Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
AŽURIRANI OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU S OBRASCIMA PRETHODNE PROCJENE
OBRAZAC AŽURIRANOG PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU
PRILOG 2.
OBRAZAC AŽURIRANOG PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
ZA 2020. GODINU
Stručni nositelj:
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Redni broj
Naziv nacrta prijedloga zakona
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske
1.
Nacrt prijedloga zakona o privremenoj mjeri u području obiteljskih davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo, s Konačnim prijedlogom zakona
I. tromjesečje
2.
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu
III. tromjesečje
3.
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o savjetima mladih
IV. tromjesečje
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
1.
2.
3.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: izv. prof. dr. sc. Vesna Bedeković
Datum: 5. studenoga 2019.
Uputa:
Dodati potreban broj redova sukladno broju nacrta prijedloga zakona koji su predviđeni planom zakonodavnih aktivnosti stručnog nositelja
Za nacrte prijedloga zakona za koje će se provesti procjena učinaka propisa potrebno je iza naziva nacrta prijedloga zakona dodati oznaku "(PUP)"
Za nacrte prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije potrebno je iza naziva propisa dodati oznaku "(EU)"
Za nacrte prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog strateškog akta ili reformske mjere potrebno je dodati oznaku "(RM)"
Nacrti prijedloga zakona koji su u kategoriji iznimki od provedbe postupka procjene učinaka propisa na temelju članka 15. stavka 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj --/17) obvezno se navode u Obrascu radi njihove prijave u Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske i, po potrebi, dodaju im se odgovarajuće oznake „(EU)“ i/ili „(RM)“
Za upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske potrebno je navesti odgovarajuće tromjesečje (I, II, III, IV)
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PRIVREMENOJ MJERI U PODRUČJU OBITELJSKIH DAVANJA I DAVANJA ZA MAJČINSTVO I ISTOVJETNIH DAVANJA ZA OČINSTVO
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga Zakona o privremenoj mjeri u području obiteljskih davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo s konačnim prijedlogom Zakona
1.3.
Datum:
14.10.2019.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
Da
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Danom izlaska Ujedinjene Kraljevine Velike Britanije i Sjeverne Irske iz Europske unije bez sporazuma o povlačenju Ujedinjena Kraljevina postaje treća zemlja. Slijedom navedenoga, od dana izlaska, uredbe Europske unije prestaju se primjenjivati na osobe koje prava u području obiteljskih davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo ostvaruju u skladu s pravnim propisima Europske unije iz područja koordinacije sustava socijalne sigurnosti Uredbom (EZ) br. 883/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti (Tekst značajan za EGP i Švicarsku) (SL L 166, 30.4.2004.) kako je posljednji put izmijenjena Uredbom (EU) 2019/1149 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o osnivanju Europskog nadzornog tijela za rad, izmjeni Uredaba (EZ) br. 883/2004 (EU) br. 492/2011 i (EU) 2016/589 i stavljanju izvan snage Odluke (EU) 2016/344 (tekst značajan za EGP i Švicarsku) (SL L 186, 11.7.2019.) i Uredbom (EZ) br. 987/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. rujna 2009. o utvrđivanju postupka provedbe Uredbe (EZ) br. 883/2004 o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti (tekst značajan za EGP i Švicarsku), kako je posljednji put izmijenjena Uredbom Komisije (EU) 2017/492 od 21. ožujka 2017. o izmjeni Uredbe (EZ) br. 883/2004 Europskog parlamenta i Vijeća o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti i Uredbe (EZ) br. 987/2009 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju postupka provedbe Uredbe (EZ) broj 883/2004 (Tekst značajan za EGP i Švicarsku) (SL L 76, 22.3.2017.) (u daljnjem tekstu: Uredbe o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti), a koje su bile ili se nalaze u situaciji koja uključuje Ujedinjenu Kraljevinu.
Uredba (EU) 2019/500 Europskog parlamenta i Vijeća od 25. ožujka 2019. o utvrđivanju mjera za izvanredne situacije u području koordinacije sustava socijalne sigurnosti nakon povlačenja Ujedinjene Kraljevine iz Unije (tekst značajan za EGP i Švicarsku) (SL L 85, 27.3.2019.) uređuje primjenu načela jednakosti postupanja i izjednačavanje činjenica ili događaja te zbrajanja razdoblja u svim granama socijalne sigurnosti predviđenima u članku 3. Uredbe (EZ) br. 883/2004, koji su nastali odnosno koji su dovršeni prije povlačenja Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije. Navedena Uredba ne utječe na prava koja su stečena ili koja se još uvijek stječu u skladu sa zakonodavstvom pojedine države članice tijekom razdoblja prije datuma početka primjene navedene Uredbe, te je potrebno donijeti ovaj zakon kako bi se regulirala ta prava.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Uredbom (EU) 2019/500 Europskog parlamenta i Vijeća od 25. ožujka 2019. o utvrđivanju mjera za izvanredne situacije u području koordinacije sustava socijalne sigurnosti nakon povlačenja Ujedinjene Kraljevine iz Unije (tekst značajan za EGP i Švicarsku) (SL L 85, 27.3.2019.) nije riješeno pitanje stečenih prava od strane osoba koje prava u području obiteljskih davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo ostvaruju u skladu s pravnim propisima Europske unije iz područja koordinacije sustava socijalne sigurnosti, a koje su bile ili se nalaze u situaciji koja uključuje Ujedinjenu Kraljevinu, nakon izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije bez sporazuma o povlačenju, do isteka utvrđenih prava.
Predloženim zakonom osigurava se korištenje stečenih prava na obiteljska davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo ostvarena u Republici Hrvatskoj primjenom pravnih propisa Europske unije o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti, nakon izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije bez sporazuma o povlačenju uz obuhvat zahtjeva za ostvarivanjem prava na obiteljska davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo podnesenih do dana izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Uvidom u evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje utvrđeno je da prava u području obiteljskih davanja (doplatak za djecu) temeljem Uredbi o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti ostvaruju 4 korisnika za djecu s utvrđenim oštećenjem zdravlja, a doplatak za djecu isplaćuje se korisnicima u Republiku Hrvatsku. HZMO u ovom trenutku ne isplaćuje doplatak za djecu na područje UK, ali svi podneseni zahtjevi za ostvarivanje prava na doplatak za djecu za 2018/2019. i 2019/2020. nisu još okončani
Zaključkom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/19-07/116, URBROJ: 50301-23/21-19-3 od 15. ožujka 2019. godine, u točki 2., zadužena su sva nadležna središnja tijela državne uprave dovršiti sve potrebne aktivnosti iz svoje nadležnosti kojima će se u slučaju neuređenog izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije osigurati odgovarajuća pripravnost u Republici Hrvatskoj te se zadužuju o tome na odgovarajući način informirati poslovne subjekte i građane.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Predloženim zakonom osigurava se korištenje stečenih prava od strane osoba koje prava u području obiteljskih davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo ostvaruju u skladu s pravnim propisima Europske unije iz područja koordinacije sustava socijalne sigurnosti, a koje su bile ili se nalaze u situaciji koja uključuje Ujedinjenu Kraljevinu, nakon izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije bez sporazuma o povlačenju, do isteka utvrđenih prava uz obuhvat zahtjeva za ostvarivanjem prava s osnove obiteljskih davanja podnesenih do dana izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Donošenjem Zakona osiguravasekorištenje stečenih prava od strane osoba koja prava u području obiteljskih davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo ostvaruju u skladu s pravnim propisima Europske unije iz područja koordinacije sustava socijalne sigurnosti, a koje su bile ili se nalaze u situaciji koja uključuje Ujedinjenu Kraljevinu, nakon izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije bez sporazuma o povlačenju, do isteka utvrđenih prava. U slučaju ne donošenja Zakona navedena prava bi bila regulirana nacionalnim propisima Zakonom o doplatku za djecu (Narodne novine, broj: 94/01, 138/06, 107/07, 37/08 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 61/11, 112/12, 82/15 i 58/18) te Zakonom o rodiljnim i roditeljskim potporama (Narodne novine, broj: 85/08, 110/08, 34/11, 54/13, 152/14 i 59/17) primjenom kojih bi određeni korisnici zbog neispunjavanja propisanih uvjeta izgubili svoja stečena prava.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Zakon će stupiti na snagu danom izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije bez Sporazuma o povlačenju, a postizanje ishoda očekuje se danom stupanja na snagu Zakona.
4.
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
AŽURIRANI OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU S OBRASCIMA PRETHODNE PROCJENE
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
OBRAZAC AŽURIRANOG PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU
PRILOG 2.
OBRAZAC AŽURIRANOG PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
ZA 2020. GODINU
Stručni nositelj:
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Redni broj
Naziv nacrta prijedloga zakona
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske
1.
Nacrt prijedloga zakona o privremenoj mjeri u području obiteljskih davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo, s Konačnim prijedlogom zakona
I. tromjesečje
2.
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu
III. tromjesečje
3.
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o savjetima mladih
IV. tromjesečje
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
1.
2.
3.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: izv. prof. dr. sc. Vesna Bedeković
Datum: 5. studenoga 2019.
Uputa:
Dodati potreban broj redova sukladno broju nacrta prijedloga zakona koji su predviđeni planom zakonodavnih aktivnosti stručnog nositelja
Za nacrte prijedloga zakona za koje će se provesti procjena učinaka propisa potrebno je iza naziva nacrta prijedloga zakona dodati oznaku " (PUP) "
Za nacrte prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije potrebno je iza naziva propisa dodati oznaku " (EU) "
Za nacrte prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog strateškog akta ili reformske mjere potrebno je dodati oznaku " (RM) "
Nacrti prijedloga zakona koji su u kategoriji iznimki od provedbe postupka procjene učinaka propisa na temelju članka 15. stavka 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj --/17) obvezno se navode u Obrascu radi njihove prijave u Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske i, po potrebi, dodaju im se odgovarajuće oznake „(EU)“ i/ili „(RM)“
Za upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske potrebno je navesti odgovarajuće tromjesečje (I, II, III, IV)
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PRIVREMENOJ MJERI U PODRUČJU OBITELJSKIH DAVANJA I DAVANJA ZA MAJČINSTVO I ISTOVJETNIH DAVANJA ZA OČINSTVO
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga Zakona o privremenoj mjeri u području obiteljskih davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo s konačnim prijedlogom Zakona
1.3.
Datum:
14.10.2019.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Uprava za međunarodne poslove i programe
Sektor za međunarodnu suradnju
01/555-7033, 555-7125, 555-7363
Jasna.Palic.Babic@mdomsp.hr
Marina.Smernic@mdomsp.hr
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/ Ne:
Da
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/ Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Danom izlaska Ujedinjene Kraljevine Velike Britanije i Sjeverne Irske iz Europske unije bez sporazuma o povlačenju Ujedinjena Kraljevina postaje treća zemlja. Slijedom navedenoga, od dana izlaska, uredbe Europske unije prestaju se primjenjivati na osobe koje prava u području obiteljskih davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo ostvaruju u skladu s pravnim propisima Europske unije iz područja koordinacije sustava socijalne sigurnosti Uredbom (EZ) br. 883/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti (Tekst značajan za EGP i Švicarsku) (SL L 166, 30.4.2004.) kako je posljednji put izmijenjena Uredbom (EU) 2019/1149 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o osnivanju Europskog nadzornog tijela za rad, izmjeni Uredaba (EZ) br. 883/2004 (EU) br. 492/2011 i (EU) 2016/589 i stavljanju izvan snage Odluke (EU) 2016/344 (tekst značajan za EGP i Švicarsku) (SL L 186, 11.7.2019.) i Uredbom (EZ) br. 987/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. rujna 2009. o utvrđivanju postupka provedbe Uredbe (EZ) br. 883/2004 o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti (tekst značajan za EGP i Švicarsku), kako je posljednji put izmijenjena Uredbom Komisije (EU) 2017/492 od 21. ožujka 2017. o izmjeni Uredbe (EZ) br. 883/2004 Europskog parlamenta i Vijeća o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti i Uredbe (EZ) br. 987/2009 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju postupka provedbe Uredbe (EZ) broj 883/2004 (Tekst značajan za EGP i Švicarsku) (SL L 76, 22.3.2017.) (u daljnjem tekstu: Uredbe o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti), a koje su bile ili se nalaze u situaciji koja uključuje Ujedinjenu Kraljevinu.
Uredba (EU) 2019/500 Europskog parlamenta i Vijeća od 25. ožujka 2019. o utvrđivanju mjera za izvanredne situacije u području koordinacije sustava socijalne sigurnosti nakon povlačenja Ujedinjene Kraljevine iz Unije (tekst značajan za EGP i Švicarsku) (SL L 85, 27.3.2019.) uređuje primjenu načela jednakosti postupanja i izjednačavanje činjenica ili događaja te zbrajanja razdoblja u svim granama socijalne sigurnosti predviđenima u članku 3. Uredbe (EZ) br. 883/2004, koji su nastali odnosno koji su dovršeni prije povlačenja Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije. Navedena Uredba ne utječe na prava koja su stečena ili koja se još uvijek stječu u skladu sa zakonodavstvom pojedine države članice tijekom razdoblja prije datuma početka primjene navedene Uredbe, te je potrebno donijeti ovaj zakon kako bi se regulirala ta prava.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Uredbom (EU) 2019/500 Europskog parlamenta i Vijeća od 25. ožujka 2019. o utvrđivanju mjera za izvanredne situacije u području koordinacije sustava socijalne sigurnosti nakon povlačenja Ujedinjene Kraljevine iz Unije (tekst značajan za EGP i Švicarsku) (SL L 85, 27.3.2019.) nije riješeno pitanje stečenih prava od strane osoba koje prava u području obiteljskih davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo ostvaruju u skladu s pravnim propisima Europske unije iz područja koordinacije sustava socijalne sigurnosti, a koje su bile ili se nalaze u situaciji koja uključuje Ujedinjenu Kraljevinu, nakon izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije bez sporazuma o povlačenju, do isteka utvrđenih prava.
Predloženim zakonom osigurava se korištenje stečenih prava na obiteljska davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo ostvarena u Republici Hrvatskoj primjenom pravnih propisa Europske unije o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti, nakon izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije bez sporazuma o povlačenju uz obuhvat zahtjeva za ostvarivanjem prava na obiteljska davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo podnesenih do dana izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Uvidom u evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje utvrđeno je da prava u području obiteljskih davanja (doplatak za djecu) temeljem Uredbi o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti ostvaruju 4 korisnika za djecu s utvrđenim oštećenjem zdravlja, a doplatak za djecu isplaćuje se korisnicima u Republiku Hrvatsku. HZMO u ovom trenutku ne isplaćuje doplatak za djecu na područje UK, ali svi podneseni zahtjevi za ostvarivanje prava na doplatak za djecu za 2018/2019. i 2019/2020. nisu još okončani
Zaključkom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/19-07/116, URBROJ: 50301-23/21-19-3 od 15. ožujka 2019. godine, u točki 2., zadužena su sva nadležna središnja tijela državne uprave dovršiti sve potrebne aktivnosti iz svoje nadležnosti kojima će se u slučaju neuređenog izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije osigurati odgovarajuća pripravnost u Republici Hrvatskoj te se zadužuju o tome na odgovarajući način informirati poslovne subjekte i građane.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Predloženim zakonom osigurava se korištenje stečenih prava od strane osoba koje prava u području obiteljskih davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo ostvaruju u skladu s pravnim propisima Europske unije iz područja koordinacije sustava socijalne sigurnosti, a koje su bile ili se nalaze u situaciji koja uključuje Ujedinjenu Kraljevinu, nakon izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije bez sporazuma o povlačenju, do isteka utvrđenih prava uz obuhvat zahtjeva za ostvarivanjem prava s osnove obiteljskih davanja podnesenih do dana izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Donošenjem Zakona osigurava se korištenje stečenih prava od strane osoba koja prava u području obiteljskih davanja i davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo ostvaruju u skladu s pravnim propisima Europske unije iz područja koordinacije sustava socijalne sigurnosti, a koje su bile ili se nalaze u situaciji koja uključuje Ujedinjenu Kraljevinu, nakon izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije bez sporazuma o povlačenju, do isteka utvrđenih prava. U slučaju ne donošenja Zakona navedena prava bi bila regulirana nacionalnim propisima Zakonom o doplatku za djecu (Narodne novine, broj: 94/01, 138/06, 107/07, 37/08 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 61/11, 112/12, 82/15 i 58/18) te Zakonom o rodiljnim i roditeljskim potporama (Narodne novine, broj: 85/08, 110/08, 34/11, 54/13, 152/14 i 59/17) primjenom kojih bi određeni korisnici zbog neispunjavanja propisanih uvjeta izgubili svoja stečena prava.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Zakon će stupiti na snagu danom izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije bez Sporazuma o povlačenju, a postizanje ishoda očekuje se danom stupanja na snagu Zakona.
4.
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Zako