Na temelju članka 93. stavka 12. Zakona o osiguranju („Narodne novine“, broj 30/15 i 112/18), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga na sjednici Upravnog vijeća održanoj _________donijela je
Pravilnik o uvjetima za obavljanje ključne funkcije u društvu za osiguranje/društvu za reosiguranje
Uvodne odredbe
Članak 1.
Ovim Pravilnikom Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (dalje u tekstu: Hanfa) detaljnije propisuje uvjete koje moraju ispunjavati nositelji ključnih funkcija u društvu za osiguranje odnosno društvu za reosiguranje (dalje u tekstu: Društvo) i dokumentaciju kojom se dokazuje ispunjavanje tih uvjeta.
Uvjeti za obavljanje ključne funkcije
Članak 2.
(1) Nositelji ključnih funkcija propisanih člankom 93. stavkom 1. Zakona o osiguranju (dalje u tekstu: Zakon) moraju, pri imenovanju na ključnu funkciju i za cijelo vrijeme obavljanja te funkcije, ispunjavati uvjete propisane: člankom 93. Zakona, člankom 273. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2015/35 оd 10. listopada 2014. o dopuni Direktive 2009/138/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o osnivanju i obavljanju djelatnosti osiguranja i reosiguranja (Solventnost II), Smjernicama o sustavu upravljanja (EIOPA-BoS-14/253 HR) i ovim Pravilnikom.
(2) Društvo je dužno utvrditi postojanje uvjeta iz stavka 1. ovog članka prije donošenja odluke o imenovanju nositelja ključne funkcije, a u slučaju prestanka postojanja navedenih uvjeta razriješiti nositelja ključne funkcije.
(3) Nositelj ključne funkcije mora bez odgađanja o prestanku postojanja uvjeta iz stavka 1. ovoga članka o tome obavijestiti Društvo.
Članak 3.
Nositelj ključne funkcije ispunjava uvjet znanja hrvatskog jezika, iz članka 93. stavka 5. točke 1. Zakona, ako poznaje hrvatski jezik u govoru i pismu za nesmetano obavljanje te funkcije.
Članak 4.
Nositelj ključne funkcije ispunjava uvjete iz članka 93. stavka 5. točke 2. Zakona potrebne za obavljanje povjerenih poslova pažnjom dobrog stručnjaka, ako ima:
1. završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili
- integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studiji ili
- stručni studij i specijalistički diplomski stručni studij, čijim završetkom je stekao najmanje 300 ECTS bodova ili
- sveučilišni dodiplomski studij čijim završetkom je stekao visoku stručnu spremu ili
- stručni dodiplomski studij u trajanju od najmanje četiri godine čijim završetkom je stekao visoku stručnu spremu,
2. najmanje tri godine iskustva u rukovođenju ili obavljanju osigurateljnih poslova u društvu ili drugoj pravnoj osobi na odgovarajućim poslovima iz područja financija, bankarstva, prava, aktuaristike, revizije ili upravljanja rizicima, uključujući i više kratkoročnih ili privremenih poslova za koje se može utvrditi da je obavljajući takve poslove stekao to iskustvo.
Članak 5.
(1) Dobar ugled i integritet propisan člankom 53. stavkom 5. točkama 3. i 4. nema osoba:
1. kojoj je zbog nepoštivanja propisa ukinuta ili odbijena odgovarajuća suglasnost odnosno odobrenje za obavljanje poslova sukladno propisima u nadležnosti Hanfe ili drugog nadležnog tijela
2. protiv koje je pokrenuta istraga odnosno protiv koje se vodi kazneni postupak ili je pravomoćno osuđen za kaznena djela propisana Zakonom o tržištu vrijednosnih papira (»Narodne novine« broj 84/02 i 138/06), Zakonom o kaznenim djelima protiv tržišta kapitala (»Narodne novine« broj 152/08) ili Zakonom o trgovačkim društvima (»Narodne novine« broj 111/93, 34/99, 121/99, 52/00, 118/03, 107/07, 146/08, 137/09, 152/11, 111/12, 144/12 i 68/13)
3. koa je pravomoćno osuđena, protiv kojega je izrečena mjera ili protiv kojega nadležni sudovi ili tijela vode postupke zbog nepravilnosti ili nepridržavanja bilo kojih propisa kojima se uređuje bankovna, financijska ili djelatnost osiguranja ili kojima se uređuje tržište kapitala, propisa kojima se regulira pružanje financijskih usluga, investicijski i mirovinski fondovi, a posebno propisa kojima se sprečava pranje novca, korupcija, manipulacija na tržištu, zloupotreba povlaštenih informacija, zelenaštvo, ili bilo kojih drugih relevantnih propisa, a što može dovesti u sumnju dobar ugled kandidata
4. protiv kojega je pokrenuta istraga ili protiv kojega je potvrđena optužnica odnosno protiv kojega se vodi kazneni postupak ili je pravomoćno osuđen za kaznena djela iz stavka 1. točke 2. ovoga članka, koji je pravomoćno osuđen za prekršaj ili kazneno djelo koje predstavlja grubo ili trajno kršenje propisa iz nadležnosti Hanfe Hrvatske narodne banke ili drugih nadzornih tijela Republike Hrvatske, država članica i trećih država, odnosno za kaznena djela propisana Kaznenim zakonom (»Narodne novine«, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17), i to:
– glava XXIII. – kaznena djela protiv imovine (osim za kazneno djelo neovlaštene uporabe tuđe pokretne stvari i kazneno djelo oštećenja tuđe stvari), kod kojih se kazneni postupak pokreće po službenoj dužnosti,
– glava IX. – kaznena djela protiv čovječnosti i ljudskog dostojanstva,
– glava XXIV. – kaznena djela protiv gospodarstva,
– glava XXVI. – kaznena djela krivotvorenja,
– glava XXVIII. – kaznena djela protiv službene dužnosti,
– glava XXIX. – kaznena djela protiv pravosuđa,
– glava XII. – kaznena djela protiv radnih odnosa i socijalnog osiguranja,
– kaznena djela iz glave II. Zakona o trgovačkim društvima, odnosno za kaznena djela iz Kaznenog zakona (»Narodne novine«, br. 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03. – odluka Ustavnog suda, 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08. i 57/11.), i to:
– glava XI. – kaznena djela protiv ljudskih prava i temeljnih sloboda, i to kazneno djelo povrede prava na rad i drugih prava iz rada i kazneno djelo povrede prava na zdravstvenu i invalidsku zaštitu, a koja su u pravnom kontinuitetu s prethodno navedenim kaznenim djelima iz Kaznenog zakona (»Narodne novine«, br. 125/11. i 144/12)
5. protiv kojega je pokrenuta istraga ili protiv kojega je potvrđena optužnica odnosno protiv kojega se vodi kazneni postupak ili je pravomoćno osuđen za kaznena djela iz Kaznenog zakona (»Narodne novine«, broj 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03 – odluka Ustavnog suda, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08,57/11, 125/11 i 144/12) koja su u pravnom kontinuitetu s navedenim kaznenim djelima iz točke c) ovoga članka,
6. koji rukovodi ili je u vrijeme počinjenja djela rukovodio društvom koje je pravomoćno osuđeno za neko od kaznenih djela iz ovoga članka, protiv kojeg su izrečene mjere ili protiv kojeg se vode postupci i ostale radnje iz točke 4. ovoga stavka, a koji mogu dovesti u sumnju dobar ugled te osobe
7. za kojega postoje podaci u središnjoj bazi podataka o administrativnim kaznama ESA-a, uključujući sve trajne zabrane koje su izrečene za kršenje zahtjeva koji se odnose na odobrenja za rad i zahtjeva za suglasnost za stjecanje kvalificiranog udjela, te podaci o podnesenim pravnim lijekovima u vezi s tim mjerama i ishodima tih pravnih lijekova.
8. koji se nije dokazao svojim dosadašnjim profesionalnim radom i osobnim integritetom,
9. čiji poslovni rezultati ugrožavaju njegov ugled,
10. čija financijska stabilnost ugrožava njegov ugled,
11. za koju postoji neki drugi razlog za sumnju da nema dobar ugled.
(2) Utvrđivanje postojanja okolnosti iz stavka 1. ovoga članka ne dovodi u pitanje primjenu načela presumpcije nedužnosti iz propisa kojima se uređuje kazneni postupak.
(3) Prilikom procjene uvjeta iz stavka 1. točaka 2. do 6. ovoga članka Društvo je dužno uzeti u obzir sve dostupne podatke vezane uz vrstu kaznenopravnih sankcija, stupanj u kojemu se postupak nalazi, uložene pravne lijekove, izrečenu kaznu ili drugu kaznenopravnu sankciju, učinke rehabilitacijskih mjera, postojeće otegotne i olakotne okolnosti, značaj kaznenog djela ili prekršaja, razdoblje koje je proteklo od vremena počinjenja djela i ponašanje osobe u tom vremenu. Društvo će voditi računa i o većem broju lakših djela koja pojedinačno ne narušavaju, ali zajedno mogu narušiti dobar ugled osobe.
(4) Dodatno, prilikom utvrđivanja okolnosti iz stavka 1. točaka 1. do 6. ovoga članka Društvo je dužno uzeti u obzir podatke o svim relevantnim dosadašnjim mjerama, osudama i postupcima u vezi s kandidatom ili društvom kojim kandidat rukovodi ili je rukovodio, a koje je provela ili provodi Hanfa ili drugo nadležno tijelo.
(5) Prilikom utvrđivanja okolnosti iz stavka 1. točke 8. ovoga članka Društvo je dužno analizirati podatke koje upućuju na nekorektno ponašanje osobe u dosadašnjem profesionalnom radu, poput netransparentnog postupanja, nesuradnje s nadležnim tijelima, uskraćivanja ili ukidanja odnosno oduzimanja odobrenja ili licence za obavljanje rukovodećih funkcija ili obavljanja stručnih zanimanja ili djelatnosti te, ako je dostupno, analizirat će i razloge otkaza ugovora o radu, kao i razloge za smjene s ključne ili slične funkcije i zabrane vođenja poslova ili zastupanja pravne osobe izrečene od nadležnog tijela ili nepostupanja po izrečenim mjerama Hanfe ili drugog nadležnog tijela kao i sve druge podaci ili dokaze koje upućuju na to da postupci kandidata nisu u skladu s visokim standardima profesionalnog ponašanja.
(6) Prilikom procjene uvjeta iz stavka 1. točaka 9. i 10. ovoga članka Društvo je dužno uzeti u obzir financijske i poslovne rezultate trgovačkog društva u kojem kandidat ima ili je imao značajni udio i/ili rukovodeću funkciju, a pogotovo u trgovačkom društvu u kojem kandidat ima ili je imao značajni udio i/ili rukovodeću funkciju, a prije nego što je nad društvom provedena predstečajna nagodba, otvoren stečajni postupak, donesena odluka o prisilnoj likvidaciji ili je oduzeto odnosno ukinuto odobrenje za rad. Društvo je pritom dužno procijeniti je li postupanje osobe utjecalo na nastanak ovih događaja.
(7) Prilikom procjene uvjeta iz stavka 1. točaka 10. i 11. ovoga članka treba uzeti u obzir financijska stabilnost osobe i njezin moguć utjecaj na ugled. Pritom će se analizirati:
1. dovodi li imovina osobe u pitanje ispunjenje njegovih financijskih obveza u budućnosti,
2. nalazi li se osoba na popisu neurednih dužnika (npr. HROK, lista poreznih dužnika Ministarstva financija, crna lista, kreditni registri i sl.),
3. je li nad imovinom osobe proveden ili se provodi postupak stečaja potrošača,
4. je li kandidat pravomoćno osuđen i vodi li se protiv kandidata kazneni postupak za bilo koje od kaznenih djela koja nisu navedena u stavku 1. ovoga članka, te vodi li se protiv kandidata građanski ili upravni postupak u kojima je isti stranka
5. podatke o prekršajnoj neosuđivanosti kandidata i vodi li se protiv kandidata prekršajni postupak
6. velika ulaganja, izloženost i zaduženost kandidata.
Dokumentacija kojom se dokazuje ispunjavanje uvjeta za obavljanje ključne funkcije
Članak 6.
(1) Društvo uvjete propisane člankom 93. stavkom 5. dužno je procjenjivati na temelju vjerodostojne dokumentacije.
(2) U svrhu provjere ispunjavanja uvjeta propisanih člankom 93. stavkom 5. i ovim Pravilnikom, Društvo je od osobe koju razmatra za imenovanje nositeljem ključne funkcije ovlašteno prikupiti sljedeću dokumentaciju:
1. presliku dokaza o završenom propisanom stupnju obrazovanja kandidata, a u slučaju inozemne isprave (diplome) i preslike dokumenta o priznavanju inozemne visokoškolske kvalifikacije u svrhu zapošljavanja ili nastavka obrazovanja izdanom od strane nadležnog tijela u Republici Hrvatskoj, kada je primjenjivo,
2. odgovarajuće isprave iz koje je vidljiv radni staž kandidata,
3. ovlaštenja Hanfe za obavljanje poslova ovlaštenog aktuara ili na temelju dokaza o ispunjavanju uvjeta iz članka 103. stavka 2. i 3. Zakona, kada donosi odluku o imenovanju nositelja aktuarske funkcije,
4. ovlaštenja za revizora ili ovlaštenog unutarnjeg revizora stečenog u skladu sa zakonom kojim se uređuje revizija, odnosno stečenog u skladu s pravilima i programom kompetentne strukovne organizacije za stručno obrazovanje unutarnjih revizora, kada donosi odluku o imenovanju nositelja funkcije unutarnje revizije,
5. uvjerenja nadležnog tijela da osoba nije pravomoćno osuđen za kaznena djela iz članka 36. stavka 8. Zakona, kad je primjenjivo ili ovjerena izjava kandidata,
6. potvrde nadležnog tijela da nad imovinom osobe nije otvoren postupak stečaja potrošača,
7. pisane izjave kandidata da ispunjava uvjete iz članka 5. stavka 1. točaka 1., 3., 5., 6.,8. i 9. ovog Pravilnika i iz članka 93. stavka 5. točke 5. Zakona.
(3) Društvo može zatražiti i druge informacije i/ili dokumentaciju prilikom utvrđivanja ispunjava li kandidat za nositelja ključne funkcije uvjete iz članka 2. ovoga Pravilnika.
(4) Društvo nije dužno ponovno prikupljati dokumentaciju iz stavka 1. ovoga članka kojom već raspolaže, ali ju je dužno uzeti u obzir prilikom donošenja odluke o imenovanju nositelja pojedine ključne funkcije.
(5) Procjenu primjerenosti nositelja ključne funkcije Društvo je dužno pisano dokumentirati, uz naznaku dokumentacije na temelju koje je procjena izvršena.
Stupanje na snagu
Članak 7.
(1) Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o zahtjevima za ključne funkcije u društvu za osiguranje (»Narodne novine« broj 7/16).
(2) Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Na temelju članka 93. stavka 12. Zakona o osiguranju („Narodne novine“, broj 30/15 i 112/18), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga na sjednici Upravnog vijeća održanoj _________donijela je
Pravilnik o uvjetima za obavljanje ključne funkcije u društvu za osiguranje/društvu za reosiguranje
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Uvodne odredbe
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 1.
Ovim Pravilnikom Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (dalje u tekstu: Hanfa) detaljnije propisuje uvjete koje moraju ispunjavati nositelji ključnih funkcija u društvu za osiguranje odnosno društvu za reosiguranje (dalje u tekstu: Društvo) i dokumentaciju kojom se dokazuje ispunjavanje tih uvjeta.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Uvjeti za obavljanje ključne funkcije
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 2.
(1) Nositelji ključnih funkcija propisanih člankom 93. stavkom 1. Zakona o osiguranju (dalje u tekstu: Zakon) moraju, pri imenovanju na ključnu funkciju i za cijelo vrijeme obavljanja te funkcije, ispunjavati uvjete propisane: člankom 93. Zakona, člankom 273. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2015/35 оd 10. listopada 2014. o dopuni Direktive 2009/138/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o osnivanju i obavljanju djelatnosti osiguranja i reosiguranja (Solventnost II), Smjernicama o sustavu upravljanja (EIOPA-BoS-14/253 HR) i ovim Pravilnikom.
(2) Društvo je dužno utvrditi postojanje uvjeta iz stavka 1. ovog članka prije donošenja odluke o imenovanju nositelja ključne funkcije, a u slučaju prestanka postojanja navedenih uvjeta razriješiti nositelja ključne funkcije.
(3) Nositelj ključne funkcije mora bez odgađanja o prestanku postojanja uvjeta iz stavka 1. ovoga članka o tome obavijestiti Društvo.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 3.
Nositelj ključne funkcije ispunjava uvjet znanja hrvatskog jezika, iz članka 93. stavka 5. točke 1. Zakona, ako poznaje hrvatski jezik u govoru i pismu za nesmetano obavljanje te funkcije.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 4.
Nositelj ključne funkcije ispunjava uvjete iz članka 93. stavka 5. točke 2. Zakona potrebne za obavljanje povjerenih poslova pažnjom dobrog stručnjaka, ako ima:
1. završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili
- integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studiji ili
- stručni studij i specijalistički diplomski stručni studij, čijim završetkom je stekao najmanje 300 ECTS bodova ili
- sveučilišni dodiplomski studij čijim završetkom je stekao visoku stručnu spremu ili
- stručni dodiplomski studij u trajanju od najmanje četiri godine čijim završetkom je stekao visoku stručnu spremu,
2. najmanje tri godine iskustva u rukovođenju ili obavljanju osigurateljnih poslova u društvu ili drugoj pravnoj osobi na odgovarajućim poslovima iz područja financija, bankarstva, prava, aktuaristike, revizije ili upravljanja rizicima, uključujući i više kratkoročnih ili privremenih poslova za koje se može utvrditi da je obavljajući takve poslove stekao to iskustvo.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 5.
(1) Dobar ugled i integritet propisan člankom 53. stavkom 5. točkama 3. i 4. nema osoba:
1. kojoj je zbog nepoštivanja propisa ukinuta ili odbijena odgovarajuća suglasnost odnosno odobrenje za obavljanje poslova sukladno propisima u nadležnosti Hanfe ili drugog nadležnog tijela
2. protiv koje je pokrenuta istraga odnosno protiv koje se vodi kazneni postupak ili je pravomoćno osuđen za kaznena djela propisana Zakonom o tržištu vrijednosnih papira (»Narodne novine« broj 84/02 i 138/06), Zakonom o kaznenim djelima protiv tržišta kapitala (»Narodne novine« broj 152/08) ili Zakonom o trgovačkim društvima (»Narodne novine« broj 111/93, 34/99, 121/99, 52/00, 118/03, 107/07, 146/08, 137/09, 152/11, 111/12, 144/12 i 68/13)
3. koa je pravomoćno osuđena, protiv kojega je izrečena mjera ili protiv kojega nadležni sudovi ili tijela vode postupke zbog nepravilnosti ili nepridržavanja bilo kojih propisa kojima se uređuje bankovna, financijska ili djelatnost osiguranja ili kojima se uređuje tržište kapitala, propisa kojima se regulira pružanje financijskih usluga, investicijski i mirovinski fondovi, a posebno propisa kojima se sprečava pranje novca, korupcija, manipulacija na tržištu, zloupotreba povlaštenih informacija, zelenaštvo, ili bilo kojih drugih relevantnih propisa, a što može dovesti u sumnju dobar ugled kandidata
4. protiv kojega je pokrenuta istraga ili protiv kojega je potvrđena optužnica odnosno protiv kojega se vodi kazneni postupak ili je pravomoćno osuđen za kaznena djela iz stavka 1. točke 2. ovoga članka, koji je pravomoćno osuđen za prekršaj ili kazneno djelo koje predstavlja grubo ili trajno kršenje propisa iz nadležnosti Hanfe Hrvatske narodne banke ili drugih nadzornih tijela Republike Hrvatske, država članica i trećih država, odnosno za kaznena djela propisana Kaznenim zakonom (»Narodne novine«, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17), i to:
– glava XXIII. – kaznena djela protiv imovine (osim za kazneno djelo neovlaštene uporabe tuđe pokretne stvari i kazneno djelo oštećenja tuđe stvari), kod kojih se kazneni postupak pokreće po službenoj dužnosti,
– glava IX. – kaznena djela protiv čovječnosti i ljudskog dostojanstva,
– glava XXIV. – kaznena djela protiv gospodarstva,
– glava XXVI. – kaznena djela krivotvorenja,
– glava XXVIII. – kaznena djela protiv službene dužnosti,
– glava XXIX. – kaznena djela protiv pravosuđa,
– glava XII. – kaznena djela protiv radnih odnosa i socijalnog osiguranja,
– kaznena djela iz glave II. Zakona o trgovačkim društvima, odnosno za kaznena djela iz Kaznenog zakona (»Narodne novine«, br. 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03. – odluka Ustavnog suda, 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08. i 57/11.), i to:
– glava XI. – kaznena djela protiv ljudskih prava i temeljnih sloboda, i to kazneno djelo povrede prava na rad i drugih prava iz rada i kazneno djelo povrede prava na zdravstvenu i invalidsku zaštitu, a koja su u pravnom kontinuitetu s prethodno navedenim kaznenim djelima iz Kaznenog zakona (»Narodne novine«, br. 125/11. i 144/12)
5. protiv kojega je pokrenuta istraga ili protiv kojega je potvrđena optužnica odnosno protiv kojega se vodi kazneni postupak ili je pravomoćno osuđen za kaznena djela iz Kaznenog zakona (»Narodne novine«, broj 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03 – odluka Ustavnog suda, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08,57/11, 125/11 i 144/12) koja su u pravnom kontinuitetu s navedenim kaznenim djelima iz točke c) ovoga članka,
6. koji rukovodi ili je u vrijeme počinjenja djela rukovodio društvom koje je pravomoćno osuđeno za neko od kaznenih djela iz ovoga članka, protiv kojeg su izrečene mjere ili protiv kojeg se vode postupci i ostale radnje iz točke 4. ovoga stavka, a koji mogu dovesti u sumnju dobar ugled te osobe
7. za kojega postoje podaci u središnjoj bazi podataka o administrativnim kaznama ESA-a, uključujući sve trajne zabrane koje su izrečene za kršenje zahtjeva koji se odnose na odobrenja za rad i zahtjeva za suglasnost za stjecanje kvalificiranog udjela, te podaci o podnesenim pravnim lijekovima u vezi s tim mjerama i ishodima tih pravnih lijekova.
8. koji se nije dokazao svojim dosadašnjim profesionalnim radom i osobnim integritetom,
9. čiji poslovni rezultati ugrožavaju njegov ugled,
10. čija financijska stabilnost ugrožava njegov ugled,
11. za koju postoji neki drugi razlog za sumnju da nema dobar ugled.
(2) Utvrđivanje postojanja okolnosti iz stavka 1. ovoga članka ne dovodi u pitanje primjenu načela presumpcije nedužnosti iz propisa kojima se uređuje kazneni postupak.
(3) Prilikom procjene uvjeta iz stavka 1. točaka 2. do 6. ovoga članka Društvo je dužno uzeti u obzir sve dostupne podatke vezane uz vrstu kaznenopravnih sankcija, stupanj u kojemu se postupak nalazi, uložene pravne lijekove, izrečenu kaznu ili drugu kaznenopravnu sankciju, učinke rehabilitacijskih mjera, postojeće otegotne i olakotne okolnosti, značaj kaznenog djela ili prekršaja, razdoblje koje je proteklo od vremena počinjenja djela i ponašanje osobe u tom vremenu. Društvo će voditi računa i o većem broju lakših djela koja pojedinačno ne narušavaju, ali zajedno mogu narušiti dobar ugled osobe.
(4) Dodatno, prilikom utvrđivanja okolnosti iz stavka 1. točaka 1. do 6. ovoga članka Društvo je dužno uzeti u obzir podatke o svim relevantnim dosadašnjim mjerama, osudama i postupcima u vezi s kandidatom ili društvom kojim kandidat rukovodi ili je rukovodio, a koje je provela ili provodi Hanfa ili drugo nadležno tijelo.
(5) Prilikom utvrđivanja okolnosti iz stavka 1. točke 8. ovoga članka Društvo je dužno analizirati podatke koje upućuju na nekorektno ponašanje osobe u dosadašnjem profesionalnom radu, poput netransparentnog postupanja, nesuradnje s nadležnim tijelima, uskraćivanja ili ukidanja odnosno oduzimanja odobrenja ili licence za obavljanje rukovodećih funkcija ili obavljanja stručnih zanimanja ili djelatnosti te, ako je dostupno, analizirat će i razloge otkaza ugovora o radu, kao i razloge za smjene s ključne ili slične funkcije i zabrane vođenja poslova ili zastupanja pravne osobe izrečene od nadležnog tijela ili nepostupanja po izrečenim mjerama Hanfe ili drugog nadležnog tijela kao i sve druge podaci ili dokaze koje upućuju na to da postupci kandidata nisu u skladu s visokim standardima profesionalnog ponašanja.
(6) Prilikom procjene uvjeta iz stavka 1. točaka 9. i 10. ovoga članka Društvo je dužno uzeti u obzir financijske i poslovne rezultate trgovačkog društva u kojem kandidat ima ili je imao značajni udio i/ili rukovodeću funkciju, a pogotovo u trgovačkom društvu u kojem kandidat ima ili je imao značajni udio i/ili rukovodeću funkciju, a prije nego što je nad društvom provedena predstečajna nagodba, otvoren stečajni postupak, donesena odluka o prisilnoj likvidaciji ili je oduzeto odnosno ukinuto odobrenje za rad. Društvo je pritom dužno procijeniti je li postupanje osobe utjecalo na nastanak ovih događaja.
(7) Prilikom procjene uvjeta iz stavka 1. točaka 10. i 11. ovoga članka treba uzeti u obzir financijska stabilnost osobe i njezin moguć utjecaj na ugled. Pritom će se analizirati:
1. dovodi li imovina osobe u pitanje ispunjenje njegovih financijskih obveza u budućnosti,
2. nalazi li se osoba na popisu neurednih dužnika (npr. HROK, lista poreznih dužnika Ministarstva financija, crna lista, kreditni registri i sl.),
3. je li nad imovinom osobe proveden ili se provodi postupak stečaja potrošača,
4. je li kandidat pravomoćno osuđen i vodi li se protiv kandidata kazneni postupak za bilo koje od kaznenih djela koja nisu navedena u stavku 1. ovoga članka, te vodi li se protiv kandidata građanski ili upravni postupak u kojima je isti stranka
5. podatke o prekršajnoj neosuđivanosti kandidata i vodi li se protiv kandidata prekršajni postupak
6. velika ulaganja, izloženost i zaduženost kandidata.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Dokumentacija kojom se dokazuje ispunjavanje uvjeta za obavljanje ključne funkcije
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 6.
(1) Društvo uvjete propisane člankom 93. stavkom 5. dužno je procjenjivati na temelju vjerodostojne dokumentacije.
(2) U svrhu provjere ispunjavanja uvjeta propisanih člankom 93. stavkom 5. i ovim Pravilnikom, Društvo je od osobe koju razmatra za imenovanje nositeljem ključne funkcije ovlašteno prikupiti sljedeću dokumentaciju:
1. presliku dokaza o završenom propisanom stupnju obrazovanja kandidata, a u slučaju inozemne isprave (diplome) i preslike dokumenta o priznavanju inozemne visokoškolske kvalifikacije u svrhu zapošljavanja ili nastavka obrazovanja izdanom od strane nadležnog tijela u Republici Hrvatskoj, kada je primjenjivo,
2. odgovarajuće isprave iz koje je vidljiv radni staž kandidata,
3. ovlaštenja Hanfe za obavljanje poslova ovlaštenog aktuara ili na temelju dokaza o ispunjavanju uvjeta iz članka 103. stavka 2. i 3. Zakona, kada donosi odluku o imenovanju nositelja aktuarske funkcije,
4. ovlaštenja za revizora ili ovlaštenog unutarnjeg revizora stečenog u skladu sa zakonom kojim se uređuje revizija, odnosno stečenog u skladu s pravilima i programom kompetentne strukovne organizacije za stručno obrazovanje unutarnjih revizora, kada donosi odluku o imenovanju nositelja funkcije unutarnje revizije,
5. uvjerenja nadležnog tijela da osoba nije pravomoćno osuđen za kaznena djela iz članka 36. stavka 8. Zakona, kad je primjenjivo ili ovjerena izjava kandidata,
6. potvrde nadležnog tijela da nad imovinom osobe nije otvoren postupak stečaja potrošača,
7. pisane izjave kandidata da ispunjava uvjete iz članka 5. stavka 1. točaka 1., 3., 5., 6.,8. i 9. ovog Pravilnika i iz članka 93. stavka 5. točke 5. Zakona.
(3) Društvo može zatražiti i druge informacije i/ili dokumentaciju prilikom utvrđivanja ispunjava li kandidat za nositelja ključne funkcije uvjete iz članka 2. ovoga Pravilnika.
(4) Društvo nije dužno ponovno prikupljati dokumentaciju iz stavka 1. ovoga članka kojom već raspolaže, ali ju je dužno uzeti u obzir prilikom donošenja odluke o imenovanju nositelja pojedine ključne funkcije.
(5) Procjenu primjerenosti nositelja ključne funkcije Društvo je dužno pisano dokumentirati, uz naznaku dokumentacije na temelju koje je procjena izvršena.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Stupanje na snagu
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 7.
(1) Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o zahtjevima za ključne funkcije u društvu za osiguranje (»Narodne novine« broj 7/16).
(2) Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
KLASA:
URBROJ:
PREDSJEDNIK UPRAVNOG VIJEĆA
dr.sc. Ante Žigman
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga