PRAVILNIKO STRUČNOM OBRAZOVANJU VJEŽBENIKA U PRAVOSUDNIM TIJELIMA
Članak 1.
(1) Ovim pravilnikom uređuje se program i ocjenjivanje stručnog obrazovanja vježbenika u pravosudnim tijelima.
(2) Stručno obrazovanje vježbenika u pravosudnim tijelima sastoji se od vježbeničke prakse u pravosudnim tijelima i sudjelovanja u stručnim radionicama Pravosudne akademije, s ciljem omogućavanja vježbenicima potpunog uvida u organizaciju i funkcioniranje pravosudnih tijela te profesionalni rad pravosudnih dužnosnika.
1. Vježbenička praksa u pravosudnim tijelima
Članak 2.
(1) Vježbenička praksa obavljat će se u pravosudnom tijelu u koje je vježbenik raspoređen te u drugim pravosudnim tijelima sukladno programu utvrđenom zakonom kojim se uređuje trajanje, program i način provođenja vježbeničke prakse.
(2) Svakom vježbeniku čelnik pravosudnog tijela u koje je vježbenik raspoređen određuje mentora koji prati njegov rad i skrbi o njegovom stručnom obrazovanju.
Članak 3.
(1) Tijekom vježbeničke prakse, vježbenik mora izraditi najmanje dvije pisane radnje mjesečno, od kojih najmanje jedna mora biti obrazložena odluka (presuda/optužnica).
(2) Obvezne pisane radnje mentor ocjenjuje u roku od 15 dana od dana predaje radnje s najviše 100 bodova te s vježbenikom nakon ocjenjivanja radnje raspravlja o obliku i sadržaju u postupovnom i materijalnom smislu.
(3) Na kraju vježbeničke prakse mentor ocjenjuje vježbenika na obrascu koji je sastavni dio ovog Pravilnika (obrazac broj 1).
(4) Po završetku rada s pojedinim mentorom vježbenik anonimno ocjenjuje rad mentora na obrascu koji je sastavni dio ovog Pravilnika (obrazac broj 2).
2. Sudjelovanje vježbenika u stručnim radionicama
Članak 4.
(1) Teorijsko stručno obrazovanje vježbenika u pravosudnim tijelima provodi se sudjelovanjem u stručnim radionicama Pravosudne akademije u ukupnom trajanju od dva mjeseca.
(2) Sadržaj pojedine nastavne cjeline određen je Programom Pravosudne akademije, a detaljan program i trajanje pojedine nastavne cjeline donijet će Programsko vijeće Pravosudne akademije.
Članak 5.
(1) Čelnik pravosudnog tijela mora vježbeniku omogućiti redovito sudjelovanje u stručnim radionicama.
(2) Vježbenik mora aktivno sudjelovati u stručnim radionicama i izvršavati zadatke koje mu dodijeli voditelj stručne radionice.
Članak 6.
(1) Voditelji ocjenjuju rad vježbenika u roku od sedam dana od završetka pojedine nastavne cjeline na obrascu koji je sastavni dio ovog Pravilnika (obrazac broj 3).
(2) Jedan primjerak ocjene dostavlja se vježbeniku, a jedan ulaže se u njegov osobni očevidnik.
(3) Po završetku nastavne jedinice vježbenik anonimno ocjenjuje rad voditelja na obrascu koji je sastavni dio ovog Pravilnika (obrazac broj 4).
Članak 7.
(1) Pravosudna akademija osigurava prostor i opremu za održavanje stručnih radionica, utvrđuje raspored održavanja stručnih radionica te organizira posjete pravosudnim i drugim tijelima u svrhu provedbe programa obrazovanja vježbenika u stručnim radionicama.
(2) Nadzor nad provođenjem stručnih radionica i radom njihovih voditelja obavlja ravnatelj Pravosudne akademije.
Članak 8.
Troškovi sudjelovanja vježbenika u pravosudnim tijelima u stručnim radionicama Pravosudne akademije (putni troškovi, troškovi smještaja i sl.), kao i troškovi izobrazbe voditelja stručnih radionica i mentora, podmiruju se iz sredstava državnog proračuna predviđenih u posebnim aktivnostima Pravosudne akademije.
3. Dnevnik rada vježbenika
Članak 9.
(1) Vježbenik je dužan tijekom vježbeničke prakse voditi dnevnik rada, na obrascu koji je sastavni dio ovog Pravilnika (obrazac broj 5).
(2) Dnevnik rada mora sadržavati:
– ime, prezime, adresu, telefon i adresu elektroničke pošte
– ukupno vrijeme provedeno na vježbeničkoj praksi
– vrstu suda/odjela/državnog odvjetništva/ u koje je vježbenik raspoređen vrijeme provedeno na praktičnom dijelu vježbeničke prakse
– vrijeme provedeno u stručnim radionicama Pravosudne akademije
– ocjene mentora
– ocjene voditelja stručnih radionica
– podatke o posjetima stručnim ustanovama i institucijama.
(3) Preslika dnevnika rada po završetku vježbeničke prakse ulaže se u osobni očevidnik.
4. Osobni očevidnik vježbenika
Članak 10.
(1) Pravosudno tijelo vodi osobni očevidnik za svakog vježbenika koji je kod njega raspoređen.
