MINISTARSTVO ZA DEMOGRAFIJU, OBITELJ, MLADE I SOCIJALNU POLITIKU
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O SOCIJALNOJ SKRBI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Ocjena stanja
Zakonom o socijalnoj skrbi („Narodne novine“, broj 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17 i 130/17) uređuje se djelatnost socijalne skrbi, prava i usluge u sustavu socijalne skrbi, postupci za njihovo ostvarivanje, korisnici, način obavljanja djelatnosti socijalne skrbi i druga pitanja značajna za djelatnost socijalne skrbi.
Prema predmetnom Zakonu, djelatnost socijalne skrbi obavljaju ustanove socijalne skrbi, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, udruge, vjerske zajednice, druge pravne osobe, obrtnici i druge fizičke osobe koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi, pod uvjetima i način propisan Zakonom o socijalnoj skrbi, posebnim zakonima i provedbenim propisima.
Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne su na propisan način voditi evidenciju i dokumentaciju o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih Zakonom o socijalnoj skrbi, kao i drugih prava iz socijalne skrbi prema njihovim općim aktima i o tome dostavljati izvješća uredu državne uprave u županiji. Ured državne uprave u županiji dužan je nadalje objedinjeno izvješće dostaviti Ministarstvu i jedinici područne regionalne samouprave.
S ciljem provedbe Nacionalnog programa reformi 2019., u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“ koji uključuje mjeru „Decentralizacija i racionalizacija“ , Zakonom o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19) propisano je da će se posebnim zakonima pojedini poslovi državne uprave iz nadležnosti ureda državne uprave povjeriti županijama.
Slijedom navedenog, a radi usklađivanja Zakona o socijalnoj skrbi sa Zakonom o sustavu državne uprave potrebno je izmijeniti Zakon o socijalnoj skrbi u dijelu u kojem je propisano da su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne dostavljati izvješća o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih Zakonom o socijalnoj skrbi i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave uredu državne uprave u županiji te da je ured državne uprave u županiji dužan dostaviti objedinjeno izvješće Ministarstvu i jedinici područne (regionalne) samouprave.
Osnovna pitanja koja se trebaju urediti Zakonom
Ovim Zakonom uređuje se pitanje nadležnosti tijela kojem jedinica lokalne samouprave dostavlja izvješća o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih Zakonom o socijalnoj skrbi i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kao i nadležnost tijela koje dostavlja objedinjeno izvješće Ministarstvu.
Posljedice koje će proisteći donošenjem Zakona
Donošenjem ovoga Zakona uskladiti će se Zakon o socijalnoj skrbi sa Zakonom o sustavu državne uprave u dijelu u kojem je propisano da su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne dostavljati izvješća o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih Zakonom o socijalnoj skrbi i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave uredu državne uprave u županiji te da je ured državne uprave u županiji dužan dostaviti objedinjeno izvješće Ministarstvu i jedinici područne (regionalne) samouprave. Poslovi ureda državne uprave u navedenom dijelu, ovim Zakonom prelaze u nadležnost županije.
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna financijska sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. OBRAZLOŽENJE PRIJEDLOGA ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Nacionalnim planom reformi 2019. definiran je reformski prioritet i mjera „Decentralizacija i racionalizacija“ s ciljem racionalizacije i normativnog uređenja, organizacije i obavljanja poslova javne uprave.
Donošenje ovoga Zakona predlaže se po hitnom postupku radi osiguranja pravilnog i učinkovitog obavljanja poslova državne uprave, provedbe Nacionalnog programa reformi 2019. i usklađivanja Zakona o socijalnoj skrbi sa Zakonom o sustavu državne uprave, što su osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku sukladno članku 204. Poslovnika Hrvatskoga Sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18).
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA
ZAKONA O SOCIJALNOJ SKRBI
Članak 1.
U Zakonu o socijalnoj skrbi („Narodne novine“, broj 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17 i 30/17) u članku 44. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave dužna je na propisan način voditi evidenciju i dokumentaciju o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih ovim Zakonom kao i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i o tome sastavljati izvješća. “
Iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
„(2) Jedinica lokalne samouprave dužna je izvješća iz stavka 1. ovoga članka dostavljati jedinici područne (regionalne) samouprave.“
Dosadašnji stavak 2. koji postaje stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Objedinjeno izvješće iz stavka 1. ovoga članka jedinica područne (regionalne) samouprave dužna je dostavljati Ministarstvu.“
Dosadašnji stavci 3. i 4. postaju stavci 4. i 5.
PRIJELAZNA I ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 2.
Ministar nadležan za socijalnu skrb dužan je uskladiti Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije i dokumentacije te načinu i rokovima dostave izvješća jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprava („Narodne novine“, broj 74/13) u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak 3.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. siječnja 2020. godine.
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Predmetnim člankom propisuje se da su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne na propisan način voditi evidenciju i dokumentaciju o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih Zakonom o socijalnoj skrbi kao i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i o tome sastavljati izvješća. Nadalje je propisano da su jedinice lokalne samouprave dužne o tome dostavljati izvješća županiji, a objedinjeno izvješće županija je dužna dostaviti Ministarstvu. Navedenom izmjenom usklađuju se zakonske odredbe sa Zakonom o sustavu državne uprave (Narodne novine, broj 66/19).
Uz članak 2.
Predloženom odredbom propisana je obveza usklađenja provedbenog propisa s predloženim izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi.
Uz članak 3.
Predmetnim člankom propisano je stupanje na snagu Zakona.
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 44.
(1) Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave dužna je na propisan način voditi evidenciju i dokumentaciju o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih ovim Zakonom, kao i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te je dužna o tome dostavljati izvješća uredu državne uprave u županiji.
(2) Objedinjeno izvješće iz stavka 1. ovoga članka ured državne uprave u županiji dužan je dostaviti ministarstvu i jedinici područne (regionalne) samouprave.
(3) Grad Zagreb dužan je na propisan način voditi evidenciju i dokumentaciju o ostvarivanju prava iz sustava socijalne skrbi propisanih ovim Zakonom, kao i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima Grada Zagreba, te je izvješće o tome dužan dostavljati Ministarstvu.
(4) Sadržaj i način vođenja evidencije i dokumentacije te način i rokove za dostavu izvješća iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka pravilnikom propisuje ministar nadležan za poslove socijalne skrbi.
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
PRILOG 4.
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi
1.2.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA ISHODA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA
2.1.
Zakon o sustavu državne uprave je stupio na snagu 18. srpnja 2019. godine zbog čega je, u cilju jedinstvenosti pravnog sustava, potrebno izmijeniti pojedine odredbe Zakona o socijalnoj skrbi.
Predmetnim izmjenama postići će se racionalnija struktura državne uprave, sa uklanjanjem nelogičnosti i fragmentiranosti sustava kao i unapređenje horizontalne i vertikalne suradnje tijela državne uprave.
3.
ANALIZA UTVRĐENIH IZRAVNIH UČINAKA
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka
Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi su takva da neće imati izravnih gospodarskih učinaka.
3.2.
Analiza učinaka na zaštitu tržišnog natjecanja
Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi su takva da neće imati izravnih učinaka na tržišno natjecanje.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka
Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi su takva da neće imati izravnih socijalnih učinaka.
3.4.
Analiza učinaka na rad i tržište rada
Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi su takva da neće imati izravnih učinaka na rad i tržište rada.
3.5.
Analiza učinaka na zaštitu okoliša
Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu okoliša.
3.6.
Analiza učinaka na zaštitu ljudskih prava
Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu ljudskih prava.
4.
TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)
Nije obvezna provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa.
Ako se ne poduzmu nikakve radnje neće se osigurati jedinstveni pravni poredak Republike Hrvatske i učinkovitije obavljanje poslova državne uprave, odnosno, uspostavljanje racionalne strukture državne uprave, uklanjanje nelogičnosti i fragmentiranosti sustava i unapređenje horizontalne i vertikalne suradnje tijela državne uprave.
Nema nenormativnih rješenja jer je ishod moguće postići isključivo normativnim rješenjem budući da je područje koje se uređuje i sada zakonski regulirano.
S obzirom na opseg potrebnih izmjena nije potrebno donošenje novog zakonskog propisa.
4.2.
Ocjena i opcije
Opcija 1.
Koristi:Nema koristi
Troškovi: Nema troškova.
Opcija 2.
Koristi:Ne razmatra se
Troškovi:-
Opcija 3.
Koristi: Osiguranje koherentnog normativnog okvira, brže i kvalitetnije obavljanje poslova koji zahtijevaju međusobnu suradnju tijela državne uprave, logičniji i cjelovitiji način uređenja sustava državne uprave.
Troškovi:-
Opcija 4.
Koristi:Ne razmatra se
Troškovi:-
Tablica: Analiza troškova i koristi
Opcije
Troškovi (negativni učinci)
Koristi (pozitivni učinci)
Opcija 1.
--
1
Opcija 2.
--
1
Opcija 3.
1
++
Opcija 4.
--
Legenda:
- - znatan negativni učinak
- ograničen negativni učinak
1 nema učinka
+ ograničen pozitivan učinak
+ + znatan pozitivan učinak
5.
PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE
Navedenim propisom se ne uređuju nikakve administrativne obveze poduzetnicima kojima bi se utjecalo na poslovanje malih ili srednjih poduzetnika kao ni njihove naknade i davanja niti se uređuju područja tržišne konkurencije.
S obzirom da su pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi takva da neće imati izravnih učinaka na male i srednje nema potrebe za provođenjem SCM metodologije.
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
Savjetovanje će se provesti u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću objavom Nacrta prijedloga zakona i Iskaza o procjeni učinaka propisa. Istovremeno sa savjetovanjem, Iskaz o procjeni učinaka propisa biti će dostavljen na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo.
7.
OPTIMALNO RJEŠENJE
Sukladno članku 11. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj 44/17) provedena je prethodna procjena učinaka propisa te se na temelju rezultata utvrđenih u postupku procjene učinaka propisa kao optimalno normativno rješenje predlaže donošenje Zakona o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi kako bi se osigurale zakonske pretpostavke koje će rezultirati postizanjem očekivanog ishoda, a u cilju učinkovitijeg obavljanja poslova državne uprave u Republici Hrvatskoj.
8.
VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE
Zakon o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi stupa na snagu 1. siječnja 2020.
Vremenski okvir postizanja ishoda moguće je procijeniti nakon godinu dana od dana stupanja na snagu zakona.
9.
PRILOZI
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: ministrica izv. prof. dr. sc. Vesna Bedeković
Datum: 6. kolovoza 2019.
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
MINISTARSTVO ZA DEMOGRAFIJU, OBITELJ, MLADE I SOCIJALNU POLITIKU
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O SOCIJALNOJ SKRBI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Ocjena stanja
Zakonom o socijalnoj skrbi („Narodne novine“, broj 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17 i 130/17) uređuje se djelatnost socijalne skrbi, prava i usluge u sustavu socijalne skrbi, postupci za njihovo ostvarivanje, korisnici, način obavljanja djelatnosti socijalne skrbi i druga pitanja značajna za djelatnost socijalne skrbi.
Prema predmetnom Zakonu, djelatnost socijalne skrbi obavljaju ustanove socijalne skrbi, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, udruge, vjerske zajednice, druge pravne osobe, obrtnici i druge fizičke osobe koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi, pod uvjetima i način propisan Zakonom o socijalnoj skrbi, posebnim zakonima i provedbenim propisima.
Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne su na propisan način voditi evidenciju i dokumentaciju o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih Zakonom o socijalnoj skrbi, kao i drugih prava iz socijalne skrbi prema njihovim općim aktima i o tome dostavljati izvješća uredu državne uprave u županiji. Ured državne uprave u županiji dužan je nadalje objedinjeno izvješće dostaviti Ministarstvu i jedinici područne regionalne samouprave.
S ciljem provedbe Nacionalnog programa reformi 2019., u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“ koji uključuje mjeru „Decentralizacija i racionalizacija“ , Zakonom o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19) propisano je da će se posebnim zakonima pojedini poslovi državne uprave iz nadležnosti ureda državne uprave povjeriti županijama.
Slijedom navedenog, a radi usklađivanja Zakona o socijalnoj skrbi sa Zakonom o sustavu državne uprave potrebno je izmijeniti Zakon o socijalnoj skrbi u dijelu u kojem je propisano da su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne dostavljati izvješća o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih Zakonom o socijalnoj skrbi i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave uredu državne uprave u županiji te da je ured državne uprave u županiji dužan dostaviti objedinjeno izvješće Ministarstvu i jedinici područne (regionalne) samouprave.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Osnovna pitanja koja se trebaju urediti Zakonom
Ovim Zakonom uređuje se pitanje nadležnosti tijela kojem jedinica lokalne samouprave dostavlja izvješća o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih Zakonom o socijalnoj skrbi i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kao i nadležnost tijela koje dostavlja objedinjeno izvješće Ministarstvu.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Posljedice koje će proisteći donošenjem Zakona
Donošenjem ovoga Zakona uskladiti će se Zakon o socijalnoj skrbi sa Zakonom o sustavu državne uprave u dijelu u kojem je propisano da su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne dostavljati izvješća o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih Zakonom o socijalnoj skrbi i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave uredu državne uprave u županiji te da je ured državne uprave u županiji dužan dostaviti objedinjeno izvješće Ministarstvu i jedinici područne (regionalne) samouprave. Poslovi ureda državne uprave u navedenom dijelu, ovim Zakonom prelaze u nadležnost županije.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna financijska sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
IV. OBRAZLOŽENJE PRIJEDLOGA ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Nacionalnim planom reformi 2019. definiran je reformski prioritet i mjera „Decentralizacija i racionalizacija“ s ciljem racionalizacije i normativnog uređenja, organizacije i obavljanja poslova javne uprave.
Donošenje ovoga Zakona predlaže se po hitnom postupku radi osiguranja pravilnog i učinkovitog obavljanja poslova državne uprave, provedbe Nacionalnog programa reformi 2019. i usklađivanja Zakona o socijalnoj skrbi sa Zakonom o sustavu državne uprave, što su osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku sukladno članku 204. Poslovnika Hrvatskoga Sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18).
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
ZAKONA O SOCIJALNOJ SKRBI
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 1.
U Zakonu o socijalnoj skrbi („Narodne novine“, broj 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17 i 30/17) u članku 44. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave dužna je na propisan način voditi evidenciju i dokumentaciju o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih ovim Zakonom kao i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i o tome sastavljati izvješća. “
Iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
„(2) Jedinica lokalne samouprave dužna je izvješća iz stavka 1. ovoga članka dostavljati jedinici područne (regionalne) samouprave.“
Dosadašnji stavak 2. koji postaje stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Objedinjeno izvješće iz stavka 1. ovoga članka jedinica područne (regionalne) samouprave dužna je dostavljati Ministarstvu.“
Dosadašnji stavci 3. i 4. postaju stavci 4. i 5.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
PRIJELAZNA I ZAVRŠNA ODREDBA
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 2.
Ministar nadležan za socijalnu skrb dužan je uskladiti Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije i dokumentacije te načinu i rokovima dostave izvješća jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprava („Narodne novine“, broj 74/13) u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 3.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. siječnja 2020. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
OBRAZLOŽENJE
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Uz članak 1.
Predmetnim člankom propisuje se da su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne na propisan način voditi evidenciju i dokumentaciju o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih Zakonom o socijalnoj skrbi kao i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i o tome sastavljati izvješća. Nadalje je propisano da su jedinice lokalne samouprave dužne o tome dostavljati izvješća županiji, a objedinjeno izvješće županija je dužna dostaviti Ministarstvu. Navedenom izmjenom usklađuju se zakonske odredbe sa Zakonom o sustavu državne uprave (Narodne novine, broj 66/19).
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Uz članak 2.
Predloženom odredbom propisana je obveza usklađenja provedbenog propisa s predloženim izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Uz članak 3.
Predmetnim člankom propisano je stupanje na snagu Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 44.
(1) Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave dužna je na propisan način voditi evidenciju i dokumentaciju o ostvarivanju prava u sustavu socijalne skrbi propisanih ovim Zakonom, kao i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te je dužna o tome dostavljati izvješća uredu državne uprave u županiji.
(2) Objedinjeno izvješće iz stavka 1. ovoga članka ured državne uprave u županiji dužan je dostaviti ministarstvu i jedinici područne (regionalne) samouprave.
(3) Grad Zagreb dužan je na propisan način voditi evidenciju i dokumentaciju o ostvarivanju prava iz sustava socijalne skrbi propisanih ovim Zakonom, kao i drugih prava iz socijalne skrbi utvrđenih općim aktima Grada Zagreba, te je izvješće o tome dužan dostavljati Ministarstvu.
(4) Sadržaj i način vođenja evidencije i dokumentacije te način i rokove za dostavu izvješća iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka pravilnikom propisuje ministar nadležan za poslove socijalne skrbi.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
PRILOG 4.
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi
1.2.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Da
Naziv akta:
Nacionalni program reformi 2019.
Opis mjere:
Reformski prioritet: 1.4. „Unaprjeđenje javne uprave“, mjera: 1.4.4. „Decentralizacija i racionalizacija“
1.3.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA ISHODA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA
2.1.
Zakon o sustavu državne uprave je stupio na snagu 18. srpnja 2019. godine zbog čega je, u cilju jedinstvenosti pravnog sustava, potrebno izmijeniti pojedine odredbe Zakona o socijalnoj skrbi.
Predmetnim izmjenama postići će se racionalnija struktura državne uprave, sa uklanjanjem nelogičnosti i fragmentiranosti sustava kao i unapređenje horizontalne i vertikalne suradnje tijela državne uprave.
3.
ANALIZA UTVRĐENIH IZRAVNIH UČINAKA
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka
Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi su takva da neće imati izravnih gospodarskih učinaka.
3.2.
Analiza učinaka na zaštitu tržišnog natjecanja
Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi su takva da neće imati izravnih učinaka na tržišno natjecanje.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka
Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi su takva da neće imati izravnih socijalnih učinaka.
3.4.
Analiza učinaka na rad i tržište rada
Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi su takva da neće imati izravnih učinaka na rad i tržište rada.
3.5.
Analiza učinaka na zaštitu okoliša
Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu okoliša.
3.6.
Analiza učinaka na zaštitu ljudskih prava
Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu ljudskih prava.
4.
TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)
Nije obvezna provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa.
4.1.
Moguće opcije javnih politika
4.1.1. Opcija 1. (nenormativno rješenje) »Ne poduzimati ništa«
Ako se ne poduzmu nikakve radnje neće se osigurati jedinstveni pravni poredak Republike Hrvatske i učinkovitije obavljanje poslova državne uprave, odnosno, uspostavljanje racionalne strukture državne uprave, uklanjanje nelogičnosti i fragmentiranosti sustava i unapređenje horizontalne i vertikalne suradnje tijela državne uprave.
4.1.2. Opcija 2. (nenormativno rješenje) »Poduzimati nenormativne aktivnosti«
Nema nenormativnih rješenja jer je ishod moguće postići isključivo normativnim rješenjem budući da je područje koje se uređuje i sada zakonski regulirano.
4.1.3. Opcija 3. (normativno rješenje) »Poduzimati normativnu aktivnost A«
Postizanje ishoda moguće je ostvariti donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi.
4.1.4. Opcija 4. (normativno rješenje) »Poduzimati normativnu aktivnost B«
S obzirom na opseg potrebnih izmjena nije potrebno donošenje novog zakonskog propisa.
4.2.
Ocjena i opcije
Opcija 1.
Koristi: Nema koristi
Troškovi: Nema troškova.
Opcija 2.
Koristi: Ne razmatra se
Troškovi: -
Opcija 3.
Koristi: Osiguranje koherentnog normativnog okvira, brže i kvalitetnije obavljanje poslova koji zahtijevaju međusobnu suradnju tijela državne uprave, logičniji i cjelovitiji način uređenja sustava državne uprave.
Troškovi: -
Opcija 4.
Koristi: Ne razmatra se
Troškovi: -
Tablica: Analiza troškova i koristi
Opcije
Troškovi (negativni učinci)
Koristi (pozitivni učinci)
Opcija 1.
--
1
Opcija 2.
--
1
Opcija 3.
1
++
Opcija 4.
--
Legenda:
- - znatan negativni učinak
- ograničen negativni učinak
1 nema učinka
+ ograničen pozitivan učinak
+ + znatan pozitivan učinak
5.
PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE
Navedenim propisom se ne uređuju nikakve administrativne obveze poduzetnicima kojima bi se utjecalo na poslovanje malih ili srednjih poduzetnika kao ni njihove naknade i davanja niti se uređuju područja tržišne konkurencije.
S obzirom da su pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi takva da neće imati izravnih učinaka na male i srednje nema potrebe za provođenjem SCM metodologije.
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
Savjetovanje će se provesti u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću objavom Nacrta prijedloga zakona i Iskaza o procjeni učinaka propisa. Istovremeno sa savjetovanjem, I skaz o procjeni učinaka propisa biti će dostavljen na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo.
7.
OPTIMALNO RJEŠENJE
Sukladno članku 11. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj 44/17) provedena je prethodna procjena učinaka propisa te se na temelju rezultata utvrđenih u postupku procjene učinaka propisa kao optimalno normativno rješenje predlaže donošenje Zakona o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi kako bi se osigurale zakonske pretpostavke koje će rezultirati postizanjem očekivanog ishoda, a u cilju učinkovitijeg obavljanja poslova državne uprave u Republici Hrvatskoj.
8.
VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE
Zakon o izmjenama Zakona o socijalnoj skrbi stupa na snagu 1. siječnja 2020.
Vremenski okvir postizanja ishoda moguće je procijeniti nakon godinu dana od dana stupanja na snagu zakona.
9.
PRILOZI
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: ministrica izv. prof. dr. sc. Vesna Bedeković
Datum: 6. kolovoza 2019.
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
(1) /
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku