Na temelju članka 30. stavka 1. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18), a u vezi s člankom 8. Zakona o trgovini (Narodne novine, br. 87/08, 116/08, 76/09, 114/11, 68/13, 30/14 i 32/19), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj ___________ 2019. godine donijela
UREDBU
O PRESTANKU VAŽENJA UREDBE O UVJETIMA ZA OBAVLJANJE TRGOVINE NA VELIKO I TRGOVINE S TREĆIM ZEMLJAMA ZA ODREĐENU ROBU
Članak 1.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o uvjetima za obavljanje trgovine na veliko i trgovine s trećim zemljama za određenu robu (Narodne novine, br. 47/14 i 62/15).
Članak 2.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,___________2019.
Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković, v.r.
OBRAZLOŽENJE
Ovom Uredbom propisuje se prestanak važenja Uredbe o uvjetima za obavljanje trgovine na veliko i trgovine s trećim zemljama za određenu robu (Narodne novine, br. 47/14 i 62/15). Naime, od ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju, odredbe vezane uz obvezu raspolaganja skladištima u kojima se obavlja trgovina na veliko i trgovina s trećim zemljama, kojima minimalni ukupni volumen spremnika za skladištenje naftnih derivata ne može biti manji od 300m3, a biogoriva od 100 m3, nisu se odnosile na unos robe iz država članica Europske unije, država članica Europskog gospodarskog prostora i Republike Turske, čime su domaći veletrgovci navedenim gorivima bili stavljeni u neravnopravan i diskriminirajući položaj u odnosu na druge države članice Europske unije na jedinstvenom unutarnjem tržištu Europske unije, a što predstavlja jedan od bitnih razloga za prestankom važenja Uredbe o uvjetima za obavljanje trgovine na veliko i trgovine s trećim zemljama za određenu robu. Ova Uredba u skladu je s pravilima Svjetske trgovinske organizacije. Naime, zajednička trgovinska politika temelji se na jedinstvenim načelima u trgovinskim odnosima Europske unije sa svijetom, osobito u pogledu liberalizacije trgovine, utvrđivanja zajedničke izvozne politike te korištenja trgovinskih zaštitnih mehanizama i uklanjanja trgovinskih prepreka. Zajednička trgovinska politika obuhvaća i određuje bilateralne trgovinske odnose Europske unije s trećim zemljama i multilateralne odnose Europske unije kroz suradnju s multilateralnim organizacijama.
U odnosu na kontrolu kvalitete goriva, ovo područje je uređeno propisima iz nadležnosti Ministarstva zaštite okoliša i energetike i to Zakona o zaštiti zraka (Narodne novine, br. 130/11, 47/14, 61/17 i 118/18), Uredbe o kvaliteti tekućih naftnih goriva i načinu praćenja i izvješćivanja te metodologiji izračuna emisija stakleničkih plinova u životnom vijeku isporučenih goriva i energije (Narodne novine, br. 57/17) i godišnjeg Programa praćenja kvalitete tekućih naftnih goriva te kontrola kvalitete goriva nije ovisna o postojanju Uredbe o uvjetima za obavljanje trgovine na veliko i trgovine s trećim zemljama za određenu robu. U okviru djelokruga tržišne inspekcije, sagledavajući ovlasti temeljem Zakona o zaštiti zraka i Uredbe o kvaliteti tekućih naftnih goriva i načinu praćenja i izvješćivanja te metodologiji izračuna emisije stakleničkih plinova u životnom vijeku isporučenih goriva i energije te uzimajući u tom kontekstu sadržaj Uredbe o uvjetima za obavljanje trgovine na veliko i trgovine s trećim zemljama za određenu robu, koja ne uređuje pitanje kvalitete goriva, u provedbi nadzora kvalitete goriva koje se stavlja na tržište Republike Hrvatske nije nužno postojanje iste. Nadalje, u cilju donošenja ove Uredbe, a u odnosu na energetsko zakonodavstvo, uspostavljen je sustav koji osigurava skladištenje nafte i naftnih derivata, kako za potrebe strateških rezervi, tako i za one operativnog i komercijalnog karaktera. Također su na jasan, transparentan i nediskriminatoran način riješena pitanja obavljanja energetskih djelatnosti koja se odnose na tržište nafte i naftnih derivata, čime je pod jednakim uvjetima omogućeno energetskim subjektima sudjelovanje na hrvatskom tržištu u okviru jedinstvenog europskog energetskog tržišta, a što je također bitan temelj za donošenje ove Uredbe. Kako Uredba o uvjetima za obavljanje trgovine na veliko i trgovine s trećim zemljama za određenu robu ne utječe na primjenu instituta carinskog i trošarinskog prava, uključujući i primjenu ovlaštenja carinske službe u odnosu na primjenu EU propisa o tehničkim zahtjevima za proizvode, odnosno o nadzoru tržišta i sukladnosti proizvoda u području izvještavanja inspekcijskih službi tijekom provedbe carinske provjere deklarirane robe, to proizlazi da s gledišta carinske službe ista nije potrebna.
Donošenje ove Uredbe, daljnji je korak u uklanjanju prepreka u poslovanju poduzetnika, omogućavanju razvoja ravnopravne tržišne utakmice, racionalizacijom njihovog utrošenog vremena i financijskog troška potrebnog za obavljanje predmetne djelatnosti trgovine.
Slijedom navedenog, predlažemo usvajanje ove Uredbe.
PRIJEDLOG
Na temelju članka 30. stavka 1. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18), a u vezi s člankom 8. Zakona o trgovini (Narodne novine, br. 87/08, 116/08, 76/09, 114/11, 68/13, 30/14 i 32/19), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj ___________ 2019. godine donijela
UREDBU
O PRESTANKU VAŽENJA UREDBE O UVJETIMA ZA OBAVLJANJE TRGOVINE NA VELIKO I TRGOVINE S TREĆIM ZEMLJAMA ZA ODREĐENU ROBU
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 1.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o uvjetima za obavljanje trgovine na veliko i trgovine s trećim zemljama za određenu robu (Narodne novine, br. 47/14 i 62/15).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 2.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,___________2019.
Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković, v.r.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
OBRAZLOŽENJE
Ovom Uredbom propisuje se prestanak važenja Uredbe o uvjetima za obavljanje trgovine na veliko i trgovine s trećim zemljama za određenu robu (Narodne novine, br. 47/14 i 62/15). Naime, od ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju, odredbe vezane uz obvezu raspolaganja skladištima u kojima se obavlja trgovina na veliko i trgovina s trećim zemljama, kojima minimalni ukupni volumen spremnika za skladištenje naftnih derivata ne može biti manji od 300m3, a biogoriva od 100 m3, nisu se odnosile na unos robe iz država članica Europske unije, država članica Europskog gospodarskog prostora i Republike Turske, čime su domaći veletrgovci navedenim gorivima bili stavljeni u neravnopravan i diskriminirajući položaj u odnosu na druge države članice Europske unije na jedinstvenom unutarnjem tržištu Europske unije, a što predstavlja jedan od bitnih razloga za prestankom važenja Uredbe o uvjetima za obavljanje trgovine na veliko i trgovine s trećim zemljama za određenu robu. Ova Uredba u skladu je s pravilima Svjetske trgovinske organizacije. Naime, zajednička trgovinska politika temelji se na jedinstvenim načelima u trgovinskim odnosima Europske unije sa svijetom, osobito u pogledu liberalizacije trgovine, utvrđivanja zajedničke izvozne politike te korištenja trgovinskih zaštitnih mehanizama i uklanjanja trgovinskih prepreka. Zajednička trgovinska politika obuhvaća i određuje bilateralne trgovinske odnose Europske unije s trećim zemljama i multilateralne odnose Europske unije kroz suradnju s multilateralnim organizacijama.
U odnosu na kontrolu kvalitete goriva, ovo područje je uređeno propisima iz nadležnosti Ministarstva zaštite okoliša i energetike i to Zakona o zaštiti zraka (Narodne novine, br. 130/11, 47/14, 61/17 i 118/18) , Uredbe o kvaliteti tekućih naftnih goriva i načinu praćenja i izvješćivanja te metodologiji izračuna emisija stakleničkih plinova u životnom vijeku isporučenih goriva i energije (Narodne novine, br. 57/17) i godišnjeg P rograma praćenja kvalitete tekućih naftnih goriva te kontrola kvalitete goriva nije ovisna o postojanju Uredbe o uvjetima za obavljanje trgovine na veliko i trgovine s trećim zemljama za određenu robu. U okviru djelokruga tržišne inspekcije, sagledavajući ovlasti temeljem Zakona o zaštiti zraka i Uredbe o kvaliteti tekućih naftnih goriva i načinu praćenja i izvješćivanja te metodologiji izračuna emisije stakleničkih plinova u životnom vijeku isporučenih goriva i energije te uzimajući u tom kontekstu sadržaj Uredbe o uvjetima za obavljanje trgovine na veliko i trgovine s trećim zemljama za određenu robu, koja ne uređuje pitanje kvalitete goriva, u provedbi nadzora kvalitete goriva koje se stavlja na tržište Republike Hrvatske nije nužno postojanje iste. Nadalje, u cilju donošenja ove Uredbe, a u odnosu na energetsko zakonodavstvo, uspostavljen je sustav koji osigurava skladištenje nafte i naftnih derivata, kako za potrebe strateških rezervi, tako i za one operativnog i komercijalnog karaktera. Također su na jasan, transparentan i nediskriminatoran način riješena pitanja obavljanja energetskih djelatnosti koja se odnose na tržište nafte i naftnih derivata, čime je pod jednakim uvjetima omogućeno energetskim subjektima sudjelovanje na hrvatskom tržištu u okviru jedinstvenog europskog energetskog tržišta, a što je također bitan temelj za donošenje ove Uredbe. Kako Uredba o uvjetima za obavljanje trgovine na veliko i trgovine s trećim zemljama za određenu robu ne utječe na primjenu instituta carinskog i trošarinskog prava, uključujući i primjenu ovlaštenja carinske službe u odnosu na primjenu EU propisa o tehničkim zahtjevima za proizvode, odnosno o nadzoru tržišta i sukladnosti proizvoda u području izvještavanja inspekcijskih službi tijekom provedbe carinske provjere deklarirane robe, to proizlazi da s gledišta carinske službe ista nije potrebna.
Donošenje ove Uredbe, daljnji je korak u uklanjanju prepreka u poslovanju poduzetnika, omogućavanju razvoja ravnopravne tržišne utakmice, racionalizacijom njihovog utrošenog vremena i financijskog troška potrebnog za obavljanje predmetne djelatnosti trgovine.
Slijedom navedenog, predlažemo usvajanje ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta