PRAVILNIKO POSTUPKU PRIJMA VJEŽBENIKA U PRAVOSUDNA TIJELA
Članak 1.
(1) Ovim pravilnikom uređuje se način utvrđivanja broja bodova i vrednovanja kandidata te sadržaj pisane provjere znanja i strukturiranog razgovora kandidata u postupku prijma vježbenika u pravosudna tijela (dalje u tekstu: kandidata).
1. Način utvrđivanja broja bodova
Članak 2.
Postupak utvrđivanja broja bodova odnosno vrednovanja kandidata provodi Povjerenstvo za izbor vježbenika (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).
Članak 3.
(1) U postupku odabira, kandidat može ostvariti najviše 100 bodova.
(2) Na osnovi rezultata završenog integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija prava (u daljnjem tekstu: studij prava) kandidat može ostvariti najviše 50 bodova.
(3) Opći uspjeh ostvaren na studiju prava bodovno se vrednuje na način da se prosječna ocjena ostvarena na studiju izražena cijelim brojem i jednom decimalom, množi sa brojem 10 i dobiveni broj predstavlja broj ostvarenih bodova.
(4) Povjerenstvo odlučuje u svakom pojedinom slučaju koji se broj bodova ostvaruje za završen sveučilišni diplomski studij prava u inozemstvu, vrednujući postignuti opći uspjeh na tom studiju, primjenom kriterija iz stavka 3. ovog članka.
(5) Kao opći uspjeh otvaren na studiju prava vrednuju se i postignuća tijekom studija prava za koja kandidat može ostvariti ukupno najviše 5 bodova, i to za:
– rektorovu nagradu 3 boda
– dekanovu nagradu 2 boda.
(6) Kao opći uspjeh otvaren na poslijediplomskom studiju prava vrednuju se i sljedeća postignuća tijekom poslijediplomskog studija prava za koja kandidat može ostvariti najviše 5 bodova, i to za:
– završen sveučilišni doktorski studij prava 5 bodova
– završen specijalistički poslijediplomski studij 3 boda.
(7) Na temelju rezultata pisane provjere znanja kandidat može ostvariti najviše 40 bodova.
(8) Na temelju rezultata provedenog strukturiranog razgovora kandidat može ostvariti najviše 10 bodova.
(9) Nakon provedenog postupka vrednovanja, Povjerenstvo utvrđuje listu kandidata prema ostvarenom broju bodova.
2. Sadržaj pisane provjere znanja
Članak 4.
(1) Cilj pisane provjere znanja je ocijeniti sposobnost kandidata za prepoznavanje pravnih problema u pojedinim predmetima, predlaganje mogućih materijalnopravnih i postupovnih rješenja te sposobnost postupanja u uvjetima ograničenog vremena.
(2) Na pisanoj provjeri znanja kandidat mora:
– odabrati među predloženim odgovorima (višestruki odabir) ili
– dopuniti ponuđenu tvrdnju ključnim pojmom koji nedostaje.
(3) Kandidati pisanu provjeru znanja izrađuju pod osobnom zaporkom koju određuje Povjerenstvo. Članovi povjerenstva koji ocjenjuju pisanu provjeru znanja ne smiju znati identitet kandidata.
(4) Sadržaj pisane provjere znanja utvrđuje Povjerenstvo.
(5) Pisana provjera znanja traje dva sata i sastoji se od 40 pitanja ili zadataka pri čemu se za svaki točan odgovor dobiva jedan bod.
(6) Pisana provjere znanja provodi se pod nadzorom najmanje jednog člana Povjerenstva ili drugih osoba koje za to odredi Povjerenstvo.
(7) Pisanoj provjeri znanja kandidati ne mogu pristupiti niti se tijekom provjere smiju služiti bilo kakvim pravnim materijalima, kao što su tekstovi propisa, stručna literatura, niti bilo kakvim tehničkim pomagalima, uključujući i komunikacijske uređaje.
(8) Ako se kandidata zatekne u korištenju materijala i pomagala iz stavka 7. ovog članka oduzet će mu se do tada napisana radnja, udaljit će se s mjesta provjere znanja i utvrdit će se da više nije kandidat.
(9) Kandidat ne smije napuštati mjesto održavanja pisane provjere znanja bez odobrenja osobe zadužene za provođenje nadzora.
3. Strukturirani razgovor
Članak 5.
(1) Strukturiranom razgovoru može pristupiti kandidat koji je na temelju članka 3. i 4. ovog Pravilnika ostvario najmanje 51 bod.
(2) Strukturiranim razgovorom ocjenjuju se društvene i komunikacijske vještine kandidata, njegovi profesionalni ciljevi te motivacija za rad u pravosudnim tijelima.
(3) Strukturirani razgovor provode članovi Povjerenstva, uz sudjelovanje stručne osobe (psihologa).
(4) O provođenju strukturiranog razgovora vodi se zapisnik.
(5) Ako kandidat na strukturiranom razgovoru ne ostvari niti jedan bod, takva se ocjena pisano obrazlaže.
Prijelazne i završne odredbe
Članak 6.
Postupci prijma vježbenika u pravosudna tijela koji nisu dovršeni do stupanja na snagu ovog Pravilnika, nastavit će se i dovršiti prema Zakonu o vježbenicima u pravosudnim tijelima i pravosudnom ispitu („Narodne novine“, broj 84/08 i 75/09) te odredbama Pravilnika o teorijskom i praktičnom stručnom obrazovanju vježbenika u pravosudnim tijelima („Narodne novine“, broj 96/09, 4/10 i 20/19) koje se odnose na vrednovanje kandidata za vježbenike u pravosudnim tijelima.
Članak 7.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važitiPravilnik o teorijskom i praktičnom stručnom obrazovanju vježbenika u pravosudnim tijelima („Narodne novine“, broj 96/09, 4/10 i 20/19) u dijelu koji se odnosi na vrednovanje kandidata za vježbenike u pravosudnim tijelima.
Članak 8.
Ovaj Pravilnik objavljuje se u „Narodnim novinama“ i stupa na snagu 2. rujna 2019.
PRAVILNIK O POSTUPKU PRIJMA VJEŽBENIKA U PRAVOSUDNA TIJELA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 1.
(1) Ovim pravilnikom uređuje se način utvrđivanja broja bodova i vre dnovanja kandidata te sadržaj pisane provjere znanja i strukturiranog razgovora kandidata u postupku prijma vježbenika u pravosudna tijela (dalje u tekstu: kandidata).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
1. Način utvrđivanja broja bodova
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 2.
Postupak utvrđivanja broja bodova odnosno vrednovanja kandidata provodi Povjerenstvo za izbor vježbenika (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 3.
(1) U postupku odabira, kandidat može ostvariti najviše 100 bodova.
(2) Na osnovi rezultata završenog integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija prava (u daljnjem tekstu: studij prava) kandidat može ostvariti najviše 50 bodova.
(3) Opći uspjeh ostvaren na studiju prava bodovno se vrednuje na način da se prosječna ocjena ostvarena na studiju izražena cijelim brojem i jednom decimalom, množi sa brojem 10 i dobiveni broj predstavlja broj ostvarenih bodova.
(4) Povjerenstvo odlučuje u svakom pojedinom slučaju koji se broj bodova ostvaruje za završen sveučilišni diplomski studij prava u inozemstvu, vrednujući postignuti opći uspjeh na tom studiju, primjenom kriterija iz stavka 3. ovog članka.
(5) Kao opći uspjeh otvaren na studiju prava vrednuju se i postignuća tijekom studija prava za koja kandidat može ostvariti ukupno najviše 5 bodova, i to za:
– rektorovu nagradu 3 boda
– dekanovu nagradu 2 boda.
(6) Kao opći uspjeh otvaren na poslijediplomskom studiju prava vrednuju se i sljedeća postignuća tijekom poslijediplomskog studija prava za koja kandidat može ostvariti najviše 5 bodova, i to za:
– završen sveučilišni doktorski studij prava 5 bodova
– završen specijalistički poslijediplomski studij 3 boda.
(7) Na temelju rezultata pisane provjere znanja kandidat može ostvariti najviše 40 bodova.
(8) Na temelju rezultata provedenog strukturiranog razgovora kandidat može ostvariti najviše 10 bodova.
(9) Nakon provedenog postupka vrednovanja, Povjerenstvo utvrđuje listu kandidata prema ostvarenom broju bodova.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
2. Sadržaj pisane provjere znanja
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 4.
(1) Cilj pisane provjere znanja je ocijeniti sposobnost kandidata za prepoznavanje pravnih problema u pojedinim predmetima, predlaganje mogućih materijalnopravnih i postupovnih rješenja te sposobnost postupanja u uvjetima ograničenog vremena.
(2) Na pisanoj provjeri znanja kandidat mora:
– odabrati među predloženim odgovorima (višestruki odabir) ili
– dopuniti ponuđenu tvrdnju ključnim pojmom koji nedostaje.
(3) Kandidati pisanu provjeru znanja izrađuju pod osobnom zaporkom koju određuje Povjerenstvo. Članovi povjerenstva koji ocjenjuju pisanu provjeru znanja ne smiju znati identitet kandidata.
(4) Sadržaj pisane provjere znanja utvrđuje Povjerenstvo.
(5) Pisana provjera znanja traje dva sata i sastoji se od 40 pitanja ili zadataka pri čemu se za svaki točan odgovor dobiva jedan bod.
(6) Pisana provjere znanja provodi se pod nadzorom najmanje jednog člana Povjerenstva ili drugih osoba koje za to odredi Povjerenstvo.
(7) Pisanoj provjeri znanja kandidati ne mogu pristupiti niti se tijekom provjere smiju služiti bilo kakvim pravnim materijalima, kao što su tekstovi propisa, stručna literatura, niti bilo kakvim tehničkim pomagalima, uključujući i komunikacijske uređaje.
(8) Ako se kandidata zatekne u korištenju materijala i pomagala iz stavka 7. ovog članka oduzet će mu se do tada napisana radnja, udaljit će se s mjesta provjere znanja i utvrdit će se da više nije kandidat.
(9) Kandidat ne smije napuštati mjesto održavanja pisane provjere znanja bez odobrenja osobe zadužene za provođenje nadzora.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
3. Strukturirani razgovor
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 5.
(1) Strukturiranom razgovoru može pristupiti kandidat koji je na temelju članka 3. i 4. ovog Pravilnika ostvario najmanje 51 bod.
(2) Strukturiranim razgovorom ocjenjuju se društvene i komunikacijske vještine kandidata, njegovi profesionalni ciljevi te motivacija za rad u pravosudnim tijelima.
(3) Strukturirani razgovor provode članovi Povjerenstva, uz sudjelovanje stručne osobe (psihologa).
(4) O provođenju strukturiranog razgovora vodi se zapisnik.
(5) Ako kandidat na strukturiranom razgovoru ne ostvari niti jedan bod, takva se ocjena pisano obrazlaže.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Prijelazne i završne odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 6.
Postupci prijma vježbenika u pravosudna tijela koji nisu dovršeni do stupanja na snagu ovog Pravilnika, nastavit će se i dovršiti prema Zakonu o vježbenicima u pravosudnim tijelima i pravosudnom ispitu („Narodne novine“, broj 84/08 i 75/09) te odredbama Pravilnika o teorijskom i praktičnom stručnom obrazovanju vježbenika u pravosudnim tijelima („Narodne novine“, broj 96/09, 4/10 i 20/19) koje se odnose na vrednovanje kandidata za vježbenike u pravosudnim tijelima.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 7.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o teorijskom i praktičnom stručnom obrazovanju vježbenika u pravosudnim tijelima („Narodne novine“, broj 96/09, 4/10 i 20/19) u dijelu koji se odnosi na vrednovanje kandidata za vježbenike u pravosudnim tijelima.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 8.
Ovaj Pravilnik objavljuje se u „Narodnim novinama“ i stupa na snagu 2. rujna 2019.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa