Na temelju članka 33. stavka 9. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (»Narodne novine«, broj 41/18), ministar mora, prometa i infrastrukture donosi
PRAVILNIK
O OBAVLJANJU JAVNOG LINIJSKOG PRIJEVOZA PUTNIKA U CESTOVNOM PROMETU
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom propisuju način i postupak usklađivanja voznih redova, dokumentacija potrebna za izdavanje dozvola za javni linijski prijevoz putnika, postupak izdavanja dozvola te obrazac dozvola za javni linijski prijevoz, dokumentacija potrebna za sklapanje ugovora o prijevozu kao javnoj usluzi te postupak sklapanja ugovora o prijevozu kao javnoj usluzi.
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. aplikacija za usklađivanje voznih redova jeprogramsko rješenje izrađeno u svrhu evidentiranja postojećih voznih redova, usklađivanja i izmjene važećih voznih redova, međužupanijskih i međunarodnih linija javnog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu, podataka iz mreža linija javne uslugei linija koje se obavljaju na temelju ugovora o koncesiji
2. davatelj javne usluge je nadležno upravno tijelo jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave, Grad Zagreb ili više njih, koje sklapa ugovor o javnoj usluzi
3. dozvola za županijsku liniju je akt kojim se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na županijskoj liniji do sklapanja ugovora o javnoj usluzi
4. dozvola za međužupanijsku liniju je akt kojim se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na međužupanijskoj liniji
5. dozvola za međunarodnu liniju za treće države je akt kojim se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na međunarodnoj liniji za treće države
6. izmijenjena linija je postojeća linija u kojoj se mijenja vrijeme polaska odnosno dolaska, mijenja itinerar bez promjene vremena polaska, smanjuje broj polazaka, smanjuje broj stajališta, smanjuje učestalost održavanja, te skraćuje relacija ili mijenja način održavanja linije sa stalne na sezonsku; izmijenjena linija je i postojeća linija u kojoj se mijenjaju stajališta unutar istog mjesta i vremena polazaka unutar zaštitnog vremena propisanog ovim Pravilnikom
7. međužupanijska linija je linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika između dviju ili više jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno između Grada Zagreba i jedne ili više jedinica područne (regionalne) samouprave
8. međunarodna linija za treće države je linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika između Republike Hrvatske i država koje nisu članice Europske unije, a na kojima nije dozvoljeno obavljanje unutarnjeg prijevoza putnika
9. mreža linija je pisani akt koji sadrži popis linija na određenom području, broj polazaka, naziv i broj stajališta, vrijeme polazaka/dolazaka,učestalost i način održavanja linija i udaljenost između stajališta i itinerar, a koja je utvrđena na temelju prijevozne ponude i potražnje, odnosno analize prijevozne ponude drugih prometnih grana, poštujući minimalni standard dostupnosti utvrđen ovisno o veličini i statusu gradova i naselja te broju stanovnika na određenom području
10. naručitelj posebnog linijskog prijevoza je pravna osoba ili fizička osoba – obrtnik koja s prijevoznikom sklapa ugovor o posebnom linijskom prijevozu samo za prijevoz pojedinih skupina putnika. Naručitelj prijevoza ovisno o skupini putnika koja se prevozi može biti:
a) jedinica lokalne (regionalne) samouprave i škola za prijevoz učenika od i do škole, ili slične odgojno obrazovne ustanove (odgojni dom i sl.)
b) udruga osoba s tjelesnim oštećenjem za prijevoz svojih članova, te zdravstvena ustanova, za prijevoz osoba kojima je potrebna medicinska njega
c) poslodavac za svoje zaposlenike, odnosno sindikat za svoje članove, za prijevoz radnika između mjesta prebivališta i mjesta rada.
11. nova linija je linija koja se predlaže po novom voznom redu koji ranije nije postojao; nova linija je i postojeća linija na kojoj se mijenja itinerar uz promjenu vremena polaska, na kojoj se uvode novi polasci, na kojoj se uvode nova stajališta, koja se produljuje, na kojoj se povećava razdoblje održavanja sa sezonske na stalnu, te povećava učestalost održavanja
12. područje javne usluge je obavljanje prijevoza u linijskom prijevozu na području jedne županije ili više županija odnosno regija putem mreže linija pod uvjetima definiranim propisom kojim se uređuje prijevoz u cestovnom prometu
13. polazak je vremenom označen početak obavljanja prijevoza s autobusnog kolodvora odnosno stajališta
14. pružatelj javne usluge je pravna ili fizička osoba - obrtnik koja posjeduje licenciju za obavljanje prijevoza putnika u cestovnom prometu i ima sklopljen ugovor o javnoj usluzi
15. relacija je udaljenost između dva mjesta na liniji koja su u voznom redu označena kao autobusni kolodvori, odnosno stajališta
16. sezonska linija je linija koja se održava u vremenskom razdoblju kraćem od šest mjeseci tijekom godine
17. stajalište je mjesto za ulazak ili izlazak putnika utvrđeno u voznom redu; u nazivu stajališta mora biti naveden naziv mjesta (grada, općine, naselja), a mogu biti navedeni i drugi podaci koji preciznije određuju njegovu lokaciju
18. stalna linija je linija koja se održava u vremenskom razdoblju dužem od šest mjeseci tijekom godine
19. učestalost održavanja linije je način održavanja linije koji može biti svakodnevni ili po unaprijed utvrđenim danima
20. ugovor o javnoj usluzi je ugovor u smislu odredbi Uredbe 1370/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007. o uslugama javnog željezničkog i cestovnog prijevoza putnika i stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 1191/69 i (EEZ) br. 1107/70 koja je izmijenjena i dopunjena Uredbom (EU) 2016/2338 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o izmjeni Uredbe (EZ) br. 1370/2007 u pogledu otvaranja tržišta za usluge domaćeg željezničkog prijevoza putnika (u daljnjem tekstu: Uredba)
21. usklađivanje voznih redova je postupak u kojem se utvrđuje da li je predložene vozne redove novih i izmijenjenih linija na kojima se mijenja vrijeme polaska moguće odobriti u odnosu na vozne redove postojećih linija (u skladu sa zaštitnim vremenima propisanim ovim Pravilnikom) te u odnosu na postojeće ugovore o javnoj usluzi
22. »vrijednost ugovora o javnoj usluzi« je umnožak godišnje kilometraže i ugovorene cijene prijevoza koja može biti jednaka ili veća od minimalne cijene pružanja javne usluge prijevoza
23. zaštitno vrijeme je najmanji propisani vremenski razmak zaštite polaska/dolaska postojeće linije u odnosu na polaske/dolaske novo predložene linije ili linije kojoj se mijenja vrijeme polaska u zajedničkim mjestima stajalištima
24. županijska linija je linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika na području iste jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba; županijska linija može prometovati bez zaustavljanja i preko područja susjedne jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba, ako je takvo prometovanje uvjetovano cestovnom mrežom; županijska linija je i linija koja je sastavni dio mreže linija javne usluge.
II. USKLAĐIVANJE VOZNIH REDOVA
Članak 3.
(1)Postupak usklađivanja voznih redova provodi se za nove i izmijenjene međužupanijske i međunarodne linije za treće države na kojima se mijenja vrijeme polaska odnosno dolaska, mijenja itinerar bez promjene vremena polaska te za postojeće linije u kojima se mijenjaju stajališta unutar istog mjesta i vremena polazaka unutar zaštitnog vremena propisanog ovim Pravilnikom.
(2)Za nove i izmijenjene međužupanijske linije čija duljina u jednom smjeru ne prelazi 100 km i koje su dio ugovora o javnoj usluzi ne provodi se postupak usklađivanja iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Usklađivanje voznih redova iz stavka 1. ovoga članka obavlja Hrvatska gospodarska komora.
(4) Prijedlozi voznih redova podnose se u elektroničkom obliku putem aplikacije za usklađivanje voznih redova na propisanom obrascu tijekom cijele godine,a postupak usklađivanja se provodi dva puta godišnje sukladno ovom Pravilniku i Poslovniku o usklađivanju voznih redova.
(5) Poslovnik iz stavka 4. ovoga članka donosi Hrvatska gospodarska komora.
Članak 4.
(1) Vozni red utvrđuje prijevoznik sukladno ovom Pravilniku i Pravilniku o daljinaru i najmanjem voznom vremenu (»Narodne novine«, broj 57/18), na propisanom obrascu, pri čemu se vrsta linije upisuje kao stalna ili sezonska odnosno direktna, ekspresna ili putnička.
(2) U napomeni voznog reda upisuju se podaci o razdoblju održavanja linije i korištenju trajektnih linija.
(3) Vozni red mora glasiti na prijevoznika.
(4) Ako prijevoz obavlja zajednički više prijevoznika, vozni red mora glasiti na sve prijevoznike i sadržavati podatke iz stavka 1. ovoga članka, a odnosi između prijevoznika uređuju se pisanim ugovorom o zajedničkom obavljanju prijevoza.
(5) Vozni red za međužupanijsku i međunarodnu liniju za treće države mora imati najmanje jedan polazak i jedan povratak.
(6) U vozni red međunarodne linije za treće države prijevoznik upisuje, osim naziva stajališta i kilometraže, i naziv graničnog prijelaza Republike Hrvatske i treće države odnosno države preko čijeg teritorija linija prometuje, vrijeme dolaska na granični prijelaz i vrijeme polaska s graničnog prijelaza.
(7) Vozni red za međunarodnu liniju za treće države mora biti napisan na hrvatskom jeziku i jednom od svjetskih jezika.
(8) Prijevoznik je odgovoran za točnost podataka upisanih u vozni red.
Članak 5.
(1) Zaprimljeni prijedlozi voznih redova za usklađivanje obrađuju se dva puta godišnje kako slijedi:
– prijedlozi zaprimljeni do 30. travnja – od 1. do 15. svibnja
– prijedlozi zaprimljeni do 31. listopada – od 1. do 15. studenog.
(2)Hrvatska gospodarska komora dužna je, najkasnije do kraja mjeseca u kojem se obrađuju predloženi vozni redovi, objaviti izvješće o usklađenosti voznih redova na svojoj web stranici.
(3) Prijevoznici mogu na izvješće iz stavka 2. ovoga članka Hrvatskoj gospodarskoj komori dostaviti pisane prigovore na status usklađenosti u roku od 30 dana od dana objave izvješća.
(4) Hrvatska gospodarska komora dužna je prijevoznicima dostaviti izvješće o odlukama na zaprimljene prigovore.
Članak 6.
(1) Za usklađivanje novih voznih redova za međužupanijske i međunarodne linije za treće države prijevoznik je dužan uplatiti Hrvatskoj gospodarskoj komori nepovratnu naknadu u iznosu od 400,00 kuna po polasku.
(2) Za usklađivanje izmijenjenih voznih redova za međužupanijske i međunarodne linije za treće države prijevoznik je dužan Hrvatskoj gospodarskoj komori uplatiti nepovratnu naknadu u iznosu od 200,00 kuna po izmijenjenom polasku.
(3) Prijevoznik je dužan prije predaje prijedloga voznog reda dostaviti Hrvatskoj gospodarskoj komori dokaz o uplati naknade iz stavka 1. i 2. ovoga članka.
(4) Sredstva prikupljena od naknada iz stavaka 1. i 2. ovoga članka namjenski će se utrošiti za troškove usklađivanja, rad Povjerenstva i unapređenje djelatnosti prijevoza putnika.
(5) Hrvatska gospodarska komora će najkasnije do 30. lipnja tekuće godine objaviti na svojoj web stranici izvješće o prikupljenim i utrošenim sredstvima iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, za proteklu godinu.
Mjerila za odlučivanje u postupku usklađivanja
Članak 7.
(1) U postupku usklađivanja voznih redova, u obzir se uzima vremenski razmak zaštite polazaka za dva najudaljenija zajednička stajališta. Taj vremenski razmak zaštite polazaka primjenjuje se i za sva druga zajednička stajališta.
(2) Vozni red za liniju na kojoj se mijenja vrijeme polaska za koji postoji opravdani prigovor s jednim ili više voznih redova postojećih linija, može se uskladiti samo ako je dobivena suglasnost svih zainteresiranih prijevoznika.
(3) Ako se usklađuje vozni red za liniju koja ima više polazaka, a bilo koji od polazaka nije moguće uskladiti, vozni red se ne usklađuje u cijelosti.
(4) Ako se usklađuje vozni red za liniju koja ima različito razdoblje održavanja ili učestalost održavanja u odnosu na vozni red postojeće linije, takav vozni red se može uskladiti.
(5) Ako se usklađuje vozni red na liniji na kojoj se koriste trajektne luke, te trajektne luke potrebno je navesti u napomeni, ali te trajektne luke ne smatraju se stajalištem i ne mogu se osporavati stajalištima navedenim u istom mjestu, u voznom redu postojećih ili novopredloženih linija.
(6) Ako se usklađuje vozni red koji u istom mjestu ima dva autobusna kolodvora odnosno stajališta, primjenjuje se propisani vremenski razmak zaštite polazaka za to mjesto.
(7) Ako se usklađuje vozni red koji ima dva zajednička stajališta s voznim redom postojeće linije, a prometuje različitim itinerarom u odnosu na postojeću liniju, primjenjuje se vremenski razmak zaštite polazaka za kraću relaciju između ta dva stajališta.
(8) Ako su u postupku usklađivanja vozni red kojim se mijenja postojeća linija i vozni red za novu liniju, a međusobno se nalaze unutar vremenskog razmaka zaštite polazaka, uskladit će se vozni red kojim se predlaže izmjena postojeće linije.
(9) Pri usklađivanju voznih redova za izmjenu postojećih linija, na kojima je navedeno više polazaka, usklađuje se samo polazak ili polasci čija se izmjena predlaže.
(10) U postupku usklađivanja novih voznih redova na međunarodnim linijama za treće države prihvaća se zadržavanje na pojedinim stajalištima u trajanju do 30 minuta, a na međužupanijskim linijama u trajanju do 15 minuta.
Međužupanijske linije
Članak 8.
(1) Pri usklađivanju voznih redova za međužupanijske linije primjenjuje se sljedeći vremenski razmak zaštite polazaka/dolazaka u odnosu na vozne redove postojećih međužupanijskih linija ili vozne redove izmijenjenih ili novopredloženih linija:
Dužina linije, odnosno relacije između dva najudaljenija zajednička stajališta
Najmanja vremenska razlika u minutama
km
prije/poslije
do 100
45
101 – 200
60
201 – 400
90
preko 400
120
(2) Vozni red za novu ili izmijenjenu međužupanijsku liniju u kojem se mijenja vrijeme polaska ne može se uskladiti ako u odnosu na vozni red postojeće međužupanijske linije ima dva ili više zajedničkih stajališta, a predloženi se polazak odnosno dolazak u najmanje jednom zajedničkom stajalištu nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka.
(3) Voznim redovima međužupanijskih linija mogu se osporavati samo vozni redovi međužupanijskih linija.
(4) Stajališta na novim putničkim linijama moraju biti u svim gradovima i općinama prema itineraru linije, a vozni red mora sadržavati najmanje tri stajališta u tri različite jedinice lokalne samouprave.
(5) Ako su u voznom redu nove putničke međužupanijske linije navedena stajališta u naseljima na području jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba u kojoj se županijski odnosno lokalni linijski prijevoz putnika obavlja na temelju ugovora o javnoj usluzi, postupak usklađivanja voznih redova može se provesti ako je prijevoznik uz zahtjev za usklađivanje voznog reda priložio i suglasnost jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba na čijem području linija ima stajališta.
Međunarodne linije za treće države
Članak 9.
(1) Pri usklađivanju voznih redova za međunarodne linije za treće države primjenjuje se sljedeći vremenski razmak zaštite polazaka/dolazaka u odnosu na postojeće međunarodne linije za treće države:
Dužina linije, odnosno relacije između dva najudaljenija zajednička stajališta
Najmanja vremenska razlika u minutama
km
prije/poslije
do 100
60
101 – 400
90
401 – 800
120
preko 800
180
(2) Vozni red za novu ili izmijenjenu međunarodnu liniju za treće države u kojem se mijenja vrijeme polaska ne može se uskladiti ako u odnosu na vozni red postojeće međunarodne linije za treće države ima najmanje jedno zajedničko stajalište u Republici Hrvatskoj i najmanje jedno zajedničko stajalište izvan Republike Hrvatske, a predloženi se polazak odnosno dolazak u najmanje jednom zajedničkom stajalištu, nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka.
(3) Voznim redovima međužupanijskih linija ne mogu se osporavati vozni redovi međunarodnih linija za treće države.
(4) Prijedlozi voznih redova novih linija usklađuju se s voznim redovima postojećih linija i voznim redovima za koje postupak izdavanja dozvola traje do jedne godine od podnošenja zahtjeva.
(5) Početna stajališta u Republici Hrvatskoj na novim međunarodnim linijama za treće države mogu biti samo u gradovima gdje postoji autobusni kolodvor, a ostala stajališta mogu biti u gradovima.
(6) Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) je dužno Hrvatskoj gospodarskoj komori dostaviti dozvole i vozne redove za međunarodni linijski prijevoz u svrhu ažuriranja podataka u aplikaciji za usklađivanje voznih redova.
Članak 10.
(1) Prigovori na izvješće o usklađivanju međužupanijskih i međunarodnih linija za treće države ovoga Pravilnika mogu se podnositi Povjerenstvu za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.
(2) Povjerenstvo za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori imenuje predsjednik Hrvatske gospodarske komore.
(3) Povjerenstvo za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori ima sedam članova od kojih se četiri imenuju iz Ministarstva, a tri člana iz Hrvatske gospodarske komore.
(4) Povjerenstvo iz stavka 3 . ovoga članka mora imati najmanje jednog tajnika.
(5) Poslovnikom o radu Povjerenstva regulira se način i postupak rada Povjerenstva. Poslovnik o radu Povjerenstva donosi Hrvatska gospodarska komora.
(6) Za naknade članovima i tajnicima Povjerenstava te za troškove održavanja aplikacije za usklađivanje voznih redova sredstva se osiguravaju iz naknada koje prijevoznici uplaćuju Hrvatskoj gospodarskoj komori prilikom predlaganja novih voznih redova i izmjena voznih redova u kojima se mijenja vrijeme polaska.
(7) Povjerenstvo za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori kontinuirano prati stanje u javnom cestovnom prijevozu putnika, prati postupak usklađivanja i predlaže mjere za poboljšanje, razmatraprimjedbe i prijedloge iz stavka 1. ovoga članka te razmatra napomene iz članka 4. stavka 2. i članka 7. stavka 5. ovoga Pravilnika.
(8) Visinu naknade članovima i tajnicima iz stavka 6. ovoga članka utvrđuje predsjednik Hrvatske gospodarske komore.
III. JAVNA USLUGA
Članak 11.
(1) Nadležno upravno tijelo jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grad Zagreb utvrđuju mrežu linija na svom području na temelju izdanih dozvola za županijski linijski prijevoz putnika odnosno koncesijskih ugovora te potrebe za prijevozom u i iz područja u kojima do sada nije postojao linijski ili neki drugi način prijevoza putnika.
(2) Prijevoznicima koji su na dan stupanja na snagu Zakona obavljali prijevoz putnika na području jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba na temelju dozvola za županijski linijski prijevoz putnika, koncesija ili dozvola za međužupanijski prijevoz putnika na udaljenosti do 100 km u jednom smjeru, nadležno tijelo županije odnosno grada Zagreba dužno je ponuditi sklapanje ugovora o javnoj usluzi prijevoza putnika najkasnije do 30. studenog 2019. Prijevoznicima koji su na dan stupanja na snagu Zakona obavljali međužupanijski linijski prijevoz putnika na udaljenostima do 100 km u jednom smjeru na temelju dozvola za međužupanijski linijski prijevoz ili koncesija te ako postoji suglasnost jedinica područne (regionalne) samouprave preko čijeg područja linija prometuje o potrebi obavljanja takvog prijevoza kao javne usluge nadležna tijela županije odnosno grada Zagreba dužni su ponuditi sklapanje ugovora o javnoj usluzi prijevoza putnika najkasnije do 30. studenog 2019.
(3) Ako više prijevoznika obavlja prijevoz na istoj liniji s različitim voznim redovima (polasci i dolasci) ugovor o javnoj usluzi sklapa se sa svim zainteresiranim prijevoznicima koji obavljaju prijevoz po izdanim dozvolama i u proporcionalnom dijelu kilometara na toj liniji.
(4) Davatelj javne usluge, u slučaju povećanja ili smanjenja potreba za prijevozom, na odgovarajući način vrši dopune ili izmjene već sklopljenih ugovora o javnoj usluzi u proporcionalnom dijelu udjela svakog pojedinog prijevoznika.
(5) Ako se ukaže potreba za uvođenjem novih polazaka ili novih linija isti se uključuju u već sklopljene ugovore o javnoj usluzi s jednim ili više prijevoznika koji obavljaju prijevoz na istom području i to proporcionalno udjelu njihovih linija na tom području. Ako ni jedan od prijevoznika ne želi preuzeti obvezu obavljanja prijevoza na novopredloženim linijama i polascima, davatelj usluge može sklopiti ugovor s novim prijevoznikom, sukladno članku 5. Uredbe.
(6) Davatelj Ugovora o javnoj usluzi za vrijeme važenja ugovora može prilagođavati vozne redove s obzirom na stvarne potrebe za prijevozom i financijska sredstva s kojima raspolaže u suglasju s jedinicama lokalne samouprave. U slučaju povećanja obujma prijevoza odnosno izmjene mreže linija (voznih redova) koje od pružatelja usluga prijevoza zahtijevaju povećanje broja vozila i administrativnih kapaciteta davatelj ugovora o javnoj usluzi dužan je osigurati financijska sredstva za nadoknadu dodatnih troškova.
(7) Pružatelj javne usluge u sklopu mreže linija može uključiti prijevoz učenika do škole i od škole do kuće na svom području.
Članak 12.
(1)Ugovori s prijevoznicima iz članka 11. stavaka 2. i 3. za relacije na kojima prema dozvolama za županijski linijski prijevoz odnosno međužupanijski linijski prijevoz taj prijevoz obavlja više prijevoznika, sklapaju se tako da se sa svakim od tih prijevoznika sklapa ugovor o javnoj usluzi razmjerno dijelu kilometara na tim relacijama.
(2)U slučaju potrebe za izmjenama voznih redova, povećanju broja polazaka, smanjenju broja polazaka na linijama koje čine mrežu linija za koje je već potpisan ugovor o javnoj usluzi s jednim ili više prijevoznika davatelj javne usluge može, prema raspoloživim financijskim sredstvima, pružanje tih usluga uključiti u postojeće ugovore u dogovoru s pružateljem usluga prijevoza i jedinicama lokalne samouprave.
Članak 13.
(1) Ako se ugovor o javnoj usluzi sklapa na temelju provedenog javnog natječaja za dodjelu ugovora, odabirom najpovoljnijeg ponuditelja, javni natječaj za dodjelu ugovora raspisuje jedinica lokalne samouprave, jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno Grad Zagreb ili više njih ukoliko se javna usluga provodi na području više jedinica.
(2) Javni natječaj iz stavka 1. ovoga članka provodi se na temelju propisa kojima se regulira javna nabava.
Članak 14.
Javni natječajza dodjelu ugovora mora najmanje sadržavati:
a)podatke o davatelju (davateljima) javne usluge
b)predmet ugovora o javnoj usluzi s popisom linija
c)uvjete koje mora ispunjavati pružatelj javne usluge
d)početak i vrijeme trajanja ugovora o javnoj usluzi
e)mjesto, vrijeme i način podnošenja ponude
f)rok za izbor najpovoljnijeg ponuditelja i
g)kriterije za izbor najpovoljnijeg ponuditelja.
Članak 15.
(1)Pružatelj javne usluge mora ispunjavati sljedeće uvjete za sklapanje ugovora o javnoj usluzi:
a)imati licenciju za obavljanje djelatnosti javnog prijevoza putnika
b)imati dovoljan broj licenciranih vozila
c)imati zaposlen dovoljan broj vozača
d)imati potvrdu nadležnog trgovačkog sudada protiv pružatelja usluge nije podnesen prijedlog za sklapanje predstečajne nagodbe, nije podnesen prijedlog za otvaranje predstečajnog postupka, nije pokrenut prethodni postupak radi utvrđenja uvjeta za otvaranje stečajnog postupka i nije zaprimljen niti jedan prijedlog za otvaranje stečajnog postupka te nije pokrenut postupak likvidacije,
e)imati potvrdu o bonitetu i solventnosti (BON 1, BON 2 i SOL 2)
f)imati potvrdu nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana i
g)imati operativni plan izvršenja javne usluge (organizacija izvođenja prijevoza s
obzirom na broj autobusa, broj vozača, kvalitetu vozila, kalkulaciju cijene itd.)
h) priložiti izjavu kojom se obavezuje da će u određenom roku vozila kojima pruža usluge prijevoza kao javnu uslugu opremiti elektroničkom opremom za prodaju voznih karata.
(2)Za sklapanje prvih ugovora o javnoj usluzi prijevoznik, osim uvjeta iz stavka 1. ovoga članka, mora imati važeće dozvole ili ugovore o koncesiji na tom području.
Članak 16.
Ugovor o javnoj usluzi mora sadržavati najmanje sljedeće:
a)vrstu, područje obavljanja i trajanje uslugete mrežu linija na kojoj se obavlja prijevoz
b)opis djelatnosti i poslovanja prijevoznika
c)opis svih prava i obveza dodijeljenih prijevozniku
d)obračunsku shemu (izračun neto financijskog učinka, parametre za izračun, kontrolu i
reviziju naknade i jediničnu cijenu usluge prijevoza po ostvarenom kilometru, kontrolu i reviziju naknade i cijenu vozne karte)
e)strukturu izvješća o ključnim pokazateljima (standardi kvalitete)
f)marketing i odnosi s javnošću
g)sustav kazni za neispunjenje ugovora i
h)mjere za izbjegavanje i povrat moguće naknade.
Članak 17.
(1) Javna usluga može se financirati iz slijedećih izvora:
a) voznih karata koje plaćaju korisnici prijevoza u skladu s važećim cjenikom
b) sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske
c) sredstava proračuna jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne)
samouprave odnosno Grada Zagreba
d) sredstava EU fondova
e) ostalih izvora
(2) Financiranje javne usluge iz stavka 1. ovoga članka detaljnije se razrađuje u ugovoru iz članaka 12. i 16. ovoga Pravilnika.
Članak 18.
(1) Pružatelj javne usluge u natječaju za dodjelu ugovora o javnoj usluzi nudi cijenu po prijeđenom kilometru izraženo u kunama.
(2) Konačna cijena po prijeđenom kilometru definira se ugovorom o javnoj usluzi.
Članak 19.
Izračun minimalne cijene pružanja javne usluge utvrđuje neovisno tijelo koje imenuje Ministarstvo.
(2) Za izračun minimalne cijene uzimaju se slijedeći parametri:
a) broj ostvarenih kilometra dnevno po vozilu koji ne smije biti manji od 200 km
b) broj sjedišta u vozilu.
(3) Za izračun minimalne jedinične cijene uzimaju se slijedeći troškovi:
i) troškovi rada zajedničkih službi potrebnih za obavljanje javne usluge (financijske računovodstvene, pravne, komercijalne, IT službe i ostalih službi)
j) režijski troškovi (komunalni doprinosi, el. energija, grijanje, voda, smeće)
k) ostali fiksni troškovi.
2. Varijabilni troškovi
a) troškovi goriva i maziva
b) troškovi održavanja vozila
c) auto gume
d) cestarine, mostarine, naknada za prolaz tunelom, prijevoz trajektima
e) troškovi parkiranja i peronizacije
f) ostali troškovi neophodni za obavljanje javne usluge.
(4) Kod izračuna cijene mora se zaračunati razumna dobit koja ne smije biti manja od 5%, ali ne viša od 10%.
Članak 20.
(1) Nadzor nad provođenjem ugovora o javnoj usluzi provodi nezavisno tijelo kojeg određuje jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave odnosno Grad Zagreb.
(2) Pružatelj javne usluge dužan je u cilju nadzora obavljanja javne usluge omogućiti jedinici lokalne ili područne (regionalne) samouprave odnosno Gradu Zagrebu uvid u svu dokumentaciju vezanu uz obavljanje javne usluge.
(3) Jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grad Zagreb dužni su Hrvatskoj gospodarskoj komori dostaviti mrežu linija koja je sastavni dio ugovora iz članka 11. ovoga Pravilnika i ugovora o koncesiji u svrhu ažuriranja podataka u aplikaciji za usklađivanje voznih redova.
Članak 21.
Davatelj ugovora o javnoj usluzi dužan je osigurati financijska sredstva za financiranje javne usluge i pružatelju javne usluge redovito uplaćivati naknadu troškova iz ugovora o javnoj usluzi.
Članak 22.
Obveze pružatelja javne usluge su:
1) Obavljati prijevoz u skladu Ugovorom o javnoj usluzi
2) Osigurati zadovoljavajuće kapacitete dostatne za prijevoz putnika kao i potrebne dodatne kapacitete
4) Provoditi kontrolu i osposobljavanje voznog osoblja
5) Omogućiti financijski nadzor službama davatelja ugovora o javnoj usluzi
6) Uskladiti svoju djelatnost s razvojnim potrebama i interesima te potrebama davatelja ugovora o JU
7) Prodavati vozne karte u skladu s uvjetima i tarifama iz Ugovora o JU
8) Obavljati prijevoz u skladu s Ugovorom o javnoj usluzi i utvrđenim voznim redovima te predlagati davatelju javne usluge izmjene i dopune voznih redova radi poboljšanja usluge
9) Objaviti tarifu – opće uvjete prijevoza za područje javne usluge
10) Javno objavljivati vozne redove kao i izvještavati korisnike usluga o promjenama voznih redova i eventualnim prekidima prometovanja.
Članak 23.
1) Pružatelj javne usluge može u obavljanju prijevoza koristiti i podvozare koji su navedeni u Ugovoru o javnoj usluzi.
(2) Podvozar mora ispunjavati sve uvjete kao i pružatelj usluge.
(3) U ugovoru o javnoj usluzi mora biti navedeno na kojim linijama će podvozar obavljati prijevoz.
(4) Pružatelj javne usluge je odgovoran za prijevoz koji obavlja podvozar.
(5) Za vrijeme trajanja Ugovora o javnoj usluzi pružatelj javne usluge može tražiti zamjenu postojećih podvozara kao i uvođenje novih uz suglasnost davatelja javne usluge.
III. IZDAVANJE DOZVOLA
Članak 24.
(1) Prijevoznik je dužan u roku od 15 dana od danaobjave izvješća o usklađenim voznim redovima od strane Hrvatske gospodarske komore, podnijeti zahtjev za izdavanje dozvole ili zahtjev za izmjenu voznog reda za međužupanijski i međunarodni linijski prijevoz za treće države Ministarstvu.
(2) Prijevoznik je dužan uz zahtjev za izdavanje dozvole, osim usklađenog voznog reda, priložiti sljedeće:
a) izjavu da ima odgovarajuće prijevozne kapacitete i najmanje jednog zaposlenog vozača po autobusu
b) itinerar
c) cjenik za međunarodne linije za treće države
d)potvrda nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana
e) presliku ugovora o zajedničkom obavljanju prijevoza, ako prijevoz obavljaju dva ili više prijevoznika i
f) presliku ugovora o poslovno-tehničkoj suradnji sa stranim prijevoznikom na načelu uzajamnosti na hrvatskom jeziku i jeziku poslovnog partnera, ako se radi o međunarodnoj liniji.
(3) Prijevoznik je dužan u zahtjevu za izdavanje dozvole navesti naziv linije i rok važenja dozvola.
Članak 25.
(1) Dozvola sadrži: naziv i sjedište/prebivalište prijevoznika, naziv linije, vozni red, itinerar i rok važenja.
(2) Dozvola se izdaje u onoliko primjeraka koliko ima prijevoznika na dozvoli.
(3) Protiv rješenja kojim se odlučuje o zahtjevu za izdavanje dozvole za međužupanijski linijski prijevoz putnika žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
Članak 26.
(1) Ministarstvo neće izdati dozvolu prijevozniku ako:
a) nije priložio usklađeni vozni red
b) nije podnio zahtjev za izdavanje dozvole u roku od pet dana od posljednjeg dana u mjesecu u kojem se obrađuju predloženi vozni redovi temeljem članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika
c) nema licenciju za obavljanje prijevoza putnika
d) nije priložio izjavu da ima odgovarajuće prijevozne kapacitete i najmanje jednog zaposlenog vozača po autobusu
e) nije priložio itinerar
f) nije priložio cjenik za međunarodne linije za treće države
g) nije priložio potvrdu nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana
h) nije priložio ugovor o zajedničkom obavljanju prijevoza, ako prijevoz obavljaju dva ili više prijevoznika ili
i) nije priložio presliku ugovora o poslovno-tehničkoj suradnji sa stranim prijevoznikom na načelu uzajamnosti na hrvatskom jeziku i jeziku poslovnog partnera, ako se radi o međunarodnoj liniji za treće države.
2) Ministarstvo neće izdati dozvolu prijevozniku ako nema suglasnost jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba iz članka 8. stavka 5. ovoga Pravilnika.
Članak 27.
(1) Zahtjev za obnovu dozvole podnosi se izdavatelju dozvole, najkasnije tri mjeseca prije isteka roka njenog važenja.
(2) Zahtjev za obnovu dozvole mora sadržavati dokaz prijevoznika da raspolaže prijevoznim kapacitetima i najmanje jednom zaposlenom vozaču po autobusu, itinerar u odgovarajućem mjerilu i pisani ugovor o zajedničkom obavljanju prijevoza, ako prijevoz obavljaju dva ili više prijevoznika.
(3) Izdavatelj dozvole će prijevozniku rješenjem obnoviti dozvolu, osim u slučaju ako prijevoznik iz neopravdanih razloga nije obavljao prijevoz na liniji za koju traži obnovu dozvole, ili ako se nije pridržavao uvjeta iz voznog reda, posebno pristajanja na autobusnim kolodvorima, odnosno autobusnim stajalištima.
(4) Protiv rješenja kojim se odlučuje o zahtjevu za obnovu dozvole za međužupanijski linijski prijevoz putnika žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
Članak 28.
(1) Zahtjev za izdavanje dozvole za obavljanje posebnog linijskog županijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza, prijevoznik podnosi upravnom tijelu jedinice područne (regionalne) samouprave nadležnom za poslove prometa na čijem području se prijevoz obavlja, odnosno upravnom tijelu Grada Zagreba, a zahtjev za obavljanje posebnog linijskog međužupanijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza, prijevoznik podnosi Ministarstvu.
(2) Dozvola za posebni linijski prijevoz u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza izdat će se prijevozniku koji ima:
a) licenciju za obavljanje prijevoza putnika
b) vozni red i itinerar
c) ugovor o posebnom linijskom prijevozu ili ugovor o obavljanju izvanrednog oblika prijevoza i
d) potvrdu nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana.
Članak 29.
Ugovor o posebnom linijskom prijevozu mora sadržavati najmanje:
a) tvrtku obrta/pravne osobe prijevoznika i naručitelja prijevoza
b) sjedište pravne osobe prijevoznika i naručitelja prijevoza
c) matični broj subjekta (MBS), osobni identifikacijski broj (OIB) fizičke osobe – obrtnika/pravne osobe prijevoznika i naručitelja prijevoza
d) popis putnika
e) vozni red za liniju posebnog linijskog prijevoza i
f) cijenu prijevoza.
Članak 30.
(1) Dozvola za obavljanje linijskog prijevoza putnika na međužupanijskim linijama izdaje se s rokom važenja do pet godina.
(2) Dozvola nije prenosiva i može je koristiti samo prijevoznik kojem je izdana.
(3) Dozvola za obavljanje posebnog županijskog i posebnog međužupanijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza izdaje se najduže na rok do jedne godine.
(4) Dozvola za obavljanje međunarodnog linijskog prijevoza putnika za treće države izdaje se na rok važenja do pet godina, ako međunarodnim ugovorom nije drukčije određeno.
(5) Dozvola se ukida prije isteka roka važenja u sljedećim slučajevima:
a) prestankom važenja licencije
b) ako prijevoznik prestane ispunjavati bilo koji od uvjeta na temelju kojih je dobio dozvolu
c) na zahtjev prijevoznika
d) ako prijevoznik po posebnim propisima prestane postojati ili
e) ako prijevoznik iz neopravdanih razloga ne obavlja prijevoz po dozvoli odnosno voznom redu uzastopce najmanje tri dana.
(6) Izdavatelj dozvole donosi rješenje o ukidanju dozvole.
(7) Protiv rješenja o ukidanju dozvole za međužupanijski linijski prijevoz putnika žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
(8) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, pravni slijednik prijevoznika na kojega glasi dozvola, nastavlja s obavljanjem prijevoza na temelju izdane dozvole i preuzima istovjetna prava i obveze, uz prethodnu suglasnost izdavatelja dozvole.
(9) Pravnim slijednikom, u smislu stavka 8. ovoga članka, smatra se i prijevoznik-obrtnik koji odjavi obrt i nastavi s obavljanjem prijevozničke djelatnosti kao trgovačko društvo.
IV. NAKNADA ZA IZDAVANJE DOZVOLA
Članak 31.
(1) Visina naknade za izdavanje dozvola za međužupanijsku liniju iznosi 300,00 kuna, a svaki sljedeći primjerak 30,00 kuna.
(2) Visina naknade za izdavanje dozvola za posebnu županijsku i posebnu međužupanijsku liniju za prijevoz putnika u mjesta i iz mjesta u kojima ne postoji javni prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza iznosi 70,00 kuna.
(3) Za izdavanje dozvola za međunarodnu liniju za treće države plaća se upravna pristojba u skladu s propisom kojim se uređuje tarifa upravnih pristojbi i naknada za izdavanje dozvole propisana ovim Pravilnikom, ako međunarodnim ugovorom nije drukčije određeno.
(4) Naknada za izdavanje dozvole domaćem ili stranom prijevozniku za obavljanje linijskog prijevoza na međunarodnoj liniji za treće države iznosi:
a) u bilateralnom prometu 500,00 kuna za prvi primjerak i 50,00 kuna za svaki sljedeći primjerak i
b) u tranzitnom prometu 1.000,00 kuna za prvi primjerak i 100,00 kuna za svaki sljedeći primjerak.
(5) Iznos naknade za izdavanje dozvola za međunarodne linije za treće države stranim prijevoznicima iz država u kojima se naplaćuje naknada u iznosu većem od iznosa propisanog ovim Pravilnikom, može se odlukom Ministarstva uskladiti do odgovarajućeg iznosa.
(6) Naknada za izdavanje dozvola za obavljanje posebnog županijskog prijevoza prihod je proračuna jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba, a naknada za izdavanje dozvola za obavljanje međužupanijskih, posebnih međužupanijskih i međunarodnih linija za treće države prihod su državnog proračuna.
V. IZMJENA VOZNOG REDA I UPIS ZAJEDNIČKOG OBAVLJANJA PRIJEVOZA ZA VRIJEME VAŽENJA DOZVOLE
Članak 32.
(1) Vozni red se može izmijeniti prije isteka roka važenja dozvole ako se kod izmjene voznog reda mijenja itinerar bez promjene vremena polaska, smanjuje broj polazaka, smanjuje broj stajališta, smanjuje učestalost održavanja, te skraćuje relacija ili mijenja način održavanja sa stalne na sezonsku liniju.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka ne može se odobriti izmjena voznog reda, ako se predlaže brisanje određenog autobusnog kolodvora, odnosno stajališta tako da se tom izmjenom mijenja status i vrsta linije (međunarodna u međužupanijsku, međužupanijska u županijsku, odnosno putnička u direktnu u kojoj početno i završno stajalište nisu autobusni kolodvori) ili ako u voznom redumeđužupanijske i međunarodne linije za treće države ostaje samo jedan polazak.
(3) Ako se u voznom redu iz stavka 1. ovoga članka skraćuje relacija na kojoj se obavlja prijevoz, izdaje se nova dozvola.
(4) Vozni red za novu liniju ne može se izmijeniti u roku od šest mjeseci od dana izdavanja dozvole.
(5) Zahtjev za izmjenu voznog reda iz stavka 1. ovoga članka podnosi se u elektroničkom obliku Hrvatskoj gospodarskoj komori putem aplikacije za usklađivanje voznih redova.
(6) U slučaju iz stavka 3. ovoga članka, uz propisani postupak u stavku 5. ovoga članka, potrebno jezahtjev za izmjenu voznog reda i izdavanje dozvole podnijeti i Ministarstvu.
(7) Za evidentiranjeizmijenjenih voznih redova za međužupanijske i međunarodne linije za treće države iz stavka 1. ovoga članka u aplikaciji za usklađivanje voznih redova, prijevoznik je dužan Hrvatskoj gospodarskoj komori uplatiti nepovratnu naknadu u iznosu od 200,00 kuna po izmijenjenom polasku.
Članak 33.
(1) Za vrijeme važenja dozvole, a nakon isteka roka od šest mjeseci od dana izdavanja dozvole, može se odobriti upis zajedničkog obavljanja prijevoza i izmjena voznog reda na postojećoj liniji. U slučaju upisa zajedničkog obavljanja prijevoza izdaje se nova dozvola s istim rokom važenja.
(2) Za izdavanje dozvole iz stavka 1. ovoga članka, prijevoznici koji će zajednički obavljati prijevoz dužni su priložiti:
a) zajednički vozni red
b) zajedničku izjavu svih prijevoznika da imaju odgovarajuće prijevozne kapacitete i najmanje jednog zaposlenog vozača po autobusu
c) itinerar
d) cjenik za međunarodne linije za treće države
e) ugovor o zajedničkom obavljanju prijevoza
f) izvornik ugovora o poslovno – tehničkoj suradnji sa stranim prijevoznikom na načelu uzajamnosti na hrvatskom jeziku i jeziku poslovnog partnera, ako se radi o međunarodnoj liniji
g) potvrdu nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana za sve prijevoznike.
VI. OBRASCI DOZVOLA I UPISNIK IZDANIH DOZVOLA
Članak 34.
(1) Obrazac dozvole sastoji se od jednog posebno zaštićenog lista papira, veličine A4. Na prvoj stranici je grb Republike Hrvatske i utisnuta oznaka Republike Hrvatske po cijeloj površini lista.
(2) Obrazac dozvole za obavljanje međužupanijskog linijskog prijevoza je svijetlo plave boje.
(3) Obrazac dozvole za obavljanje međunarodnog bilateralnog i tranzitnog linijskog prijevoza za treće države je ružičaste boje.
(4) Obrasci dozvola iz stavaka 2. i 3. ovoga članka tiskani su uz ovaj Pravilnik i njegov su sastavni dio.
Članak 35.
(1) Ministarstvo je dužno voditi upisnik o izdanim dozvolama u elektroničkom obliku.
(2) Obrazac upisnika iz stavka 1. ovoga članka, tiskan je uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
VII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 36.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o dozvolama za obavljanje linijskog prijevoza putnika (»Narodne novine«, broj 114/15).
Članak 37.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Na temelju članka 33. stavka 9. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (»Narodne novine«, broj 41/18), ministar mora, prometa i infrastrukture donosi
PRAVILNIK
O OBAVLJANJU JAVNOG LINIJSKOG PRIJEVOZA PUTNIKA U CESTOVNOM PROMETU
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom propisuju način i postupak usklađivanja voznih redova, dokumentacija potrebna za izdavanje dozvola za javni linijski prijevoz putnika, postupak izdavanja dozvola te obrazac dozvola za javni linijski prijevoz, dokumentacija potrebna za sklapanje ugovora o prijevozu kao javnoj usluzi te postupak sklapanja ugovora o prijevozu kao javnoj usluzi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. aplikacija za usklađivanje voznih redova je programsko rješenje izrađeno u svrhu evidentiranja postojećih voznih redova, usklađivanja i izmjene važećih voznih redova, međužupanijskih i međunarodnih linija javnog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu, podataka iz mreža linija javne usluge i linija koje se obavljaju na temelju ugovora o koncesiji
2. davatelj javne usluge je nadležno upravno tijelo jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave, Grad Zagreb ili više njih, koje sklapa ugovor o javnoj usluzi
3. dozvola za županijsku liniju je akt kojim se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na županijskoj liniji do sklapanja ugovora o javnoj usluzi
4. dozvola za međužupanijsku liniju je akt kojim se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na međužupanijskoj liniji
5. dozvola za međunarodnu liniju za treće države je akt kojim se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na međunarodnoj liniji za treće države
6. izmijenjena linija je postojeća linija u kojoj se mijenja vrijeme polaska odnosno dolaska, mijenja itinerar bez promjene vremena polaska, smanjuje broj polazaka, smanjuje broj stajališta, smanjuje učestalost održavanja, te skraćuje relacija ili mijenja način održavanja linije sa stalne na sezonsku; izmijenjena linija je i postojeća linija u kojoj se mijenjaju stajališta unutar istog mjesta i vremena polazaka unutar zaštitnog vremena propisanog ovim Pravilnikom
7. međužupanijska linija je linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika između dviju ili više jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno između Grada Zagreba i jedne ili više jedinica područne (regionalne) samouprave
8. međunarodna linija za treće države je linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika između Republike Hrvatske i država koje nisu članice Europske unije, a na kojima nije dozvoljeno obavljanje unutarnjeg prijevoza putnika
9. mreža linija je pisani akt koji sadrži popis linija na određenom području, broj polazaka, naziv i broj stajališta, vrijeme polazaka/dolazaka, učestalost i način održavanja linija i udaljenost između stajališta i itinerar, a koja je utvrđena na temelju prijevozne ponude i potražnje, odnosno analize prijevozne ponude drugih prometnih grana, poštujući minimalni standard dostupnosti utvrđen ovisno o veličini i statusu gradova i naselja te broju stanovnika na određenom području
10. naručitelj posebnog linijskog prijevoza je pravna osoba ili fizička osoba – obrtnik koja s prijevoznikom sklapa ugovor o posebnom linijskom prijevozu samo za prijevoz pojedinih skupina putnika. Naručitelj prijevoza ovisno o skupini putnika koja se prevozi može biti:
a) jedinica lokalne (regionalne) samouprave i škola za prijevoz učenika od i do škole, ili slične odgojno obrazovne ustanove (odgojni dom i sl.)
b) udruga osoba s tjelesnim oštećenjem za prijevoz svojih članova, te zdravstvena ustanova, za prijevoz osoba kojima je potrebna medicinska njega
c) poslodavac za svoje zaposlenike, odnosno sindikat za svoje članove, za prijevoz radnika između mjesta prebivališta i mjesta rada.
11. nova linija je linija koja se predlaže po novom voznom redu koji ranije nije postojao; nova linija je i postojeća linija na kojoj se mijenja itinerar uz promjenu vremena polaska, na kojoj se uvode novi polasci, na kojoj se uvode nova stajališta, koja se produljuje, na kojoj se povećava razdoblje održavanja sa sezonske na stalnu, te povećava učestalost održavanja
12. područje javne usluge je obavljanje prijevoza u linijskom prijevozu na području jedne županije ili više županija odnosno regija putem mreže linija pod uvjetima definiranim propisom kojim se uređuje prijevoz u cestovnom prometu
13. polazak je vremenom označen početak obavljanja prijevoza s autobusnog kolodvora odnosno stajališta
14. pružatelj javne usluge je pravna ili fizička osoba - obrtnik koja posjeduje licenciju za obavljanje prijevoza putnika u cestovnom prometu i ima sklopljen ugovor o javnoj usluzi
15. relacija je udaljenost između dva mjesta na liniji koja su u voznom redu označena kao autobusni kolodvori, odnosno stajališta
16. sezonska linija je linija koja se održava u vremenskom razdoblju kraćem od šest mjeseci tijekom godine
17. stajalište je mjesto za ulazak ili izlazak putnika utvrđeno u voznom redu; u nazivu stajališta mora biti naveden naziv mjesta (grada, općine, naselja), a mogu biti navedeni i drugi podaci koji preciznije određuju njegovu lokaciju
18. stalna linija je linija koja se održava u vremenskom razdoblju dužem od šest mjeseci tijekom godine
19. učestalost održavanja linije je način održavanja linije koji može biti svakodnevni ili po unaprijed utvrđenim danima
20. ugovor o javnoj usluzi je ugovor u smislu odredbi Uredbe 1370/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007. o uslugama javnog željezničkog i cestovnog prijevoza putnika i stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 1191/69 i (EEZ) br. 1107/70 koja je izmijenjena i dopunjena Uredbom (EU) 2016/2338 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o izmjeni Uredbe (EZ) br. 1370/2007 u pogledu otvaranja tržišta za usluge domaćeg željezničkog prijevoza putnika (u daljnjem tekstu: Uredba)
21. usklađivanje voznih redova je postupak u kojem se utvrđuje da li je predložene vozne redove novih i izmijenjenih linija na kojima se mijenja vrijeme polaska moguće odobriti u odnosu na vozne redove postojećih linija (u skladu sa zaštitnim vremenima propisanim ovim Pravilnikom) te u odnosu na postojeće ugovore o javnoj usluzi
22. »vrijednost ugovora o javnoj usluzi« je umnožak godišnje kilometraže i ugovorene cijene prijevoza koja može biti jednaka ili veća od minimalne cijene pružanja javne usluge prijevoza
23. zaštitno vrijeme je najmanji propisani vremenski razmak zaštite polaska/dolaska postojeće linije u odnosu na polaske/dolaske novo predložene linije ili linije kojoj se mijenja vrijeme polaska u zajedničkim mjestima stajalištima
24. županijska linija je linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika na području iste jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba; županijska linija može prometovati bez zaustavljanja i preko područja susjedne jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba, ako je takvo prometovanje uvjetovano cestovnom mrežom; županijska linija je i linija koja je sastavni dio mreže linija javne usluge.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
II. USKLAĐIVANJE VOZNIH REDOVA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 3.
(1) Postupak usklađivanja voznih redova provodi se za nove i izmijenjene međužupanijske i međunarodne linije za treće države na kojima se mijenja vrijeme polaska odnosno dolaska, mijenja itinerar bez promjene vremena polaska te za postojeće linije u kojima se mijenjaju stajališta unutar istog mjesta i vremena polazaka unutar zaštitnog vremena propisanog ovim Pravilnikom.
(2) Za nove i izmijenjene međužupanijske linije čija duljina u jednom smjeru ne prelazi 100 km i koje su dio ugovora o javnoj usluzi ne provodi se postupak usklađivanja iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Usklađivanje voznih redova iz stavka 1. ovoga članka obavlja Hrvatska gospodarska komora.
(4) Prijedlozi voznih redova podnose se u elektroničkom obliku putem aplikacije za usklađivanje voznih redova na propisanom obrascu tijekom cijele godine, a postupak usklađivanja se provodi dva puta godišnje sukladno ovom Pravilniku i Poslovniku o usklađivanju voznih redova.
(5) Poslovnik iz stavka 4. ovoga članka donosi Hrvatska gospodarska komora.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 4.
(1) Vozni red utvrđuje prijevoznik sukladno ovom Pravilniku i Pravilniku o daljinaru i najmanjem voznom vremenu (»Narodne novine«, broj 57/18), na propisanom obrascu, pri čemu se vrsta linije upisuje kao stalna ili sezonska odnosno direktna, ekspresna ili putnička.
(2) U napomeni voznog reda upisuju se podaci o razdoblju održavanja linije i korištenju trajektnih linija.
(3) Vozni red mora glasiti na prijevoznika.
(4) Ako prijevoz obavlja zajednički više prijevoznika, vozni red mora glasiti na sve prijevoznike i sadržavati podatke iz stavka 1. ovoga članka, a odnosi između prijevoznika uređuju se pisanim ugovorom o zajedničkom obavljanju prijevoza.
(5) Vozni red za međužupanijsku i međunarodnu liniju za treće države mora imati najmanje jedan polazak i jedan povratak.
(6) U vozni red međunarodne linije za treće države prijevoznik upisuje, osim naziva stajališta i kilometraže, i naziv graničnog prijelaza Republike Hrvatske i treće države odnosno države preko čijeg teritorija linija prometuje, vrijeme dolaska na granični prijelaz i vrijeme polaska s graničnog prijelaza.
(7) Vozni red za međunarodnu liniju za treće države mora biti napisan na hrvatskom jeziku i jednom od svjetskih jezika.
(8) Prijevoznik je odgovoran za točnost podataka upisanih u vozni red.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 5.
(1) Zaprimljeni prijedlozi voznih redova za usklađivanje obrađuju se dva puta godišnje kako slijedi:
– prijedlozi zaprimljeni do 30. travnja – od 1. do 15. svibnja
– prijedlozi zaprimljeni do 31. listopada – od 1. do 15. studenog.
(2) Hrvatska gospodarska komora dužna je, najkasnije do kraja mjeseca u kojem se obrađuju predloženi vozni redovi, objaviti izvješće o usklađenosti voznih redova na svojoj web stranici.
(3) Prijevoznici mogu na izvješće iz stavka 2. ovoga članka Hrvatskoj gospodarskoj komori dostaviti pisane prigovore na status usklađenosti u roku od 30 dana od dana objave izvješća.
(4) Hrvatska gospodarska komora dužna je prijevoznicima dostaviti izvješće o odlukama na zaprimljene prigovore.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 6.
(1) Za usklađivanje novih voznih redova za međužupanijske i međunarodne linije za treće države prijevoznik je dužan uplatiti Hrvatskoj gospodarskoj komori nepovratnu naknadu u iznosu od 400,00 kuna po polasku.
(2) Za usklađivanje izmijenjenih voznih redova za međužupanijske i međunarodne linije za treće države prijevoznik je dužan Hrvatskoj gospodarskoj komori uplatiti nepovratnu naknadu u iznosu od 200,00 kuna po izmijenjenom polasku.
(3) Prijevoznik je dužan prije predaje prijedloga voznog reda dostaviti Hrvatskoj gospodarskoj komori dokaz o uplati naknade iz stavka 1. i 2. ovoga članka.
(4) Sredstva prikupljena od naknada iz stavaka 1. i 2. ovoga članka namjenski će se utrošiti za troškove usklađivanja, rad Povjerenstva i unapređenje djelatnosti prijevoza putnika.
(5) Hrvatska gospodarska komora će najkasnije do 30. lipnja tekuće godine objaviti na svojoj web stranici izvješće o prikupljenim i utrošenim sredstvima iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, za proteklu godinu.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Mjerila za odlučivanje u postupku usklađivanja
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 7.
(1) U postupku usklađivanja voznih redova, u obzir se uzima vremenski razmak zaštite polazaka za dva najudaljenija zajednička stajališta. Taj vremenski razmak zaštite polazaka primjenjuje se i za sva druga zajednička stajališta.
(2) Vozni red za liniju na kojoj se mijenja vrijeme polaska za koji postoji opravdani prigovor s jednim ili više voznih redova postojećih linija, može se uskladiti samo ako je dobivena suglasnost svih zainteresiranih prijevoznika.
(3) Ako se usklađuje vozni red za liniju koja ima više polazaka, a bilo koji od polazaka nije moguće uskladiti, vozni red se ne usklađuje u cijelosti.
(4) Ako se usklađuje vozni red za liniju koja ima različito razdoblje održavanja ili učestalost održavanja u odnosu na vozni red postojeće linije, takav vozni red se može uskladiti.
(5) Ako se usklađuje vozni red na liniji na kojoj se koriste trajektne luke, te trajektne luke potrebno je navesti u napomeni, ali te trajektne luke ne smatraju se stajalištem i ne mogu se osporavati stajalištima navedenim u istom mjestu, u voznom redu postojećih ili novopredloženih linija.
(6) Ako se usklađuje vozni red koji u istom mjestu ima dva autobusna kolodvora odnosno stajališta, primjenjuje se propisani vremenski razmak zaštite polazaka za to mjesto.
(7) Ako se usklađuje vozni red koji ima dva zajednička stajališta s voznim redom postojeće linije, a prometuje različitim itinerarom u odnosu na postojeću liniju, primjenjuje se vremenski razmak zaštite polazaka za kraću relaciju između ta dva stajališta.
(8) Ako su u postupku usklađivanja vozni red kojim se mijenja postojeća linija i vozni red za novu liniju, a međusobno se nalaze unutar vremenskog razmaka zaštite polazaka, uskladit će se vozni red kojim se predlaže izmjena postojeće linije.
(9) Pri usklađivanju voznih redova za izmjenu postojećih linija, na kojima je navedeno više polazaka, usklađuje se samo polazak ili polasci čija se izmjena predlaže.
(10) U postupku usklađivanja novih voznih redova na međunarodnim linijama za treće države prihvaća se zadržavanje na pojedinim stajalištima u trajanju do 30 minuta, a na međužupanijskim linijama u trajanju do 15 minuta.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Međužupanijske linije
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 8.
(1) Pri usklađivanju voznih redova za međužupanijske linije primjenjuje se sljedeći vremenski razmak zaštite polazaka/dolazaka u odnosu na vozne redove postojećih međužupanijskih linija ili vozne redove izmijenjenih ili novopredloženih linija:
Dužina linije, odnosno relacije između
dva najudaljenija
zajednička stajališta
Najmanja vremenska razlika u
minutama
km
prije/poslije
do 100
45
101 – 200
60
201 – 400
90
preko 400
120
(2) Vozni red za novu ili izmijenjenu međužupanijsku liniju u kojem se mijenja vrijeme polaska ne može se uskladiti ako u odnosu na vozni red postojeće međužupanijske linije ima dva ili više zajedničkih stajališta, a predloženi se polazak odnosno dolazak u najmanje jednom zajedničkom stajalištu nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka.
(3) Voznim redovima međužupanijskih linija mogu se osporavati samo vozni redovi međužupanijskih linija.
(4) Stajališta na novim putničkim linijama moraju biti u svim gradovima i općinama prema itineraru linije, a vozni red mora sadržavati najmanje tri stajališta u tri različite jedinice lokalne samouprave.
(5) Ako su u voznom redu nove putničke međužupanijske linije navedena stajališta u naseljima na području jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba u kojoj se županijski odnosno lokalni linijski prijevoz putnika obavlja na temelju ugovora o javnoj usluzi, postupak usklađivanja voznih redova može se provesti ako je prijevoznik uz zahtjev za usklađivanje voznog reda priložio i suglasnost jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba na čijem području linija ima stajališta.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Međunarodne linije za treće države
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 9.
(1) Pri usklađivanju voznih redova za međunarodne linije za treće države primjenjuje se sljedeći vremenski razmak zaštite polazaka/dolazaka u odnosu na postojeće međunarodne linije za treće države:
Dužina linije, odnosno relacije
između dva najudaljenija
zajednička stajališta
Najmanja vremenska razlika u minutama
km
prije/poslije
do 100
60
101 – 400
90
401 – 800
120
preko 800
180
(2) Vozni red za novu ili izmijenjenu međunarodnu liniju za treće države u kojem se mijenja vrijeme polaska ne može se uskladiti ako u odnosu na vozni red postojeće međunarodne linije za treće države ima najmanje jedno zajedničko stajalište u Republici Hrvatskoj i najmanje jedno zajedničko stajalište izvan Republike Hrvatske, a predloženi se polazak odnosno dolazak u najmanje jednom zajedničkom stajalištu, nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka.
(3) Voznim redovima međužupanijskih linija ne mogu se osporavati vozni redovi međunarodnih linija za treće države.
(4) Prijedlozi voznih redova novih linija usklađuju se s voznim redovima postojećih linija i voznim redovima za koje postupak izdavanja dozvola traje do jedne godine od podnošenja zahtjeva.
(5) Početna stajališta u Republici Hrvatskoj na novim međunarodnim linijama za treće države mogu biti samo u gradovima gdje postoji autobusni kolodvor, a ostala stajališta mogu biti u gradovima.
(6) Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) je dužno Hrvatskoj gospodarskoj komori dostaviti dozvole i vozne redove za međunarodni linijski prijevoz u svrhu ažuriranja podataka u aplikaciji za usklađivanje voznih redova.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 10.
(1) Prigovori na izvješće o usklađivanju međužupanijskih i međunarodnih linija za treće države ovoga Pravilnika mogu se podnositi Povjerenstvu za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.
(2) Povjerenstvo za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori imenuje predsjednik Hrvatske gospodarske komore.
(3) Povjerenstvo za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori ima sedam članova od kojih se četiri imenuju iz Ministarstva, a tri člana iz Hrvatske gospodarske komore.
(4) Povjerenstvo iz stavka 3 . ovoga članka mora imati najmanje jednog tajnika.
(5) Poslovnikom o radu Povjerenstva regulira se način i postupak rada Povjerenstva. Poslovnik o radu Povjerenstva donosi Hrvatska gospodarska komora.
(6) Za naknade članovima i tajnicima Povjerenstava te za troškove održavanja aplikacije za usklađivanje voznih redova sredstva se osiguravaju iz naknada koje prijevoznici uplaćuju Hrvatskoj gospodarskoj komori prilikom predlaganja novih voznih redova i izmjena voznih redova u kojima se mijenja vrijeme polaska.
(7) Povjerenstvo za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori kontinuirano prati stanje u javnom cestovnom prijevozu putnika, prati postupak usklađivanja i predlaže mjere za poboljšanje, razmatra primjedbe i prijedloge iz stavka 1. ovoga članka te razmatra napomene iz članka 4. stavka 2. i članka 7. stavka 5. ovoga Pravilnika.
(8) Visinu naknade članovima i tajnicima iz stavka 6. ovoga članka utvrđuje predsjednik Hrvatske gospodarske komore.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
III. JAVNA USLUGA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 11.
(1) Nadležno upravno tijelo jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grad Zagreb utvrđuju mrežu linija na svom području na temelju izdanih dozvola za županijski linijski prijevoz putnika odnosno koncesijskih ugovora te potrebe za prijevozom u i iz područja u kojima do sada nije postojao linijski ili neki drugi način prijevoza putnika.
(2) Prijevoznicima koji su na dan stupanja na snagu Zakona obavljali prijevoz putnika na području jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba na temelju dozvola za županijski linijski prijevoz putnika, koncesija ili dozvola za međužupanijski prijevoz putnika na udaljenosti do 100 km u jednom smjeru, nadležno tijelo županije odnosno grada Zagreba dužno je ponuditi sklapanje ugovora o javnoj usluzi prijevoza putnika najkasnije do 30. studenog 2019. Prijevoznicima koji su na dan stupanja na snagu Zakona obavljali međužupanijski linijski prijevoz putnika na udaljenostima do 100 km u jednom smjeru na temelju dozvola za međužupanijski linijski prijevoz ili koncesija te ako postoji suglasnost jedinica područne (regionalne) samouprave preko čijeg područja linija prometuje o potrebi obavljanja takvog prijevoza kao javne usluge nadležna tijela županije odnosno grada Zagreba dužni su ponuditi sklapanje ugovora o javnoj usluzi prijevoza putnika najkasnije do 30. studenog 2019.
(3) Ako više prijevoznika obavlja prijevoz na istoj liniji s različitim voznim redovima (polasci i dolasci) ugovor o javnoj usluzi sklapa se sa svim zainteresiranim prijevoznicima koji obavljaju prijevoz po izdanim dozvolama i u proporcionalnom dijelu kilometara na toj liniji.
(4) Davatelj javne usluge, u slučaju povećanja ili smanjenja potreba za prijevozom, na odgovarajući način vrši dopune ili izmjene već sklopljenih ugovora o javnoj usluzi u proporcionalnom dijelu udjela svakog pojedinog prijevoznika.
(5) Ako se ukaže potreba za uvođenjem novih polazaka ili novih linija isti se uključuju u već sklopljene ugovore o javnoj usluzi s jednim ili više prijevoznika koji obavljaju prijevoz na istom području i to proporcionalno udjelu njihovih linija na tom području. Ako ni jedan od prijevoznika ne želi preuzeti obvezu obavljanja prijevoza na novopredloženim linijama i polascima, davatelj usluge može sklopiti ugovor s novim prijevoznikom, sukladno članku 5. Uredbe.
(6) Davatelj Ugovora o javnoj usluzi za vrijeme važenja ugovora može prilagođavati vozne redove s obzirom na stvarne potrebe za prijevozom i financijska sredstva s kojima raspolaže u suglasju s jedinicama lokalne samouprave. U slučaju povećanja obujma prijevoza odnosno izmjene mreže linija (voznih redova) koje od pružatelja usluga prijevoza zahtijevaju povećanje broja vozila i administrativnih kapaciteta davatelj ugovora o javnoj usluzi dužan je osigurati financijska sredstva za nadoknadu dodatnih troškova.
(7) Pružatelj javne usluge u sklopu mreže linija može uključiti prijevoz učenika do škole i od škole do kuće na svom području.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 12.
(1) Ugovori s prijevoznicima iz članka 11. stavaka 2. i 3. za relacije na kojima prema dozvolama za županijski linijski prijevoz odnosno međužupanijski linijski prijevoz taj prijevoz obavlja više prijevoznika, sklapaju se tako da se sa svakim od tih prijevoznika sklapa ugovor o javnoj usluzi razmjerno dijelu kilometara na tim relacijama.
(2) U slučaju potrebe za izmjenama voznih redova, povećanju broja polazaka, smanjenju broja polazaka na linijama koje čine mrežu linija za koje je već potpisan ugovor o javnoj usluzi s jednim ili više prijevoznika davatelj javne usluge može, prema raspoloživim financijskim sredstvima, pružanje tih usluga uključiti u postojeće ugovore u dogovoru s pružateljem usluga prijevoza i jedinicama lokalne samouprave.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 13.
(1) Ako se ugovor o javnoj usluzi sklapa na temelju provedenog javnog natječaja za dodjelu ugovora, odabirom najpovoljnijeg ponuditelja, javni natječaj za dodjelu ugovora raspisuje jedinica lokalne samouprave, jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno Grad Zagreb ili više njih ukoliko se javna usluga provodi na području više jedinica.
(2) Javni natječaj iz stavka 1. ovoga članka provodi se na temelju propisa kojima se regulira javna nabava.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 14.
Javni natječaj za dodjelu ugovora mora najmanje sadržavati:
a) podatke o davatelju (davateljima) javne usluge
b) predmet ugovora o javnoj usluzi s popisom linija
c) uvjete koje mora ispunjavati pružatelj javne usluge
d) početak i vrijeme trajanja ugovora o javnoj usluzi
e) mjesto, vrijeme i način podnošenja ponude
f) rok za izbor najpovoljnijeg ponuditelja i
g) kriterije za izbor najpovoljnijeg ponuditelja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 15.
(1) Pružatelj javne usluge mora ispunjavati sljedeće uvjete za sklapanje ugovora o javnoj usluzi:
a) imati licenciju za obavljanje djelatnosti javnog prijevoza putnika
b) imati dovoljan broj licenciranih vozila
c) imati zaposlen dovoljan broj vozača
d) imati potvrdu nadležnog trgovačkog suda da protiv pružatelja usluge nije podnesen prijedlog za sklapanje predstečajne nagodbe, nije podnesen prijedlog za otvaranje predstečajnog postupka, nije pokrenut prethodni postupak radi utvrđenja uvjeta za otvaranje stečajnog postupka i nije zaprimljen niti jedan prijedlog za otvaranje stečajnog postupka te nije pokrenut postupak likvidacije,
e) imati potvrdu o bonitetu i solventnosti (BON 1, BON 2 i SOL 2)
f) imati potvrdu nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana i
g) imati operativni plan izvršenja javne usluge (organizacija izvođenja prijevoza s
obzirom na broj autobusa, broj vozača, kvalitetu vozila, kalkulaciju cijene itd.)
h) priložiti izjavu kojom se obavezuje da će u određenom roku vozila kojima pruža usluge prijevoza kao javnu uslugu opremiti elektroničkom opremom za prodaju voznih karata.
(2) Za sklapanje prvih ugovora o javnoj usluzi prijevoznik, osim uvjeta iz stavka 1. ovoga članka, mora imati važeće dozvole ili ugovore o koncesiji na tom području.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 16.
Ugovor o javnoj usluzi mora sadržavati najmanje sljedeće:
a) vrstu, područje obavljanja i trajanje usluge te mrežu linija na kojoj se obavlja prijevoz
b) opis djelatnosti i poslovanja prijevoznika
c) opis svih prava i obveza dodijeljenih prijevozniku
d) obračunsku shemu (izračun neto financijskog učinka, parametre za izračun, kontrolu i
reviziju naknade i jediničnu cijenu usluge prijevoza po ostvarenom kilometru, kontrolu i reviziju naknade i cijenu vozne karte)
e) strukturu izvješća o ključnim pokazateljima (standardi kvalitete)
f) marketing i odnosi s javnošću
g) sustav kazni za neispunjenje ugovora i
h) mjere za izbjegavanje i povrat moguće naknade.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 17.
(1) Javna usluga može se financirati iz slijedećih izvora:
a) voznih karata koje plaćaju korisnici prijevoza u skladu s važećim cjenikom
b) sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske
c) sredstava proračuna jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne)
samouprave odnosno Grada Zagreba
d) sredstava EU fondova
e) ostalih izvora
(2) Financiranje javne usluge iz stavka 1. ovoga članka detaljnije se razrađuje u ugovoru iz članaka 12. i 16. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 18.
(1) Pružatelj javne usluge u natječaju za dodjelu ugovora o javnoj usluzi nudi cijenu po prijeđenom kilometru izraženo u kunama.
(2) Konačna cijena po prijeđenom kilometru definira se ugovorom o javnoj usluzi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 19.
Izračun minimalne cijene pružanja javne usluge utvrđuje neovisno tijelo koje imenuje Ministarstvo.
(2) Za izračun minimalne cijene uzimaju se slijedeći parametri:
a) broj ostvarenih kilometra dnevno po vozilu koji ne smije biti manji od 200 km
b) broj sjedišta u vozilu.
(3) Za izračun minimalne jedinične cijene uzimaju se slijedeći troškovi:
1. Fiksni troškovi
a) amortizacija vozila
b) troškovi rada voznog osoblja
c) troškovi osiguranja i registracije vozila
d) osiguranja putnika, osiguranja djelatnosti
e) naknada za ceste, naknada za okoliš
f) IT oprema za mobilnu prodaju karata
g) kamate
h) troškovi zakupnina (autobusnih kolodvora, terminala, poslovnog prostora)
i) troškovi rada zajedničkih službi potrebnih za obavljanje javne usluge (financijske računovodstvene, pravne, komercijalne, IT službe i ostalih službi)
j) režijski troškovi (komunalni doprinosi, el. energija, grijanje, voda, smeće)
k) ostali fiksni troškovi.
2. Varijabilni troškovi
a) troškovi goriva i maziva
b) troškovi održavanja vozila
c) auto gume
d) cestarine, mostarine, naknada za prolaz tunelom, prijevoz trajektima
e) troškovi parkiranja i peronizacije
f) ostali troškovi neophodni za obavljanje javne usluge.
(4) Kod izračuna cijene mora se zaračunati razumna dobit koja ne smije biti manja od 5%, ali ne viša od 10%.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 20.
(1) Nadzor nad provođenjem ugovora o javnoj usluzi provodi nezavisno tijelo kojeg određuje jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave odnosno Grad Zagreb.
(2) Pružatelj javne usluge dužan je u cilju nadzora obavljanja javne usluge omogućiti jedinici lokalne ili područne (regionalne) samouprave odnosno Gradu Zagrebu uvid u svu dokumentaciju vezanu uz obavljanje javne usluge.
(3) Jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grad Zagreb dužni su Hrvatskoj gospodarskoj komori dostaviti mrežu linija koja je sastavni dio ugovora iz članka 11. ovoga Pravilnika i ugovora o koncesiji u svrhu ažuriranja podataka u aplikaciji za usklađivanje voznih redova.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 21.
Davatelj ugovora o javnoj usluzi dužan je osigurati financijska sredstva za financiranje javne usluge i pružatelju javne usluge redovito uplaćivati naknadu troškova iz ugovora o javnoj usluzi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 22.
Obveze pružatelja javne usluge su:
1) Obavljati prijevoz u skladu Ugovorom o javnoj usluzi
2) Osigurati zadovoljavajuće kapacitete dostatne za prijevoz putnika kao i potrebne dodatne kapacitete
4) Provoditi kontrolu i osposobljavanje voznog osoblja
5) Omogućiti financijski nadzor službama davatelja ugovora o javnoj usluzi
6) Uskladiti svoju djelatnost s razvojnim potrebama i interesima te potrebama davatelja ugovora o JU
7) Prodavati vozne karte u skladu s uvjetima i tarifama iz Ugovora o JU
8) Obavljati prijevoz u skladu s Ugovorom o javnoj usluzi i utvrđenim voznim redovima te predlagati davatelju javne usluge izmjene i dopune voznih redova radi poboljšanja usluge
9) Objaviti tarifu – opće uvjete prijevoza za područje javne usluge
10) Javno objavljivati vozne redove kao i izvještavati korisnike usluga o promjenama voznih redova i eventualnim prekidima prometovanja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 23.
1) Pružatelj javne usluge može u obavljanju prijevoza koristiti i podvozare koji su navedeni u Ugovoru o javnoj usluzi.
(2) Podvozar mora ispunjavati sve uvjete kao i pružatelj usluge.
(3) U ugovoru o javnoj usluzi mora biti navedeno na kojim linijama će podvozar obavljati prijevoz.
(4) Pružatelj javne usluge je odgovoran za prijevoz koji obavlja podvozar.
(5) Za vrijeme trajanja Ugovora o javnoj usluzi pružatelj javne usluge može tražiti zamjenu postojećih podvozara kao i uvođenje novih uz suglasnost davatelja javne usluge.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
III. IZDAVANJE DOZVOLA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 24.
(1) Prijevoznik je dužan u roku od 15 dana od dana objave izvješća o usklađenim voznim redovima od strane Hrvatske gospodarske komore, podnijeti zahtjev za izdavanje dozvole ili zahtjev za izmjenu voznog reda za međužupanijski i međunarodni linijski prijevoz za treće države Ministarstvu.
(2) Prijevoznik je dužan uz zahtjev za izdavanje dozvole, osim usklađenog voznog reda, priložiti sljedeće:
a) izjavu da ima odgovarajuće prijevozne kapacitete i najmanje jednog zaposlenog vozača po autobusu
b) itinerar
c) cjenik za međunarodne linije za treće države
d) potvrda nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana
e) presliku ugovora o zajedničkom obavljanju prijevoza, ako prijevoz obavljaju dva ili više prijevoznika i
f) presliku ugovora o poslovno-tehničkoj suradnji sa stranim prijevoznikom na načelu uzajamnosti na hrvatskom jeziku i jeziku poslovnog partnera, ako se radi o međunarodnoj liniji.
(3) Prijevoznik je dužan u zahtjevu za izdavanje dozvole navesti naziv linije i rok važenja dozvola.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 25.
(1) Dozvola sadrži: naziv i sjedište/prebivalište prijevoznika, naziv linije, vozni red, itinerar i rok važenja.
(2) Dozvola se izdaje u onoliko primjeraka koliko ima prijevoznika na dozvoli.
(3) Protiv rješenja kojim se odlučuje o zahtjevu za izdavanje dozvole za međužupanijski linijski prijevoz putnika žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 26 .
(1) Ministarstvo neće izdati dozvolu prijevozniku ako:
a) nije priložio usklađeni vozni red
b) nije podnio zahtjev za izdavanje dozvole u roku od pet dana od posljednjeg dana u mjesecu u kojem se obrađuju predloženi vozni redovi temeljem članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika
c) nema licenciju za obavljanje prijevoza putnika
d) nije priložio izjavu da ima odgovarajuće prijevozne kapacitete i najmanje jednog zaposlenog vozača po autobusu
e) nije priložio itinerar
f) nije priložio cjenik za međunarodne linije za treće države
g) nije priložio potvrdu nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana
h) nije priložio ugovor o zajedničkom obavljanju prijevoza, ako prijevoz obavljaju dva ili više prijevoznika ili
i) nije priložio presliku ugovora o poslovno-tehničkoj suradnji sa stranim prijevoznikom na načelu uzajamnosti na hrvatskom jeziku i jeziku poslovnog partnera, ako se radi o međunarodnoj liniji za treće države.
2) Ministarstvo neće izdati dozvolu prijevozniku ako nema suglasnost jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba iz članka 8. stavka 5. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 27.
(1) Zahtjev za obnovu dozvole podnosi se izdavatelju dozvole, najkasnije tri mjeseca prije isteka roka njenog važenja.
(2) Zahtjev za obnovu dozvole mora sadržavati dokaz prijevoznika da raspolaže prijevoznim kapacitetima i najmanje jednom zaposlenom vozaču po autobusu, itinerar u odgovarajućem mjerilu i pisani ugovor o zajedničkom obavljanju prijevoza, ako prijevoz obavljaju dva ili više prijevoznika.
(3) Izdavatelj dozvole će prijevozniku rješenjem obnoviti dozvolu, osim u slučaju ako prijevoznik iz neopravdanih razloga nije obavljao prijevoz na liniji za koju traži obnovu dozvole, ili ako se nije pridržavao uvjeta iz voznog reda, posebno pristajanja na autobusnim kolodvorima, odnosno autobusnim stajalištima.
(4) Protiv rješenja kojim se odlučuje o zahtjevu za obnovu dozvole za međužupanijski linijski prijevoz putnika žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 28.
(1) Zahtjev za izdavanje dozvole za obavljanje posebnog linijskog županijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza, prijevoznik podnosi upravnom tijelu jedinice područne (regionalne) samouprave nadležnom za poslove prometa na čijem području se prijevoz obavlja, odnosno upravnom tijelu Grada Zagreba, a zahtjev za obavljanje posebnog linijskog međužupanijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza, prijevoznik podnosi Ministarstvu.
(2) Dozvola za posebni linijski prijevoz u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza izdat će se prijevozniku koji ima:
a) licenciju za obavljanje prijevoza putnika
b) vozni red i itinerar
c) ugovor o posebnom linijskom prijevozu ili ugovor o obavljanju izvanrednog oblika prijevoza i
d) potvrdu nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 29.
Ugovor o posebnom linijskom prijevozu mora sadržavati najmanje:
a) tvrtku obrta/pravne osobe prijevoznika i naručitelja prijevoza
b) sjedište pravne osobe prijevoznika i naručitelja prijevoza
c) matični broj subjekta (MBS), osobni identifikacijski broj (OIB) fizičke osobe – obrtnika/pravne osobe prijevoznika i naručitelja prijevoza
d) popis putnika
e) vozni red za liniju posebnog linijskog prijevoza i
f) cijenu prijevoza.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 30.
(1) Dozvola za obavljanje linijskog prijevoza putnika na međužupanijskim linijama izdaje se s rokom važenja do pet godina.
(2) Dozvola nije prenosiva i može je koristiti samo prijevoznik kojem je izdana.
(3) Dozvola za obavljanje posebnog županijskog i posebnog međužupanijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza izdaje se najduže na rok do jedne godine.
(4) Dozvola za obavljanje međunarodnog linijskog prijevoza putnika za treće države izdaje se na rok važenja do pet godina, ako međunarodnim ugovorom nije drukčije određeno.
(5) Dozvola se ukida prije isteka roka važenja u sljedećim slučajevima:
a) prestankom važenja licencije
b) ako prijevoznik prestane ispunjavati bilo koji od uvjeta na temelju kojih je dobio dozvolu
c) na zahtjev prijevoznika
d) ako prijevoznik po posebnim propisima prestane postojati ili
e) ako prijevoznik iz neopravdanih razloga ne obavlja prijevoz po dozvoli odnosno voznom redu uzastopce najmanje tri dana.
(6) Izdavatelj dozvole donosi rješenje o ukidanju dozvole.
(7) Protiv rješenja o ukidanju dozvole za međužupanijski linijski prijevoz putnika žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
(8) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, pravni slijednik prijevoznika na kojega glasi dozvola, nastavlja s obavljanjem prijevoza na temelju izdane dozvole i preuzima istovjetna prava i obveze, uz prethodnu suglasnost izdavatelja dozvole.
(9) Pravnim slijednikom, u smislu stavka 8. ovoga članka, smatra se i prijevoznik-obrtnik koji odjavi obrt i nastavi s obavljanjem prijevozničke djelatnosti kao trgovačko društvo.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
IV. NAKNADA ZA IZDAVANJE DOZVOLA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 31.
(1) Visina naknade za izdavanje dozvola za međužupanijsku liniju iznosi 300,00 kuna, a svaki sljedeći primjerak 30,00 kuna.
(2) Visina naknade za izdavanje dozvola za posebnu županijsku i posebnu međužupanijsku liniju za prijevoz putnika u mjesta i iz mjesta u kojima ne postoji javni prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza iznosi 70,00 kuna.
(3) Za izdavanje dozvola za međunarodnu liniju za treće države plaća se upravna pristojba u skladu s propisom kojim se uređuje tarifa upravnih pristojbi i naknada za izdavanje dozvole propisana ovim Pravilnikom, ako međunarodnim ugovorom nije drukčije određeno.
(4) Naknada za izdavanje dozvole domaćem ili stranom prijevozniku za obavljanje linijskog prijevoza na međunarodnoj liniji za treće države iznosi:
a) u bilateralnom prometu 500,00 kuna za prvi primjerak i 50,00 kuna za svaki sljedeći primjerak i
b) u tranzitnom prometu 1.000,00 kuna za prvi primjerak i 100,00 kuna za svaki sljedeći primjerak.
(5) Iznos naknade za izdavanje dozvola za međunarodne linije za treće države stranim prijevoznicima iz država u kojima se naplaćuje naknada u iznosu većem od iznosa propisanog ovim Pravilnikom, može se odlukom Ministarstva uskladiti do odgovarajućeg iznosa.
(6) Naknada za izdavanje dozvola za obavljanje posebnog županijskog prijevoza prihod je proračuna jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba, a naknada za izdavanje dozvola za obavljanje međužupanijskih, posebnih međužupanijskih i međunarodnih linija za treće države prihod su državnog proračuna.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
V. IZMJENA VOZNOG REDA I UPIS ZAJEDNIČKOG OBAVLJANJA PRIJEVOZA ZA VRIJEME VAŽENJA DOZVOLE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 32.
(1) Vozni red se može izmijeniti prije isteka roka važenja dozvole ako se kod izmjene voznog reda mijenja itinerar bez promjene vremena polaska, smanjuje broj polazaka, smanjuje broj stajališta, smanjuje učestalost održavanja, te skraćuje relacija ili mijenja način održavanja sa stalne na sezonsku liniju.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka ne može se odobriti izmjena voznog reda, ako se predlaže brisanje određenog autobusnog kolodvora, odnosno stajališta tako da se tom izmjenom mijenja status i vrsta linije (međunarodna u međužupanijsku, međužupanijska u županijsku, odnosno putnička u direktnu u kojoj početno i završno stajalište nisu autobusni kolodvori) ili ako u voznom redu međužupanijske i međunarodne linije za treće države ostaje samo jedan polazak.
(3) Ako se u voznom redu iz stavka 1. ovoga članka skraćuje relacija na kojoj se obavlja prijevoz, izdaje se nova dozvola.
(4) Vozni red za novu liniju ne može se izmijeniti u roku od šest mjeseci od dana izdavanja dozvole.
(5) Zahtjev za izmjenu voznog reda iz stavka 1. ovoga članka podnosi se u elektroničkom obliku Hrvatskoj gospodarskoj komori putem aplikacije za usklađivanje voznih redova.
(6) U slučaju iz stavka 3. ovoga članka, uz propisani postupak u stavku 5. ovoga članka, potrebno je zahtjev za izmjenu voznog reda i izdavanje dozvole podnijeti i Ministarstvu.
(7) Za evidentiranje izmijenjenih voznih redova za međužupanijske i međunarodne linije za treće države iz stavka 1. ovoga članka u aplikaciji za usklađivanje voznih redova, prijevoznik je dužan Hrvatskoj gospodarskoj komori uplatiti nepovratnu naknadu u iznosu od 200,00 kuna po izmijenjenom polasku.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 33.
(1) Za vrijeme važenja dozvole, a nakon isteka roka od šest mjeseci od dana izdavanja dozvole, može se odobriti upis zajedničkog obavljanja prijevoza i izmjena voznog reda na postojećoj liniji. U slučaju upisa zajedničkog obavljanja prijevoza izdaje se nova dozvola s istim rokom važenja.
(2) Za izdavanje dozvole iz stavka 1. ovoga članka, prijevoznici koji će zajednički obavljati prijevoz dužni su priložiti:
a) zajednički vozni red
b) zajedničku izjavu svih prijevoznika da imaju odgovarajuće prijevozne kapacitete i najmanje jednog zaposlenog vozača po autobusu
c) itinerar
d) cjenik za međunarodne linije za treće države
e) ugovor o zajedničkom obavljanju prijevoza
f) izvornik ugovora o poslovno – tehničkoj suradnji sa stranim prijevoznikom na načelu uzajamnosti na hrvatskom jeziku i jeziku poslovnog partnera, ako se radi o međunarodnoj liniji
g) potvrdu nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana za sve prijevoznike.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
VI. OBRASCI DOZVOLA I UPISNIK IZDANIH DOZVOLA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 34.
(1) Obrazac dozvole sastoji se od jednog posebno zaštićenog lista papira, veličine A4. Na prvoj stranici je grb Republike Hrvatske i utisnuta oznaka Republike Hrvatske po cijeloj površini lista.
(2) Obrazac dozvole za obavljanje međužupanijskog linijskog prijevoza je svijetlo plave boje.
(3) Obrazac dozvole za obavljanje međunarodnog bilateralnog i tranzitnog linijskog prijevoza za treće države je ružičaste boje.
(4) Obrasci dozvola iz stavaka 2. i 3. ovoga članka tiskani su uz ovaj Pravilnik i njegov su sastavni dio.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 35.
(1) Ministarstvo je dužno voditi upisnik o izdanim dozvolama u elektroničkom obliku.
(2) Obrazac upisnika iz stavka 1. ovoga članka, tiskan je uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
VII. ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 36.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o dozvolama za obavljanje linijskog prijevoza putnika (»Narodne novine«, broj 114/15).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 37.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb,
Ministar
Oleg Butković
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE