za provedbu Podmjere 16.1 “Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“– provedba tipa operacije 16.1.2 “Operativne skupine“
Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/2019) (u daljnjem tekstu: Pravilnik) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 16.1. „Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“ – provedba tipa operacije 16.1.2 „Operativne skupine“ iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Program)
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje zahtjeva za potporui dostavu Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika, za Podmjeru 16.1. „Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“ – provedba tipa operacije 16.1.2 „Operativne skupine“
Svrha natječaja
Svrha Natječaja je dodjela potpore za provedbu projekata operativnih skupina ugovorenih temeljemNatječaja zaprovedbu Podmjere 16.1. „Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“ – provedba tipa operacije 16.1.1 „Potpora za osnivanje operativnih skupina“ objavljenog 20. veljače 2018. godine
Prihvatljivi korisnici
Prihvatljivi korisnici su operativne skupine koje s Agencijom za plaćanja imaju sklopljene ugovore o financiranju za tip operacije 16.1.1.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore po Natječaju
30.400.000,00 kuna
Visina javne potpore
Najniža visina javne potpore po projektu iznosi 30.000 EUR. Najviša visina javne potpore po projektu iznosi 200.000 EUR.
Intenzitet javne potpore
100 % (90 % EU i 10 % RH)
Informacije o objavi Natječaju
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa – www.ruralnirazvoj.hr
1.1.Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja
(1)Natječaj je moguće izmijeniti ili ispraviti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu, a u skladu s člankom 20. Pravilnika.
(2)Izmjena i/ili ispravak Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
2.2.Poništenje Natječaja
(1)Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Upravljačkog tijela, može poništiti ovaj Natječaj prije izdavanja odluka o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu, a sukladno članku 21. Pravilnika.
(2) Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
3.3.Pitanja i odgovori
(1)Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr, unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2)Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije 15 dana prije isteka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr.
(3)Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4)Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja, i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5)U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6)U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim, ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
2.POSTUPAK DODJELE POTPORE
(1)Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do sklapanja ugovora o financiranju korisnika s Agencijom za plaćanja.
(2)Uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja korisnik dokazuje dokumentacijom koja je navedena u Prilogu 4 ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
1.1.De Minimis potpora – potpora male vrijednosti
(1)U sklopu ovoga Natječaja potpora se dodjeljuje kao de minimis potpora – potpora male vrijednosti u skladu s Uredbom (EU) br. 1407/2013.
(2)Ukupan iznos de minimis potpore iz bilo kojeg izvora javnog financiranja (strukturni fondovi EU ili bilo koje druge državne potpore) koja se po državi članici dodjeljuje pojedinačno odgovornoj osobi i svakom partneru operativne skupine ne smije prelaziti 200.000 EUR u trajanju od tri fiskalne godine.
(3)U određivanju iznosa de minimis potpore primljene tijekom primjenjivog referentnog razdoblja, korisnik mora uzeti u obzir sljedeće:
a)ukupnu de minimis potporu koja je odobrena pojedinačno odgovornoj osobi i svakom partneru operativne skupine
b)iznos javne potpore tražene u zahtjevu za potporu.
(4)U izračun primljene de minimis potpore za odgovornu osobu ubraja se zbroj potpore koju je primila odgovorna osoba operativne skupine i sva njena povezana i partnerska poduzeća. Isto pravilo primjenjuje se i za svakog partnera operativne skupine pojedinačno.
2.2. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
(1)Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Korisnik koji će biti isključen zbog razloga navedenih u Prilogu 1 ovoga Natječaja tijekom provedbe budućih natječaja mjera ruralnog razvoja te će korisnik ujedno biti i odbijen uz uvjet da još traje razdoblje u kojem vrijede razlozi za isključenje predmetnog korisnika.
2.3. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
(1)Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
(3)Operativna skupina u obvezi je izraditi poslovni plan projekta (Prilog 3 ovoga Natječaja) u kojem mora biti vidljiva povezanost troškova projekta sa realizacijom projektne ideje.
(4)Poslovni plan ocjenjuje Ocjenjivački odbor.
2.4. Ocjenjivanje poslovnog plana
(1)Kvalitetu poslovnog plana projekta operativne skupine ocjenjuje Ocjenjivački odbor.
(2)Bodove za kriterije odabira br. 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7 iz Priloga 2 ovoga Natječaja dodjeljuje Ocjenjivački odbor.
(3)Nakon zaprimanja svih zahtjeva za potporu pristiglih po objavljenom natječaju, za sve prihvatljive zahtjeve za potporu Agencija za plaćanja dostavlja Upravljačkom tijelu zaprimljene poslovne planove projekata korisnika. Upravljačko tijelo prosljeđuje poslovne planove projekata Ocjenjivačkom odboru radi ocjenjivanja kvalitete poslovnog plana projekta, kojemu dodjeljuje bodove u skladu s kriterijima odabira.
(4)Dostavljanje poslovnog plana operativnih skupina između Agencije za plaćanja i Upravljačkog tijela te između Upravljačkog tijela i Ocjenjivačkog odbora obavlja se elektroničkom poštom ili službenom dostavom putem dostavljača uz dostavnicu.
(5)Ocjenjivački odbor provjerava i utvrđuje opravdanost troškova odnosno utvrđuje doprinose li troškovi navedeni u proračunu projekta realizaciji projektne ideje i njenih ciljeva kao i prihvatljivost i opravdanost visine takvih troškova.
(6)Ocjenjivački odbor zadržava pravo zatražiti od korisnika nadopunu ili ispravak dostavljenih dokumenata za ocjenu poslovnog plana te za svaki od kriterija odabira koji Ocjenjivački odbor ocjenjuje.
(7)Nakon ocjene kvalitete poslovnog plana projekta i dodjele bodova u skladu s kriterijima odabira Ocjenjivački odbor dostavlja rezultate ocjenjivanja Upravljačkom tijelu koje ih prosljeđuje Agenciji za plaćanja.
(8)Upravljačko tijelo dostavlja Agenciji za plaćanja rezultate ocjenjivanja kvalitete poslovnog plana projekta najkasnije 45 dana od dana dostave poslovnog plana operativne skupine Upravljačkom tijelu.
2.5. Uvjeti prihvatljivosti troškova
(1)Uvjeti prihvatljivosti troškova i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1. ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Korisnik u Tablici Proračun projekta (prilog Poslovnog plana) navodi procijenjeni iznos troškova koji je potreban za provedbu planirane aktivnosti, ali uz obveznu dokumentaciju (troškovnici, informativne ponude, istraživanje tržišta putem web stranica, katalozi i sl.) s kojom dokazuje procijenjeni traženi iznos potpore, dok dokumentaciju o provedenom postupku nabave dostavlja se prilikom podnošenja zahtjeva za isplatu.
(3)Korisnik prije podnošenja zahtjeva za isplatu mora provesti postupak nabave u skladu s točkom 3.3. „Postupci nabave“.
(4)U slučaju da ulaganje/svi troškovi nisu prihvatljivi zahtjev za potporu/ isplatu bit će odbijen.
(5)Neprihvatljivi i/ili neodobreni troškovi ne ulaze u izračun potpore.
(6)Prihvatljivi troškovi su:
a)Tekući troškovi (troškovi plaća) provedbe projekta su troškovi za rad operativnih skupina za vrijeme trajanja projekta u svrhu provedbe projekta
za potrebe utvrđivanja troškova rada potrebno je voditi evidenciju radnog vremena članova operativne skupine
vrijednost sata rada izračunava se dijeljenjem zadnjega dokumentiranog godišnjeg bruto 2 iznosa troškova plaća s 1720 sati. Za partnere koji ne isplaćuju plaću, bruto 2 računa se također dijeljenjem godišnjeg bruto 2 iznosa troškova plaća s 1720 sati, a na temelju prosječne plaće u sektoru poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, (Iznos na temelju statističkih podataka o prosječnoj plaći u sektoru poljoprivrede, šumarstva i ribarstva u Republici Hrvatskoj za zadnje dostupno godišnje razdoblje; Ministarstvo poljoprivrede, Odjel za informacijske sustave u poljoprivredi u skladu s objavama DZS-a)
način izračuna za partnere koji ne isplaćuju plaću, vrijednost sata rada = (12*prosječna mjesečna plaća u sektoru poljoprivrede, šumarstva i ribarstva u Republici Hrvatskoj)/1720
tekući troškovi su npr. i putni troškovi za članove operativne skupine, troškovi dnevnica, troškovi obuke za rukovanje specijaliziranom opremom
u troškove rada ne uračunava se satnica npr. vožnje traktora kod troška usluge npr. oranja ili rad na npr. analizi kemijskog sastava tla ako je analiza tla posebno prikazana kao izravni trošak. Dnevnice su prihvatljive isključivo za članove operativne skupine djelatnike u javnim tijelima
plaće zaposlenicima koji u prethodnoj godini nisu bili zaposleni, koji nisu bili zaposleni svih 12 mjeseci, koji su bili zaposleni svih 12 mjeseci, ali im je za pojedine mjesece bruto plaća iznosila 0 kuna jer su cijeli mjesec bili na bolovanju na teret HZZO-a, rodiljinom ili roditeljskom dopustu, kao i zaposleniku koji radi polovicu punog radnog vremena: važeća satnica će se izračunati prema godišnjoj bruto 2 plaći zaposlenika jednakog ili najsličnijeg koeficijenta složenosti poslova radnog mjesta koji u prethodnoj godini nije imao promjenu koeficijenta složenosti poslova radnog mjesta i s najbližim stažem. Ukoliko ima zaposlenika s više i manje staža može se za obračun satnice uzeti godišnja bruto 2 plaća zaposlenika s više staža.
b)Za poljoprivrednike koji nisu bili zaposleni svih 12 mjeseci, koji su bili zaposleni svih 12 mjeseci, ali im je za pojedine mjesece bruto plaća iznosila 0 kuna jer su cijeli mjesec bili na bolovanju na teret HZZO-a, rodiljinom ili roditeljskom dopustu, kao i poljoprivredniku koji radi polovicu punog radnog vremena uzet će se prosjek (prosječna mjesečna plaća u sektoru poljoprivrede, šumarstva i ribarstva u Republici Hrvatskoj).Izravni troškovi provedbe projekta, uključujući i istraživačke aktivnosti vezane za pojedini praktični projekt ako su primjenjive na temelju poslovnog plana projekta i mogu se izravno povezati s provedbom aktivnosti na projektu i kao takvi evidentirani su u poslovnim knjigama te isti ne smiju uključivati neizravne troškove
izravni troškovi mogu biti npr. agrotehničke usluge koje izvode vanjski izvođači (kao npr. usluga oranja, podrivanja, rigolanja, roto drljanja, ravnanja, tanjuranja, frezanja), a iskazuju se po jedinici površine na kojoj su obavljene navedene usluge; trošak jednogodišnjeg sadnog materijala, troškovi gnojiva, troškovi potrošne laboratorijske opreme koji su izravno povezani s provedbom projekta i koji nisu navedeni u neizravnim troškovima, troškovi usluga provedbe analiza i sličnih troškova izravno vezanih za provedbu projekta
c)Neizravni troškovi u skladu s člankom 68. stavkom 1. točkom (b) Uredbe (EU) br. 1303/2013 su troškovi koji nisu izravno prikazane aktivnosti ali se stvaraju kao trošak tijekom provedbe projekta,
neizravni troškovi izračunavaju se kao paušalna stopa te iznose 15 % od prihvatljivih tekućih troškova rada (plaća) članova operativne skupine. Iz proračuna za neizravne troškove mogu se financirati troškovi poput uredskog potrošnog materijala (papir za pisač, toner za pisač, kopiranje), troškovi poštarine, Interneta
neizravni troškovi su i oportunitetni trošak (ekonomski oportunitetni gubitak) uslijed ustupanja poljoprivrednih površina/objekata/stoke, troškovi amortizacije, režijski izdaci ureda, pristojbe javnog bilježnika, poštarine i državni biljezi, pretplata i kupnja stručne literature u vezi s projektom i sl.
korisnik je u obvezi voditi evidenciju neizravnih troškova
d)Troškovi putovanja: u skladu s člankom 67. stavkom 5. točkom (c) Uredbe (EU) br. 1303/2013, u skladu s pravilima za primjenu odgovarajućih veličina jediničnih troškova, paušalnih iznosa i fiksnih stopa primijenjenih u okviru programa za potpore koje u cijelosti financira država članica za sličnu vrstu operacija i korisnika, naknada za kilometražu za privatno korištenje automobila utvrđena na nacionalnoj razini temeljem Pravilnika kojeg je izdalo Ministarstvo financija primjenjuje se na naknadu po km u slučaju putovanja automobilom,
e)Dnevnice (isključivo za javna tijela): u skladu s člankom 67. stavkom 5. točkom (c) Uredbe (EU) br. 1303/2013, u skladu s pravilima za primjenu odgovarajućih veličina jediničnih troškova, paušalnih iznosa i fiksne stope primijenjene u okviru programa za bespovratna sredstva koje u cijelosti financira država članica za sličnu vrstu operacija i korisnika, naknada za dnevnice javnim tijelima utvrđuje se u skladu sa Zakonom.
(6)Neprihvatljivi troškovi su:
a)kupnja dugotrajne materijalne imovine (npr. kupnja strojeva/mehanizacije, opreme, sadnog materijala višegodišnjih kultura i sl.)
b)porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza
c)drugi porezi te propisane naknade i doprinosi
d)kamate
e) redovne aktivnosti bilo kojeg partnera operativne skupine
f)troškovi nastali na projektima koji su već u tijeku
g)samostalna istraživanja
h)plaćanje gotovim novcem.
2.6. Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
(1)Zahtjev za potporu odgovorna osoba operativne skupine popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu odgovorna osoba operativne skupine popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilogu 4 ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(2)Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio zahtjev za potporu. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav (u daljnjem tekstu: AGRONET). Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(3)Prije popunjavanja zahtjeva za potporu odgovorna osoba operativne skupine treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Odgovorna osoba operativne skupine je dužna podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku poslati putem elektroničke pošte obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(4)Korisnik podnosi jedan zahtjev za potporu.
(5)Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu“.Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10000 Zagreb
Na omotnici u kojoj se nalazi Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu treba biti minimalno naznačeno:
vrijeme podnošenja (dan, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
naziv i adresa korisnika
naznaka:
„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“
„NATJEČAJ ZA PROVEDBU TIPA OPERACIJE 16.1.2 „Operativne skupine“, PRR-16.01.02.00.0-01
(6)Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad odgovorna osoba operativne skupine dostavi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(7)Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je odgovorna osoba operativne skupine neposredno predaje.
(8)Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.
(9)U slučaju dostavljanja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu izvan propisanog roka, nepotpisane i/ili potpisane od strane neovlaštene osobe, izdaje se odluka o odbijanju.
2.7. Provedba postupka dodjele potpore
(1)Postupak dodjele potpore sastoji se od sljedećih faza:
a)podnošenje i zaprimanje zahtjeva za potporu
b)rangiranje zahtjeva za potporu i administrativna kontrola kriterija odabira
c)administrativna kontrola prihvatljivosti korisnika
d)administrativna kontrola prihvatljivosti projekta
e)administrativna kontrola prihvatljivosti troškova.
(2)Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava sklapanjem ugovora o financiranju.
2.7.1. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje zahtjeva za potporu
(1)Odgovorna osoba operativne skupine podnosi zahtjev za potporu na način propisan u podtočki 2.6. ovoga Natječaja i u roku propisanom u točki 1. ovoga Natječaja.
(2)Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u zahtjevu za potporu navedena je u Prilogu 4 ovoga Natječaja.
(3)Po zaprimanju svih zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja formira rang-listu zahtjeva za potporu na temelju traženih iznosa potpore te traženog broja bodova temeljem odgovora na pitanja u zahtjevu za potporu od strane korisnika u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja.
(4)Prednost na rang listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja
(5)U slučaju da dva ili više zahtjeva za potporu imaju isti broj bodova prednost se određuje prema vremenu podnošenja zahtjeva za potporu, a prednost imaju zahtjevi za potporu na sljedeći način:
a)potpuni zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje
b)zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala zahtjev za dopunu. Prednost imaju zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopune, prednost imaju ranije podneseni zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).
(6)Ako dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova prema gore navedenim kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru i jednako vrijeme podnošenja dopune odnosno zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(7)Rang-listu zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr, nakon sklapanja svih ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.
2.7.2. Administrativna kontrola zahtjeva za potporu
(1)Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projekta i troškova temeljem zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u zahtjev za potporu.
(2)U Prilogu 4 ovoga Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u zahtjevu za potporu.
(3)U slučaju da korisnik u zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 4 ovoga Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje Odluka o odbijanju.
(4)Administrativna kontrola zahtjeva za potporu provodi se prema redoslijedu na rang-listi iz podtočke 2.7.1. ovoga Natječaja.
(5)Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi zahtjeva za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje Odluka o odbijanju.
(6)Administrativnom kontrolom zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova po pojedinom kriteriju odabira od traženoga u zahtjevu za potporu.
(7)U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira i/ili iznos potpore manji od navedenog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje broja bodova i/ili iznosa potpore, te će razloge obrazložiti u odluci.
(8)Rang-lista iz podtočke 2.7.1. ovoga Natječaja ažurira se temeljem stvarno utvrđenih podataka u administrativnoj kontroli zahtjeva za potporu. Na taj način moguće je uključiti u administrativnu kontrolu zahtjeve za potporu za koje inicijalno nije bilo dostatnih sredstava.
(9)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnikaprovjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti i postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.
(10)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti projekta provjerava se ispunjava li projekt sve propisane uvjete iz Priloga 1 ovoga Natječaja.
(11)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti troškova utvrđuje se jesu li ispunjeni uvjeti za sufinanciranje pojedinog projekta, što obuhvaća provjeru propisanih uvjeta prihvatljivosti troškova i opravdanosti procijenjenih iznosa troškova. Tijekom administrativne kontrole se isključuju neprihvatljivi troškovi te se određuje najviši procijenjeni iznos prihvatljivih troškova, kao i procijenjeni iznos potpore za dodjelu. Prije podnošenja zahtjeva za potporu, korisnik je obvezan istražiti relevantno tržište za predmet nabave pretraživanjem interneta ili slanjem upita za pretponudu određenom broju (najmanje tri) međusobno neovisna gospodarska subjekta (koja nisu međusobno povezana ili partnerska su poduzeća) ili može sakupiti troškovnike, dostaviti kataloge sa izraženim cijenama i sl. Navedeno je potrebno dostaviti za opravdavanje procijenjenog iznosa potpore navedene u Planu nabave temeljem kojeg Agencija za plaćanja u fazi dodjele potpore vrši kontrolu opravdanosti procijenjenog iznosa ulaganja i potpore.
(12)Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja ne može dodijeliti iznos potpore veći od traženog u zahtjevu za potporu.
(13)Agencija za plaćanja prilikom administrativne provjere može koristiti sve dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
2.8. Dopuna/obrazloženje
(1)U slučaju da je zahtjev nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije, i/ili ponude i/ili provedeni postupak prikupljanja ponuda i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu može od odgovorne osobe operativne skupine tražiti dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: D/O).
(2)Odgovornoj osobi operativne skupine može se poslati samo jedan zahtjev za dopunu.
(3)Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: zahtjev za D/O) se odgovornoj osobi operativne skupine dostavlja elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte navedene u zahtjevu za potporu navedenu u „KONTAKT PODACI“ i na elektroničku poštu navedenu u Evidenciji korisnika.
(4)Odgovorne osoba operativne skupine je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(5)Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da odgovorna osoba operativne skupine, osim dokumentacije koja je propisana ovim Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedu postupka dodjele potpore.
(6)U Prilogu 4 ovoga Natječaja propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna.
(7)U slučaju da odgovorna osoba operativne skupine ne dostavi odgovor na zahtjev za D/O, izdaje se Odluka o odbijanju.
(8)U slučaju da odgovorna osoba operativne skupine dostavi odgovor na zahtjev za D/O izvan propisanog roka, izdat će se Odluka o odbijanju.
(9)Ako odgovorna osoba operativne skupine u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, izdat će mu se Odluka o odbijanju.
(10)Iznimno od stavka 8. ove podtočke, nakon završenog postupka dodjele potpore (sklopljenog ugovora o financiranju), Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za D/O dostavljen izvan propisanog roka, te će primijeniti financijske korekcije u skladu s Prilogom III. Pravilnika.
(11)Potpuni, prihvatljivi i pravovremeno dopunjeni/obrazloženi zahtjevi za potporu ulaze u daljnju kontrolu u skladu s procedurama Agencije za plaćanja.
(12)Ako nakon podnošenja zahtjeva za potporu odgovorna osoba operativne skupine samoinicijativno dostavi dopune i/ili obrazloženja, navedeno se neće uzeti u razmatranje.
2.9. Izdavanje akata nakon završenog postupka dodjele potpore
(1)Agencija za plaćanja nakon završenog postupka dodjele potpore:
a)donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole
b)donosi Odluku o odbijanju
c)donosi Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava
d)sklapa s korisnikom Ugovor o financiranju
(2)Agencija za plaćanja donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole za svaki zahtjev za potporu za koji je administrativnom kontrolom utvrđeno da je pravovaljan i potpun, odnosno da ispunjava uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(3)Agencija za plaćanja donosi Odluku o odbijanju za svaki zahtjev za potporu koji ne ispunjava uvjete prihvatljivosti i/ili se nalazi ispod praga prolaznosti kriterija odabira te ne ispunjava druge uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(4)Agencija za plaćanja izdaje Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava korisnicima za koje nije odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu, jer se temeljem traženih bodova po kriterijima odabira nalaze na rang listi ispod praga dostatnih sredstava i korisnicima kojima je izdana Odluka o rezultatu administrativne kontrole, a za koje sredstva nisu dostatna.
(5)Na Odluku o rezultatu administrativne kontrole i Odluku o odbijanju korisnik ima pravo podnijeti prigovor u skladu s točkom 8. ovoga Natječaja.
(6)Odluke/Obavijest iz stavka 1. ove točke korisnik preuzima putem AGRONET-a.
(7)Po objavi akta u AGRONET-u korisnik će biti obaviješten putem elektroničke pošte da u roku pet dana iste mora preuzeti putem linka u AGRONET-u na kartici „ODLUKE/UGOVORI“.
(8)Ako korisnik ne preuzme akte iz stavka 1. ove podtočke u roku od pet dana od trenutka njihova stavljanja na AGRONET, Agencija za plaćanja će smatrati da je korisnik preuzeo odluke.
(9)U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage akte iz stavka 1., podstavka a), b) i c) ove podtočke odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
2.9.1. Rokovi za izdavanje odluka
(1)Agencija za plaćanja će u roku od 120 dana od dana zatvaranja ovoga Natječaja donijeti odluke iz podtočke 2.9. stavka 1.
(2)Upravljačko tijelo može produžiti rok iz stavka 1. ove podtočke na temelju obrazloženog zahtjeva Agencije za plaćanja, a odluka Upravljačkog tijela o produženju roka objavljuje se na mrežnim stranicama u skladu s člankom 18. stavkom 6. Pravilnika.
2.9.2. Sklapanje ugovora o financiranju
(1)Agencija za plaćanja sklapa ugovor o financiranju temeljem Odluke o rezultatu administrativne kontrole s korisnicima za koje su sredstva dostatna.
(2)Izdavanje Odluke o rezultatu administrativne kontrole ne podrazumijeva da će s tim korisnikom Agencija za plaćanja sklopiti ugovor o financiranju. Ugovor o financiranju Agencija za plaćanja sklopit će isključivo s korisnicima koji se na rang-listi, nakon provedene administrativne kontrole zahtjeva za potporu i dalje nalaze iznad praga raspoloživih sredstava.
(3)S jednim korisnikom unutar ovoga Natječaja može biti sklopljeno više ugovora o financiranju, odnosno može mu biti izdano više ugovora o financiranju za različita ulaganja.
(4)Ugovorom o financiranju određuju se opći i posebni uvjeti, prava i obveze korisnika i Agencije za plaćanja, postupovne odredbe o provedbi projekta, maksimalni iznos dodijeljene potpore, uvjeti isplate potpore te uvjeti za raskid ugovora. Sklapanjem ugovora o financiranju korisnik preuzima obveze koje mora ispuniti kako bi ostvario pravo na isplatu potpore, kao i obveze koje mora ispunjavati/ispuniti tijekom pet godina od konačne isplate potpore.
(5)Agencija za plaćanja će preporučenom poštom korisniku dostaviti 2 primjerka ugovora o financiranju.
(6)U roku od 15 dana od dana zaprimanja ugovora o financiranju, korisnik/ovlaštena osoba korisnika u obvezi je potpisati i dostaviti jedan primjerak ugovora o financiranju u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u središnji ured Agencije za plaćanja na adresu: Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, Ulica grada Vukovara 269d, 10000 Zagreb.
(7)Danom sklapanja ugovora o financiranju smatra se datum potpisa od strane korisnika.
(8)Ako korisnik potpiše ugovor o financiranju, ali ne navede datum potpisa ugovora o financiranju, danom sklapanja ugovora o financiranju smatra se vrijeme slanja poštom (datum, sat, minuta, sekunda) ispravno potpisanog ugovora o financiranju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako korisnik neposredno dostavlja potpisani ugovor o financiranju.
(9)U slučaju organiziranja svečanog potpisivanja ugovora o financiranju s korisnicima od strane Ministarstva poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) u suradnji s Agencijom za plaćanja, ako dođe do situacije u kojoj korisnik koji pristupi potpisivanju ugovora o financiranju u ugovoru o financiranju ne navede datum potpisivanja ugovora o financiranju, ili navede pogrešan datum, danom sklapanja ugovora o financiranju smatrat će se datum održavanja svečanog potpisivanja ugovora o financiranju.
(10)Neispravno potpisanim ugovorom o financiranju smatra se ugovor kojeg je potpisala neovlaštena osoba.
(11)Agencija za plaćanja je ovlaštena u bilo kojem trenutku, ako za istim postoji potreba, izraditi dodatak ugovoru o financiranju radi ispravljanja administrativnih pogrešaka učinjenih omaškom prilikom izrade ugovora o financiranju i/ili bilo kojeg akta iz ovoga Natječaja koji je u izravnoj i/ili neizravnoj vezi s ugovorom o financiranju.
(12)Uvjeti sklapanja ugovora o financiranju se na jednak način primjenjuju i na sklapanje dodatka ugovoru o financiranju.
(13)S korisnikom se u svakom trenutku mogu raskinuti sve ugovorne obveze, kao i obveze iz odgovarajućih akata, i to u razdoblju od sklapanja ugovora o financiranju do isteka pet godina od konačne isplate potpore u skladu s člankom 12. Pravilnika.
2.9.3. Raskid ugovora o financiranju u postupku dodjele potpore
Izjava o raskidu ugovora o financiranju u fazi postupka dodjele potpore izdat će se ako je korisnik odustao od potpore nakon sklapanja ugovora o financiranju.
NACRT NATJEČAJA
za provedbu Podmjere 16.1 “Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“– provedba tipa operacije 16.1.2 “Operativne skupine“
SADRŽAJ:
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
1.1. Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja
1.2. Poništenje Natječaja
1.3. Pitanja i odgovori
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
2.1. De Minimis potpora – potpora male vrijednosti
2.2. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
2.3. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
2.4. Ocjenjivanje poslovnog plana
2.5. Uvjeti prihvatljivosti troškova
2.6. Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
2.7. Provedba postupka dodjele potpore
2.7.1. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje zahtjeva za potporu
2.7.2. Administrativna kontrola zahtjeva za potporu
2.8. Dopuna/obrazloženje
2.9. Izdavanje akata nakon završenog postupka dodjele potpore
2.9.1. Rokovi za izdavanje odluka
2.9.2. Sklapanje ugovora o financiranju
2.9.3. Raskid ugovora o financiranju u postupku dodjele potpore
3. POSTUPAK PROVEDBE PROJEKTA
3.1. Obveze korisnika u postupku provedbe projekta
3.2. Uvjeti prihvatljivosti troškova u postupku provedbe projekta
3.3. Postupci nabave prije podnošenja zahtjeva za isplatu
3.3.1. Postupci nabave za obveznike javne nabave (isključujući obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu)
3.3.2. Postupci nabave za neobveznike javne nabave te obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu
3.4. Uvjeti i načini podnošenja zahtjeva za isplatu
3.5. Administrativna kontrola zahtjeva za isplatu
3.6. Izdavanje akata nakon završenog postupka provedbe projekta
3.6.1. Odluka o isplati
3.6.2. Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu
3.7. Raskid ugovora u postupku provedbe projekta
3.8. Kontrola na terenu
4 . POVRAT SREDSTAVA
5 . ODUSTAJANJE KORISNIKA
6. PROMJENE ZAHTJEVA ZA POTPORU
7. NAČIN, UVJETI I ROKOVI PODNOŠENJA I RJEŠAVANJA PRIGOVORA
8. NAČIN DOSTAVE AKATA OD STRANE AGENCIJE ZA PLAĆANJA
8.1. Dostava putem AGRONET-a
8.2. Dostava preporučenom pošiljkom s povratnicom
8.3. Dostava putem elektroničke pošte
9. INFORMIRANJE I VIDLJIVOST
10. OBVEZA ČUVANJA DOKUMENTACIJE
11. ZAŠTITA PODATAKA
12. PRAVNA OSNOVA
13. P OJMOVI
14. ZAŠTITA FINANCIJSKIH INTERESA
15. PRIKAZ POSTUPKA DODJELE I ISPLATE POTPORE
16. POPIS PRILOGA
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, ______________________
Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/2019) (u daljnjem tekstu: Pravilnik) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 16.1. „Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“ – provedba tipa operacije 16.1.2 „Operativne skupine“ iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Program)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje zahtjeva za potporu i dostavu Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika, za Podmjeru 16.1. „Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“ – provedba tipa operacije 16.1.2 „Operativne skupine“
Svrha natječaja
Svrha Natječaja je dodjela potpore za provedbu projekata operativnih skupina ugovorenih temeljem Natječaja za provedbu Podmjere 16.1. „Potpora za osnivanje i rad operativnih skupina Europskog partnerstva za inovacije (EIP) za poljoprivrednu produktivnost i održivost“ – provedba tipa operacije 16.1.1 „Potpora za osnivanje operativnih skupina“ objavljenog 20. veljače 2018. godine
Prihvatljivi korisnici
Prihvatljivi korisnici su operativne skupine koje s Agencijom za plaćanja imaju sklopljene ugovore o financiranju za tip operacije 16.1.1.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore po Natječaju
30.400.000,00 kuna
Visina javne potpore
Najniža visina javne potpore po projektu iznosi 30.000 EUR. Najviša visina javne potpore po projektu iznosi 200.000 EUR.
Intenzitet javne potpore
100 % (90 % EU i 10 % RH)
Informacije o objavi Natječaju
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa – www.ruralnirazvoj.hr
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1. Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja
(1) Natječaj je moguće izmijeniti ili ispraviti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu, a u skladu s člankom 20. Pravilnika.
(2) Izmjena i/ili ispravak Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2. Poništenje Natječaja
(1) Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Upravljačkog tijela, može poništiti ovaj Natječaj prije izdavanja odluka o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu, a sukladno članku 21. Pravilnika.
(2) Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.3. Pitanja i odgovori
(1) Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr , unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2) Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije 15 dana prije isteka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr .
(3) Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4) Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja, i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5) U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6) U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim, ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
(1) Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do sklapanja ugovora o financiranju korisnika s Agencijom za plaćanja.
(2) Uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja korisnik dokazuje dokumentacijom koja je navedena u Prilogu 4 ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1. De Minimis potpora – potpora male vrijednosti
(1) U sklopu ovoga Natječaja potpora se dodjeljuje kao de minimis potpora – potpora male vrijednosti u skladu s Uredbom (EU) br. 1407/2013.
(2) Ukupan iznos de minimis potpore iz bilo kojeg izvora javnog financiranja (strukturni fondovi EU ili bilo koje druge državne potpore) koja se po državi članici dodjeljuje pojedinačno odgovornoj osobi i svakom partneru operativne skupine ne smije prelaziti 200.000 EUR u trajanju od tri fiskalne godine.
(3) U određivanju iznosa de minimis potpore primljene tijekom primjenjivog referentnog razdoblja, korisnik mora uzeti u obzir sljedeće:
a) ukupnu de minimis potporu koja je odobrena pojedinačno odgovornoj osobi i svakom partneru operativne skupine
b) iznos javne potpore tražene u zahtjevu za potporu.
(4) U izračun primljene de minimis potpore za odgovornu osobu ubraja se zbroj potpore koju je primila odgovorna osoba operativne skupine i sva njena povezana i partnerska poduzeća. Isto pravilo primjenjuje se i za svakog partnera operativne skupine pojedinačno.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
(1) Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Korisnik koji će biti isključen zbog razloga navedenih u Prilogu 1 ovoga Natječaja tijekom provedbe budućih natječaja mjera ruralnog razvoja te će korisnik ujedno biti i odbijen uz uvjet da još traje razdoblje u kojem vrijede razlozi za isključenje predmetnog korisnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.3. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
(1) Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
(3) Operativna skupina u obvezi je izraditi poslovni plan projekta (Prilog 3 ovoga Natječaja) u kojem mora biti vidljiva povezanost troškova projekta sa realizacijom projektne ideje.
(4) Poslovni plan ocjenjuje Ocjenjivački odbor.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.4. Ocjenjivanje poslovnog plana
(1) Kvalitetu poslovnog plana projekta operativne skupine ocjenjuje Ocjenjivački odbor.
(2) Bodove za kriterije odabira br. 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7 iz Priloga 2 ovoga Natječaja dodjeljuje Ocjenjivački odbor.
(3) Nakon zaprimanja svih zahtjeva za potporu pristiglih po objavljenom natječaju, za sve prihvatljive zahtjeve za potporu Agencija za plaćanja dostavlja Upravljačkom tijelu zaprimljene poslovne planove projekata korisnika. Upravljačko tijelo prosljeđuje poslovne planove projekata Ocjenjivačkom odboru radi ocjenjivanja kvalitete poslovnog plana projekta, kojemu dodjeljuje bodove u skladu s kriterijima odabira.
(4) Dostavljanje poslovnog plana operativnih skupina između Agencije za plaćanja i Upravljačkog tijela te između Upravljačkog tijela i Ocjenjivačkog odbora obavlja se elektroničkom poštom ili službenom dostavom putem dostavljača uz dostavnicu.
(5) Ocjenjivački odbor provjerava i utvrđuje opravdanost troškova odnosno utvrđuje doprinose li troškovi navedeni u proračunu projekta realizaciji projektne ideje i njenih ciljeva kao i prihvatljivost i opravdanost visine takvih troškova.
(6) Ocjenjivački odbor zadržava pravo zatražiti od korisnika nadopunu ili ispravak dostavljenih dokumenata za ocjenu poslovnog plana te za svaki od kriterija odabira koji Ocjenjivački odbor ocjenjuje.
(7) Nakon ocjene kvalitete poslovnog plana projekta i dodjele bodova u skladu s kriterijima odabira Ocjenjivački odbor dostavlja rezultate ocjenjivanja Upravljačkom tijelu koje ih prosljeđuje Agenciji za plaćanja.
(8) Upravljačko tijelo dostavlja Agenciji za plaćanja rezultate ocjenjivanja kvalitete poslovnog plana projekta najkasnije 45 dana od dana dostave poslovnog plana operativne skupine Upravljačkom tijelu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.5. Uvjeti prihvatljivosti troškova
(1) Uvjeti prihvatljivosti troškova i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1. ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Korisnik u Tablici Proračun projekta ( prilog Poslovnog plana) navodi procijenjeni iznos troškova koji je potreban za provedbu planirane aktivnosti, ali uz obveznu dokumentaciju (troškovnici, informativne ponude, istraživanje tržišta putem web stranica, katalozi i sl.) s kojom dokazuje procijenjeni traženi iznos potpore, dok dokumentaciju o provedenom postupku nabave dostavlja se prilikom podnošenja zahtjeva za isplatu.
(3) Korisnik prije podnošenja zahtjeva za isplatu mora provesti postupak nabave u skladu s točkom 3.3. „Postupci nabave“.
(4) U slučaju da ulaganje/svi troškovi nisu prihvatljivi zahtjev za potporu/ isplatu bit će odbijen.
(5) Neprihvatljivi i/ili neodobreni troškovi ne ulaze u izračun potpore.
(6) Prihvatljivi troškovi su:
a) Tekući troškovi (troškovi plaća) provedbe projekta su troškovi za rad operativnih skupina za vrijeme trajanja projekta u svrhu provedbe projekta
za potrebe utvrđivanja troškova rada potrebno je voditi evidenciju radnog vremena članova operativne skupine
vrijednost sata rada izračunava se dijeljenjem zadnjega dokumentiranog godišnjeg bruto 2 iznosa troškova plaća s 1720 sati. Za partnere koji ne isplaćuju plaću, bruto 2 računa se također dijeljenjem godišnjeg bruto 2 iznosa troškova plaća s 1720 sati, a na temelju prosječne plaće u sektoru poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, (Iznos na temelju statističkih podataka o prosječnoj plaći u sektoru poljoprivrede, šumarstva i ribarstva u Republici Hrvatskoj za zadnje dostupno godišnje razdoblje; Ministarstvo poljoprivrede, Odjel za informacijske sustave u poljoprivredi u skladu s objavama DZS-a)
način izračuna za partnere koji ne isplaćuju plaću, vrijednost sata rada = (12*prosječna mjesečna plaća u sektoru poljoprivrede, šumarstva i ribarstva u Republici Hrvatskoj)/1720
tekući troškovi su npr. i putni troškovi za članove operativne skupine, troškovi dnevnica, troškovi obuke za rukovanje specijaliziranom opremom
u troškove rada ne uračunava se satnica npr. vožnje traktora kod troška usluge npr. oranja ili rad na npr. analizi kemijskog sastava tla ako je analiza tla posebno prikazana kao izravni trošak. Dnevnice su prihvatljive isključivo za članove operativne skupine djelatnike u javnim tijelima
plaće zaposlenicima koji u prethodnoj godini nisu bili zaposleni, koji nisu bili zaposleni svih 12 mjeseci, koji su bili zaposleni svih 12 mjeseci, ali im je za pojedine mjesece bruto plaća iznosila 0 kuna jer su cijeli mjesec bili na bolovanju na teret HZZO-a, rodiljinom ili roditeljskom dopustu, kao i zaposleniku koji radi polovicu punog radnog vremena: važeća satnica će se izračunati prema godišnjoj bruto 2 plaći zaposlenika jednakog ili najsličnijeg koeficijenta složenosti poslova radnog mjesta koji u prethodnoj godini nije imao promjenu koeficijenta složenosti poslova radnog mjesta i s najbližim stažem. Ukoliko ima zaposlenika s više i manje staža može se za obračun satnice uzeti godišnja bruto 2 plaća zaposlenika s više staža.
b) Za poljoprivrednike koji nisu bili zaposleni svih 12 mjeseci, koji su bili zaposleni svih 12 mjeseci, ali im je za pojedine mjesece bruto plaća iznosila 0 kuna jer su cijeli mjesec bili na bolovanju na teret HZZO-a, rodiljinom ili roditeljskom dopustu, kao i poljoprivredniku koji radi polovicu punog radnog vremena uzet će se prosjek (prosječna mjesečna plaća u sektoru poljoprivrede, šumarstva i ribarstva u Republici Hrvatskoj). Izravni troškovi provedbe projekta, uključujući i istraživačke aktivnosti vezane za pojedini praktični projekt ako su primjenjive na temelju poslovnog plana projekta i mogu se izravno povezati s provedbom aktivnosti na projektu i kao takvi evidentirani su u poslovnim knjigama te isti ne smiju uključivati neizravne troškove
izravni troškovi mogu biti npr. agrotehničke usluge koje izvode vanjski izvođači (kao npr. usluga oranja, podrivanja, rigolanja, roto drljanja, ravnanja, tanjuranja, frezanja), a iskazuju se po jedinici površine na kojoj su obavljene navedene usluge; trošak jednogodišnjeg sadnog materijala, troškovi gnojiva, troškovi potrošne laboratorijske opreme koji su izravno povezani s provedbom projekta i koji nisu navedeni u neizravnim troškovima, troškovi usluga provedbe analiza i sličnih troškova izravno vezanih za provedbu projekta
c) Neizravni troškovi u skladu s člankom 68. stavkom 1. točkom (b) Uredbe (EU) br. 1303/2013 su troškovi koji nisu izravno prikazane aktivnosti ali se stvaraju kao trošak tijekom provedbe projekta,
neizravni troškovi izračunavaju se kao paušalna stopa te iznose 15 % od prihvatljivih tekućih troškova rada (plaća) članova operativne skupine. Iz proračuna za neizravne troškove mogu se financirati troškovi poput uredskog potrošnog materijala (papir za pisač, toner za pisač, kopiranje), troškovi poštarine, Interneta
neizravni troškovi su i oportunitetni trošak (ekonomski oportunitetni gubitak) uslijed ustupanja poljoprivrednih površina/objekata/stoke, troškovi amortizacije, režijski izdaci ureda, pristojbe javnog bilježnika, poštarine i državni biljezi, pretplata i kupnja stručne literature u vezi s projektom i sl.
korisnik je u obvezi voditi evidenciju neizravnih troškova
d) Troškovi putovanja : u skladu s člankom 67. stavkom 5. točkom (c) Uredbe (EU) br. 1303/2013, u skladu s pravilima za primjenu odgovarajućih veličina jediničnih troškova, paušalnih iznosa i fiksnih stopa primijenjenih u okviru programa za potpore koje u cijelosti financira država članica za sličnu vrstu operacija i korisnika, naknada za kilometražu za privatno korištenje automobila utvrđena na nacionalnoj razini temeljem Pravilnika kojeg je izdalo Ministarstvo financija primjenjuje se na naknadu po km u slučaju putovanja automobilom,
e) Dnevnice (isključivo za javna tijela): u skladu s člankom 67. stavkom 5. točkom (c) Uredbe (EU) br. 1303/2013, u skladu s pravilima za primjenu odgovarajućih veličina jediničnih troškova, paušalnih iznosa i fiksne stope primijenjene u okviru programa za bespovratna sredstva koje u cijelosti financira država članica za sličnu vrstu operacija i korisnika, naknada za dnevnice javnim tijelima utvrđuje se u skladu sa Zakonom.
(6) Neprihvatljivi troškovi su:
a) kupnja dugotrajne materijalne imovine (npr. kupnja strojeva/mehanizacije, opreme, sadnog materijala višegodišnjih kultura i sl.)
b) porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza
c) drugi porezi te propisane naknade i doprinosi
d) kamate
e) redovne aktivnosti bilo kojeg partnera operativne skupine
f) troškovi nastali na projektima koji su već u tijeku
g) samostalna istraživanja
h) plaćanje gotovim novcem.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.6. Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
(1) Zahtjev za potporu odgovorna osoba operativne skupine popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu odgovorna osoba operativne skupine popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilogu 4 ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(2) Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio zahtjev za potporu. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav (u daljnjem tekstu: AGRONET). Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(3) Prije popunjavanja zahtjeva za potporu odgovorna osoba operativne skupine treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Odgovorna osoba operativne skupine je dužna podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku poslati putem elektroničke pošte obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(4) Korisnik podnosi jedan zahtjev za potporu.
(5) Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „ Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu“. Odgovorna osoba operativne skupine je u obvezi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10000 Zagreb
Na omotnici u kojoj se nalazi Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu treba biti minimalno naznačeno:
vrijeme podnošenja (dan, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
naziv i adresa korisnika
naznaka:
„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“
„NATJEČAJ ZA PROVEDBU TIPA OPERACIJE 16.1.2 „Operativne skupine“, PRR-16.01.02.00.0-01
(6) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad odgovorna osoba operativne skupine dostavi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(7) Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je odgovorna osoba operativne skupine neposredno predaje.
(8) Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.
(9) U slučaju dostavljanja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu izvan propisanog roka, nepotpisane i/ili potpisane od strane neovlaštene osobe, izdaje se odluka o odbijanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.7. Provedba postupka dodjele potpore
(1) Postupak dodjele potpore sastoji se od sljedećih faza:
a) podnošenje i zaprimanje zahtjeva za potporu
b) rangiranje zahtjeva za potporu i administrativna kontrola kriterija odabira
c) administrativna kontrola prihvatljivosti korisnika
d) administrativna kontrola prihvatljivosti projekta
e) administrativna kontrola prihvatljivosti troškova.
(2) Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava sklapanjem ugovora o financiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.7.1. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje zahtjeva za potporu
(1) Odgovorna osoba operativne skupine podnosi zahtjev za potporu na način propisan u podtočki 2.6. ovoga Natječaja i u roku propisanom u točki 1. ovoga Natječaja.
(2) Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u zahtjevu za potporu navedena je u Prilogu 4 ovoga Natječaja.
(3) Po zaprimanju svih zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja formira rang-listu zahtjeva za potporu na temelju traženih iznosa potpore te traženog broja bodova temeljem odgovora na pitanja u zahtjevu za potporu od strane korisnika u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja .
(4) Prednost na rang listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja
(5) U slučaju da dva ili više zahtjeva za potporu imaju isti broj bodova prednost se određuje prema vremenu podnošenja zahtjeva za potporu, a prednost imaju zahtjevi za potporu na sljedeći način:
a) potpuni zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje
b) zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala zahtjev za dopunu. Prednost imaju zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopune, prednost imaju ranije podneseni zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).
(6) Ako dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova prema gore navedenim kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru i jednako vrijeme podnošenja dopune odnosno zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(7) Rang-listu zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr, nakon sklapanja svih ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.7.2. Administrativna kontrola zahtjeva za potporu
(1) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projekta i troškova temeljem zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u zahtjev za potporu.
(2) U Prilogu 4 ovoga Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u zahtjevu za potporu.
(3) U slučaju da korisnik u zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 4 ovoga Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje Odluka o odbijanju.
(4) Administrativna kontrola zahtjeva za potporu provodi se prema redoslijedu na rang-listi iz podtočke 2.7.1. ovoga Natječaja.
(5) Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi zahtjeva za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje Odluka o odbijanju.
(6) Administrativnom kontrolom zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova po pojedinom kriteriju odabira od traženoga u zahtjevu za potporu.
(7) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira i/ili iznos potpore manji od navedenog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje broja bodova i/ili iznosa potpore, te će razloge obrazložiti u odluci.
(8) Rang-lista iz podtočke 2.7.1. ovoga Natječaja ažurira se temeljem stvarno utvrđenih podataka u administrativnoj kontroli zahtjeva za potporu. Na taj način moguće je uključiti u administrativnu kontrolu zahtjeve za potporu za koje inicijalno nije bilo dostatnih sredstava.
(9) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti i postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.
(10) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti projekta provjerava se ispunjava li projekt sve propisane uvjete iz Priloga 1 ovoga Natječaja.
(11) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti troškova utvrđuje se jesu li ispunjeni uvjeti za sufinanciranje pojedinog projekta, što obuhvaća provjeru propisanih uvjeta prihvatljivosti troškova i opravdanosti procijenjenih iznosa troškova. Tijekom administrativne kontrole se isključuju neprihvatljivi troškovi te se određuje najviši procijenjeni iznos prihvatljivih troškova, kao i procijenjeni iznos potpore za dodjelu. Prije podnošenja zahtjeva za potporu, korisnik je obvezan istražiti relevantno tržište za predmet nabave pretraživanjem interneta ili slanjem upita za pretponudu određenom broju (najmanje tri) međusobno neovisna gospodarska subjekta (koja nisu međusobno povezana ili partnerska su poduzeća) ili može sakupiti troškovnike, dostaviti kataloge sa izraženim cijenama i sl. Navedeno je potrebno dostaviti za opravdavanje procijenjenog iznosa potpore navedene u Planu nabave temeljem kojeg Agencija za plaćanja u fazi dodjele potpore vrši kontrolu opravdanosti procijenjenog iznosa ulaganja i potpore.
(12) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja ne može dodijeliti iznos potpore veći od traženog u zahtjevu za potporu.
(13) Agencija za plaćanja prilikom administrativne provjere može koristiti sve dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.8. Dopuna/obrazloženje
(1) U slučaju da je zahtjev nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije, i/ili ponude i/ili provedeni postupak prikupljanja ponuda i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu može od odgovorne osobe operativne skupine tražiti dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: D/O).
(2) Odgovornoj osobi operativne skupine može se poslati samo jedan zahtjev za dopunu.
(3) Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: zahtjev za D/O) se odgovornoj osobi operativne skupine dostavlja elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte navedene u zahtjevu za potporu navedenu u „KONTAKT PODACI“ i na elektroničku poštu navedenu u Evidenciji korisnika.
(4) Odgovorne osoba operativne skupine je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(5) Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da odgovorna osoba operativne skupine, osim dokumentacije koja je propisana ovim Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedu postupka dodjele potpore.
(6) U Prilogu 4 ovoga Natječaja propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna .
(7) U slučaju da odgovorna osoba operativne skupine ne dostavi odgovor na zahtjev za D/O, izdaje se Odluka o odbijanju.
(8) U slučaju da odgovorna osoba operativne skupine dostavi odgovor na zahtjev za D/O izvan propisanog roka, izdat će se Odluka o odbijanju.
(9) Ako odgovorna osoba operativne skupine u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, izdat će mu se Odluka o odbijanju.
(10) Iznimno od stavka 8. ove podtočke, nakon završenog postupka dodjele potpore (sklopljenog ugovora o financiranju), Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za D/O dostavljen izvan propisanog roka, te će primijeniti financijske korekcije u skladu s Prilogom III. Pravilnika.
(11) Potpuni, prihvatljivi i pravovremeno dopunjeni/obrazloženi zahtjevi za potporu ulaze u daljnju kontrolu u skladu s procedurama Agencije za plaćanja.
(12) Ako nakon podnošenja zahtjeva za potporu odgovorna osoba operativne skupine samoinicijativno dostavi dopune i/ili obrazloženja, navedeno se neće uzeti u razmatranje.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.9. Izdavanje akata nakon završenog postupka dodjele potpore
(1) Agencija za plaćanja nakon završenog postupka dodjele potpore:
a) donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole
b) donosi Odluku o odbijanju
c) donosi Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava
d) sklapa s korisnikom Ugovor o financiranju
(2) Agencija za plaćanja donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole za svaki zahtjev za potporu za koji je administrativnom kontrolom utvrđeno da je pravovaljan i potpun, odnosno da ispunjava uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(3) Agencija za plaćanja donosi Odluku o odbijanju za svaki zahtjev za potporu koji ne ispunjava uvjete prihvatljivosti i/ili se nalazi ispod praga prolaznosti kriterija odabira te ne ispunjava druge uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(4) Agencija za plaćanja izdaje Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava korisnicima za koje nije odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu, jer se temeljem traženih bodova po kriterijima odabira nalaze na rang listi ispod praga dostatnih sredstava i korisnicima kojima je izdana Odluka o rezultatu administrativne kontrole, a za koje sredstva nisu dostatna.
(5) Na Odluku o rezultatu administrativne kontrole i Odluku o odbijanju korisnik ima pravo podnijeti prigovor u skladu s točkom 8. ovoga Natječaja.
(6) Odluke/Obavijest iz stavka 1. ove točke korisnik preuzima putem AGRONET-a.
(7) Po objavi akta u AGRONET-u korisnik će biti obaviješten putem elektroničke pošte da u roku pet dana iste mora preuzeti putem linka u AGRONET-u na kartici „ODLUKE/UGOVORI“.
(8) Ako korisnik ne preuzme akte iz stavka 1. ove podtočke u roku od pet dana od trenutka njihova stavljanja na AGRONET, Agencija za plaćanja će smatrati da je korisnik preuzeo odluke.
(9) U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage akte iz stavka 1., podstavka a), b) i c) ove podtočke odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.9.1. Rokovi za izdavanje odluka
(1) Agencija za plaćanja će u roku od 120 dana od dana zatvaranja ovoga Natječaja donijeti odluke iz podtočke 2.9. stavka 1.
(2) Upravljačko tijelo može produžiti rok iz stavka 1. ove podtočke na temelju obrazloženog zahtjeva Agencije za plaćanja, a odluka Upravljačkog tijela o produženju roka objavljuje se na mrežnim stranicama u skladu s člankom 18. stavkom 6. Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.9.2. Sklapanje ugovora o financiranju
(1) Agencija za plaćanja sklapa ugovor o financiranju temeljem Odluke o rezultatu administrativne kontrole s korisnicima za koje su sredstva dostatna.
(2) Izdavanje Odluke o rezultatu administrativne kontrole ne podrazumijeva da će s tim korisnikom Agencija za plaćanja sklopiti ugovor o financiranju. Ugovor o financiranju Agencija za plaćanja sklopit će isključivo s korisnicima koji se na rang-listi, nakon provedene administrativne kontrole zahtjeva za potporu i dalje nalaze iznad praga raspoloživih sredstava.
(3) S jednim korisnikom unutar ovoga Natječaja može biti sklopljeno više ugovora o financiranju, odnosno može mu biti izdano više ugovora o financiranju za različita ulaganja.
(4) Ugovorom o financiranju određuju se opći i posebni uvjeti, prava i obveze korisnika i Agencije za plaćanja, postupovne odredbe o provedbi projekta, maksimalni iznos dodijeljene potpore, uvjeti isplate potpore te uvjeti za raskid ugovora. Sklapanjem ugovora o financiranju korisnik preuzima obveze koje mora ispuniti kako bi ostvario pravo na isplatu potpore, kao i obveze koje mora ispunjavati/ispuniti tijekom pet godina od konačne isplate potpore.
(5) Agencija za plaćanja će preporučenom poštom korisniku dostaviti 2 primjerka ugovora o financiranju.
(6) U roku od 15 dana od dana zaprimanja ugovora o financiranju, korisnik/ovlaštena osoba korisnika u obvezi je potpisati i dostaviti jedan primjerak ugovora o financiranju u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u središnji ured Agencije za plaćanja na adresu: Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, Ulica grada Vukovara 269d, 10000 Zagreb.
(7) Danom sklapanja ugovora o financiranju smatra se datum potpisa od strane korisnika.
(8) Ako korisnik potpiše ugovor o financiranju, ali ne navede datum potpisa ugovora o financiranju, danom sklapanja ugovora o financiranju smatra se vrijeme slanja poštom (datum, sat, minuta, sekunda) ispravno potpisanog ugovora o financiranju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako korisnik neposredno dostavlja potpisani ugovor o financiranju.
(9) U slučaju organiziranja svečanog potpisivanja ugovora o financiranju s korisnicima od strane Ministarstva poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) u suradnji s Agencijom za plaćanja, ako dođe do situacije u kojoj korisnik koji pristupi potpisivanju ugovora o financiranju u ugovoru o financiranju ne navede datum potpisivanja ugovora o financiranju, ili navede pogrešan datum, danom sklapanja ugovora o financiranju smatrat će se datum održavanja svečanog potpisivanja ugovora o financiranju.
(10) Neispravno potpisanim ugovorom o financiranju smatra se ugovor kojeg je potpisala neovlaštena osoba.
(11) Agencija za plaćanja je ovlaštena u bilo kojem trenutku, ako za istim postoji potreba, izraditi dodatak ugovoru o financiranju radi ispravljanja administrativnih pogrešaka učinjenih omaškom prilikom izrade ugovora o financiranju i/ili bilo kojeg akta iz ovoga Natječaja koji je u izravnoj i/ili neizravnoj vezi s ugovorom o financiranju.
(12) Uvjeti sklapanja ugovora o financiranju se na jednak način primjenjuju i na sklapanje dodatka ugovoru o financiranju.
(13) S korisnikom se u svakom trenutku mogu raskinuti sve ugovorne obveze, kao i obveze iz odgovarajućih akata, i to u razdoblju od sklapanja ugovora o financiranju do isteka pet godina od konačne isplate potpore u skladu s člankom 12. Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.9.3. Raskid ugovora o financiranju u postupku dodjele potpore
Izjava o raskidu ugovora o financiranju u fazi postupka dodjele potpore izdat će se ako je korisnik odustao od potpore nakon sklapanja ugovora o financiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.