Nacrt prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka
1.3.
Datum:
24. travnja 2019.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Služba za normativne poslove
Tel. 61 22 822
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
NE
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
NE
2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Elektroničke baze s biometrijskim podacima domaćih i stranih državljana u Republici Hrvatskoj trenutno se vode po različitim zakonskim osnovama i nisu međusobno povezane. U sklopu borbe protiv zlouporabe identiteta svojih građana, kao i protiv nezakonitih migracija i kaznenih djela povezanih s nezakonitim migracijama, gdje je jedan od najvećih problema identifikacija osoba, Europska unija pokrenula je inicijativu povezivanja velikih IT sustava s biometrijskim podacima na europskoj razini – tzv. Interoperabilnost – te su odgovarajuće Uredbe u fazi usvajanja. Istovremeno, Republika Hrvatska susreće se s istim izazovima na nacionalnoj razini. Preduvjet za uspješno nošenje s tim izazovima, kao i za povezivanje s europskim sustavima je konsolidacija i povezivanje nacionalnih baza podataka s biometrijskim podacima, popraćeno odgovarajućim zakonom.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Način obrade biometrijskih podataka potrebno je precizno i transparentno urediti, u skladu s pravilima zaštite osobnih podataka.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
U Ministarstvu unutarnjih poslova osnovana je Radna skupina za elektroničke baze s biometrijskim podacima koja je provela cjelovitu analizu zakonske regulative kojom se uređuje uzimanje biometrijskih podataka te njihovo korištenje i pohranjivanje.
Utvrđeno je kako je uzimanje biometrijskih podataka te njihovo korištenje i pohranjivanje u odgovarajuće zbirke i sustave najvećim dijelom uređeno nizom važećih Zakona: Zakonom o kaznenom postupku, Zakonom o izvršavanju kazne zatvora, Zakonom o pravnim posljedicama osude, kaznenoj evidenciji i rehabilitaciji, Zakonom o policijskim poslovima i ovlastima, Zakonom o strancima, Zakonom o privremenoj i međunarodnoj zaštiti, Zakonom o osobnoj iskaznici i Zakonom o putnim ispravama hrvatskih državljana te pripadajućim pravilnicima kao i pravno obvezujućim propisima Europske unije: Uredbom 2018/1860 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. studenoga 2018. o upotrebi Schengenskog informacijskog sustava (SIS) za vraćanje državljana trećih zemalja s nezakonitim boravkom; Uredbom 2018/1861 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. studenoga 2018. o uspostavi, radu i upotrebi Schengenskog informacijskog sustava (SIS) u području granične kontrole i o izmjeni Konvencije o provedbi Schengenskog sporazuma te o izmjeni i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1987/2006; Uredbom 2018/1862 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. studenoga 2018. o uspostavi, radu i upotrebi Schengenskog informacijskog sustava (SIS) u području policijske suradnje i pravosudne suradnje u kaznenim stvarima, izmjeni i stavljanju izvan snage Odluke Vijeća 2007/533/PUP i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1986/2006 Europskog parlamenta i Vijeća i Odluke Komisije 2010/261/EU; Uredbom 2017/2225 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. studenoga 2017. o izmjeni Uredbe (EU) 2016/399 u pogledu korištenja sustavom ulaska/izlaska; Uredbom br. 767/2008 Europskog parlamenta i Vijeća od 9. srpnja 2008. o Viznom informacijskom sustavu (VIS) i razmjeni podataka među državama članicama o vizama za kratkotrajni boravak; Uredbom br. 603/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. lipnja 2013. o uspostavi sustava „Eurodac” za usporedbu otisaka prstiju za učinkovitu primjenu Uredbe (EU) br. 604/2013 o utvrđivanju kriterija i mehanizama za određivanje države članice odgovorne za razmatranje zahtjeva za međunarodnu zaštitu koji je u jednoj od država članica podnio državljanin treće zemlje ili osoba bez državljanstva i o zahtjevima za usporedbu s podacima iz Eurodaca od strane tijela kaznenog progona država članica i Europola u svrhu kaznenog progona te o izmjeni Uredbe (EU) br. 1077/2011 o osnivanju Europske agencije za operativno upravljanje opsežnim informacijskim sustavima u području slobode, sigurnosti i pravde (preinaka); Uredbom br. 2018/1241 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. rujna 2018. godine o izmjeni Uredbe 2016/794 u svrhu uspostave Europskog sustava za informacije o putovanjima i odobravanje putovanja (ETIAS).
Ovim Nacrtom prijedloga zakona uređuje se način obrade biometrijskih podataka pohranjenih u postojeće zbirke i sustave unutar Republike Hrvatske, kao i u informacijske sustave Europske unije.
Ključni zajednički informacijski sustavi na razini Europske Unije već su uspostavljeni ili je njihova uspostava u tijeku, kao i mjere za postizanje interoperabilnosti tih informacijskih sustava međusobno i s informacijskim sustavima država članica, među kojima i s Republikom Hrvatskom.
Upravljanje informacijama u Republici Hrvatskoj i u Europskoj uniji može i mora biti djelotvornije i učinkovitije uz potpuno poštovanje temeljnih prava i prava na zaštitu osobnih podataka, i to radi bolje zaštite građana od prijevara povezanih s identitetom, kao i bolje zaštite granica, boljeg upravljanja migracijama i jačanja unutarnje sigurnosti u korist svih građana.
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
Što je cilj koji se namjerava postići?
Precizno i transparentno urediti način obrade biometrijskih podataka.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Očekuje se učinkovita zaštita hrvatskih i europskih građana od zlouporabe njihovih osobnih podataka te učinkovitije upravljanje informacijama u borbi protiv nezakonitih migracija, terorizma i ozbiljnog kriminala.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Do kraja 2019. godine.
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Izrada Nacrta prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka
Obrazloženje:
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nenormativnim rješenjima nije moguće postići ciljeve navedene u točkama 2. i 3. ovoga Obrasca.
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIIH UČINAKA I ADRESATA
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
NE
NE
NE
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
NE
NE
NE
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
NE
NE
NE
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
NE
NE
NE
Cijena roba i usluga
NE
NE
NE
Uvjet za poslovanje na tržištu
NE
NE
NE
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
NE
NE
NE
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
NE
NE
NE
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
NE
NE
NE
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
NE
NE
NE
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
NE
NE
NE
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
NE
NE
NE
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
NE
NE
NE
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, njegovo provođenje neće utjecati na gospodarstvo ili slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala, odnosno isti neće prouzročiti gospodarske učinke navedene u točkama od 5.1.1. do 5.1.14.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti gospodarske učinke na adresate navedene u točkama od 5.1.16. do 5.1.26.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
NE
NE
NE
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
NE
NE
NE
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
NE
NE
NE
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakon osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti ne proizvodi učinke navedene u točkama od 5.2.1. do 5.2.4.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti učinke na adresate navedene u točkama od 5.2.6. do 5.2.16.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
NE
NE
NE
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
NE
NE
NE
Socijalna uključenost
NE
NE
NE
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
NE
NE
NE
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
NE
NE
NE
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava isti neće prouzročiti socijalne učinke iz točaka od 5.3.1. do 5.3.7.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti nema učinaka na adresate iz točaka od 5.2.9. do točke 5.2.19.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
NE
NE
NE
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
NE
NE
NE
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
NE
NE
NE
Status regulirane profesije
NE
NE
NE
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
NE
NE
NE
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
NE
NE
NE
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
NE
NE
NE
Odnos između privatnog i poslovnog života
NE
NE
NE
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
NE
NE
NE
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
NE
NE
NE
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
NE
NE
NE
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
NE
NE
NE
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava isti neće prouzročiti učinke na rad i tržište rada navedene u točkama od 5.4.1. do 5.4.13.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti učinke na subjekte rada i tržište rada iz točaka od 5.4.14. do točke 5.4.25.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Utjecaj na klimu
NE
NE
NE
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
NE
NE
NE
Korištenje energije
NE
NE
NE
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
NE
NE
NE
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
NE
NE
NE
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
NE
NE
NE
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
NE
NE
NE
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
NE
NE
NE
Zaštita od utjecaja kemikalija
NE
NE
NE
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava isti neće prouzročiti učinke na zaštitu okoliša iz točaka od 5.5.1. do 5.5.10.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti učinke na adresate iz točaka od 5.5.12. do 5.5.22.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
NE
NE
NE
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
NE
NE
NE
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
NE
NE
NE
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
NE
NE
NE
Povreda prava na privatnost
NE
DA
NE
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
NE
NE
NE
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
NE
NE
NE
Pravo na pristup informacijama
NE
NE
NE
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.
S Obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava očekuje se učinak na zaštitu prava na privatnost, odnosno njegova primjena imat će učinak na jačanje i zaštitu jednog od temeljnih ljudskih prava - prava na zaštitu privatnosti/zaštitu osobnih podataka.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
DA
NE
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Imajući u vidu materiju koja se uređuje ovim Nacrtom prijedloga zakona te svrhu i ciljeve koji se žele postići njegovim donošenjem, u pogledu zaštite ljudskih prava isti će u smislu jačanja zaštite prava na privatnost, odnosno sprječavanje zlouporabe osobnih podataka imati učinka na građane Republike Hrvatske.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
DA
NE
veliki
NE
NE
NE
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
NE
Obrazloženje:
Nacrtom prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka neće se predlagati propisivanje administrativnih obveza, plaćanje naknada ili davanja.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
NE
Obrazloženje:
Nacrtom prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka neće se predlagati propisivanje odredbi koje bi imale učinaka na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
NE
Obrazloženje:
Nacrt prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka ne uvodi naknade i davanja za poduzetnike te neće prouzročiti troškove prilagodbe zbog promjene propisa.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
NE
Obrazloženje:
Nacrt prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka nema učinaka na mikro poduzetnike.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
S obzirom na materiju koju se predlaže urediti Nacrtom prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka isti neće imati učinaka na male i srednje poduzetnike.
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
NE
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
NE
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
NE
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
NE
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
NE
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
NE
MSP test
Potreba za MSP test
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo unutarnjih poslova
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka
1.3.
Datum:
24. travnja 2019.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Služba za normativne poslove
Tel. 61 22 822
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
NE
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
NE
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Elektroničke baze s biometrijskim podacima domaćih i stranih državljana u Republici Hrvatskoj trenutno se vode po različitim zakonskim osnovama i nisu međusobno povezane. U sklopu borbe protiv zlouporabe identiteta svojih građana, kao i protiv nezakonitih migracija i kaznenih djela povezanih s nezakonitim migracijama, gdje je jedan od najvećih problema identifikacija osoba, Europska unija pokrenula je inicijativu povezivanja velikih IT sustava s biometrijskim podacima na europskoj razini – tzv. Interoperabilnost – te su odgovarajuće Uredbe u fazi usvajanja. Istovremeno, Republika Hrvatska susreće se s istim izazovima na nacionalnoj razini. Preduvjet za uspješno nošenje s tim izazovima, kao i za povezivanje s europskim sustavima je konsolidacija i povezivanje nacionalnih baza podataka s biometrijskim podacima, popraćeno odgovarajućim zakonom.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Način obrade biometrijskih podataka potrebno je precizno i transparentno urediti, u skladu s pravilima zaštite osobnih podataka.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
U Ministarstvu unutarnjih poslova osnovana je Radna skupina za elektroničke baze s biometrijskim podacima koja je provela cjelovitu analizu zakonske regulative kojom se uređuje uzimanje biometrijskih podataka te njihovo korištenje i pohranjivanje.
Utvrđeno je kako je uzimanje biometrijskih podataka te njihovo korištenje i pohranjivanje u odgovarajuće zbirke i sustave najvećim dijelom uređeno nizom važećih Zakona: Zakonom o kaznenom postupku, Zakonom o izvršavanju kazne zatvora, Zakonom o pravnim posljedicama osude, kaznenoj evidenciji i rehabilitaciji, Zakonom o policijskim poslovima i ovlastima, Zakonom o strancima, Zakonom o privremenoj i međunarodnoj zaštiti, Zakonom o osobnoj iskaznici i Zakonom o putnim ispravama hrvatskih državljana te pripadajućim pravilnicima kao i pravno obvezujućim propisima Europske unije: Uredbom 2018/1860 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. studenoga 2018. o upotrebi Schengenskog informacijskog sustava (SIS) za vraćanje državljana trećih zemalja s nezakonitim boravkom; Uredbom 2018/1861 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. studenoga 2018. o uspostavi, radu i upotrebi Schengenskog informacijskog sustava (SIS) u području granične kontrole i o izmjeni Konvencije o provedbi Schengenskog sporazuma te o izmjeni i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1987/2006; Uredbom 2018/1862 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. studenoga 2018. o uspostavi, radu i upotrebi Schengenskog informacijskog sustava (SIS) u području policijske suradnje i pravosudne suradnje u kaznenim stvarima, izmjeni i stavljanju izvan snage Odluke Vijeća 2007/533/PUP i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1986/2006 Europskog parlamenta i Vijeća i Odluke Komisije 2010/261/EU; Uredbom 2017/2225 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. studenoga 2017. o izmjeni Uredbe (EU) 2016/399 u pogledu korištenja sustavom ulaska/izlaska; Uredbom br. 767/2008 Europskog parlamenta i Vijeća od 9. srpnja 2008. o Viznom informacijskom sustavu (VIS) i razmjeni podataka među državama članicama o vizama za kratkotrajni boravak; Uredbom br. 603/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. lipnja 2013. o uspostavi sustava „Eurodac” za usporedbu otisaka prstiju za učinkovitu primjenu Uredbe (EU) br. 604/2013 o utvrđivanju kriterija i mehanizama za određivanje države članice odgovorne za razmatranje zahtjeva za međunarodnu zaštitu koji je u jednoj od država članica podnio državljanin treće zemlje ili osoba bez državljanstva i o zahtjevima za usporedbu s podacima iz Eurodaca od strane tijela kaznenog progona država članica i Europola u svrhu kaznenog progona te o izmjeni Uredbe (EU) br. 1077/2011 o osnivanju Europske agencije za operativno upravljanje opsežnim informacijskim sustavima u području slobode, sigurnosti i pravde (preinaka); Uredbom br. 2018/1241 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. rujna 2018. godine o izmjeni Uredbe 2016/794 u svrhu uspostave Europskog sustava za informacije o putovanjima i odobravanje putovanja (ETIAS).
Ovim Nacrtom prijedloga zakona uređuje se način obrade biometrijskih podataka pohranjenih u postojeće zbirke i sustave unutar Republike Hrvatske, kao i u informacijske sustave Europske unije.
Ključni zajednički informacijski sustavi na razini Europske Unije već su uspostavljeni ili je njihova uspostava u tijeku, kao i mjere za postizanje interoperabilnosti tih informacijskih sustava međusobno i s informacijskim sustavima država članica, među kojima i s Republikom Hrvatskom.
Upravljanje informacijama u Republici Hrvatskoj i u Europskoj uniji može i mora biti djelotvornije i učinkovitije uz potpuno poštovanje temeljnih prava i prava na zaštitu osobnih podataka, i to radi bolje zaštite građana od prijevara povezanih s identitetom, kao i bolje zaštite granica, boljeg upravljanja migracijama i jačanja unutarnje sigurnosti u korist svih građana.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
Što je cilj koji se namjerava postići?
Precizno i transparentno urediti način obrade biometrijskih podataka.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Očekuje se učinkovita zaštita hrvatskih i europskih građana od zlouporabe njihovih osobnih podataka te učinkovitije upravljanje informacijama u borbi protiv nezakonitih migracija, terorizma i ozbiljnog kriminala.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Do kraja 2019. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Izrada Nacrta prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka
Obrazloženje:
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nenormativnim rješenjima nije moguće postići ciljeve navedene u točkama 2. i 3. ovoga Obrasca.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIIH UČINAKA I ADRESATA
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
NE
NE
NE
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
NE
NE
NE
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
NE
NE
NE
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
NE
NE
NE
Cijena roba i usluga
NE
NE
NE
Uvjet za poslovanje na tržištu
NE
NE
NE
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
NE
NE
NE
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
NE
NE
NE
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
NE
NE
NE
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
NE
NE
NE
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
NE
NE
NE
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
NE
NE
NE
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
NE
NE
NE
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, njegovo provođenje neće utjecati na gospodarstvo ili slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala, odnosno isti neće prouzročiti gospodarske učinke navedene u točkama od 5.1.1. do 5.1.14.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.
S o bzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti gospodarske učinke na adresate navedene u točkama od 5.1.16. do 5.1.26.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
NE
NE
NE
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
NE
NE
NE
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
NE
NE
NE
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.
S o bzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakon osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti ne proizvodi učinke navedene u točkama od 5.2.1. do 5.2.4.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti učinke na adresate navedene u točkama od 5.2.6. do 5.2.16.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
NE
NE
NE
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
NE
NE
NE
Socijalna uključenost
NE
NE
NE
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
NE
NE
NE
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
NE
NE
NE
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava isti neće prouzročiti socijalne učinke iz točaka od 5.3.1. do 5.3.7.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.
S o bzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti nema učinaka na adresate iz točaka od 5.2.9. do točke 5.2.19.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
NE
NE
NE
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
NE
NE
NE
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
NE
NE
NE
Status regulirane profesije
NE
NE
NE
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
NE
NE
NE
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
NE
NE
NE
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
NE
NE
NE
Odnos između privatnog i poslovnog života
NE
NE
NE
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
NE
NE
NE
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
NE
NE
NE
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
NE
NE
NE
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
NE
NE
NE
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava isti neće prouzročiti učinke na rad i tržište rada navedene u točkama od 5.4.1. do 5.4.13.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti učinke na subjekte rada i tržište rada iz točaka od 5.4.14. do točke 5.4.25.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Utjecaj na klimu
NE
NE
NE
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
NE
NE
NE
Korištenje energije
NE
NE
NE
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
NE
NE
NE
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
NE
NE
NE
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
NE
NE
NE
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
NE
NE
NE
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
NE
NE
NE
Zaštita od utjecaja kemikalija
NE
NE
NE
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava isti neće prouzročiti učinke na zaštitu okoliša iz točaka od 5.5.1. do 5.5.10.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
S obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava, isti neće prouzročiti učinke na adresate iz točaka od 5.5.12. do 5.5.22.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
NE
NE
NE
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
NE
NE
NE
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
NE
NE
NE
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
NE
NE
NE
Povreda prava na privatnost
NE
DA
NE
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
NE
NE
NE
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
NE
NE
NE
Pravo na pristup informacijama
NE
NE
NE
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.
S Obzirom da se ovim Nacrtom prijedloga zakona osiguravaju uvjeti za obradu biometrijskih podataka u informacijskim sustavima Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog viznog informacijskog sustava i Zatvorskog informacijskog sustava očekuje se učinak na zaštitu prava na privatnost, odnosno njegova primjena imat će učinak na jačanje i zaštitu jednog od temeljnih ljudskih prava - prava na zaštitu privatnosti/zaštitu osobnih podataka.
Utvrdite veličinu adresata:
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
DA
NE
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Imajući u vidu materiju koja se uređuje ovim Nacrtom prijedloga zakona te svrhu i ciljeve koji se žele postići njegovim donošenjem, u pogledu zaštite ljudskih prava isti će u smislu jačanja zaštite prava na privatnost, odnosno sprječavanje zlouporabe osobnih podataka imati učinka na građane Republike Hrvatske.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
DA
NE
veliki
NE
NE
NE
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
NE
Obrazloženje:
Nacrtom prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka neće se predlagati propisivanje administrativnih obveza, plaćanje naknada ili davanja.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
NE
Obrazloženje:
Nacrtom prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka neće se predlagati propisivanje odredbi koje bi imale učinaka na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
NE
Obrazloženje:
Nacrt prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka ne uvodi naknade i davanja za poduzetnike te neće prouzročiti troškove prilagodbe zbog promjene propisa.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
NE
Obrazloženje:
Nacrt prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka nema učinaka na mikro poduzetnike.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
S obzirom na materiju koju se predlaže urediti Nacrtom prijedloga zakona o obradi biometrijskih podataka isti neće imati učinaka na male i srednje poduzetnike.
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
NE
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
NE
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
NE
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
NE
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
NE
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
NE
MSP test
Potreba za MSP test
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
Provođenje MSP testa
NE
Provođenje SCM metodologije
NE
PRILOZI
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Ministar
dr.sc. Davor Božinović
Datum: 24. travnja 2019.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova