Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunamaZakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske
1.3.
Datum:
3. svibnja 2019.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Uprava za regionalni razvoj
Sektor za politiku regionalnoga razvoja
Kontakt telefon: 01 6391 987
E-pošta: natalija.fundurulic@mrrfeu.hr
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Područje regionalnoga razvoja uređeno je važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 147/14, 123/17 i 118/18), posebnim zakonima o potpomognutim područjima, brdsko-planinskim područjima, otocima te obnovi i razvoju Grada Vukovara, kao i podzakonskim propisima donesenim na temelju odredbi navedenih zakona.
Materiju uređenu važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske potrebno je uskladiti s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Radi usklađivanja odredaba važećeg Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske.Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Zakon o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17)
3.UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj koji se predlaganjem zakona želi postići je usklađenost propisa kojim je uređen regionalni razvoj s propisom kojim je uređen sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske, u dijelu koji se odnosi na strateško planiranje regionalnoga razvoja.
Zakonom o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 123/17) uređen je sustav strateškog planiranja Republike Hrvatske i upravljanje javnim politikama odnosno priprema, izrada, provedba, izvješćivanje, praćenje provedbe i učinaka te vrednovanje akata strateškog planiranja za oblikovanje i provedbu javnih politika koje sukladno svojim nadležnostima izrađuju, donose i provode javna tijela. Materiju uređenu važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske potrebno je uskladiti s odredbama navedenoga Zakona, u dijelu koji se odnosi na strateško planiranje regionalnoga razvoja. Planski dokumenti politike regionalnoga razvoja, u skladu s odredbama važećeg propisa, su Strategija regionalnoga razvoja Republike Hrvatske, županijska razvojna strategija odnosno strategija razvoja Grada Zagreba te strategija razvoja urbanog područja. Također je potrebno uskladiti zakonske odredbe koje se odnose na izvješćivanje, praćenje provedbe i učinaka te vrednovanje akata strateškog planiranja u području regionalnoga razvoja.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Ovim zakonskim prijedlogom propisuje se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, kao srednjoročni akt strateškog planiranja od nacionalnog značaja u području regionalnoga razvoja koji donosi Vlada Republike Hrvatske. Njime se utvrđuju srednjoročna vizija, prioriteti i ciljevi politike regionalnoga razvoja Republike Hrvatske te drugi obvezujući elementi sadržaja srednjoročnih akata strateškog planiranja na nacionalnoj razini propisani zakonom kojim se uređuje sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske. Navedeni akt razrađuje realizaciju relevantnih strateških ciljeva i ključnih područja intervencije Nacionalne razvojne strategije usmjerenih na jačanje konkurentnosti i realizaciju vlastitih razvojnih potencijala svih regija te ravnomjerni regionalni razvoj osiguravanjem dodatne podrške razvoju potpomognutih područja i područja s razvojnim posebnostima.
Plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave temeljni je srednjoročni akt strateškog planiranja jedinice područne (regionalne) samouprave koji donosi županijska skupština odnosno Gradska skupština Grada Zagreba. Njime se utvrđuje srednjoročna vizija, prioriteti i ciljevi razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave te drugi obvezujući elementi sadržaja srednjoročnih akata strateškog planiranja na područnoj (regionalnoj) razini propisani zakonom kojim se uređuje sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske.
Plan razvoja urbanog područja srednjoročni je akt strateškog planiranja kojim se utvrđuje srednjoročna vizija, prioriteti i ciljevi razvoja urbanog područja te drugi obvezujući elementi sadržaja akata strateškog planiranja na lokalnoj razini propisani zakonom kojim se uređuje sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske. Urbane aglomeracije i veća urbana područja iz članka 14. Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske radi usmjeravanja razvoja svog područja donose plan razvoja urbanog područja. Manja urbana područja mogu donijeti plan razvoja urbanog područja, ako su ispunjeni uvjeti za donošenje plana razvoja jedinica lokalne samouprave definirani zakonom kojim se uređuje sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske.
Teritorijalna strategija definira se kao akt strateškog planiranja povezan s korištenjem fondova Europske unije namijenjenih integriranom teritorijalnom razvoju. Područja za koja se donosi teritorijalna strategija utvrđuju se u skladu s prioritetima i ciljevima utvrđenim dugoročnim i srednjoročnim aktima strateškog planiranja donesenim na temelju zakona kojim se uređuje sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske te pravnim okvirom Europske unije kojim se uređuje kohezijska politika.
Kada urbana područja trebaju izrađivati teritorijalne strategije namijenjene urbanom razvoju, ne donose planove razvoja urbanih područja.
Ovim zakonskim prijedlogom postupak praćenja, vrednovanja i izvješćivanja o planskim dokumentima politike regionalnoga razvoja usklađuje se s odredbama zakona kojim se uređuje sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
1. siječnja 2021.
(početak novog financijskog razdoblja 2021. -2027.)
4.UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Moguće normativno rješenje je izmjena i dopuna važećeg Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske.
Obrazloženje:
Materiju uređenu važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske potrebno je uskladiti s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Ne postoje nenormativna rješenja.
Obrazloženje:
Akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja moraju se ppropisati zakonskim propisom.
5.UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
ne
ne
ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
ne
ne
ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
ne
ne
ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
ne
ne
ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
ne
ne
ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
ne
ne
ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
ne
ne
ne
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
ne
ne
ne
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
da
ne
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.1.21.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
-
-
-
mali
-
-
-
veliki
-
-
-
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
ne
ne
ne
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
ne
ne
ne
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
da
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.2.11.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
-
-
-
mali
-
-
-
veliki
-
-
-
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
ne
ne
ne
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
ne
ne
ne
5.3.3.
Socijalna uključenost
ne
ne
ne
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
ne
ne
ne
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
ne
ne
ne
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
da
ne
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.3.14.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
-
-
-
mali
-
-
-
veliki
-
-
-
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
ne
ne
ne
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
ne
ne
ne
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
ne
ne
ne
5.4.4.
Status regulirane profesije
ne
ne
ne
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
ne
ne
ne
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
ne
ne
ne
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
ne
ne
ne
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
ne
ne
ne
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
ne
ne
ne
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
ne
ne
ne
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
ne
ne
ne
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
ne
ne
ne
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
da
ne
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.4.20.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
-
-
-
mali
-
-
-
veliki
-
-
-
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
ne
ne
ne
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
ne
ne
ne
5.5.3.
Korištenje energije
ne
ne
ne
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
ne
ne
ne
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
ne
ne
ne
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
ne
ne
ne
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
ne
ne
ne
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
ne
ne
ne
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
ne
ne
ne
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
da
ne
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.5.17.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
-
-
-
mali
-
-
-
veliki
-
-
-
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
ne
ne
ne
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
da
ne
ne
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
ne
ne
ne
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
ne
ne
ne
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
ne
ne
ne
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
ne
ne
ne
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
ne
ne
ne
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
ne
ne
ne
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
da
ne
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.6.13.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
da
ne
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.6.17.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
-
-
-
mali
-
-
-
veliki
-
-
-
6.Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
ne
Obrazloženje:
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
ne
Obrazloženje:
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
ne
Obrazloženje:
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
ne
Obrazloženje:
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
Slijedom navedenoga, predložena normativna rješenja nemaju učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4.
7.Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
ne
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
ne
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
ne
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
ne
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
ne
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
ne
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
ne
8.9.
Provođenje SCM metodologije
ne
9.PRILOZI
Ne
10. POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: MINISTRICA
Gabrijela Žalac, dipl. oec.
Datum: 3. svibnja 2019.
11.Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske
1.3.
Datum:
3. svibnja 2019.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Uprava za regionalni razvoj
Sektor za politiku regionalnoga razvoja
Kontakt telefon: 01 6391 987
E-pošta: natalija.fundurulic@mrrfeu.hr
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Područje regionalnoga razvoja uređeno je važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 147/14, 123/17 i 118/18), posebnim zakonima o potpomognutim područjima, brdsko-planinskim područjima, otocima te obnovi i razvoju Grada Vukovara, kao i podzakonskim propisima donesenim na temelju odredbi navedenih zakona.
Materiju uređenu važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske potrebno je uskladiti s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Radi usklađivanja odredaba važećeg Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske. Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Zakon o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17)
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj koji se predlaganjem zakona želi postići je usklađenost propisa kojim je uređen regionalni razvoj s propisom kojim je uređen sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske, u dijelu koji se odnosi na strateško planiranje regionalnoga razvoja.
Zakonom o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 123/17) uređen je sustav strateškog planiranja Republike Hrvatske i upravljanje javnim politikama odnosno priprema, izrada, provedba, izvješćivanje, praćenje provedbe i učinaka te vrednovanje akata strateškog planiranja za oblikovanje i provedbu javnih politika koje sukladno svojim nadležnostima izrađuju, donose i provode javna tijela. Materiju uređenu važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske potrebno je uskladiti s odredbama navedenoga Zakona, u dijelu koji se odnosi na strateško planiranje regionalnoga razvoja. Planski dokumenti politike regionalnoga razvoja, u skladu s odredbama važećeg propisa, su Strategija regionalnoga razvoja Republike Hrvatske, županijska razvojna strategija odnosno strategija razvoja Grada Zagreba te strategija razvoja urbanog područja. Također je potrebno uskladiti zakonske odredbe koje se odnose na izvješćivanje, praćenje provedbe i učinaka te vrednovanje akata strateškog planiranja u području regionalnoga razvoja.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Ovim zakonskim prijedlogom propisuje se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, kao srednjoročni akt strateškog planiranja od nacionalnog značaja u području regionalnoga razvoja koji donosi Vlada Republike Hrvatske. Njime se utvrđuju srednjoročna vizija, prioriteti i ciljevi politike regionalnoga razvoja Republike Hrvatske te drugi obvezujući elementi sadržaja srednjoročnih akata strateškog planiranja na nacionalnoj razini propisani zakonom kojim se uređuje sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske. Navedeni akt razrađuje realizaciju relevantnih strateških ciljeva i ključnih područja intervencije Nacionalne razvojne strategije usmjerenih na jačanje konkurentnosti i realizaciju vlastitih razvojnih potencijala svih regija te ravnomjerni regionalni razvoj osiguravanjem dodatne podrške razvoju potpomognutih područja i područja s razvojnim posebnostima.
Plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave temeljni je srednjoročni akt strateškog planiranja jedinice područne (regionalne) samouprave koji donosi županijska skupština odnosno Gradska skupština Grada Zagreba. Njime se utvrđuje srednjoročna vizija, prioriteti i ciljevi razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave te drugi obvezujući elementi sadržaja srednjoročnih akata strateškog planiranja na područnoj (regionalnoj) razini propisani zakonom kojim se uređuje sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske.
Plan razvoja urbanog područja srednjoročni je akt strateškog planiranja kojim se utvrđuje srednjoročna vizija, prioriteti i ciljevi razvoja urbanog područja te drugi obvezujući elementi sadržaja akata strateškog planiranja na lokalnoj razini propisani zakonom kojim se uređuje sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske. Urbane aglomeracije i veća urbana područja iz članka 14. Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske radi usmjeravanja razvoja svog područja donose plan razvoja urbanog područja. Manja urbana područja mogu donijeti plan razvoja urbanog područja, ako su ispunjeni uvjeti za donošenje plana razvoja jedinica lokalne samouprave definirani zakonom kojim se uređuje sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske.
Teritorijalna strategija definira se kao akt strateškog planiranja povezan s korištenjem fondova Europske unije namijenjenih integriranom teritorijalnom razvoju. Područja za koja se donosi teritorijalna strategija utvrđuju se u skladu s prioritetima i ciljevima utvrđenim dugoročnim i srednjoročnim aktima strateškog planiranja donesenim na temelju zakona kojim se uređuje sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske te pravnim okvirom Europske unije kojim se uređuje kohezijska politika.
Kada urbana područja trebaju izrađivati teritorijalne strategije namijenjene urbanom razvoju, ne donose planove razvoja urbanih područja.
Ovim zakonskim prijedlogom postupak praćenja, vrednovanja i izvješćivanja o planskim dokumentima politike regionalnoga razvoja usklađuje se s odredbama zakona kojim se uređuje sustav strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
1. siječnja 2021.
(početak novog financijskog razdoblja 2021. -2027.)
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Moguće normativno rješenje je izmjena i dopuna važećeg Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske.
Obrazloženje:
Materiju uređenu važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske potrebno je uskladiti s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Ne postoje nenormativna rješenja.
Obrazloženje:
Akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja moraju se ppropisati zakonskim propisom.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
ne
ne
ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
ne
ne
ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
ne
ne
ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
ne
ne
ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
ne
ne
ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
ne
ne
ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
ne
ne
ne
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
ne
ne
ne
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
da
ne
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.1.21.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
-
-
-
mali
-
-
-
veliki
-
-
-
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
ne
ne
ne
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
ne
ne
ne
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
da
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.2.11.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
-
-
-
mali
-
-
-
veliki
-
-
-
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
ne
ne
ne
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
ne
ne
ne
5.3.3.
Socijalna uključenost
ne
ne
ne
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
ne
ne
ne
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
ne
ne
ne
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
da
ne
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.3.14.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
-
-
-
mali
-
-
-
veliki
-
-
-
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
ne
ne
ne
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
ne
ne
ne
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
ne
ne
ne
5.4.4.
Status regulirane profesije
ne
ne
ne
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
ne
ne
ne
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
ne
ne
ne
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
ne
ne
ne
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
ne
ne
ne
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
ne
ne
ne
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
ne
ne
ne
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
ne
ne
ne
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
ne
ne
ne
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
da
ne
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.4.20.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
-
-
-
mali
-
-
-
veliki
-
-
-
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
ne
ne
ne
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
ne
ne
ne
5.5.3.
Korištenje energije
ne
ne
ne
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
ne
ne
ne
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
ne
ne
ne
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
ne
ne
ne
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
ne
ne
ne
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
ne
ne
ne
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
ne
ne
ne
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
da
ne
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.5.17.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
-
-
-
mali
-
-
-
veliki
-
-
-
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
ne
ne
ne
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
da
ne
ne
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
ne
ne
ne
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
ne
ne
ne
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
ne
ne
ne
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
ne
ne
ne
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
ne
ne
ne
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
ne
ne
ne
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
da
ne
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.6.13.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
da
ne
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.6.17.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
-
-
-
mali
-
-
-
veliki
-
-
-
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
ne
Obrazloženje:
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
ne
Obrazloženje:
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
ne
Obrazloženje:
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
ne
Obrazloženje:
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
Ovim zakonskim prijedlogom materija uređena važećim Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske usklađuje se s odredbama Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 123/17).
Navedeno usklađivanje odnosi se na odredbe kojima se propisuju akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja, u odnosu na njihovu izradu, donošenje, praćenje, vrednovanje i izvješćivanje o navedenim aktima.
Zakonskim prijedlogom kao akti strateškog planiranja politike regionalnoga razvoja propisuju se Nacionalni plan regionalnoga razvoja, plan razvoja jedinice područne (regionalne) samouprave, plan razvoja urbanog područja i teritorijalna strategija, koji moraju biti usklađeni s Nacionalnom razvojnom strategijom te drugim dugoročnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja relevantnim za regionalni razvoj.
Također se propisuje i izmjena u odnosu na obavljanje poslova regionalnih koordinatora, javnih ustanova koje obavljaju poslove od javnog interesa osnovanih s ciljem učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja za područje jedinice područne (regionalne) samouprave. Njihovo poslovanje fokusira se na poslove javnih ovlasti i druge poslove od javnog interesa za koje su registrirani ili koji su im Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ili drugim zakonom stavljeni u nadležnost. Stoga se predlaže u članku 25. važećeg Zakona brisati odredbu stavka 3. koja propisuje da regionalni koordinatori, osim navedenih, mogu obavljati i druge poslove za koje su registrirani.
Propisuje se i da će Ministarstvo u skladu s mogućnostima osigurati sufinanciranje regionalnih koordinatora, u svrhu omogućavanja kvalitetnog obavljanja poslova registriranih u skladu s navedenim Zakonom.
Tijela u sustavu provedbe Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske uskladit će način rada u navedenom području s predloženim zakonskim izmjenama.
Nacrt prijedloga zakona odnosi na središnja tijela državne uprave uključena u bitne segmente politike regionalnog razvoja, jednako kao i na jedinice područne (regionalne) samouprave, jedinice lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj te dionike koji su uključeni u oblikovanje i provedbu politike regionalnog razvoja poput regionalnih koordinatora.
Slijedom navedenoga, predložena normativna rješenja nemaju učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
7. Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
ne
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
ne
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
ne
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
ne
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
ne
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
ne
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
ne
8.9.
Provođenje SCM metodologije
ne
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
9.PRILOZI
Ne
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
10. POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: MINISTRICA
Gabrijela Žalac, dipl. oec.
Datum: 3. svibnja 2019.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
11.Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije