Unije za okoliš do 2020. „Živjeti dobro unutar granica našeg planeta“;
Strategija EU o zelenoj infrastrukturi (eng. Green infrastructure (GI) – Enhancing Europe's Natural Capital) COM (2013) 0246 final;
Strategija Europa 2020, COM (2010) 2020 final;
Strategija održivog razvitka Europske unije COM (2001) 0264 final;
Teritorijalna agenda 2020;
Nacionalna strategija zaštite okoliša (NN 46/2002);
Strategija održivog razvitka Republike Hrvatske (NN 30/2009);
Strategija prostornog razvoja RH (NN 106/2017);
Strategija razvoja Urbane aglomeracije Split za razdoblje do kraja 2020. godine
Nacionalni akcijski plan za zelenu javnu nabavu zarazdoblje 2015. – 2017. godine s pogledom do 2020. godine9
Napomena: Propisi navedeni u ovom Pozivu su propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku njegove objave te se na Upute za prijavitelje i ostalu prateću dokumentaciju, kao i na sve odnose koji proizlaze iz Poziva, primjenjuje pozitivno zakonodavstvo što uključuje zakonske i podzakonske akte RH i EU koji su naknadno stupili na snagu, kao i sve njihove kasnije izmjene i dopune. Dužnost je Prijavitelja provjeriti primjenjivo zakonodavstvo u trenutku dostave projektnog prijedloga, jer će se na Prijavitelja primijeniti propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
1.2. Odgovornosti za upravljanje
Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a je Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondove Europske unije (u daljnjem tekstu: MRRFEU).
Posredničko tijelo integriranih teritorijalnih ulaganja (u daljnjem tekstu: ITU PT) za ovaj Poziv je Grad središte Urbane aglomeracije Split (u daljnjem tekstu: Grad Split).
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (u daljnjem tekstu: SAFU).
Sva tijela u sustavu obavljaju svoje djelatnosti i odgovorne su za procedure10 kako je definirano ranije navedenim zakonodavnim okvirom te odredbama ovog Poziva.
10 MRRFEU, Grad Split i SAFU tijekom Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava prikupljaju osobne podatke u svrhu provođenja postupka dodjele bespovratnih sredstava te u konačnici i sklapanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. MRRFEU, Grad Split i SAFU će osobne podatke podijeliti jedino sa drugim tijelima definiranim u Uredbi o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem „Ulaganje za rast i radna mjesta“. Prilikom svake dostave projektnog prijedloga prijavitelji su dužni potpisati Obrazac 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka, čime pristaju odnosno daju privolu na korištenje osobnih podataka.
1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Predmet Poziva:
Predmet ovog Poziva je definiranje ciljeva, uvjeta i postupka dodjele bespovratnih sredstava za poticanje revitalizacije brownfield lokacija (bivša vojna, industrijska ili druga područja) na području UA Split, u čiji sastav ulaze jedinice lokalne samouprave (JLS) definirane Odlukom o ustrojavanju urbane aglomeracije Split od 11. prosinca 2015. godine (KLASA: 001-01/15-02/4, URBROJ: 538-06-1-2/016-15-9)11: Grad Split, Grad Kaštela, Grad Omiš, Grad Sinj, Grad Solin, Grad Trogir, Općina Dicmo, Općina Dugi Rat, Općina Dugopolje, Općina Klis, Općina Lećevica, Općina Muć, Općina Podstrana.
Svrha Poziva je revitalizacija brownfield lokacija na području UA Split, tj. obnova područja, zemljišta, nekretnine ili građevine koje su neadekvatno korištene, zapuštene ili napuštene, a mogu biti zagađene i/ili onečišćene, pri čemu iste predstavljaju vrijedan prostorni resurs unutar područja Urbane aglomeracije Split koji se može prenamijeniti i urediti za potrebe stanovništva ili ekonomski isplative investicije.
Nastavno na navedeno, prihvatljivi projektni prijedlozi su oni koji se u cijelosti provode na području Urbane aglomeracije Split, na brownfield lokacijama koje su u vlasništvu jedinica lokalne /područne (regionalne) samouprave, u vlasništvu Republike Hrvatske ili u vlasništvu pravnih osoba kojima je osnivač jedinica lokalne/područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska, a nalazi se na području UA Split.
U okviru ovog Poziva financirat će se obnova (revitalizacija) brownfield lokacije, dok će se provedba usluga/sadržaja na pojedinoj obnovljenoj lokaciji osigurati kroz druge aktivnosti, u skladu sa SRUAS12, koje trebaju biti predviđene u Studiji izvodljivosti s analizom troškova i koristi, koju je prijavitelj dužan priložiti projektnom prijedlogu13. U skladu s navedenim, brownfield lokacija mora biti stavljena u punu funkciju najkasnije do 2023. godine, što će biti regulirano Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor).
12 Prijavitelji su dužni prikazati potencijal projekta za integriranje s drugim specifičnim ciljevima iz Strategije razvoja Urbane aglomeracije Split (SRUAS), te potencijal za sinergijsko i komplementarno djelovanje s drugim projektima na području Urbane aglomeracije Split. Navedeni projekti ne trebaju nužno biti navedeni u SRUAS-u i/ili financirani EU sredstvima te mogu biti provedeni, u provedbi ili planirani.
13 Studija izvodljivosti treba biti izrađena u skladu s smjernicama Europske komisije za izradu Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi: „Vodič kroz analize troškova i koristi investicijskih projekata – Alat za ekonomsku procjenu kohezijske politike 2014. – 2020.“ koji je dostupan na sljedećoj poveznici: http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/cba_guide.pdf
Prijavitelji su u sklopu projektnog prijedloga dužni dostaviti opis brownfield lokacije koja se obnavlja u obuhvatu projekta, opis buduće namjene (usluga/sadržaja) koji će se provoditi na obnovljenoj brownfield lokaciji te opis budućih korisnika obnovljene lokacije kao i njezinog upravitelja. Navedeno se opisuje u sklopu Prijavnog obrasca i u Studiji izvodljivosti s analizom troškova i koristi.
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati primjenjiviOPKKpokazatelj neposrednih rezultata koji je definiran u Tablici 1., te njegove konkretne vrijednosti navesti u Prijavnom obrascu.
Pokazatelj iz Tablice 1. treba biti realno kvantificiran, odnosno potrebno je utvrditi njegovu ciljnu vrijednost koja će se postići provedbom projekta.
Ciljana vrijednost pokazatelja iz Tablice 1. definira se kao vrijednost pokazatelja koji će Projekt ostvariti najkasnije do završetka razdoblja provedbe projekata.
Površina obnovljenih brownfield lokacija u vlasništvu gradova koji provode ITU-ove
m2
0
Po završetku projekta
Pokazatelj mjeri ukupnu korisnu površinu obnovljene zgrade prema čl. 3. Zakona o gradnji i tlocrtnu površinu zemljišta koje je predmet obnove (ukoliko je primjenjivo)
Izvor provjere je Završno izvješće o provedbi projekta i Uporabna dozvola.
Površina obnovljenih brownfield lokacija u vlasništvu općina, u vlasništvu jedinica područne (regionalne) samouprave, u vlasništvu Republike Hrvatske ili u vlasništvu pravnih osoba kojima je osnivač jedinica lokalne/područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska, a nalazi se na urbanom području gdje se provodi ITU mehanizam
m2
0
Po završetku projekta
Pokazatelj mjeri ukupnu korisnu površinu obnovljene zgrade prema čl. 3. Zakona o gradnji i tlocrtnu površinu zemljišta koje je predmet obnove (ukoliko je primjenjivo)
Izvor provjere je Završno izvješće o provedbi projekta i Uporabna dozvola.
Ostvarenje pokazatelja na razini projekta pratit će PT2 i UT.
U slučaju da Korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja navedenog u projektnom prijedlogu, UT i/ili PT2 imaju pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja sukladno točki 5. i 6. Priloga III. Pravila o financijskim korekcijama (Prilog 5 ovih Uputa).
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka u modalitetu trajnog poziva, odnosno do iscrpljenja raspoloživih sredstava EFRR-a predviđenih za ovaj Poziv.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 24.320.000,00 HRK.
Najniži odnosno najviši iznos bespovratnih sredstava pojedinačnog projektnog prijedloga koji može biti dodijeljen u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:
najniži iznos 500.000,00 HRK
najviši iznos 4.500.000,00 HRK
Maksimalni intenzitet potpore, odnosno stupanj sufinanciranja prihvatljivih troškova projekta bespovratnim sredstvima ovisi o tome da li su projektom ispunjeni kriteriji koji isključuju dodjelu potpora, a koji su navedeni u točki 3.6.1. ovih Uputa.
Ukoliko su ispunjeni kriteriji koji su navedeni u točki 1.6 ovih Uputa, najviši mogući udio bespovratnih sredstava po pojedinačnom projektnom prijedlogu koji se može dodijeliti u sklopu ovog poziva iznosi 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.
Ukoliko kriteriji koji su navedeni u točki 1.6 ovih Uputa nisu ispunjeni, maksimalni intenzitet potpore izračunava se u skladu s Programima potpore koji su primjenjivi u sklopu ovog Poziva:
Program dodjele državnih potpora za omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva u ITU područjima14 (u daljnjem tekstu: Program dodjele državnih potpora za razvoj poduzetništva u ITU područjima), koji je Prilog 8. ovih Uputa;
Program dodjele državnih potpora za održivu obnovu kulturne baštine15 (u daljnjem tekstu: Program dodjele državnih potpora za kulturnu baštinu), koji je Prilog 9. ovih Uputa.
Program dodjele državnih potpora za razvoj poduzetništva u ITU područjima može koristiti samo Poduzetničko potporna institucija (u daljnjem tekstu: PPI) dok Program dodjele državnih potpora za kulturnu baštinu mogu koristiti svi partneri.
Sufinanciranje projekta od strane prijavitelja u sklopu ovog Poziva je obvezno. Prijavitelj se obvezuje osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova Projekta te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva,
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova.
U slučaju da se radi o projektu koji ostvaruje neto prihode i čiji su prihvatljivi troškovi veći od 1 milijun EUR (prema srednjem tečaju HNB na dan prijave projektnog prijedloga) iznosi bespovratnih sredstava umanjuju se ex ante temeljem razumnog predviđanja, odnosno izračunom financijskog jaza (eng. funding gap) u Studiji izvodljivosti. Neto prihod se za promatrano razdoblje (ovisno o trajanju amortizacije, a najviše 15 godina) mora svesti na sadašnju vrijednost i oduzeti od diskontiranih troškova ulaganja što predstavlja prihvatljive troškove (financijski jaz). Navedeni financijski jaz, bilo da se radi o potpori ili ne, predstavlja osnovicu za izračun iznosa bespovratnih sredstava iz EFRR.
Financijska diskontna stopa iznosi 4%.
U okviru ovog Poziva korisnik ima pravo zatražiti predujam koji ne može biti viši od 30% ukupne vrijednosti dodjeljenih bespovratnih sredstava.
Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade, metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta Ugovora (Prilog 2. ovih Uputa)
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
UPUTE ZA PRIJAVITELJE
Poziv na dostavu projektnih prijedloga
Brownfield na području Urbane aglomeracije Split
( referentni broj: <…> )
Otvoreni postupak u modalitetu trajnog Poziva
SADRŽAJ
1. OPĆE I NFORMACIJE
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
1.2. Odgovornosti za upravljanje
1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
1.5. Razdoblje provedbe projekta
1.6. Obveze koje se odnose na državne potpore
2. PRAVILA POZIVA
2.1. Prihvatljivost prijavitelja
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
2.3. Kriteriji za isključenje
2.4. Broj projektnih prijedloga po prijavitelju
2.5. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost Prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost rezultata projekta
2.6. Prihvatljivost projekta
2.7. Prihvatljive projektne aktivnosti
2.8. Horizontalna načela
2.9. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost izdataka za provedbu projekta
2.9.1 Prihvatljive kategorije troškova
2.9.2 Neprihvatljivi troškovi
3. KAKO SE PRIJAVITI
3.1. Izgled i sadržaj projektnog prijedloga
3.2. Rok za predaju projektnog prijedloga
3.3. Dodatne informacije uz projektni prijedlog
3.4. Objava rezultata Poziva
4. POSTUPAK DODJELE
4.1. Faze postupka dodjele bespovratnih sredstava
4.2. Odredbe vezane uz dodatna pojašnjenja tijekom postupka dodjele
4.3. Prigovori
4.4. Ugovaranje
5. ODREDBE KOJE SE ODNOSE NA PROVEDBU PROJEKTA
5.1. Nabava
5.2. Provjere upravljanja projektom
5.3. Podnošenje zahtjeva za predujmom/nadoknadom sredstava
5.4. Povrat sredstava
5.5. Revizije projekta
5.6. Informiranje i vidljivost
6. OBRASCI I PRILOZI
POJMOVNIK
POPIS KRATICA
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1. OPĆE INFORMACIJE
Putem ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Brownfield na području urbane aglomeracije Split“ (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga na području Urbane aglomeracije Split (u daljnjem tekstu: UA Split), navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja i, ako je primjenjivo, partnera, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva .
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji i (ako je primjenjivo) partner(i) trebaju proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva, te redovno pratiti ažuriranje (izmjene i/ili dopune) dokumentacije Poziva.
*Prijavitelji i (ako je primjenjivo) partner(i) se posebice trebaju upoznati s uvjetima ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (Opći uvjeti Ugovora i Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava ) u kojima se razrađuju prava i obveze prijavitelja kao korisnika bespovratnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
Okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. definiran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za ulaganje rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj 6. „ Očuvanje i zaštita okoliša i promicanje učinkovitosti resursa “, kao jedan od izabranih ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK) 1 , koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
1 http://arhiva.strukturnifondovi.hr/UserDocsImages/Novosti/OPKK%202014.-2020.%20tehni%C4%8Dke%20izmjene.pdf
OPKK se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj (u daljnjem tekstu: EFRR) i Kohezijskog fonda (u daljnjem tekstu: KF), a njegova se strategija temelji na koncentraciji ulaganja u devet Tematskih ciljeva zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja, s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (u daljnjem tekstu: SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi 6 (u daljnjem tekstu: PO6) „ Zaštita okoliša i održivost resursa“, Investicijskog prioriteta 6e „Aktivnosti kojima se poboljšava urbani okoliš, revitalizacija gradova, obnova i dekontaminacija nekadašnjeg industrijskog zemljišta (uključujući prenamijenjena područja), smanjenje zagađenja zraka i promicanje mjera za smanjenje buke“, Specifičnog cilja 6e2 „Obnova brownfield lokacija (bivša vojna i/ili industrijska područja) unutar ITU” OPKK-a, financiranog sredstvima ESI fondova.
Poziv je na razini EU usklađen sa Strategijom Europa 2020.: Strategija za pametan, održiv i uključiv rast 2 te sa Strategijom održivog razvitka Europske unije 3 i vezanom izvješću o praćenju iz 2015. godine). Također, Poziv je usklađen s Općim programom djelovanja Unije za okoliš do 2020. „Živjeti dobro unutar granica našeg planeta“ 4 te Strategijom EU o zelenoj infrastrukturi (eng. Green infrastructure (GI) – Enhancing Europe's Natural Capital) 5 . Nadalje Poziv je usklađen s Direktivom o energetskoj učinkovitosti 6 (2012/27/EU) te Teritorijalnom agendom EU 2020 7 .
2 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/?uri=LEGISSUM%3Aem0028
3 Strategija održivog razvitka Europske unije COM (2001) 0264 final i izvješće o praćenju iz 2015. godine
4 Djelovanje Unije u području okoliša od 1973. godine se odvija u okviru uzastopnih programa djelovanja za okoliš. Opći program djelovanja Unije za okoliš do 2020 je sedmi po redu, odnosno „Sedmi program djelovanja za okoliš“, koji je dostupan na poveznici: Odluka br. 1386/2013/EU Europskog Parlamenta i Vijeća od 20. studenoga 2013. o Općem programu djelovanja Unije za okoliš do 2020. „Živjeti dobro unutar granica našeg planeta“ .
5 Green infrastructure (GI) – Enhancing Europe's Natural Capital COM (2013) 0246 final
6 Direktiva 2012/27/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2012. o energetskoj učinkovitosti, izmjeni direktiva 2009/125/EZ i 2010/30/EU i stavljanju izvan snage direktiva 2004/8/EZ i 2006/32/EZ.
7 http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/policy/what/territorial- cohesion /territorial_agenda_2020.pdf
Na nacionalnoj razini Poziv je usklađen s Operativnim programom Konkurentnost i kohezija (OPKK), Nacionalnom strategijom zaštite okoliša (NN 46/2002), Strategijom održivog razvitka Republike Hrvatske (NN 30/2009), Strategijom prostornog razvoja RH (NN 106/2017), posebice s identificiranim Prioritetom 4.1. „Održivost prostorne organizacije, u sklopu kojeg se navodi urbana preobrazba brownfield lokaliteta“.
Na lokalnoj razini Poziv je usklađen sa Strategijom razvoja Urbane aglomeracije Split za razdoblje do kraja 2020. godine 8 (u daljnjem tekstu: SRUAS), u kojoj je kao jedan od ciljeva predviđena obnova i stavljanje u funkciju zapuštenih brownfield područja. Strategijom je potreba prepoznata kroz Prioritet 3.3. „Integracija zapuštenih nekretnina (brownfield područja) u razvoj gradova i općina Aglomeracije“, Mjeru 1. “Razvoj baze podataka brownfield objekata i područja i određivanje njihove namjene“ i Mjeru 2. „Revitalizacija nekorištenih objekata i zona - izgradnja, uređenje, dovršavanje i obnova“.
8 http://www.split.hr/Default.aspx?art=9354&sec=2309
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o Europskoj uniji i Ugovor o funkcioniranju Europske unije (pročišćene verzije, 2016/C 202/01, od 7. lipnja 2016. godine);
Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju „Ulaganje za rast i radna mjesta” te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba o EFRR-u);
Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1303/2013);
Delegirana uredba Komisije (EU) br. 480/2014 od 3. ožujka 2014. godine o dopuni Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda, Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo te o utvrđivanju općih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo;
Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018 o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU, Euratom) br. 2018/1046) (u daljnjem tekstu: Omnibus Uredba);
Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) (Tekst značajan za EGP);
Obavijest Komisije o pojmu državne potpore iz članka 107. stavka 1. Ugovora o funkcioniranju Europske unije, COM (2016) 2946 (u daljnjem tekstu: Obavijest Komisije o pojmu državne potpore).
Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 187, 26.6.2014., str. 1.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 651/2014);
i Uredba Komisije (EU) br. 2017/1084 od 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (SL L 156, 20.6.2017., str. 1.) (u daljnjem tekstu: Uredba br. 2017/1084);
Direktiva 2012/27/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2012. o energetskoj učinkovitosti, izmjeni direktiva 2009/125/EZ i 2010/30/EU i stavljanju izvan snage direktiva 2004/8/EZ i 2006/32/EZ;
Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Tekst značajan za EGP) (u daljnjem tekstu: De minimis Uredba);
Direktiva 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o javnoj nabavi i o stavljanju izvan snage Direktive 2004/18/EZ (Tekst značajan za EPG) (u daljnjem tekstu: Direktiva 2014/24/EU)
Smjernice za države članice o integriranom održivom urbanom razvoju (članak 7. Uredbe o EFRR-u).
Nacionalno zakonodavstvo
Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN - Međunarodni ugovori br. 2/12)
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN 92/14)
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem "Ulaganje za rast i radna mjesta“ (NN 107/14, 23/15, 129/15, 15/17, 18/17 - ispravak)
Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka (NN RH 48/18)
Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125 /08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 37/15, 123/17);
Zakon o državnim potporama (NN 47/14, 69/17)
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN 157/13, 152/14)
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjenje pokretljivosti (NN 78/13);
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN 82/08)
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN 85/08, 112/12)
Zakon o zaštiti okoliša (NN 80/13, 153/13, 78/15, 12/18, 118/18);
Uredba o procjeni utjecaja zahvata na okoliš (NN 61/14 i 3/17);
Zakon o zaštiti prirode (NN 80/13, 15/18, 14/19);
Zakon o javnoj nabavi (NN 120/16);
Z a kon o udrugama (NN 74/14, 70/17);
Uredba o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (NN 26/15);
Zakon o ustanovama ( NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/08);
Zakon o unapređenju poduzetničke infrastrukture (NN 93/13, 114/13, 41/14, 57/18);
Zakon o prostornom uređenju (NN 153/13, 65/17);
Zakon o gradnji (NN 153/13, NN 20/2017);
Zakon o poslovima i djelatnostima prostornoga uređenja i gradnje (NN 78/15);
Pravilnik o obveznom sadržaju i opremanju projekata građevina (NN 64/14, 41/15, 105/15, 61/16, 20/17);
Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN 112/17, 34/18);
Pravilnik o načinu provedbe stručnog nadzora građenja, obrascu, uvjetima i načinu vođenja građevinskog dnevnika te o sadržaju završnog izvješća nadzornog inženjera (NN 111/14, 107/15, 20/17);
Zakon o zaštiti na radu (NN 71/14, 118/14, 154/14);
Zakon o zaštiti zraka (NN 130/11, 47/14, 61/17);
Zakon o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara (NN 69/99, 151/03, 157/03, 100/04, 87/09, 88/10, 61/11, 25/12, 136/12, 157/13, 152/14, 98/15, 44/17);
Pravilnik o obliku, sadržaju i načinu vođenja Registra kulturnih dobara RH (NN 89/11 i 130/13);
Konvencija o zaštiti svjetske kulturne i prirodne baštine (NN, Međunarodni ugovori 12/93);
Pravilnik o uvjetima za fizičke i pravne osobe radi dobivanja dopuštenja za obavljanje poslova na zaštiti i očuvanju kulturnih dobara (NN 74/03, NN 44/10);
Zakon o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14; NN 123/17);
Zakon o brdsko-planinskim područjima (NN 12/02, 32/02, 117/03, 42/05, 90/05, 80/08, 148/13, 147/14);
Uredba o indeksu razvijenosti (NN 131/2017);
Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 132/17);
Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka (NN 42/18)
Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (NN 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14)
Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN 115/18);
Program dodjele državnih potpora za omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva u ITU područjima ;
Program dodjele državnih potpora za održivu obnovu kulturne baštine;
Odluka o obvezi provedbe prethodne (ex-ante) kontrole javnih nabava u okviru projekata koji se namjeravaju sufinancirati i sufinanciraju iz europskih strukturnih i investicijskih fondova u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN 87/2018)
Drugi zakoni i propisi: http://www.mgipu.hr/default.aspx?id=3654
Strateški okvir
Sporazum o partnerstvu između Republike Hrvatske i Europske komisije za korištenje EU strukturnih i investicijskih fondova za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020.
Operativni program „Konkurentnost i kohezija“ za financijsko razdoblje 2014.-2020.
Odluka br. 1386/2013/EU Europskog Parlamenta i Vijeća od 20. studenoga 2013. o Općem programu djelovanja Unije za okoliš do 2020. „Živjeti dobro unutar granica našeg planeta“ ;
Strategija EU o zelenoj infrastrukturi (eng. Green infrastructure (GI) – Enhancing Europe's Natural Capital) COM (2013) 0246 final;
Strategija Europa 2020, COM (2010) 2020 final;
Strategija održivog razvitka Europske unije COM (2001) 0264 final;
Teritorijalna agenda 2020;
Nacionalna strategija zaštite okoliša (NN 46/2002);
Strategija održivog razvitka Republike Hrvatske (NN 30/2009);
Strategija prostornog razvoja RH (NN 106/2017);
Strategija razvoja Urbane aglomeracije Split za razdoblje do kraja 2020. godine
Nacionalni akcijski plan za zelenu javnu nabavu zarazdoblje 2015. – 2017. godine s pogledom do 2020. godine 9
9 https://www.mzoip.hr/doc/nacionalni_akcijski_plan_za_zelenu_javnu_nabavu.pdf
Napomena: Propisi navedeni u ovom Pozivu su propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku njegove objave te se na Upute za prijavitelje i ostalu prateću dokumentaciju, kao i na sve odnose koji proizlaze iz Poziva, primjenjuje pozitivno zakonodavstvo što uključuje zakonske i podzakonske akte RH i EU koji su naknadno stupili na snagu, kao i sve njihove kasnije izmjene i dopune. Dužnost je Prijavitelja provjeriti primjenjivo zakonodavstvo u trenutku dostave projektnog prijedloga, jer će se na Prijavitelja primijeniti propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.2. Odgovornosti za upravljanje
Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a je Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondove Europske unije (u daljnjem tekstu: MRRFEU).
Posredničko tijelo integriranih teritorijalnih ulaganja (u daljnjem tekstu: ITU PT) za ovaj Poziv je Grad središte Urbane aglomeracije Split (u daljnjem tekstu: Grad Split).
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (u daljnjem tekstu: SAFU).
Sva tijela u sustavu obavljaju svoje djelatnosti i odgovorne su za procedure 10 kako je definirano ranije navedenim zakonodavnim okvirom te odredbama ovog Poziva.
10 MRRFEU, Grad Split i SAFU tijekom Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava prikupljaju osobne podatke u svrhu provođenja postupka dodjele bespovratnih sredstava te u konačnici i sklapanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. MRRFEU, Grad Split i SAFU će osobne podatke podijeliti jedino sa drugim tijelima definiranim u Uredbi o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem „Ulaganje za rast i radna mjesta“. Prilikom svake dostave projektnog prijedloga prijavitelji su dužni potpisati Obrazac 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka, čime pristaju odnosno daju privolu na korištenje osobnih podataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Predmet Poziva:
Predmet ovog Poziva je definiranje ciljeva, uvjeta i postupka dodjele bespovratnih sredstava za poticanje revitalizacije brownfield lokacija (bivša vojna, industrijska ili druga područja) na području UA Split, u čiji sastav ulaze jedinice lokalne samouprave (JLS) definirane Odlukom o ustrojavanju urbane aglomeracije Split od 11. prosinca 2015. godine ( KLASA: 001-01/15-02/4, URBROJ: 538-06-1-2/016-15-9) 11 : Grad Split, Grad Kaštela, Grad Omiš, Grad Sinj, Grad Solin, Grad Trogir, Općina Dicmo, Općina Dugi Rat, Općina Dugopolje, Općina Klis, Općina Lećevica, Općina Muć, Općina Podstrana.
11 https://razvoj.gov.hr/UserDocsImages/Istaknute%20teme/Odluka%20o%20ustrojavanju%20UA%20Split.pdf
Svrha (cilj) Poziva:
Svrha Poziva je revitalizacija brownfield lokacija na području UA Split, tj. obnova područja, zemljišta, nekretnine ili građevine koje su neadekvatno korištene, zapuštene ili napuštene, a mogu biti zagađene i/ili onečišćene, pri čemu iste predstavljaju vrijedan prostorni resurs unutar područja Urbane aglomeracije Split koji se može prenamijeniti i urediti za potrebe stanovništva ili ekonomski isplative investicije.
Nastavno na navedeno, prihvatljivi projektni prijedlozi su oni koji se u cijelosti provode na području Urbane aglomeracije Split, na brownfield lokacijama koje su u vlasništvu jedinica lokalne /područne (regionalne) samouprave, u vlasništvu Republike Hrvatske ili u vlasništvu pravnih osoba kojima je osnivač jedinica lokalne/područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska, a nalazi se na području UA Split .
U okviru ovog Poziva financirat će se obnova (revitalizacija) brownfield lokacije, dok će se provedba usluga/sadržaja na pojedinoj obnovljenoj lokaciji osigurati kroz druge aktivnosti, u skladu sa SRUAS 12 , koje trebaju biti predviđene u Studiji izvodljivosti s analizom troškova i koristi, koju je prijavitelj dužan priložiti projektnom prijedlogu 13 . U skladu s navedenim, brownfield lokacija mora biti stavljena u punu funkciju najkasnije do 2023. godine, što će biti regulirano Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor).
12 Prijavitelji su dužni prikazati potencijal projekta za integriranje s drugim specifičnim ciljevima iz Strategije razvoja Urbane aglomeracije Split (SRUAS), te potencijal za sinergijsko i komplementarno djelovanje s drugim projektima na području Urbane aglomeracije Split. Navedeni projekti ne trebaju nužno biti navedeni u SRUAS-u i/ili financirani EU sredstvima te mogu biti provedeni, u provedbi ili planirani.
13 Studija izvodljivosti treba biti izrađena u skladu s smjernicama Europske komisije za izradu Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi: „Vodič kroz analize troškova i koristi investicijskih projekata – Alat za ekonomsku procjenu kohezijske politike 2014. – 2020.“ koji je dostupan na sljedećoj poveznici: http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/cba_guide.pdf
Prijavitelji su u sklopu projektnog prijedloga dužni dostaviti opis brownfield lokacije koja se obnavlja u obuhvatu projekta, opis buduće namjene (usluga/sadržaja) koji će se provoditi na obnovljenoj brownfield lokaciji te opis budućih korisnika obnovljene lokacije kao i njezinog upravitelja. Navedeno se opisuje u sklopu Prijavnog obrasca i u Studiji izvodljivosti s analizom troškova i koristi.
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati primjenjivi OPKK pokazatelj neposrednih rezultata koji je definiran u Tablici 1. , te njegove konkretne vrijednosti navesti u Prijavnom obrascu.
Pokazatelj iz Tablice 1. treba biti realno kvantificiran, odnosno potrebno je utvrditi njegovu ciljnu vrijednost koja će se postići provedbom projekta.
Ciljana vrijednost pokazatelja iz Tablice 1. definira se kao vrijednost pokazatelja koji će Projekt ostvariti najkasnije do završetka razdoblja provedbe projekata.
Tablica 1.: OPKK Pokazatelji neposrednih rezultata
OPKK Pokazatelji neposrednih rezultata
Pokazatelj
Jedinica mjere
Polazišna vrijednost
Učestalost izvještavanja
Obrazloženje (opis i izvor provjere
Površina obnovljenih brownfield lokacija u vlasništvu gradova koji provode ITU-ove
m 2
0
Po završetku projekta
Pokazatelj mjeri ukupnu korisnu površinu obnovljene zgrade prema čl. 3. Zakona o gradnji i tlocrtnu površinu zemljišta koje je predmet obnove (ukoliko j e primjenjivo)
Izvor provjere je Završno izvješće o provedbi projekta i Uporabna dozvola.
Površina obnovljenih brownfield lokacija u vlasništvu općina, u vlasništvu jedinica područne (regionalne) samouprave, u vlasništvu Republike Hrvatske ili u vlasništvu pravnih osoba kojima je osnivač jedinica lokalne/područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska, a nalazi se na urbanom području gdje se provodi ITU mehanizam
m2
0
Po završetku projekta
Pokazatelj mjeri ukupnu korisnu površinu obnovljene zgrade prema čl. 3. Zakona o gradnji i tlocrtnu površinu zemljišta koje je predmet obnove (ukoliko je primjenjivo)
Izvor provjere je Završno izvješće o provedbi projekta i Uporabna dozvola.
Ostvarenje pokazatelja na razini projekta pratit će PT2 i UT.
U slučaju da Korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja navedenog u projektnom prijedlogu, UT i/ili PT2 imaju pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja sukladno točki 5. i 6. Priloga III. Pravila o financijskim korekcijama (Prilog 5 ovih Uputa).
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka u modalitetu trajnog poziva, odnosno do iscrpljenja raspoloživih sredstava EFRR-a predviđenih za ovaj Poziv .
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 24.320.000,00 HRK.
Najniži odnosno najviši iznos bespovratnih sredstava pojedinačnog projektnog prijedloga koji može biti dodijeljen u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:
najniži iznos 500.000,00 HRK
najviši iznos 4.500.000,00 HRK
Maksimalni intenzitet potpore, odnosno stupanj sufinanciranja prihvatljivih troškova projekta bespovratnim sredstvima ovisi o tome da li su projektom ispunjeni kriteriji koji isključuju dodjelu potpora, a koji su navedeni u točki 3.6.1. ovih Uputa.
Ukoliko su ispunjeni kriteriji koji su navedeni u točki 1.6 ovih Uputa, najviši mogući udio bespovratnih sredstava po pojedinačnom projektnom prijedlogu koji se može dodijeliti u sklopu ovog poziva iznosi 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.
Ukoliko kriteriji koji su navedeni u točki 1.6 ovih Uputa nisu ispunjeni, maksimalni intenzitet potpore izračunava se u skladu s Programima potpore koji su primjenjivi u sklopu ovog Poziva:
Program dodjele državnih potpora za omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva u ITU područjima 14 (u daljnjem tekstu: Program dodjele državnih potpora za razvoj poduzetništva u ITU područjima), koji je Prilog 8. ovih Uputa;
Program dodjele državnih potpora za održivu obnovu kulturne baštine 15 (u daljnjem tekstu: Program dodjele državnih potpora za kulturnu baštinu), koji je Prilog 9. ovih Uputa.
14 Program iz Priloga 8. ovih Uputa javno je objavljen i dostupan za sljedećoj poveznici: Program dodjele državnih potpora za razvoj poduzetništva u ITU područjima
15 Program iz Priloga 9. ovih Uputa javno je objavljen i dostupan na sljedećoj poveznici: Program dodjele državnih potpora za kulturnu baštinu
Program dodjele državnih potpora za razvoj poduzetništva u ITU područjima može koristiti samo Poduzetničko potporna institucija (u daljnjem tekstu: PPI) dok Program dodjele državnih potpora za kulturnu baštinu mogu koristiti svi partneri.
Sufinanciranje projekta od strane prijavitelja u sklopu ovog Poziva je obvezno. Prijavitelj se obvezuje osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova Projekta te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva,
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova.
U slučaju da se radi o projektu koji ostvaruje neto prihode i čiji su prihvatljivi troškovi veći od 1 milijun EUR (prema srednjem tečaju HNB na dan prijave projektnog prijedloga) iznosi bespovratnih sredstava umanjuju se ex ante temeljem razumnog predviđanja, odnosno izračunom financijskog jaza (eng. funding gap ) u Studiji izvodljivosti. N eto prihod se za promatrano razdoblje (ovisno o trajanju amortizacije, a najviše 15 godina) mora svesti na sadašnju vrijednost i oduzeti od diskontiranih troškova ulaganja što predstavlja prihvatljive troškove (financijski jaz). Navedeni financijski jaz, bilo da se radi o potpori ili ne, predstavlja osnovicu za izračun iznosa bespovratnih sredstava iz EFRR.
Financijska diskontna stopa iznosi 4%.
U okviru ovog Poziva korisnik ima pravo zatražiti predujam koji ne može biti viši od 30% ukupne vrijednosti dodjeljenih bespovratnih sredstava.
Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade, metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta Ugovora (Prilog 2. ovih Uputa)
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.