Na temelju članka 7. stavka 1. Zakona o Središnjem registru državne imovine („Narodne novine“, broj 112/18), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj _____ __________2019. godine donijela
UREDBU
O SREDIŠNJEM REGISTRU DRŽAVNE IMOVINE
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Uredbom uređuje se ustrojstvo i način vođenja, sadržaj Središnjeg registra državne imovine (u daljnjem tekstu: Središnji registar) i način prikupljanja podataka za Središnji registar te podaci iz Središnjeg registra koji se javno ne objavljuju.
Članak 2.
(1) Središnji registar predstavlja sveobuhvatnu i cjelovitu, metodološki standardiziranu i kontinuirano ažuriranu evidenciju državne imovine.
(2) Podaci iz Središnjeg registra koriste se za osiguravanje transparentnosti, točnosti, dosljednosti, usporedivosti i potpunosti podataka potrebnih za izvješćivanje o stanju i analitici državne imovine.
Članak 3.
Pojedini pojmovi u smislu ove Uredbe imaju sljedeće značenje:
1.„Državna imovina“ podrazumijeva svu nefinancijsku i financijsku imovinu države, sukladno odredbi članka 2. stavak 2. Zakona o Središnjem registru državne imovine
2.„Obveznici dostave i unosa podataka“ su svi subjekti dostave i unosa podataka u Središnji registar, sukladno odredbi članka 4. Zakona o Središnjem registru državne imovine
3.„Evidencija“ je zbirka obveznih podataka koje su obveznici dužni dostavljati za potrebe Središnjeg registra
4.„Temeljni registar“ je javni registar u kojem se prikuplja i vodi barem jedan autentični podatak, a koji je kao temeljni određen odlukom Vlade Republike Hrvatske
5.„Unos podataka elektroničkim putem“ je dostava podataka mrežnim putem u Središnji registar, koje unosi od strane obveznika unosa i dostave imenovana odgovorna osoba za unos podataka
6.„Valjana isprava“ je skup podataka koji je izvoran i vjerodostojan, te je kao takav određen zakonom ili proizlazi iz svrhe uspostave javnog registra određene zakonom
7.„Elektronička vjerodajnica (vjerodajnica)“ je skup podataka kojim se predstavlja korisnik elektroničke usluge, a služi kao dokaz za provjeru elektroničkog identiteta (e-ID) kako bi se omogućio pristup elektroničkim uslugama (e-uslugama)
8.„Autentifikacija“ je formalizirani proces verifikacije vjerodajnice korisnika elektroničkih javnih usluga koji rezultira potvrđivanjem/osporavanjem identiteta
9.„Državna informacijska infrastruktura (DII)“ je sustav koji čine zajednička državna osnovica za sigurnu razmjenu podataka i alati za interoperabilnost kao što su Metaregistar, tehnički standardi, klasifikacije, javni registri, sustav e-Građani, te mreže državne informacijske infrastrukture HITRONet i CARNet.
II. USTROJSTVO, NAČIN VOĐENJA I SADRŽAJ SREDIŠNJEG REGISTRA
Članak 4.
(1) Središnje tijelo državne uprave nadležno za razvoj digitalnog društva vodi Središnji registar državne imovine.
(2) Središnje tijelo državne uprave nadležno za razvoj digitalnog društva obavlja nadzor nad provedbom dostave i unosa podataka u Središnji registar.
Članak 5.
(1) Središnji registar sadrži evidenciju o državnoj imovini na temelju podataka koje dostavljaju obveznici dostave i unosa podataka, sukladno odredbi članka 2. Zakona o Središnjem registru državne imovine.
(2) U Središnjem registru prikupljaju se i evidentiraju podaci na temelju isprava i ostale dokumentacije propisane Pravilnikom o tehničkoj strukturi podataka i načinu upravljanja Središnjim registrom.
Članak 6.
Središnji registar sastoji se od evidencije:
-nekretnina
-financijske imovine
-pokretnina
-prava i obveza i
-drugih oblika imovine
Članak 7.
(1) Elementi evidencije državne imovine, koja se unosi u Središnji registar, određuju se Pravilnikom o tehničkoj strukturi podataka i načinu upravljanja Središnjim registrom kojeg donosi čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za razvoj digitalnog društva.
(2) Podaci o imovini koji se dostavljaju, unose i vode u Središnjem registru vode se prema rasporedu računa Računskog plana za proračunsko računovodstvo, Računskog plana za neprofitne organizacije i kontnog plana poduzetnika.
Članak 8.
Središnji registar državne imovine sastoji se, obzirom na svoje funkcionalne dijelove, od sljedećih osnovnih cjelina:
1.Registar imovine koji podržava sljedeće funkcionalnosti:
a)pregled i ažuriranje osnovnih podataka imovine
b)pregled i ažuriranje osnovnih podataka financijske imovine
c)dopune dobivenih podataka dodatnim podacima bitnim za nadzor i praćenje koristi i učinaka upravljanja imovinom
d)dodavanje dokumenata vezanih uz zapis u registru
e)pregled upisanih podataka po raznim kriterijima
f)uvoz podataka obveznika dostave podataka
g)izvoz podataka za potrebe pojedine institucije obveznika i
h)pregled zemljišnoknjižnog uloška/posjedovnog lista
2. GIS preglednik koji podržava sljedeće funkcionalnosti:
a)pregled lokacije nekretnine prema odgovarajućim planovima i
b)statistiku vezanu uz rasprostranjenost imovine u vlasništvu RH u prostoru
3. Izvještajni modul
4. Korisnički pretinac i sustav notifikacija
5. Sustav radnih zadataka
6. Administrativni modul koji podržava sljedeće funkcionalnosti:
a)održavanje kodnih lista (šifarnika) i matičnih podataka i
b)pregled povijesti svih promjena podataka
7. Modul za komunikaciju s vanjskim sustavima
8. Modul koji podržava sljedeće funkcionalnosti:
a) profile institucija i obveznika i b) nadzornu ploča
9. Sustav za učenje na daljinu
III. USPOSTAVLJANJE VEZA S REGISTRIMA I BAZAMA PODATAKA
Članak 9.
(1) Središnje tijelo državne uprave nadležno za razvoj digitalnog društva uspostavit će elektroničku vezu sa svim javnim, temeljnim, središnjim registrima i drugim bazama podataka nužnim za vođenje Središnjeg registra.
(2) Tijela javnog sektora te pravne osobe kojih je osnivač Republika Hrvatska, a koji nisu zakonski obveznici dostave i razmjene podataka iz registara navedenih u stavku 1. ovog članka s drugim tijelima javnog sektora, dužni su na zahtjev središnjeg tijela državne uprave nadležnog za razvoj digitalnog društva osigurati povezanost i razmjenu podataka prema Središnjem registru, bez naknade.
(3) Način kojim će se osigurati elektronička veza s registrima i bazama iz stavka 1. ovog članka, odredit će se Protokolom koji središnje tijelo državne uprave nadležno za razvoj digitalnog društva sklapa sa svakim tijelom javnog sektora te pravnom osobom koja mu dostavlja podatke.
IV. DOSTAVA PODATAKA
Članak 10.
(1) Središnji registar sadrži popis svih obveznika dostave i unosa podataka.
(2) Za pristup i vođenje Središnjeg registra koristi se informacijski sustav za upravljanje državnom imovinom koji omogućava mrežni unos, verifikaciju, pregled, analizu i razmjenu podataka pohranjenih u Središnji registar.
(3) Dostava podataka u Središnji registar vrši se elektroničkim putem na jedan od načina predviđenim ovom Uredbom za unos podataka.
Članak 11.
(1) Obveznici dostave i unosa podataka pristupaju Središnjem registru uporabom definiranih pristupnih podataka, koje određuje središnje tijelo državne uprave nadležno za razvoj digitalnog društva.
(2) Prijava u sustav Središnjeg registra će se vršiti sukladno regulativi kojom se uređuje područje državne informacijske infrastrukture.
(3) Sustav autentifikacije dužan je omogućiti prijavu vjerodajnicama koje su objavljene na listi prihvaćenih vjerodajnica u sustavu državne informacijske infrastrukture.
Članak 12.
(1) Za potrebe vođenja Središnjeg registra državne imovine, obveznici dostave i unosa podataka iste će dostavljati u skladu sa člankom 4. stavkom 4. i člankom 15. Zakona o Središnjem registru državne imovine.
(2) Čelnici obveznika dostave i unosa podataka, odgovorni su za provedbu i točnost unosa.
Članak 13.
Obveznici dostave i unosa podataka dužni su:
- uspostaviti organizacijsku strukturu, s formalnom raspodjelom zadaća, ovlasti i odgovornosti kojom će se osigurati primjerena komunikacija sa Središnjim registrom i
- imenovati odgovornu osobu za elektronički unos i ažuriranje podataka te dostaviti podatke u Središnji registar.
V. NAČIN PRIKUPLJANJA PODATAKA
Članak 14.
(1) Podaci se u Središnji registar mogu unijeti:
- ručnim unosom,
- uvozom datoteke, ili
- drugim razmjenskim formatom
(2) Specifikacija razmjenskog formata definirat će se Pravilnikom o tehničkoj strukturi podataka i načinu upravljanja Središnjim registrom.
VI. JAVNO DOSTUPNI PODACI
Članak 15.
(1) Središnji registar javno se objavljuje na internetskim stranicama Središnjeg državnog portala.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, podaci za potrebe Središnjeg registra koji su klasificirani na temelju zakona kojim se uređuje tajnost podataka, neće se javno objavljivati.
(3) Središnje tijelo državne uprave nadležno za razvoj digitalnog društva nije nadležno za izdavanje potvrda o podacima iz Središnjeg registra.
(4) Pri javnoj objavi iz stavka 1. ovoga članka, prostorni podaci su dostupni isključivo kao slika (raster) i nije moguće preuzimanje te vrste javno objavljenih podataka. Izvor podataka bit će istaknut na vidljivom mjestu.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 16.
Stupanjem na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o Registru državne imovine („Narodne novine“, broj 55/2011).
Članak 17.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA: URBROJ:
Zagreb, 2019.
Predsjednik mr. sc. Andrej Plenković, v.r.
OBRAZLOŽENJE
Prijedlog Uredbe o Središnjem registru državne imovine pobliže uređuje ustrojstvo i način vođenja, sadržaj Središnjeg registra i način prikupljanja podataka, te se utvrđuju podaci koji se javno ne objavljuju, sukladno članku 7. stavak 1. Zakona o Središnjem registru državne imovine („Narodne novine“, broj 112/18).
Zakon propisuje da je Središnji registar sveobuhvatna i cjelovita, metodološki standardizirana i kontinuirano ažurirana evidencija državne imovine koja obuhvaća svu nefinancijsku i financijsku imovinu države i to: imovinu u vlasništvu Republike Hrvatske, imovinu jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, imovinu trgovačkih društava, zavoda i drugih pravnih osoba čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, imovinu ustanova kojima je jedan od osnivača Republika Hrvatska ili jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, imovinu ustanova kojima je jedan od osnivača ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave i imovina pravnih osoba s javnim ovlastima te pojavne oblike državne imovine koji su tim pravnim osobama na temelju posebnog propisa ili pravnog posla dani na upravljanje ili korištenje.
Zakonom o Središnjem registru državne imovine, koji ima za cilj doprinijeti bržem i efikasnijem raspolaganju državnom imovinom, predviđeno je da tehničke i provedbene detalje uredbom definira Vlada Republike Hrvatske.
Zakonom o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave („Narodne novine“, br. 93/16, 104/16), ustrojen je Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva koji, između ostalog, obavlja poslove koji se odnose na razvoj, standardizaciju, sigurnost i preporuke za korištenje državne informacijske infrastrukture, razvija standarde informacijske opreme u javnom sektoru i obavlja poslove radi ostvarenja uvjeta za informiranje i ponovnu uporabu dokumenata i informacija, stoga je Zakonom o Središnjem registru državne imovine, koji je stupio na snagu 22. prosinca 2018. godine, odlučeno da se vođenje Registra državne imovine povjeri Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva, kao središnjem tijelu državne uprave nadležnom za razvoj digitalnog društva.
Novim zakonom o Središnjem registru državne imovine promijenjena je nadležnost tijela državne uprave, stoga je njegovim stupanjem na snagu nastala i obveza usklađenja Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave s odredbama toga Zakona, što je i provedeno Izmjenama i dopunama Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave („Narodne novine“, broj 116/18), koji je stupio na snagu 1. siječnja 2019. godine.
Člankom 1. određuje se obuhvat primjene ove Uredbe, dok se člankom 2. daje definicija pojma Središnjeg registra te svrha korištenja njegovih podataka.
U članku 3. propisuje se sadržaj pojedinih pojmova, dok se ustrojstvo i način vođenja Središnjeg registra te njegov sadržaj propisuju odredbama članka 4. i 5. Uredbe.
Člankom 6. se popisuju evidencije od kojih se sastoji Središnji registar, dok je u članku 7. utvrđeno da se elementi evidencije Središnjeg registra definiraju Pravilnikom o tehničkoj strukturi podataka i načinu upravljanja Središnjim registrom, kao i vođenje podataka o imovini prema rasporedu računskih i kontnih planova.
Pregled cjelina koje sadrži Središnji registar određen je člankom 8., dok su člankom 9. propisane pretpostavke uspostavljanja veza s registrima i bazama podataka.
Člankom 10. određuje se način dostave podataka elektroničkim putem, te mogućnosti informacijskog sustava za upravljanje državnom imovinom, dok su odredbama članka 11. Uredbe definirani načini pristupanja u Središnji registar.
Odredbama članka 12. i 13. Uredbe, definirana je vrsta podataka koji se unose u Središnji registar, kao i unos istih u zadanim rokovima; obveza za uspostavom organizacijske strukture te imenovanjem osobe odgovorne za elektronički unos i ažuriranje podataka kod obveznika dostave i unosa podataka, u svrhu primjerene komunikacije sa Središnjim registrom.
Člankom 14. utvrđen je način prikupljanja podataka za potrebe vođenja Središnjeg registra, a člankom 15. javna dostupnost.
Odredbama članka 16. i 17. određene su prijelazne i završne odredbe.
Pravilnikom o tehničkoj strukturi podataka i načinu upravljanja Središnjim registrom, propisat će se detaljan način dostave i upravljanja podacima.
Provedba Uredbe neće zahtijevati osiguranje dodatnih sredstava u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Naime, sredstva koja su potrebna za provedbu ove Uredbe, planirana su na pozicijama središnjeg tijela državne uprave nadležnog za razvoj digitalnog društva za 2019. godinu, te u projekcijama državnog proračuna za 2020. i 2021. godinu.
Za preuzete obveze od Ministarstva državne imovine, Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva osigurati će preraspodjelom sredstava koje će Ministarstvo državne imovine preraspodijeliti SDURDD-u u iznosu od 20.250,00 kn.
PRIJEDLOG
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 7. stavka 1. Zakona o Središnjem registru državne imovine („Narodne novine“, broj 112/18), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj _____ __________2019. godine donijela
UREDBU
O SREDIŠNJEM REGISTRU DRŽAVNE IMOVINE
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 1.
Ovom Uredbom uređuje se ustrojstvo i način vođenja, sadržaj Središnjeg registra državne imovine (u daljnjem tekstu: Središnji registar) i način prikupljanja podataka za Središnji registar te podaci iz Središnjeg registra koji se javno ne objavljuju.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 2.
(1) Središnji registar predstavlja sveobuhvatnu i cjelovitu, metodološki standardiziranu i kontinuirano ažuriranu evidenciju državne imovine.
(2) Podaci iz Središnjeg registra koriste se za osiguravanje transparentnosti, točnosti, dosljednosti, usporedivosti i potpunosti podataka potrebnih za izvješćivanje o stanju i analitici državne imovine.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 3.
Pojedini pojmovi u smislu ove Uredbe imaju sljedeće značenje:
1. „Državna imovina“ podrazumijeva svu nefinancijsku i financijsku imovinu države, sukladno odredbi članka 2. stavak 2. Zakona o Središnjem registru državne imovine
2. „Obveznici dostave i unosa podataka“ su svi subjekti dostave i unosa podataka u Središnji registar, sukladno odredbi članka 4. Zakona o Središnjem registru državne imovine
3. „Evidencija“ je zbirka obveznih podataka koje su obveznici dužni dostavljati za potrebe Središnjeg registra
4. „Temeljni registar“ je javni registar u kojem se prikuplja i vodi barem jedan autentični podatak, a koji je kao temeljni određen odlukom Vlade Republike Hrvatske
5. „Unos podataka elektroničkim putem“ je dostava podataka mrežnim putem u Središnji registar, koje unosi od strane obveznika unosa i dostave imenovana odgovorna osoba za unos podataka
6. „Valjana isprava“ je skup podataka koji je izvoran i vjerodostojan, te je kao takav određen zakonom ili proizlazi iz svrhe uspostave javnog registra određene zakonom
7. „Elektronička vjerodajnica (vjerodajnica)“ je skup podataka kojim se predstavlja korisnik elektroničke usluge, a služi kao dokaz za provjeru elektroničkog identiteta (e-ID) kako bi se omogućio pristup elektroničkim uslugama (e-uslugama)
8. „Autentifikacija“ je formalizirani proces verifikacije vjerodajnice korisnika elektroničkih javnih usluga koji rezultira potvrđivanjem/osporavanjem identiteta
9. „Državna informacijska infrastruktura (DII)“ je sustav koji čine zajednička državna osnovica za sigurnu razmjenu podataka i alati za interoperabilnost kao što su Metaregistar, tehnički standardi, klasifikacije, javni registri, sustav e-Građani, te mreže državne informacijske infrastrukture HITRONet i CARNet.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
II. USTROJSTVO, NAČIN VOĐENJA I SADRŽAJ SREDIŠNJEG REGISTRA
Članak 4 .
(1) S redišnje tijelo državne uprave nadležno za razvoj digitalnog društva vodi Središnji registar državne imovine.
(2) Središnje tijelo državne uprave nadležno za razvoj digitalnog društva obavlja nadzor nad provedbom dostave i unosa podataka u Središnji registar.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 5.
(1) Središnji registar sadrži evidenciju o državnoj imovini na temelju podataka koje dostavljaju obveznici dostave i unosa podataka, sukladno odredbi članka 2. Zakona o Središnjem registru državne imovine.
(2) U Središnjem registru prikupljaju se i evidentiraju podaci na temelju isprava i ostale dokumentacije propisane Pravilnikom o tehničkoj strukturi podataka i načinu upravljanja Središnjim registrom.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 6.
Središnji registar sastoji se od evidencije:
- nekretnina
- financijske imovine
- pokretnina
- prava i obveza i
- drugih oblika imovine
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 7.
(1) Elementi evidencije državne imovine, koja se unosi u Središnji registar, određuju se Pravilnikom o tehničkoj strukturi podataka i načinu upravljanja Središnjim registrom kojeg donosi čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za razvoj digitalnog društva.
(2) Podaci o imovini koji se dostavljaju, unose i vode u Središnjem registru vode se prema rasporedu računa Računskog plana za proračunsko računovodstvo, Računskog plana za neprofitne organizacije i kontnog plana poduzetnika.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 8.
Središnji registar državne imovine sastoji se, obzirom na svoje funkcionalne dijelove, od sljedećih osnovnih cjelina:
1.Registar imovine koji podržava sljedeće funkcionalnosti:
a) pregled i ažuriranje osnovnih podataka imovine
b) pregled i ažuriranje osnovnih podataka financijske imovine
c) dopune dobivenih podataka dodatnim podacima bitnim za nadzor i praćenje koristi i učinaka upravljanja imovinom
d) dodavanje dokumenata vezanih uz zapis u registru
e) pregled upisanih podataka po raznim kriterijima
f) uvoz podataka obveznika dostave podataka
g) izvoz podataka za potrebe pojedine institucije obveznika i
h) pregled zemljišnoknjižnog uloška/posjedovnog lista
2. GIS preglednik koji podržava sljedeće funkcionalnosti:
a) pregled lokacije nekretnine prema odgovarajućim planovima i
b) statistiku vezanu uz rasprostranjenost imovine u vlasništvu RH u prostoru
3. Izvještajni modul
4. Korisnički pretinac i sustav notifikacija
5. Sustav radnih zadataka
6. Administrativni modul koji podržava sljedeće funkcionalnosti:
a) održavanje kodnih lista (šifarnika) i matičnih podataka i
b) pregled povijesti svih promjena podataka
7. Modul za komunikaciju s vanjskim sustavima
8. Modul koji podržava sljedeće funkcionalnosti:
a) profile institucija i obveznika i
b) nadzornu ploča
9. Sustav za učenje na daljinu
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
III. USPOSTAVLJANJE VEZA S REGISTRIMA I BAZAMA PODATAKA
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 9.
(1) S redišnje tijelo državne uprave nadležno za razvoj digitalnog društva uspostavit će elektroničku vezu sa svim javnim, temeljnim, središnjim registrima i drugim bazama podataka nužnim za vođenje Središnjeg registra.
(2) Tijela javnog sektora te pravne osobe kojih je osnivač Republika Hrvatska, a koji nisu zakonski obveznici dostave i razmjene podataka iz registara navedenih u stavku 1. ovog članka s drugim tijelima javnog sektora, dužni su na zahtjev središnjeg tijela državne uprave nadležnog za razvoj digitalnog društva osigurati povezanost i razmjenu podataka prema Središnjem registru, bez naknade.
(3) Način kojim će se osigurati elektronička veza s registrima i bazama iz stavka 1. ovog članka, odredit će se Protokolom koji središnje tijelo državne uprave nadležno za razvoj digitalnog društva sklapa sa svakim tijelom javnog sektora te pravnom osobom koja mu dostavlja podatke.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
IV. DOSTAVA PODATAKA
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 10.
(1) Središnji registar sadrži popis svih obveznika dostave i unosa podataka.
(2) Za pristup i vođenje Središnjeg registra koristi se informacijski sustav za upravljanje državnom imovinom koji omogućava mrežni unos, verifikaciju, pregled, analizu i razmjenu podataka pohranjenih u Središnji registar.
(3) Dostava podataka u Središnji registar vrši se elektroničkim putem na jedan od načina predviđenim ovom Uredbom za unos podataka.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 11.
(1) Obveznici dostave i unosa podataka pristupaju Središnjem registru uporabom definiranih pristupnih podataka, koje određuje središnje tijelo državne uprave nadležno za razvoj digitalnog društva.
(2) Prijava u sustav Središnjeg registra će se vršiti sukladno regulativi kojom se uređuje područje državne informacijske infrastrukture.
(3) Sustav autentifikacije dužan je omogućiti prijavu vjerodajnicama koje su objavljene na listi prihvaćenih vjerodajnica u sustavu državne informacijske infrastrukture.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 12.
(1) Za potrebe vođenja Središnjeg registra državne imovine, obveznici dostave i unosa podataka iste će dostavljati u skladu sa člankom 4. stavkom 4. i člankom 15. Zakona o Središnjem registru državne imovine.
(2) Čelnici obveznika dostave i unosa podataka, odgovorni su za provedbu i točnost unosa.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 13.
Obveznici dostave i unosa podataka dužni su:
- uspostaviti organizacijsku strukturu, s formalnom raspodjelom zadaća, ovlasti i odgovornosti kojom će se osigurati primjerena komunikacija sa Središnjim registrom i
- imenovati odgovornu osobu za elektronički unos i ažuriranje podataka te dostaviti podatke u Središnji registar.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
V. NAČIN PRIKUPLJANJA PODATAKA
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 14.
(1) Podaci se u Središnji registar mogu unijeti:
- ručnim unosom,
- uvozom datoteke, ili
- drugim razmjenskim formatom
(2) Specifikacija razmjenskog formata definirat će se Pravilnikom o tehničkoj strukturi podataka i načinu upravljanja Središnjim registrom.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
VI. JAVNO DOSTUPNI PODACI
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 15.
( 1) Središnji registar javno se objavljuje na internetskim stranicama Središnjeg državnog portala.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, podaci za potrebe Središnjeg registra koji su klasificirani na temelju zakona kojim se uređuje tajnost podataka, neće se javno objavljivati.
(3) Središnje tijelo državne uprave nadležno za razvoj digitalnog društva nije nadležno za izdavanje potvrda o podacima iz Središnjeg registra.
(4) Pri javnoj objavi iz stavka 1. ovoga članka, prostorni podaci su dostupni isključivo kao slika (raster) i nije moguće preuzimanje te vrste javno objavljenih podataka. Izvor podataka bit će istaknut na vidljivom mjestu.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 16.
Stupanjem na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o Registru državne imovine („Narodne novine“, broj 55/2011).
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
Članak 17.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, 2019.
Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković, v.r.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA
OBRAZLOŽENJE
Prijedlog Uredbe o Središnjem registru državne imovine pobliže uređuje ustrojstvo i način vođenja, sadržaj Središnjeg registra i način prikupljanja podataka, te se utvrđuju podaci koji se javno ne objavljuju, sukladno članku 7. stavak 1. Zakona o Središnjem registru državne imovine („Narodne novine“, broj 112/18).
Zakon propisuje da je Središnji registar sveobuhvatna i cjelovita, metodološki standardizirana i kontinuirano ažurirana evidencija državne imovine koja obuhvaća svu nefinancijsku i financijsku imovinu države i to: imovinu u vlasništvu Republike Hrvatske, imovinu jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, imovinu trgovačkih društava, zavoda i drugih pravnih osoba čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, imovinu ustanova kojima je jedan od osnivača Republika Hrvatska ili jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, imovinu ustanova kojima je jedan od osnivača ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave i imovina pravnih osoba s javnim ovlastima te pojavne oblike državne imovine koji su tim pravnim osobama na temelju posebnog propisa ili pravnog posla dani na upravljanje ili korištenje.
Zakonom o Središnjem registru državne imovine, koji ima za cilj doprinijeti bržem i efikasnijem raspolaganju državnom imovinom, predviđeno je da tehničke i provedbene detalje uredbom definira Vlada Republike Hrvatske.
Zakonom o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave („Narodne novine“, br. 93/16, 104/16), ustrojen je Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva koji, između ostalog, obavlja poslove koji se odnose na razvoj, standardizaciju, sigurnost i preporuke za korištenje državne informacijske infrastrukture, razvija standarde informacijske opreme u javnom sektoru i obavlja poslove radi ostvarenja uvjeta za informiranje i ponovnu uporabu dokumenata i informacija, stoga je Zakonom o Središnjem registru državne imovine, koji je stupio na snagu 22. prosinca 2018. godine, odlučeno da se vođenje Registra državne imovine povjeri Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva, kao središnjem tijelu državne uprave nadležnom za razvoj digitalnog društva.
Novim zakonom o Središnjem registru državne imovine promijenjena je nadležnost tijela državne uprave, stoga je njegovim stupanjem na snagu nastala i obveza usklađenja Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave s odredbama toga Zakona, što je i provedeno Izmjenama i dopunama Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave („Narodne novine“, broj 116/18), koji je stupio na snagu 1. siječnja 2019. godine.
Člankom 1. određuje se obuhvat primjene ove Uredbe, dok se člankom 2. daje definicija pojma Središnjeg registra te svrha korištenja njegovih podataka.
U članku 3. propisuje se sadržaj pojedinih pojmova, dok se ustrojstvo i način vođenja Središnjeg registra te njegov sadržaj propisuju odredbama članka 4. i 5. Uredbe.
Člankom 6. se popisuju evidencije od kojih se sastoji Središnji registar, dok je u članku 7. utvrđeno da se elementi evidencije Središnjeg registra definiraju Pravilnikom o tehničkoj strukturi podataka i načinu upravljanja Središnjim registrom, kao i vođenje podataka o imovini prema rasporedu računskih i kontnih planova.
Pregled cjelina koje sadrži Središnji registar određen je člankom 8., dok su člankom 9. propisane pretpostavke uspostavljanja veza s registrima i bazama podataka.
Člankom 10. određuje se način dostave podataka elektroničkim putem, te mogućnosti informacijskog sustava za upravljanje državnom imovinom, dok su odredbama članka 11. Uredbe definirani načini pristupanja u Središnji registar.
Odredbama članka 12. i 13. Uredbe, definirana je vrsta podataka koji se unose u Središnji registar, kao i unos istih u zadanim rokovima; obveza za uspostavom organizacijske strukture te imenovanjem osobe odgovorne za elektronički unos i ažuriranje podataka kod obveznika dostave i unosa podataka, u svrhu primjerene komunikacije sa Središnjim registrom.
Člankom 14. utvrđen je način prikupljanja podataka za potrebe vođenja Središnjeg registra, a člankom 15. javna dostupnost.
Odredbama članka 16. i 17. određene su prijelazne i završne odredbe.
Pravilnikom o tehničkoj strukturi podataka i načinu upravljanja Središnjim registrom, propisat će se detaljan način dostave i upravljanja podacima.
Provedba Uredbe neće zahtijevati osiguranje dodatnih sredstava u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Naime, sredstva koja su potrebna za provedbu ove Uredbe, planirana su na pozicijama središnjeg tijela državne uprave nadležnog za razvoj digitalnog društva za 2019. godinu, te u projekcijama državnog proračuna za 2020. i 2021. godinu.
Za preuzete obveze od Ministarstva državne imovine, Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva osigurati će preraspodjelom sredstava koje će Ministarstvo državne imovine preraspodijeliti SDURDD-u u iznosu od 20.250,00 kn.
Slijedom navedenog, predlažemo usvajanje predmetne Uredbe.
Komentirate u ime: SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA RAZVOJ DIGITALNOG DRUŠTVA