(1) Ovim se Pravilnikom propisuju pravila o načinu rada i korištenju Jedinstvenog sustava upravljanja predmetima na prekršajnim sudovima (u daljnjem tekstu: sustav JCMS).
(2) Svrha Pravilnika je osigurati jedinstven i pravilan način postupanja u sustavu JCMS od strane korisnika.
(3) Za svaki pojedini sud početak korištenja sustava JCMS određuje odlukom ministar nadležan za poslove pravosuđa nakon što za to budu ispunjeni tehnički i organizacijski uvjeti.
Članak 2.
(1) Sustav JCMS je jedinstveni informacijski sustav za upravljanje i rad na sudskim predmetima koji se sastoji od standardne aplikacije, računalne i telekomunikacijske opreme i infrastrukture, sistemske programske opreme i alata te svih podataka koji se tim sustavom unose, pohranjuju i prenose iz svih vrsta upisnika na prekršajnim sudovima i Visokom prekršajnom sudu Republike Hrvatske.
(2) Sustav JCMS je povezan sa sljedećim sustavima:
1. sustavom Evidencije o osobnim identifikacijskim brojevima
2. sustavom Sudskog registra,
3. sustavom Obrtnog registra,
4. sustavom Jedinstvenog registra osoba,
5. prekršajnom evidencijom,
6. e-Oglasnom pločom sudova.
(3) Sustav JCMS može se povezati i s ostalim sustavima za koje se to ocijeni potrebnim.
Značenje pojedinih izraza
Članak 3.
U smislu ovoga Pravilnika pojedini izrazi imaju sljedeća značenja:
Algoritam za dodjelu predmeta sustava JCMS je skup definiranih pravila za automatsku dodjelu predmeta.
Vrsta predmeta odnosi se na podjelu predmeta koji se rješavaju u prekršajnim postupcima, a obuhvaća prekršaje iz područja sigurnosti prometa na cestama, prekršaje iz područja gospodarstvenih i ostalih prekršaja, prekršaje iz područja javnog reda i mira i javne sigurnosti, pravnu pomoć, procesne predmete i predmete izvršenja.
Podvrsta predmetaodnosi se na podjelu predmeta unutar određene vrste predmeta prema propisu kojim je prekršaj određen.
Šifrarnik vrste predmeta sustava JCMS je popis vrsta predmeta s dodijeljenom težinom predmeta koji se rješavaju na sudovima, raščlanjenih na podvrste predmeta.
Dodijeljena težina predmeta u sustavu JCMS je definirana u skladu s važećim Okvirnim mjerilima za rad sudaca prekršajnih sudova koja se iskazuje brojčano, te faktorom udjela u težini podvrste predmeta koji se primjenjuje prilikom automatske dodjele u predmetima koji obuhvaćaju prekršaje iz Zakona o radu, Zakona o bankama, Zakona o industrijskom vlasništvu, Zakona o održivom gospodarenju otpadom, Zakona o elektroničkim komunikacijama, Zakona o potrošačkom kreditiranju, Zakona o javnoj nabavi, Zakona o preuzimanju dioničkih društava, Zakona o investicijskim fondovima, Zakona o tržištu kapitala, Zakona o javnoj nabavi, Zakona o kreditnim institucijama, Općeg poreznog zakona, Zakona o deviznom poslovanju, Zakona o provedbi carinskih propisa EU, i drugih zakona koje će Stalno verifikacijsko tijelo po potrebi nadopunjavati, mijenjati i verificirati.
Naselje predmeta unutar mjesne nadležnosti suda je naselje kojem predmet teritorijalno pripada a određuje se prema mjestu počinjenja prekršaja. Ako se mjesto počinjenja prekršaja ne može utvrditi, naselje predmeta određuje se prema mjestu prebivališta ili sjedišta osobe protiv koje se vodi postupak, odnosno njegovom boravištu ili poslovnom nastanu (podružnica, predstavništvo). Ako je počinitelj prekršaja maloljetnik, naselje predmeta određuje se prema prebivalištu odnosno boravištu maloljetnika. U predmetima izvršenja prekršajnopravnih sankcija u kojima se izvršava rad za opće dobro ili kazna zatvora, naselje predmeta određuje se prema prebivalištu osuđenika. U predmetima pružanja pravne pomoći, naselje premeta određuje se prema prebivalištu, sjedištu odnosno boravištu sudionika postupka. U postupcima prekršajnih sudova, kada se predmeti rješavaju u vijeću, primjenom žalbenog postupka, naselje predmeta, određuje se prema članku 94. stavku 2. Prekršajnog zakona. Ako nije moguće utvrditi naselje predmeta, kao naselje se upisuje sjedište suda.
Lokacija predmeta je sjedište suda ili stalna služba u kojoj se predmet rješava.
Zona rješavanja pojedine vrste predmeta je skup naselja dostupnih jednoj ili više lokacija mjesno nadležnog suda na kojima se može rješavati određena vrsta predmeta. Svrha određivanja zone je osiguranje ravnomjerne opterećenosti rješavatelja određenoga prekršajnog suda i dostupnosti suda strankama.
Normirano opterećenje rješavatelja je zbroj ukupnog broja vrste predmeta i podvrste predmeta pomnožen s težinskim faktorom koji je u skladu sa Okvirnim mjerilima za rad sudaca prekršajnih sudova, faktorom oslobođenja, te faktorom udjela u težini.
Automatska dodjela je dodjela predmeta u rad rješavateljima u skladu s godišnjim rasporedom poslova, prema kojoj svaki rješavatelj, koji ulazi u izbor za takvu dodjelu unutar pojedine vrste predmeta ovisno o normiranom opterećenju, dobiva po jedan predmet u rad. Ravnomjernost se ostvaruje u okviru pojedine vrste predmeta uzimajući u obzir podvrste predmeta i broja primljenih predmeta rješavatelja u tekućoj godini. Automatska dodjela primjenjuje se za dodjelu predmeta koji obuhvaćaju prekršaje iz područja sigurnosti prometa na cestama, prekršaje iz područja gospodarstvenih i ostalih prekršaja, prekršaje iz područja javnog reda i mira i javne sigurnosti i pravnu pomoć.U predmetima u kojima je izjavljen prigovor na obavezni prekršajni nalog u odnosu na prekršajnopravnu sankciju, troškove postupka, oduzimanja imovinske koristi ili oduzimanja predmeta automatska dodjela predmeta vrši se na cijelom području suda, bez obzira na zonu rješavanja predmeta.
Automatska kružna dodjela je dodjela predmeta u rad rješavateljima prema kojoj svaki rješavatelj, koji ulazi u izbor za takvu dodjelu unutar pojedine vrste predmeta, dobiva po jedan predmet u rad, a nakon što svi rješavatelji, koji sudjeluju u dodjeli za pojedinu vrstu predmeta, dobiju po jedan predmet u rad, postupak dodjele se ponavlja. Automatska kružna dodjela ovisi o ukupnom broju zaprimljenih predmeta u tekućoj godini i korektivnim faktorima (oslobođenje i/ili broj radnih dana). Ravnomjernost se ostvaruje u okviru pojedine vrste predmeta i broja predmeta u radu. Automatska kružna dodjela primjenjuje se za predmete u kojima je nužna potpuna ravnomjernost dodjele ili hitnost postupanja, a primjenjuje se isključivo u dodjeli procesnih predmeta i predmeta izvršenja.
Jedinstveni crtični kod (bar kod) je niz paralelnih crta različite debljine koje nose osnovnu informaciju o predmetu. U sustavu JCMS postoji crtični kod na omotu spisa i otpravcima.
Matrica ovlaštenja je skup podataka kojim se korisniku sustava JCMS definiraju ovlaštenja (funkcija, organizacijska jedinica, vrste predmeta, upisnici), a unosi se u sustav JCMS temeljem utvrđenoga godišnjeg rasporeda poslova.
Administracijski modul je cjelina u administratorskoj aplikaciji koja služi za izvođenje određenih zadaća.
Rješavatelj je sudac ili sudski službenik zadužen za rad na spisu.
Učilica sustavaJCMS je tečaj na daljinu za obučavanje korisnika sustava JCMS.
Radna opterećenost rješavatelja je zbroj težina predmeta dodijeljenih tijekom kalendarske godine pojedinom rješavatelju, uvećana za oslobođenje rješavatelja.
II. OVLASTI I DUŽNOSTI OSOBA OVLAŠTENIH ZA PRISTUP SUSTAVU JCMS
Osobe ovlaštene za pristup sustavu JCMS
Članak 4.
Osobe ovlaštene za pristup sustavu JCMS su:
1. administrator središnjeg sustava JCMS,
2. ovlašteni stručnjak,
3. administrator sustava JCMS u sudu,
4. korisnik sustava JCMS,
5. službena osoba ovlaštena za uvid u podatke sustava JCMS određenog suda,
6. službena osoba ovlaštena za uvid u podatke sustava JCMS,
7. vanjski korisnik sustava JCMS.
Administrator središnjeg sustava JCMS
Članak 5.
(1) Administrator središnjeg sustava JCMS je osoba zadužena, ovlaštena i odgovorna za ažuriranje šifrarnika, dodjeljivanje i ukidanje korisničkih imena, lozinki, osiguravanje uvjeta za nesmetani rad sustava kao i za tumačenje uputa o načinu rada u sustavu JCMS.
(2) Administrator središnjeg sustava JCMS ovlašten je unositi u sustav JCMS sve podatke o sudovima, korisnicima i promjenama koje je potrebno unijeti u sustav.
(3) Administrator središnjeg sustava JCMS dužan je sudjelovati pri izradi uputa o korištenju novih funkcionalnosti, pravovremeno obavještavati korisnike o promjenama u sustavu te objavljivati informacije potrebne za rad u sustavu JCMS na internom korisničkom portalu » jcms.pravosudje.hr«.
Ovlašteni stručnjak
Članak 6.
(1) Ovlašteni stručnjak je osoba zadužena za razvoj i održavanje sustava JCMS, koju odredi i ovlasti ministar nadležan za poslove pravosuđa.
(2) Ovlašteni stručnjak, u okviru dodijeljenih ovlasti, brine o razvoju i održavanju sustava JCMS (strojna oprema, programska oprema, baza podataka, komunikacija, edukacija i drugo), a njegovo ovlaštenje određuje djelokrug rada, obveze i odgovornosti.
(3) Ovlašteni stručnjak dužan je održavati sustav JCMS, analizirati te predlagati modele poslovnih procesa, implementirati ih i izrađivati tehničku dokumentaciju vezanu za razvoj.
Administrator sustava JCMS u sudu
Članak 7.
(1) Administrator sustava JCMS u sudu je osoba određena godišnjim rasporedom poslova, uloga i ovlaštenja za pristup sustavu na sudu te unos podataka iz godišnjeg rasporeda poslova suda u administratorsku aplikaciju sustava JCMS.
(2) Administrator sustava JCMS u sudu dužan je:
1. obavijestiti administratora sustava JCMS o svim promjenama za svakoga suca i sudskog službenika vezano uz korisničko ime i lozinku i svojstvo (ulogu) za korištenje aplikacije sustava JCMS i učilice JCMS sustava,
2. unijeti u sustav godišnji raspored poslova za sljedeću godinu, te svaku izmjenu godišnjeg rasporeda poslova odmah po njegovom primitku, a najkasnije u roku jednog radnog dana,
3. pridružiti naselja predmeta zoni rješavanja predmeta,
4. obavijestiti predsjednika suda o potrebi poduzimanja mjera vezanih uz gašenje referade ili preraspodjelu spisa u referadi,
5. ažurno postupati po nalogu predsjednika suda posebno prilikom razrješenja ovlasti određene osobe za rad u sustavu JCMS,
6. ažurno unijeti u sustav JCMS postotak oslobođenja i osnovu oslobođenja iz godišnjeg rasporeda poslova te svaku opravdanu odsutnost suca,
7. obavljati i ostale poslove u sustavu JCMS po nalogu predsjednika suda te sukladno uputama ustrojstvene jedinice ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa u čiji djelokrug rada ulaze poslovi vezani uz sustav JCMS.
Korisnik sustava JCMS
Članak 8.
(1) Korisnik sustava JCMS je osoba ovlaštena za unos podataka i upravljanje predmetima u okviru dodijeljenog svojstva (uloge) i ovlaštenja.
(2) Korisniku sustava JCMS moraju biti osigurani uvjeti za neometan rad u sustavu JCMS.
(3) U okviru svojih nadležnosti i radnji koje obavljaju pomoću sustava JCMS, korisnici sustava JCMS su:
1. predsjednik suda i sudski službenik u uredu predsjednika,
2. sudac i sudski savjetnik (rješavatelj) i sudski službenik u referadi,
3. službenik sudske pisarnice,
4. ključni korisnik,
5. službenik sudskog arhiva,
6. druga osoba koju godišnjim rasporedom poslova određuje predsjednik suda.
Zajedničke dužnosti svih korisnika sustava JCMS
Članak 9.
Korisnik sustava JCMS dužan je:
1. prilikom unosa podataka u sustav JCMS koristiti isključivo korisničko ime i lozinku koji su mu dodijeljeni te čuvati njihovu tajnost,
2. ažurno, točno i potpuno unositi podatke u sustav JCMS,
3. pravovremeno obavijestiti nadležnu osobu u sudu o svakoj odsutnosti koja ima utjecaja na rad u sustavu JCMS.
Dužnosti predsjednika suda kao korisnika sustava JCMS
Članak 10.
(1) Predsjednik suda skrbi za osiguranje nužnih kadrovskih, tehničkih i organizacijskih uvjeta za funkcioniranje sustava JCMS, za točan i ažuran unos podataka u sustav JCMS u sudu te za urednu provedbu mjera sigurnosti i zaštite podataka, vezano uz korištenje sustava JCMS u sudu.
(2) Osposobljavanje za korištenje sustava JCMS u određenom sudu organizira predsjednik suda.
(3) Predsjednik suda obavlja najmanje jedanput mjesečno nadzor sustava JCMS uvidom u upravljačka i druga izvješća. O obavljenom nadzoru i rezultatima nadzora te poduzetim mjerama, predsjednik suda dužan je sastaviti izvješće koje će uložiti u za to otvoren spis sudske uprave.
(4) Ako pri obavljanju nadzora iz stavka 3. ovoga članka predsjednik suda utvrdi da se na upravljačkim izvješćima suda neopravdano nalaze pojedini predmeti, poduzet će mjere da se upravljačka izvješća ažuriraju, a ako to nije moguće, o tome će obavijestiti ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa.
Članak 11.
(1) Predsjednik višeg suda i od njega ovlaštena osoba imaju pravo i obvezu uvida u sve podatke sustava JCMS za niže sudove iz područja svoje nadležnosti.
(2) U obavljanju nadzora viši sud pribavlja izvješća i druge podatke o radu nižih sudova koristeći se sustavom JCMS.
Dužnosti rješavatelja kao korisnika sustava JCMS
Članak 12.
(1) Rješavatelj zadužen za predmet dužan je nadzirati točnost unesenih podataka u sustav JCMS te poduzimati mjere potrebne za osiguranje točnosti i ažurnosti unesenih podataka.
(2) Rješavatelj je dužan obavljati uvid u upravljačka i druga izvješća koja se odnose na njegovu referadu te ako se utvrde nepodudarnosti obavijestiti administratora sustava JCMS u sudu koji će poduzeti potrebne mjere za ispravak greške.
(3) Rješavatelj je dužan redovito pratiti upozorenja koja se odnose na predmete kojima je zadužen.
(4) Rješavatelj je dužan ažurno i točno iskazivati predmet dovršenim u sustavu JCMS.
Dužnosti sudskog službenika u referadi kao korisnika sustava JCMS
Članak 13.
(1) Sudski službenik u referadi dužan je ažurno, točno i na za to predviđeno mjesto upisivati podatke o događajima u pojedinom predmetu.
(2) Sudski službenik u referadi dužan je pravovremeno postupati po dostavnoj ili drugoj naredbi rješavatelja predmeta.
(3) Sudski službenik u referadi koji privremeno ili povremeno obavlja poslove u drugoj referadi dužan je prilikom unosa podataka u sustav JCMS koristiti vlastito korisničko ime i lozinku.
Dužnosti službenika sudske pisarnice kao korisnika sustava JCMS
Članak 14.
(1) Službenik sudske pisarnice dužan je prilikom osnivanja spisa u sustav JCMS ažurno i na pravilan način unositi točne i potpune podatke te odgovorno postupati sa spisom.
(2) Službenik sudske pisarnice dužan je prilikom rada na spisu u sustavu JCMS postupati u skladu s dostavnom i drugom naredbom koja je unesena u sustav JCMS.
Dužnosti službenika pisarnice sudske uprave kao korisnika sustava JCMS
Članak 15.
(1) Službenik pisarnice sudske uprave dužan je prilikom osnivanja spisa u sustav JCMS ažurno i na pravilan način unositi točne i potpune podatke te odgovorno postupati sa spisom.
(2) Službenik pisarnice sudske uprave dužan je prilikom rada na spisu u sustavu JCMS postupati u skladu s dostavnom i drugom naredbom koja je unesena u sustav JCMS.
Dužnosti i ovlasti ključnog korisnika
Članak 16.
(1) Ključni korisnik je sudac ili sudski službenik određenog suda koji je godišnjim rasporedom poslova raspoređen za obavljanje poslova ključnog korisnika na tom sudu.
(2) Dužnosti i ovlasti ključnog korisnika:
1. sudjeluje u analizi poslovnih procesa te razvoju internih edukacijskih sadržaja,
2. prikuplja detaljna znanja o funkcionalnostima i mogućnostima JCMS,
3. pomaže u razjašnjenju utjecaja JCMS na promjene postupanja i surađuje s projektnim timom u nadziranju utjecaja,
4. redovito educira korisnike vezano za korištenje novih funkcionalnosti u sustavu JCMS,
5. pohađa edukacije za edukatore,
6. aktivno sudjeluje u edukaciji krajnjih korisnika,
7. predstavlja prvu razinu JCMS podrške u svojoj okolini te kontaktira korisničku službu u slučaju potrebe.
Dužnosti službenika sudskog arhiva kao korisnika sustava JCMS
Članak 17.
Službenik sudskog arhiva dužan je pravovremeno i ažurno arhivirati spise u sustavu JCMS, pratiti rokove čuvanja tih spisa te evidentirati svaku radnju koja je u arhiviranom spisu poduzeta nakon arhiviranja.
Dužnosti druge osobe ovlaštene od predsjednika suda za rad u sustavu JCMS
Članak 18.
Druga osoba koju godišnjim rasporedom poslova određuje predsjednik suda dužna je i odgovorna u sustavu JCMS postupati na način propisan za obavljanje poslova na koji je raspoređena, koristeći pri tomu isključivo svoje dodijeljeno korisničko ime i lozinku.
Službena osoba ovlaštena za uvid u podatke sustava JCMS određenog suda
Članak 19.
(1) Službena osoba ovlaštena za uvid u podatke sustava JCMS određenog suda je zaposlenik tog ili drugog suda, koji nije ovlašten za unos i promjene podataka o predmetima, ali ima ovlaštenje za uvid u podatke na temelju ovlaštenja predsjednika suda te dodijeljene uloge i ovlaštenja u sustavu JCMS.
(2) Osoba iz stavka 1. ovog članka ovlaštena je za uvid u podatke sustava JCMS bez mogućnosti promjene podataka.
Službena osoba ovlaštena za uvid u podatke sustava JCMS
Članak 20.
(1) Službena osoba ovlaštena za uvid u podatke sustava JCMS je ovlašteni službenik ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa koji u okviru djelokruga svojih poslova ima obvezu obavljati nadzor i pratiti rad sudova koji rade u sustavu JCMS.
(2) Osoba iz stavka 1. ovog članka ovlaštena je za uvid u podatke sustava JCMS bez mogućnosti promjene podataka.
Vanjski korisnik sustava JCMS
Članak 21.
(1) Vanjski korisnik sustava JCMS je osoba koja ima pravo na ograničen uvid u podatke sustava JCMS u spisu u kojem učini vjerojatnim postojanje opravdanog interesa.
(2) Osoba iz stavka 1. ovog članka ovlaštena je za uvid u podatke sustava JCMS bez mogućnosti promjene podataka.
III. NADLEŽNOST MINISTARSTVA NADLEŽNOG ZA POSLOVE PRAVOSUĐA ZA SUSTAV JCMS
Članak 22.
(1) Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa ovlašteno je provoditi nadzor nad primjenom i korištenjem sustava JCMS na sudovima.
1. provedbu mjera osiguranja, pohranjivanja i zaštite podataka cjelokupnog sustava JCMS,
2. funkcioniranje sustava,
3. razvijanje i održavanje sustava JCMS,
4. sigurnost i pohranu podataka u skladu s propisanim procedurama i standardima struke,
5. izdavanje skupova podataka iz središnjeg sustava vanjskim korisnicima putem elektroničkih komunikacija ili prenosivih magnetskih i optičkih medija,
6. izradu redovnih statističkih izvješća,
7. objavu uputa o korištenju novih funkcionalnosti u sustavu JCMS na internom korisničkom portalu »jcms.pravosudje.hr«.
(3) Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa određuje program, metode i organizaciju osposobljavanja sudaca i sudskih službenika za korištenje sustava JCMS.
IV. STALNO VERIFIKACIJSKO TIJELO
Članak 23.
(1) Stalno verifikacijsko tijelo daje mišljenja o prijedlozima korisnika koji se odnose na bitne promjene u sustavu JCMS, predlaže promjene sustava JCMS uzrokovane izmjenama propisa, verificira šifrarnike i predloške, predlaže izmjene i dopune šifrarnika te kao savjetodavno tijelo sudjeluje u razvoju predloženih rješenja.
(2) Članove Stalnog verifikacijskog tijela imenuje ministar nadležan za poslove pravosuđa na vrijeme od četiri godine.
(3) Stalno verifikacijsko tijelo ima pet članova od kojih je jedan sudac Visokog prekršajnog suda Republike Hrvatske, dva suca prekršajnih sudova i dva predstavnika ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa.
(4) Predsjednik Stalnog verifikacijskog tijela je sudac Visokog prekršajnog suda Republike Hrvatske koji je imenovan za člana Stalnog verifikacijskog tijela.
(5) Ministar nadležan za poslove pravosuđa imenovat će u roku od 30 dana od stupanja na snagu ovog Pravilnika članove Stalnog verifikacijskog tijela i donijeti Poslovnik o njegovom radu u roku od 30 dana od imenovanja članova.
V. GODIŠNJI RASPORED POSLOVA
Članak 24.
(1) Godišnji raspored poslova mora sadržavati:
1. matricu ovlaštenja,
2. osobe određene za admistratore sustava JCMS u sudu,
3. osobe određene za ključne korisnike sustava JCMS u sudu.
(2) Godišnji raspored poslova može sadržavati i specijalizacije rješavatelja po vrstama sudskih predmeta.
(3) Godišnji raspored poslova i svaka promjena godišnjeg rasporeda poslova unosi se u sustav JCMS i u za to osnovan predmet sudske uprave.
(4) Podatke o članovima vijeća koji će odlučivati u pojedinom predmetu potrebno je ažurno evidentirati u sustavu JCMS.
Članak 25.
(1) Predsjednik suda dostavlja administratoru sustava JCMS u sudu pravomoćan godišnji raspored poslova najkasnije do 24. prosinca tekuće godine za iduću godinu.
(2) Administrator sustava JCMS u sudu unosi u sustav JCMS podatke iz godišnjeg rasporeda poslova za iduću godinu u algoritam za dodjelu predmeta sustava JCMS najkasnije do 31. prosinca tekuće godine. U administracijski modul sustava JCMS upisuju se podaci o vrstama predmeta koje rješava pojedini rješavatelj (specijalizacija prema šifrarniku), postotak oslobođenja pojedinog rješavatelja te osnova oslobođenja.
Članak 26.
Izmjenu godišnjeg rasporeda poslova predsjednik suda dužan je odmah nakon pravomoćnosti dostaviti administratoru sustava JCMS u sudu, koji će tu izmjenu bez odgode unijeti u sustav JCMS.
VI. OSNIVANJE SPISA NA PREKRŠAJNIM SUDOVIMA
Opće odredbe
Članak 27.
(1) Svaki podnesak može se predati u sudskoj pisarnici u sjedištu suda i u posebnim pisarnicama stalnih službi.
(2) Spis se u sustavu JCMS osniva unosom podataka o:
1. strankama,
2. zastupnicima stranaka,
3. vrsti optužnog akta,
4. broju optužnog akta,
5. zakonskoj oznaci prekršaja,
6. naselju predmeta za predmete osnovane na prekršajnom sudu,
7. datum počinjenja prekršaja,
8. datumu osnivanja predmeta na sudu,
9. podnescima i drugim prilozima.
(3) Osoba ovlaštena za upis dužna je odmah, a najkasnije sljedećeg radnog dana upisati u odgovarajući upisnik sustava JCMS podatke iz stavka 2. ovog članka.
(4) U sustav JCMS podaci o strankama preuzimaju se iz sustava evidencije o osobnom identifikacijskom broju, sustava Sudskog registra ili sustava Obrtnog registra ako su isti istovjetni s podacima navedenim u aktu kojim se pokreće postupak.
(5) Ako su podaci o strankama, navedeni u aktu kojim se pokreće postupak, različiti od onih koji su upisani u sustav evidencije o osobnom identifikacijskom broju, sustav Sudskog registra ili sustava Obrtnog registra, osoba ovlaštena za upis podataka upisat će podatke o stranci navedene u aktu kojim se pokreće postupak te će u sustav JCMS, na karticu »Osnovni podaci« u polje »Primjedba«, upisati primjedbu da su podaci različiti.
(6) Ako se podaci o strankama u sustavu JCMS ne unose na način iz stavka 5. ovog članka, osoba koja upisuje podatke u sustav JCMS dužna ih je upisati u skladu s pravilima pravopisa hrvatskoga standardnog jezika.
(7) Prilikom upisivanja podataka o zastupniku stranke, u sustav JCMS unijet će se i adresa zastupnika.
Članak 28.
(1) S podneskom na temelju kojega se osniva spis postupa se na sljedeći način:
1. pisarnica zaprima podnesak i osniva spis, nakon čega se automatski pokreće algoritam za dodjelu predmeta sustava JCMS,
2. spis se fizički dostavlja na lokaciju predmeta na kojoj se nalazi rješavatelj kojem je predmet dodijeljen u rad.
(2) Podnositelju podneska na njegov zahtjev uručit će se na ispisanom obrascu podaci o broju predmeta, rješavatelju i mjestu rješavanja predmeta.
Članak 29.
Popis podnesaka i drugih pismena vodi se u sustavu JCMS i po potrebi ulaže u spis u papirnatom obliku.
PRAVILNIK O RADU U SUSTAVU JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Sadržaj pravilnika
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 1.
(1) Ovim se Pravilnikom propisuju pravila o načinu rada i korištenju Jedinstvenog sustava upravljanja predmetima na prekršajnim sudovima (u daljnjem tekstu: sustav JCMS).
(2) Svrha Pravilnika je osigurati jedinstven i pravilan način postupanja u sustavu JCMS od strane korisnika.
(3) Za svaki pojedini sud početak korištenja sustava JCMS određuje odlukom ministar nadležan za poslove pravosuđa nakon što za to budu ispunjeni tehnički i organizacijski uvjeti.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 2.
(1) Sustav JCMS je jedinstveni informacijski sustav za upravljanje i rad na sudskim predmetima koji se sastoji od standardne aplikacije, računalne i telekomunikacijske opreme i infrastrukture, sistemske programske opreme i alata te svih podataka koji se tim sustavom unose, pohranjuju i prenose iz svih vrsta upisnika na prekršajnim sudovima i Visokom prekršajnom sudu Republike Hrvatske.
(2) Sustav JCMS je povezan sa sljedećim sustavima:
1. sustavom Evidencije o osobnim identifikacijskim brojevima
2. sustavom Sudskog registra,
3. sustavom Obrtnog registra,
4. sustavom Jedinstvenog registra osoba,
5. prekršajnom evidencijom,
6. e-Oglasnom pločom sudova.
(3) Sustav JCMS može se povezati i s ostalim sustavima za koje se to ocijeni potrebnim.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Značenje pojedinih izraza
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 3.
U smislu ovoga Pravilnika pojedini izrazi imaju sljedeća značenja:
Algoritam za dodjelu predmeta sustava JCMS je skup definiranih pravila za automatsku dodjelu predmeta.
Vrsta predmeta odnosi se na podjelu predmeta koji se rješavaju u prekršajnim postupcima, a obuhvaća prekršaje iz područja sigurnosti prometa na cestama, prekršaje iz područja gospodarstvenih i ostalih prekršaja, prekršaje iz područja javnog reda i mira i javne sigurnosti, pravnu pomoć, procesne predmete i predmete izvršenja.
Podvrsta predmeta odnosi se na podjelu predmeta unutar određene vrste predmeta prema propisu kojim je prekršaj određen.
Šifrarnik vrste predmeta sustava JCMS je popis vrsta predmeta s dodijeljenom težinom predmeta koji se rješavaju na sudovima, raščlanjenih na podvrste predmeta.
Dodijeljena težina predmeta u sustavu JCMS je definirana u skladu s važećim Okvirnim mjerilima za rad sudaca prekršajnih sudova koja se iskazuje brojčano, te faktorom udjela u težini podvrste predmeta koji se primjenjuje prilikom automatske dodjele u predmetima koji obuhvaćaju prekršaje iz Zakona o radu, Zakona o bankama, Zakona o industrijskom vlasništvu, Zakona o održivom gospodarenju otpadom, Zakona o elektroničkim komunikacijama, Zakona o potrošačkom kreditiranju, Zakona o javnoj nabavi, Zakona o preuzimanju dioničkih društava, Zakona o investicijskim fondovima, Zakona o tržištu kapitala, Zakona o javnoj nabavi, Zakona o kreditnim institucijama, Općeg poreznog zakona, Zakona o deviznom poslovanju, Zakona o provedbi carinskih propisa EU, i drugih zakona koje će Stalno verifikacijsko tijelo po potrebi nadopunjavati, mijenjati i verificirati.
Naselje predmeta unutar mjesne nadležnosti suda je naselje kojem predmet teritorijalno pripada a određuje se prema mjestu počinjenja prekršaja. Ako se mjesto počinjenja prekršaja ne može utvrditi, naselje predmeta određuje se prema mjestu prebivališta ili sjedišta osobe protiv koje se vodi postupak, odnosno njegovom boravištu ili poslovnom nastanu (podružnica, predstavništvo). Ako je počinitelj prekršaja maloljetnik, naselje predmeta određuje se prema prebivalištu odnosno boravištu maloljetnika. U predmetima izvršenja prekršajnopravnih sankcija u kojima se izvršava rad za opće dobro ili kazna zatvora, naselje predmeta određuje se prema prebivalištu osuđenika. U predmetima pružanja pravne pomoći, naselje premeta određuje se prema prebivalištu, sjedištu odnosno boravištu sudionika postupka. U postupcima prekršajnih sudova, kada se predmeti rješavaju u vijeću, primjenom žalbenog postupka, naselje predmeta, određuje se prema članku 94. stavku 2. Prekršajnog zakona. Ako nije moguće utvrditi naselje predmeta, kao naselje se upisuje sjedište suda.
Lokacija predmeta je sjedište suda ili stalna služba u kojoj se predmet rješava.
Zona rješavanja pojedine vrste predmeta je skup naselja dostupnih jednoj ili više lokacija mjesno nadležnog suda na kojima se može rješavati određena vrsta predmeta. Svrha određivanja zone je osiguranje ravnomjerne opterećenosti rješavatelja određenoga prekršajnog suda i dostupnosti suda strankama.
Normirano opterećenje rješavatelja je zbroj ukupnog broja vrste predmeta i podvrste predmeta pomnožen s težinskim faktorom koji je u skladu sa Okvirnim mjerilima za rad sudaca prekršajnih sudova, faktorom oslobođenja, te faktorom udjela u težini.
Automatska dodjela je dodjela predmeta u rad rješavateljima u skladu s godišnjim rasporedom poslova, prema kojoj svaki rješavatelj, koji ulazi u izbor za takvu dodjelu unutar pojedine vrste predmeta ovisno o normiranom opterećenju, dobiva po jedan predmet u rad. Ravnomjernost se ostvaruje u okviru pojedine vrste predmeta uzimajući u obzir podvrste predmeta i broja primljenih predmeta rješavatelja u tekućoj godini. Automatska dodjela primjenjuje se za dodjelu predmeta koji obuhvaćaju prekršaje iz područja sigurnosti prometa na cestama, prekršaje iz područja gospodarstvenih i ostalih prekršaja, prekršaje iz područja javnog reda i mira i javne sigurnosti i pravnu pomoć. U predmetima u kojima je izjavljen prigovor na obavezni prekršajni nalog u odnosu na prekršajnopravnu sankciju, troškove postupka, oduzimanja imovinske koristi ili oduzimanja predmeta automatska dodjela predmeta vrši se na cijelom području suda, bez obzira na zonu rješavanja predmeta.
Automatska kružna dodjela je dodjela predmeta u rad rješavateljima prema kojoj svaki rješavatelj, koji ulazi u izbor za takvu dodjelu unutar pojedine vrste predmeta, dobiva po jedan predmet u rad, a nakon što svi rješavatelji, koji sudjeluju u dodjeli za pojedinu vrstu predmeta, dobiju po jedan predmet u rad, postupak dodjele se ponavlja. Automatska kružna dodjela ovisi o ukupnom broju zaprimljenih predmeta u tekućoj godini i korektivnim faktorima (oslobođenje i/ili broj radnih dana). Ravnomjernost se ostvaruje u okviru pojedine vrste predmeta i broja predmeta u radu. Automatska kružna dodjela primjenjuje se za predmete u kojima je nužna potpuna ravnomjernost dodjele ili hitnost postupanja, a primjenjuje se isključivo u dodjeli procesnih predmeta i predmeta izvršenja.
Jedinstveni crtični kod (bar kod) je niz paralelnih crta različite debljine koje nose osnovnu informaciju o predmetu. U sustavu JCMS postoji crtični kod na omotu spisa i otpravcima.
Matrica ovlaštenja je skup podataka kojim se korisniku sustava JCMS definiraju ovlaštenja (funkcija, organizacijska jedinica, vrste predmeta, upisnici), a unosi se u sustav JCMS temeljem utvrđenoga godišnjeg rasporeda poslova.
Administracijski modul je cjelina u administratorskoj aplikaciji koja služi za izvođenje određenih zadaća.
Rješavatelj je sudac ili sudski službenik zadužen za rad na spisu.
Učilica sustava JCMS je tečaj na daljinu za obučavanje korisnika sustava JCMS.
Radna opterećenost rješavatelja je zbroj težina predmeta dodijeljenih tijekom kalendarske godine pojedinom rješavatelju, uvećana za oslobođenje rješavatelja.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
II. OVLASTI I DUŽNOSTI OSOBA OVLAŠTENIH ZA PRISTUP SUSTAVU JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Osobe ovlaštene za pristup sustavu JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 4.
Osobe ovlaštene za pristup sustavu JCMS su:
1. administrator središnjeg sustava JCMS,
2. ovlašteni stručnjak,
3. administrator sustava JCMS u sudu,
4. korisnik sustava JCMS,
5. službena osoba ovlaštena za uvid u podatke sustava JCMS određenog suda,
6. službena osoba ovlaštena za uvid u podatke sustava JCMS,
7. vanjski korisnik sustava JCMS.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Administrator središnjeg sustava JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 5.
(1) Administrator središnjeg sustava JCMS je osoba zadužena, ovlaštena i odgovorna za ažuriranje šifrarnika, dodjeljivanje i ukidanje korisničkih imena, lozinki, osiguravanje uvjeta za nesmetani rad sustava kao i za tumačenje uputa o načinu rada u sustavu JCMS.
(2) Administrator središnjeg sustava JCMS ovlašten je unositi u sustav JCMS sve podatke o sudovima, korisnicima i promjenama koje je potrebno unijeti u sustav.
(3) Administrator središnjeg sustava JCMS dužan je sudjelovati pri izradi uputa o korištenju novih funkcionalnosti, pravovremeno obavještavati korisnike o promjenama u sustavu te objavljivati informacije potrebne za rad u sustavu JCMS na internom korisničkom portalu » jcms.pravosudje.hr«.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Ovlašteni stručnjak
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 6.
(1) Ovlašteni stručnjak je osoba zadužena za razvoj i održavanje sustava JCMS, koju odredi i ovlasti ministar nadležan za poslove pravosuđa.
(2) Ovlašteni stručnjak, u okviru dodijeljenih ovlasti, brine o razvoju i održavanju sustava JCMS (strojna oprema, programska oprema, baza podataka, komunikacija, edukacija i drugo), a njegovo ovlaštenje određuje djelokrug rada, obveze i odgovornosti.
(3) Ovlašteni stručnjak dužan je održavati sustav JCMS, analizirati te predlagati modele poslovnih procesa, implementirati ih i izrađivati tehničku dokumentaciju vezanu za razvoj.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Administrator sustava JCMS u sudu
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 7.
(1) Administrator sustava JCMS u sudu je osoba određena godišnjim rasporedom poslova, uloga i ovlaštenja za pristup sustavu na sudu te unos podataka iz godišnjeg rasporeda poslova suda u administratorsku aplikaciju sustava JCMS.
(2) Administrator sustava JCMS u sudu dužan je:
1. obavijestiti administratora sustava JCMS o svim promjenama za svakoga suca i sudskog službenika vezano uz korisničko ime i lozinku i svojstvo (ulogu) za korištenje aplikacije sustava JCMS i učilice JCMS sustava,
2. unijeti u sustav godišnji raspored poslova za sljedeću godinu, te svaku izmjenu godišnjeg rasporeda poslova odmah po njegovom primitku, a najkasnije u roku jednog radnog dana,
3. pridružiti naselja predmeta zoni rješavanja predmeta,
4. obavijestiti predsjednika suda o potrebi poduzimanja mjera vezanih uz gašenje referade ili preraspodjelu spisa u referadi,
5. ažurno postupati po nalogu predsjednika suda posebno prilikom razrješenja ovlasti određene osobe za rad u sustavu JCMS,
6. ažurno unijeti u sustav JCMS postotak oslobođenja i osnovu oslobođenja iz godišnjeg rasporeda poslova te svaku opravdanu odsutnost suca,
7. obavljati i ostale poslove u sustavu JCMS po nalogu predsjednika suda te sukladno uputama ustrojstvene jedinice ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa u čiji djelokrug rada ulaze poslovi vezani uz sustav JCMS.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Korisnik sustava JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 8.
(1) Korisnik sustava JCMS je osoba ovlaštena za unos podataka i upravljanje predmetima u okviru dodijeljenog svojstva (uloge) i ovlaštenja.
(2) Korisniku sustava JCMS moraju biti osigurani uvjeti za neometan rad u sustavu JCMS.
(3) U okviru svojih nadležnosti i radnji koje obavljaju pomoću sustava JCMS, korisnici sustava JCMS su:
1. predsjednik suda i sudski službenik u uredu predsjednika,
2. sudac i sudski savjetnik (rješavatelj) i sudski službenik u referadi,
3. službenik sudske pisarnice,
4. ključni korisnik,
5. službenik sudskog arhiva,
6. druga osoba koju godišnjim rasporedom poslova određuje predsjednik suda.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Zajedničke dužnosti svih korisnika sustava JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 9.
Korisnik sustava JCMS dužan je:
1. prilikom unosa podataka u sustav JCMS koristiti isključivo korisničko ime i lozinku koji su mu dodijeljeni te čuvati njihovu tajnost,
2. ažurno, točno i potpuno unositi podatke u sustav JCMS,
3. pravovremeno obavijestiti nadležnu osobu u sudu o svakoj odsutnosti koja ima utjecaja na rad u sustavu JCMS.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Dužnosti predsjednika suda kao korisnika sustava JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 10.
(1) Predsjednik suda skrbi za osiguranje nužnih kadrovskih, tehničkih i organizacijskih uvjeta za funkcioniranje sustava JCMS, za točan i ažuran unos podataka u sustav JCMS u sudu te za urednu provedbu mjera sigurnosti i zaštite podataka, vezano uz korištenje sustava JCMS u sudu.
(2) Osposobljavanje za korištenje sustava JCMS u određenom sudu organizira predsjednik suda.
(3) Predsjednik suda obavlja najmanje jedanput mjesečno nadzor sustava JCMS uvidom u upravljačka i druga izvješća. O obavljenom nadzoru i rezultatima nadzora te poduzetim mjerama, predsjednik suda dužan je sastaviti izvješće koje će uložiti u za to otvoren spis sudske uprave.
(4) Ako pri obavljanju nadzora iz stavka 3. ovoga članka predsjednik suda utvrdi da se na upravljačkim izvješćima suda neopravdano nalaze pojedini predmeti, poduzet će mjere da se upravljačka izvješća ažuriraju, a ako to nije moguće, o tome će obavijestiti ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 11.
(1) Predsjednik višeg suda i od njega ovlaštena osoba imaju pravo i obvezu uvida u sve podatke sustava JCMS za niže sudove iz područja svoje nadležnosti.
(2) U obavljanju nadzora viši sud pribavlja izvješća i druge podatke o radu nižih sudova koristeći se sustavom JCMS.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Dužnosti rješavatelja kao korisnika sustava JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 12.
(1) Rješavatelj zadužen za predmet dužan je nadzirati točnost unesenih podataka u sustav JCMS te poduzimati mjere potrebne za osiguranje točnosti i ažurnosti unesenih podataka.
(2) Rješavatelj je dužan obavljati uvid u upravljačka i druga izvješća koja se odnose na njegovu referadu te ako se utvrde nepodudarnosti obavijestiti administratora sustava JCMS u sudu koji će poduzeti potrebne mjere za ispravak greške.
(3) Rješavatelj je dužan redovito pratiti upozorenja koja se odnose na predmete kojima je zadužen.
(4) Rješavatelj je dužan ažurno i točno iskazivati predmet dovršenim u sustavu JCMS.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Dužnosti sudskog službenika u referadi kao korisnika sustava JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 13.
(1) Sudski službenik u referadi dužan je ažurno, točno i na za to predviđeno mjesto upisivati podatke o događajima u pojedinom predmetu.
(2) Sudski službenik u referadi dužan je pravovremeno postupati po dostavnoj ili drugoj naredbi rješavatelja predmeta.
(3) Sudski službenik u referadi koji privremeno ili povremeno obavlja poslove u drugoj referadi dužan je prilikom unosa podataka u sustav JCMS koristiti vlastito korisničko ime i lozinku.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Dužnosti službenika sudske pisarnice kao korisnika sustava JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 14.
(1) Službenik sudske pisarnice dužan je prilikom osnivanja spisa u sustav JCMS ažurno i na pravilan način unositi točne i potpune podatke te odgovorno postupati sa spisom.
(2) Službenik sudske pisarnice dužan je prilikom rada na spisu u sustavu JCMS postupati u skladu s dostavnom i drugom naredbom koja je unesena u sustav JCMS.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Dužnosti službenika pisarnice sudske uprave kao korisnika sustava JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 15.
(1) Službenik pisarnice sudske uprave dužan je prilikom osnivanja spisa u sustav JCMS ažurno i na pravilan način unositi točne i potpune podatke te odgovorno postupati sa spisom.
(2) Službenik pisarnice sudske uprave dužan je prilikom rada na spisu u sustavu JCMS postupati u skladu s dostavnom i drugom naredbom koja je unesena u sustav JCMS.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Dužnosti i ovlasti ključnog korisnika
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 16.
(1) Ključni korisnik je sudac ili sudski službenik određenog suda koji je godišnjim rasporedom poslova raspoređen za obavljanje poslova ključnog korisnika na tom sudu.
(2) Dužnosti i ovlasti ključnog korisnika:
1. sudjeluje u analizi poslovnih procesa te razvoju internih edukacijskih sadržaja,
2. prikuplja detaljna znanja o funkcionalnostima i mogućnostima JCMS,
3. pomaže u razjašnjenju utjecaja JCMS na promjene postupanja i surađuje s projektnim timom u nadziranju utjecaja,
4. redovito educira korisnike vezano za korištenje novih funkcionalnosti u sustavu JCMS,
5. pohađa edukacije za edukatore,
6. aktivno sudjeluje u edukaciji krajnjih korisnika,
7. predstavlja prvu razinu JCMS podrške u svojoj okolini te kontaktira korisničku službu u slučaju potrebe.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Dužnosti službenika sudskog arhiva kao korisnika sustava JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 17.
Službenik sudskog arhiva dužan je pravovremeno i ažurno arhivirati spise u sustavu JCMS, pratiti rokove čuvanja tih spisa te evidentirati svaku radnju koja je u arhiviranom spisu poduzeta nakon arhiviranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Dužnosti druge osobe ovlaštene od predsjednika suda za rad u sustavu JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 18.
Druga osoba koju godišnjim rasporedom poslova određuje predsjednik suda dužna je i odgovorna u sustavu JCMS postupati na način propisan za obavljanje poslova na koji je raspoređena, koristeći pri tomu isključivo svoje dodijeljeno korisničko ime i lozinku.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Službena osoba ovlaštena za uvid u podatke sustava JCMS određenog suda
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 19.
(1) Službena osoba ovlaštena za uvid u podatke sustava JCMS određenog suda je zaposlenik tog ili drugog suda, koji nije ovlašten za unos i promjene podataka o predmetima, ali ima ovlaštenje za uvid u podatke na temelju ovlaštenja predsjednika suda te dodijeljene uloge i ovlaštenja u sustavu JCMS.
(2) Osoba iz stavka 1. ovog članka ovlaštena je za uvid u podatke sustava JCMS bez mogućnosti promjene podataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Službena osoba ovlaštena za uvid u podatke sustava JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 20.
(1) Službena osoba ovlaštena za uvid u podatke sustava JCMS je ovlašteni službenik ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa koji u okviru djelokruga svojih poslova ima obvezu obavljati nadzor i pratiti rad sudova koji rade u sustavu JCMS.
(2) Osoba iz stavka 1. ovog članka ovlaštena je za uvid u podatke sustava JCMS bez mogućnosti promjene podataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Vanjski korisnik sustava JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 21.
(1) Vanjski korisnik sustava JCMS je osoba koja ima pravo na ograničen uvid u podatke sustava JCMS u spisu u kojem učini vjerojatnim postojanje opravdanog interesa.
(2) Osoba iz stavka 1. ovog članka ovlaštena je za uvid u podatke sustava JCMS bez mogućnosti promjene podataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
III. NADLEŽNOST MINISTARSTVA NADLEŽNOG ZA POSLOVE PRAVOSUĐA ZA SUSTAV JCMS
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 22.
(1) Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa ovlašteno je provoditi nadzor nad primjenom i korištenjem sustava JCMS na sudovima.
(2) Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa osigurava potrebne tehničke preduvjete za:
1. provedbu mjera osiguranja, pohranjivanja i zaštite podataka cjelokupnog sustava JCMS,
2. funkcioniranje sustava,
3. razvijanje i održavanje sustava JCMS,
4. sigurnost i pohranu podataka u skladu s propisanim procedurama i standardima struke,
5. izdavanje skupova podataka iz središnjeg sustava vanjskim korisnicima putem elektroničkih komunikacija ili prenosivih magnetskih i optičkih medija,
6. izradu redovnih statističkih izvješća,
7. objavu uputa o korištenju novih funkcionalnosti u sustavu JCMS na internom korisničkom portalu »jcms.pravosudje.hr«.
(3) Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa određuje program, metode i organizaciju osposobljavanja sudaca i sudskih službenika za korištenje sustava JCMS.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
IV. STALNO VERIFIKACIJSKO TIJELO
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 23.
(1) Stalno verifikacijsko tijelo daje mišljenja o prijedlozima korisnika koji se odnose na bitne promjene u sustavu JCMS, predlaže promjene sustava JCMS uzrokovane izmjenama propisa, verificira šifrarnike i predloške, predlaže izmjene i dopune šifrarnika te kao savjetodavno tijelo sudjeluje u razvoju predloženih rješenja.
(2) Članove Stalnog verifikacijskog tijela imenuje ministar nadležan za poslove pravosuđa na vrijeme od četiri godine.
(3) Stalno verifikacijsko tijelo ima pet članova od kojih je jedan sudac Visokog prekršajnog suda Republike Hrvatske, dva suca prekršajnih sudova i dva predstavnika ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa.
(4) Predsjednik Stalnog verifikacijskog tijela je sudac Visokog prekršajnog suda Republike Hrvatske koji je imenovan za člana Stalnog verifikacijskog tijela.
(5) Ministar nadležan za poslove pravosuđa imenovat će u roku od 30 dana od stupanja na snagu ovog Pravilnika članove Stalnog verifikacijskog tijela i donijeti Poslovnik o njegovom radu u roku od 30 dana od imenovanja članova.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
V. GODIŠNJI RASPORED POSLOVA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 24.
(1) Godišnji raspored poslova mora sadržavati:
1. matricu ovlaštenja,
2. osobe određene za admistratore sustava JCMS u sudu,
3. osobe određene za ključne korisnike sustava JCMS u sudu.
(2) Godišnji raspored poslova može sadržavati i specijalizacije rješavatelja po vrstama sudskih predmeta.
(3) Godišnji raspored poslova i svaka promjena godišnjeg rasporeda poslova unosi se u sustav JCMS i u za to osnovan predmet sudske uprave.
(4) Podatke o članovima vijeća koji će odlučivati u pojedinom predmetu potrebno je ažurno evidentirati u sustavu JCMS.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 25.
(1) Predsjednik suda dostavlja administratoru sustava JCMS u sudu pravomoćan godišnji raspored poslova najkasnije do 24. prosinca tekuće godine za iduću godinu.
(2) Administrator sustava JCMS u sudu unosi u sustav JCMS podatke iz godišnjeg rasporeda poslova za iduću godinu u algoritam za dodjelu predmeta sustava JCMS najkasnije do 31. prosinca tekuće godine. U administracijski modul sustava JCMS upisuju se podaci o vrstama predmeta koje rješava pojedini rješavatelj (specijalizacija prema šifrarniku), postotak oslobođenja pojedinog rješavatelja te osnova oslobođenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 26.
Izmjenu godišnjeg rasporeda poslova predsjednik suda dužan je odmah nakon pravomoćnosti dostaviti administratoru sustava JCMS u sudu, koji će tu izmjenu bez odgode unijeti u sustav JCMS.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
VI. OSNIVANJE SPISA NA PREKRŠAJNIM SUDOVIMA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Opće odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 27.
(1) Svaki podnesak može se predati u sudskoj pisarnici u sjedištu suda i u posebnim pisarnicama stalnih službi.
(2) Spis se u sustavu JCMS osniva unosom podataka o:
1. strankama,
2. zastupnicima stranaka,
3. vrsti optužnog akta,
4. broju optužnog akta,
5. zakonskoj oznaci prekršaja,
6. naselju predmeta za predmete osnovane na prekršajnom sudu,
7. datum počinjenja prekršaja,
8. datumu osnivanja predmeta na sudu,
9. podnescima i drugim prilozima.
(3) Osoba ovlaštena za upis dužna je odmah, a najkasnije sljedećeg radnog dana upisati u odgovarajući upisnik sustava JCMS podatke iz stavka 2. ovog članka.
(4) U sustav JCMS podaci o strankama preuzimaju se iz sustava evidencije o osobnom identifikacijskom broju, sustava Sudskog registra ili sustava Obrtnog registra ako su isti istovjetni s podacima navedenim u aktu kojim se pokreće postupak.
(5) Ako su podaci o strankama, navedeni u aktu kojim se pokreće postupak, različiti od onih koji su upisani u sustav evidencije o osobnom identifikacijskom broju, sustav Sudskog registra ili sustava Obrtnog registra, osoba ovlaštena za upis podataka upisat će podatke o stranci navedene u aktu kojim se pokreće postupak te će u sustav JCMS, na karticu »Osnovni podaci« u polje »Primjedba«, upisati primjedbu da su podaci različiti.
(6) Ako se podaci o strankama u sustavu JCMS ne unose na način iz stavka 5. ovog članka, osoba koja upisuje podatke u sustav JCMS dužna ih je upisati u skladu s pravilima pravopisa hrvatskoga standardnog jezika.
(7) Prilikom upisivanja podataka o zastupniku stranke, u sustav JCMS unijet će se i adresa zastupnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 28.
(1) S podneskom na temelju kojega se osniva spis postupa se na sljedeći način:
1. pisarnica zaprima podnesak i osniva spis, nakon čega se automatski pokreće algoritam za dodjelu predmeta sustava JCMS,
2. spis se fizički dostavlja na lokaciju predmeta na kojoj se nalazi rješavatelj kojem je predmet dodijeljen u rad.
(2) Podnositelju podneska na njegov zahtjev uručit će se na ispisanom obrascu podaci o broju predmeta, rješavatelju i mjestu rješavanja predmeta.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa
Članak 29.
Popis podnesaka i drugih pismena vodi se u sustavu JCMS i po potrebi ulaže u spis u papirnatom obliku.