Na temelju članka 27. stavka 9. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novine“, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10-ispravak, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17 i 68/18) ministrica znanosti i obrazovanja donosi
ODLUKU
O DONOŠENJU NASTAVNIH PLANOVA POSEBNIH KURIKULUMA
ZA OSNOVNU ŠKOLU
I.
Ovom Odlukom donose se nastavni planovi posebnih kurikuluma za osnovnu školu.
II.
Sastavni dio ove Odluke su:
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za osnovnu školu,
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada,
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada (za učenike s PAS-om),
- Nastavni plan programa produženog stručnog postupka (PSP),
- Nastavni plan programa edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka,
- Nastavni plan rehabilitacijskih programa.
III.
Početkom primjene ove Odluke stavljaju se izvan snage nastavni planovi odgoja i osnovnog školovanja učenika s teškoćama u razvoju koji su sastavni dio Nastavnih planova i programa odgoja i školovanja učenika s teškoćama u razvoju (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 4, Zagreb, rujan 1996.).
IV.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“, a primjenjuje se
od školske godine 2021./2022.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTRICA
prof. dr. sc. Blaženka Divjak
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU
PREDMETNI KURIKULUMI
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA
I.
II.
III.
IV.
V.
VI.
VII.
VIII.
OBVEZNI PREDMETI
Hrvatski jezik
175
175
175
175
175
175
140
140
Likovna kultura
35
35
35
35
35
35
35
35
Glazbena kultura
35
35
35
35
35
35
35
35
Matematika
140
140
140
140
140
140
140
140
Priroda i društvo
105
105
105
105
Priroda1
105
105
140
140
Društvo2
105
105
105
105
Tehnička kultura
70
105
105
105
105
Informatika
70
70
Tjelesna i zdravstvena kultura
105
105
105
70
70
70
70
70
UKUPNO (tjedno)
17
17
17
18
24
24
22
22
IZBORNI PREDMETI
Vjeronauk
70
70
70
70
70
70
70
70
Informatika
35
35
35
35
70
70
Strani jezik
35
35
35
70
70
70
70
70
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika
35
35
35
35
35
35
35
35
DRUGI OBLICI RADA
Izvannastavne aktivnosti3
35
35
35
35
70
70
70
70
Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka4
140
140
140
140
140
140
140
140
Program produženoga stručnog postupka (PSP)5
630
630
630
630
630
630
630
630
Rehabilitacijski program6
420
420
420
420
420
420
420
420
MEĐUPREDMETNE TEME7
Domaćinstvo
izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih predmeta i sata razrednika
Održivi razvoj
Građanski odgoj i obrazovanje
Zdravlje
Osobni i socijalni razvoj
Učiti kako učiti
Poduzetništvo
Uporaba IKT
Napomena:
1 Nastavni sadržaji kemije, fizike i biologije niže razine složenosti.
2 Nastavni sadržaji povijesti i geografije niže razine složenosti.
3Izvannastavne aktivnosti su obvezne od 1. do 4. razreda, a od 5. do 8. razreda učenici se u njih uključuju po vlastitoj odluci.
4 Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka ne predstavlja dodatno opterećenje satnice učenika.
5 Program produženog stručnog postupka (PSP) je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnoga učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike, uključuje pomoć u učenju, edukacijsko-rehabilitacijske programe, strukturirane slobodne aktivnosti, kreativne radionice i izvannastavne aktivnosti.
6 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
7 Međupredmetne teme bit će objedinjene u jedan jedinstveni kurikulum.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI
GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA
OD 7. DO 11. G.
OD 11. DO 14. G.
OD 14. DO 17. G.
OD 17. DO 21. G.
OBVEZNI
Tjelesna i zdravstvena kultura
175
140
140
105
Radni odgoj (Radne vještine)
140
210
210
Upoznavanje škole i radne okoline (Upoznavanje uže i šire okoline)
140
140
140
105
Briga o sebi
105
105
105
70
Komunikacija
140
140
140
105
Socijalizacija
35
35
35
35
Razvoj kreativnosti (likovne i glazbene)
70
105
105
Organizirano provođenje slobodnog vremena (likovno, glazbeno i radno izražavanje)
105
Izobrazba u obavljanju poslova
1420
UKUPNO (tjedno)
23
25
25
27
IZBORNI
Vjeronauk
35
35
35
35
Strani jezik
35
35
35
35
Informatika / Primjena AAT
35
35
35
70
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika
35
35
35
35
DRUGI OBLICI RADA
Izvannastavne aktivnosti
35
35
35
35
Program produženoga stručnog postupka1
875
875
875
875
1U program PSP nisu uključeni svi učenici. Program produženog stručnog postupka je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike, uključuje pomoć u učenju, edukacijsko-rehabilitacijske programe, strukturirane slobodne aktivnosti, kreativne radionice i izvannastavne aktivnosti. 25 je maksimalan broj sati, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA (ZA UČENIKE S PAS-om)
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI
GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA
OD 7. DO 10. G.
OD 10. DO 12. G.
OD 12. DO 15. G.
OD 15. DO 21. G.
OBVEZNI
Tjelesna i zdravstvena kultura
175
175
140
105
Komunikacija
175
175
140
105
Briga o sebi
175
140
105
20
Socijalizacija
70
105
105
70
Psihomotorika
140
140
Radni odgoj
210
Radno osposobljavanje
1350
Učenik i njegova okolina
70
70
105
Učenik i radna okolina
70
Razvoj kreativnosti (likovna i glazbena kultura)
70
70
70
Organizirano provođenje slobodnog vremena
105
UKUPNO (tjedno)
25
25
25
25
IZBORNI
Vjeronauk
35
35
35
35
Strani jezik
35
35
35
35
Informatika/Primjena AAT
35
35
35
70
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika
35
35
35
35
DRUGI OBLICI RADA
Izvannastavne aktivnosti
35
35
35
35
Program produženoga stručnog postupka1
875
875
875
875
1 U program PSP nisu uključeni svi učenici. Program produženog stručnog postupka je posebnost programa za učenike s teškoćama te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike, uključuje pomoć u učenju, edukacijsko-rehabilitacijske programe, strukturirane slobodne aktivnosti, kreativne radionice i izvannastavne aktivnosti. U određenim sadržajima i oblicima rada je sličan Programu produženog boravka u redovnoj osnovnoj školi čija se satnica također ne smatra dodatnim opterećenjem za učenika.
NASTAVNI PLAN PROGRAMA PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA (PSP)
PROGRAM PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA
BROJ SATI
DNEVNO
TJEDNO
GODIŠNJE
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina
2
10
350
Edukacijsko-rehabilitacijski program
Govorno-jezične vježbe
2
10
350
Poticanje komunikacijskih vještina
Trening socijalnih vještina
Modifikacija ponašanja
Rehabilitacija putem pokreta
Rehabilitacija igrom
Aktivnosti svakodnevnog življenja
Strukturirane slobodne aktivnosti
1
2
70
Kreativne radionice
3
105
UKUPNO
5
25
875
NASTAVNI PLAN PROGRAMA EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPKA
PROGRAM EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPAKA
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA
I.
II.
III.
IV.
V.
VI.
VII.
VIII.
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina
70
70
70
70
70
70
70
70
Edukacijsko-rehabilitacijski postupci
70
70
70
70
70
70
70
70
UKUPNO (tjedno)
4
4
4
4
4
4
4
4
NASTAVNI PLAN REHABILITACIJSKIH PROGRAMA
REHABILITACIJSKI PROGRAM1
GODIŠNJI BROJ SATI
Glazboterapija
420
Logoterapija
Likovna terapija
Kineziterapija
Peripatologija
Uključujući znakovni i slikovni jezik i Braillovo pismo
Senzorna integracija
Primjenjena analiza ponašanja (ABA)
Trening socijalnih vještina
Psihološka terapija
Primjena AAT
Bazična perceptivno-motorička stimulacija
Rehabilitacija igrom
Rehabilitacija putem pokreta
Strukturirani programi s vizualnom podrškom
Kognitivne strategije učenja
Metode kreativne terapije i art/ekspresivnih terapija
UKUPNO (tjedno)
12
1 Za provedbu rehabilitacijskih programa potrebna je odgovarajuća licenca.
REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA
Na temelju članka 27. stavka 9. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novine“, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10-ispravak, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17 i 68/18) ministrica znanosti i obrazovanja donosi
ODLUKU
O DONOŠENJU NASTAVNIH PLANOVA POSEBNIH KURIKULUMA
ZA OSNOVNU ŠKOLU
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
I.
Ovom Odlukom donose se nastavni planovi posebnih kurikuluma za osnovnu školu.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
II.
Sastavni dio ove Odluke su:
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za osnovnu školu,
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada,
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada (za učenike s PAS-om),
- Nastavni plan programa produženog stručnog postupka (PSP),
- Nastavni plan programa edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka,
- Nastavni plan rehabilitacijskih programa.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
III.
Početkom primjene ove Odluke stavljaju se izvan snage nastavni planovi odgoja i osnovnog školovanja učenika s teškoćama u razvoju koji su sastavni dio Nastavnih planova i programa odgoja i školovanja učenika s teškoćama u razvoju (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 4, Zagreb, rujan 1996.).
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
IV.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“, a primjenjuje se
od školske godine 2021./2022.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTRICA
prof. dr. sc. Blaženka Divjak
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU
PREDMETNI KURIKULUMI
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA
I.
II.
III.
IV.
V.
VI.
VII.
VIII.
OBVEZNI PREDMETI
Hrvatski jezik
175
175
175
175
175
175
140
140
Likovna kultura
35
35
35
35
35
35
35
35
Glazbena kultura
35
35
35
35
35
35
35
35
Matematika
140
140
140
140
140
140
140
140
Priroda i društvo
105
105
105
105
Priroda 1
105
105
140
140
Društvo 2
105
105
105
105
Tehnička kultura
70
105
105
105
105
Informatika
70
70
Tjelesna i zdravstvena kultura
105
105
105
70
70
70
70
70
UKUPNO (tjedno)
17
17
17
18
24
24
22
22
IZBORNI PREDMETI
Vjeronauk
70
70
70
70
70
70
70
70
Informatika
35
35
35
35
70
70
Strani jezik
35
35
35
70
70
70
70
70
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika
35
35
35
35
35
35
35
35
DRUGI OBLICI RADA
Izvannastavne aktivnosti 3
35
35
35
35
70
70
70
70
Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka 4
140
140
140
140
140
140
140
140
Program produženoga stručnog postupka (PSP) 5
630
630
630
630
630
630
630
630
Rehabilitacijski program 6
420
420
420
420
420
420
420
420
MEĐUPREDMETNE TEME 7
Domaćinstvo
izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih predmeta i sata razrednika
Održivi razvoj
Građanski odgoj i obrazovanje
Zdravlje
Osobni i socijalni razvoj
Učiti kako učiti
Poduzetništvo
Uporaba IKT
Napomena:
1 Nastavni sadržaji kemije, fizike i biologije niže razine složenosti.
2 Nastavni sadržaji povijesti i geografije niže razine složenosti.
3 Izvannastavne aktivnosti su obvezne od 1. do 4. razreda, a od 5. do 8. razreda učenici se u njih uključuju po vlastitoj odluci.
4 Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka ne predstavlja dodatno opterećenje satnice učenika.
5 Program produženog stručnog postupka (PSP) je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnoga učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike, uključuje pomoć u učenju, edukacijsko-rehabilitacijske programe, strukturirane slobodne aktivnosti, kreativne radionice i izvannastavne aktivnosti.
6 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
7 Međupredmetne teme bit će objedinjene u jedan jedinstveni kurikulum.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI
GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA
OD 7. DO 11. G.
OD 11. DO 14. G.
OD 14. DO 17. G.
OD 17. DO 21. G.
OBVEZNI
Tjelesna i zdravstvena kultura
175
140
140
105
Radni odgoj (Radne vještine)
140
210
210
Upoznavanje škole i radne okoline (Upoznavanje uže i šire okoline)
140
140
140
105
Briga o sebi
105
105
105
70
Komunikacija
140
140
140
105
Socijalizacija
35
35
35
35
Razvoj kreativnosti (likovne i glazbene)
70
105
105
Organizirano provođenje slobodnog vremena (likovno, glazbeno i radno izražavanje)
105
Izobrazba u obavljanju poslova
1420
UKUPNO (tjedno)
23
25
25
27
IZBORNI
Vjeronauk
35
35
35
35
Strani jezik
35
35
35
35
Informatika / Primjena AAT
35
35
35
70
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika
35
35
35
35
DRUGI OBLICI RADA
Izvannastavne aktivnosti
35
35
35
35
Program produženoga stručnog postupka 1
875
875
875
875
1 U program PSP nisu uključeni svi učenici. Program produženog stručnog postupka je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike, uključuje pomoć u učenju, edukacijsko-rehabilitacijske programe, strukturirane slobodne aktivnosti, kreativne radionice i izvannastavne aktivnosti. 25 je maksimalan broj sati, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA (ZA UČENIKE S PAS-om)
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI
GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA
OD 7. DO 10. G.
OD 10. DO 12. G.
OD 12. DO 15. G.
OD 15. DO 21. G.
OBVEZNI
Tjelesna i zdravstvena kultura
175
175
140
105
Komunikacija
175
175
140
105
Briga o sebi
175
140
105
20
Socijalizacija
70
105
105
70
Psihomotorika
140
140
Radni odgoj
210
Radno osposobljavanje
1350
Učenik i njegova okolina
70
70
105
Učenik i radna okolina
70
Razvoj kreativnosti (likovna i glazbena kultura)
70
70
70
Organizirano provođenje slobodnog vremena
105
UKUPNO (tjedno)
25
25
25
25
IZBORNI
Vjeronauk
35
35
35
35
Strani jezik
35
35
35
35
Informatika/Primjena AAT
35
35
35
70
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika
35
35
35
35
DRUGI OBLICI RADA
Izvannastavne aktivnosti
35
35
35
35
Program produženoga stručnog postupka 1
875
875
875
875
1 U program PSP nisu uključeni svi učenici. Program produženog stručnog postupka je posebnost programa za učenike s teškoćama te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike, uključuje pomoć u učenju, edukacijsko-rehabilitacijske programe, strukturirane slobodne aktivnosti, kreativne radionice i izvannastavne aktivnosti. U određenim sadržajima i oblicima rada je sličan Programu produženog boravka u redovnoj osnovnoj školi čija se satnica također ne smatra dodatnim opterećenjem za učenika.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NASTAVNI PLAN PROGRAMA PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA (PSP)
PROGRAM PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA
BROJ SATI
DNEVNO
TJEDNO
GODIŠNJE
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina
2
10
350
Edukacijsko-rehabilitacijski program
Govorno-jezične vježbe
2
10
350
Poticanje komunikacijskih vještina
Trening socijalnih vještina
Modifikacija ponašanja
Rehabilitacija putem pokreta
Rehabilitacija igrom
Aktivnosti svakodnevnog življenja
Strukturirane slobodne aktivnosti
1
2
70
Kreativne radionice
3
105
UKUPNO
5
25
875
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NASTAVNI PLAN PROGRAMA EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPKA
PROGRAM EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPAKA
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA
I.
II.
III.
IV.
V.
VI.
VII.
VIII.
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina
70
70
70
70
70
70
70
70
Edukacijsko-rehabilitacijski postupci
70
70
70
70
70
70
70
70
UKUPNO (tjedno)
4
4
4
4
4
4
4
4
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NASTAVNI PLAN REHABILITACIJSKIH PROGRAMA
REHABILITACIJSKI PROGRAM 1
GODIŠNJI BROJ SATI
Glazboterapija
420
Logoterapija
Likovna terapija
Kineziterapija
Peripatologija
Uključujući znakovni i slikovni jezik i Braillovo pismo
Senzorna integracija
Primjenjena analiza ponašanja (ABA)
Trening socijalnih vještina
Psihološka terapija
Primjena AAT
Bazična perceptivno-motorička stimulacija
Rehabilitacija igrom
Rehabilitacija putem pokreta
Strukturirani programi s vizualnom podrškom
Kognitivne strategije učenja
Metode kreativne terapije i art/ekspresivnih terapija
UKUPNO (tjedno)
12
1 Za provedbu rehabilitacijskih programa potrebna je odgovarajuća licenca.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja