Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Služba za normativne poslove
Ines Grković, 01 61 22 880
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Primjena važećeg Zakona o vatrogastvu pokazala je da postoje problemi u pogledu dvojne nadležnosti za vatrogastvo što je bila zapreka za detaljnije normativno reguliranje vatrogasne djelatnosti te za uspostavljanje jedinstvenog sustava obrazovanja. Nedovoljno konzistentan zapovjedni lanac i paralelni sustav zapovijedanja u nekim jedinicama lokalne samouprave rezultirali su određenim nesuglasjima u djelovanju. Selektivno financiranje vatrogastva iz državnog proračuna posljedično je doprinijelo neravnomjernom razvoju vatrogasne službe na području Republike Hrvatske.
Boljim nadzorom uplata premija osiguranja i proširenjem modela financiranja vatrogastva iz državnog proračuna, poboljšat će se stupanj zaštite od požara u manjim gradovima i općinama.
Slijedom navedenog u svrhu otklanjanje poteškoća koje proizlaze iz primjene važećeg Zakona potrebna je promjena zakonodavstva.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
U svrhu otklanjanja paralelne nadležnost za vatrogastvo na državnoj razini, uspostavljanja konzistentnijeg sustava zapovijedanja, omogućavanja čelnicima lokalne samouprave ista polazišta za ustrojavanje vatrogasne službe te u svrhu poboljšanja učinkovitosti cjelokupnog vatrogasnog sustava.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Sukladno važećem Zakonu do županijske razine vatrogasna služba je ustrojena u okviru Hrvatske vatrogasne zajednice, a na državnoj razini su bile podijeljene nadležnosti između Državne uprave za zaštitu i spašavanje i Hrvatske vatrogasne zajednice. Ta činjenica imala je za posljedicu da za vrijeme primjene Zakona nisu donijeti podzakonski akti, a važeći koji su donijeti na temelju Zakona o vatrogastvu iz 1993., umnogome otežavaju rad vatrogasnih postrojbi, posebice dobrovoljnih. Prilikom predlaganja državnih dokumenata (Strategija zaštite od požara, Strategija nacionalne sigurnosti, i sl.) stajališta Hrvatske vatrogasne zajednice i Državne uprave za zaštitu i spašavanje bila su često po nekim pitanjima različita.
Zbog dvojne nadležnosti, povlačenje sredstava iz Europske unije za vatrogastvo bilo je u proteklom razdoblju više nego skromno.
U gradovima gdje je osnovana profesionalna vatrogasna postrojba, uz njezinog zapovjednika, kojeg je imenovao gradonačelnik, zapovjednu dužnost obnaša i zapovjednik vatrogasne zajednice grada kojeg je izabrala vatrogasna zajednica, a suglasnost na izbor dao gradonačelnik. Time gradonačelnik dvjema osobama daje iste nadležnosti što često na terenu izaziva nesuglasja.
Decentralizaciju vatrogasne službe i obveze ustrojavanja učinkovite vatrogasne službe nije pratila i decentralizacija potrebnih financijskih sredstava. Zbog toga Vlada Republike Hrvatske svake godine donosi Odluku o minimalnim financijskim standardima za redovno djelovanje profesionalnih vatrogasnih postrojbi, temeljem koje doznačuje određena sredstva jedinicama lokalne samouprave koje su osnivači i suosnivači profesionalnih vatrogasnih postrojbi.
Budući država osigurava financijska sredstva za redovno djelovanje profesionalnih vatrogasnih postrojbi, skoro svake godine neki od gradova osnuje profesionalnu vatrogasnu postrojbu kako bi uprihodio sredstva iz Državnog proračuna.
Gradonačelnici ili načelnici općina imaju istu odgovornost u pogledu ustrojavanja vatrogasne službe bez obzira ima li jedinica lokalne samouprave osnovanu profesionalnu vatrogasnu postrojbu ili vatrogasnu djelatnost provodi putem dobrovoljnih vatrogasnih društava. Nadalje, na temelju provedene analize financiranja vatrogastva vidljivo je da 428 jedinica lokalnih samouprava izdvaja za vatrogastvo više nego što je propisano Zakonom ali to nije dovoljno jer se u većini slučajeva radi o manjim gradovima i ruralnim općinama s malim proračunima pa postoci izdvajanja za vatrogastvo malo „vrijede“.
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
Što je cilj koji se namjerava postići?
Otklanjanje nedostataka u sustavu vatrogastva i postavljanje pravnog temelja za jedinstven sustav vatrogastva.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Uspostavit će se jedna nadležna institucija za vatrogastvo na državnoj razini, što će omogućiti nesmetani razvoj vatrogasnog sustava u pogledu normativnog reguliranja, predlaganje dokumenata državne razine (strategije i sl.), učinkovitije osposobljavanje i obuku vatrogasaca, kvalitetnu inspekciju nad vatrogasnim postrojbama te bolje povlačenje sredstava iz fondova Europske unije.
Uspostavit će se konzistentniji sustav zapovijedanja temeljem kojeg će se čvršće povezati zapovjedna vertikala i onemogućiti paralelne zapovjedne nadležnosti na lokalnoj razini.
Boljim nadzorom uplata premija osiguranja i proširenjem modela financiranja vatrogastva iz državnog proračuna, poboljšat će se stupanj zaštite od požara u manjim gradovima i općinama što je posebice važno za zaštitu od požara otvorenog prostora na priobalju jer će ruralne sredine (otoci, zagora, i sl.) moći organizirati učinkovitiju vatrogasnu službu.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
6 mjeseci od stupanja na snagu Zakona
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Novi Zakon o vatrogastvu
Obrazloženje:
Kao jedino normativno rješenje nalaže se izrada Zakona o vatrogastvu kojim se postiže namjeravani cilj.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nema nenormativnih rješenja.
Obrazloženje:
Nenormativnim rješenjima se ne može postići namjeravani cilj s obzirom da se radi o materiji koja se uređuje zakonom.
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
Ne
Ne
Ne
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
Ne
Ne
Ne
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
Ne
Ne
Ne
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
Ne
Ne
Ne
Cijena roba i usluga
Ne
Ne
Ne
Uvjet za poslovanje na tržištu
Ne
Ne
Ne
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
Ne
Ne
Ne
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
Ne
Ne
Ne
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih gospodarskih učinaka.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih gospodarskih učinaka.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
Ne
Ne
Ne
mali
Ne
Ne
Ne
veliki
Ne
Ne
Ne
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
Ne
Ne
Ne
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
Ne
Ne
Ne
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na tržišno natjecanje.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na tržišno natjecanje.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
Ne
Ne
Ne
mali
Ne
Ne
Ne
veliki
Ne
Ne
Ne
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
Ne
Ne
Ne
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
Ne
Ne
Ne
Socijalna uključenost
Ne
Ne
Ne
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
Ne
Ne
Ne
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
Ne
Ne
Ne
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih socijalnih učinaka.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih socijalnih učinaka.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
Ne
Ne
Ne
mali
Ne
Ne
Ne
veliki
Ne
Ne
Ne
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
Ne
Ne
Ne
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
Ne
Ne
Ne
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
Ne
Ne
Ne
Status regulirane profesije
Ne
Da
Ne
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
Ne
Ne
Ne
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
Ne
Ne
Ne
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
Ne
Ne
Ne
Odnos između privatnog i poslovnog života
Ne
Ne
Ne
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
Ne
Ne
Ne
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
Ne
Ne
Ne
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
Ne
Da
Ne
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
Ne
Da
Ne
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Odredbe ovog Zakona imat će mali izravni učinak na status regulirane profesije s obzirom se radno pravni status profesionalnih vatrogasaca djelomično mijenja te se uvode nova prava za dobrovoljne vatrogasce. Uvodi se vatrogasni vježbenik, taksativno je propisana organizacija rada zaposlenih vatrogasaca, uvodi se promjena u stažu s uvećanim trajanjem te se taksativno navodi pravo na starosnu mirovinu. Također, uvodi se pravo na psihološku pomoć vatrogascu, dobrovoljnom i profesionalnom koji je sudjelovao u traumatskom dođaju ili nekoj kriznoj situaciji.Uvodi se osiguranje dobrovoljnih vatrogasaca za slučaj ozljede na radu i profesionalne bolesti ukoliko isto nastupi prilikom gašenja požara i sudjelovanja u intervencijama. Nadalje, uvodi se odgovornost vatrogasaca za povredu obveza iz radnog odnosa i službene dužnosti.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na adresate na tržištu rada.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
Ne
Ne
Ne
mali
Ne
Da
Ne
veliki
Ne
Ne
Ne
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Utjecaj na klimu
Ne
Ne
Ne
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
Ne
Ne
Ne
Korištenje energije
Ne
Ne
Ne
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
Ne
Ne
Ne
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
Ne
Ne
Ne
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
Ne
Ne
Ne
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
Ne
Ne
Ne
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
Ne
Ne
Ne
Zaštita od utjecaja kemikalija
Ne
Ne
Ne
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu okoliša.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu okoliša.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
Ne
Ne
Ne
mali
Ne
Ne
Ne
veliki
Ne
Ne
Ne
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
Ne
Ne
Ne
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
Ne
Ne
Ne
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
Ne
Ne
Ne
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
Ne
Ne
Ne
Povreda prava na privatnost
Ne
Ne
Ne
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
Ne
Ne
Ne
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
Ne
Ne
Ne
Pravo na pristup informacijama
Ne
Ne
Ne
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu ljudskih prava.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
Srednji i velikii poduzetnici
Ne
Ne
Ne
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu ljudsikh prava.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
Ne
Ne
Ne
mali
Ne
Ne
Ne
veliki
Ne
Ne
Ne
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
Ne
Obrazloženje:
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
Ne
Obrazloženje:
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
Ne
Obrazloženje:
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
Ne
Obrazloženje:
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu neće imati izravnih učinaka na male i srednje poduzetnike.
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
Ne
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
Ne
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
Ne
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
Ne
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
Ne
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
Ne
MSP test
Potreba za MSP test
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
1. OPĆE INFORMACIJE
Stručni nositelj:
Ministarstvo unutarnjih poslova
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o vatrogastvu
Datum:
29.4.2019.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Služba za normativne poslove
Ines Grković, 01 61 22 880
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Primjena važećeg Zakona o vatrogastvu pokazala je da postoje problemi u pogledu dvojne nadležnosti za vatrogastvo što je bila zapreka za detaljnije normativno reguliranje vatrogasne djelatnosti te za uspostavljanje jedinstvenog sustava obrazovanja. Nedovoljno konzistentan zapovjedni lanac i paralelni sustav zapovijedanja u nekim jedinicama lokalne samouprave rezultirali su određenim nesuglasjima u djelovanju. Selektivno financiranje vatrogastva iz državnog proračuna posljedično je doprinijelo neravnomjernom razvoju vatrogasne službe na području Republike Hrvatske.
Boljim nadzorom uplata premija osiguranja i proširenjem modela financiranja vatrogastva iz državnog proračuna, poboljšat će se stupanj zaštite od požara u manjim gradovima i općinama.
Slijedom navedenog u svrhu otklanjanje poteškoća koje proizlaze iz primjene važećeg Zakona potrebna je promjena zakonodavstva.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
U svrhu otklanjanja paralelne nadležnost za vatrogastvo na državnoj razini, uspostavljanja konzistentnijeg sustava zapovijedanja, omogućavanja čelnicima lokalne samouprave ista polazišta za ustrojavanje vatrogasne službe te u svrhu poboljšanja učinkovitosti cjelokupnog vatrogasnog sustava.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Sukladno važećem Zakonu do županijske razine vatrogasna služba je ustrojena u okviru Hrvatske vatrogasne zajednice, a na državnoj razini su bile podijeljene nadležnosti između Državne uprave za zaštitu i spašavanje i Hrvatske vatrogasne zajednice. Ta činjenica imala je za posljedicu da za vrijeme primjene Zakona nisu donijeti podzakonski akti, a važeći koji su donijeti na temelju Zakona o vatrogastvu iz 1993., umnogome otežavaju rad vatrogasnih postrojbi, posebice dobrovoljnih. Prilikom predlaganja državnih dokumenata (Strategija zaštite od požara, Strategija nacionalne sigurnosti, i sl.) stajališta Hrvatske vatrogasne zajednice i Državne uprave za zaštitu i spašavanje bila su često po nekim pitanjima različita.
Zbog dvojne nadležnosti, povlačenje sredstava iz Europske unije za vatrogastvo bilo je u proteklom razdoblju više nego skromno.
U gradovima gdje je osnovana profesionalna vatrogasna postrojba, uz njezinog zapovjednika, kojeg je imenovao gradonačelnik, zapovjednu dužnost obnaša i zapovjednik vatrogasne zajednice grada kojeg je izabrala vatrogasna zajednica, a suglasnost na izbor dao gradonačelnik. Time gradonačelnik dvjema osobama daje iste nadležnosti što često na terenu izaziva nesuglasja.
Decentralizaciju vatrogasne službe i obveze ustrojavanja učinkovite vatrogasne službe nije pratila i decentralizacija potrebnih financijskih sredstava. Zbog toga Vlada Republike Hrvatske svake godine donosi Odluku o minimalnim financijskim standardima za redovno djelovanje profesionalnih vatrogasnih postrojbi, temeljem koje doznačuje određena sredstva jedinicama lokalne samouprave koje su osnivači i suosnivači profesionalnih vatrogasnih postrojbi.
Budući država osigurava financijska sredstva za redovno djelovanje profesionalnih vatrogasnih postrojbi, skoro svake godine neki od gradova osnuje profesionalnu vatrogasnu postrojbu kako bi uprihodio sredstva iz Državnog proračuna.
Gradonačelnici ili načelnici općina imaju istu odgovornost u pogledu ustrojavanja vatrogasne službe bez obzira ima li jedinica lokalne samouprave osnovanu profesionalnu vatrogasnu postrojbu ili vatrogasnu djelatnost provodi putem dobrovoljnih vatrogasnih društava. Nadalje, na temelju provedene analize financiranja vatrogastva vidljivo je da 428 jedinica lokalnih samouprava izdvaja za vatrogastvo više nego što je propisano Zakonom ali to nije dovoljno jer se u većini slučajeva radi o manjim gradovima i ruralnim općinama s malim proračunima pa postoci izdvajanja za vatrogastvo malo „vrijede“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
Što je cilj koji se namjerava postići?
Otklanjanje nedostataka u sustavu vatrogastva i postavljanje pravnog temelja za jedinstven sustav vatrogastva.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Uspostavit će se jedna nadležna institucija za vatrogastvo na državnoj razini, što će omogućiti nesmetani razvoj vatrogasnog sustava u pogledu normativnog reguliranja, predlaganje dokumenata državne razine (strategije i sl.), učinkovitije osposobljavanje i obuku vatrogasaca, kvalitetnu inspekciju nad vatrogasnim postrojbama te bolje povlačenje sredstava iz fondova Europske unije.
Uspostavit će se konzistentniji sustav zapovijedanja temeljem kojeg će se čvršće povezati zapovjedna vertikala i onemogućiti paralelne zapovjedne nadležnosti na lokalnoj razini.
Boljim nadzorom uplata premija osiguranja i proširenjem modela financiranja vatrogastva iz državnog proračuna, poboljšat će se stupanj zaštite od požara u manjim gradovima i općinama što je posebice važno za zaštitu od požara otvorenog prostora na priobalju jer će ruralne sredine (otoci, zagora, i sl.) moći organizirati učinkovitiju vatrogasnu službu.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
6 mjeseci od stupanja na snagu Zakona
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Novi Zakon o vatrogastvu
Obrazloženje:
Kao jedino normativno rješenje nalaže se izrada Zakona o vatrogastvu kojim se postiže namjeravani cilj.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nema nenormativnih rješenja.
