E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


PRIJEDLOG ZAKONA O PROVEDBI UREDBE (EU) 2017/2394 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA OD 12. PROSINCA 2017. O SURADNJI IZMEĐU NACIONALNIH TIJELA ODGOVORNIH ZA IZVRŠAVANJE PROPISÂ O ZAŠTITI POTROŠAČA I O STAVLJANJU IZVAN SNAGE UREDBE (EZ) BR. 2006/2004

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

I. OPĆE ODREDBE

0
Komentiraj

Svrha Zakona

0
Komentiraj

Članak 1.

Ovim Zakonom osigurava se provedba Uredbe (EU) 2017/2394 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. prosinca 2017. o suradnji između nacionalnih tijela odgovornih za izvršavanje propisâ o zaštiti potrošača i o stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 2006/2004 ( u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2017/2394).  

0
Komentiraj

Područje primjene

0
Komentiraj

Članak 2.

(1) Uredba (EU) 2017/2394 primjenjuje se na povrede propisa unutar  Unije, raširene povrede i raširene povrede s dimenzijom Unije, čak i ako su te povrede prestale prije nego što je izvršavanje započelo ili prije nego što je dovršeno.

(2) Popis propisa iz stavka 1. ovoga članka i tijela nadležna za provedbu istih nalaze se u Prilogu I. ovoga Zakona.

0
Komentiraj

Pojmovi

0
Komentiraj

Članak 3.

(1) Pojmovi u smislu ovoga Zakona imaju jednako značenje kao pojmovi korišteni u Uredbi (EU) 2017/2394.

(2) Izrazi koji se koriste u ovome Zakonu, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.

0
Komentiraj

II. TIJELA NADLEŽNA ZA PROVEDBU UREDBE (EU) 2017/2394

0
Komentiraj

Jedinstveni ured za vezu

0
Komentiraj

Članak 4.

Državni inspektorat određuje se kao jedinstveni ured za vezu nadležan za koordinaciju provedbe Uredbe (EU) 2017/2394, koji koordinira sve potrebne aktivnosti nadležnih tijela i drugih javnopravnih tijela.

0
Komentiraj

Nadležna tijela

0
Komentiraj

Članak 5.

Nadležna tijela u Republici Hrvatskoj za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394. jesu:

– Državni inspektorat

– Ministarstvo financija

– Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

– Ministarstvo poljoprivrede

– Ministarstvo zdravstva

– Agencija za elektroničke medije

– Agencija za obalni linijski pomorski promet

– Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti

– Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo

– Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

– Hrvatska narodna banka.

1
Komentiraj

Suradnja tijela nadležnih za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394

0
Komentiraj

Članak 6.

U obavljanju poslova vezanih uz provedbu Uredbe (EU) 2017/2394, nadležna tijela iz članka 5. ovoga Zakona dužna su:

- surađivati međusobno, a po potrebi i s ostalim javnopravnim tijelima

- te osigurati zaštitu podataka i čuvanje poslovne tajne, u skladu s propisima kojima se uređuju ova područja.

0
Komentiraj

Članak 7.

(1) Nakon što jedinstveni ured za vezu zaprimi zahtjev za uzajamnom pomoći vezano za povredu iz Uredbe (EU) 2017/2394, istu u roku od pet dana prosljeđuje nadležnom tijelu iz članka 5. ovoga Zakona na postupanje.

(2) Kako bi se utvrdila povreda ili dolazi li do povrede obuhvaćene ovim Zakonom, nadležno tijelo može zatražiti sve relevantne informacije, podatke ili dokumente od svih javnopravnih tijela, fizičkih ili pravnih osoba iz članka 11. ovoga Zakona, a isti su dužni u roku od pet dana dostaviti tražene informacije.

(3) Nakon zaprimanja zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka, nadležno tijelo može zatražiti od svih javnopravnih tijela, fizičkih i pravnih osoba prikupljanje potrebnih informacija, podataka ili dokumenata u cilju osiguranja prestanka ili zabrane povrede iz Uredbe (EU) 2017/2394, a to tijelo je dužno bez odgađanja, a najkasnije u roku od pet dana započeti s istražnim radnjama.

(4) Ukoliko javnopravno tijelo, fizička ili pravna osoba od koje su zatražene informacije, podaci ili dokumenti u cilju osiguranja prestanka ili zabrane povrede iz Uredbe (EU) 2017/2394 članka nije u mogućnosti postupiti po  zahtjevu iz stavka 2. ovoga članka, dužna je o tome, bez odgađanja, a najkasnije u roku od pet dana od dana zaprimanja zahtjeva obavijestiti nadležno tijelo.

0
Komentiraj

Provedbene ovlasti nadležnih tijela

0
Komentiraj

Članak 8.

(1) Kako bi se osigurala učinkovita provedba u odnosu na svaku povredu iz Uredbe (EU) 2017/2394, nadležnim tijelima iz članka 5. ovoga Zakona dodjeljuju se ovlasti iz članka 9. stavka 3., 4., 6. i 7. Uredbe (EU) 2017/2394.

(2) Ovlasti iz stavka 1. ovoga članka izvršavaju se sukladno članku 10. Uredbe (EU) 2017/2394.

1
Komentiraj

Članak 9.

Nadležna tijela provode nadzor u skladu s odredbama ovoga Zakona, Uredbe (EU) 2017/2394 i posebnim zakonima kojima se uređuju ovlasti nadležnih tijela.

0
Komentiraj

Istražne ovlasti

0
Komentiraj

Članak 10.

(1) Ukoliko je primjenjivo, a radi utvrđivanja nepravilnosti u provedbi propisa za koje je nadležna, osoba ovlaštena za nadzor u nadležnom tijelu može obaviti kupnju robe ili usluga u okviru probnih kupnji, ako je potrebno, s tajnim identitetom.

(2) Ako se tijekom postupka nadzora, odnosno probne kupnje utvrdi povreda iz Uredbe (EU) 2017/2394, trgovac je dužan snositi troškove postupka.

(3) Ukoliko se tijekom postupka nadzora pokaže potreba za ispitivanjem ili vještačenjem proizvoda koji je kupljen u okviru probne kupnje, troškove ispitivanja ili vještačenja snosi trgovac ako se utvrdi da uzorci ne odgovaraju propisanim zahtjevima označivanja, sigurnosnim odnosno tehničkim zahtjevima.

(4) Troškove ispitivanja snosi nadležno tijelo koje je provelo postupak nadzora ako se utvrdi da uzorci odgovaraju propisanim zahtjevima označivanja, sigurnosnim odnosno tehničkim zahtjevima.

(5) Ovlast iz stavka 1. ovoga članka primjenjuje se i na fizičke i pravne osobe koje obavljaju neregistriranu djelatnost trgovine i/ili neregistrirano pružaju usluge.

(6) Ukoliko se tijekom postupka nadzora, odnosno probne kupnje utvrdi da osobe iz stavka 5. ovoga članka obavljaju neregistriranu djelatnost trgovine i/ili neregistrirano pružanje usluga, troškove postupka iz stavka 2. ovoga članka snosi fizička ili pravna osoba koja obavlja neregistriranu djelatnost trgovine i/ili neregistrirano pružanje usluga.

0
Komentiraj

Članak 11.

0
Komentiraj

(1) Nadležna tijela imaju ovlast zatražiti sve relevantne informacije, podatke ili dokumente od:

- kreditnih institucija

- davatelja poštanskih usluga

- operatora javnih komunikacijskih usluga

- davatelja usluga informacijskog društva

- registara za domene

- pružatelja internetskih usluga

- policije

- nadležnih sudova

- fizičkih i pravnih osoba te

- od svih drugih javnopravnih tijela u Republici Hrvatskoj.

(2) Ovlast iz stavka 1. ovoga članka Zakona podrazumijeva dostavljanje svih informacija, podataka ili dokumenata o:

- praćenju financijskih i podatkovnih tokova

- utvrđivanje identiteta osoba uključenih u financijske i podatkovne tokove

- utvrđivanje informacija o bankovnom računu

- utvrđivanju vlasništva internetskih stranica te

- svih drugih informacija u bilo kojem obliku i formatu i bez obzira na medij na kojem su pohranjeni ili mjesto na kojem su pohranjeni.

0
Komentiraj

Korektivne mjere

0
Komentiraj

Članak 12.

(1) Ako osoba ovlaštena za nadzor u nadležnom tijelu utvrdi povredu za koju s obzirom na prirodu i opseg ocijeni da je dovoljna mjera da trgovac samoinicijativno predloži korektivne mjere za otklanjanje nepravilnosti, pozvati će trgovca da preuzme obveze u smislu prestanka povrede te će odrediti primjereni rok za ispunjenje te obveze.

(2) Ako trgovac ne postupi na način iz stavka 1. ovoga članka, odnosno ne poduzme korektivne mjere za otklanjanje nepravilnosti u određenom roku, osoba ovlaštena za nadzor u nadležnom tijelu će sukladno ovlastima iz članaka 13. i 17. ovoga Zakona narediti trgovcu otklanjanje utvrđene nepravilnosti, određujući rok u kojem se ta nepravilnost mora ukloniti.

0
Komentiraj

Ovlasti izvršavanja Državnog inspektorata

0
Komentiraj

Članak 13.

Ako inspektor u obavljanju inspekcijskog nadzora utvrdi povredu iz Uredbe (EU) 2017/2394, rješenjem će narediti trgovcu otklanjanje utvrđene nepravilnosti, određujući rok u kojem se ta nepravilnost mora otkloniti.

0
Komentiraj

Članak 14.

(1) Ako trgovac ne postupi po izvršnom rješenju iz članka 13. ovoga Zakona, inspektor će kada ocijeni da postoji rizik od ozbiljne štete kolektivnim interesima potrošača donijeti privremeno rješenje kojim će naložiti privremene mjere.

(2) Privremene mjere koje se mogu odrediti su:

1. naložiti svim operatorima javnih komunikacijskih usluga ili davateljima usluga pristupa internetu (ISP) da uklone sadržaj ili ograniče pristup internetskom sučelju ili da se krajnjim korisnicima, odnosno potrošačima prilikom pristupa internetskom sučelju jasno prikaže upozorenje razmjerno prirodi povrede temeljem Uredbe (EU) 2017/2394 i/ili

2. naložiti svim pružateljima usluga smještaja na poslužitelju da uklone, onemoguće ili ograniče pristup internetskom sučelju razmjerno prirodi povrede temeljem Uredbe (EU) 2017/2394 i/ili

3. naložiti svim registrima za domene ili voditeljima registara za domene da izbrišu potpuno kvalificirani naziv domene i omoguće nadležnom tijelu da je registrira.

(3) Privremene mjere traju do isteka roka na koji su određene, a najdulje do okončanja inspekcijskog postupka.

(4) Ukoliko je nastala šteta operatorima javnih komunikacijskih usluga, davateljima usluga pristupa internetu (ISP), pružateljima usluga smještaja i registrima za domene temeljem privremenih mjera iz stavka 2. ovoga Zakona, isti imaju pravo tražiti od trgovca naknadu štete sukladno općim pravilima naknade štete.

0
Komentiraj

Članak 15.

(1) Ako trgovac ni tijekom trajanja privremene mjere iz članka 14. ovoga Zakona ne postupi po izvršnom rješenju iz članka 13. ovoga Zakona, inspektor će ukinuti rješenje iz članka 13. ovoga Zakona te rješenjem zabraniti trgovcu postupanje protivno propisima iz članka 2. stavka 2. Zakona razmjerno prirodi povrede temeljem Uredbe (EU) 2017/2394 i propisa Unije kojima se štite interesi potrošača.

(2) Uz donošenje rješenja iz stavka 1. ovoga članka, inspektor će ukinuti privremeno rješenje iz članka 14. stavka 1. ovoga Zakona i donijeti rješenje kojim će:

1. naložiti svim operatorima javnih komunikacijskih usluga ili davateljima usluga pristupa internetu (ISP) da uklone sadržaj ili ograniče pristup internetskom sučelju ili da se krajnjim korisnicima, odnosno potrošačima prilikom pristupa internetskom sučelju jasno prikaže upozorenje razmjerno prirodi povrede temeljem Uredbe (EU) 2017/2394 i/ili

2. naložiti svim pružateljima usluga smještaja na poslužitelju da uklone, onemoguće ili ograniče pristup internetskom sučelju razmjerno prirodi povrede temeljem Uredbe (EU) 2017/2394 i/ili

3. naložiti svim registrima za domene ili voditeljima registara za domene da izbrišu potpuno kvalificirani naziv domene i omoguće nadležnom tijelu da je registrira.

(3) Ukoliko je nastala šteta operatorima javnim komunikacijskih usluga, davateljima usluga pristupa internetu, pružateljima usluga smještaja i registrima za domene temeljem rješenja iz stavka 2. ovoga članka, isti imaju pravo tražiti od trgovca naknadu štete sukladno općim pravilima naknade štete.

0
Komentiraj

Članak 16.

Protiv rješenja iz članaka 13., 14. i 15. ovoga Zakona nije dopuštena žalba ali se protiv njih može pokrenuti upravni spor pred mjesno nadležnim upravnim sudom.

0
Komentiraj

Ovlasti izvršavanja drugih nadležnih tijela

0
Komentiraj

Članak 17.

Ako nadležno tijelo u obavljanju nadzora utvrdi povredu iz Uredbe (EU) 2017/2394, naredit će trgovcu otklanjanje utvrđene nepravilnosti, određujući rok u kojem se ta nepravilnost mora otkloniti.

0
Komentiraj

Članak 18.

(1) Ako trgovac ne postupi sukladno članku 17. ovoga Zakona, nadležno tijelo će kada ocijeni da postoji rizik od ozbiljne štete kolektivnim interesima potrošača, staviti izvan snage odluku iz članka 17. ovoga Zakona, te donijeti pravni akt kojim će naložiti privremene mjere.

(2) Radi otklanjanja rizika od ozbiljne štete kolektivnim interesima potrošača može se odrediti svaka mjera kojom se postiže navedena svrha, a osobito:

1. naložiti svim operatorima javnih komunikacijskih usluga ili davateljima usluga pristupa internetu (ISP) da uklone sadržaj ili ograniče pristup internetskom sučelju ili da se krajnjim korisnicima, odnosno potrošačima prilikom pristupa internetskom sučelju jasno prikaže upozorenje razmjerno prirodi povrede temeljem Uredbe (EU) 2017/2394

2. naložiti svim pružateljima usluga smještaja na poslužitelju da uklone, onemoguće ili ograniče pristup internetskom sučelju razmjerno prirodi povrede temeljem Uredbe (EU) 2017/2394 i/ili

3. naložiti svim registrima za domene ili voditeljima registara za domene da izbrišu potpuno kvalificirani naziv domene i omoguće nadležnom tijelu da je registrira

(3) Privremene mjere traju do isteka roka na koji su određene, a najdulje do okončanja postupka nadzora.

(4) Ukoliko je nastala šteta operatorima javnih komunikacijskih usluga, davateljima usluga pristupa internetu (ISP), pružateljima usluga i registrima za domene temeljem privremenih mjera iz stavka 2. ovoga Zakona, isti imaju pravo tražiti od trgovca naknadu štete sukladno općim pravilima naknade štete.

0
Komentiraj

Članak 19.

(1) Ako trgovac u postupku nadzora tijekom trajanja privremene mjere iz članka 18. ne otkloni nepravilnosti utvrđene temeljem Uredbe (EU) 2017/2394, nadležno tijelo će:

1. naložiti svim operatorima javnih komunikacijskih usluga ili davateljima usluga pristupa internetu (ISP) da uklone sadržaj ili ograniče pristup internetskom sučelju ili da se krajnjim korisnicima, odnosno potrošačima prilikom pristupa internetskom sučelju jasno prikaže upozorenje razmjeno prirodi povrede temeljem Uredbe (EU) 2017/2394

2. naložiti svim pružateljima usluga smještaja na poslužitelju da uklone, onemoguće ili ograniče pristup internetskom sučelju razmjerno prirodi povrede temeljem Uredbe (EU) 2017/2394 i/ili

3. naložiti svim registrima za domene ili voditeljima registara za domene da izbrišu potpuno kvalificirani naziv domene i omoguće nadležnom tijelu da je registrira.

(2) Ukoliko je nastala šteta operatorima javnih komunikacijskih usluga, davateljima usluga pristupa internetu (ISP), pružateljima usluga i registrima za domene temeljem privremenih mjera iz stavka 1. ovoga Zakona, isti imaju pravo tražiti od trgovca naknadu štete sukladno općim pravilima naknade štete.

0
Komentiraj

Članak 20.

Protiv rješenja iz članak 17., 18. i 19. ovoga Zakona nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor, ukoliko nije drugačije propisano odredbama zakona kojim se uređuje postupanje nadležnog tijela.

1
Komentiraj

III. PREKRŠAJNE ODREDBE

0
Komentiraj

Članak 21.

(1) Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj trgovac – pravna osoba ako:

 1. ne postupi po odlukama iz članaka 15. i 19. ovoga Zakona

2. počini povredu unutar Unije iz članka 3. točke 2. Uredbe (EU) 2017/2394.  

(2) Za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se trgovac – fizička osoba novčanom kaznom od 5.000,00 do 15.000,00 kuna.

(3) Za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 10.000,00 do 15.000,00 kuna.

1
Komentiraj

Članak 22.

(1) Novčanom kaznom u iznosu od 50.000,00 do 150.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj trgovac – pravna osoba ako:

1. počini raširenu povredu iz članka 3. točke 3. Uredbe (EU) 2017/2394  

2. počini raširenu povredu s dimenzijom Unije iz članka 3. točke 4. Uredbe (EU) 2017/2394.

(2) Za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se trgovac – fizička osoba novčanom kaznom od 10.000,00 do 20.000,00 kuna.

(3) Za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 10.000,00 do 50.000,00 kuna.

1
Komentiraj

Pisana upozorenja

0
Komentiraj

Članak 23.

U slučaju sumnje o postojanju povrede iz Uredbe 2017/2394, ministarstvo nadležno za poslove zaštite potrošača (unutar kojeg je ustrojen Odjel za Europski potrošački centar) upućuje pisano upozorenje, te dostavlja dostupne informacije iz članka 26. stavka 3. Uredbe 2017/2394 nadležnim tijelima država članica i Europskoj komisiji.

 

0
Komentiraj

Obveza izvješćivanja Europske komisije

0
Komentiraj

Članak 24.

(1) Ministarstvo nadležno za poslove zaštite potrošača bez odlaganja izvješćuje Europsku komisiju o:

- nazivu, sjedištu, telefonskom broju i adresi elektroničke pošte jedinstvenog ureda za vezu, nadležnih tijela i ostalih tijela javne vlasti

- organizacijskoj strukturi, ovlastima i odgovornosti nadležnih tijela.

 

(2) Državni inspektorat kao jedinstveni ured za vezu dostavlja informacije iz članka 37. stavka 1. i 3. Uredbe 2017/2394 Europskoj komisiji i jedinstvenim uredima za vezu ostalih država članica   svake dvije godine, počevši s danom stupanja na snagu ovoga Zakona.

 

0
Komentiraj

IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

0
Komentiraj

Članak 25.

Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Uredba o određivanju tijela za provedbu Uredbe (EZ-a) br. 2006/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. listopada 2004. o suradnji između nacionalnih tijela odgovornih za provedbu propisa o zaštiti potrošača (Uredba o suradnji u zaštiti potrošača) („Narodne novine“ broj 84/14, 68/18 i 39/19).

0
Komentiraj

Članak 26.

Ovaj Zakon objavit će se u Narodnim novinama, a stupa na snagu osmog dana od objave .

0
Komentiraj

PRILOG I.

 

Pravna stečevina Europske unije

Nacionalno zakonodavstvo

Nadležno tijelo - CA

1.

 

 

 

Direktiva Vijeća 93/13/EEZ od 5. travnja 1993. o nepoštenim uvjetima u potrošačkim ugovorima ( SL L 95, 21.4.1993., str. 29 .).

 

Zakon o zaštiti potrošača NN 41/14, 110/15, 14/19

Državni inspektorat

 

Hrvatska narodna banka

 

 

2.

 

 

Direktiva 98/6/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 16. veljače 1998. o zaštiti potrošača prilikom isticanja cijena proizvoda ponuđenih potrošačima ( SL L 80, 18.3.1998., str. 27 .).

 

Zakon o zaštiti potrošača NN 41/14, 110/15, 14/19

Državni inspektorat

3.

 

 

 

Direktiva 1999/44/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 25. svibnja 1999. o određenim aspektima prodaje robe široke potrošnje i o jamstvima za takvu robu ( SL L 171, 7.7.1999., str. 12 .).

 

Zakon o obveznim odnosima NN 35/05, 41/08, 125/11, 78/15, 29/18

Državni inspektorat

4.

 

 

Direktiva 2000/31/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 8. lipnja 2000. o određenim pravnim aspektima usluga informacijskog društva na unutarnjem tržištu, posebno elektroničke trgovine (Direktiva o elektroničkoj trgovini) ( SL L 178, 17.7.2000., str. 1 .).

 

Zakon o elektroničkoj trgovini NN 173/03, 67/08, 36/09, 130/11, 30/14, 32/19

Državni inspektorat

 

5.

 

 

Direktiva 2001/83/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 6. studenoga 2001. o zakoniku Zajednice o lijekovima za humanu primjenu ( SL L 311, 28.11.2001., str. 67 .): članci od 86. do 100.

 

Pravilnik o načinu oglašavanja o lijekovima NN 43/15

 

Zakon o lijekovima NN 76/13, 90/14, 100/18

Ministarstvo zdravstva

 

6

 

 

Direktiva 2002/58/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 12. srpnja 2002. o obradi osobnih podataka i zaštiti privatnosti u području elektroničkih komunikacija (Direktiva o privatnosti i elektroničkim komunikacijama) ( SL L 201, 31.7.2002., str. 37 .): članak 13.

 

Zakon o elektroničkim komunikacijama NN 73/08, 90/11, 133/12, 80/13, 71/14, 72/17

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti

 

Agencija za zaštitu osobnih podataka

 

7

 

 

Direktiva 2002/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 23. rujna 2002. o trgovanju na daljinu financijskim uslugama koje su namijenjene potrošačima i o izmjeni Direktive Vijeća 90/619/EEZ i direktiva 97/7/EZ i 98/27/EZ ( SL L 271, 9.10.2002., str. 16 .).

 

Zakon o zaštiti potrošača NN 41/14, 110/15, 14/19

Državni inspektorat

8

 

 

Uredba (EZ) br. 261/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. veljače 2004. o utvrđivanju općih pravila odštete i pomoći putnicima u slučaju uskraćenog ukrcaja i otkazivanja ili dužeg kašnjenja leta u polasku te o stavljanju izvan snage Uredbe (EEZ) br. 295/91 ( SL L 46, 17.2.2004., str. 1 .).

 

Zakon o obveznim i stvarnopravnim odnosima u zračnom prometu NN 132/98, 63/08, 134/09, 94/13

Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo

9

 

 

Direktiva 2005/29/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 11. svibnja 2005. o nepoštenoj poslovnoj praksi poslovnog subjekta u odnosu prema potrošaču na unutarnjem tržištu i o izmjeni Direktive Vijeća 84/450/EEZ, direktiva 97/7/EZ, 98/27/EZ i 2002/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća, kao i Uredbe (EZ) br. 2006/2004 Europskog parlamenta i Vijeća („Direktiva o nepoštenoj poslovnoj praksi”) ( SL L 149, 11.6.2005., str. 22 .).

 

Zakon o zaštiti potrošača NN 41/14, 110/15, 14/19

Državni inspektorat,

 

Ministarstvo poljoprivrede

10

 

 

Uredba (EZ) br. 1107/2006 Europskog parlamenta i Vijeća od 5. srpnja 2006. o pravima osoba s invaliditetom i osoba smanjene pokretljivosti u zračnom prijevozu ( SL L 204, 26.7.2006., str. 1 .).

 

Zakon o obveznim i stvarnopravnim odnosima u zračnom prometu NN 132/98, 63/08, 134/09, 94/13

Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo

11

 

 

Direktiva 2006/114/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 12. prosinca 2006. o zavaravajućem i komparativnom oglašavanju ( SL L 376, 27.12.2006., str. 21 .): članak 1., članak 2. točka (c) i članci od 4. do 8.

 

Zakon o nedopuštenom oglašavanju NN 43/09

Državni inspektorat

 

 

12

 

 

Direktiva 2006/123/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 12. prosinca 2006. o uslugama na unutarnjem tržištu ( SL L 376, 27.12.2006., str. 36 .): članak 20.

 

Zakon o uslugama NN 80/11

Državni inspektorat

 

13

 

 

Uredba (EZ) br. 1371/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007. o pravima i obvezama putnika u željezničkom prometu ( SL L 315, 3.12.2007., str. 14 .).

 

Zakon o regulaciji tržišta željezničkih usluga i zaštiti prava putnika u željezničkom prijevozu NN 104/17

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti

14

 

 

Direktiva 2008/48/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2008. o ugovorima o potrošačkim kreditima i stavljanju izvan snage Direktive Vijeća 87/102/EEZ ( SL L 133, 22.5.2008., str. 66 .).

 

Zakon o potrošačkom kreditiranju NN 75/09, 112/12, 143/13, 147/13, 09/15, 78/15, 102/15, 52/16

Državni inspektorat, Hrvatska narodna banka, Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

15

 

 

Uredba (EZ) br. 1008/2008 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. rujna 2008. o zajedničkim pravilima za obavljanje zračnog prijevoza u Zajednici ( SL L 293, 31.10.2008., str. 3 .): članci 22., 23. i 24.

 

 

Državni inspektorat

 

 

16

 

 

Direktiva 2008/122/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 14. siječnja 2009. o zaštiti potrošača u odnosu na određene aspekte ugovora o pravu na vremenski ograničenu uporabu nekretnine, o dugoročnim proizvodima za odmor, preprodaji i razmjeni ( SL L 33, 3.2.2009., str. 10 .).

 

Zakon o zaštiti potrošača NN 41/14, 110/15, 14/19

Državni inspektorat

17

 

 

Direktiva 2010/13/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 10. ožujka 2010. o koordinaciji određenih odredaba utvrđenih zakonima i drugim propisima u državama članicama o pružanju audiovizualnih medijskih usluga (Direktiva o audiovizualnim medijskim uslugama) ( SL L 95, 15.4.2010., str. 1 .): članci 9., 10., 11. i članci od 19. do 26.

 

Zakon o elektroničkim medijima NN 153/09, 84/11, 94/13, 136/13

Agencija za elektroničke medije

18

 

 

Uredba (EU) br. 1177/2010 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. studenoga 2010. o pravima putnika kada putuju morem ili unutarnjim plovnim putovima i o izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004 ( SL L 334, 17.12.2010., str. 1 .).

 

Pomorski zakonik NN 181/04, 76/07, 146/08, 61/11, 56/13, 26/15, 17/19

Zakon o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu NN 33/06, 38/09, 87/09, 18/11, 80/13, 56/16

Agencija za obalni linijski pomorski promet

 

19

 

 

Uredba (EU) br. 181/2011 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. veljače 2011. o pravima putnika u autobusnom prijevozu i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004 ( SL L 55, 28.2.2011., str. 1 .).

 

Zakon o provedbi uredbe (EU) br. 181/2011 europskog parlamenta i vijeća od 16. Veljače 2011. O pravima putnika u prijevozu autobusima i izmjeni uredbe (EZ) br. 2006/2004

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

 

20

 

 

Direktiva 2011/83/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2011. o pravima potrošača, izmjeni Direktive Vijeća 93/13/EEZ i Direktive 1999/44/EZ Europskog parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive Vijeća 85/577/EEZ i Direktive 97/7/EZ Europskog parlamenta i Vijeća ( SL L 304, 22.11.2011., str. 64 .).

 

Zakon o zaštiti potrošača NN 41/14, 110/15, 14/19

Državni inspektorat

21

 

 

Direktiva 2013/11/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2013. o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004 i Direktive 2009/22/EZ (Direktiva o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova) ( SL L 165, 18.6.2013., str. 63 .): članak 13.

 

Zakon o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova NN 121/16, 32/19

Državni inspektorat

22

 

 

Uredba (EU) br. 524/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2013. o online rješavanju potrošačkih sporova i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004 i Direktive 2009/22/EZ (Uredba o online rješavanju potrošačkih sporova) ( SL L 165, 18.6.2013., str. 1 .): članak 14.

 

Zakon o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova NN 121/16, 32/19

Državni inspektorat

23

 

 

Direktiva 2014/17/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 4. veljače 2014. o ugovorima o potrošačkim kreditima koji se odnose na stambene nekretnine i o izmjeni direktiva 2008/48/EZ i 2013/36/EU i Uredbe (EU) br. 1093/2010 ( SL L 60, 28.2.2014., str. 34 .): članci 10., 11., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 21., 22., 23., poglavlje 10. i prilozi I. i II.

 

Zakon o stambenom potrošačkom kreditiranju NN 101/17

Hrvatska narodna banka

 

 

24

 

 

Direktiva 2014/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 23. srpnja 2014. o usporedivosti naknada povezanih s računima za plaćanje, prebacivanju računa za plaćanje i pristupu računima za plaćanje s osnovnim uslugama ( SL L 257, 28.8.2014., str. 214 .): članci od 3. do 18. i članak 20. stavak 2.

 

Zakon o usporedivosti naknada, prebacivanju računa za plaćanje i pristupu osnovnom računu NN 70/17

Hrvatska narodna banka

 

Ministarstvo financija

25

 

 

Direktiva (EU) 2015/2302 Europskog parlamenta i Vijeća od 25. studenoga 2015. o putovanjima u paket aranžmanima i povezanim putnim aranžmanima, o izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004 i Direktive 2011/83/EU Europskog parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive Vijeća 90/314/EEZ ( SL L 326, 11.12.2015., str. 1 .).

 

Zakon o pružanju usluga u turizmu NN 130/17, 25/19

Državni inspektorat

26.

 

 

Uredba (EU) 2017/1128 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. lipnja 2017. o prekograničnoj prenosivosti usluga internetskog sadržaja na unutarnjem tržištu 

 

 

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti

0
Komentiraj

OBRAZLOŽENJE

0
Komentiraj

Uz članak 1.

Ovim člankom je propisana svrha Zakona, a to je provedba Uredbe (EU) 2017/2394 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. prosinca 2017. o suradnji između nacionalnih tijela odgovornih za izvršavanje propisâ o zaštiti potrošača i o stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 2006/2004 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2017/2394).

0
Komentiraj

Uz članak 2.

Ovim člankom uređuje se područje primjene Uredbe (EU) 2017/2394, koja se odnosi na povrede propisa unutar Unije, raširene povrede i raširene povrede s dimenzijom Unije, neovisno o tome kada je došlo do tih povreda. Popis propisa na koje se primjena Uredbe (EU) 2017/2394 odnosi, kao i popis nadležnih tijela za provedu istih. Popis propisa kao i popis tijela nadležnih za provedbu istih nalazi se u Prilogu I. ovoga Zakona.

0
Komentiraj

Uz članak 3.

Ovim člankom uređeno je značenje pojmova koji se koriste u ovom Nacrtu prijedloga zakona na način kako je to uređeno  u Uredbi (EU) 2017/2394 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. prosinca 2017. o suradnji između nacionalnih tijela odgovornih za izvršavanje propisâ o zaštiti potrošača i o stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 2006/2004. koja se primjenjuje od 17. siječnja 2020. godine, kada se Uredba (EZ) br. 2006/2004 stavlja izvan snage te se uređuje rodna jednakost.

0
Komentiraj

Uz članak 4.

Ovim člankom određuje se Državni inspektorat kao jedinstveni ured za vezu obzirom da je nadležan za nadzor nad većim dijelom propisa u kojima su implementirane direktive iz Dodatka predmetne Uredbe. Na taj način, u cilju provedbe Uredbe (EU) 2017/2394 u Republici Hrvatskoj,  Državni inspektorat kao jedinstveni ured za vezu ima zadaću koordinacije svih potrebnih aktivnosti koje provode nadležna tijela iz članka 5. ovoga Zakona te druga javnopravna tijela.

0
Komentiraj

Uz članak 5.

Ovim člankom određuju se Državni inspektorat, Ministarstvo financija, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Ministarstvo poljoprivrede, Ministarstvo zdravstva, Agencija za elektroničke medije, Agencija za obalni linijski pomorski promet, Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti, Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo, Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga, te Hrvatska narodna banka kao tijela nadležna za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394., a sukladno njihovim ovlastima za nadzor provedbe pojedinih propisa iz Priloga I. ovoga Zakona.

0
Komentiraj

Uz članak 6.

Ovim člankom propisuje se obveza suradnje između nadležnih tijela za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394 pri poduzimanju mjera u vezi s povredama propisa unutar Unije, raširenim povredama i raširenim povredama s dimenzijom Unije, kao i suradnja s ostalim javnopravnim tijelima (s policijom, Državnim odvjetništvom Republike Hrvatske, tijelima nadležnim za vođenje sudskog, obrtnog i drugih registara i drugima). Istim se propisuje i obveza nadležnih tijela za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394 postupati u skladu s propisima kojima se uređuje zaštita podataka i čuvanje poslovne tajne kako bi se osiguralo pravilno utvrđivanje činjeničnog stanja, te kako bi se spriječila šteta zbog povrede poslovnog ugleda trgovca.

0
Komentiraj

Uz članak 7.

Ovim se člankom osigurava učinkovita i pravovremena suradnja i koordinacija jedinstvenog ureda za vezu, nadležnog tijela za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394, te javnopravnih tijela, fizičkih i pravnih osoba uslijed zaprimanja zahtjeva za uzajamnom pomoći. Predmetnim člankom su propisani strogi i kratki rokovi u kojima su navedena tijela dužna postupati kako bi se osigurala djelotvornost i učinkovitost mehanizma uzajamne pomoći.

0
Komentiraj

Uz članak 8.

Ovim člankom dodjeljuju se minimalne istražne ovlasti i ovlasti izvršavanja nadležnim tijelima za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394 iz stavka 5. ovoga Zakona kako bi se osigurala učinkovita zaštita prava potrošača u slučaju povreda propisa unutar Unije, raširenih povreda i raširenih povreda s dimenzijom Unije. Osim navedenog, propisuje se da se navedene ovlasti izvršavaju sukladno članku 10. Uredbe (EU) 2017/2394 na način da se navedene ovlasti izvršavaju izravno, na temelju svoje nadležnosti; međutim propisuje se i mogućnost da se iste izvršavaju prema potrebi, uz pomoć drugih nadležnih tijela ili drugih javnih tijela; davanjem naloga imenovanim tijelima ako je to primjenjivo; ili podnošenjem zahtjeva sudovima nadležnima za donošenje potrebne odluke, među ostalim, prema potrebi, i podnošenjem pravnog sredstva, ako zahtjev za donošenje potrebne odluke nije bio uspješan.

0
Komentiraj

Uz članak 9.

U ovom se članku navode propisi temeljem kojih nadležna tijela za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394 provode nadzor.

0
Komentiraj

Uz članak 10.

Odredbama ovih članaka propisuju se istražne ovlasti nadležnih tijela za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394 koje ista mogu poduzimati radi utvrđivanja nepravilnosti u provedbi propisa iz nadležnosti tih tijela, kao što je probna kupnja robe ili usluga, ako je potrebno, s tajnim identitetom. Također se propisuje tko snosi troškove postupka nadzora i ispitivanja, kao i postupak u slučaju da se tijekom postupka nadzora, odnosno probne kupnje utvrdi obavljanje neregistrirane djelatnosti.

0
Komentiraj

Uz članak 11.

Odredbama ovog članka uređuje se ovlast nadležnih tijela za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394 da od svih javnopravnih tijela, fizičkih ili pravnih osoba u svojoj državi članici zatraže dostavljanje svih relevantnih informacija, podataka ili dokumenata, u bilo kojem obliku ili formatu i bez obzira na medij na kojem su pohranjeni ili mjesto na kojem su pohranjeni, kako bi se utvrdilo je li došlo do povrede obuhvaćene Uredbom (EU) 2017/2394 ili dolazi li do takve povrede te kako bi se utvrdili detalji takve povrede, te su primjerice navedena neka od tijela od kojih se predmetni podaci ili informacije mogu zatražiti. Nadalje, navedene su i vrsta i tip informacija, podataka ili dokumenata koji se od javnopravnih tijela, fizičkih ili pravnih osoba mogu zatražiti u svrhu utvrđivanja povrede obuhvaćene Uredbom (EU) 2017/2394.

0
Komentiraj

Uz članak 12.

U ovom se članku propisuje ovlast izvršavanja nadležnih tijela za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394 iz članka 5. ovoga Zakona na način da nadležno tijelo, nakon što utvrdi povredu za koju s obzirom na prirodu i opseg ocijeni da je dovoljna mjera da trgovac samoinicijativno predloži korektivne mjere za otklanjanje nepravilnosti, pozove trgovca da preuzme obveze u smislu prestanka povrede te odredi primjereni rok za ispunjenje te obveze te se propisuje da, u slučaju da trgovac ne postupi na opisani način, nadležno tijelo naredi trgovcu otklanjanje utvrđene nepravilnosti, određujući rok u kojem se ta nepravilnost mora ukloniti.

0
Komentiraj

Uz članke od 13. do 16.

Odredbama ovih članaka uređuje se postupanje Državnog inspektorata, kao jednog od nadležnih tijela za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394 u slučaju utvrđene povrede unutar Unije, raširene povrede i raširene povrede s dimenzijom Unije radi otklanjanja iste, kao i specifične ovlasti izvršavanja koje predmetno nadležno tijelo ima u slučaju gore navedenih povreda.

0
Komentiraj

Uz članke od 17. do 20.

Odredbama ovih članaka uređuje se postupanje ostalih nadležnih tijela za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394 iz članka 5. ovoga Zakona u slučaju utvrđene povrede unutar Unije, raširene povrede i raširene povrede s dimenzijom Unije radi otklanjanja iste, kao i ovlasti izvršavanja koje nadležna tijela za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394 imaju u slučaju gore navedenih povreda. Obzirom da, za razliku od Državnog inspektorata, koji objedinjuje više inspekcijskih tijela nadležnih za provedbu Uredbe (EU) 2017/2394, te koji, sukladno Zakonu o državnom inspektoratu, imaju ujednačene ovlasti inspekcijskih tijela, druga nadležna tijela postupaju sukladno posebnim propisima koji se međusobno razlikuju, posebice u pogledu mogućnosti (ili potrebe) propisivanja ovlasti izvršavanja, u navedenim člancima je generalno propisan način izvršavanja ovlasti iz Uredbe (EU) 2017/2394.  

0
Komentiraj

Uz članke 21. i 22.

Odredbama ovih članaka utvrđene su novčane kazne za prekršaje trgovaca – fizičkih i pravnih osoba, kao i odgovornih osoba u pravnoj osobi koje postupaju suprotno odredbama ovoga Zakona.

0
Komentiraj

Uz članak 23.

Ovim člankom propisuje se obveza ministarstva nadležnog za poslove zaštite potrošača (unutar kojeg je ustrojen Odjel za Europski potrošački centar) dostavljati pisana upozorenja i dostupne informacije o sumnji na povrede unutar Unije, raširene povrede i raširene povrede s dimenzijom Unije nadležnim tijelima država članica Europske unije i Europskoj komisiji sukladno članku 27. Uredbe (EU) 2017/2394.

0
Komentiraj

Uz članak 24.

Ovim člankom uređuje se obveza ministarstva nadležnog za poslove zaštite potrošača dostaviti podatke Europskoj komisiji o podacima o jedinstvenom tijelu za vezu, ako i o organizacijskoj strukturi, ovlastima i odgovornosti nadležnih tijela.

 

Ovim se člankom također uređuje i obveza Državnog inspektorata kao jedinstvenog ureda za vezu da dostavlja informacije o svojim prioritetima izvršavanja u vezi primjene Uredbe (EU) 2017/2394 Europskoj komisiji i jedinstvenim uredima za vezu ostalih država članica.

0
Komentiraj

Uz članak 25.

Ovim se člankom utvrđuje trenutak prestanka važenja Uredbe o određivanju tijela za provedbu Uredbe (EZ-a) br. 2006/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. listopada 2004. o suradnji između nacionalnih tijela odgovornih za provedbu propisa o zaštiti potrošača (Uredba o suradnji u zaštiti potrošača) („Narodne novine“ broj 84/14, 68/18 i 39/19) .

0
Komentiraj

Uz članak 26.

Ovim se člankom uređuje dan stupanja na snagu ovoga Zakona.

0
Komentiraj

Uz Prilog I.

Prilogom se utvrđuje popis uredbi i direktiva koji su obuhvaćeni primjenom Uredbe (EU) 2017/2394, propisa kojima su navedeni uvršteni u nacionalno zakonodavstvo i nadležna tijela za provedbu istih.

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2022 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.