E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

 

Komentara na članku: 5 Općih komentara: 5 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆE INFORMACIJE

Stručni nositelj:

Ministarstvo unutarnjih poslova

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Zakon o vatrogastvu

Datum:

29.4.2019.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Služba za normativne poslove

 

Ines Grković, 01 61 22 880

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:

 

Ne

Naziv akta:

 

Opis mjere:

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:

 

 

Ne

Naziv pravne stečevine EU:

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Primjena važećeg Zakona o vatrogastvu pokazala je da postoje problemi u pogledu dvojne nadležnosti za vatrogastvo što je bila zapreka za detaljnije normativno reguliranje vatrogasne djelatnosti te za uspostavljanje jedinstvenog sustava obrazovanja. Nedovoljno konzistentan zapovjedni lanac i paralelni sustav zapovijedanja u nekim jedinicama lokalne samouprave rezultirali su određenim nesuglasjima u djelovanju. Selektivno financiranje vatrogastva iz državnog proračuna posljedično je doprinijelo neravnomjernom razvoju vatrogasne službe na području Republike Hrvatske.

Boljim nadzorom uplata premija osiguranja i proširenjem modela financiranja vatrogastva iz državnog proračuna, poboljšat će se stupanj zaštite od požara u manjim gradovima i općinama.

Slijedom navedenog u svrhu otklanjanje poteškoća koje proizlaze iz primjene važećeg Zakona potrebna je promjena zakonodavstva.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

U svrhu otklanjanja paralelne nadležnost za vatrogastvo na državnoj razini, uspostavljanja konzistentnijeg sustava zapovijedanja, omogućavanja čelnicima lokalne samouprave ista polazišta za ustrojavanje vatrogasne službe te u svrhu poboljšanja učinkovitosti cjelokupnog vatrogasnog sustava.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Sukladno važećem Zakonu do županijske razine vatrogasna služba je ustrojena u okviru Hrvatske vatrogasne zajednice, a na državnoj razini su bile podijeljene nadležnosti između Državne uprave za zaštitu i spašavanje i Hrvatske vatrogasne zajednice. Ta činjenica imala je za posljedicu da za vrijeme primjene Zakona nisu donijeti podzakonski akti, a važeći koji su donijeti na temelju Zakona o vatrogastvu iz 1993., umnogome otežavaju rad vatrogasnih postrojbi, posebice dobrovoljnih. Prilikom predlaganja državnih dokumenata (Strategija zaštite od požara, Strategija nacionalne sigurnosti, i sl.) stajališta Hrvatske vatrogasne zajednice i Državne uprave za zaštitu i spašavanje bila su često po nekim pitanjima različita.

Zbog dvojne nadležnosti, povlačenje sredstava iz Europske unije za vatrogastvo bilo je u proteklom razdoblju više nego skromno.

U gradovima gdje je osnovana profesionalna vatrogasna postrojba, uz njezinog zapovjednika, kojeg je imenovao gradonačelnik, zapovjednu dužnost obnaša i zapovjednik vatrogasne zajednice grada kojeg je izabrala vatrogasna zajednica, a suglasnost na izbor dao gradonačelnik. Time gradonačelnik dvjema osobama daje iste nadležnosti što često na terenu izaziva nesuglasja.

Decentralizaciju vatrogasne službe i obveze ustrojavanja učinkovite vatrogasne službe nije pratila i decentralizacija potrebnih financijskih sredstava. Zbog toga Vlada Republike Hrvatske svake godine donosi Odluku o minimalnim financijskim standardima za redovno djelovanje profesionalnih vatrogasnih postrojbi, temeljem koje doznačuje određena sredstva jedinicama lokalne samouprave koje su osnivači i suosnivači profesionalnih vatrogasnih postrojbi.

Budući država osigurava financijska sredstva za redovno djelovanje profesionalnih vatrogasnih postrojbi, skoro svake godine neki od gradova osnuje profesionalnu vatrogasnu postrojbu kako bi uprihodio sredstva iz Državnog proračuna.

Gradonačelnici ili načelnici općina imaju istu odgovornost u pogledu ustrojavanja vatrogasne službe bez obzira ima li jedinica lokalne samouprave osnovanu profesionalnu vatrogasnu postrojbu ili vatrogasnu djelatnost provodi putem dobrovoljnih vatrogasnih društava. Nadalje, na temelju provedene analize financiranja vatrogastva vidljivo je da 428 jedinica lokalnih samouprava izdvaja za vatrogastvo više nego što je propisano Zakonom ali to nije dovoljno jer se u većini slučajeva radi o manjim gradovima i ruralnim općinama s malim proračunima pa postoci izdvajanja za vatrogastvo malo „vrijede“.

 

 

Komentara na članku: 4 Općih komentara: 4 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

Što je cilj koji se namjerava postići?

Otklanjanje nedostataka u sustavu vatrogastva i postavljanje pravnog temelja za jedinstven sustav vatrogastva.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Uspostavit će se jedna nadležna institucija za vatrogastvo na državnoj razini, što će omogućiti nesmetani razvoj vatrogasnog sustava u pogledu normativnog reguliranja, predlaganje dokumenata državne razine (strategije i sl.), učinkovitije osposobljavanje i obuku vatrogasaca, kvalitetnu inspekciju nad vatrogasnim postrojbama te bolje povlačenje sredstava iz fondova Europske unije.  

Uspostavit će se konzistentniji sustav zapovijedanja temeljem kojeg će se čvršće povezati zapovjedna vertikala i onemogućiti paralelne zapovjedne nadležnosti na lokalnoj razini.

Boljim nadzorom uplata premija osiguranja i proširenjem modela financiranja vatrogastva iz državnog proračuna, poboljšat će se stupanj zaštite od požara u manjim gradovima i općinama što je posebice važno za zaštitu od požara otvorenog prostora na priobalju jer će ruralne sredine (otoci, zagora, i sl.) moći organizirati učinkovitiju vatrogasnu službu.

 

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

6 mjeseci od stupanja na snagu Zakona

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

 

Novi Zakon o vatrogastvu

Obrazloženje:

Kao jedino normativno rješenje nalaže se izrada Zakona o vatrogastvu kojim se postiže namjeravani cilj.

 

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

Nema nenormativnih rješenja.

Obrazloženje:

Nenormativnim rješenjima se ne može postići namjeravani cilj s obzirom da se radi o materiji koja se uređuje zakonom.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

Ne

Ne

Ne

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

Ne

Ne

Ne

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

Ne

Ne

Ne

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

Ne

Ne

Ne

Cijena roba i usluga

Ne

Ne

Ne

Uvjet za poslovanje na tržištu

Ne

Ne

Ne

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

Ne

Ne

Ne

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

Ne

Ne

Ne

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

Ne

Ne

Ne

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Ne

Ne

Ne

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

Ne

Ne

Ne

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Ne

Ne

Ne

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

Ne

Ne

Ne

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih gospodarskih učinaka.

 

Utvrdite veličinu adresata:

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Ne

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih gospodarskih učinaka.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

Ne

Ne

Ne

mali

Ne

Ne

Ne

veliki

Ne

Ne

Ne

 

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

Ne

Ne

Ne

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

Ne

Ne

Ne

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

Ne

Ne

Ne

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na tržišno natjecanje.

Utvrdite veličinu adresata:

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Ne

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na tržišno natjecanje.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

Ne

Ne

Ne

mali

Ne

Ne

Ne

veliki

Ne

Ne

Ne

 

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

Ne

Ne

Ne

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

Ne

Ne

Ne

Socijalna uključenost

Ne

Ne

Ne

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

Ne

Ne

Ne

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

Ne

Ne

Ne

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih socijalnih učinaka.

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Ne

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih socijalnih učinaka.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

Ne

Ne

Ne

mali

Ne

Ne

Ne

veliki

Ne

Ne

Ne

 

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

Ne

Ne

Ne

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

Ne

Ne

Ne

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

Ne

Ne

Ne

Status regulirane profesije

Ne

Da

Ne

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

Ne

Ne

Ne

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

Ne

Ne

Ne

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

Ne

Ne

Ne

Odnos između privatnog i poslovnog života

Ne

Ne

Ne

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

Ne

Ne

Ne

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

Ne

Ne

Ne

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

Ne

Da

Ne

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

Ne

Da

Ne

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

Odredbe ovog Zakona imat će mali izravni učinak na status regulirane profesije s obzirom se radno pravni status profesionalnih vatrogasaca djelomično mijenja te se uvode nova prava za dobrovoljne vatrogasce. Uvodi se vatrogasni vježbenik, taksativno je propisana organizacija rada zaposlenih vatrogasaca, uvodi se promjena u stažu s uvećanim trajanjem te se taksativno navodi pravo na starosnu mirovinu. Također, uvodi se pravo na psihološku pomoć vatrogascu, dobrovoljnom i profesionalnom koji je sudjelovao u traumatskom dođaju ili nekoj kriznoj situaciji.Uvodi se osiguranje dobrovoljnih vatrogasaca za slučaj ozljede na radu i profesionalne bolesti ukoliko isto nastupi prilikom gašenja požara i sudjelovanja u intervencijama. Nadalje, uvodi se odgovornost vatrogasaca za povredu obveza iz radnog odnosa i službene dužnosti.

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Ne

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na adresate na tržištu rada.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

Ne

Ne

Ne

mali

Ne

Da

Ne

veliki

Ne

Ne

Ne

 

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

Utjecaj na klimu

Ne

Ne

Ne

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

Ne

Ne

Ne

Korištenje energije

Ne

Ne

Ne

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

Ne

Ne

Ne

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

Ne

Ne

Ne

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

Ne

Ne

Ne

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

Ne

Ne

Ne

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

Ne

Ne

Ne

Zaštita od utjecaja kemikalija

Ne

Ne

Ne

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu okoliša.

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Ne

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu okoliša.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

Ne

Ne

Ne

mali

Ne

Ne

Ne

veliki

Ne

Ne

Ne

 

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

Ne

Ne

Ne

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

Ne

Ne

Ne

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

Ne

Ne

Ne

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

Ne

Ne

Ne

Povreda prava na privatnost

Ne

Ne

Ne

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

Ne

Ne

Ne

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

Ne

Ne

Ne

Pravo na pristup informacijama

Ne

Ne

Ne

Drugi očekivani izravni učinak:

Ne

Ne

Ne

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu ljudskih prava.

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

Srednji i velikii poduzetnici

Ne

Ne

Ne

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu ljudsikh prava.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

Ne

Ne

Ne

mali

Ne

Ne

Ne

veliki

Ne

Ne

Ne

 

Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

Ne

Obrazloženje:

 

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

Ne

Obrazloženje:

 

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

Ne

Obrazloženje:

 

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

Ne

Obrazloženje:

 

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje:

Pitanja koja se uređuju Zakonom o vatrogastvu neće imati izravnih učinaka na male i srednje poduzetnike.

Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

Ne

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

Ne

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

Ne

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

Ne

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

Ne

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

Ne

MSP test

Potreba za MSP test

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

Provođenje MSP testa

 

Ne

Provođenje SCM metodologije

 

Ne

PRILOZI

 

 

POTPIS ČELNIKA TIJELA

Potpis:

dr.sc. Davor Božinović

 

Datum:

29. travnja 2019.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.