Obrazloženje:
Nenormativnim rješenjima se ne može postići namjeravani cilj s obzirom da se radi o materiji koja se uređuje zakonom.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
Ne
Ne
Ne
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
Ne
Ne
Ne
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
Ne
Ne
Ne
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
Ne
Ne
Ne
Cijena roba i usluga
Ne
Ne
Ne
Uvjet za poslovanje na tržištu
Ne
Ne
Ne
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
Ne
Ne
Ne
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
Ne
Ne
Ne
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih gospodarskih učinaka.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih gospodarskih učinaka.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
Ne
Ne
Ne
mali
Ne
Ne
Ne
veliki
Ne
Ne
Ne
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
Ne
Ne
Ne
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
Ne
Ne
Ne
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na tržišno natjecanje.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na tržišno natjecanje.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
Ne
Ne
Ne
mali
Ne
Ne
Ne
veliki
Ne
Ne
Ne
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
Ne
Ne
Ne
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
Ne
Ne
Ne
Socijalna uključenost
Ne
Ne
Ne
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
Ne
Ne
Ne
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
Ne
Ne
Ne
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih socijalnih učinaka.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih socijalnih učinaka.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
Ne
Ne
Ne
mali
Ne
Ne
Ne
veliki
Ne
Ne
Ne
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
Ne
Ne
Ne
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
Ne
Ne
Ne
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
Ne
Ne
Ne
Status regulirane profesije
Ne
Da
Ne
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
Ne
Ne
Ne
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
Ne
Ne
Ne
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
Ne
Ne
Ne
Odnos između privatnog i poslovnog života
Ne
Ne
Ne
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
Ne
Ne
Ne
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
Ne
Ne
Ne
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
Ne
Da
Ne
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
Ne
Da
Ne
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Odredbe ovog Zakona imat će mali izravni učinak na status regulirane profesije s obzirom se radno pravni status profesionalnih vatrogasaca djelomično mijenja te se uvode nova prava za dobrovoljne vatrogasce. Uvodi se vatrogasni vježbenik, taksativno je propisana organizacija rada zaposlenih vatrogasaca, uvodi se promjena u stažu s uvećanim trajanjem te se taksativno navodi pravo na starosnu mirovinu. Također, uvodi se pravo na psihološku pomoć vatrogascu, dobrovoljnom i profesionalnom koji je sudjelovao u traumatskom dođaju ili nekoj kriznoj situaciji.Uvodi se osiguranje dobrovoljnih vatrogasaca za slučaj ozljede na radu i profesionalne bolesti ukoliko isto nastupi prilikom gašenja požara i sudjelovanja u intervencijama. Nadalje, uvodi se odgovornost vatrogasaca za povredu obveza iz radnog odnosa i službene dužnosti.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na adresate na tržištu rada.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
Ne
Ne
Ne
mali
Ne
Da
Ne
veliki
Ne
Ne
Ne
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Utjecaj na klimu
Ne
Ne
Ne
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
Ne
Ne
Ne
Korištenje energije
Ne
Ne
Ne
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
Ne
Ne
Ne
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
Ne
Ne
Ne
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
Ne
Ne
Ne
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
Ne
Ne
Ne
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
Ne
Ne
Ne
Zaštita od utjecaja kemikalija
Ne
Ne
Ne
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu okoliša.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu okoliša.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
Ne
Ne
Ne
mali
Ne
Ne
Ne
veliki
Ne
Ne
Ne
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
Ne
Ne
Ne
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
Ne
Ne
Ne
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
Ne
Ne
Ne
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
Ne
Ne
Ne
Povreda prava na privatnost
Ne
Ne
Ne
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
Ne
Ne
Ne
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
Ne
Ne
Ne
Pravo na pristup informacijama
Ne
Ne
Ne
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu ljudskih prava.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
Srednji i velikii poduzetnici
Ne
Ne
Ne
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu ljudsikh prava.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
Ne
Ne
Ne
mali
Ne
Ne
Ne
veliki
Ne
Ne
Ne
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
Ne
Obrazloženje:
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
Ne
Obrazloženje:
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
Ne
Obrazloženje:
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
Ne
Obrazloženje:
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu neće imati izravnih učinaka na male i srednje poduzetnike.
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
Ne
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
Ne
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
Ne
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
Ne
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
Ne
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
Ne
MSP test
Potreba za MSP test
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
Provođenje MSP testa
Ne
Provođenje SCM metodologije
Ne
PRILOZI
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
dr.sc. Davor Božinović
Datum:
29. travnja 2019.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova