E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O VANJSKIM POSLOVIMA S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

I. USTAVNA OSNOVA DONOŠENJA ZAKONA

 

Ustavna osnova za donošenje Zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 – pročišćeni tekst).

 

 

0
Komentiraj

II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI

 

Izrada predmetnog Zakona potrebna je radi uspostave jedinstvenog pravnog poretka Republike Hrvatske, budući da je 18. srpnja 2019. godine stupio na snagu Zakon o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/2019), donesen u cilju provedbe Nacionalnog programa reformi 2019., u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“, koji uključuje mjeru „Decentralizacija i racionalizacija“.

 

Zakonom o sustavu državne uprave je, između ostaloga, propisano da upravnom organizacijom u sastavu ministarstva rukovodi ravnatelj, kao državni službenik, dok je Zakonom o vanjskim poslovima („Narodne novine“, broj 48/96, 72/13, 127/13 i 39/18) propisano da tu ulogu ima pomoćnik ministra, koji ima status državnog dužnosnika.

 

U tom smislu, u svrhu uspostave koherentnog normativnog okvira, kojim se na logički dosljedan i cjelovit način uređuje sustav državne uprave, potrebno je odredbe Zakona o vanjskim poslovima uskladiti s rješenjima iz Zakona o sustavu državne uprave odgovarajućim promjenama odredbi koje se odnose na pomoćnike ministra.

 

 

0
Komentiraj

III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA

 

Provedba odredaba ovog Zakona ne zahtijeva osiguranje posebnih sredstava u državnom proračunu.

 

 

0
Komentiraj

IV. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU

 

Sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) predlaže se donošenje Zakona o izmjenama Zakona o vanjskim poslovima po hitnom postupku.

 

Predlagatelj smatra da bi objedinjavanje prvog i drugog čitanja ovoga Zakona bilo racionalno, obzirom da se prijedlogom ovog Zakona uređuje samo jedno pitanje odnosno provodi promjena koja je nastala stupanjem na snagu Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/18), što se u cijelosti može raspraviti u objedinjenom čitanju, bez dodatnog utroška vremena i financijskih sredstava angažiranih u dva čitanja.

 

0
Komentiraj

V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O VANJSKIM POSLOVIMA

 

 

0
Komentiraj

Članak 1.

 

U Zakonu o vanjskim poslovima („Narodne novine“, broj 48/96, 72/13, 127/13 i 39/18) u članku 21. stavku 1. riječi: „i pomoćnike ministra vanjskih i europskih poslova“ brišu se.

 

Stavak 2. mijenja se i glasi: „Tajnik Ministarstva vanjskih i europskih poslova odgovara za svoj rad ministru vanjskih i europskih poslova i Vladi Republike Hrvatske.“.

 

 

0
Komentiraj

Članak 2.

 

U članku 40. stavak 3. riječi: „pomoćnika ministra“ mijenjaju se riječima: „ravnatelja upravne organizacije u sastavu Ministarstva“.

 

0
Komentiraj

Članak 3.

 

Ovaj Zakon stupa na snagu 1. siječnja 2020. godine.

 

 

0
Komentiraj

O b r a z l o ž e nj e

 

 

0
Komentiraj

Uz članak 1.

 

Odredbama ovoga članka usklađuju se odredbe Zakona o vanjskim poslovima („Narodne novine“, broj 48/96, 72/13, 127/13 i 39/18) sa Zakonom o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/2019) na način da se iz odredbi članka 21. brišu dijelovi koji se odnose na pomoćnike ministra, budući da Zakon o sustavu državne uprave ne poznaje institut pomoćnika ministra.

 

 

0
Komentiraj

Uz članak 2.

 

Odredbama ovoga članka usklađuje se odredba članka 40. stavak 3. Zakona o vanjskim poslovima kojom je predviđeno da je pomoćnik ministra vanjskih poslova jedan od ovlaštenih predlagatelja promaknuća državnih službenika u službi vanjskih poslova, o čemu odluku donosi ministar vanjskih i europskih poslova, sa Zakonom o sustavu državne uprave, na način da ovlast predlaganja promaknuća državnih službenika ima, između ostalih, i ravnatelj upravne organizacije u sastavu Ministarstva.

 

 

0
Komentiraj

Uz članak 3.

 

Ovom odredbom utvrđuje se stupanje na snagu Zakona.

 

 

0
Komentiraj

VI. TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA O VANJSKIM POSLOVIMA KOJE SE MIJENJAJU

 

 

0
Komentiraj

Članak 21.

 

Ministarstvo vanjskih i europskih poslova ima tajnika ministarstva i pomoćnike ministra vanjskih i europskih poslova.

 

Tajnik Ministarstva vanjskih i europskih poslova i pomoćnici ministra vanjskih i europskih poslova odgovaraju za svoj rad ministru vanjskih i europskih poslova i Vladi Republike Hrvatske.

 

 

0
Komentiraj

e) Promicanje državnih službenika u službi vanjskih poslova

0
Komentiraj

Članak 40.

 

Redovno promicanje državnih službenika obavlja se u skladu s propisima o državnim službenicima i namještenicima.

 

Državni službenici postavljeni u službenička zvanja, diplomatska ili konzularna zvanja i imenovani na položaje mogu biti izvanredno promaknuti u više zvanje te biti imenovani na viši položaj kad steknu sljedeće uvjete:

 

1. da su proveli u službi vanjskih poslova u diplomatskom, odnosno konzularnom zvanju ili položaju vrijeme propisano Pravilnikom o unutarnjem redu službe vanjskih poslova,

 

2. da su ocijenjeni ocjenom "naročito uspješan" tri godine uzastopce.

 

Odluku o promaknuću donosi ministar vanjskih i europskih poslova na prijedlog tajnika Ministarstva vanjskih i europskih poslova, odnosno pomoćnika ministra vanjskih i europskih poslova, šefa diplomatske misije, odnosno konzularnog ureda.

 

 

Zagreb, srpanj 2019.

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2022 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.