(2) Osobni očevidnik vježbenika mora sadržavati:
– ime, adresu, telefon i adresu elektroničke pošte vježbenika
– rješenje o prijamu i rasporedu
– vrijeme provedeno na vježbeničke prakse i stručnim radionicama u Pravosudnoj akademiji
– podatke o mentorima
– ocjene mentora i voditelja stručnih radionica
– podatke o izrečenim stegovnim mjerama
– podatke o bolovanjima i porodnom dopustu
– podatke o plaćenom i neplaćenom dopustu i godišnjem odmoru
– podatke o vremenu korištenom za pripremu pravosudnog ispita
– ostale podatke važne za obavljanje vježbeničke prakse
– presliku zapisnika o pravosudnom ispitu te
– presliku svjedodžbe o položenom pravosudnom ispitu.
Prijelazne i završne odredbe
Članak 11.
Postupci stručnog obrazovanja vježbenika u pravosudnim tijelima koji nisu dovršeni do stupanja na snagu ovog Pravilnika, nastavit će se i dovršiti prema Zakonu o vježbenicima u pravosudnim tijelima i pravosudnom ispitu („Narodne novine“, broj 84/08 i 75/09) te odredbama Pravilnika o teorijskom i praktičnom stručnom obrazovanju vježbenika u pravosudnim tijelima („Narodne novine“, broj 96/09, 4/10 i 20/19) koje se odnose na vježbeničku praksu.
Članak 12.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važitiPravilnik o teorijskom i praktičnom stručnom obrazovanju vježbenika u pravosudnim tijelima („Narodne novine“, broj 96/09, 4/10 i 20/19) u dijelu koji se odnosi na vježbeničku praksu.
Članak 13.
Ovaj Pravilnik objavljuje se u „Narodnim novinama“ i stupa na snagu 2. rujna 2019.
Obrazac broj 1
Mentorova ocjena vježbenika
Ovaj obrazac sadrži podatke o radu vježbenika tijekom vježbeničke prakse i ocjenu mentora.
Mentor:
Ime i prezime:
Naziv pravosudnog tijela/odjel:
Vježbenik:
Ime i prezime:
Vrijeme provedeno na vježbeničkoj praksi:
od ____________________ do ______________________.
Vrijeme sudjelovanja u stručnim radionicama Pravosudne akademije:
Tijekom vježbeničke prakse vježbenik je obavljao sljedeće poslove / aktivnosti:
Molimo da zaokružite jedan od ponuđenih odgovora ili obrazložite svoje mišljenje gdje je to potrebno.
Znanje i stručnost
A. Vježbenik je pokazao izvrsno pravno znanje, koje je svestrano koristio u rješavanju pravnih problema i slučajeva.
B. Vježbenik je sposoban rješavati pravne probleme na odgovarajući način, dobro poznaje propise te koristi pravnu literaturu. Posjeduje očekivanu razinu pravnih i praktičnih znanja s obzirom na obuku koju je pohađao.
C. Vježbenik je pokazao određene nedostatke u pravnom znanju (osobito u ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________)
i/ili nije u stanju primijeniti pravno znanje u rješavanju pravnih problema i slučajeva.
Pravno opažanje
A. Vježbenik odmah i u potpunosti opaža bitne pravne probleme u pojedinim predmetima i situacijama.
B. Vježbenik brzo opaža bitne pravne probleme u pojedinim predmetima i situacijama.
C. Vježbenik (često) ne prepoznaje bitne pravne probleme u pojedinim predmetima i situacijama i / ili treba dodatno vrijeme za njihovo opažanje.
Odgovornost i pristup poslu
A. Vježbenik izvršava zadatke koje mu je mentor zadao precizno i pouzdano, bez pogrešaka, pokazujući i vlastitu inicijativu u obavljanju posla.
B. Vježbenik izvršava zadatke koje mu je mentor zadao precizno i pouzdano (nenamjerne pogreške pojavljuju se tek povremeno).
C. Vježbenik izvršava zadaće koje mu je mentor zadao tek ukoliko mentor na tome inzistira, uz pogreške i nedovoljan interes.
Donošenje odluka i odlučnost
A. Vježbenik zadatke obavlja brzo i donosi odluke na vrijeme nakon odgovarajućeg promišljanja.
B. Vježbenik zadatke obavlja brzo, precizno i odlučno te je u stanju donijeti jasnu i razumljivu odluku.
C. Vježbenik donosi odluke bez odgovarajućeg promišljanja, intuitivno ili oklijevajući.
Brzina rada i sposobnost rada u stresnim situacijama
A. Vježbenik izvršava dodijeljene zadatke vrlo brzo. Sposoban je odrediti prioritete kada mu se nekoliko zadataka dodijeli u isto vrijeme, kao i ubrzano raditi ukoliko je to potrebno, uz zadržavanje visokog stupnja kvalitete rada.
B. Vježbenik izvršava dodijeljene zadatke na vrijeme. Snalazi se u situaciji kada mu je dodijeljeno nekoliko zadataka u isto vrijeme.
C. Vježbeniku treba više vremena za izvršavanje zadataka. Ponekad ne može pratiti izvršavanje nekoliko zadataka dodijeljenih u isto vrijeme.
Pisano i usmeno izražavanje
A. Vježbenik je sposoban jasno prikazati bitne činjenice i iznijeti pravne stavove o teškim predmetima u pisanom i usmenom obliku, uz isticanje važnih aspekata slučaja. Ukoliko je potrebno, sposoban je prikazati situaciju i iz pozicije stranke/protustranke.
B. Vježbenik je sposoban jasno prikazati bitne činjenice i iznijeti pravne stavove o predmetu prosječnog stupnja težine na razumljiv način, u pisanom i usmenom obliku.
C. Vježbenik povremeno iskazuje poteškoće u iznošenju činjenica i pravnih stavova na potpun, jasan i razumljiv način.
Ispitivanje/saslušanje sudionika u postupcima
A. Vježbenik je sposoban brzo i potpuno razjasniti slučajeve koristeći standardne tehnike ispitivanja, uz izvođenje potpunog slijeda dokaza.
B. Vježbenik je sposoban u odgovarajućem vremenu razjasniti slučajeve koristeći standardne tehnike ispitivanja i uz nadzor mentora.
C. Vježbenik povremeno pokazuje poteškoće u razjašnjavanju slučajeva.
Izrađivanje nacrta odluka
A. Vježbenik je sposoban izraditi točne i cjelovite nacrte odluka (uključujući izreke presuda, ocjenu dokaza, pravne stavove, odluku o troškovima).
B. Vježbenik je sposoban izraditi upotrebljive nacrte odluka.
C. Vježbenik pokazuje poteškoće u sastavljanju nacrta odluka. Pravni stavovi ne pokazuju potrebnu razinu stručnosti.
Poznavanje rada na računalu
Vježbenik pokazuje aktivno znanje u:
A. obradi teksta i uporabi baza podataka ☐
B. obradi teksta ☐
C. Vježbenik ponekad iskazuje poteškoće u korištenju računala ☐
A. Vježbenik je pokazao izvrsno pravno znanje, koje je svestrano koristio u rješavanju pravnih problema i slučajeva.
B. Vježbenik je sposoban rješavati pravne probleme na odgovarajući način, dobro poznaje propise te koristi pravnu literaturu. Posjeduje očekivanu razinu pravnih i praktičnih znanja s obzirom na obuku koju je pohađao.
C. Vježbenik je pokazao određene nedostatke u pravnom znanju (osobito u ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________)
i/ili nije u stanju primijeniti pravno znanje u rješavanju pravnih problema i slučajeva.
Pravno opažanje
A. Vježbenik odmah i u potpunosti opaža bitne pravne probleme u pojedinim predmetima i situacijama.
B. Vježbenik brzo opaža bitne pravne probleme u pojedinim predmetima i situacijama.
C. Vježbenik (često) ne prepoznaje bitne pravne probleme u pojedinim predmetima i situacijama i / ili treba dodatno vrijeme za njihovo opažanje.
Odgovornost i pristup poslu
A. Vježbenik izvršava zadatke koje mu je voditelj zadao precizno i pouzdano, bez pogrešaka, pokazujući i vlastitu inicijativu u obavljanju posla.
B. Vježbenik izvršava zadatke koje mu je voditelj zadao precizno i pouzdano (nenamjerne pogreške pojavljuju se tek povremeno).
C. Vježbenik izvršava zadaće koje mu je voditelj zadao tek ukoliko voditelj na tome inzistira, uz pogreške i nedovoljan interes.
Pisano i usmeno izražavanje
A. Vježbenik je sposoban jasno prikazati bitne činjenice i iznijeti pravne stavove o teškim predmetima u pisanom i usmenom obliku, uz isticanje važnih aspekata slučaja. Ukoliko je potrebno, sposoban je prikazati situaciju i iz pozicije stranke/protustranke.
B. Vježbenik je sposoban jasno prikazati bitne činjenice i iznijeti pravne stavove o predmetu prosječnog stupnja težine na razumljiv način, u pisanom i usmenom obliku.
C. Vježbenik povremeno iskazuje poteškoće u iznošenju činjenica i pravnih stavova na potpun, jasan i razumljiv način.
Izrađivanje nacrta odluka
A. Vježbenik je sposoban izraditi točne i cjelovite nacrte odluka (uključujući izreke presuda, ocjenu dokaza, pravne stavove, odluku o troškovima).
B. Vježbenik je sposoban izraditi upotrebljive nacrte odluka.
C. Vježbenik pokazuje poteškoće u sastavljanju nacrta odluka. Pravni stavovi ne pokazuju potrebnu razinu stručnosti.
Vježbenikove analitičke vještine
Dobre analitičke vještine ☐
Nema predrasuda ☐
Objektivan ☐
Samoanaliza
Prihvaća kritičke primjedbe ☐
Ne priznaje vlastite pogreške ☐
Nema razvijenu samokritičnost ☐
Zaključna ocjena
Pisanih radnji:
izvrstan vrlo dobar dobar dovoljan nedovoljan
Aktivnosti i zalaganja vježbenika
izvrstan vrlo dobar dobar dovoljan nedovoljan
Potpis voditelja:
1. ______________________
2. ______________________
3. _______________________
4. _______________________
5. _______________________
Datum: Ravnatelj Pravosudne akademije:
______________________ ________________________
(ime, prezime i potpis)
Obrazac broj 4
Vježbenikova ocjena voditelja stručnih radionica/nastavnih jedinica
Ovaj obrazac popunjava vježbenik-polaznik stručne radionice u Pravosudnoj akademiji, a sadrži podatke o održanim stručnim radionicama, njihovim voditeljima i vrednovanju rada voditelja stručnih radionica i pojedinih nastavnih cjelina.
PRAVILNIK O STRUČNOM OBRAZOVANJU VJEŽBENIKA U PRAVOSUDNIM TIJELIMA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 1.
(1) Ovim pravilnikom uređuje se program i ocjenjivanje stručnog obrazovanja vježbenika u pravosudnim tijelima.
(2) Stručno obrazovanje vježbenika u pravosudnim tijelima sastoji se od vježbeničke prakse u pravosudnim tijelima i sudjelovanja u stručnim radionicama Pravosudne akademije, s ciljem omogućavanja vježbenicima potpunog uvida u organizaciju i funkcioniranje pravosudnih tijela te profesionalni rad pravosudnih dužnosnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
1. Vježbenička praksa u pravosudnim tijelima
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 2.
(1) Vježbenička praksa obavljat će se u pravosudnom tijelu u koje je vježbenik raspoređen te u drugim pravosudnim tijelima sukladno programu utvrđenom zakonom kojim se uređuje trajanje, program i način provođenja vježbeničke prakse.
(2) Svakom vježbeniku čelnik pravosudnog tijela u koje je vježbenik raspoređen određuje mentora koji prati njegov rad i skrbi o njegovom stručnom obrazovanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 3.
(1) Tijekom vježbeničke prakse, vježbenik mora izraditi najmanje dvije pisane radnje mjesečno, od kojih najmanje jedna mora biti obrazložena odluka (presuda/optužnica).
(2) Obvezne pisane radnje mentor ocjenjuje u roku od 15 dana od dana predaje radnje s najviše 100 bodova te s vježbenikom nakon ocjenjivanja radnje raspravlja o obliku i sadržaju u postupovnom i materijalnom smislu.
(3) Na kraju vježbeničke prakse mentor ocjenjuje vježbenika na obrascu koji je sastavni dio ovog Pravilnika (obrazac broj 1).
(4) Po završetku rada s pojedinim mentorom vježbenik anonimno ocjenjuje rad mentora na obrascu koji je sastavni dio ovog Pravilnika (obrazac broj 2).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
2. Sudjelovanje vježbenika u stručnim radionicama
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 4.
(1) Teorijsko stručno obrazovanje vježbenika u pravosudnim tijelima provodi se sudjelovanjem u stručnim radionicama Pravosudne akademije u ukupnom trajanju od dva mjeseca.
(2) Sadržaj pojedine nastavne cjeline određen je Programom Pravosudne akademije, a detaljan program i trajanje pojedine nastavne cjeline donijet će Programsko vijeće Pravosudne akademije.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 5.
(1) Čelnik pravosudnog tijela mora vježbeniku omogućiti redovito sudjelovanje u stručnim radionicama.
(2) Vježbenik mora aktivno sudjelovati u stručnim radionicama i izvršavati zadatke koje mu dodijeli voditelj stručne radionice.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 6.
(1) Voditelji ocjenjuju rad vježbenika u roku od sedam dana od završetka pojedine nastavne cjeline na obrascu koji je sastavni dio ovog Pravilnika (obrazac broj 3).
(2) Jedan primjerak ocjene dostavlja se vježbeniku, a jedan ulaže se u njegov osobni očevidnik.
(3) Po završetku nastavne jedinice vježbenik anonimno ocjenjuje rad voditelja na obrascu koji je sastavni dio ovog Pravilnika (obrazac broj 4).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 7.
(1) Pravosudna akademija osigurava prostor i opremu za održavanje stručnih radionica, utvrđuje raspored održavanja stručnih radionica te organizira posjete pravosudnim i drugim tijelima u svrhu provedbe programa obrazovanja vježbenika u stručnim radionicama.
(2) Nadzor nad provođenjem stručnih radionica i radom njihovih voditelja obavlja ravnatelj Pravosudne akademije.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 8.
Troškovi sudjelovanja vježbenika u pravosudnim tijelima u stručnim radionicama Pravosudne akademije (putni troškovi, troškovi smještaja i sl.), kao i troškovi izobrazbe voditelja stručnih radionica i mentora, podmiruju se iz sredstava državnog proračuna predviđenih u posebnim aktivnostima Pravosudne akademije.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
3. Dnevnik rada vježbenika
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 9.
(1) Vježbenik je dužan tijekom vježbeničke prakse voditi dnevnik rada, na obrascu koji je sastavni dio ovog Pravilnika (obrazac broj 5).
(2) Dnevnik rada mora sadržavati:
– ime, prezime, adresu, telefon i adresu elektroničke pošte
– ukupno vrijeme provedeno na vježbeničkoj praksi
– vrstu suda/odjela/državnog odvjetništva/ u koje je vježbenik raspoređen vrijeme provedeno na praktičnom dijelu vježbeničke prakse
– vrijeme provedeno u stručnim radionicama Pravosudne akademije
– ocjene mentora
– ocjene voditelja stručnih radionica
– podatke o posjetima stručnim ustanovama i institucijama.
(3) Preslika dnevnika rada po završetku vježbeničke prakse ulaže se u osobni očevidnik.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
4. Osobni očevidnik vježbenika
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 10.
(1) Pravosudno tijelo vodi osobni očevidnik za svakog vježbenika koji je kod njega raspoređen.
(2) Osobni očevidnik vježbenika mora sadržavati:
– ime, adresu, telefon i adresu elektroničke pošte vježbenika
– rješenje o prijamu i rasporedu
– vrijeme provedeno na vježbeničke prakse i stručnim radionicama u Pravosudnoj akademiji
– podatke o mentorima
– ocjene mentora i voditelja stručnih radionica
– podatke o izrečenim stegovnim mjerama
– podatke o bolovanjima i porodnom dopustu
– podatke o plaćenom i neplaćenom dopustu i godišnjem odmoru
– podatke o vremenu korištenom za pripremu pravosudnog ispita
– ostale podatke važne za obavljanje vježbeničke prakse
– presliku zapisnika o pravosudnom ispitu te
– presliku svjedodžbe o položenom pravosudnom ispitu.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Prijelazne i završne odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 11.
Postupci stručnog obrazovanja vježbenika u pravosudnim tijelima koji nisu dovršeni do stupanja na snagu ovog Pravilnika, nastavit će se i dovršiti prema Zakonu o vježbenicima u pravosudnim tijelima i pravosudnom ispitu („Narodne novine“, broj 84/08 i 75/09) te odredbama Pravilnika o teorijskom i praktičnom stručnom obrazovanju vježbenika u pravosudnim tijelima („Narodne novine“, broj 96/09, 4/10 i 20/19) koje se odnose na vježbeničku praksu.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 12.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o teorijskom i praktičnom stručnom obrazovanju vježbenika u pravosudnim tijelima („Narodne novine“, broj 96/09, 4/10 i 20/19) u dijelu koji se odnosi na vježbeničku praksu.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 13.
Ovaj Pravilnik objavljuje se u „Narodnim novinama“ i stupa na snagu 2. rujna 2019.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Obrazac broj 1
Mentorova ocjena vježbenika
Ovaj obrazac sadrži podatke o radu vježbenika tijekom vježbeničke prakse i ocjenu mentora.
Mentor:
Ime i prezime:
Naziv pravosudnog tijela/odjel:
Vježbenik:
Ime i prezime:
Vrijeme provedeno na vježbeničkoj praksi:
od ____________________ do ______________________.
Vrijeme sudjelovanja u stručnim radionicama Pravosudne akademije:
Tijekom vježbeničke prakse vježbenik je obavljao sljedeće poslove / aktivnosti:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Vježbenik je tijekom prakse najčešće obavljao poslove:
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________.
Ocjena rada vježbenika
Molimo da zaokružite jedan od ponuđenih odgovora ili obrazložite svoje mišljenje gdje je to potrebno.
Znanje i stručnost
A. Vježbenik je pokazao izvrsno pravno znanje, koje je svestrano koristio u rješavanju pravnih problema i slučajeva.
B. Vježbenik je sposoban rješavati pravne probleme na odgovarajući način, dobro poznaje propise te koristi pravnu literaturu. Posjeduje očekivanu razinu pravnih i praktičnih znanja s obzirom na obuku koju je pohađao.
C. Vježbenik je pokazao određene nedostatke u pravnom znanju (osobito u ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________)
i/ili nije u stanju primijeniti pravno znanje u rješavanju pravnih problema i slučajeva.
Pravno opažanje
A. Vježbenik odmah i u potpunosti opaža bitne pravne probleme u pojedinim predmetima i situacijama.
B. Vježbenik brzo opaža bitne pravne probleme u pojedinim predmetima i situacijama.
C. Vježbenik (često) ne prepoznaje bitne pravne probleme u pojedinim predmetima i situacijama i / ili treba dodatno vrijeme za njihovo opažanje.
Odgovornost i pristup poslu
A. Vježbenik izvršava zadatke koje mu je mentor zadao precizno i pouzdano, bez pogrešaka, pokazujući i vlastitu inicijativu u obavljanju posla.
B. Vježbenik izvršava zadatke koje mu je mentor zadao precizno i pouzdano (nenamjerne pogreške pojavljuju se tek povremeno).
C. Vježbenik izvršava zadaće koje mu je mentor zadao tek ukoliko mentor na tome inzistira, uz pogreške i nedovoljan interes.
Donošenje odluka i odlučnost
A. Vježbenik zadatke obavlja brzo i donosi odluke na vrijeme nakon odgovarajućeg promišljanja.
B. Vježbenik zadatke obavlja brzo, precizno i odlučno te je u stanju donijeti jasnu i razumljivu odluku.
C. Vježbenik donosi odluke bez odgovarajućeg promišljanja, intuitivno ili oklijevajući.
Brzina rada i sposobnost rada u stresnim situacijama
A. Vježbenik izvršava dodijeljene zadatke vrlo brzo. Sposoban je odrediti prioritete kada mu se nekoliko zadataka dodijeli u isto vrijeme, kao i ubrzano raditi ukoliko je to potrebno, uz zadržavanje visokog stupnja kvalitete rada.
B. Vježbenik izvršava dodijeljene zadatke na vrijeme. Snalazi se u situaciji kada mu je dodijeljeno nekoliko zadataka u isto vrijeme.
C. Vježbeniku treba više vremena za izvršavanje zadataka. Ponekad ne može pratiti izvršavanje nekoliko zadataka dodijeljenih u isto vrijeme.
Pisano i usmeno izražavanje
A. Vježbenik je sposoban jasno prikazati bitne činjenice i iznijeti pravne stavove o teškim predmetima u pisanom i usmenom obliku, uz isticanje važnih aspekata slučaja. Ukoliko je potrebno, sposoban je prikazati situaciju i iz pozicije stranke/protustranke.
B. Vježbenik je sposoban jasno prikazati bitne činjenice i iznijeti pravne stavove o predmetu prosječnog stupnja težine na razumljiv način, u pisanom i usmenom obliku.
C. Vježbenik povremeno iskazuje poteškoće u iznošenju činjenica i pravnih stavova na potpun, jasan i razumljiv način.
Ispitivanje/saslušanje sudionika u postupcima
A. Vježbenik je sposoban brzo i potpuno razjasniti slučajeve koristeći standardne tehnike ispitivanja, uz izvođenje potpunog slijeda dokaza.
B. Vježbenik je sposoban u odgovarajućem vremenu razjasniti slučajeve koristeći standardne tehnike ispitivanja i uz nadzor mentora.
C. Vježbenik povremeno pokazuje poteškoće u razjašnjavanju slučajeva.
Izrađivanje nacrta odluka
A. Vježbenik je sposoban izraditi točne i cjelovite nacrte odluka (uključujući izreke presuda, ocjenu dokaza, pravne stavove, odluku o troškovima).
B. Vježbenik je sposoban izraditi upotrebljive nacrte odluka.
C. Vježbenik pokazuje poteškoće u sastavljanju nacrta odluka. Pravni stavovi ne pokazuju potrebnu razinu stručnosti.
Poznavanje rada na računalu
Vježbenik pokazuje aktivno znanje u:
A. obradi teksta i uporabi baza podataka ☐
B. obradi teksta ☐
C. Vježbenik ponekad iskazuje poteškoće u korištenju računala ☐
Poznavanje stranih jezika:
___________________________________________________________________________ .
Vježbenikova osobnost
Realističan ☐
Tolerantan ☐
Dosljedan ☐
Individualac ☐
Pozitivan u pristupu ☐
Želja za prepoznatljivošću ☐
Sugestibilan ☐
Vježbenikov nastup
Umjeren ☐
Uvjerljiv ☐
Samouvjeren ☐
Arogantan ☐
Povučen ☐
Pretjerano uslužan ☐
Vježbenikovo ponašanje u kontaktu s drugima
Pristojan, prijateljski ☐
Osjetljiv, s razumijevanjem za druge ☐
Kvalitetno komuniciranje ☐
Izražena želja za učenjem ☐
Kolegijalan ☐
Arogantan ☐
Asocijalan ☐
Suviše direktan ☐
Vježbenikov pristup radu
Samostalan u radu ☐
Dobro organiziran ☐
Učinkovit ☐
Dobro podnosi pritisak (stres) ☐
Prilagodljiv ☐
Pokazuje vlastitu inicijativu ☐
Pokazuje manjak koncentracije ☐
Površan ☐
Spor ☐
Vježbenikov odnos prema radu
Ustrajan ☐
Želi postići dobre rezultate ☐
Nedovoljno motiviran ☐
Radi najmanje što može ☐
Vježbenikove analitičke vještine
Dobre analitičke vještine ☐
Nema predrasuda ☐
Objektivan ☐
Samoanaliza
Prihvaća kritičke primjedbe ☐
Ne priznaje vlastite pogreške ☐
Nema razvijenu samokritičnost ☐
Komunikacijske i integracijske vještine
prema sucima i državnim odvjetnicima ☐
prema sudskim službenicima i osoblju ☐
prema kolegama vježbenicima ☐
prema javnosti i strankama u postupku ☐
Podobnost za rad u pravosudnim tijelima
Da ☐ Ne ☐
Zaključna ocjena:
Izvrstan (izvrsno znanje, sposobnosti i kvaliteta rada)
Vrlo dobar (iznadprosječno znanje, sposobnosti i kvaliteta rada)
Dobar (prosječno znanje, sposobnosti i kvaliteta rada)
Dovoljan (u slučaju pokazanog minimuma znanja, sposobnosti i kvaliteta rada)
Nedovoljan (u slučaju da nije pokazan minimum znanja, sposobnosti i kvalitete rada)
Mjesto i datum: Potpis mentora:
_____________________ ______________________
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Obrazac broj 2
Vježbenikova ocjena mentora
Ovaj obrazac popunjava vježbenik, a sadrži podatke o mentoru i vrednovanju njegova rada.
Mentor:
Ime i prezime: ______________________________________________________
Pravosudno tijelo/odjel: ______________________________________________
__________________________________________________________________
Ocjena
1. Priprema
Pripremni sastanci s mentorom bili su održani, pri čemu su zadaće i odgovornosti bile jasno definirane.
DA ☐ NE ☐ PONEKAD ☐
Komentar:
2. Tijekom prakse obavljao/la sam sljedeće poslove/aktivnosti:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Tijekom prakse najčešće sam obavljao/la poslove
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________.
Ocjena rada od strane vježbenika
• Obavljao/la sam isključivo rutinske poslove ☐
• Obavljao/la sam sve važnije poslove unutar odjela ☐
• Za obavljanje zadataka uvijek sam na raspolaganju imao/la malo vremena ☐
• Od mentora sam uvijek imao/la odgovarajuću podršku ☐
• Mentor je odvajao dovoljno vremena za poučavanje i prenošenje znanja ☐
• Imao/la sam dojam kako moj rad služi isključivo kao pripomoć mentoru u obavljanju njegova svakodnevnog posla ☐
• Praksa je najviše bila usmjerena ka prenošenju znanja, praktičnih vještina i upućenosti u problematiku ☐
Ostale napomene:
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
EVALUACIJA MENTORA:
• Mentor mi je tijekom prakse davao povratnu informaciju o mom radu:
Često ☐ Ponekad ☐ Nikada ☐
• Mentor mi je davao podršku i upute glede oblika i sadržaja mojih zadataka:
Često ☐ Ponekad ☐ Nikada ☐
• Trebao/la sam sam/a izvršavati pojedine, lakše zadatke:
Često ☐ Ponekad ☐ Nikada ☐
• Redovito sam se sastajao/la i raspravljao/la s mentorom:
Često ☐ Ponekad ☐ Nikada ☐
• Imao/la sam priliku postavljati pitanja i raspravljati o problemima:
Često ☐ Ponekad ☐ Nikada ☐
PROCJENA:
Mentor me obavijestio o svojim opažanjima u svezi mog rada sredinom prakse
DA ☐ NE ☐
Mentor mi je davao povremene informacije o mojim dobrim i lošijim stranama
DA ☐ NE ☐
Na završetku prakse mentor me obavijestio o svojoj konačnoj procjeni mog rada
DA ☐ NE ☐
Moja vlastita procjena odgovara mentorovoj
DA ☐ NE ☐
Mentor me je obavijestio o mojim dobrim i lošijim stranama
DA ☐ NE ☐
Mentor me obavijestio o njegovoj konačnoj procjeni moje podobnosti za rad u pravosudnim tijelima
DA ☐ NE ☐
PROSTOR ZA RAD:
Imao/la sam odgovarajući prostor za rad: DA ☐ NE ☐
Radni prostor imao je pristup internetu: DA ☐ NE ☐
Komentar čelnika pravosudnog tijela/predsjednika odjela
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Potpis čelnika pravosudnog tijela/ predsjednika odjela______________________________
Mjesto i datum __________________________
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Obrazac broj 3
Voditeljeva ocjena vježbenika
Ovaj obrazac sadrži podatke o sudjelovanju vježbenika u stručnim radionicama Pravosudne akademije, a ispunjava ga voditelj stručne radionice.
Vježbenik:
Ime i prezime: ____________________________________________________________
Pravosudno tijelo u koje je vježbenik raspoređen:
________________________________________________________________________
Nastavna cjelina:
_________________________________________________________________________
Voditelji stručne radionice:
Ocjena
Znanje i stručnost
A. Vježbenik je pokazao izvrsno pravno znanje, koje je svestrano koristio u rješavanju pravnih problema i slučajeva.
B. Vježbenik je sposoban rješavati pravne probleme na odgovarajući način, dobro poznaje propise te koristi pravnu literaturu. Posjeduje očekivanu razinu pravnih i praktičnih znanja s obzirom na obuku koju je pohađao.
C. Vježbenik je pokazao određene nedostatke u pravnom znanju (osobito u ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________)
i/ili nije u stanju primijeniti pravno znanje u rješavanju pravnih problema i slučajeva.
Pravno opažanje
A. Vježbenik odmah i u potpunosti opaža bitne pravne probleme u pojedinim predmetima i situacijama.
B. Vježbenik brzo opaža bitne pravne probleme u pojedinim predmetima i situacijama.
C. Vježbenik (često) ne prepoznaje bitne pravne probleme u pojedinim predmetima i situacijama i / ili treba dodatno vrijeme za njihovo opažanje.
Odgovornost i pristup poslu
A. Vježbenik izvršava zadatke koje mu je voditelj zadao precizno i pouzdano, bez pogrešaka, pokazujući i vlastitu inicijativu u obavljanju posla.
B. Vježbenik izvršava zadatke koje mu je voditelj zadao precizno i pouzdano (nenamjerne pogreške pojavljuju se tek povremeno).
C. Vježbenik izvršava zadaće koje mu je voditelj zadao tek ukoliko voditelj na tome inzistira, uz pogreške i nedovoljan interes.
Pisano i usmeno izražavanje
A. Vježbenik je sposoban jasno prikazati bitne činjenice i iznijeti pravne stavove o teškim predmetima u pisanom i usmenom obliku, uz isticanje važnih aspekata slučaja. Ukoliko je potrebno, sposoban je prikazati situaciju i iz pozicije stranke/protustranke.
B. Vježbenik je sposoban jasno prikazati bitne činjenice i iznijeti pravne stavove o predmetu prosječnog stupnja težine na razumljiv način, u pisanom i usmenom obliku.
C. Vježbenik povremeno iskazuje poteškoće u iznošenju činjenica i pravnih stavova na potpun, jasan i razumljiv način.
Izrađivanje nacrta odluka
A. Vježbenik je sposoban izraditi točne i cjelovite nacrte odluka (uključujući izreke presuda, ocjenu dokaza, pravne stavove, odluku o troškovima).
B. Vježbenik je sposoban izraditi upotrebljive nacrte odluka.
C. Vježbenik pokazuje poteškoće u sastavljanju nacrta odluka. Pravni stavovi ne pokazuju potrebnu razinu stručnosti.
Vježbenikove analitičke vještine
Dobre analitičke vještine ☐
Nema predrasuda ☐
Objektivan ☐
Samoanaliza
Prihvaća kritičke primjedbe ☐
Ne priznaje vlastite pogreške ☐
Nema razvijenu samokritičnost ☐
Zaključna ocjena
Pisanih radnji:
izvrstan vrlo dobar dobar dovoljan nedovoljan
Aktivnosti i zalaganja vježbenika
izvrstan vrlo dobar dobar dovoljan nedovoljan
Potpis voditelja:
1. ______________________
2. ______________________
3. _______________________
4. _______________________
5. _______________________
Datum: Ravnatelj Pravosudne akademije:
______________________ ________________________
(ime, prezime i potpis)
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Obrazac broj 4
Vježbenikova ocjena voditelja stručnih radionica/nastavnih jedinica
Ovaj obrazac popunjava vježbenik-polaznik stručne radionice u Pravosudnoj akademiji, a sadrži podatke o održanim stručnim radionicama, njihovim voditeljima i vrednovanju rada voditelja stručnih radionica i pojedinih nastavnih cjelina.
Nastavna cjelina: _________________________________________________________
Voditelj radionice: ________________________________________________________
(Ime, prezime, pravosudna dužnost)
Nastavna jedinica: ________________________________________________________
Voditelj nastavne jedinice: _________________________________________________
(Ime, prezime, pravosudna dužnost)
Ocjena uspješnosti voditelja
1. Jesu li po Vašem mišljenju ostvareni postavljeni ciljevi radionice?
1 2 3 4 5
Komentar ocjene ___________________________________
________________________________________________
2. Je li struktura odvijanja programa bila dobro podešena?
1 2 3 4 5
Komentar ocjene ___________________________________
________________________________________________
3. Jeste li mogli bez poteškoća pratiti izlaganje sadržaja?
1 2 3 4 5
Komentar ocjene ___________________________________
________________________________________________
4. Je li voditelj/ica uspio/la ostvariti interakciju s polaznicima?
1 2 3 4 5
Komentar ocjene ___________________________________
________________________________________________
5. Je li bilo dovoljno praktičnih primjera?
1 2 3 4 5
Komentar ocjene ___________________________________
________________________________________________
6. Poseban komentar i primjedbe
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Obrazac broj 5
Dnevnik rada vježbenika
Vježbenik:
Ime i prezime: ____________________________________________________________
Adresa: _________________________________________________________________
Broj telefona i e-mail adresa: _________________________________________________
Pravosudno tijelo u koje je raspoređen na vježbeničku praksu:
__________________________________________________
Ukupno vrijeme provedeno na vježbeničkoj praksi:
Od _________________ godine do ________________ godine.
Vrijeme provedeno na vježbeničkoj praksi:
1. Građanski prvostupanjski odjel
Naziv suda: ______________________________________
Trajanje stručne prakse: od ___________ do ___________
Mentor: _________________________________________
(ime, prezime i pravosudna dužnost)
Ocjena mentora ___________________________________
2. Kazneni prvostupanjski odjel
Naziv suda: ______________________________________
Trajanje stručne prakse: od ___________ do ___________
Mentor: _________________________________________
(ime, prezime i pravosudna dužnost)
Ocjena mentora ___________________________________
3. Građanski drugostupanjski odjel
Naziv suda: ______________________________________
Trajanje stručne prakse: od ___________ do ___________
Mentor: _________________________________________
(ime, prezime i pravosudna dužnost)
Ocjena mentora ___________________________________
4. Kazneni drugostupanjski odjel
Naziv suda: ______________________________________
Trajanje stručne prakse: od ___________ do ___________
Mentor: _________________________________________
(ime, prezime i pravosudna dužnost)
Ocjena mentora ___________________________________
5. Trgovački sud
Naziv suda: ______________________________________
Trajanje stručne prakse: od ___________ do ___________
Mentor: _________________________________________
(ime, prezime i pravosudna dužnost)
Ocjena mentora ___________________________________
6. Upravni sud
Naziv suda: ______________________________________
Trajanje stručne prakse: od ___________ do ___________
Mentor: _________________________________________
(ime, prezime i pravosudna dužnost)
Ocjena mentora ___________________________________
7. Stručna praksa na državnom odvjetništvu
Naziv državnog odvjetništva: __________________________
Trajanje stručne prakse: od ___________ do ___________
Mentor: _________________________________________
(ime, prezime i pravosudna dužnost)
Ocjena mentora ___________________________________
8. Raspored odlukom čelnika pravosudnog tijela (članak 11. Zakona):
(Naziv pravosudnog/ih tijela i vrijeme trajanja rasporeda)
________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Vrijeme provedeno na stručnim radionicama Pravosudne akademije:
1. Uvod i organizacija pravosuđa
Nastavne jedinice, vrijeme i mjesto njihovog održavanja, ocjene aktivnosti i zalaganja vježbenika:
Izrađene pisane radnje (naziv radnje) i ocjene radnji:
2. Građansko pravo i građansko postupovno pravo:
Nastavne jedinice, vrijeme i mjesto njihovog održavanja, ocjene aktivnosti i zalaganja vježbenika:
Izrađene pisane radnje (naziv radnje) i ocjene radnji:
3. Kazneno pravo i kazneno postupovno pravo
Nastavne jedinice, vrijeme i mjesto njihovog održavanja, ocjene aktivnosti i zalaganja vježbenika:
Izrađene pisane radnje (naziv radnje) i ocjene radnji:
4. Trgovačko pravo
Nastavne jedinice, vrijeme i mjesto njihovog održavanja, ocjene aktivnosti i zalaganja vježbenika:
Izrađene pisane radnje (naziv radnje) i ocjene radnji:
5. Radno pravo
Nastavne jedinice, vrijeme i mjesto njihovog održavanja, ocjene aktivnosti i zalaganja vježbenika:
Izrađene pisane radnje (naziv radnje) i ocjene radnji:
6. Obiteljsko pravo
Nastavne jedinice, vrijeme i mjesto njihovog održavanja, ocjene aktivnosti i zalaganja vježbenika:
Izrađene pisane radnje (naziv radnje) i ocjene radnji:
7. Upravno pravo
Nastavne jedinice, vrijeme i mjesto njihovog održavanja, ocjene aktivnosti i zalaganja vježbenika:
Izrađene pisane radnje (naziv radnje) i ocjene radnji:
8. Ustavno uređenje
Nastavne jedinice, vrijeme i mjesto njihovog održavanja, ocjene aktivnosti i zalaganja vježbenika:
Izrađene pisane radnje (naziv radnje) i ocjene radnji:
9. Pravo Europske unije
Nastavne jedinice, vrijeme i mjesto njihovog održavanja: ocjene aktivnosti i zalaganja vježbenika:
Izrađene pisane radnje (naziv radnje) i ocjene radnji:
Podaci o posjetu stručnim ustanovama i tijelima za vrijeme trajanja vježbeničke prakse:
POTPIS VJEŽBENIKA
________________________________________________
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa