E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo unutarnjih poslova

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Nacrt prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka

1.3.

Datum:

24. travnja 2019.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Služba za normativne poslove

 

Tel. 61 22 822

 

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:

 

 

NE

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:

 

 

NE

 

 

0
Komentiraj

2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Elektroničke baze s biometrijskim podacima domaćih i stranih državljana u Republici Hrvatskoj trenutno se vode po različitim zakonskim osnovama i nisu međusobno povezane. U sklopu borbe protiv zlouporabe identiteta svojih građana, kao i protiv nezakonitih migracija i kaznenih djela povezanih s nezakonitim migracijama, gdje je jedan od najvećih problema identifikacija osoba, Europska unija pokrenula je inicijativu povezivanja velikih IT sustava s biometrijskim podacima na europskoj razini – tzv. Interoperabilnost – te su odgovarajuće Uredbe u fazi usvajanja. Istovremeno, Republika Hrvatska susreće se s istim izazovima na nacionalnoj razini. Preduvjet za uspješno nošenje s tim izazovima, kao i za povezivanje s europskim sustavima je konsolidacija i povezivanje nacionalnih baza podataka s biometrijskim podacima, popraćeno odgovarajućim zakonom.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Način obrade biometrijskih podataka potrebno je precizno i transparentno urediti, u skladu s pravilima zaštite osobnih podataka.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

U Ministarstvu unutarnjih poslova osnovana je Radna skupina za elektroničke baze s biometrijskim podacima koja je provela cjelovitu analizu zakonske regulative kojom se uređuje uzimanje biometrijskih podataka te njihovo korištenje i pohranjivanje.

 

Utvrđeno je kako je uzimanje biometrijskih podataka te njihovo korištenje i pohranjivanje u odgovarajuće zbirke i sustave najvećim dijelom uređeno nizom važećih Zakona: Zakonom o kaznenom postupku, Zakonom o izvršavanju kazne zatvora, Zakonom o pravnim posljedicama osude, kaznenoj evidenciji i rehabilitaciji, Zakonom o policijskim poslovima i ovlastima, Zakonom o strancima, Zakonom o privremenoj i međunarodnoj zaštiti, Zakonom o osobnoj iskaznici i Zakonom o putnim ispravama hrvatskih državljana te pripadajućim pravilnicima kao i pravno obvezujućim propisima Europske unije: Uredbom  2018/1860 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. studenoga 2018. o upotrebi Schengenskog informacijskog sustava (SIS) za vraćanje državljana trećih zemalja s nezakonitim boravkom; Uredbom 2018/1861 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. studenoga 2018. o uspostavi, radu i upotrebi Schengenskog informacijskog sustava (SIS) u području granične kontrole i o izmjeni Konvencije o provedbi Schengenskog sporazuma te o izmjeni i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1987/2006; Uredbom 2018/1862 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. studenoga 2018. o uspostavi, radu i upotrebi Schengenskog informacijskog sustava (SIS) u području policijske suradnje i pravosudne suradnje u kaznenim stvarima, izmjeni i stavljanju izvan snage Odluke Vijeća 2007/533/PUP i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1986/2006 Europskog parlamenta i Vijeća i Odluke Komisije 2010/261/EU; Uredbom 2017/2225 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. studenoga 2017. o izmjeni Uredbe (EU) 2016/399 u pogledu korištenja sustavom ulaska/izlaska; Uredbom br. 767/2008 Europskog parlamenta i Vijeća od 9. srpnja 2008. o Viznom informacijskom sustavu (VIS) i razmjeni podataka među državama članicama o vizama za kratkotrajni boravak; Uredbom br. 603/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. lipnja 2013. o uspostavi sustava „Eurodac” za usporedbu otisaka prstiju za učinkovitu primjenu Uredbe (EU) br. 604/2013 o utvrđivanju kriterija i mehanizama za određivanje države članice odgovorne za razmatranje zahtjeva za međunarodnu zaštitu koji je u jednoj od država članica podnio državljanin treće zemlje ili osoba bez državljanstva i o zahtjevima za usporedbu s podacima iz Eurodaca od strane tijela kaznenog progona država članica i Europola u svrhu kaznenog progona te o izmjeni Uredbe (EU) br. 1077/2011 o osnivanju Europske agencije za operativno upravljanje opsežnim informacijskim sustavima u području slobode, sigurnosti i pravde (preinaka); Uredbom br. 2018/1241 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. rujna 2018. godine o izmjeni Uredbe 2016/794 u svrhu uspostave Europskog sustava za informacije o putovanjima i odobravanje putovanja (ETIAS).

 

Ovim Nacrtom prijedloga zakona uređuje se način obrade biometrijskih podataka pohranjenih u postojeće zbirke i sustave unutar Republike Hrvatske, kao i u informacijske sustave Europske unije.

 

Ključni zajednički informacijski sustavi na razini Europske Unije već su uspostavljeni ili je njihova uspostava u tijeku, kao i mjere za postizanje interoperabilnosti tih informacijskih sustava međusobno i s informacijskim sustavima država članica, među kojima i s Republikom Hrvatskom.

 

Upravljanje informacijama u Republici Hrvatskoj i u Europskoj uniji može i mora biti djelotvornije i učinkovitije uz potpuno poštovanje temeljnih prava i prava na zaštitu osobnih podataka, i to radi bolje zaštite građana od prijevara povezanih s identitetom, kao i bolje zaštite granica, boljeg upravljanja migracijama i jačanja unutarnje sigurnosti u korist svih građana.

 

0
Komentiraj

3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

Što je cilj koji se namjerava postići?

Precizno i transparentno urediti način obrade biometrijskih podataka.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Očekuje se učinkovita zaštita hrvatskih i europskih građana od zlouporabe njihovih osobnih podataka te učinkovitije upravljanje informacijama u borbi protiv nezakonitih migracija, terorizma i ozbiljnog kriminala.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

Do kraja 2019. godine.

 

0
Komentiraj

4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

 

Izrada Nacrta prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka

Obrazloženje:

 

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

 

Nenormativnim rješenjima nije moguće postići ciljeve navedene u točkama 2. i 3. ovoga Obrasca.

 

0
Komentiraj

5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIIH UČINAKA I ADRESATA

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

NE

NE

NE

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

NE

NE

NE

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

NE

NE

NE

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

NE

NE

NE

Cijena roba i usluga

NE

NE

NE

Uvjet za poslovanje na tržištu

NE

NE

NE

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

NE

NE

NE

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

NE

NE

NE

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

NE

NE

NE

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

NE

NE

NE

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

NE

NE

NE

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

NE

NE

NE

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

NE

NE

NE

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

 

S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, njegovo provođenje neće utjecati na gospodarstvo ili slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala, odnosno isti neće prouzročiti gospodarske učinke navedene u točkama od 5.1.1. do 5.1.14.

Utvrdite veličinu adresata:

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.

 

S o bzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti gospodarske učinke na adresate navedene u točkama od 5.1.16. do 5.1.26.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

NE

NE

NE

mali

NE

NE

NE

veliki

NE

NE

NE

 

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

NE

NE

NE

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

NE

NE

NE

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

NE

NE

NE

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.

 

S o bzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakon osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti ne proizvodi učinke navedene u točkama od 5.2.1. do 5.2.4.

Utvrdite veličinu adresata:

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.

 

S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti učinke na adresate navedene u točkama od 5.2.6. do 5.2.16.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

NE

NE

NE

mali

NE

NE

NE

veliki

NE

NE

NE

 

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

NE

NE

NE

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

NE

NE

NE

Socijalna uključenost

NE

NE

NE

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

NE

NE

NE

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

NE

NE

NE

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.

 

S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava isti neće prouzročiti socijalne učinke iz točaka od 5.3.1. do 5.3.7.

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.

 

S o bzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti nema učinaka na adresate iz točaka od 5.2.9. do točke 5.2.19.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

NE

NE

NE

mali

NE

NE

NE

veliki

NE

NE

NE

 

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

NE

NE

NE

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

NE

NE

NE

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

NE

NE

NE

Status regulirane profesije

NE

NE

NE

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

NE

NE

NE

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

NE

NE

NE

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

NE

NE

NE

Odnos između privatnog i poslovnog života

NE

NE

NE

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

NE

NE

NE

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

NE

NE

NE

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

NE

NE

NE

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

NE

NE

NE

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13.

 

S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava  isti neće prouzročiti učinke na rad i tržište rada navedene u točkama od 5.4.1. do 5.4.13.

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

 

S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti učinke na subjekte rada i tržište rada iz točaka od 5.4.14. do točke 5.4.25.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

NE

NE

NE

mali

NE

NE

NE

veliki

NE

NE

NE

 

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

Utjecaj na klimu

NE

NE

NE

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

NE

NE

NE

Korištenje energije

NE

NE

NE

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

NE

NE

NE

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

NE

NE

NE

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

NE

NE

NE

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

NE

NE

NE

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

NE

NE

NE

Zaštita od utjecaja kemikalija

NE

NE

NE

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.

 

S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava isti neće prouzročiti učinke na zaštitu okoliša iz točaka od 5.5.1. do 5.5.10.

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

 

S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava,  isti neće prouzročiti učinke na adresate iz točaka od 5.5.12. do 5.5.22.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

NE

NE

NE

mali

NE

NE

NE

veliki

NE

NE

NE

 

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

NE

NE

NE

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

NE

NE

NE

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

NE

NE

NE

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

NE

NE

NE

Povreda prava na privatnost

NE

DA

NE

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

NE

NE

NE

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

NE

NE

NE

Pravo na pristup informacijama

NE

NE

NE

Drugi očekivani izravni učinak:

NE

NE

NE

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.

 

S Obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava očekuje se učinak  na zaštitu prava na privatnost, odnosno njegova primjena imat će učinak na jačanje i zaštitu jednog od temeljnih ljudskih prava - prava na zaštitu privatnosti/zaštitu osobnih podataka.

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

DA

NE

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

 

Imajući u vidu materiju koja se uređuje ovim Nacrtom prijedloga zakona te svrhu i ciljeve koji se žele postići njegovim donošenjem, u pogledu zaštite ljudskih prava isti će u smislu jačanja zaštite prava na privatnost, odnosno sprječavanje zlouporabe osobnih podataka  imati učinka na građane Republike Hrvatske.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

NE

NE

NE

mali

NE

DA

NE

veliki

NE

NE

NE

 

Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

NE

Obrazloženje:

Nacrtom prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka neće se predlagati propisivanje administrativnih obveza, plaćanje naknada ili davanja.

 

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

NE

Obrazloženje:

Nacrtom prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka neće se predlagati propisivanje odredbi koje bi imale učinaka na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU.

 

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

NE

Obrazloženje:

Nacrt prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka ne uvodi naknade i davanja za poduzetnike te neće prouzročiti troškove prilagodbe zbog promjene propisa.

 

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

NE

Obrazloženje:

Nacrt prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka nema učinaka na mikro poduzetnike.

 

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje:

S obzirom na materiju koju se predlaže urediti Nacrtom prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka isti neće imati učinaka na male i  srednje poduzetnike.

 

Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

NE

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

NE

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

NE

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

NE

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

NE

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

NE

MSP test

Potreba za MSP test

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

Provođenje MSP testa

 

NE

Provođenje SCM metodologije

 

NE

PRILOZI

 

 

 

POTPIS ČELNIKA TIJELA

Potpis:

Ministar

dr.sc. Davor Božinović

 

 

Datum: 24. travnja 2019.

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2022 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.