E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O VODI ZA LJUDSKU POTROŠNJU

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

 

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo zdravstva

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju

1.3.

Datum:

28. svibnja 2019.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

UPRAVA ZA SANITARNU INSPEKCIJU

 

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:

NE

 

Naziv akta: /

 

Opis mjere: /

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:

DA

 

Naziv pravne stečevine EU: Direktiva Vijeća 98/83/EZ od 3. studenoga 1998. o kvaliteti vode namijenjene za ljudsku potrošnju (SL L 330, 5.12.1998.) (u daljnjem tekstu: Direktiva 98/83/EZ)

 

2.

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Izmjena važećeg pravnog okvira u području vode za ljudsku potrošnju radi neusklađenosti Republike Hrvatske s člankom 3. stavkom 3., člankom 4. stavkom 1. točkom (a), člankom 6. stavkom 1. točkom (a), člankom 6. stavkom 2. i člankom 6. stavkom 3. Direktive Vijeća 98/83/EZ, a o čemu je Republika Hrvatska obaviještena pismom službene obavijesti Europske komisije od 8. ožujka 2019. godine (povreda br. 2019/2019).

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Izrada Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju potrebna je zbog usklađivanja s europskim zakonodavstvom, odnosno s člankom 3. stavkom 3., člankom 4. stavkom 1. točkom (a), člankom 6. stavkom 1. točkom (a), člankom 6. stavkom 2. i člankom 6. stavkom 3. Direktive Vijeća 98/83/EZ. O potrebi usklađivanja  s europskim zakonodavstvom Republika Hrvatska obaviještena je pismom službene obavijesti Europske komisije od 8. ožujka 2019. godine (povreda br. 2019/2019).

 

U odnosu na individualnu vodoopskrbu koja se odnosi na korištenje privatnih zdenaca, cisterni i slično, a koristeći pravo na iznimku iz članka  3. stavka 2. točke (b) Direktive 98/83/EZ, Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije te će i dalje koristeći mogućnost iznimke, a s ciljem zaštite potrošača dodatno propisati obavezu obavještavanja stanovništva i davanja odgovarajućih savjeta. Sukladno navedenome izmijeniti će se i dopuniti članak 4. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju  (uvesti definicija individualne vodoopskrbe), dopuniti članak 26. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju obvezom obavještavanja stanovnika na individualnim sustavima te izmijeniti i dopuniti članak 25. stavak 2. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju u dijelu koji se odnosi na savjetovanja zahvaćenog stanovništva iz lokalne i individualne vodoopskrbe i obavještavanje i na stranicama nadležnih zavoda za javno zdravstvo.

 

Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije u odnosu na potrebu dodavanja riječi: „potencijalna“ uz riječ: „opasnost“, a uzimajući u obzir definiciju iz članka 4. stavak 1. točka (a) Direktive Vijeća 98/83/EZ te će u smislu navedenoga odredba članka 5. stavak 1. podstavak 2. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju biti dopunjena.

 

Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije, a vezano uz potrebu izmjene izričaja odnosno izmjene pojma: „na mjestu potrošnje“ u: „na mjestu izlaza iz slavine“, uzimajući u  obzir definiciju iz članka 6. stavka 1. točke (a) Direktive Vijeća 98/83/EZ  e će u smislu navedenoga odredba članka 6. stavak 2. podstavak a) Zakona o vodi za ljudsku potrošnju biti izmijenjena.

 

Vezano uz drugi dio navedene točke, a koja se odnosi na prenošenje obaveza države članice propisane člankom 6. stavak 3. Direktive 98/83/EZ, Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije te će isti prenijeti i urediti novim člankom 24. a) Zakona o vodi za ljudsku potrošnju.  Ujedno će se izmijeniti i članak 24. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju te će uz vlasnika objekta za dodanu odgovornost navesti i korisnik objekta.

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Sukladno članku 17. Direktive 98/83/EZ države članice moraju donijeti zakone i druge propise potrebne za usklađivanje s Direktivom 98/83/EZ u roku od dvije godine od njezina stupanja na snagu.

 

O potrebi usklađivanja  s europskim zakonodavstvom Republika Hrvatska obaviještena je pismom službene obavijesti Europske komisije od 8. ožujka 2019. godine (povreda br. 2019/2019).

 

Vezano za individualnu vodoopskrbu koja se odnosi na korištenje privatnih zdenaca, cisterni i slično, a koristeći pravo na izuzeće iz članka  3. stavka 2. točke (b) Direktive 98/83/EZ, Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije, te će i dalje koristeći mogućnost iznimke, a s ciljem zaštite potrošača dodatno propisati obavezu obavještavanja stanovništva i davanja odgovarajućih savjeta, te će se sukladno navedenome izmijeniti i dopuniti članak 4. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju  (uvesti definiciju individualne vodoopskrbe), članak 26. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju u vidu dopune obavještavanja stanovnika na individualnim sustavima, članak 25. stavak 2. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju u dijelu koji se odnosi na savjetovanja zahvaćenog stanovništva iz lokalne i individualne vodoopskrbe te obavještavanje i na stranicama Zavoda za javno zdravstvo

 

Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije u vezi s potrebnim dodavanjem riječi „potencijalna“ uz riječ opasnost, a uzimajući u obzir definiciju iz članka 4. stavak 1. točka (a) Direktive Vijeća 98/83/EZ, te će u smislu navedenoga odredba članka 5. stavak 1. podstavak 2. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju biti nadopunjena.

 

Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije u vezi s potrebnim mijenjanjem izričaja odnosno mijenjanjem pojma „na mjestu potrošnje“ u „na mjestu izlaza iz slavine“, a uzimajući u  obzir definiciju iz članka 6. stavak 1. točka (a) Direktive Vijeća 98/83/EZ , te će u smislu navedenoga odredba članka 6. stavak 2. podstavak a) Zakona o vodi za ljudsku potrošnju biti izmijenjena.

 

Vezano uz drugi dio navedene točke, a koja se odnosi na prenošenje obaveza države članice propisane člankom 6. stavak 3. Direktive 98/83/EZ , Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije, te će isti prenijeti i urediti novim člankom 24. a) Zakona o vodi za ljudsku potrošnju.  Ujedno će se izmijeniti i članak 24. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju te će uz vlasnika objekta za dodanu odgovornost navesti i korisnik objekta.

3.

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Cilj usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije odnosno izmjenom važećeg zakonodavnog okvira postići usklađenost sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive.

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Potpunim usklađivanjem važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ , osigurat će se preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ.  

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

Predviđa se da će se planirani ishodi odnosno promjene  postići stupanjem na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju i podzakonskog akta koji će se uskladiti s ovim Zakonom.

4.

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično): Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju.

Obrazloženje:

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ.

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

 

Nema mogućeg nenormativnog rješenja.

Obrazloženje:

Nenormativnim rješenjima se ne može postići namjeravani cilj, s obzirom da se radi o materiji koja se uređuje zakonom.

5.

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

NE

NE

NE

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

NE

NE

NE

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

NE

NE

NE

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

NE

NE

NE

5.1.5.

Cijena roba i usluga

NE

NE

NE

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

NE

NE

NE

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

NE

NE

NE

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

NE

NE

NE

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

NE

NE

NE

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

NE

NE

NE

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

NE

NE

NE

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

NE

NE

NE

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

NE

NE

NE

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ.

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju revidirat će se odredbe o obvezama općina i gradova, kao i zavoda za javno zdravstvo u vezi s obavještavanjem građana na čijem području se nalaze sustavi individualne vodoopskrebe i savjetima potrošačima koji se koriste vodom iz individualne vodoopskrbe te revidirani pravni okvir neće imati gospodarski učinak.  

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.1.21.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ.

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

NE

NE

NE

mali

NE

NE

NE

veliki

NE

NE

NE

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

NE

NE

NE

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

NE

NE

NE

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

NE

NE

NE

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće utjecati na tržišno natjecanje.  

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.2.11.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće utjecati na tržišno natjecanje.

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

NE

NE

NE

mali

NE

NE

NE

veliki

NE

NE

NE

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

NE

NE

NE

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

NE

NE

NE

5.3.3.

Socijalna uključenost

NE

NE

NE

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

NE

NE

NE

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

NE

NE

NE

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati socijalne učinke.  

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.3.14.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati socijalne učinke.  

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

NE

NE

NE

mali

NE

NE

NE

veliki

NE

NE

NE

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

NE

NE

NE

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

NE

NE

NE

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

NE

NE

NE

5.4.4.

Status regulirane profesije

NE

NE

NE

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

NE

NE

NE

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

NE

NE

NE

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

NE

NE

NE

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

NE

NE

NE

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

NE

NE

NE

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

NE

NE

NE

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

NE

NE

NE

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

NE

NE

NE

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinak na rad i tržište rada.  

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.4.20.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinak na rad i tržište rada.  

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

NE

NE

NE

mali

NE

NE

NE

veliki

NE

NE

NE

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

NE

NE

NE

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

NE

NE

NE

5.5.3.

Korištenje energije

NE

NE

NE

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

NE

NE

NE

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

NE

NE

NE

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

NE

NE

NE

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

NE

NE

NE

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

NE

NE

NE

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

NE

NE

NE

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinaka na zaštitu okoliša.  

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.5.17.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinaka na zaštitu okoliša.

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

NE

NE

NE

mali

NE

NE

NE

veliki

NE

NE

NE

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

NE

NE

NE

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

NE

NE

NE

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

NE

NE

NE

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

NE

NE

NE

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

NE

NE

NE

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

NE

NE

NE

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

NE

NE

NE

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

NE

NE

NE

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

NE

NE

NE

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinaka na zaštitu ljudskih prava.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

NE

NE

NE

5.6.13.

Srednji i veliki poduzetnici

NE

NE

NE

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

NE

NE

NE

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

NE

NE

NE

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

NE

NE

NE

5.6.17.

Hrvatski branitelji

NE

NE

NE

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

NE

NE

NE

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

NE

NE

NE

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

NE

NE

NE

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

NE

NE

NE

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinaka na zaštitu ljudskih prava.  

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

NE

NE

NE

mali

NE

NE

NE

veliki

NE

NE

NE

 

6.

Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

NE

Obrazloženje:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u dijelu informiranja građana o zdravstveno ispravnoj vodi za ljudsku potrošnju i preporukama za njezino korištenje, a što neće imati učinaka na male i srednje poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka, a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja.

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

NE

Obrazloženje:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u dijelu informiranja građana o zdravstveno ispravnoj vodi za ljudsku potrošnju i preporukama za njezino korištenje, a što neće imati učinaka na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije.

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

NE

Obrazloženje:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ,  e se ne uvode naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika i ne postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa, jer se navedenim Zakonom ne uvode naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika niti će poduzetnici biti izloženi trošku zbog prilagodbe primjeni propisa.

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

NE

Obrazloženje:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u dijelu informiranja građana o zdravstveno ispravnoj vodi za ljudsku potrošnju i preporukama za njezino korištenje, a što neće imati posebne učinke na mikropoduzetnike.

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, posebno u dijelu informiranja građana o zdravstveno ispravnoj vodi za ljudsku potrošnju i preporukama za njezino korištenje, a  navedenim se Zakonom za male i srednje poduzetnike ne propisuje obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja, ne propisuju se uvjeti u pogledu  ržišne konkurencije i konkurentnosti unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije, ne uvode se naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika niti će poduzetnici biti izloženi trošku zbog prilagodbe primjeni propisa.

 

Navedenim Zakonom također se ne propisuju niti novi uvjeti ili zahtjevi u vezi poslovanja mikro poduzetnika.

.

7.

Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

 

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

8.

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

NE

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

NE

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

NE

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

NE

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

NE

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

NE

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

NE

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

NE

9.

PRILOZI

 

NE

 

 

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis:

 

                                                          MINISTAR

 

                                      prof. dr. sc. Milan Kujundžić, dr. med.

 

 

Datum: 28. svibnja 2019.

11.

Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

 

Uputa:

 Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.