Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. točke 1. i članka 55. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 - pročišćeni tekst).
II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
a)Ocjena stanja
U Republici Hrvatskoj se, u cilju provedbe Nacionalnog programa reformi 2019., sukladno reformskom prioritetu – „Unaprjeđenje javne uprave“, uspostavlja novi normativni okvir za uređenje sustava državne uprave.
U reformskoj mjeri – „Decentralizacija i racionalizacija“, potrebno je osigurati provedbu Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19), na način da se odredbe posebnih zakona kojima je propisana stvarna nadležnost ureda državne uprave u županijama za obavljanje poslova državne uprave, odnosno kojima su propisane ovlasti, zadaće ili dužnosnički položaj pomoćnika ministara, usklade sa Zakonom o sustavu državne uprave.
Zaključkom Vlade Republike Hrvatske utvrđen je popis zakona te zadaće nadležnih tijela u postupku usklađenja istih sa Zakonom o sustavu državne uprave.
Obzirom da je Zakon o radujedan od popisom utvrđenih zakona koji svojim odredbama propisuje stvarnu nadležnost ureda državne uprave u županijama za obavljanje poslova državne uprave, potrebno je te odredbe Zakona o raduna odgovarajući način izmijeniti radi njihova usklađivanja s odredbama novoga Zakona o sustavu državne uprave.
Neposredna provedba Zakona o radu je u djelokrugu tijela državne uprave nadležnog za područje rada, sukladno propisima koji uređuju sustav i ustrojstvo državne uprave.
Zakon o radu je stupio na snagu 7. kolovoza 2014. godine („Narodne novine“, broj 93/14), a izmijenjen je Zakonom o izmjenama Zakona o radu koji je stupio na snagu 28. prosinca 2018. („Narodne novine“, broj 127/17).
Zakonom o radu se uređuju radni odnosi u Republici Hrvatskoj, ako drugim zakonom ili međunarodnim ugovorom, koji je sklopljen i potvrđen u skladu s Ustavom Republike Hrvatske, te objavljen, a koji je na snazi, nije drukčije određeno.
Pojedini poslovi neposredne provedbe Zakona u prvom stupnju i odgovarajući upravni i stručni poslovi, tim su Zakonom, sukladno ranije važećem Zakonu o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 150/11, 12/13, 93/16 i 104/16), povjereni uredima državne uprave u županijama i u Gradu Zagrebu. Tako je Zakonom o radu propisano da uredi državne uprave u županijama, odnosno Gradu Zagrebu obavljaju poslove vezane za postupak:
◊registracije ugovora o radu pomoraca i radnika na pomorskim ribarskim plovilima,
◊upisa udruga i udruga više razine poslodavaca i radnika (sindikata) koje djeluju samo u jednoj županiji,
◊vođenja evidencije kolektivnih ugovora (osim onih koji se primjenjuju na teritoriju Republike Hrvatske ili u dvije ili više županija) te
◊stručne poslove u postupku mirenja u kolektivnim radnim sporovima.
b)Osnovna pitanja koja treba urediti Zakonom o izmjenama Zakona o radu
Radi usklađivanja Zakona o radu sa Zakonom o sustavu državne uprave, potrebno je ovim Zakonom:
◊izmijeniti članak 14. stavak 6. Zakona o radu,
◊izmijeniti članak 174. stavak 1. Zakona o radu,
◊izmijeniti članak 179. stavak 3. Zakona o radu,
◊izmijeniti članak 201. stavak 1. i 2. Zakona o radu,
◊izmijeniti članak 208. Zakona o radu,
◊izmijeniti članak 226. stavak 1. točka 4. Zakona o radu,
◊izmijeniti članak 230. stavak 1. točka 3. Zakona o radu,
◊izmijeniti članak 231. stavak 1. točka 3. Zakona o radu,
na način da se riječi „državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba“ brišu i upisuju riječi „u županiji, odnosno Gradu Zagrebu“ u odgovarajućem padežu.
c)Posljedice koje će donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o radu proisteći
Posljedice koje će donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o radu proisteći su:
◊realizacija reformske mjere u dijelu koji se odnosi na djelokrug tijela državne uprave nadležnog za područje rada, u cilju uspješne provedbe Nacionalnog programa reformi 2019.,
◊usklađenost Zakona o radu sa Zakonom o sustavu državne uprave,
◊povjeravanje županijama poslova neposredne provedbe zakona u prvom stupnju i upravnih i stručnih poslova Zakonom, u cilju osiguranja pravilnog postupanja u obavljanju poslova državne uprave, koje je prilagođeno prirodi tih poslova te koje je dostupno onim kategorijama zainteresiranih građana koji su adresati zakonskih odredbi o obveznoj registraciji ugovora i udruga te odredbi o mirenju.
III.OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Navedeno normativno rješenje neće imati utjecaj na državni proračun.
IV. TEKST PRIJEDLOGA ZAKONA, S OBRAZLOŽENJEM
Prilaže se tekst Prijedloga zakona o izmjenama Zakona o radu.
PRIJEDLOG ZAKONA
O IZMJENAMA ZAKONA O RADU
Članak 1.
U Zakonu o radu („Narodne novine“, broj 93/14 i 127/17), u članku 14. stavku 6. riječi:„uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„ županiji, odnosno Gradu Zagrebu“.
Članak 2.
U članku 174. stavku 1., riječi: „uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„županiji, odnosno Gradu Zagrebu“.
Članak 3.
U članku 179. stavku 3., riječi: „ureda državne uprave u županiji, odnosno Grada Zagreba nadležnog za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„ županije, odnosno Grada Zagreba“.
Članak 4.
U članku 201. u stavku 1. i 2. riječi: „uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„ županiji, odnosno Gradu Zagrebu“.
Članak 5.
Članak 208. mijenja se i glasi:
„Ako se stranke u sporu drukčije ne sporazumiju, mirenje predviđeno ovim Zakonom mora se dovršiti u roku od pet dana od dana dostave obavijesti o sporu Gospodarsko-socijalnom vijeću ili županiji, odnosno Gradu Zagrebu, koji u provođenju postupka mirenja u kolektivnim radnim sporovima, obavljaju administrativne poslove za potrebe toga postupka.“.
Članak 6.
U članku 226. u stavku 1. točki 4. riječi: „uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„ županiji, odnosno Gradu Zagrebu“.
Članak 7.
U članku 230. stavku 1. točki 3. riječi: „uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„ županiji, odnosno Gradu Zagrebu“.
Članak 8.
U članku 231. stavku 1. točki 3. riječi: „uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„ županiji, odnosno Gradu Zagrebu“.
Članak 9.
(1) Ministar će, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona, s odredbama ovoga Zakona uskladiti sljedeće pravilnike:
1) Pravilnik o načinu izbora miritelja i provođenju postupka mirenja u kolektivnim radnim sporovima („Narodne novine“, broj 130/15)
2) Pravilnik o postupku registracije i sadržaju registra ugovora o radu pomoraca i radnika na pomorskim ribarskim plovilima („Narodne novine“, broj 32/15)
3) Pravilnik o postupku dostave i načinu vođenja evidencije kolektivnih ugovora („Narodne novine“, broj 32/15)
4) Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja registra udruga („Narodne novine“, broj 32/15).
Članak 10.
Ovaj Zakon stupa na snagu 1. siječnja 2020. godine.
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Odredbom ovoga članka, poslovi državne uprave propisani člankom 14. stavkom 6. Zakona o radu, povjeravaju se županijama, odnosno Gradu Zagrebu.
Poslovi državne uprave propisani citiranim člankom Zakona o radu, obuhvaćaju registriranje ugovora o radu pomoraca i radnika na pomorskim ribarskim plovilima, vođenje registra ugovora o radu pomoraca i radnika na pomorskim ribarskim plovilima te vođenje zbirke isprava i abecednih imenika, a važećim su Zakonom propisani na način da uredi državne uprave neposredno provode zakon u prvom stupnju, odnosno obavljaju odgovarajuće upravne i stručne poslove.
Polazeći od prirode opisanih poslova te potrebe za osiguranjem odgovarajuće dostupnosti izvršnih tijela koja ih obavljaju za građane odnosno, adresate zakonskih odredbi o obveznoj registraciji ugovora, opravdano je na temelju članka 33. i 34. Zakona o sustavu državne uprave, navedene poslove državne uprave Zakonom povjeriti županijama, odnosno Gradu Zagrebu.
Uz članak 2.
Odredbom ovoga članka, poslovi državne uprave propisani člankom 174. stavkom 1. Zakona o radu, povjeravaju se županijama, odnosno Gradu Zagrebu.
Poslovi državne uprave koji obuhvaćaju upis udruga i udruga više razine koje djeluju samo u jednoj županiji u registar udruga koji se vodi u uredu državne uprave te županije, odnosno Grada Zagreba, a važećim su Zakonom propisani na način da uredi državne uprave neposredno provode zakon u prvom stupnju, odnosno obavljaju odgovarajuće upravne i stručne poslove.
Polazeći od prirode opisanih poslova te potrebe za osiguranjem odgovarajuće dostupnosti izvršnih tijela koja ih obavljaju za građane odnosno, adresate zakonskih odredbi o registraciji udruga, opravdano je na temelju članka 33. i 34. Zakona o sustavu državne uprave, navedene poslove državne uprave Zakonom povjeriti županijama, odnosno Gradu Zagrebu.
Uz članak 3.
Sukladno odredbi članka 2. ovoga Zakona, ovim se člankom na odgovarajući način mijenjaju riječi u članku 179. stavku 3. Zakona o radu, koje označavaju naziv tijela ovlaštenog za registraciju udruga.
Uz članak 4.
Odredbom ovoga članka, poslovi državne uprave propisani člankom 201. stavkom 1. i 2. Zakona o radu, povjeravaju se županijama, odnosno Gradu Zagrebu, osim poslova vezanih za kolektivne ugovore koji se obavljaju u ministarstvu nadležnom za rad, jer se isti primjenjuju na nacionalnoj razini i na području dviju ili više županija.
Poslovi državne uprave koji obuhvaćaju vođenje evidencije i zbirke isprava svih ostalih dostavljenih kolektivnih ugovora i njihovih promjena, propisani su na način da uredi državne uprave neposredno provode zakon u prvom stupnju, odnosno obavljaju odgovarajuće upravne i stručne poslove.
Polazeći od prirode opisanih poslova te potrebe za osiguranjem odgovarajuće dostupnosti izvršnih tijela koja ih obavljaju za građane odnosno, adresate zakonskih odredbi o obveznoj dostavi kolektivnih ugovora i svake njihove promjene, opravdano je na temelju članka 33. i 34. Zakona o sustavu državne uprave, sukladno propisanoj razini primjene kolektivnih ugovora, navedene poslove državne uprave Zakonom povjeriti županijama, odnosno Gradu Zagrebu.
Uz članak 5.
Odredbom ovoga članka se na odgovarajući način mijenja članak 208. Zakona o radu, kojim se radi provođenja postupka mirenja u kolektivnim radnim sporovima, u pripremi kojeg sudjeluje i Gospodarsko-socijalno vijeće, određeni administrativni i stručni poslovi povjeravaju županijama, odnosno Gradu Zagrebu.
Uz članak 6.
Sukladno odredbi članka 1. ovoga Zakona, ovim se člankom na odgovarajući način mijenjaju riječi u članku 226. stavku 1. točki 4. Zakona o radu, koje označavaju naziv tijela ovlaštenog za registraciju ugovora o radu pomoraca i radnika na pomorskim ribarskim brodovima.
Uz članak 7.
Sukladno odredbi članka 4. ovoga Zakona, ovim se člankom na odgovarajući način mijenjaju riječi u članku 230. stavku 1. točki 3. Zakona o radu, koje označavaju naziv tijela kojemu se sukladno propisanoj razini primjene kolektivnih ugovora, obvezno dostavljaju kolektivni ugovori i sve njihove promjene.
Uz članak 8.
Sukladno odredbi članka 4. ovoga Zakona, ovim se člankom na odgovarajući način mijenjaju riječi u članku 231. stavku 1. točki 3. Zakona o radu, koje označavaju naziv tijela kojemu se sukladno propisanoj razini primjene kolektivnih ugovora, obvezno dostavljaju kolektivni ugovori i sve njihove promjene.
Uz članak 9.
Ovom završnom odredbom propisuje se dužnost ministra nadležnog za rad da uskladi podzakonske propise s odredbama ovoga Zakona i rok za to usklađenje.
Uz članak 10.
Odredbom ovoga članka propisuje se stupanje na snagu Zakona.
PRIJEDLOG ZAKONA O
IZMJENAMA ZAKONA O RADU
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
I.USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za dono š enje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. točke 1. i članka 55. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 - pročišćeni tekst).
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
a) Ocjena stanja
U Republici Hrvatskoj se, u cilju provedbe Nacionalnog programa reformi 2019., sukladno reformskom prioritetu – „Unaprjeđenje javne uprave“, u spostavlja novi normativni okvir za uređenje sustava državne uprave.
U reformskoj mjeri – „Decentralizacija i racionalizacija“, potrebno je osigurati provedbu Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19), na način da se odredbe posebnih zakona kojima je propisana stvarna nadležnost ureda državne uprave u županijama za obavljanje poslova državne uprave, odnosno kojima su propisane ovlasti, zadaće ili dužnosnički položaj pomoćnika ministara, usklade sa Zakonom o sustavu državne uprave.
Zaključkom Vlade Republike Hrvatske utvrđen je popis zakona te zadaće nadležnih tijela u postupku usklađenja istih sa Zakonom o sustavu državne uprave.
Obzirom da je Zakon o radu jedan od popisom utvrđenih zakona koji svojim odredbama propisuje stvarnu nadležnost ureda državne uprave u županijama za obavljanje poslova državne uprave , potrebno je te odredbe Zakona o radu na odgovarajući način izmijeniti radi njihova usklađivanja s odredbama novoga Zakona o sustavu državne uprave.
Neposredna provedba Zakona o radu je u djelokrugu tijela državne uprave nadležnog za područje rada, sukladno propisima koji uređuju sustav i ustrojstvo državne uprave.
Zakon o radu je stupio na snagu 7. kolovoza 2014. godine („Narodne novine“, broj 93/14), a izmijenjen je Zakonom o izmjenama Zakona o radu koji je stupio na snagu 28. prosinca 2018. („Narodne novine“, broj 127/17).
Z akonom o radu se uređuju radni odnosi u Republici Hrvatskoj, ako drugim zakonom ili međunarodnim ugovorom, koji je sklopljen i potvrđen u skladu s Ustavom Republike Hrvatske, te objavljen, a koji je na snazi, nije drukčije određeno.
Pojedini poslovi neposredne provedbe Zakona u prvom stupnju i odgovarajući upravni i stručni poslovi, tim su Zakonom, sukladno ranije važećem Zakonu o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 150/11, 12/13, 93/16 i 104/16), povjereni uredima državne uprave u županijama i u Gradu Zagrebu. Tako je Zakonom o radu propisano da uredi državne uprave u županijama, odnosno Gradu Zagrebu obavljaju poslove vezane za postupak :
◊ registracije ugovora o radu pomoraca i radnika na pomorskim ribarskim plovilima,
◊ upisa udruga i udruga više razine poslodavaca i radnika (sindikata) koje djeluju samo u jednoj županiji,
◊ vođenja evidencije kolektivnih ugovora (osim onih koji se primjenjuju na teritoriju Republike Hrvatske ili u dvije ili više županija) te
◊ stručne poslove u postupku mirenja u kolektivnim radnim sporovima.
b) Osnovna pitanja koja treba urediti Zakonom o izmjenama Zakona o radu
Radi usklađivanja Zakona o radu sa Zakonom o sustavu državne uprave, potrebno je ovim Zakonom:
◊ izmijeniti članak 14. stavak 6. Zakona o radu,
◊ izmijeniti članak 174. stavak 1. Zakona o radu,
◊ izmijeniti članak 179. stavak 3. Zakona o radu,
◊ izmijeniti članak 201. stavak 1. i 2. Zakona o radu,
◊ izmijeniti članak 208. Zakona o radu,
◊ izmijeniti članak 226. stavak 1. točka 4. Zakona o radu,
◊ izmijeniti članak 230. stavak 1. točka 3. Zakona o radu,
◊ izmijeniti članak 231. stavak 1. točka 3. Zakona o radu,
na način da se riječi „državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba“ brišu i upisuju riječi „u županiji, odnosno Gradu Zagrebu“ u odgovarajućem padežu.
c) Posljedice koje će donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o radu proisteći
Posljedice koje će donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o radu proisteći su:
◊ realizacija reformske mjere u dijelu koji se odnosi na djelokrug tijela državne uprave nadležnog za područje rada, u cilju uspješne provedbe Nacionalnog programa reformi 2019.,
◊ usklađenost Zakona o radu sa Zakonom o sustavu državne uprave,
◊ povjeravanje županijama poslova neposredne provedbe zakona u prvom stupnju i upravnih i stručnih poslova Zakonom, u cilju osiguranja pravilnog postupanja u obavljanju poslova državne uprave, koje je prilagođeno prirodi tih poslova te koje je dostupno onim kategorijama zainteresiranih građana koji su adresati zakonskih odredbi o obveznoj registraciji ugovora i udruga te odredbi o mirenju.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Navedeno normativno rješenje neće imati utjecaj na državni proračun.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
IV. TEKST PRIJEDLOGA ZAKONA, S OBRAZLOŽENJEM
Prilaže se tekst Prijedloga zakona o izmjenama Zakona o radu.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
PRIJEDLOG ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
O IZMJENAMA ZAKONA O RADU
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Članak 1.
U Zakonu o radu („Narodne novine“, broj 93/14 i 127/17), u članku 14. stavku 6. riječi:„uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„ županiji, odnosno Gradu Zagrebu“.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Članak 2.
U članku 174. stavku 1., riječi: „uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„županiji, odnosno Gradu Zagrebu“.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Članak 3.
U članku 179. stavku 3., riječi: „ureda državne uprave u županiji, odnosno Grada Zagreba nadležnog za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„ županije, odnosno Grada Zagreba“.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Članak 4.
U članku 201. u stavku 1. i 2. riječi: „uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„ županiji, odnosno Gradu Zagrebu“.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Članak 5.
Članak 208. mijenja se i glasi:
„Ako se stranke u sporu drukčije ne sporazumiju, mirenje predviđeno ovim Zakonom mora se dovršiti u roku od pet dana od dana dostave obavijesti o sporu Gospodarsko-socijalnom vijeću ili županiji, odnosno Gradu Zagrebu, koji u provođenju postupka mirenja u kolektivnim radnim sporovima, obavljaju administrativne poslove za potrebe toga postupka.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Članak 6.
U članku 226. u stavku 1. točki 4. riječi: „uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„ županiji, odnosno Gradu Zagrebu“.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Članak 7.
U članku 230. stavku 1. točki 3. riječi: „uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„ županiji, odnosno Gradu Zagrebu“.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Članak 8.
U članku 231. stavku 1. točki 3. riječi: „uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove rada“, zamjenjuju se riječima:„ županiji, odnosno Gradu Zagrebu“.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Članak 9.
(1) Ministar će, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona, s odredbama ovoga Zakona uskladiti sljedeće pravilnike:
1) Pravilnik o načinu izbora miritelja i provođenju postupka mirenja u kolektivnim radnim sporovima („Narodne novine“, broj 130/15)
2) Pravilnik o postupku registracije i sadržaju registra ugovora o radu pomoraca i radnika na pomorskim ribarskim plovilima („Narodne novine“, broj 32/15)
3) Pravilnik o postupku dostave i načinu vođenja evidencije kolektivnih ugovora („Narodne novine“, broj 32/15)
4) Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja registra udruga („Narodne novine“, broj 32/15).
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Članak 10.
Ovaj Zakon stupa na snagu 1. siječnja 2020. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
OBRAZLOŽENJE
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Uz članak 1 .
Odredbom ovoga članka, poslovi državne uprave propisani člankom 14. stavkom 6. Zakona o radu, povjeravaju se županijama, odnosno Gradu Zagrebu.
Poslovi državne uprave propisani citiranim člankom Zakona o radu, obuhvaćaju registriranje ugovora o radu pomoraca i radnika na pomorskim ribarskim plovilima, vođenje registra ugovora o radu pomoraca i radnika na pomorskim ribarskim plovilima te vođenje zbirke isprava i abecednih imenika, a važećim su Zakonom propisani na način da uredi državne uprave neposredno provode zakon u prvom stupnju, odnosno obavljaju odgovarajuće upravne i stručne poslove.
Polazeći od prirode opisanih poslova te potrebe za osiguranjem odgovarajuće dostupnosti izvršnih tijela koja ih obavljaju za građane odnosno, adresate zakonskih odredbi o obveznoj registraciji ugovora, opravdano je na temelju članka 33. i 34. Zakona o sustavu državne uprave, navedene poslove državne uprave Zakonom povjeriti županijama, odnosno Gradu Zagrebu .
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Uz članak 2.
Odredbom ovoga članka, poslovi državne uprave propisani člankom 174. stavkom 1. Zakona o radu, povjeravaju se županijama, odnosno Gradu Zagrebu.
Poslovi državne uprave koji obuhvaćaju upis udruga i udruga više razine koje djeluju samo u jednoj županiji u registar udruga koji se vodi u uredu državne uprave te županije, odnosno Grada Zagreba, a važećim su Zakonom propisani na način da uredi državne uprave neposredno provode zakon u prvom stupnju, odnosno obavljaju odgovarajuće upravne i stručne poslove.
Polazeći od prirode opisanih poslova te potrebe za osiguranjem odgovarajuće dostupnosti izvršnih tijela koja ih obavljaju za građane odnosno, adresate zakonskih odredbi o registraciji udruga, opravdano je na temelju članka 33. i 34. Zakona o sustavu državne uprave, navedene poslove državne uprave Zakonom povjeriti županijama, odnosno Gradu Zagrebu .
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Uz članak 3.
Sukladno odredbi članka 2. ovoga Zakona, ovim se člankom na odgovarajući način mijenjaju riječi u članku 179. stavku 3. Zakona o radu, koje označavaju naziv tijela ovlaštenog za registraciju udruga.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Uz članak 4.
Odredbom ovoga članka, poslovi državne uprave propisani člankom 201. stavkom 1. i 2. Zakona o radu, povjeravaju se županijama, odnosno Gradu Zagrebu, osim poslova vezanih za kolektivne ugovore koji se obavljaju u ministarstvu nadležnom za rad, jer se isti primjenjuju na nacionalnoj razini i na području dviju ili više županija.
Poslovi državne uprave koji obuhvaćaju vođenje evidencije i zbirke isprava svih ostalih dostavljenih kolektivnih ugovora i njihovih promjena, propisani su na način da uredi državne uprave neposredno provode zakon u prvom stupnju, odnosno obavljaju odgovarajuće upravne i stručne poslove.
Polazeći od prirode opisanih poslova te potrebe za osiguranjem odgovarajuće dostupnosti izvršnih tijela koja ih obavljaju za građane odnosno, adresate zakonskih odredbi o obveznoj dostavi kolektivnih ugovora i svake njihove promjene, opravdano je na temelju članka 33. i 34. Zakona o sustavu državne uprave, sukladno propisanoj razini primjene kolektivnih ugovora, navedene poslove državne uprave Zakonom povjeriti županijama, odnosno Gradu Zagrebu.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Uz članak 5.
Odredbom ovoga članka se na odgovarajući način mijenja članak 208. Zakona o radu, kojim se radi provođenja postupka mirenja u kolektivnim radnim sporovima, u pripremi kojeg sudjeluje i Gospodarsko-socijalno vijeće, određeni administrativni i stručni poslovi povjeravaju županijama, odnosno Gradu Zagrebu.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Uz članak 6.
Sukladno odredbi članka 1. ovoga Zakona, ovim se člankom na odgovarajući način mijenjaju riječi u članku 226. stavku 1. točki 4. Zakona o radu, koje označavaju naziv tijela ovlaštenog za registraciju ugovora o radu pomoraca i radnika na pomorskim ribarskim brodovima.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Uz članak 7.
Sukladno odredbi članka 4. ovoga Zakona, ovim se člankom na odgovarajući način mijenjaju riječi u članku 230. stavku 1. točki 3. Zakona o radu, koje označavaju naziv tijela kojemu se sukladno propisanoj razini primjene kolektivnih ugovora, obvezno dostavljaju kolektivni ugovori i sve njihove promjene.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Uz članak 8.
Sukladno odredbi članka 4. ovoga Zakona, ovim se člankom na odgovarajući način mijenjaju riječi u članku 231. stavku 1. točki 3. Zakona o radu, koje označavaju naziv tijela kojemu se sukladno propisanoj razini primjene kolektivnih ugovora, obvezno dostavljaju kolektivni ugovori i sve njihove promjene.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Uz članak 9.
Ovom završnom odredbom propisuje se dužnost ministra nadležnog za rad da uskladi podzakonske propise s odredbama ovoga Zakona i rok za to usklađenje.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Uz članak 10.
Odredbom ovoga članka propisuje se stupanje na snagu Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava