ZAKONA O ZAŠTITI PRIRODE, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Zagreb, listopad 2019.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA ZAŠTITI PRIRODE
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 - pročišćeni tekst i 5/14 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
a) Ocjena stanja
Zakonom o zaštiti prirode (Narodne novine, br. 80/13, 15/18 i 14/19) propisano je ishođenje uvjeta zaštite prirode i izdavanje potvrda za zahvate za koje je sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje potrebno ishoditi akt za građenje. Slijedom navedenog proizlaze obveze gospodarskih subjekata da Ministarstvu zaštite okoliša i energetike dostavljaju zahtjeve za ishođenjem navedenih uvjeta i potvrda, zajedno s glavnim projektom ili idejnim projektom zahvata. Članak 23. Zakona o zaštiti prirode odnosi se na sve zahvate, a članak 143. samo na zahvate unutar zaštićenih područja.
Akcijski plan za administrativno rasterećenje gospodarstva 2019. Vlade Republike Hrvatske vezan je uz provedbu preporuke Vijeća Europske unije u okviru Europskog semestra i njime se ispunjava jedna od obveza iz Nacionalnog programa reformi 2019. godine.
Temeljem ankete koja je provedena u ljeto 2018. godine među gospodarskim subjektima utvrđeni su troškovi koje gospodarski subjekti imaju glede: izrade zahtjeva, vremena pripreme dokumentacije i zahtjeva, slanja projekata i zahtjeva, umnažanja dokumentacije, troškova vanjskog subjekta koji obavlja te poslove za gospodarskog subjekta i dr. Na osnovu dobivenih rezultata i godišnjeg broja predmeta (utvrđivanja uvjeta zaštite prirode i izdavanja potvrde), utvrđeni su prosječni troškovi gospodarskog subjekta po jednom zahtjevu prema Ministarstvu zaštite okoliša i energetike ili upravnom tijelu županije nadležnom za poslove zaštite prirode.
Ovim izmjenama zakona predlaže se značajno smanjenje broja zahtjeva gospodarskih subjekata za ispunjenjem navedene obveze iz Zakona o zaštiti prirode.
Naime, budući da svi zahvati koji mogu imati značajan negativan utjecaj na ciljeve očuvanja i cjelovitost područja ekološke mreže prolaze postupak prethodne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu, za većinu tih zahvata, tj. za one zahvate koji su u postupku prethodne ocjene ocijenjeni prihvatljivima za ekološku mrežu, izmjenom članka 23. ukinula bi se obveza utvrđivanja uvjeta zaštite prirode. Istodobno, obveza izdavanja potvrde ostala bi također samo za manji dio zahvata, tj. samo za zahvate koji prolaze postupak procjene utjecaja na okoliš i/ili postupak glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu i/ili postupak utvrđivanja prevladavajućeg javnog interesa i odobrenja zahvata uz kompenzacijske uvjete.
Što se tiče zahvata u zaštićenim područjima ostale bi obveze gospodarskih subjekata za ishođenjem uvjeta zaštite prirode i izdavanjem potvrde kao i u važećem zakonu, ali se članak 143. mijenja zbog jasnog odvajanja postupaka za zahvate u zaštićenom području za koje je sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje potrebno ishoditi akt za građenje, a ne radi se o zahvatima za koje Ministarstvo ili tijelo područne (regionalne) samouprave nadležno za poslove zaštite okoliša provodi postupak procjene utjecaja na okoliš i/ili postupak glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu i/ili postupak utvrđivanja prevladavajućeg javnog interesa i odobrenja zahvata uz kompenzacijske uvjete, tj. za koje se izdaje potvrda iz članka 23.
Izmjene navedenih dvaju članaka Zakona o zaštiti prirode radi rasterećenja gospodarstva plod su promišljanja nakon sastanka s gospodarskim subjektima i ispunjavanja ankete s pitanjima o troškovima ispunjavanja zakonskih obveza.
Ukupna ušteda za gospodarske subjekte iznosila bi prema dobivenim rezultatima ankete i broju predmeta oko 647.000 kuna godišnje što predstavlja oko 30 % smanjenja troškova gospodarskih subjekata u svezi ispunjavanja svih administrativnih obveza iz zakonodavstva u području zaštite prirode.
b) Osnovna pitanja koja se uređuju Zakonom
Uzimajući u obzir gore navedeno, izradi Zakona o izmjenama Zakona o zaštiti prirode pristupilo se radi rasterećenja gospodarskih subjekata administrativnih obveza koje proizlaze iz Zakona o zaštiti prirode. Njima se olakšava poslovanje i smanjuju troškovi, a razina zaštite prirode se ne smanjuje budući da je za zahvate osigurana provođenjem postupka prethodne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu, ali i ocjenom prihvatljivosti planskih dokumenata za ekološku mrežu i ugradnjom uvjeta zaštite prirode u planske dokumente.
c) Posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći
Donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o zaštiti prirode ispunit će se obveze iz Akcijskog planova za rasterećenje gospodarstva 2019. i provesti mjera iz Nacionalnog programa reformi 2019., gospodarskim subjektima olakšati poslovanje i smanjiti troškovi, a razina zaštite prirode se neće smanjiti. Ujedno će se i dijelom rasteretiti upravni kapaciteti u Ministarstvu zaštite okoliša i energetike, kao i upravnim tijelima županija nadležnima za poslove zaštite prirode, a smanjit će se i troškovi fizičkih osoba kada su one podnositelji zahtjeva. Također, postiže se veća preglednost i razumljivost zakona zbog nepozivanja, u člancima 23. i 143., na članak 29. Zakona.
III.OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno odredbi članaka 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18), predlaže se donošenje ovoga zakona po hitnom postupku s obzirom na to da se radi o osobito opravdanim razlozima.
Osobito opravdan razlog za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku provedba je Akcijskog plana za administrativno rasterećenje gospodarstva 2019. Vlade Republike Hrvatske i Nacionalnog programa reformi 2019. godine.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA
ZAKONA O ZAŠTITI PRIRODE
Članak 1.
U Zakonu o zaštiti prirode (»Narodne novine«, br. 80/13, 15/18 i 14/19), članak 23. mijenja se i glasi:
»Za zahvate za koje je sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje potrebno ishoditi akt za građenje, potvrdu izdaje:
– Ministarstvo za zahvate za koje provodi postupak glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu ili postupak utvrđivanja prevladavajućeg javnog interesa i odobrenja zahvata uz kompenzacijske uvjete te za zahvate za koje središnje tijelo državne uprave nadležno za zaštitu okoliša provodi postupak procjene utjecaja na okoliš
– upravno tijelo za zahvate za koje provodi postupak glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu i za zahvate za koje tijelo područne (regionalne) samouprave nadležno za poslove zaštite okoliša provodi postupak procjene utjecaja na okoliš.
Članak 2.
Članak 143. mijenja se i glasi:
»Za zahvate na zaštićenom području za koje je sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje potrebno ishoditi akt za građenje, osim za zahvate iz članka 23. ovoga Zakona, uvjete zaštite prirode utvrđuje i potvrdu izdaje:
– Ministarstvo za zahvate na području posebnog rezervata i za zahvate na području nacionalnog parka ili parka prirode kojima je nositelj javna ustanova za upravljanje nacionalnim parkom ili parkom prirode,
– javna ustanova za upravljanje nacionalnim parkom ili parkom prirode za zahvate koji se izvode na području nacionalnog parka ili parka prirode, a kojima nije nositelj javna ustanova,
– upravno tijelo za zahvate koji se izvode na području regionalnog parka, spomenika prirode, značajnog krajobraza, park-šume i spomenika parkovne arhitekture.«
ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 3.
Ovaj Zakon objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu osmoga dana od dana objave.
O B R A Z L O Ž E N J E
Uz članak 1.
Ovim člankom ukida se obveza ishođenja uvjeta zaštite prirode za zahvate za koje je proveden postupak prethodne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu. Također, propisana je obveza izdavanja potvrde, ali samo za zahvate za koje je sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje potrebno ishoditi akt za građenje, a za koje se provodi postupak procjene utjecaja na okoliš i/ili postupak glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu i/ili postupak utvrđivanja prevladavajućeg javnog interesa i odobrenja zahvata uz kompenzacijske uvjete.
Uz članak 2.
Ovim člankom jasno se izdvajaju zahvati u zaštićenom području od zahvata iz članka 1. ovoga Zakona zbog usklađivanja i preciznije se utvrđuje nadležnost utvrđivanja uvjeta zaštite prirode i izdavanja potvrde.
Uz članak 3.
Završnom odredbom određuje se stupanje na snagu Zakona osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 23.
Za zahvate za koje je sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje potrebno ishoditi akt za građenje, uvjete zaštite prirode utvrđuje i potvrdu izdaje:
– Ministarstvo za zahvate iz članka 29. stavka 1. ovoga Zakona,
– upravno tijelo za zahvate iz članka 29. stavka 2. ovoga Zakona.
Članak 143.
Utvrđivanje uvjeta zaštite prirode te izdavanje potvrda i drugih akata za građenje sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje provodi:
– Ministarstvo za zahvate na području posebnog rezervata i za zahvate iz članka 29. stavka 1. ovoga Zakona koji se izvode na području nacionalnog parka i/ili parka prirode te za zahvate kojima je nositelj javna ustanova za upravljanje nacionalnim parkom ili parkom prirode,
– javna ustanova za upravljanje nacionalnim parkom ili parkom prirode za zahvate koji se izvode na području nacionalnog parka ili parka prirode osim za zahvate iz podstavka 1. ovoga stavka,
– upravno tijelo za zahvate koji se izvode na području spomenika prirode, regionalnog parka, značajnog krajobraza, park-šume i spomenika parkovne arhitekture.
Nacrt
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA
ZAKONA O ZAŠTITI PRIRODE, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Zagreb, listopad 2019.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA ZAŠTITI PRIRODE
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 - pročišćeni tekst i 5/14 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
a) Ocjena stanja
Zakonom o zaštiti prirode (Narodne novine, br. 80/13, 15/18 i 14/19) propisano je ishođenje uvjeta zaštite prirode i izdavanje potvrda za zahvate za koje je sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje potrebno ishoditi akt za građenje. Slijedom navedenog proizlaze obveze gospodarskih subjekata da Ministarstvu zaštite okoliša i energetike dostavljaju zahtjeve za ishođenjem navedenih uvjeta i potvrda, zajedno s glavnim projektom ili idejnim projektom zahvata. Članak 23. Zakona o zaštiti prirode odnosi se na sve zahvate, a članak 143. samo na zahvate unutar zaštićenih područja.
Akcijski plan za administrativno rasterećenje gospodarstva 2019. Vlade Republike Hrvatske vezan je uz provedbu preporuke Vijeća Europske unije u okviru Europskog semestra i njime se ispunjava jedna od obveza iz Nacionalnog programa reformi 2019. godine.
Temeljem ankete koja je provedena u ljeto 2018. godine među gospodarskim subjektima utvrđeni su troškovi koje gospodarski subjekti imaju glede: izrade zahtjeva, vremena pripreme dokumentacije i zahtjeva, slanja projekata i zahtjeva, umnažanja dokumentacije, troškova vanjskog subjekta koji obavlja te poslove za gospodarskog subjekta i dr. Na osnovu dobivenih rezultata i godišnjeg broja predmeta (utvrđivanja uvjeta zaštite prirode i izdavanja potvrde), utvrđeni su prosječni troškovi gospodarskog subjekta po jednom zahtjevu prema Ministarstvu zaštite okoliša i energetike ili upravnom tijelu županije nadležnom za poslove zaštite prirode.
Ovim izmjenama zakona predlaže se značajno smanjenje broja zahtjeva gospodarskih subjekata za ispunjenjem navedene obveze iz Zakona o zaštiti prirode.
Naime, budući da svi zahvati koji mogu imati značajan negativan utjecaj na ciljeve očuvanja i cjelovitost područja ekološke mreže prolaze postupak prethodne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu, za većinu tih zahvata, tj. za one zahvate koji su u postupku prethodne ocjene ocijenjeni prihvatljivima za ekološku mrežu, izmjenom članka 23. ukinula bi se obveza utvrđivanja uvjeta zaštite prirode. Istodobno, obveza izdavanja potvrde ostala bi također samo za manji dio zahvata, tj. samo za zahvate koji prolaze postupak procjene utjecaja na okoliš i/ili postupak glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu i/ili postupak utvrđivanja prevladavajućeg javnog interesa i odobrenja zahvata uz kompenzacijske uvjete.
Što se tiče zahvata u zaštićenim područjima ostale bi obveze gospodarskih subjekata za ishođenjem uvjeta zaštite prirode i izdavanjem potvrde kao i u važećem zakonu, ali se članak 143. mijenja zbog jasnog odvajanja postupaka za zahvate u zaštićenom području za koje je sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje potrebno ishoditi akt za građenje, a ne radi se o zahvatima za koje Ministarstvo ili tijelo područne (regionalne) samouprave nadležno za poslove zaštite okoliša provodi postupak procjene utjecaja na okoliš i/ili postupak glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu i/ili postupak utvrđivanja prevladavajućeg javnog interesa i odobrenja zahvata uz kompenzacijske uvjete, tj. za koje se izdaje potvrda iz članka 23.
Izmjene navedenih dvaju članaka Zakona o zaštiti prirode radi rasterećenja gospodarstva plod su promišljanja nakon sastanka s gospodarskim subjektima i ispunjavanja ankete s pitanjima o troškovima ispunjavanja zakonskih obveza.
Ukupna ušteda za gospodarske subjekte iznosila bi prema dobivenim rezultatima ankete i broju predmeta oko 647.000 kuna godišnje što predstavlja oko 30 % smanjenja troškova gospodarskih subjekata u svezi ispunjavanja svih administrativnih obveza iz zakonodavstva u području zaštite prirode.
b) Osnovna pitanja koja se uređuju Zakonom
Uzimajući u obzir gore navedeno, izradi Zakona o izmjenama Zakona o zaštiti prirode pristupilo se radi rasterećenja gospodarskih subjekata administrativnih obveza koje proizlaze iz Zakona o zaštiti prirode. Njima se olakšava poslovanje i smanjuju troškovi, a razina zaštite prirode se ne smanjuje budući da je za zahvate osigurana provođenjem postupka prethodne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu, ali i ocjenom prihvatljivosti planskih dokumenata za ekološku mrežu i ugradnjom uvjeta zaštite prirode u planske dokumente.
c) Posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći
Donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o zaštiti prirode ispunit će se obveze iz Akcijskog planova za rasterećenje gospodarstva 2019. i provesti mjera iz Nacionalnog programa reformi 2019., gospodarskim subjektima olakšati poslovanje i smanjiti troškovi, a razina zaštite prirode se neće smanjiti. Ujedno će se i dijelom rasteretiti upravni kapaciteti u Ministarstvu zaštite okoliša i energetike, kao i upravnim tijelima županija nadležnima za poslove zaštite prirode, a smanjit će se i troškovi fizičkih osoba kada su one podnositelji zahtjeva. Također, postiže se veća preglednost i razumljivost zakona zbog nepozivanja, u člancima 23. i 143., na članak 29. Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
III.OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
IV. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno odredbi članaka 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18), predlaže se donošenje ovoga zakona po hitnom postupku s obzirom na to da se radi o osobito opravdanim razlozima.
Osobito opravdan razlog za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku provedba je Akcijskog plana za administrativno rasterećenje gospodarstva 2019. Vlade Republike Hrvatske i Nacionalnog programa reformi 2019. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
ZAKONA O ZAŠTITI PRIRODE
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 1.
U Zakonu o zaštiti prirode (»Narodne novine«, br. 80/13, 15/18 i 14/19), članak 23. mijenja se i glasi:
»Za zahvate za koje je sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje potrebno ishoditi akt za građenje, potvrdu izdaje:
– Ministarstvo za zahvate za koje provodi postupak glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu ili postupak utvrđivanja prevladavajućeg javnog interesa i odobrenja zahvata uz kompenzacijske uvjete te za zahvate za koje središnje tijelo državne uprave nadležno za zaštitu okoliša provodi postupak procjene utjecaja na okoliš
– upravno tijelo za zahvate za koje provodi postupak glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu i za zahvate za koje tijelo područne (regionalne) samouprave nadležno za poslove zaštite okoliša provodi postupak procjene utjecaja na okoliš.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 2.
Članak 143. mijenja se i glasi:
»Za zahvate na zaštićenom području za koje je sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje potrebno ishoditi akt za građenje, osim za zahvate iz članka 23. ovoga Zakona, uvjete zaštite prirode utvrđuje i potvrdu izdaje:
– Ministarstvo za zahvate na području posebnog rezervata i za zahvate na području nacionalnog parka ili parka prirode kojima je nositelj javna ustanova za upravljanje nacionalnim parkom ili parkom prirode,
– javna ustanova za upravljanje nacionalnim parkom ili parkom prirode za zahvate koji se izvode na području nacionalnog parka ili parka prirode, a kojima nije nositelj javna ustanova,
– upravno tijelo za zahvate koji se izvode na području regionalnog parka, spomenika prirode, značajnog krajobraza, park-šume i spomenika parkovne arhitekture.«
ZAVRŠNA ODREDBA
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 3.
Ovaj Zakon objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu osmoga dana od dana objave.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
O B R A Z L O Ž E N J E
Uz članak 1.
Ovim člankom ukida se obveza ishođenja uvjeta zaštite prirode za zahvate za koje je proveden postupak prethodne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu. Također, propisana je obveza izdavanja potvrde, ali samo za zahvate za koje je sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje potrebno ishoditi akt za građenje, a za koje se provodi postupak procjene utjecaja na okoliš i/ili postupak glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu i/ili postupak utvrđivanja prevladavajućeg javnog interesa i odobrenja zahvata uz kompenzacijske uvjete.
Uz članak 2.
Ovim člankom jasno se izdvajaju zahvati u zaštićenom području od zahvata iz članka 1. ovoga Zakona zbog usklađivanja i preciznije se utvrđuje nadležnost utvrđivanja uvjeta zaštite prirode i izdavanja potvrde.
Uz članak 3.
Završnom odredbom određuje se stupanje na snagu Zakona osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 23.
Za zahvate za koje je sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje potrebno ishoditi akt za građenje, uvjete zaštite prirode utvrđuje i potvrdu izdaje:
– Ministarstvo za zahvate iz članka 29. stavka 1. ovoga Zakona,
– upravno tijelo za zahvate iz članka 29. stavka 2. ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 143.
Utvrđivanje uvjeta zaštite prirode te izdavanje potvrda i drugih akata za građenje sukladno posebnim propisima iz područja prostornog uređenja i posebnim propisima iz područja gradnje provodi:
– Ministarstvo za zahvate na području posebnog rezervata i za zahvate iz članka 29. stavka 1. ovoga Zakona koji se izvode na području nacionalnog parka i/ili parka prirode te za zahvate kojima je nositelj javna ustanova za upravljanje nacionalnim parkom ili parkom prirode,
– javna ustanova za upravljanje nacionalnim parkom ili parkom prirode za zahvate koji se izvode na području nacionalnog parka ili parka prirode osim za zahvate iz podstavka 1. ovoga stavka,
– upravno tijelo za zahvate koji se izvode na području spomenika prirode, regionalnog parka, značajnog krajobraza, park-šume i spomenika parkovne arhitekture.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike