nacrt
Na temelju članka 104. stavka 7. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novine“, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17 i 68/18) ministrica znanosti i obrazovanja donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O TJEDNIM RADNIM OBVEZAMA UČITELJA I STRUČNIH SURADNIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
Članak 1.
U Pravilniku o tjednim radnim obvezama učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi („Narodne novine“, broj: 34/14, 40/14 – ispr. i 103/14) u članku 1. stavku 3. c) iza riječi: „utvrđenih“ dodaju se riječi: „kurikulumom te“.
Stavak 3. d) mijenja se i glasi:
„d) Izborna nastava je nastava nastavnih predmeta utvrđenih nastavnim planom, kurikulumom ili programom, a izvodi se u razrednom odjelu ili odgojno-obrazovnoj skupini. Izborna nastava stranog jezika, informatike i vjeronauka ili drugih izbornih predmeta za koje je kurikulum ili nastavni plan i program donio ministar nadležan za poslove obrazovanja (u daljnjem tekstu: Ministar), a koja se može provoditi u osnovnoj školi, osnovica je za određivanje radnog vremena učitelja koji je u cijelosti ili jednim dijelom za nju zadužen.“
Članak 2.
U članku 2. stavku 1. iza riječi: „Nastavnog plana“ briše se riječ „i“ te se dodaje zarez i riječi: „kurikuluma ili“, a iza riječi: „programa,“ dodaju se riječi: „godišnjeg izvedbenog kurikuluma,“.
U stavku 2. riječi: „učitelji – stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskog profila“ zamjenjuju se riječima: „učitelji edukatori rehabilitatori“.
Članak 3.
U članku 4. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Vođenje razrednog odjela je skup poslova od četiri sata tjedno od kojih su dva sata poslovi u neposrednome odgojno-obrazovnome radu s učenicima, a dva sata ostali poslovi vođenja razrednog odjela.
a) Neposredni odgojno-obrazovni rad razrednika uključuje:
◊ sat razrednika i sat ostalih aktivnosti s učenicima.
b) Poslovi koji proizlaze iz naravi posla razrednika su:
◊ održavanje informacija za roditelje,
◊ ostali oblici suradnje s roditeljima,
◊ organizacija i vođenje roditeljskih sastanaka,
◊ planiranje te provedba plana rada razrednog odjela,
◊ upis podataka o učenicima u upisnik učenika eMatice,
◊ vođenje pedagoške razredne dokumentacije,
◊ poslovi vezani za upis djece u prvi razred osnovne škole ili prvi razred srednje škole te prijelaz iz IV. u V. razred,
◊ priprema i vođenje sjednica Razrednog vijeća,
◊ drugi poslovi vezani uz realizaciju godišnjeg plana i programa škole i školskog kurikuluma.“
Članak 4.
U članku 5. stavku 1. podstavku 1.1) a) točki 1. riječ : „pripreme“ zamjenjuje se riječju: „pripremanje“.
Točka 2. “- izradba pisanih dnevnih priprema i tjednih ili mjesečnih izvedbenih programa,“ briše se.
U podstavku 1.1) b) točki 4. iza riječi: „usavršavanje“ dodaju se riječi: „te profesionalni razvoj“.
Točka 6. „- organizacija školskih natjecanja,“ briše se.
U podstavku 1.2) točki 1. riječi: „plana i programa“ zamjenjuju se riječima: „izvedbenog kurikuluma“.
Točka 3. „- izrada individualnog plana stručnog usavršavanja,“ briše se.
U stavku 2. riječ: „rješenjem“ zamjenjuje se riječju: „odlukom“.
Članak 5.
U članku 6. stavku 2. c) iza riječi: „škole/odjela“ dodaju se riječi: „ili poslovi voditelja odjela na jeziku i pismu nacionalne manjine“.
Članak 6.
U članku 7. stavku 1. riječi: „predmetne nastave“ brišu se.
U stavku 2. u tablici riječi: „predmetne nastave“ brišu se.
Članak 7.
Naslov iznad članka 8. mijenja se i glasi: „ Poslovi voditelja smjene, voditelja područne škole/odjela, voditelja odjela na jeziku i pismu nacionalne manjine i voditelja bazena“.
Članak 8. mijenja se i glasi:
„(1) U Školi koja ima manje od 8 razrednih odjela predmetne nastave poslove vođenja smjena obavlja ravnatelj Škole u redovitom radnom vremenu. U matičnoj školi koja radi u dvije smjene ravnatelj u jednoj smjeni obavlja i poslove voditelja smjene u redovitom radnom vremenu.
(2) Poslovima voditelja smjene može biti zadužen učitelj predmetne nastave u matičnoj školi ako škola:
– radi u dvije smjene i ima od 8 do 15 razrednih odjela predmetne nastave |
1 sat tjedno |
– radi u dvije smjene i ima od 16 do 22 razredna odjela predmetne nastave |
2 sata tjedno |
– radi u dvije smjene i ima od 23 do 29 razrednih odjela predmetne nastave |
3 sata tjedno |
– radi u dvije smjene i ima 30 ili više razrednih odjela predmetne nastave |
4 sata tjedno. |
(3) U školi koja u svojem sastavu ima osmorazredne područne odjele s manje od 100 učenika poslove vođenja područnih odjela obavlja učitelj predmetne nastave 2 sata tjedno, a u školi koja ima četverorazredne područne odjele učitelj razredne ili predmetne nastave 1 sat tjedno.
(4) U školi koja u svojem sastavu ima osmorazredne odjele na jeziku i pismu nacionalne manjine poslove voditelja odjela na jeziku i pismu nacionalne manjine obavlja učitelj predmetne nastave 2 sata tjedno, a u školi koja ima četverorazredne odjele na jeziku i pismu nacionalne manjine učitelj razredne ili predmetne nastave 1 sat tjedno.
(5) U Školi koja u svojem sastavu ima više od tri razredna odjela za učenike s posebnim potrebama (odjele učenika s teškoćama u razvoju) voditeljske poslove vezane uz te odjele obavlja učitelj edukator rehabilitator ili stručni suradnik edukacijsko-rehabilitacijskog profila 1 sat tjedno.
(6) U Školi koja ima bazen u kojem se provodi poduka plivanja za manje od pet škola poslove voditelja bazena obavlja učitelj tjelesne i zdravstvene kulture s 4 sata tjedno, a u školi koja ima bazen u kojem se provodi poduka plivanja za pet i više škola poslove voditelja bazena obavlja učitelj tjelesne i zdravstvene kulture ovisno o broju škola uz prethodnu suglasnost Ministarstva.
(7) Posebni poslovi iz članka 7. stavka 2. ovoga Pravilnika te posebni poslovi iz stavaka 2., 3., 4. i 5. ovoga članka te stavka 6. ovoga članka u dijelu koji se odnosi na voditelja bazena za manje od pet škola mogu se obavljati kao zamjena za dodatni rad i/ili dopunsku nastavu i/ili izvannastavne aktivnosti.
(8) U područnoj školi koja ima osmorazredne područne odjele i više od 101 učenika poslove voditelja područne škole obavlja učitelj predmetne nastave na način da mu se broj sati zaduženja redovitom nastavom uvećava ako je zaposlen u nepunom radnom vremenu ili smanjuje ako je zaposlen u punom radnom vremenu, i to u školi u kojoj je:
- od 101 do 149 učenika2 sata tjedno
- od 150 do 300 učenika 4 sata tjedno
- više od 300 učenika6 sati tjedno.“
Članak 8.
U članku 8a. iza riječi: „ustanovama“ brišu se riječi: „(„Narodne novine“, broj 63/14)“.
Članak 9.
U članku 9. stavku 4. riječ: „rješenje“ zamjenjuje se riječju: „odluka“.
U točki 3. riječi: „plana i programa“ zamjenjuju se riječima: „plana, kurikuluma ili programa“.
Stavak 6. mijenja se i glasi:
„(6) O radnim obvezama svakom učitelju i stručnom suradniku ravnatelj izdaje odluku o tjednom i godišnjem zaduženju najkasnije do 7. listopada tekuće godine.“
Članak 10.
U članku 10. stavku 2. iza riječi: „jezika“ briše se riječ „i“ te se dodaje zarez, a iza riječi: „vjeronauka“ dodaju se riječi: „i Informatike“.
U stavku 4. riječ: „dodati“ zamjenjuje se riječju: „dodatni“.
U stavku 7. riječi: „stručno-metodičke pripreme“ zamjenjuju se riječima: „stručno-metodičko pripremanje“.
U tablici, riječi: „stručno-metodičke pripreme“ zamjenjuju se riječima: „stručno-metodičko pripremanje“.
Članak 11.
U članku 11. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Učitelji iz stavka 1. ovoga članka u sklopu neposrednog odgojno-obrazovnog rada s učenicima obavljaju poslove: učenja, ponavljanja i uvježbavanja sadržaja redovite nastave, pružanja pomoći u izradi domaćih zadaća, provođenja organiziranoga slobodnog vremena, vezano uz prehranu i odmor učenika te ostale aktivnosti tijekom školske godine, a u skladu s odredbom članka 10. stavka 4. ovoga Pravilnika može biti zadužen i izvođenjem dodatnog rada, dopunske nastave i izvannastavnih aktivnosti.“
Iza stavka 2. dodaju se novi stavci 3. i 4. koji glase:
„(3) Učitelju iz stavka 1. ovoga članka stručno-metodičko pripremanje iznosi 20 minuta po satu neposrednoga odgojno-obrazovnog rada osim za sate dopunske nastave i izvannastavnih aktivnosti u slučajevima iz članka 10. stavka 4. ovoga članka.
(4) Učitelji iz stavka 1. ovoga članka zadužuju se do punog radnog vremena u skladu s odredbama članka 5. i 8a. ovoga Pravilnika.“
Članak 12.
U članku 12. iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
„(3) Učiteljima iz stavka 1. ovoga članka stručno-metodičko pripremanje iznosi 20 minuta po satu neposrednog odgojno-obrazovnog rada.“
Članak 13.
U članku 13. stavku 2. riječi: „plan i program“ zamjenjuju se riječima: „plan, kurikulum ili program“.
U stavku 7. iza točke 5. dodaje se nova točka 6. koja glasi:
„- mentorski rad s darovitim učenicima po kurikulumu koji je donio ministar ili je dobivena suglasnost Ministarstva“.
U stavku 9. riječ: „rješenje“ zamjenjuje se riječju: „odluke“.
U stavku 10. riječi: „stručno-metodičke pripreme“ zamjenjuju se riječima: „stručno-metodičko pripremanje“.
Iza stavka 10. dodaje se novi stavak 11. koji glasi:
„(11) Učitelj predmetne nastave u školama koje su na potpomognutim područjima ili brdsko-planinskim područjima ili otocima, a koji ne mogu biti zaduženi prema odredbama stavka 4. i 5. ovog članka, mogu ostvariti pravo na puno radno vrijeme i s manje sati redovite nastave uz posebno odobrenje Ministarstva i uvjet da su zaduženi drugim poslovima vezanim uz realizaciju godišnjega plana i programa i školskog kurikuluma.“
Članak 14.
U članku 16. stavku 3. riječ: „rješenje“ zamjenjuje se riječju: „odluka“.
Članak 15.
U članku 17. stavci 2., 3. i 4. mijenjaju se i glase:
„(2) Učitelju edukatoru rehabilitatoru koji radi prema posebnom programu s učenicima s eškoćama u razvoju tjedna radna obveza u neposrednome odgojno-obrazovnom radu, uključujući i pružanje posebne odgojno-obrazovne potpore te dva sata neposrednoga odgojno-obrazovnog rada razrednika za učitelja koji je zadužen poslovima razrednika, iznosi 24 sata tjedno.
(3) Učitelj edukator rehabilitator koji radi prema posebnom programu s učenicima s teškoćama u razvoju koji su djelomično integrirani u redovitim osnovnim školama ostvaruje pravo na puno radno vrijeme ako je zadužen redovitom nastavom najmanje 12 sati tjedno, a do pune tjedne radne obveze u neposrednome odgojno-obrazovnom radu zadužuje se poslovima produženoga stručnog postupka odnosno posebne odgojno-obrazovne potpore ili uz suglasnost Ministarstva poslovima stručnog suradnika.
(4) Učitelji edukatori rehabilitatori koji imaju ugovor o radu za rad u programu produženog stručnog postupka ostvaruju neposredni odgojno-obrazovni rad s učenicima u sklopu 25 nastavnih sati tjedno, uključujući dva sata neposrednoga odgojno-obrazovnog rada razrednika za učitelja koji je zadužen poslovima razrednika.”
Članak 16.
U članku 19. stavku 5. podstavku 5.1) b) točki 3. iza riječi: „usavršavanje“ dodaju se riječi: „te profesionalni razvoj“.
U točki 7. iza riječi: „provedbe“ dodaju se riječi: „kurikuluma međupredmetnih tema,“.
U podstavku 5.2) točka 2. „-izrada individualnog plana stručnog usavršavanja,“ briše se.
U točki 5. iza riječi: „usavršavanja“ dodaju se riječi: „te profesionalni razvoj“.
Članak 17.
U članku 20. u cijelom tekstu riječi: „i programira“ brišu se.
Članak 18.
U članku 21. u cijelom tekstu riječi: „i programira“ brišu se.
Članak 19.
Naslov iznad članka 22. mijenja se i glasi: „ Stručni suradnici u odgojno-obrazovnoj ustanovi s kurikulumima i programima za učenike s teškoćama u razvoju”.
U članku 22. stavku 1. riječ: „posebnoj“ briše se, a iza riječi: „ustanovi“ dodaju se riječi: „s kurikulumima i programima za djecu s teškoćama u razvoju“.
Članak 20.
U članku 23. stavku 1. iza riječi: „planiranje“ briše se zarez i riječ: „programiranje“.
Iza stavka 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi:
„(6) Stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskoga profila: edukacijski rehabilitator, logoped i/ili socijalni pedagog, psiholog i pedagog iz članka 20. i 22. ovoga Pravilnika i učitelj edukator rehabilitator iz članka 17. ovoga Pravilnika mogu uz suglasnost Ministarstva u dijelu radnoga vremena obavljati i poslove voditelja ili člana stručnog tima sukladno odredbama pravilnika kojim se uređuje odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju.“
Komentari