Obrazac prethodne procjene za Nacrt prijedloga Zakona o jačanju kapaciteta institucionalnog okvira za provedbu fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj
1
PRILOG 1.OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
|
|||
PRILOG 1.OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE |
|||
1. |
OPĆE INFORMACIJE |
||
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Nacrt prijedloga Zakona o jačanju kapaciteta institucionalnog okvira za provedbu fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj ( u izradi ) |
|
1.3. |
Datum: |
Drugo tromjesečje 2020. godine |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unijeUprava za strateško planiranje i koordinaciju EU fondovaSektor za programiranje, koordinaciju i strateško praćenje ESI fondovaSlužba za izvještavanje i vrednovanje ESI fondova+ 385 1 4469 138iva.novoselac@mrrfeu.hr |
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne:DA |
Naziv akta:Nacionalni program reformi Republike Hrvatske za 2020. godinuOpis mjere:Mjera ima za cilj jačanje administrativnih kapaciteta za pripremu i provedbu fondova EU, te je njome predviđeno donošenje predmetnog Zakona. |
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
|
Da/Ne:NE |
Naziv pravne stečevine EU:n/p |
2. |
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA |
||
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Ulaskom u novu financijsku perspektivu Europske unije za razdoblje od 2021. do 2027., Republici Hrvatskoj će se otvoriti mogućnosti korištenja financijskih sredstava iz fondova Unije koji se provode u okviru podijeljenog upravljanja ( Europski fond za regionalni razvoj (EFRR), Kohezijski fond (KF) i Europski socijalni fond plus (ESF) , mjera koje se financiraju u okviru podijeljenog upravljanja u Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo, Fondu za azil i migracije, Fondu za unutarnju sigurnosti i Fondu za integrirano upravljanje granicama u financijskom razdoblju 2021.-2027. u Republici Hrvatskoj, a sve sukladno Prijedlogu Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europsko socijalnom fondu plus, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i financijskih pravila za njih i za Fond za azil i migracije, Fond za unutarnju sigurnost i Instrument za upravljanje granicama i vize od 29. svibnja 2018. godine.
Brojna prethodna istraživanja učinjena na razini EU i Republike Hrvatske o kapacitetima za povlačenje sredstava fondova EU, ukazuju na nedostatne administrativne kapacitete u sustavu kontrole i korištenja fondova EU na svim razinama, od nacionalne do regionalne i lokalne razine, te su zabilježeni sljedeći specifični izazovi: relativno velika fluktuacija zaposlenih u upravljačkim strukturama kontrole i korištenja fondova EU unutar institucija što zahtijeva sustavno jačanje kapaciteta, potreba za strukturiranim pristupom i kontinuiranim usavršavanjem u svrhu razvoja kompetencija i potreba za uspostavom održivog modela izobrazbi koji će omogućiti povezivanje specifičnih kompetencija sa određenim poslovima unutar sustava kontrole i korištenja fondova EU u različitim institucijama (Koordinacijsko tijelo, upravljačka tijela,
|
|
|
|
posrednička tijela, tijelo za ovjeravanje, tijelo za reviziju). Republika Hrvatska kao država članica Europske unije, u svrhu osiguravanja učinkovitog korištenja sredstava EU, treba donijeti propis (odnosno Zakon, uzimajući u obzir potrebnu odgovarajuću pravnu snagu) kojim će osigurati snažne administrativne kapacitete te omogućiti razvoj kompetencija zaposlenika uključenih u korištenje fondova EU. |
|
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Jedan od ključnih uvjeta za učinkovito korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj su ljudski resursi koji posjeduju stručno znanje i kompetencije potrebne za pripremu i provedbu akata strateškog planiranja povezanih sa korištenjem fondova Europske unije. Kako bi se isto omogućilo potrebno je donijeti zakonodavni okvir kojim će se po prvi put u Republici Hrvatskoj uspostaviti sustav planiranog, ciljanog i sveobuhvatnog obrazovanja svih zaposlenih u sustavu upravljanja i kontrole fondova Europske unije na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini.Predloženim Zakonom, koji slijedi preporuke Europske komisije državama članicama za uspostavu okvira kompetencija za upravljanje i provedbu fondova EU, po prvi puta će se u Republici Hrvatskoj uspostaviti sustav planiranog, ciljanog i sveobuhvatnog sustava usmjerenog na:pojednostavljenje proceduradigitalizacijujačanje administrativnih kapaciteta |
|
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Vijeće Europske unije i Europska komisija su u lipnju 2019. u okviru Europskog semestra dale preporuku Republici Hrvatskoj za jačanje administrativnih kapaciteta za upravljanje fondovima EU. U Preporukama za Preporuke Vijeća o Nacionalnom programu Reformi Hrvatske i davanje mišljenja Vijeća o programu konvergencije Hrvatske za 2019. ističe se da bi izrada programa za korištenje sredstava iz fondova EU-a u razdoblju 2021.–2027. mogla pridonijeti uklanjanju nekih nedostataka utvrđenih u preporukama što bi Hrvatskoj omogućilo da na najbolji način iskoristi sredstva |
|
|
|
EU u određenim sektorima, uzimajući u obzir regionalne nejednakosti, a jačanje administrativnih kapaciteta države za upravljanje tim sredstvima ističe se kao važan čimbenik uspješnosti takvih ulaganja.Također, Donošenje predloženog Zakona o jačanju kapaciteta institucionalnog okvira za provedbu fondova Europske unije i Republici Hrvatskoj, slijedi preporuke Europske komisije državama članicama za uspostavu okvira kompetencija za upravljanje i provedbu fondova EU (Sukladno «EU Competency Framework for the management and implementation of the European Regional Development Fund and the Cohesion Fund” Europska komisija, Opća uprava za regionalni i urbani razvoj, ISBN: 978-92-79-58026-0 Doi: 10.2776/08216) |
|
3. |
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA |
||
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Nacrtom prijedloga Zakona omogućit će se sveobuhvatni pristup utemeljen na kompetencijama za jačanje administrativnih sposobnosti unutar sustava javne i državne uprave za planiranje i upravljanje fondovima EU. Zakonom se planira: i) uvođenje obveze procjene znanja i kompetencija svih zaposlenih u sustavu upravljanja i kontrole fondova EU temeljem koje će se utvrditi potreba za daljnjim usavršavanjem i jačanjem kompetencija; ii) uvođenje obveze izrade godišnjih programa izobrazbe; i iii) određivanje institucija odgovornih za donošenje i provedbu programa izobrazbi.
|
|
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Nacrtom prijedloga Zakona utvrđuje se postupovni okvir za jačanje kapaciteta institucionalnog okvira te institucije koje obavljaju funkcije u istome. Uspostavit će se kompetencijski okvir temeljem kojeg će se zaposlenike sustava upravljanja i kontrole korištenja EU fondova upućivati na izobrazbe, te će se uspostaviti objedinjen i ujednačen sustav izobrazbi na razini svih tijela uključenih u upravljanje i kontrolu korištenja EU fondova.Temeljem predloženog zakonodavnog okvira, Vlada Republike Hrvatske će donijeti podzakonske propise, u obliku Uredbi i Pravilnika, kojima će se razraditi Zakonom utvrđena prava i obveze.
|
|
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
|
Sedmogodišnja perspektiva Europske unije, odnosno 2021.-2027. godina. |
|
4. |
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA |
||
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):Donošenje novog Zakona o jačanju kapaciteta institucionalnog okvira |
|
Obrazloženje: Zakon o institucionalnom okviru za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u razdoblju 2014.-2020. (Narodne novine, broj: 92/14) propisuje obvezu organizirane i koordinirane provedbe edukativnih aktivnosti koje se odnose na upravljanje i korištenje fondova EU za tijela državne i javne uprave, lokalne i područne (regionalne) samouprave, prijavitelje i korisnike fondova EU te pravne osobe s javnim ovlastima.Učinkovita provedba fondova EU temelji se na strukturalnim, organizacijskim i proceduralnim pravilima i postupcima, te sveobuhvatnom sustavu upravljanja koji zajedno osiguravaju odgovornost za provedbu i rezultate, transparentnost u odlučivanju i uključivanje relevantnih dionika u ključne procese. Pri tom, glavni faktori koji utječu na uspješnost su ljudski kapaciteti, strukture, sustav i alati te cjeloviti model upravljanja. Glavni izazovi vezano za ljudske kapacitete odnose se na: nedostatak odgovarajuće kvalificiranog i iskusnog osoblja te velike fluktuacije zaposlenih u sustavima upravljanja i kontrole korištenja fondova EU, slaba administrativna sposobnost korisnika, posebno manjih korisnika te lokalne i regionalne razine vlasti, nedostatak znanja što je povezano sa poteškoćama u usklađivanju sa složenim EU pravilima (npr. javna nabava, državne potpore i okolišno zakonodavstvo) te ograničeni analitički i programski kapacitet u vidu nedovoljne sposobnost i podrške za usmjerenost na rezultate i ishode.Kako bi se omogućio potrebni sustavni razvoj i jačanje kompetencija na svim razinama za upravljanje i korištenje fondova EU, potrebno je donijeti zakonodavni okvir kojim će se po prvi put u Republici Hrvatskoj uspostaviti sustav planiranog, ciljanog i sveobuhvatnog obrazovanja svih zaposlenih u sustavu upravljanja i kontrole fondova Europske unije na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini.Donošenje predloženog Zakona o jačanju kapaciteta institucionalnog okvira za provedbu fondova Europske unije i Republici Hrvatskoj, slijedi preporuke Europske komisije zemljama članicama za uspostavu okvira kompetencija za upravljanje i provedbu fondova Europske unije.
|
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično): |
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:Sukladno Zakonu o institucionalnom okviru za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u razdoblju 2014.-2020., Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je u svojstvu Koordinacijskog tijela nadležno za organizaciju i cjelokupnu koordinaciju provedbe edukativnih aktivnosti.Prema trenutno uspostavljenom sustavu izobrazbi, edukacije koje organizira i provodi Koordinacijsko tijelo pretežito su namijenjene zaposlenicima u sustavu upravljanja i kontrole Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ uz nekoliko horizontalnih edukacija primjenjivih na sve sustave, dok je sustavna i specifična edukacija zaposlenika u sustavima upravljanja i kontrole ostalih (operativnih) programa izostala, odnosno prepuštena je Upravljačkim tijelima tih programa. Dodatno, određene programe izobrazbe u području EU fondova organizira i provodi Državna škola za javnu u pravu u suradnji s nadležnim institucijama. Također je važno naglasiti da se, prema postojećem sustavu, zaposlenike na programe izobrazbe upućuje sukladno potrebama radnog mjesta, pri čemu se ne uzima u obzir razina postojećeg znanja zaposlenika o pojedinoj temi. Posljedično, svi zaposlenici neovisno o razini znanja pohađaju iste programe te ne postoji podjela na programe višeg i nižeg stupnja složenosti.Zbog svega navedenog može se zaključiti da, osim što je postojeći sustav izobrazbi u području EU fondova u organizacijskom smislu disperziran na brojne institucije, isti je ujedno manjkav u smislu da ne obuhvaća procjenu znanja i kompeticija zaposlenika u sustavu upravljanja i kontrole korištenja EU fondova, što dugoročno otežava uspostavu sustavnog i kvalitetnog pristupa jačanju kapaciteta zaposlenika tijela u sustavu. Stoga je potrebno uspostaviti sustav koji će na jednom mjestu objediniti sve programe izobrazbe, uzimajući pritom u obzir potrebe na nacionalnoj tako i na lokalnoj i regionalnoj razini te sustava koji će zaposlenike na izobrazbu upućivati sukladno prethodno provedenoj procjeni znanja i kompetencija svakog pojedinog zaposlenika, uzimajući u obzir njegovo trenutno znanje i kompetencije, radno iskustvo, kao i potrebe određenog radnog mjesta. |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.Normativno rješenje Zakona neće imati izravnih gospodarskih učinaka niti izravno utjecati na poslovanje i prava gospodarskih subjekata s obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:Normativno rješenje Zakona neće izravno utjecati na adresate navedene 5.1.16.-5.1.26., izuzev manjeg učinka na 5.1.24. s obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.28. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKADa li je utvrđena barem jedna kombinacija:veliki izravni učinak i mali broj adresataveliki izravni učinak i veliki broj adresatamali izravni učinak i veliki broj adresata.Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:Normativno rješenje Zakona neće utjecati na tržišno natjecanje niti prouzročiti financijski učinak u jednom sektoru kao niti gospodarstvu u cjelini. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:Normativno rješenje Zakona neće izravno utjecati na adresate u smislu tržišnog natjecanja. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJADa li je utvrđena barem jedna kombinacija:veliki izravni učinak i mali broj adresataveliki izravni učinak i veliki broj adresatamali izravni učinak i veliki broj adresata.Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:Normativno rješenje Zakona nema izravnih socijalnih učinaka. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:Normativno rješenje Zakona neće izravno utjecati na adresate u smislu socijalnih učinaka. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:veliki izravni učinak i mali broj adresataveliki izravni učinak i veliki broj adresatamali izravni učinak i veliki broj adresata.Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:Normativno rješenje Zakona nema izravnih učinaka na rad i tržište rada, s obzirom na vrstu opisanih izravnih učinaka. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.Normativno rješenje Zakona neće izravno utjecati na adresate, osim na rad 5.4.24. s obzirom se njime normativno uređuje područje jačanje kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:veliki izravni učinak i mali broj adresataveliki izravni učinak i veliki broj adresatamali izravni učinak i veliki broj adresata.Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:Normativno rješenje Zakona nema izravnih učinaka na zaštitu okoliša. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.Normativno rješenje Zakona neće izravno utjecati na adresate, u smislu zaštite okoliša. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:veliki izravni učinak i mali broj adresataveliki izravni učinak i veliki broj adresatamali izravni učinak i veliki broj adresata.Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:Normativno rješenje Zakona nema izravnih učinaka na zaštitu ljudskih prava. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i velikii poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.Normativno rješenje Zakona neće izravno utjecati na adresate, u smislu zaštite ljudskih prava. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:veliki izravni učinak i mali broj adresataveliki izravni učinak i veliki broj adresatamali izravni učinak i veliki broj adresata.Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||||
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis ne dovodi do povećanja administrativnih troškova niti administrativnih prepreka za poslovanje MSP. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis nema učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis ne uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika niti predviđa troškove prilagodbe za poduzetnike zbog primjene propisa. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis nema posebne učinke na mikro poduzetnike. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
|||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:Nacrtom prijedloga Zakona utvrdit će se i uspostaviti okvir za jačanje kapaciteta institucionalnog okvira za provedbu fondova EU koji će se provoditi u Republici Hrvatskoj u okviru podijeljenog upravljanja, mjera koje se financiraju u okviru podijeljenog upravljanja u Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo, Fondu za azil i migracije, Fondu za unutarnju sigurnosti i Fondu za integrirano upravljanje granicama u financijskom razdoblju 2021.-2027.Temeljem predloženog zakonodavnog okvira, Vlada Republike Hrvatske će donijeti podzakonske propise, u obliku Uredbi i Pravilnika, kojima će se razraditi Zakonom utvrđena prava i obveze, odnosno uvođenje obveze procjene znanja i kompetencija svih zaposlenih u sustavu upravljanja i kontrole fondova EU temeljem koje će se utvrditi potreba za daljnjim usavršavanjem i jačanjem kompetencija; uvođenje obveze izrade godišnjih programa izobrazbe; te određivanje institucija odgovornih za donošenje i provedbu programa izobrazbi čime će se dodijeliti specifične funkcije u sustavima upravljanja i kontrole programa fondova Unije financijskog razdoblja 2021.-2027. za jačanje administrativnih kapaciteta.Jačanje kapaciteta institucionalnog okvira, kao i pojedini sustavi upravljanja i kontrole odnose se na tijela državne i javne uprave, te definiranje kompetencijskog okvira i jačanje njihovih kapaciteta nema izravnog učinka na male i srednje poduzetnike. |
||||||||||||||||||||||||||||
7. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model |
|||||||||||||||||||||||||||
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENEAko je utvrđena barem jedna kombinacija:–veliki izravni učinak i mali broj adresata,–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,–mali izravni učinak i veliki broj adresata,u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
||||||||||||||||||||||||||
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
9. |
PRILOZI |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Potpis:Datum: |
|||||||||||||||||||||||||||
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Uputa:Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
0
Komentiraj
Komentari