Na temelju članka 7. stavka 1. točke a) podtočke 2. i članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“ br. 91/2019), Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 19.3. »Priprema i provedba aktivnosti suradnje LAG-a« – provedba tipa operacije 19.3.2. »Provedba aktivnosti projekta suradnje«
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
__. studeni 2019. godine
Rok za podnošenje
zahtjeva za potporu
od 12:00 sati ___. prosinca 2019. – do 12:00 sati 30. lipnja 2022. godine
Predmet Natječaja
Predmet Natječajadodjela sredstava u skladu s Pravilnikom o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“ br. 91/2019; u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu Podmjere 19.3. »Priprema i provedba aktivnosti suradnje LAG-a« (u daljnjem tekstu: Podmjera 19.3.), tipa operacije 19.3.2. »Provedba aktivnosti projekta suradnje« (u daljnjem tekstu: tip operacije 19.3.2.).
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je dodjela potpore za provedbu međuteritorijalnih i transnacionalnih projekata suradnje LAG-ova
Ciljevi mjere
Razmjena iskustava i primjera dobre prakse, prijenos znanja, poboljšanje kapaciteta LAG-a, promocija inovacija i stvaranje mreža
Korisnici
Korisnici su odabrani LAG-ovi.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava Natječaja
18.000.000,00 kuna
Visina javne potpore
Najviši iznos potpore po projektu suradnje su ukupna dodijeljena sredstva za provedbu Podmjere 19.3. iz Ugovora, ali najviše 100.000 eura po LAG-u.
Najniži iznos potpore po projektu suradnje nije propisan.
Intenzitet javne potpore
Intenzitet potpore po pojedinom projektu suradnje određuje odabrani LAG, a može iznositi najviše do 100% (90% EU i 10% RH) od prihvatljivih troškova, ovisno o ograničenjima navedenima u Programu.
Broj projekata suradnje
Broj projekata suradnje po odabranom LAG-u nije ograničen.
Uvjeti prihvatljivosti
Primjenjivost uvjeta prihvatljivosti korisnika, uvjeta prihvatljivosti partnera, uvjeta prihvatljivosti projekta suradnje, uvjeta prihvatljivosti aktivnosti/troškova, sukladnosti s kriterijima odabira i ostalih uvjeta prihvatljivosti u periodu postupka dodjele potpore, provedbe projekta i petogodišnjem razdoblju nakon konačne isplate navedeni su u Prilogu 14 ovog Natječaja.
Informacije o objavi Natječaja
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa – www.ruralnirazvoj.hr
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
Natječaj je moguće izmijeniti ili ispraviti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja Zahtjeva za potporu, a u skladu s člankom 20. Pravilnika.
Izmjene i/ili ispravak Natječaja objavljuju se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
1.2. Poništenje Natječaja
Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Upravljačkog tijela, može poništiti Natječaj prije izdavanja Odluka o dodjeli sredstava, a sukladno članku 21. Pravilnika. Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
1.3. Pitanja i odgovori
Pitanja u vezi objavljenog Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr, unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
Pitanja se mogu postaviti od objave Natječaja do najkasnije 5 dana prije isteka roka za podnošenje Zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr.
Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, Natječaja, i drugih pozitivnih pravnih propisa.
U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi objavljenog Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike.
U slučaju izmjene ili ispravka Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka Natječaja smatraju se ništetnim, ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom Natječaja.
2. UVJETI PRIHVATLJIVOSTI
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika
Uvjeti prihvatljivosti korisnika navedeni su u Prilogu 14 ovog Natječaja i čine njegov sastavni dio.
U okviru ovog Natječaja, potpora se ne može dodijeliti LAG-ovima koji nisu odabrani (LAG-ovi koji nemaju sklopljen Ugovor) i:
1.u kojima je osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga korisnika pravomoćnom presudom osuđena za kaznena djela navedena u članku 8. stavku 1. Pravilnika
2.koji su u postupku povrata sredstava prethodno dodijeljenih u drugom natječaju iz bilo kojeg javnog izvora (uključujući iz fondova EU-a), za aktivnosti odnosno troškove koji nisu izvršeni osim za neizvršeni zatraženi povrat iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi zbog mogućnosti prijeboja s budućim neizvršenim plaćanjem od strane Agencije za plaćanja u skladu sa člankom 28. Uredbe (EU) 908/2014
Napomena:
Pod pojmom korisnika u smislu ovog Natječaja podrazumijevaju se svi odabrani LAG-ovi koji su partneri u projektu suradnje.
2.2. Isključenje korisnika
Korisnikov zahtjev bit će odbijen, a korisnik isključen iz sudjelovanja u postupku dodjele sredstava u kalendarskoj godini utvrđivanja razloga za isključenje i u sljedećoj kalendarskoj godini u slučaju da se, u razdoblju od podnošenja zahtjeva za potporu pa do isteka pet godina od konačne isplate potpore, utvrdi:
1.dostavljanje lažnih podatka pri dostavi zahtjeva za potporu/promjenu/isplatu i dokumentacije
2.umjetno stvaranje uvjeta (u skladu s člankom 60. Uredbe (EU) br. 1306/2013)
3.sumnja na prijevaru koju je potvrdilo nadležno tijelo.
U slučaju pokretanja upravnih ili sudskih postupaka na nacionalnoj razini u svezi s člankom 5. stavkom 3. Pravilnika, Agencija za plaćanja odbit će Zahtjev za potporu korisnika te isključiti korisnika iz postupka sukladno članku 11. Pravilnika zbog utvrđene sumnje na prijevaru.
2.3. Uvjeti prihvatljivosti partnera
Uvjeti prihvatljivosti partnera navedeni su u Prilogu 14 ovog Natječaja i čine njegov sastavni dio.
Partner odabranom LAG-u u provedbi aktivnosti projekta suradnje može biti:
a)LAG odobren od strane nadležnog tijela za razdoblje 2014. – 2020.
b)lokalno, javno-privatno partnerstvo u ruralnom ili urbanom području koje provodi neki oblik lokalne razvojne strategije u skladu s člankom 44. stavkom 2. Uredbe (EU) br. 1305/2013.
Ako partner djeluje izvan područja Europske unije, mora se nalaziti na ruralnom području.
Napomena:
Glavni partner mora biti LAG odobren od strane nadležnog tijela za razdoblje 2014. – 2020., a u slučaju da niti jedan odabrani LAG nije glavni partner u transnacionalnom projektu suradnje onda se mora imenovati odabrani LAG koji je nacionalni koordinator te osoba (koordinator projekta) koja je zadužena za provedbu i praćenje projekta suradnje.
Ako je riječ o međuteritorijalnom projektu suradnje, glavni partner mora biti odabrani LAG.
2.4. Uvjeti prihvatljivost projekta suradnje
Uvjeti prihvatljivosti projekta suradnje navedeni su u Prilogu 14 ovog Natječaja i čine njegov sastavni dio.
Kako bi bio prihvatljiv, projekt suradnje mora ispunjavati sljedeće uvjete:
a)cilj, tip ili tematsko područje mora biti opisano ili navedeno u odabranoj LRS
b)projektne aktivnosti moraju direktno utjecati na ostvarenje cilja projekta i biti izravno povezane s provedbom međuteritorijalnih i/ili transnacionalnih projekata suradnje
c)moraju sudjelovati najmanje dva (2) partnera
d)mora se provoditi na području najmanje dva (2) partnera koji sudjeluju u provedbi projekta suradnje
e)mora biti sklopljen Sporazum o suradnji između partnera
f)mora biti namijenjen javnoj upotrebi/korištenju (u edukativnom, kulturnom, sportskom, rekreativnom i socijalnom smislu) i dostupan različitim pojedincima i interesnim skupinama
g)projekt ne smije biti profitnog karaktera, odnosno operativni prihodi koji projekt suradnje ostvaruje ne smiju biti veći od operativnih rashoda (opravdani troškovi poslovanja koji uključuju troškove održavanja, energije i osoblja nužnih za normalno funkcioniranje projekta)
h)lokacija ulaganja i vlasništvo nad investicijom moraju biti na području Republike Hrvatske
i)mora imati svu potrebnu dokumentaciju u skladu s propisima kojima se uređuje gradnja, ako je primjenjivo, a građevinska dozvola ili drugi akt kojim se odobrava građenje mora glasiti na korisnika
j)ne smije imati značajan negativni utjecaj na okoliš i/ili ciljeve očuvanja i cjelovitost područja ekološke mreže, odnosno ako je to propisano od strane nadležnog tijela predviđene su korektivne mjere, ako je riječ o građenju
k)korisnik mora biti vlasnik zemljišta/građevine ili isti mora dokazati pravni interes, a sve sukladno Prilogu 1 ovog Natječaja (red br. 12.)
Napomena:
Sporazum o suradnji mora biti na predlošku iz obrasca A. Natječaja ili na predlošku obrasca druge države članice, ako isti nije u suprotnosti s uvjetima prihvatljivosti navedenim u ovom Natječaju.
Ako Sporazum o suradnji nije u skladu s predloškom iz obrasca A. Natječaja i uvjetima prihvatljivosti navedenim u ovom Natječaju, zbog razlike u administrativnim postupcima između država članica, potrebno je dostaviti sadržajno prilagođen Sporazum o suradnji u skladu s predloškom iz obrasca A.
Ako partner u transnacionalnom projektu suradnje nije LAG odobren od strane nadležnog tijela za razdoblje 2014. – 2020., Sporazum o suradnji mora biti na predlošku iz obrasca A. Natječaja.
2.5. Uvjeti prihvatljivost aktivnosti/troškova
Uvjeti prihvatljivosti aktivnosti/troškova suradnje navedeni su u Prilogu 14 ovog Natječaja i čine njegov sastavni dio.
Svi prihvatljivi troškovi projekta moraju biti u skladu s Listom prihvatljivih troškova iz Priloga 4 ovoga Natječaja i odnositi se na troškove koji su izravno povezani s provedbom međuteritorijalnih i/ili transnacionalnih projekata suradnje u skladu s projektnim aktivnostima iz dostavljenog Financijskog plana projekta koji je sastavni dio Sporazuma o suradnji.
Troškovi se mogu sufinancirati jedino LAG-ovima odobrenim od strane nadležnog tijela za razdoblje 2014. – 2020. Ostali partneri moraju sami snositi troškove provedbe projekta suradnje i troškovi za iste nisu prihvatljivi za sufinanciranje unutar Podmjere 19.3.
Tijekom administrativne kontrole se isključuju neprihvatljivi troškovi te se određuje najviši iznos prihvatljivih troškova, kao i iznos potpore za dodjelu.
Svi troškovi moraju biti u skladu s uvjetima prihvatljivosti troškova/aktivnosti. Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti primjenjuju se kumulativno.
Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti su:
povezanost s projektom i nastanak u okviru projekta
da su navedeni u Listi prihvatljivih troškova iz Priloga 4 ovoga Natječaja
dokazivost putem računa ili dokumenata jednake dokazne vrijednosti
usklađenost s pravilima o državnim potporama, kao što je utvrđeno u članku 107. Ugovora o funkcioniranju Europske unije ili pravilima o de minimis potporama, ako je primjenjivo
usklađenost s pravilima javne nabave, ako je primjenjivo
usklađenost s primjenjivim poreznim i socijalnim zakonodavstvom, ako je primjenjivo
usklađenost s odredbama članka 65. stavka 11. Uredbe (EU) br. 1303/2013 koje se odnose na zabranu dvostrukog financiranja iz drugog financijskog instrumenta Europske unije
provedba na području određenom Programom i
usklađenost s pravilima o trajnosti operacija iz članka 71. Uredbe (EU) br. 1303/2013.
Neprihvatljivi troškovisu:
a)porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV), u slučaju da je korisnik obveznik PDV-a te ima pravo na odbitak PDV-a
b)drugi porezi, kamate, tečajne razlike, pristojbe i doprinosi, osim pristojbi kod putovanja i smještaja, troškova javnog bilježnika, državnih biljega, poštarina te javnih davanja na temelju ugovora o radu i/ili ugovora o djelu ili autorskog ugovora vezanih za provedbu projekta suradnje
c)rabljena mehanizacija, strojevi i oprema
d)vozila
e)svi troškovi održavanja/zamjene i amortizacije, neovisno o kakvoj se imovini radi
f)nepredviđeni radovi u gradnji i ostali nepredviđeni troškovi
g)troškovi vezani uz ugovor o leasingu, kao što su marža davatelja leasinga, troškovi refinanciranja kamata i amortizacija
h)troškovi jamstva i slične naknade
i)novčane kazne, financijske kazne te troškovi parničnog i upravnog postupka
j)troškovi nastali prije podnošenja Zahtjeva za potporu, osim općih troškova i kupnje zemljišta koji su prihvatljivi najranije od 1. siječnja 2014. godine
k)troškovi pripreme i podnošenja Zahtjeva za isplatu
l)stipendije i nagrade
m)troškovi pretplate na časopise i magazine
n)plaćanje gotovim novcem
o)troškovi vlastitog rada
p)troškovi edukacije i osposobljavanja koji nisu izravno vezani uz provedbu projekta suradnje
q)troškovi izrade studija, analiza, mišljenja, strategija i sličnih dokumenata koji nisu izravno vezani uz provedbu projekta suradnje i
r)plaće i naknade, osim za stručnjake koji su uključeni u projekt suradnje.
Korisnik u Financijskom planu projekta (Obrazac B. Natječaja) navodi procijenjeni iznos troškova koji je potreban za provedbu planirane aktivnosti, ali uz obveznu dokumentacijom (troškovnici, predugovori, ugovori, preliminarne ponude, predračuni, istraživanje tržišta putem web stranica i sl.) s kojim dokazuje procijenjeni traženi iznos potpore, dok dokumentaciju o provedenom postupku nabave dostavlja prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu.
Mogućnost planiranja projektnih aktivnosti:
1. slučaj – zajedničko planiranje aktivnosti
U slučaju da korisnik nema financijskih mogućnosti za provedbu određene aktivnosti unutar Podmjere 19.3. ili ako bi provedba samostalnog financiranja aktivnosti (slučaj 2.) bila protivna načelima nabave, dopušteno je da financijski trošak takve aktivnosti bude raspodijeljen na više korisnika
Primjer 1:
Izgradnja pčelinjaka za potrebe edukacije pčelara
Ukupni trošak aktivnosti = 600.000,00 kn
Alokacija po korisniku za projekte suradnje = 200.000,00 kn
4 ili više korisnika se udružuju i mogu realizirati projektnu aktivnost (npr. udio u financiranju = 25% svaki korisnik ili 50% korisnik 1, 25% korisnik 2, 15% korisnik 3 i 10% korisnik 4)
Primjer 2:
Nabava mobilnih štandova radi promicanja poljoprivrednih proizvođača
Ukupni trošak aktivnosti = 210.000,00 kn
Više LAG-ova nabavlja mobilne štandove za svoje područje:
Partner 1 = 30 štandova = 90.000,00 kn
Partner 2 = 20 štandova = 60.000,00 kn
Partner 3 = 20 štandova = 60.000,00 kn
Jedan postupak nabave/više partnera (naručitelja)/više izdanih računa za svakog naručitelja u vrijednosti isporučene robe
U svim ostalim slučajevima, svaki korisnik provodi aktivnost koja mu je namijenjena u projektu i financijski snosi trošak takve aktivnosti (slučaj 2.).
2. slučaj – samostalno planiranje aktivnosti
Primjer 1:
Izrada web stranice za potrebe projekta suradnje
Ukupni iznos aktivnosti = 20.000,00 kn
Korisnik 1 provodi navedenu aktivnost i financijski snosi trošak iste
Primjer 2:
Izrada informativno-promidžbenog materijala
Ukupni iznos aktivnosti = 30.000,00 kn
Korisnik 2 provodi navedenu aktivnost i financijski snosi trošak iste (njegov udio u ukupnom projektu).
Neovisno o slučaju 1. i 2. isto mora biti jasno planirano u obrascu B. Financijski plan projekta.
Napomena:
Postoje tri metode prikazivanja putnih troškova (isključujući dnevnice) kod provedbe projekata suradnje koji nastaju uzajamnim posjećivanjima partnera koji ne pripadaju istim područjima:
partneri mogu dogovoriti da svaki partner pojedinačno snosi putne troškove
partneri mogu dogovoriti da partner kod kojeg se putuje snosi putne troškove za sve partnere zajedno i
partneri mogu dogovoriti da se putni troškovi smatraju zajedničkim troškovima i sudjeluju u istima u skladu s dogovorom kao za sve zajedničke troškove.
Bilo koja od metoda koju partneri izaberu mora biti jasno naznačena u Sporazumu o suradnji. Ako partneri odstupe od dogovorene metode u Sporazumu o suradnji, troškovi će se smatrati neprihvatljivima.
3. POSTUPAK DODJELE POTPORE
3.1. Faze u postupku dodjele potpore
Postupak dodjele potpore provodi Agencija za plaćanja na temelju ovoga Natječaja.
Postupak dodjele potpore započinje podnošenjem i zaprimanjem Zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava izdavanjem Odluke o dodjeli sredstava, odnosno Odluke o odbijanju. Agencija za plaćanja će završiti postupak dodjele potpore u roku od 120 dana od dana podnošenja Zahtjeva za potporu. U rok od 120 dana ne uračunava se vrijeme potrebno za dopunu i/ili obrazloženje Zahtjeva za potporu.
Postupak odobrenja projekta suradnje sastoji se od sljedećih faza:
1.faza: Podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
2.faza: Administrativna kontrola Zahtjeva za potporu
3.faza: Izdavanje Odluke o dodjeli sredstava ili Odluke o odbijanju.
3.2. Podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
Korisnik podnosi Zahtjev za potporu na temelju ovoga Natječaja, koristeći obrasce i priloge koji su sastavni dio Natječaja. Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u Zahtjevu za potporu propisana je u Prilogu 1 ovoga Natječaja.
Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja Zahtjeva za potporu, korisnik popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom jeziku ili prevedena na hrvatski jezik i ovjerena od sudskog tumača i latiničnom pismu, izuzev službeno prevedenih obrazaca na engleski jezik od strane Agencije za plaćanja i dokumentacije u slučaju postupka nabave.
Nakon popunjavanja Zahtjeva za potporu u AGRONET-u, korisniku se generira „Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu“ (u daljnjem tekstu: Potvrda o podnošenju). Korisnik je obvezan Potvrdu o podnošenju ispisati i potpisati te ju dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno do propisanog roka, na adresu i način kako je propisano u Prilogu 1 (red br. 1.) Natječaja.
Vrijeme podnošenja Zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
Napomena:
Korisnik koji podnosi Zahtjev za potporu, ali i ostale zahtjeve (Zahtjev za promjenu/isplatu/odustajanje) u ime i za račun svih partnera odabranih LAG-ova je glavni partner ili nacionalni koordinator (kada odabrani LAG nije glavni partner u transnacionalnom projektu suradnje).
Zahtjevi za potporu obrađuju se prema redoslijedu zaprimanja. Nakon podnošenja Zahtjeva za potporu korisnik ne može na vlastitu inicijativu mijenjati i/ili dopunjavatiZahtjev za potporu.
Za nepravovremeno podnesene Zahtjeve za potporu, Agencija za plaćanja će izdati Odluku o odbijanju.
3.3. Administrativna kontrola Zahtjeva za potporu
U ovoj fazi postupka dodjele potpore, Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu Zahtjeva za potporu i dokumentacije podnesene uz Zahtjev za potporu.
Administrativna kontrola Zahtjeva za potporu uključuje sljedeće provjere:
a.prihvatljivosti korisnika i partnera sukladno poglavlju 2.1., 2.2. i 2.3 ovog Natječaja
b.prihvatljivosti projekta suradnje sukladno poglavlju 2.4. ovog Natječaja
c.prihvatljivosti aktivnosti/troškova sukladno poglavlju 2.5. ovog Natječaja
d.sukladnosti s kriterijima odabira sukladno prilogu 15 ovog Natječaja
Dokumentacija koja služi za izračun potpore iskazana u eurima obavljat će se prema zadnjem tečaju koji je Europska središnja banka odredila prije 1. siječnja godine u kojoj se donosi Odluka o dodjeli sredstava.
Postupak rangiranja se ne provodi jer su korisnicima sredstva dodijeljena Ugovorom te broj bodova ne može utjecati na poziciju na rang listi, niti na iznos potpore.
Administrativnom kontrolom Zahtjeva za potporu korisniku se mogu dodijeliti veći broj bodova od traženog po pojedinom kriteriju odabira.
U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima od navedenog u Zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjene broja bodova te će razloge obrazložiti u odluci.
Projekt mora ostvariti minimalan broj bodova (prag prolaznosti) u skladu s kriterijima odabira iz priloga 15 ovoga Natječaja.
3.4. Izdavanje Odluke o dodjeli sredstava ili Odluke o odbijanju
Agencija za plaćanja će nakon završene administrativne kontrole Zahtjeva za potporu donijeti sljedeće odluke:
a)Odluku o dodjeli sredstava ili
b)Odluku o odbijanju.
Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o dodjeli sredstava za sve pravovaljane, potpune i pozitivne Zahtjeve za potporu, ako se administrativna kontrola Zahtjeva za potporu pokaže pozitivnom, odnosno ako Zahtjev za potporu ispunjava uvjete i kriterije propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
U Odluci o dodjeli sredstava navodi se naziv i procijenjeni iznos projekta suradnje, razdioba aktivnosti/troškova po partnerima i njihov iznos, maksimalni odobreni iznos potpore po partnerima, iznos i razlozi umanjenja potpore, prava i obveze glavnog partnera/partnera, postupovne odredbe prilikom provedbe projekta suradnje, kontrole na terenu, isplate i povrata sredstava te uputa o pravnom lijeku.
U slučaju da prigovor na Odluku o dodjeli sredstava bude riješen u prilog korisnika, Agencija za plaćanja izdaje Odluku o izmjeni Odluke o dodjeli sredstava.
Agencija za plaćanja će odgovarajućom odlukom i/ili aktom ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata u slučaju administrativne pogreške utvrđene prilikom administrativne kontrole .
Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o odbijanju za sve Zahtjeve za potporu za koje je odrađena administrativna kontrola u slučaju neispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem. U Odluci o odbijanju navode se i obrazlažu razlozi odbijanja te uputa o pravnom lijeku.
3.5. Odustajanje od projekta suradnje
U slučaju podnošenja Zahtjeva za odustajanje, Agencija za plaćanja smatrati će da je korisnik odustao od Zahtjeva za potporu.
Korisnik može putem AGRONET-a podnijeti Zahtjev za odustajanje na temelju kojeg odustaje od Zahtjeva za potporu u bilo kojoj fazi postupka dodjele potpore. Po popunjavanju navedenog zahtjeva, korisniku se generira Potvrda o podnošenju Zahtjeva za odustajanje. Korisnik je obvezan navedenu Potvrdu ispisati i potpisati te je dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja na adresu na koju je podnio Zahtjev za potporu.
U slučaju da korisnik podnese Zahtjev za odustajanje tijekom administrativne kontrole Zahtjeva za potporu, odnosno prije donošenja Odluke o dodjeli sredstava, Agencija za plaćanja će prekinuti sve aktivnosti u vezi Zahtjeva za potporu te korisniku izdati Potvrdu o odustajanju.
Ako nakon donošenja Odluke o dodjeli sredstava korisnik odustane od Zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja će korisniku izdati Potvrdu o odustajanju te Izjavu o poništenju obveze.
U slučaju podnošenja Zahtjeva za odustajanje nakon isplate sredstava, korisniku će biti izdana Izjava o poništenju obveze te Odluka o povratu sredstava.
Agencija za plaćanja ima pravo raskinuti sklopljeni Ugovor ako odabrani LAG ne vrati sredstva sukladno Odluci o povratu sredstava.
4. POSTUPAK PROVEDBE PROJEKTA SURADNJE
4.1. Postupak nabave
Postupci nabave za neobveznike javne nabave te obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu provode se u skladu s točkom A. ovog Poglavlja.
Postupci javne nabave roba, radova i usluga provode se u skladu s propisima kojima se uređuje postupak javne nabave.
Korisnici mogu započeti postupak nabave od dana objave ovog Natječaja i dostaviti dokumentaciju o provedenoj nabavi navedenu u Prilogu 3 ovoga Natječaja prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu.
Sukob interesa za obveznike javne nabave definiran je Zakonom o javnoj nabavi, a sukobom interesa za neobveznike javne nabave i obveznike javne nabave kada provode javnu nabavu ispod pragova primjene propisa koji uređuju javnu nabavu smatra se kada korisnik ili predstavnik korisnika koji je uključen u provedbu postupka nabave ili može utjecati na ishod tog postupka ima izravno ili neizravno, financijski, gospodarski ili bilo koji drugi osobni interes koji bi se mogao smatrati štetnim za njegovu nepristranost i neovisnost u okviru postupka nabave.
A. Postupak nabave za neobveznike javne nabave te obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu
Da bi trošak bio prihvatljiv mora biti razuman, opravdan, izravno povezan s aktivnostima koje se provode tijekom provedbe projekta te mora udovoljavati zahtjevima dobrog financijskog upravljanja, osobito u pogledu ekonomičnosti i učinkovitosti.
Financijsko upravljanje predstavlja usmjeravanje i kontroliranje financijskih učinaka poslovanja radi ostvarenja poslovnih ciljeva, koristeći pri tome sredstva na pravilan, etičan, ekonomičan, djelotvoran i učinkovit način.
Učinkovitost je najbolji omjer između rezultata i sredstava korištenih za njihovo ostvarenje.
Ekonomičnost je smanjenje troškova resursa koji se koriste u obavljanju neke aktivnosti na najmanju mjeru, uz osiguranje primjerene kvalitete.
Djelotvornost podrazumijeva razinu ostvarivanja ciljeva, odnosno omjer između planiranog i ostvarenog učinka neke aktivnost.
Korisnici su obvezni poštovati načelo transparentnosti, načelo zabrane diskriminacije, načelo jednakog tretmana i načelo tržišnog natjecanja.
Postupak nabave za radove, robe i usluge mora biti popraćen valjanim ponudama od najmanje tri (3) međusobno neovisna ponuditelja (vlasništvo, povezanost, veza kroz fizičke osobe kako je opisano u Napomeni ovoga poglavlja), osim:
za troškove kod kojih postoje limiti iz Priloga 4 ovoga Natječaja (tablica 1.)
za vrste troškova koje propisuje država ili lokalna zajednica (npr. pristojbe, cestarina, naknada za parkiranje)
za troškove za koje postoji samo jedan ponuđač na tržištu, gdje korisnik dostavlja jednu ponudu/račun.
Za troškove kod kojih postoje limiti iz Priloga 4 ovoga Natječaja (tablica 1.) Korisnik dostavlja jednu ponudu/račun.
Za troškove kod kojih ne postoje limiti iz Priloga 4 ovoga Natječaja (tablica 1.) potrebno je prikupiti najmanje tri ponude koje udovoljavaju svim stavkama specifikacije nabave i odabrati cjenovno najjeftiniju ponudu. Korisnik je obvezan poslati potencijalnim ponuditeljima istu specifikaciju troška. Ako ponuda ne ispunjava sve zahtjeve iz specifikacije nabave ili ako nije odabrana cjenovno najjeftinija ponuda, trošak neće biti odobren.
Za troškove kod kojih ne postoje limiti iz Priloga 4 ovoga Natječaja, a za koje nije moguće prikupiti tri (3) ponude, Korisnik mora dostaviti valjano obrazloženje uz dokumentaciju istrage da ne postoji na tržištu.
Korisnik je obvezan provesti postupak nabave i dostaviti dokumentaciju o provedenoj nabavi navedenu u Prilogu 3 ovoga Natječaja prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu.
Napomena:
Sukob interesa između korisnika i gospodarskog subjekta (ponuditelj, član zajednice i podugovaratelj) obuhvaća situacije kada predstavnici korisnika ili pružatelja usluga nabave koji djeluje u ime korisnika, koji su uključeni u provedbu postupka nabave ili mogu utjecati na ishod tog postupka, imaju, izravno ili neizravno, financijski, gospodarski ili bilo koji drugi osobni interes koji bi se mogao smatrati štetnim za njihovu nepristranost i neovisnost u okviru postupka, a osobito u sljedećim situacijama:
1. ako predstavnik korisnika istodobno obavlja upravljačke poslove u gospodarskom subjektu, ili
2. ako je predstavnik korisnika vlasnik poslovnog udjela, dionica odnosno drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno u kapitalu toga gospodarskog subjekta s više od 0,5 %.
Navedene točke 1. i 2. podrazumijevaju i povezane osobe, odnosno srodnike po krvi u pravoj liniji ili u pobočnoj liniji do četvrtog stupnja, srodnike po tazbini do drugog stupnja, bračnog ili izvanbračnog druga, bez obzira na to je li brak prestao, te posvojitelje i posvojenike.
Predstavnikom korisnika smatra se:
1. čelnik te član upravnog, upravljačkog i nadzornog tijela korisnika
2. član stručnog povjerenstva za javnu nabavu
3. druga osoba koja je uključena u provedbu ili koja može utjecati na odlučivanje naručitelja u postupku javne nabave i
4. sve gore navedene osobe pod točkama 1., 2. i 3. kod pružatelja usluga nabave koji djeluju u ime korisnika
Agencija za plaćanja može provjeriti cijene u dostavljenim ponudama na način da ih uspoređuje s referentnim cijenama.
Utvrdi li se neopravdano odstupanje cijena iz dostavljenih ponuda od referentnih cijena i cijena iz drugih dostupnih izvora, Agencija za plaćanja može umanjiti iznos potpore u skladu s referentnom vrijednosti.
Agencija za plaćanja nije nadležna za eventualne sporove između korisnika i ponuditelja.
Tijekom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja može zatražiti izvode o vlasničkoj strukturi ponuditelja ukoliko se radi o ponuditelju iz inozemstva. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je u obvezi dostaviti važeći dokument koji dokazuje vlasničku strukturu, ne stariji od šest (6) mjeseci na dan dostave.
Tijekom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja može zatražiti izvode o vlasničkoj i/ili upravljačkoj strukturi korisnika i poduzetnika koji su u partnerskom i/ili povezanom odnosu s korisnikom. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je u obvezi dostaviti traženi dokument.
Ako je ponuditelj roba, radova i usluga iz inozemstva, ponude i izvodi o vlasničkoj strukturi ponuditelja mogu biti na hrvatskom ili drugom stranom jeziku. Ako je korisnik prikupio ponude i izvode o vlasničkoj strukturi na drugom stranom jeziku, korisnik mora priložiti i ovjereni prijevod sudskog tumača navedenih dokumenata na hrvatski jezik (osim u slučaju kada su ponude na engleskom jeziku).
Ako je potrebno tražiti dodatna obrazloženja vezano uz provedeni postupak nabave ili ako je potrebno ponoviti postupak nabave, Agencija za plaćanja će korisniku dostaviti Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje putem elektroničke pošte kako je propisano u poglavlju 5.3. ovoga Natječaja.
Za nepravovremene ili nepotpune/nejasne/netočne odgovore korisnika temeljem Zahtjeva za D/O, Agencija za plaćanja će postupiti sukladno poglavlju 5.3. ovoga Natječaja ili u primjenjivim slučajevima izdaje Odluku o odbijanju te Izjavu o poništenju obveze.
U slučaju da se prilikom kontrole dokumentacije utvrdi da korisnik nije poštivao pravila propisana ovim Poglavljem Agencija za plaćanja može primijeniti financijske ispravke sukladno Prilogu 12 ovoga Natječaja, a u skladu sa Smjernicama za utvrđivanje financijskih ispravaka koje se primjenjuju na temelju Odluke Europske komisije C(2019) 3452 od 14.5.2019. o utvrđivanju smjernica za određivanje financijskih ispravaka.
NATJEČAJ
za provedbu podmjere 19.3. »Priprema i provedba aktivnosti suradnje LAG-a« – provedba tipa operacije 19.3.2. »Provedba aktivnosti projekta suradnje«
SADRŽAJ
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
1.2. Poništenje Natječaja
1.3. Pitanja i odgovori
2. UVJETI PRIHVATLJIVOSTI
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika
2.2. Isključenje korisnika
2.3. Uvjeti p r ihvatljivosti partnera
2.4. Uvjeti prihvatljivost projekta suradnje
2.5. Uvjeti prihvatljivost aktivnosti/troškova
3. POSTUPAK DODJELE POTPORE
3.1. Faze u postupku dodjele potpore
3.2. Podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
3.3. Administrativna kontrola Zahtjeva za potporu
3.4. Izdavanje Odluke o dodjeli sredstava ili Odluke o odbijanju
3.5. Odustajanje od projekta suradnje
4. POSTUPAK PROVEDBE PROJEKTA SURADNJE
4.1. Postupak nabave
4.2. Promjene u projektu suradnje
4.3. Faze u postupku isplate sredstava
4.4. Podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za isplatu
4.5. Administrativna obrada Zahtjeva za isplatu
4.6. Izdavanje Odluke o isplati/Odluke o odbijanju Zahtjeva za isplatu
4.7. Zahtjevi za korisnike i održivost rezultata projekta suradnje
4.8. Kontrola na terenu
4.9. Povrat sredstava
5. ADMINISTRATIVNE INFORMACIJE
5.1. Izjavljivanje prigovora
5.2. Dostava akata
5.3. Dostava dopune i/ili obrazloženja Zahtjeva za potporu/promjenu/isplatu
5.4. Računanje rokova
5.5. Informiranje i vidljivost
6. PRAVNA OSNOVA I ZAŠTITA FINANCIJSKIH INTERSA I PODATAKA
6.1. Pravna osnova
6.2. Pojmovnik
6.3. Zaštita financijskih interesa
6.4. Zaštita podataka
7. OBRASCI I PRILOZI
KLASA:
URBROJ:
Na temelju članka 7. stavka 1. točke a) podtočke 2. i članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“ br. 91/2019), Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 19.3. »Priprema i provedba aktivnosti suradnje LAG-a« – provedba tipa operacije 19.3.2. »Provedba aktivnosti projekta suradnje«
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
__. studeni 2019. godine
Rok za podnošenje
zahtjeva za potporu
od 12:00 sati ___. prosinca 2019. – do 12:00 sati 30. lipnja 2022. godine
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja dodjela sredstava u skladu s Pravilnikom o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“ br. 91/2019; u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu Podmjere 19.3. »Priprema i provedba aktivnosti suradnje LAG-a« (u daljnjem tekstu: Podmjera 19.3.) , tipa operacije 19.3.2. »Provedba aktivnosti projekta suradnje« (u daljnjem tekstu: tip operacije 19.3.2.).
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je dodjela potpore za provedbu međuteritorijalnih i transnacionalnih projekata suradnje LAG-ova
Ciljevi mjere
Razmjena iskustava i primjera dobre prakse, prijenos znanja, poboljšanje kapaciteta LAG-a, promocija inovacija i stvaranje mreža
Korisnici
Korisnici su odabrani LAG-ovi.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava Natječaja
18.000.000,00 kuna
Visina javne potpore
Najviši iznos potpore po projektu suradnje su ukupna dodijeljena sredstva za provedbu Podmjere 19.3. iz Ugovora, ali najviše 100.000 eura po LAG-u.
Najniži iznos potpore po projektu suradnje nije propisan.
Intenzitet javne potpore
Intenzitet potpore po pojedinom projektu suradnje određuje odabrani LAG, a može iznositi najviše do 100% (90% EU i 10% RH) od prihvatljivih troškova, ovisno o ograničenjima navedenima u Programu.
Broj projekata suradnje
Broj projekata suradnje po odabranom LAG-u nije ograničen.
Uvjeti prihvatljivosti
Primjenjivost uvjeta prihvatljivosti korisnika, uvjeta prihvatljivosti partnera, uvjeta prihvatljivosti projekta suradnje, uvjeta prihvatljivosti aktivnosti/troškova, sukladnosti s kriterijima odabira i ostalih uvjeta prihvatljivosti u periodu postupka dodjele potpore, provedbe projekta i petogodišnjem razdoblju nakon konačne isplate navedeni su u Prilogu 14 ovog Natječaja.
Informacije o objavi Natječaja
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa – www.ruralnirazvoj.hr
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
Natječaj je moguće izmijeniti ili ispraviti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja Zahtjeva za potporu, a u skladu s člankom 20. Pravilnika.
Izmjene i/ili ispravak Natječaja objavljuju se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.2. Poništenje Natječaja
Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Upravljačkog tijela, može poništiti Natječaj prije izdavanja Odluka o dodjeli sredstava, a sukladno članku 21. Pravilnika. Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.3. Pitanja i odgovori
Pitanja u vezi objavljenog Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr, unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
Pitanja se mogu postaviti od objave Natječaja do najkasnije 5 dana prije isteka roka za podnošenje Zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr .
Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, Natječaja, i drugih pozitivnih pravnih propisa.
U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi objavljenog Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike.
U slučaju izmjene ili ispravka Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka Natječaja smatraju se ništetnim, ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2. UVJETI PRIHVATLJIVOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika
Uvjeti prihvatljivosti korisnika navedeni su u Prilogu 14 ovog Natječaja i čine njegov sastavni dio.
U okviru ovog Natječaja, potpora se ne može dodijeliti LAG-ovima koji nisu odabrani (LAG-ovi koji nemaju sklopljen Ugovor) i:
1. u kojima je osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga korisnika pravomoćnom presudom osuđena za kaznena djela navedena u članku 8. stavku 1. Pravilnika
2. koji su u postupku povrata sredstava prethodno dodijeljenih u drugom natječaju iz bilo kojeg javnog izvora (uključujući iz fondova EU-a), za aktivnosti odnosno troškove koji nisu izvršeni osim za neizvršeni zatraženi povrat iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi zbog mogućnosti prijeboja s budućim neizvršenim plaćanjem od strane Agencije za plaćanja u skladu sa člankom 28. Uredbe (EU) 908/2014
Napomena:
Pod pojmom korisnika u smislu ovog Natječaja podrazumijevaju se svi odabrani LAG-ovi koji su partneri u projektu suradnje.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2. Isključenje korisnika
Korisnikov zahtjev bit će odbijen, a korisnik isključen iz sudjelovanja u postupku dodjele sredstava u kalendarskoj godini utvrđivanja razloga za isključenje i u sljedećoj kalendarskoj godini u slučaju da se, u razdoblju od podnošenja zahtjeva za potporu pa do isteka pet godina od konačne isplate potpore , utvrdi:
1. dostavljanje lažnih podatka pri dostavi zahtjeva za potporu/promjenu/isplatu i dokumentacije
2. umjetno stvaranje uvjeta (u skladu s člankom 60. Uredbe (EU) br. 1306/2013)
3. sumnja na prijevaru koju je potvrdilo nadležno tijelo.
U slučaju pokretanja upravnih ili sudskih postupaka na nacionalnoj razini u svezi s člankom 5. stavkom 3. Pravilnika, Agencija za plaćanja odbit će Zahtjev za potporu korisnika te isključiti korisnika iz postupka sukladno članku 11. Pravilnika zbog utvrđene sumnje na prijevaru.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.3. Uvjeti prihvatljivost i partnera
Uvjeti prihvatljivosti partnera navedeni su u Prilogu 14 ovog Natječaja i čine njegov sastavni dio.
Partner odabranom LAG-u u provedbi aktivnosti projekta suradnje može biti:
a) LAG odobren od strane nadležnog tijela za razdoblje 2014. – 2020.
b) lokalno, javno-privatno partnerstvo u ruralnom ili urbanom području koje provodi neki oblik lokalne razvojne strategije u skladu s člankom 44. stavkom 2. Uredbe (EU) br. 1305/2013.
Ako partner djeluje izvan područja Europske unije, mora se nalaziti na ruralnom području.
Napomena:
Glavni partner mora biti LAG odobren od strane nadležnog tijela za razdoblje 2014. – 2020., a u slučaju da niti jedan odabrani LAG nije glavni partner u transnacionalnom projektu suradnje onda se mora imenovati odabrani LAG koji je nacionalni koordinator te osoba (koordinator projekta) koja je zadužena za provedbu i praćenje projekta suradnje.
Ako je riječ o međuteritorijalnom projektu suradnje, glavni partner mora biti odabrani LAG.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.4. Uvjeti prihvatljivost projekta suradnje
Uvjeti prihvatljivosti projekta suradnje navedeni su u Prilogu 14 ovog Natječaja i čine njegov sastavni dio.
Kako bi bio prihvatljiv, projekt suradnje mora ispunjavati sljedeće uvjete:
a) cilj, tip ili tematsko područje mora biti opisano ili navedeno u odabranoj LRS
b) projektne aktivnosti moraju direktno utjecati na ostvarenje cilja projekta i biti izravno povezane s provedbom međuteritorijalnih i/ili transnacionalnih projekata suradnje
c) moraju sudjelovati najmanje dva (2) partnera
d) mora se provoditi na području najmanje dva (2) partnera koji sudjeluju u provedbi projekta suradnje
e) mora biti sklopljen Sporazum o suradnji između partnera
f) mora biti namijenjen javnoj upotrebi/korištenju (u edukativnom, kulturnom, sportskom, rekreativnom i socijalnom smislu) i dostupan različitim pojedincima i interesnim skupinama
g) projekt ne smije biti profitnog karaktera, odnosno operativni prihodi koji projekt suradnje ostvaruje ne smiju biti veći od operativnih rashoda (opravdani troškovi poslovanja koji uključuju troškove održavanja, energije i osoblja nužnih za normalno funkcioniranje projekta)
h) lokacija ulaganja i vlasništvo nad investicijom moraju biti na području Republike Hrvatske
i) mora imati svu potrebnu dokumentaciju u skladu s propisima kojima se uređuje gradnja, ako je primjenjivo, a građevinska dozvola ili drugi akt kojim se odobrava građenje mora glasiti na korisnika
j) ne smije imati značajan negativni utjecaj na okoliš i/ili ciljeve očuvanja i cjelovitost područja ekološke mreže, odnosno ako je to propisano od strane nadležnog tijela predviđene su korektivne mjere, ako je riječ o građenju
k) korisnik mora biti vlasnik zemljišta/građevine ili isti mora dokazati pravni interes, a sve sukladno Prilogu 1 ovog Natječaja (red br. 12.)
Napomena:
Sporazum o suradnji mora biti na predlošku iz obrasca A. Natječaja ili na predlošku obrasca druge države članice, ako isti nije u suprotnosti s uvjetima prihvatljivosti navedenim u ovom Natječaju.
Ako Sporazum o suradnji nije u skladu s predloškom iz obrasca A. Natječaja i uvjetima prihvatljivosti navedenim u ovom Natječaju, zbog razlike u administrativnim postupcima između država članica, potrebno je dostaviti sadržajno prilagođen Sporazum o suradnji u skladu s predloškom iz obrasca A.
Ako partner u transnacionalnom projektu suradnje nije LAG odobren od strane nadležnog tijela za razdoblje 2014. – 2020., Sporazum o suradnji mora biti na predlošku iz obrasca A. Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.5. Uvjeti prihvatljivost aktivnosti/troškova
Uvjeti prihvatljivosti aktivnosti/troškova suradnje navedeni su u Prilogu 14 ovog Natječaja i čine njegov sastavni dio.
Svi prihvatljivi troškovi projekta moraju biti u skladu s Listom prihvatljivih troškova iz Priloga 4 ovoga Natječaja i odnositi se na troškove koji su izravno povezani s provedbom međuteritorijalnih i/ili transnacionalnih projekata suradnje u skladu s projektnim aktivnostima iz dostavljenog Financijskog plana projekta koji je sastavni dio Sporazuma o suradnji.
Troškovi se mogu sufinancirati jedino LAG-ovima odobrenim od strane nadležnog tijela za razdoblje 2014. – 2020. Ostali partneri moraju sami snositi troškove provedbe projekta suradnje i troškovi za iste nisu prihvatljivi za sufinanciranje unutar Podmjere 19.3.
Tijekom administrativne kontrole se isključuju neprihvatljivi troškovi te se određuje najviši iznos prihvatljivih troškova, kao i iznos potpore za dodjelu.
Svi troškovi moraju biti u skladu s uvjetima prihvatljivosti troškova/aktivnosti. Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti primjenjuju se kumulativno.
Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti su:
povezanost s projektom i nastanak u okviru projekta
da su navedeni u Listi prihvatljivih troškova iz Priloga 4 ovoga Natječaja
stvarnost nastanka kod odabranog LAG-a
izvršenje plaćanja odabranog LAG-a izvođačima radova, dobavljačima/isporučiteljima roba, te pružateljima usluga
dokazivost putem računa ili dokumenata jednake dokazne vrijednosti
usklađenost s pravilima o državnim potporama, kao što je utvrđeno u članku 107. Ugovora o funkcioniranju Europske unije ili pravilima o de minimis potporama, ako je primjenjivo
usklađenost s pravilima javne nabave, ako je primjenjivo
usklađenost s primjenjivim poreznim i socijalnim zakonodavstvom, ako je primjenjivo
usklađenost s odredbama članka 65. stavka 11. Uredbe (EU) br. 1303/2013 koje se odnose na zabranu dvostrukog financiranja iz drugog financijskog instrumenta Europske unije
provedba na području određenom Programom i
usklađenost s pravilima o trajnosti operacija iz članka 71. Uredbe (EU) br. 1303/2013.
Neprihvatljivi troškovi su:
a) porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV), u slučaju da je korisnik obveznik PDV-a te ima pravo na odbitak PDV-a
b) drugi porezi, kamate, tečajne razlike, pristojbe i doprinosi, osim pristojbi kod putovanja i smještaja, troškova javnog bilježnika, državnih biljega, poštarina te javnih davanja na temelju ugovora o radu i/ili ugovora o djelu ili autorskog ugovora vezanih za provedbu projekta suradnje
c) rabljena mehanizacija, strojevi i oprema
d) vozila
e) svi troškovi održavanja/zamjene i amortizacije, neovisno o kakvoj se imovini radi
f) nepredviđeni radovi u gradnji i ostali nepredviđeni troškovi
g) troškovi vezani uz ugovor o leasingu, kao što su marža davatelja leasinga, troškovi refinanciranja kamata i amortizacija
h) troškovi jamstva i slične naknade
i) novčane kazne, financijske kazne te troškovi parničnog i upravnog postupka
j) troškovi nastali prije podnošenja Zahtjeva za potporu, osim općih troškova i kupnje zemljišta koji su prihvatljivi najranije od 1. siječnja 2014. godine
k) troškovi pripreme i podnošenja Zahtjeva za isplatu
l) stipendije i nagrade
m) troškovi pretplate na časopise i magazine
n) plaćanje gotovim novcem
o) troškovi vlastitog rada
p) troškovi edukacije i osposobljavanja koji nisu izravno vezani uz provedbu projekta suradnje
q) troškovi izrade studija, analiza, mišljenja, strategija i sličnih dokumenata koji nisu izravno vezani uz provedbu projekta suradnje i
r) plaće i naknade, osim za stručnjake koji su uključeni u projekt suradnje.
Korisnik u Financijskom planu projekta (Obrazac B. Natječaja) navodi procijenjeni iznos troškova koji je potreban za provedbu planirane aktivnosti, ali uz obveznu dokumentacijom (troškovnici, predugovori, ugovori, preliminarne ponude, predračuni, istraživanje tržišta putem web stranica i sl.) s kojim dokazuje procijenjeni traženi iznos potpore, dok dokumentaciju o provedenom postupku nabave dostavlja prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu.
Mogućnost planiranja projektnih aktivnosti:
1. slučaj – zajedničko planiranje aktivnosti
U slučaju da korisnik nema financijskih mogućnosti za provedbu određene aktivnosti unutar Podmjere 19.3. ili ako bi provedba samostalnog financiranja aktivnosti (slučaj 2.) bila protivna načelima nabave, dopušteno je da financijski trošak takve aktivnosti bude raspodijeljen na više korisnika
Primjer 1:
Izgradnja pčelinjaka za potrebe edukacije pčelara
Ukupni trošak aktivnosti = 600.000,00 kn
Alokacija po korisniku za projekte suradnje = 200.000,00 kn
4 ili više korisnika se udružuju i mogu realizirati projektnu aktivnost (npr. udio u financiranju = 25% svaki korisnik ili 50% korisnik 1, 25% korisnik 2, 15% korisnik 3 i 10% korisnik 4)
Primjer 2:
Nabava mobilnih štandova radi promicanja poljoprivrednih proizvođača
Ukupni trošak aktivnosti = 210.000,00 kn
Više LAG-ova nabavlja mobilne štandove za svoje područje:
Partner 1 = 30 štandova = 90.000,00 kn
Partner 2 = 20 štandova = 60.000,00 kn
Partner 3 = 20 štandova = 60.000,00 kn
Jedan postupak nabave/više partnera (naručitelja)/više izdanih računa za svakog naručitelja u vrijednosti isporučene robe
U svim ostalim slučajevima, svaki korisnik provodi aktivnost koja mu je namijenjena u projektu i financijski snosi trošak takve aktivnosti (slučaj 2.).
2. slučaj – samostalno planiranje aktivnosti
Primjer 1:
Izrada web stranice za potrebe projekta suradnje
Ukupni iznos aktivnosti = 20.000,00 kn
Korisnik 1 provodi navedenu aktivnost i financijski snosi trošak iste
Primjer 2:
Izrada informativno-promidžbenog materijala
Ukupni iznos aktivnosti = 30.000,00 kn
Korisnik 2 provodi navedenu aktivnost i financijski snosi trošak iste (njegov udio u ukupnom projektu).
Neovisno o slučaju 1. i 2. isto mora biti jasno planirano u obrascu B. Financijski plan projekta.
Napomena:
Postoje tri metode prikazivanja putnih troškova (isključujući dnevnice) kod provedbe projekata suradnje koji nastaju uzajamnim posjećivanjima partnera koji ne pripadaju istim područjima:
partneri mogu dogovoriti da svaki partner pojedinačno snosi putne troškove
partneri mogu dogovoriti da partner kod kojeg se putuje snosi putne troškove za sve partnere zajedno i
partneri mogu dogovoriti da se putni troškovi smatraju zajedničkim troškovima i sudjeluju u istima u skladu s dogovorom kao za sve zajedničke troškove.
Bilo koja od metoda koju partneri izaberu mora biti jasno naznačena u Sporazumu o suradnji. Ako partneri odstupe od dogovorene metode u Sporazumu o suradnji, troškovi će se smatrati neprihvatljivima.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3. POSTUPAK DODJELE POTPORE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.1. Faze u postupku dodjele potpore
Postupak dodjele potpore provodi Agencija za plaćanja na temelju ovoga Natječaja.
Postupak dodjele potpore započinje podnošenjem i zaprimanjem Zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava izdavanjem Odluke o dodjeli sredstava, odnosno Odluke o odbijanju. Agencija za plaćanja će završiti postupak dodjele potpore u roku od 120 dana od dana podnošenja Zahtjeva za potporu. U rok od 120 dana ne uračunava se vrijeme potrebno za dopunu i/ili obrazloženje Zahtjeva za potporu .
Postupak odobrenja projekta suradnje sastoji se od sljedećih faza:
1. faza: Podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
2. faza: Administrativna kontrola Zahtjeva za potporu
3. faza: Izdavanje Odluke o dodjeli sredstava ili Odluke o odbijanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.2. Podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
Korisnik podnosi Zahtjev za potporu na temelju ovoga Natječaja, koristeći obrasce i priloge koji su sastavni dio Natječaja. Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u Zahtjevu za potporu propisana je u Prilogu 1 ovoga Natječaja.
Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja Zahtjeva za potporu, korisnik popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom jeziku ili prevedena na hrvatski jezik i ovjerena od sudskog tumača i latiničnom pismu, izuzev službeno prevedenih obrazaca na engleski jezik od strane Agencije za plaćanja i dokumentacije u slučaju postupka nabave.
Nakon popunjavanja Zahtjeva za potporu u AGRONET-u, korisniku se generira „Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu“ (u daljnjem tekstu: Potvrda o podnošenju). Korisnik je obvezan Potvrdu o podnošenju ispisati i potpisati te ju dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno do propisanog roka, na adresu i način kako je propisano u Prilogu 1 (red br. 1.) Natječaja.
Vrijeme podnošenja Zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
Napomena:
Korisnik koji podnosi Zahtjev za potporu, ali i ostale zahtjeve (Zahtjev za promjenu/isplatu/odustajanje) u ime i za račun svih partnera odabranih LAG-ova je glavni partner ili nacionalni koordinator (kada odabrani LAG nije glavni partner u transnacionalnom projektu suradnje).
Zahtjevi za potporu obrađuju se prema redoslijedu zaprimanja. Nakon podnošenja Zahtjeva za potporu korisnik ne može na vlastitu inicijativu mijenjati i/ ili dopunjavati Zahtjev za potporu.
Za nepravovremeno podnesene Zahtjeve za potporu, Agencija za plaćanja će izdati Odluku o odbijanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.3. Administrativna kontrola Zahtjeva za potporu
U ovoj fazi postupka dodjele potpore, Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu Zahtjeva za potporu i dokumentacije podnesene uz Zahtjev za potporu.
Administrativna kontrola Zahtjeva za potporu uključuje sljedeće provjere:
a. prihvatljivosti korisnika i partnera sukladno poglavlju 2.1., 2.2. i 2.3 ovog Natječaja
b. prihvatljivosti projekta suradnje sukladno poglavlju 2.4. ovog Natječaja
c. prihvatljivosti aktivnosti/troškova sukladno poglavlju 2.5. ovog Natječaja
d. sukladnosti s kriterijima odabira sukladno prilogu 15 ovog Natječaja
Dokumentacija koja služi za izračun potpore iskazana u eurima obavljat će se prema zadnjem tečaju koji je Europska središnja banka odredila prije 1. siječnja godine u kojoj se donosi Odluka o dodjeli sredstava.
Mrežna stranica na kojoj se može dobiti uvid u navedeni tečaj je: https://www.ecb.europa.eu/stats/policy_and_exchange_rates/euro_reference_exchange_rates/html/eurofxref-graph-hrk.en.html .
Napomena:
Postupak rangiranja se ne provodi jer su korisnicima sredstva dodijeljena Ugovorom te broj bodova ne može utjecati na poziciju na rang listi, niti na iznos potpore.
Administrativnom kontrolom Zahtjeva za potporu korisniku se mogu dodijeliti veći broj bodova od traženog po pojedinom kriteriju odabira.
U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima od navedenog u Zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjene broja bodova te će razloge obrazložiti u odluci.
Projekt mora ostvariti minimalan broj bodova (prag prolaznosti) u skladu s kriterijima odabira iz priloga 15 ovoga Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.4. Izdavanje Odluke o dodjeli sredstava ili Odluke o odbijanju
Agencija za plaćanja će nakon završene administrativne kontrole Zahtjeva za potporu donijeti sljedeće odluke:
a) Odluku o dodjeli sredstava ili
b) Odluku o odbijanju.
Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o dodjeli sredstava za sve pravovaljane, potpune i pozitivne Zahtjeve za potporu, ako se administrativna kontrola Zahtjeva za potporu pokaže pozitivnom, odnosno ako Zahtjev za potporu ispunjava uvjete i kriterije propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
U Odluci o dodjeli sredstava navodi se naziv i procijenjeni iznos projekta suradnje, razdioba aktivnosti/troškova po partnerima i njihov iznos, maksimalni odobreni iznos potpore po partnerima, iznos i razlozi umanjenja potpore , prava i obveze glavnog partnera/partnera, postupovne odredbe prilikom provedbe projekta suradnje, kontrole na terenu, isplate i povrata sredstav a te uputa o pravnom lijeku.
U slučaju da prigovor na Odluku o dodjeli sredstava bude riješen u prilog korisnika, Agencija za plaćanja izdaje Odluku o izmjeni Odluke o dodjeli sredstava.
Agencija za plaćanja će odgovarajućom odlukom i/ili aktom ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata u slučaju administrativne pogreške utvrđene prilikom administrativne kontrole .
Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o odbijanju za sve Zahtjeve za potporu za koje je odrađena administrativna kontrola u slučaju neispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem. U Odluci o odbijanju navode se i obrazlažu razlozi odbijanja te uputa o pravnom lijeku .
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5. Odustajanje od projekta suradnje
U slučaju podnošenja Zahtjeva za odustajanje, Agencija za plaćanja smatrati će da je korisnik odustao od Zahtjeva za potporu.
Korisnik može putem AGRONET-a podnijeti Zahtjev za odustajanje na temelju kojeg odustaje od Zahtjeva za potporu u bilo kojoj fazi postupka dodjele potpore. Po popunjavanju navedenog zahtjeva, korisniku se generira Potvrda o podnošenju Zahtjeva za odustajanje. Korisnik je obvezan navedenu Potvrdu ispisati i potpisati te je dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja na adresu na koju je podnio Zahtjev za potporu.
U slučaju da korisnik podnese Zahtjev za odustajanje tijekom administrativne kontrole Zahtjeva za potporu, odnosno prije donošenja Odluke o dodjeli sredstava , Agencija za plaćanja će prekinuti sve aktivnosti u vezi Zahtjeva za potporu te korisniku izdati Potvrdu o odustajanju.
Ako nakon donošenja Odluke o dodjeli sredstava korisnik odustane od Zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja će korisniku izdati Potvrdu o odustajanju te Izjavu o poništenju obveze.
U slučaju podnošenja Zahtjeva za odustajanje nakon isplate sredstava, korisniku će biti izdana Izjava o poništenju obveze te Odluka o povratu sredstava.
Agencija za plaćanja ima pravo raskinuti sklopljeni Ugovor ako odabrani LAG ne vrati sredstva sukladno Odluci o povratu sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4. POSTUPAK PROVEDBE PROJEKTA SURADNJE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1. Postupak nabave
Postupci nabave za neobveznike javne nabave te obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu provode se u skladu s točkom A. ovog Poglavlja.
Postupci javne nabave roba, radova i usluga provode se u skladu s propisima kojima se uređuje postupak javne nabave.
Korisnici mogu započeti postupak nabave od dana objave ovog Natječaja i dostaviti dokumentaciju o provedenoj nabavi navedenu u Prilogu 3 ovoga Natječaja prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu.
Sukob interesa za obveznike javne nabave definiran je Zakonom o javnoj nabavi, a sukobom interesa za neobveznike javne nabave i obveznike javne nabave kada provode javnu nabavu ispod pragova primjene propisa koji uređuju javnu nabavu smatra se kada korisnik ili predstavnik korisnika koji je uključen u provedbu postupka nabave ili može utjecati na ishod tog postupka ima izravno ili neizravno, financijski, gospodarski ili bilo koji drugi osobni interes koji bi se mogao smatrati štetnim za njegovu nepristranost i neovisnost u okviru postupka nabave.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
A. Postupak nabave za neobveznike javne nabave te obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu
Da bi trošak bio prihvatljiv mora biti razuman, opravdan, izravno povezan s aktivnostima koje se provode tijekom provedbe projekta te mora udovoljavati zahtjevima dobrog financijskog upravljanja, osobito u pogledu ekonomičnosti i učinkovitosti.
Financijsko upravljanje predstavlja usmjeravanje i kontroliranje financijskih učinaka poslovanja radi ostvarenja poslovnih ciljeva, koristeći pri tome sredstva na pravilan, etičan, ekonomičan, djelotvoran i učinkovit način.
Učinkovitost je najbolji omjer između rezultata i sredstava korištenih za njihovo ostvarenje.
Ekonomičnost je smanjenje troškova resursa koji se koriste u obavljanju neke aktivnosti na najmanju mjeru, uz osiguranje primjerene kvalitete.
Djelotvornost podrazumijeva razinu ostvarivanja ciljeva, odnosno omjer između planiranog i ostvarenog učinka neke aktivnost.
Korisnici su obvezni poštovati načelo transparentnosti, načelo zabrane diskriminacije, načelo jednakog tretmana i načelo tržišnog natjecanja.
Postupak nabave za radove, robe i usluge mora biti popraćen valjanim ponudama od najmanje tri (3) međusobno neovisna ponuditelja (vlasništvo, povezanost, veza kroz fizičke osobe kako je opisano u Napomeni ovoga poglavlja), osim:
za troškove kod kojih postoje limiti iz Priloga 4 ovoga Natječaja (tablica 1.)
za vrste troškova koje propisuje država ili lokalna zajednica (npr. pristojbe, cestarina, naknada za parkiranje)
za troškove za koje postoji samo jedan ponuđač na tržištu, gdje korisnik dostavlja jednu ponudu/račun.
Za troškove kod kojih postoje limiti iz Priloga 4 ovoga Natječaja (tablica 1.) Korisnik dostavlja jednu ponudu/račun.
Za troškove kod kojih ne postoje limiti iz Priloga 4 ovoga Natječaja (tablica 1.) potrebno je prikupiti najmanje tri ponude koje udovoljavaju svim stavkama specifikacije nabave i odabrati cjenovno najjeftiniju ponudu . Korisnik je obvezan poslati potencijalnim ponuditeljima istu specifikaciju troška. Ako ponuda ne ispunjava sve zahtjeve iz specifikacije nabave ili ako nije odabrana cjenovno najjeftinija ponuda, trošak neće biti odobren.
Za troškove kod kojih ne postoje limiti iz Priloga 4 ovoga Natječaja, a za koje nije moguće prikupiti tri (3) ponude, Korisnik mora dostaviti valjano obrazloženje uz dokumentaciju istrage da ne postoji na tržištu.
Korisnik je obvezan provesti postupak nabave i dostaviti dokumentaciju o provedenoj nabavi navedenu u Prilogu 3 ovoga Natječaja prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu.
Napomena:
Sukob interesa između korisnika i gospodarskog subjekta (ponuditelj, član zajednice i podugovaratelj) obuhvaća situacije kada predstavnici korisnika ili pružatelja usluga nabave koji djeluje u ime korisnika, koji su uključeni u provedbu postupka nabave ili mogu utjecati na ishod tog postupka, imaju, izravno ili neizravno, financijski, gospodarski ili bilo koji drugi osobni interes koji bi se mogao smatrati štetnim za njihovu nepristranost i neovisnost u okviru postupka, a osobito u sljedećim situacijama:
1. ako predstavnik korisnika istodobno obavlja upravljačke poslove u gospodarskom subjektu, ili
2. ako je predstavnik korisnika vlasnik poslovnog udjela, dionica odnosno drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno u kapitalu toga gospodarskog subjekta s više od 0,5 %.
Navedene točke 1. i 2. podrazumijevaju i povezane osobe, odnosno srodnike po krvi u pravoj liniji ili u pobočnoj liniji do četvrtog stupnja, srodnike po tazbini do drugog stupnja, bračnog ili izvanbračnog druga, bez obzira na to je li brak prestao, te posvojitelje i posvojenike.
Predstavnikom korisnika smatra se:
1. čelnik te član upravnog, upravljačkog i nadzornog tijela korisnika
2. član stručnog povjerenstva za javnu nabavu
3. druga osoba koja je uključena u provedbu ili koja može utjecati na odlučivanje naručitelja u postupku javne nabave i
4. sve gore navedene osobe pod točkama 1., 2. i 3. kod pružatelja usluga nabave koji djeluju u ime korisnika
Agencija za plaćanja može provjeriti cijene u dostavljenim ponudama na način da ih uspoređuje s referentnim cijenama.
Utvrdi li se neopravdano odstupanje cijena iz dostavljenih ponuda od referentnih cijena i cijena iz drugih dostupnih izvora, Agencija za plaćanja može umanjiti iznos potpore u skladu s referentnom vrijednosti.
Agencija za plaćanja nije nadležna za eventualne sporove između korisnika i ponuditelja.
Tijekom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja može zatražiti izvode o vlasničkoj strukturi ponuditelja ukoliko se radi o ponuditelju iz inozemstva. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je u obvezi dostaviti važeći dokument koji dokazuje vlasničku strukturu, ne stariji od šest (6) mjeseci na dan dostave.
Tijekom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja može zatražiti izvode o vlasničkoj i/ili upravljačkoj strukturi korisnika i poduzetnika koji su u partnerskom i/ili povezanom odnosu s korisnikom. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je u obvezi dostaviti traženi dokument.
Ako je ponuditelj roba, radova i usluga iz inozemstva, ponude i izvodi o vlasničkoj strukturi ponuditelja mogu biti na hrvatskom ili drugom stranom jeziku. Ako je korisnik prikupio ponude i izvode o vlasničkoj strukturi na drugom stranom jeziku, korisnik mora priložiti i ovjereni prijevod sudskog tumača navedenih dokumenata na hrvatski jezik (osim u slučaju kada su ponude na engleskom jeziku).
Ako je potrebno tražiti dodatna obrazloženja vezano uz provedeni postupak nabave ili ako je potrebno ponoviti postupak nabave, Agencija za plaćanja će korisniku dostaviti Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje putem elektroničke pošte kako je propisano u poglavlju 5.3. ovoga Natječaja.
Za nepravovremene ili nepotpune/nejasne/netočne odgovore korisnika temeljem Zahtjeva za D/O, Agencija za plaćanja će postupiti sukladno poglavlju 5.3. ovoga Natječaja ili u primjenjivim slučajevima izdaje Odluku o odbijanju te Izjavu o poništenju obveze.
U slučaju da se prilikom kontrole dokumentacije utvrdi da korisnik nije poštivao pravila propisana ovim Poglavljem Agencija za plaćanja može primijeniti financijske ispravke sukladno Prilogu 12 ovoga Natječaja, a u skladu sa Smjernicama za utvrđivanje financijskih ispravaka koje se primjenjuju na temelju Odluke Europske komisije C(2019) 3452 od 14.5.2019. o utvrđivanju smjernica za određivanje financijskih ispravaka.