E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

Obrazac prethodne procjene za Nacrt prijedloga zakona o kulturnim vijećima i financiranju javnih potreba u kulturi

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

PRILOG 1.

 

PRILOG 1.

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

MINISTARSTVO KULTURE

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O KULTURNIM VIJEĆIMA I FINANCIRANJU JAVNIH POTREBA U KULTURI

1.3.

KLASA:

URBROJ:

 

Datum:

023-03/20-01/0022

532-02-02/1-20-1

 

30. siječnja 2020.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Sektor za ljudske potencijale, javnu nabavu i tehničke poslove

01/4866 314  

kristina.vlasicek-novoselec@min-kulture.hr

 

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:

NE

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:

NE

Naziv pravne stečevine EU:

2.

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtijeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Zakon o kulturnim vijećima („Narodne novine“, broj 48/04, 44/09 i 68/13),  Zakon o financiranju javnih potreba u kulturi („Narodne novine“, broj 47/90, 27/93 i 38/09) te Zakon o upravljanju javnim ustanovama u kulturi („Narodne novine“, broj 96/1) su zakoni koji uređuju rad kulturnih vijeća kao savjetodavnih tijela u postupku vrednovanja kulturnih programa te slijedom toga financiranje programa koji su iskazani kao javna potreba u kulturi, a u što je uključeno i upravljanje javnim ustanovama, čiji se programi između ostaloga sufinanciraju kao javne potrebe u kulturi. Imajući u vidu razvoj suvremene umjetnosti, kulture i kreativnih industrija, a s ciljem postizanja cjelovitog uređenja područja financiranja javnih potreba u kulturi, kroz postupak vrednovanja, sufinanciranja i upravljanja resursima, potrebno je predmetnu materiju urediti kroz jedinstveni akt koji bi obuhvaćao sve aspekte javnih potreba u kulturi te kako bi se osigurala učinkovita raspodjela javnih sredstava, upravljanje i kontrola njihova korištenja.

Zakonom o kulturnim vijećima uređuje se rad kulturnih vijeća koja daju stručne evaluacije programa javnih potreba u kulturi. Zakon o financiranju javnih potreba u kulturi je Zakon koji je donesen  1990. godine i pretrpio je izmjene na način da je većina odredbi brisana, a preostale odredbe ne zadovoljavaju potrebe novog načina rada i postupanja u financiranju javnih potreba u kulturi. Kroz novi jedinstveni akt potrebno je financiranje javnih potreba u kulturi prilagoditi suvremenim potrebama i načinima financiranja, novelirati obuhvat i definiciju javnih potreba u kulturi, uskladiti postupak dodjele sredstava za financiranje javnih potreba u kulturi i postupak donošenja odluka o financiranju na razini Republike Hrvatske i na razini jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, kao i druge mogućnosti financiranja javnih potreba u kulturi. Nadalje, potrebno je urediti pravila trošenja sredstava i osigurati transparentnost i kontrolu trošenja sredstava.

Vezano uz naprijed navedeno, potrebno je novelirati sustav upravljanja javnim ustanovama u kulturi, sastav i način izbora članova upravnih vijeća, uvjete i način imenovanja ravnatelja javnih ustanova u kulturi te osnivanje stručnog vijeća. Uvjete za imenovanje ravnatelja potrebno je uskladiti s važećim Zakonom o akademskim i stručnim nazivima i akademskom stupnju (Narodne novine, broj 107/07 i 118/12) i Zakonom o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju (Narodne novine, broj 123/03, 198/03, 105/04, 174/04, 02/07, 46/07, 45/09, 63/11, 94/13, 139/13, 101/14 i 60/15). Također, sastav upravnog vijeća potrebno je uskladiti s Zakonom o radu („Narodne novine“ br. 93/14, 127/17 i 98/19) kako bi se osigurala zastupljenost svih radnika u upravnom vijeću.

 

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Novim jedinstvenim zakonom će se uskladiti postupak financiranja javnih potreba u kulturi na razini Republike Hrvatske i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i druge mogućnosti financiranja kulturnih djelatnosti, pravila trošenja sredstava te transparentnost i kontrola  rošenja sredstava.

S obzirom na specifičnosti razvoja suvremene umjetnosti, kulture i kreativnih industrija, potrebno je redefinirati područje djelokruga i nazive kulturnih vijeća s ciljem jasnijeg preciziranja djelokruga rada kulturnih vijeća, propisati način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća te precizirati odredbe o izbjegavanju sukoba interesa.

Potrebno je također na nov način urediti sustav upravljanja javnim ustanovama u kulturi, mandat i način izbora članova upravnih vijeća, način imenovanja ravnatelja javnih ustanova u kulturi te osnivanje stručnog vijeća.

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Razvoj suvremene umjetnosti, kulture i kreativnih industrija kroz praksu pokazuje potrebu za uređenjem ovog područja kroz jedinstveni akt koji bi uređivao sve aspekte javnih potreba u kulturi. Zakon o financiranju javnih potreba u kulturi (Zakon o fondovima za kulturu) donesen je 1990. godine, a mijenjan 1993. i usklađen 2009. godine te ne odgovara suvremenim potrebama i načinima financiranja kulturnih djelatnosti. Analiza načina rada, konstituiranje i djelovanje kulturnih vijeća pokazalo je potrebu da se preciznije propiše način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća kao i odredbe o izbjegavanju sukoba interesa.

Potrebno je promijeniti odredbe o sastavu upravnog vijeća javnih ustanova u kulturi te odredbe o postupku imenovanja ravnatelja javnih ustanova u kulturi i o uvjetima za imenovanje ravnatelja.

3.

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Zakon će se prilagoditi suvremenim potrebama i načinima financiranja kulturnih djelatnosti, što obuhvaća transparentnost u korištenju sredstava i kontrolu trošenja sredstava; izbor članova kulturnih  vijeća prema stručnim kriterijima; definirat će se kriteriji za stručni rad i sprječavanje sukoba interesa; na nov način će se urediti sustav upravljanja javnim ustanovama u kulturi.

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Prilagodba suvremenim potrebama i načinima financiranja kulturnih djelatnosti. Omogućit će se višegodišnje financiranje projekata što će omogućiti kontinuitet u višegodišnjem planiranju sredstava namijenjenih financiranju razvojnih (kapitalnih) projekata. Onemogućit će se dvostruko financiranje istih troškova iz državnog proračuna te proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

1. siječnja 2022. godine

4.

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

Novi Zakon o kulturnim vijećima i financiranju javnih potreba u kulturi  

Obrazloženje:

 

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

 

Obrazloženje:

Nenormativno rješenje nije moguće jer je navedene Zakone, koji su radi razvoja suvremene umjetnosti, kulture i kreativnih industrija zastarjeli, potrebno prilagoditi suvremenim potrebama i načinima financiranja javnih potreba u kulturi. Također je potrebno urediti ulogu i rad kulturnih vijeća s aktualnim iskustvima iz prakse kao i upravljanje javnim ustanovama u kulturi.

5.

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

Da

Ne

 

Ne

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

Da

Ne

Ne

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

Da

Ne

Ne

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

Da

Ne

Ne

5.1.5.

Cijena roba i usluga

Da

Ne

Ne

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

Da

Ne

Ne

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

Da

Ne

Ne

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

Da

Ne

Ne

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

Da

Ne

Ne

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Da

Ne

Ne

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

Da

Ne

Ne

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Da

Ne

Ne

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

Da

Ne

Ne

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Da

Ne

Ne

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

Novim Zakonom će se predloženo normativno uređenje prilagoditi suvremenim potrebama i načinima financiranja javnih potreba u kulturi, jasnije će precizirati djelokrug rada kulturnih vijeća, propisati način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća te precizirati odredbe o izbjegavanju sukoba interesa, kao i upravljanje javnim ustanovama u kulturi, gospodarski učinak je neznatan.  

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.1.21.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Da

Ne

Ne

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Da

Ne

Ne

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

Novim Zakonom će se predloženo normativno uređenje prilagoditi suvremenim potrebama i načinima financiranja javnih potreba u kulturi, jasnije će precizirati djelokrug rada kulturnih vijeća, propisati način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća te precizirati odredbe o izbjegavanju sukoba interesa, kao i upravljanje javnim ustanovama u kulturi, gospodarski učinak je neznatan.  

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

 

Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.

 

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

Da

Ne

Ne

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

Da

Ne

Ne

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

Da

Ne

Ne

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Da

Ne

Ne

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

 

Odredbama ovoga Zakona ne utječe se na tržišno natjecanje s obzirom da  se uređuje područje javnih potreba u kulturi.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.2.11.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Da

Ne

Ne

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Da

Ne

Ne

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

 

Odredbama ovoga Zakona ne utječe se na tržišno natjecanje s obzirom da se uređuje područje javnih potreba u kulturi.

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

 

Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.

 

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

Da

Ne

Ne

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

Da

Ne

Ne

5.3.3.

Socijalna uključenost

Da

Ne

Ne

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

Da

Ne

Ne

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

Da

Ne

Ne

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Da

Ne

Ne

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

 

 

Odredbe ovoga Zakona ne proizvode socijalne učinke.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.3.14.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Da

Ne

Ne

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Da

Ne

Ne

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

 

Odredbe ovoga Zakona ne proizvode socijalne učinke.

 

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

 

Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.

 

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

Da

Ne

Ne

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

Da

Ne

Ne

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

Da

Ne

Ne

5.4.4.

Status regulirane profesije

Da

Ne

Ne

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

Da

Ne

Ne

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

Da

Ne

Ne

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

Da

Ne

Ne

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

Da

Ne

Ne

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

Da

Ne

Ne

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

Da

Ne

Ne

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

Da

Ne

Ne

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

Da

Ne

Ne

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Da

Ne

Ne

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

 

Odredbe ovoga Zakona nemaju učinka na rad i na tržište rada.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.4.20.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Da

Ne

Ne

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Da

Ne

Ne

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

 

Odredbe ovoga Zakona nemaju učinka na rad i na tržište rada.

 

 

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

 

Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.

 

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

Da

Ne

Ne

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

Da

Ne

Ne

5.5.3.

Korištenje energije

Da

Ne

Ne

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

Da

Ne

Ne

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

Da

Ne

Ne

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

Da

Ne

Ne

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

Da

Ne

Ne

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

Da

Ne

Ne

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

Da

Ne

Ne

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Da

Ne

Ne

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

 

Odredbe ovoga Zakona nemaju utjecaja na zaštitu okoliša.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.5.17.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Da

Ne

Ne

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Da

Ne

Ne

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

Odredbe ovoga Zakona nemaju utjecaja na zaštitu okoliša.

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

 

Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.

 

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

Da

Ne

Ne

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

Da

Ne

Ne

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

Da

Ne

Ne

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

Da

Ne

Ne

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

Da

Ne

Ne

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

Da

Ne

Ne

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

Da

Ne

Ne

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

Da

Ne

Ne

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

Da

Ne

Ne

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

 

Odredbe ovoga Zakona nemaju utjecaja na ljudska prava.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.6.13.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.6.17.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Da

Ne

Ne

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Da

Ne

Ne

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

 

Odredbe ovoga Zakona nemaju utjecaja na ljudska prava.

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

 

Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.

 

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

6.

Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

Ne

Obrazloženje:

Ovim Zakonom se uređuju javne potrebe u kulturi, kao svi oblici poticanja i promicanja kulture i kulturnih djelatnosti što pridonose razvitku i unapređivanju svekolikog kulturnog života u Republici Hrvatskoj, jasnije se precizira djelokrug rada kulturnih vijeća, propisuje način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća, preciziraju odredbe o izbjegavanju sukoba interesa te upravljanje javnim ustanovama u kulturi.

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

Ne

Obrazloženje:

Ovim Zakonom se uređuju javne potrebe u kulturi, kao svi oblici poticanja i promicanja kulture i kulturnih djelatnosti što pridonose razvitku i unapređivanju svekolikog kulturnog života u Republici Hrvatskoj, jasnije se precizira djelokrug rada kulturnih vijeća, propisuje način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća, preciziraju odredbe o izbjegavanju sukoba interesa te upravljanje javnim ustanovama u kulturi.

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

Ne

Obrazloženje:

Ovim Zakonom se uređuju javne potrebe u kulturi, kao svi oblici poticanja i promicanja kulture i kulturnih djelatnosti što pridonose razvitku i unapređivanju svekolikog kulturnog života u Republici Hrvatskoj, jasnije se precizira djelokrug rada kulturnih vijeća, propisuje način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća,  preciziraju odredbe o izbjegavanju sukoba interesa te upravljanje javnim ustanovama u kulturi.

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

Ne

Obrazloženje:

Ovim Zakonom se uređuje javne potrebe u kulturi, kao svi oblici poticanja i promicanja kulture i kulturnih djelatnosti što pridonose razvitku i unapređivanju svekolikog kulturnog života u Republici Hrvatskoj, jasnije se precizira djelokrug rada kulturnih vijeća, propisuje način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća, preciziraju odredbe o izbjegavanju sukoba interesa te upravljanje javnim ustanovama u kulturi.

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje:

Ovim Zakonom se uređuje javne potrebe u kulturi, kao svi oblici poticanja i promicanja kulture i kulturnih djelatnosti što pridonose razvitku i unapređivanju svekolikog kulturnog života u Republici Hrvatskoj, jasnije se precizira djelokrug rada kulturnih vijeća, propisuje način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća, preciziraju odredbe o izbjegavanju sukoba interesa te upravljanje javnim ustanovama u kulturi.

7.

Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

 

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

8.

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:  

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

Ne

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

Ne

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

Ne

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

Ne

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

Ne

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

Ne

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

Ne

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

Ne

9.

PRILOZI

 

Ne

 

 

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis:

ministrica kulture, dr. sc. Nina Obuljen Koržinek

 

 

 

 

 

 

Datum: 30. siječnja 2020.

11.

Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

 

Uputa:

 Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.