OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo unutarnjih poslova |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Nacrt prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka |
|
1.3. |
Datum: |
24. travnja 2019. |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Služba za normativne poslove
Tel. 61 22 822
|
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne:
NE |
Naziv akta:
Opis mjere: |
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne:
NE |
|
2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Elektroničke baze s biometrijskim podacima domaćih i stranih državljana u Republici Hrvatskoj trenutno se vode po različitim zakonskim osnovama i nisu međusobno povezane. U sklopu borbe protiv zlouporabe identiteta svojih građana, kao i protiv nezakonitih migracija i kaznenih djela povezanih s nezakonitim migracijama, gdje je jedan od najvećih problema identifikacija osoba, Europska unija pokrenula je inicijativu povezivanja velikih IT sustava s biometrijskim podacima na europskoj razini – tzv. Interoperabilnost – te su odgovarajuće Uredbe u fazi usvajanja. Istovremeno, Republika Hrvatska susreće se s istim izazovima na nacionalnoj razini. Preduvjet za uspješno nošenje s tim izazovima, kao i za povezivanje s europskim sustavima je konsolidacija i povezivanje nacionalnih baza podataka s biometrijskim podacima, popraćeno odgovarajućim zakonom. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Način obrade biometrijskih podataka potrebno je precizno i transparentno urediti, u skladu s pravilima zaštite osobnih podataka. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
U Ministarstvu unutarnjih poslova osnovana je Radna skupina za elektroničke baze s biometrijskim podacima koja je provela cjelovitu analizu zakonske regulative kojom se uređuje uzimanje biometrijskih podataka te njihovo korištenje i pohranjivanje.
Utvrđeno je kako je uzimanje biometrijskih podataka te njihovo korištenje i pohranjivanje u odgovarajuće zbirke i sustave najvećim dijelom uređeno nizom važećih Zakona: Zakonom o kaznenom postupku, Zakonom o izvršavanju kazne zatvora, Zakonom o pravnim posljedicama osude, kaznenoj evidenciji i rehabilitaciji, Zakonom o policijskim poslovima i ovlastima, Zakonom o strancima, Zakonom o privremenoj i međunarodnoj zaštiti, Zakonom o osobnoj iskaznici i Zakonom o putnim ispravama hrvatskih državljana te pripadajućim pravilnicima kao i pravno obvezujućim propisima Europske unije: Uredbom 2018/1860 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. studenoga 2018. o upotrebi Schengenskog informacijskog sustava (SIS) za vraćanje državljana trećih zemalja s nezakonitim boravkom; Uredbom 2018/1861 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. studenoga 2018. o uspostavi, radu i upotrebi Schengenskog informacijskog sustava (SIS) u području granične kontrole i o izmjeni Konvencije o provedbi Schengenskog sporazuma te o izmjeni i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1987/2006; Uredbom 2018/1862 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. studenoga 2018. o uspostavi, radu i upotrebi Schengenskog informacijskog sustava (SIS) u području policijske suradnje i pravosudne suradnje u kaznenim stvarima, izmjeni i stavljanju izvan snage Odluke Vijeća 2007/533/PUP i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1986/2006 Europskog parlamenta i Vijeća i Odluke Komisije 2010/261/EU; Uredbom 2017/2225 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. studenoga 2017. o izmjeni Uredbe (EU) 2016/399 u pogledu korištenja sustavom ulaska/izlaska; Uredbom br. 767/2008 Europskog parlamenta i Vijeća od 9. srpnja 2008. o Viznom informacijskom sustavu (VIS) i razmjeni podataka među državama članicama o vizama za kratkotrajni boravak; Uredbom br. 603/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. lipnja 2013. o uspostavi sustava „Eurodac” za usporedbu otisaka prstiju za učinkovitu primjenu Uredbe (EU) br. 604/2013 o utvrđivanju kriterija i mehanizama za određivanje države članice odgovorne za razmatranje zahtjeva za međunarodnu zaštitu koji je u jednoj od država članica podnio državljanin treće zemlje ili osoba bez državljanstva i o zahtjevima za usporedbu s podacima iz Eurodaca od strane tijela kaznenog progona država članica i Europola u svrhu kaznenog progona te o izmjeni Uredbe (EU) br. 1077/2011 o osnivanju Europske agencije za operativno upravljanje opsežnim informacijskim sustavima u području slobode, sigurnosti i pravde (preinaka); Uredbom br. 2018/1241 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. rujna 2018. godine o izmjeni Uredbe 2016/794 u svrhu uspostave Europskog sustava za informacije o putovanjima i odobravanje putovanja (ETIAS).
Ovim Nacrtom prijedloga zakona uređuje se način obrade biometrijskih podataka pohranjenih u postojeće zbirke i sustave unutar Republike Hrvatske, kao i u informacijske sustave Europske unije.
Ključni zajednički informacijski sustavi na razini Europske Unije već su uspostavljeni ili je njihova uspostava u tijeku, kao i mjere za postizanje interoperabilnosti tih informacijskih sustava međusobno i s informacijskim sustavima država članica, među kojima i s Republikom Hrvatskom.
Upravljanje informacijama u Republici Hrvatskoj i u Europskoj uniji može i mora biti djelotvornije i učinkovitije uz potpuno poštovanje temeljnih prava i prava na zaštitu osobnih podataka, i to radi bolje zaštite građana od prijevara povezanih s identitetom, kao i bolje zaštite granica, boljeg upravljanja migracijama i jačanja unutarnje sigurnosti u korist svih građana. |
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Precizno i transparentno urediti način obrade biometrijskih podataka. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Očekuje se učinkovita zaštita hrvatskih i europskih građana od zlouporabe njihovih osobnih podataka te učinkovitije upravljanje informacijama u borbi protiv nezakonitih migracija, terorizma i ozbiljnog kriminala. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
Do kraja 2019. godine. |
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Izrada Nacrta prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka |
Obrazloženje:
|
|
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
|
Nenormativnim rješenjima nije moguće postići ciljeve navedene u točkama 2. i 3. ovoga Obrasca. |
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIIH UČINAKA I ADRESATA
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
||||||||||||||||||||||||||
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Cijena roba i usluga |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Uvjet za poslovanje na tržištu |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, njegovo provođenje neće utjecati na gospodarstvo ili slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala, odnosno isti neće prouzročiti gospodarske učinke navedene u točkama od 5.1.1. do 5.1.14. |
||||||||||||||||||||||||||
Utvrdite veličinu adresata: |
||||||||||||||||||||||||||
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.
S o bzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti gospodarske učinke na adresate navedene u točkama od 5.1.16. do 5.1.26. |
||||||||||||||||||||||||||
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
||||||||||||||||||||||||||
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.
S o bzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakon osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti ne proizvodi učinke navedene u točkama od 5.2.1. do 5.2.4. |
||||||||||||||||||||||||||
Utvrdite veličinu adresata: |
||||||||||||||||||||||||||
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti učinke na adresate navedene u točkama od 5.2.6. do 5.2.16. |
||||||||||||||||||||||||||
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
||||||||||||||||||||||||||
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Socijalna uključenost |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava isti neće prouzročiti socijalne učinke iz točaka od 5.3.1. do 5.3.7. |
||||||||||||||||||||||||||
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.
S o bzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti nema učinaka na adresate iz točaka od 5.2.9. do točke 5.2.19. |
||||||||||||||||||||||||||
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
||||||||||||||||||||||||||
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Status regulirane profesije |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Odnos između privatnog i poslovnog života |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava isti neće prouzročiti učinke na rad i tržište rada navedene u točkama od 5.4.1. do 5.4.13. |
||||||||||||||||||||||||||
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti učinke na subjekte rada i tržište rada iz točaka od 5.4.14. do točke 5.4.25. |
||||||||||||||||||||||||||
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
||||||||||||||||||||||||||
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
Utjecaj na klimu |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Korištenje energije |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Zaštita od utjecaja kemikalija |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava isti neće prouzročiti učinke na zaštitu okoliša iz točaka od 5.5.1. do 5.5.10. |
||||||||||||||||||||||||||
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti učinke na adresate iz točaka od 5.5.12. do 5.5.22. |
||||||||||||||||||||||||||
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
||||||||||||||||||||||||||
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Povreda prava na privatnost |
NE |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Pravo na pristup informacijama |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.
S Obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava očekuje se učinak na zaštitu prava na privatnost, odnosno njegova primjena imat će učinak na jačanje i zaštitu jednog od temeljnih ljudskih prava - prava na zaštitu privatnosti/zaštitu osobnih podataka. |
||||||||||||||||||||||||||
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Imajući u vidu materiju koja se uređuje ovim Nacrtom prijedloga zakona te svrhu i ciljeve koji se žele postići njegovim donošenjem, u pogledu zaštite ljudskih prava isti će u smislu jačanja zaštite prava na privatnost, odnosno sprječavanje zlouporabe osobnih podataka imati učinka na građane Republike Hrvatske. |
||||||||||||||||||||||||||
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||||||||||||||||||||||||||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Nacrtom prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka neće se predlagati propisivanje administrativnih obveza, plaćanje naknada ili davanja.
|
||||||||||||||||||||||||||
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Nacrtom prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka neće se predlagati propisivanje odredbi koje bi imale učinaka na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU.
|
||||||||||||||||||||||||||
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Nacrt prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka ne uvodi naknade i davanja za poduzetnike te neće prouzročiti troškove prilagodbe zbog promjene propisa.
|
||||||||||||||||||||||||||
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Nacrt prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka nema učinaka na mikro poduzetnike.
|
||||||||||||||||||||||||||
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: S obzirom na materiju koju se predlaže urediti Nacrtom prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka isti neće imati učinaka na male i srednje poduzetnike.
|
||||||||||||||||||||||||||
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
||||||||||||||||||||||||||
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
||||||||||||||||||||||||||
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||||||||||||||||||||||||||
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|||||||||||||||||||||||||
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
MSP test |
Potreba za MSP test |
|||||||||||||||||||||||||
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||
Provođenje MSP testa |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
PRILOZI |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
||||||||||||||||||||||||||
Potpis: Ministar dr.sc. Davor Božinović
Datum: 24. travnja 2019. |
Komentari