PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O INSPEKCIJI CESTOVNOG PROMETA I CESTA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
I. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno odredbi članka 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18), predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku obzirom da se radi o osobito opravdanim razlozima.
Osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku je pravodobna provedba mjere 1.4.4. „Decentralizacija i racionalizacija“ utvrđene Nacionalnog programa reformi 2019., a u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O INSPEKCIJI CESTOVNOG PROMETA I CESTA
II. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 - pročišćeni tekst i 5/14 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
III. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Ocjena stanja
Razlog za donošenje Zakona o izmjenama Zakona o inspekciji cestovnog prometa i cesta je osiguravanje jedinstvenosti pravnog sustava Republike Hrvatske, a s obzirom da je Zakon o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19) na snazi od 18. srpnja 2019. godine. Zakon o sustavu državne uprave donijet je u cilju provedbe Nacionalnog programa reformi 2019., u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“ koji uključuje mjeru „Decentralizacija i racionalizacija“.
Osnovna pitanja koja se trebaju urediti zakonom
Ovim zakonskim prijedlogom obavlja se terminološko usklađivanje s odredbama Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19).
Posljedice koje će donošenjem zakona proisteći
Donošenjem ovoga Zakona omogućit će seosiguravanje jedinstvenosti pravnog sustava Republike Hrvatske, a s obzirom da je Zakon o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19) na snazi od 18. srpnja 2019. godine.
IV. OCJENA I IZVORI SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna financijska sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
V. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno odredbi članka 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18), predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku obzirom da se radi o osobito opravdanim razlozima.
Osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku je pravodobna provedba mjere 1.4.4. „Decentralizacija i racionalizacija“ utvrđene Nacionalnog programa reformi 2019., a u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O INSPEKCIJI CESTOVNOG PROMETA I CESTA
Članak 1.
U Zakonu o inspekciji cestovnog prometa i cesta („Narodne novine“, broj 22/14) u članku 9. stavku 1. i 2. riječi: „pomoćnika ministra “ zamjenjuju se riječima: „ravnatelja“.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 2.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. siječnja 2020. godine
O B R A Z L O Ž E N J E
Uz članak 1.
Navedeni se članak terminološki usklađuje s važećim Zakonom o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19).
Uz članak 2.
Odredbama ovoga članka se propisuje stupanje na snagu Zakona.
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MJENJAJU
Članak 9.
(1) U obavljanju inspekcijskih i drugih poslova temeljem posebnih zakona i drugih propisa u području cestovnog prometa i cesta, kao i na poziv inspekcijskih službi država članica Europske unije i izvan nje sudjeluju službenici Inspekcije, o čemu odlučuje ministar nadležan za promet, na prijedlog nadležnog pomoćnika ministra.
(2) Inspektore koji unutar granica država članica Europske unije i izvan njih sudjeluju u obavljanju poslova iz stavka 1. ovoga članka imenuje ministar nadležan za promet, na prijedlog nadležnog pomoćnika ministra.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O INSPEKCIJI CESTOVNOG PROMETA I CESTA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
I. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno odredbi članka 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18), predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku obzirom da se radi o osobito opravdanim razlozima.
Osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku je pravodobna provedba mjere 1.4.4. „Decentralizacija i racionalizacija“ utvrđene Nacionalnog programa reformi 2019., a u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O INSPEKCIJI CESTOVNOG PROMETA I CESTA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
II. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 - pročišćeni tekst i 5/14 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
III. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Ocjena stanja
Razlog za donošenje Zakona o izmjenama Zakona o inspekciji cestovnog prometa i cesta je osiguravanje jedinstvenosti pravnog sustava Republike Hrvatske, a s obzirom da je Zakon o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19) na snazi od 18. srpnja 2019. godine. Zakon o sustavu državne uprave donijet je u cilju provedbe Nacionalnog programa reformi 2019., u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“ koji uključuje mjeru „Decentralizacija i racionalizacija“.
Osnovna pitanja koja se trebaju urediti zakonom
Ovim zakonskim prijedlogom obavlja se terminološko usklađivanje s odredbama Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19).
Posljedice koje će donošenjem zakona proisteći
Donošenjem ovoga Zakona omogućit će se osiguravanje jedinstvenosti pravnog sustava Republike Hrvatske, a s obzirom da je Zakon o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19) na snazi od 18. srpnja 2019. godine.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
IV. OCJENA I IZVORI SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna financijska sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
V. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno odredbi članka 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18), predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku obzirom da se radi o osobito opravdanim razlozima.
Osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku je pravodobna provedba mjere 1.4.4. „Decentralizacija i racionalizacija“ utvrđene Nacionalnog programa reformi 2019., a u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O INSPEKCIJI CESTOVNOG PROMETA I CESTA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 1.
U Zakonu o inspekciji cestovnog prometa i cesta („Narodne novine“, broj 22/14) u članku 9. stavku 1. i 2. riječi: „pomoćnika ministra “ zamjenjuju se riječima: „ravnatelja“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 2.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. siječnja 2020. godine
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
O B R A Z L O Ž E N J E
Uz članak 1.
Navedeni se članak terminološki usklađuje s važećim Zakonom o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19).
Uz članak 2.
Odredbama ovoga članka se propisuje stupanje na snagu Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MJENJAJU
Članak 9.
(1) U obavljanju inspekcijskih i drugih poslova temeljem posebnih zakona i drugih propisa u području cestovnog prometa i cesta, kao i na poziv inspekcijskih službi država članica Europske unije i izvan nje sudjeluju službenici Inspekcije, o čemu odlučuje ministar nadležan za promet, na prijedlog nadležnog pomoćnika ministra.
(2) Inspektore koji unutar granica država članica Europske unije i izvan njih sudjeluju u obavljanju poslova iz stavka 1. ovoga članka imenuje ministar nadležan za promet, na prijedlog nadležnog pomoćnika ministra.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE