- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
PRILOG 1.
PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE |
||||||||||||||||||||||||||||
1. |
OPĆE INFORMACIJE |
|||||||||||||||||||||||||||
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo državne imovine |
||||||||||||||||||||||||||
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Zakon o neprocijenjenom građevinskom zemljištu |
||||||||||||||||||||||||||
1.3. |
Datum: |
10. travnja 2019. |
||||||||||||||||||||||||||
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Služba za koordinaciju sustava upravljanja
01/6346-337
Vedran Blažeka, voditelj službe |
||||||||||||||||||||||||||
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: DA
|
Naziv akta:
Godišnji plan zakonodavnih aktivnosti |
|||||||||||||||||||||||||
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: ne
|
Naziv pravne stečevine EU: |
|||||||||||||||||||||||||
2. |
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA |
|||||||||||||||||||||||||||
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
U primjeni važećeg Zakona iz 2010. godine uočeno je niz zapreka koje se odnose na nemogućnost rješavanja imovinskopravnih odnosa na turističkom i drugom građevinskom zemljištu koje nije procijenjeno u postupku pretvorbe i privatizacije, što onemogućava aktiviranje tog oblika državne imovine.
|
||||||||||||||||||||||||||
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Zakon o turističkom i drugom građevinskom zemljištu neprocijenjenom u postupku pretvorbe i privatizacije iz 2010. godine nije propisao brojne kriterije potrebne za regulaciju imovinskopravnih odnosa na predmetnim nekretninama. Ovo se prvenstveno odnosi na nepostojanje kriterija za formiranje građevinskih čestica, odnosno njihovog obuhvata u slučaju kad se na dijelu zemljišta nalaze izgrađeni objekti, te nedostatak jasnih kriterija, za određivanje suvlasničkih omjera između Republike Hrvatske i trgovačkih društava vlasnika objekata. U navedenom slučaju, Zakon ne propisuje niti nadležno tijelo za provođenje postupka određivanja suvlasničkih omjera. Nadalje, problem se javlja i u slučajevima kad se dio hotela, kampa ili druge građevine turističko ugostiteljske namjene nalazi na pomorskom dobru, u kojem slučaju nije adekvatno reguliran postupak davanja odnosno naplate koncesije. |
||||||||||||||||||||||||||
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Posljedica gore navedenog je činjenica da još uvijek niti u jednom kampu nije utvrđen omjer suvlasništva između Republike Hrvatske i trgovačkog društva te stoga nije dana niti jedna koncesija jer se ne može utvrditi točna površina kampa koja se daje u koncesiju, a trgovačka društava su podnijela zahtjeve za koncesijom jer je Zakonom bio određen prekluzivni rok za podnošenje zahtjeva do 1. veljače 2011. godine.
Stoga danas na 16.332.489,00 m 2 zemljišta u kampovima na kojima je utvrđena suvlasnička zajednica još nisu uređeni odnosi i nije moguće uređivanja odnosa s trgovačkim društvima u skladu s tržišnim uvjetima. Kao prijelazno i privremeno rješenje za otklanjanje mogućih štetnih posljedica, Ministarstvo turizma naplaćuje korištenje takvih kampova trgovačkim društvima na način da im naplaćuje 3,00 kn/m 2 za pola zemljišta kampa koje je u suvlasništvu i 2% od ½ ukupnog godišnjeg prihoda kampa. Republika Hrvatska putem Ministarstva turizma na taj način godišnje uprihodi 31 milijun kuna.
Isto tako niti u jednom slučaju kada se hotel, dio hotela, dio druge turističko ugostiteljske građevine, kamp ili dio kampa nalazi na pomorskom dobru, nije poznato da je korištenje pomorskog dobra riješeno dugoročno na način kako je to propisano Zakonom iz 2010. e su i ste osnove izostali realni prihodi za ovlaštenike.
Današnjim rješenjem i stanjem, Republika Hrvatska ne prihoduje iznose za korištenje kampova na kojima je utvrđena suvlasnička zajednica koje bi prihodovala da su omjeri utvrđeni, a trgovačkim društvima se onemogućava razvoj turističke ponude i ulaganja |
||||||||||||||||||||||||||
3. |
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA |
|||||||||||||||||||||||||||
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Otvaranje mogućnosti za efikasnije i brže rješavanje imovinskopravnih odnosa na turističkim zemljištima, te stavljanje u funkciju većeg broja nekretnina u turističke svrhe.
|
||||||||||||||||||||||||||
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Ministarstvo državne imovine lakše će i u kraćim rokovima staviti u funkciju veći broj nekretnina. Ovo se osobito odnosi na reaktivaciju nekretnina u turistički atraktivnim područjima čiji status nije riješen nakon pretvorbe i privatizacije (
Također, navedenim rješenjem se državnom proračunu, jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave te Fondu za razvoj turizma omogućavaju značajno veći prihodi od onih koje sada imaju.
Predlaže se u novom Zakonu :
- precizno definirati pojam turističkog zemljišta, te pojmove hotel, kamp, dio kampa, obuhvat turističkog zemljišta i slično. - definirati obuhvat neprocijenjenog zemljišta i točno utvrditi granice građevne čestice kao zemljišta za redoovnu uporabu urističkih građevina - propisati da se predmetnim zemljištem raspolaže putem zakupa, umjesto dosadašnjeg modela raspolaganja koncesijom - definirati raspodjelu prihoda od zakupa ili prodaje zemljišta između Republike Hrvatske, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, te Fonda za razvoj turizma, uz istovremeno pojednostavljenje postupka obračunavanja i naplate naknade za zemljište - precizno regulirati situaciju kod davanja koncesije na pomorskom dobru ukoliko se dio turističkog naselja, kampa ili hotela nalazi na takvom dobru.
|
||||||||||||||||||||||||||
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
Procijenjeni period u kojem bi prvi učinci zakona trebali biti vidljivi je 2 godine , kada će biti moguće i provođenje naknadne procjene učinaka propisa sukladno članku 17. Zakona o procjeni učinaka propisa. |
||||||||||||||||||||||||||
4. |
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA |
|||||||||||||||||||||||||||
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Donošenje novog propisa |
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Potrebno je bolje normirati pojedine institute i odnose koji nisu dovoljno dobro regulirani Zakonom o turističkom i drugom građevinskom zemljištu neprocijenjenom u postupku pretvorbe i privatizacije.
Pošto bi obuhvat navedenih intervencija u važeći Zakon obuhvaćao mijenjanje odnosno dopunjavanje više od polovine članaka navedenog Zakona, sukladno odredbama Jedinstvenih metodološko-nomotehničkih pravila za izradu akata koje donosi Hrvatski sabor („Narodne novine“, br. 74/15), pripremljen je novi, cjeloviti, Nacrt prijedloga Zakona kako bi se trajno riješili imovinsko pravni odnosi i vlasništvo na neprocijenjenom građevinskom zemljištu (turističko zemljište, zemljište u kampovima i ostalo neprocijenjeno građevinsko zemljište).
|
||||||||||||||||||||||||||||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nije moguće nenormativno rješenje
|
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: S obzirom da su sadašnji modeli raspolaganja državnom imovinom propisani pozitivnim propisima, te se u praksi, za stavljanje u funkciju dijela državne imovine u obliku turističkog i drugog zemljišta neprocijenjenog u postupku privatizacije i pretvorbe nisu pokazali dovoljno učinkovitima, odnosno nisu bili primjenjivi u praksi, potrebno je pojedine odnose i institute normirati na drugačiji način. |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Pojednostavljenjem i preciznijom regulacijom postupaka, te rješavanjem imovinskopravnih odnosa stvorit će se pretpostavke za aktivaciju nekretnina.. Istovremeno, određeni gospodarski subjekti ostvarit će svoja prava kroz korištenje te imovine.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
da |
da |
||||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne
|
da |
||||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Dio pružatelja uslužnih i drugih djelatnosti u turizmu kroz olakšano korištenje (kroz propisane pravne mehanizme) državne imovine ostvarit će poboljšane uvjete rada, kao i jedinice lokalne i područne samouprave na čijem području se nalaze predmetne nekretnine. Također, predloženim zakonskim rješenjima se državnom proračunu, jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave te Fondu za razvoj turizma omogućavaju značajno veći prihodi od onih koje sada imaju.
Važno je naglasiti da se ovim zakonskim prijedlogom ostvaruju mogućnosti , međutim nije moguće procijeniti kakav će biti interes i financijske mogućnosti gospodarskih subjekata da se te mogućnosti i realiziraju.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Prijedlog Zakona nema predvidive učinke u području tržišnog natjecanja.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Zakon ne proizvodi učinak na tržišno natjecanje.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Zakon nema utjecaja u području socijalnih učinaka |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Zakon nema utjecaja na području socijalnih učinaka
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Zakon omogućava stavljanje u funkciju dijela neaktivnog turističkog zemljišta, te će imati određeni utjecaj u toj gospodarskoj grani |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
da |
||||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
Propis utječe na područje rada i tržište rada, pošto se kroz aktivaciju turističkog zemljišta pojavljuje mogućnost zapošljavanja pružateljima uslužnih djelatnosti. Zakon pruža mogućnost aktivacije velikih površina zemljišta, međutim ta aktivacija u ovisnosti je s interesom i financijskim mogućnostima gospodarskih subjekata.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Predloženi Zakon se ne bavi područjem zaštite okoliša, te stoga nema utjecaja na to područje
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
S obzirom da zakon ne regulira djelatnosti koje bi imale učinak na područje zaštite okoliša , nema niti adresata na koje bi se odnosio.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Zakon nema izravnih utjecaja na zaštitu ljudskih prava jer ne regulira navedenu materiju
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i velikii poduzetnici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
S obzirom da zakon izravno ne regulira materiju zaštite ljudskih prava, nema niti adresata na koje se odnosi . |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||||
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
Zakon ne propisuje jednokratne ili periodične administrativne obveze za poduzetnike, štoviše, postupci se skraćuju, preciznije definiraju i pojednostavljuju. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
Zakon prije svega propisuje skraćenje i pojednostavljenje postupaka raspolaganja državnom imovinom prema zainteresiranim strankama, e nema značajniji izravan učinak na područje tržišne konkurencije. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
Ovim zakonom ne uvode se naknade i davanja |
||||||||||||||||||||||||||||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
Zakon nema predviđenih utjecaja na mikro poduzetnike u pogledu davanja, troškova ili dodatnih procedura, štoviše, radi se isključivo o stvaranju pretpostavki za pojednostavljenje postupaka i povećanje efikasnosti u stavljanju u funkciju gospodarskih potencijala
|
||||||||||||||||||||||||||||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
|||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Zakon nema predvidivih utjecaja na male i srednje poduzetnike, iako otvara pretpostavke da će određeni poduzetnici kroz propise ovog zakona koji omogućuju lakše raspolaganje državnom imovinom i njihovo stavljanje u funkciju. Ove učinke, koji mogu biti isključivo pozitivni i u korist poduzetnika, nije moguće predvidjeti niti procijeniti, pošto ovise o interesu samih adresata, te njihovim financijskim mogućnostima.
|
||||||||||||||||||||||||||||
7. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
|||||||||||||||||||||||||||
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
da |
|
|||||||||||||||||||||||||
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
da |
|
|||||||||||||||||||||||||
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
||||||||||||||||||||||||||
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
9. |
PRILOZI
|
|
-
|
|||||||||||||||||||||||||
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Potpis:
Datum: 10. travnja 2019. |
|||||||||||||||||||||||||||
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari