REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA
Na temelju članka 27. stavka 9. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novine“, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10-ispravak, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17 i 68/18) ministrica znanosti i obrazovanja donosi
ODLUKU
O DONOŠENJU NASTAVNIH PLANOVA POSEBNIH KURIKULUMA
ZA OSNOVNU ŠKOLU
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
I.
Ovom Odlukom donose se nastavni planovi posebnih kurikuluma za osnovnu školu.
II.
Sastavni dio ove Odluke su:
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za osnovnu školu,
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada,
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada (za učenike s PAS-om),
- Nastavni plan programa produženog stručnog postupka (PSP),
- Nastavni plan programa edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka,
- Nastavni plan rehabilitacijskih programa.
III.
Početkom primjene ove Odluke stavljaju se izvan snage nastavni planovi odgoja i osnovnog školovanja učenika s teškoćama u razvoju koji su sastavni dio Nastavnih planova i programa odgoja i školovanja učenika s teškoćama u razvoju (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 4, Zagreb, rujan 1996.).
IV.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“, a primjenjuje se
od školske godine 2021./2022.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTRICA
prof. dr. sc. Blaženka Divjak
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU
PREDMETNI KURIKULUMI |
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA |
||||||||
I. |
II. |
III. |
IV. |
V. |
VI. |
VII. |
VIII. |
||
OBVEZNI PREDMETI |
|||||||||
Hrvatski jezik |
175 |
175 |
175 |
175 |
175 |
175 |
140 |
140 |
|
Likovna kultura |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
|
Glazbena kultura |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
|
Matematika |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
|
Priroda i društvo |
105 |
105 |
105 |
105 |
|
|
|
|
|
Priroda 1 |
|
|
|
|
105 |
105 |
140 |
140 |
|
Društvo 2 |
|
|
|
|
105 |
105 |
105 |
105 |
|
Tehnička kultura |
|
|
|
70 |
105 |
105 |
105 |
105 |
|
Informatika |
|
|
|
|
70 |
70 |
|
|
|
Tjelesna i zdravstvena kultura |
105 |
105 |
105 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
|
UKUPNO (tjedno) |
17 |
17 |
17 |
18 |
24 |
24 |
22 |
22 |
|
IZBORNI PREDMETI |
|||||||||
Vjeronauk |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
|
Informatika |
35 |
35 |
35 |
35 |
|
|
70 |
70 |
|
Strani jezik |
35 |
35 |
35 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
|
DRUGI OBLICI NASTAVE |
|||||||||
Sat razrednika |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
|
DRUGI OBLICI RADA |
|||||||||
Izvannastavne aktivnosti 3 |
35 |
35 |
35 |
35 |
70 |
70 |
70 |
70 |
|
Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka 4 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
|
Program produženoga stručnog postupka (PSP) 5 |
630 |
630 |
630 |
630 |
630 |
630 |
630 |
630 |
|
Rehabilitacijski program 6 |
420 |
420 |
420 |
420 |
420 |
420 |
420 |
420 |
|
MEĐUPREDMETNE TEME 7 |
|||||||||
Domaćinstvo |
izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih predmeta i sata razrednika
|
||||||||
Održivi razvoj |
|||||||||
Građanski odgoj i obrazovanje |
|||||||||
Zdravlje |
|||||||||
Osobni i socijalni razvoj |
|||||||||
Učiti kako učiti |
|||||||||
Poduzetništvo |
|||||||||
Uporaba IKT |
Napomena:
1 Nastavni sadržaji kemije, fizike i biologije niže razine složenosti.
2 Nastavni sadržaji povijesti i geografije niže razine složenosti.
3 Izvannastavne aktivnosti su obvezne od 1. do 4. razreda, a od 5. do 8. razreda učenici se u njih uključuju po vlastitoj odluci.
4 Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka ne predstavlja dodatno opterećenje satnice učenika.
5 Program produženog stručnog postupka (PSP) je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnoga učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike, uključuje pomoć u učenju, edukacijsko-rehabilitacijske programe, strukturirane slobodne aktivnosti, kreativne radionice i izvannastavne aktivnosti.
6 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
7 Međupredmetne teme bit će objedinjene u jedan jedinstveni kurikulum.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI |
GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA |
|||
OD 7. DO 11. G. |
OD 11. DO 14. G. |
OD 14. DO 17. G. |
OD 17. DO 21. G. |
|
OBVEZNI |
||||
Tjelesna i zdravstvena kultura |
175 |
140 |
140 |
105 |
Radni odgoj (Radne vještine) |
140 |
210 |
210 |
|
Upoznavanje škole i radne okoline (Upoznavanje uže i šire okoline) |
140 |
140 |
140 |
105 |
Briga o sebi |
105 |
105 |
105 |
70 |
Komunikacija |
140 |
140 |
140 |
105 |
Socijalizacija |
35 |
35 |
35 |
35 |
Razvoj kreativnosti (likovne i glazbene) |
70 |
105 |
105 |
|
Organizirano provođenje slobodnog vremena (likovno, glazbeno i radno izražavanje) |
|
|
|
105 |
Izobrazba u obavljanju poslova |
|
|
|
1420 |
UKUPNO (tjedno) |
23 |
25 |
25 |
27 |
IZBORNI |
||||
Vjeronauk |
35 |
35 |
35 |
35 |
Strani jezik |
35 |
35 |
35 |
35 |
Informatika / Primjena AAT |
35 |
35 |
35 |
70 |
DRUGI OBLICI NASTAVE |
||||
Sat razrednika |
35 |
35 |
35 |
35 |
DRUGI OBLICI RADA |
||||
Izvannastavne aktivnosti |
35 |
35 |
35 |
35 |
Program produženoga stručnog postupka 1 |
875 |
875 |
875 |
875 |
1 U program PSP nisu uključeni svi učenici. Program produženog stručnog postupka je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike, uključuje pomoć u učenju, edukacijsko-rehabilitacijske programe, strukturirane slobodne aktivnosti, kreativne radionice i izvannastavne aktivnosti. 25 je maksimalan broj sati, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA (ZA UČENIKE S PAS-om)
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI |
GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA |
|||
OD 7. DO 10. G. |
OD 10. DO 12. G. |
OD 12. DO 15. G. |
OD 15. DO 21. G. |
|
OBVEZNI |
||||
Tjelesna i zdravstvena kultura |
175 |
175 |
140 |
105 |
Komunikacija |
175 |
175 |
140 |
105 |
Briga o sebi |
175 |
140 |
105 |
20 |
Socijalizacija |
70 |
105 |
105 |
70 |
Psihomotorika |
140 |
140 |
|
|
Radni odgoj |
|
|
210 |
|
Radno osposobljavanje |
|
|
|
1350 |
Učenik i njegova okolina |
70 |
70 |
105 |
|
Učenik i radna okolina |
|
|
|
70 |
Razvoj kreativnosti (likovna i glazbena kultura) |
70 |
70 |
70 |
|
Organizirano provođenje slobodnog vremena |
|
|
|
105 |
UKUPNO (tjedno) |
25 |
25 |
25 |
25 |
IZBORNI |
||||
Vjeronauk |
35 |
35 |
35 |
35 |
Strani jezik |
35 |
35 |
35 |
35 |
Informatika/Primjena AAT |
35 |
35 |
35 |
70 |
DRUGI OBLICI NASTAVE |
||||
Sat razrednika |
35 |
35 |
35 |
35 |
DRUGI OBLICI RADA |
||||
Izvannastavne aktivnosti |
35 |
35 |
35 |
35 |
Program produženoga stručnog postupka 1 |
875 |
875 |
875 |
875 |
1 U program PSP nisu uključeni svi učenici. Program produženog stručnog postupka je posebnost programa za učenike s teškoćama te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike, uključuje pomoć u učenju, edukacijsko-rehabilitacijske programe, strukturirane slobodne aktivnosti, kreativne radionice i izvannastavne aktivnosti. U određenim sadržajima i oblicima rada je sličan Programu produženog boravka u redovnoj osnovnoj školi čija se satnica također ne smatra dodatnim opterećenjem za učenika.
NASTAVNI PLAN PROGRAMA PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA (PSP)
PROGRAM PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA |
BROJ SATI |
||
DNEVNO |
TJEDNO |
GODIŠNJE |
|
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina |
2 |
10 |
350 |
Edukacijsko-rehabilitacijski program |
|
||
Govorno-jezične vježbe |
2 |
10 |
350 |
Poticanje komunikacijskih vještina |
|||
Trening socijalnih vještina |
|||
Modifikacija ponašanja |
|||
Rehabilitacija putem pokreta |
|||
Rehabilitacija igrom |
|||
Aktivnosti svakodnevnog življenja |
|||
Strukturirane slobodne aktivnosti |
1 |
2 |
70 |
Kreativne radionice |
3 |
105 |
|
UKUPNO |
5 |
25 |
875 |
NASTAVNI PLAN PROGRAMA EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPKA
PROGRAM EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPAKA |
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA |
|||||||
I. |
II. |
III. |
IV. |
V. |
VI. |
VII. |
VIII. |
|
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
Edukacijsko-rehabilitacijski postupci |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
UKUPNO (tjedno) |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
NASTAVNI PLAN REHABILITACIJSKIH PROGRAMA
REHABILITACIJSKI PROGRAM 1 |
GODIŠNJI BROJ SATI |
Glazboterapija |
420 |
Logoterapija |
|
Likovna terapija |
|
Kineziterapija |
|
Peripatologija |
|
Uključujući znakovni i slikovni jezik i Braillovo pismo |
|
Senzorna integracija |
|
Primjenjena analiza ponašanja (ABA) |
|
Trening socijalnih vještina |
|
Psihološka terapija |
|
Primjena AAT |
|
Bazična perceptivno-motorička stimulacija |
|
Rehabilitacija igrom |
|
Rehabilitacija putem pokreta |
|
Strukturirani programi s vizualnom podrškom |
|
Kognitivne strategije učenja |
|
Metode kreativne terapije i art/ekspresivnih terapija |
|
UKUPNO (tjedno) |
12 |
1 Za provedbu rehabilitacijskih programa potrebna je odgovarajuća licenca.
Komentari