NACRT PRIJEDLOGA AKCIJSKOG PLANA ZA UNAPRJEĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2020. GODINU
Zagreb, veljača 2020.
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPRJEĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2020. GODINU
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
UVOD
Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 29. siječnja 2015. godine usvojila Zaključak kojim se prihvaća Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine (Narodne novine, broj11/15, u daljnjem tekstu: Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača). Ciljevi Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača su razvoj kvalitete, povećanje kanala distribucije, ali i provođenje već poznatih i učinkovitih aktivnosti te zajedničko djelovanje svih dionika u svrhu stvaranja financijski opismenjenog stanovništva.
Da bi se navedeni ciljevi ostvarili Ministarstvo financija, u suradnji s dionicima iz Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača, svake godine izrađuje Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača (u daljnjem tekstu: Akcijski plan) kojim se propisuju mjere i aktivnosti usmjerene prema podizanju financijske pismenosti. U tu svrhu donosi se i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za 2020. godinu (u daljnjem tekstu: Akcijski plan za 2020. godinu) koji se izrađuje s ciljem provođenja aktivnosti i mjera usmjerenih financijskom obrazovanju potrošača. Predmetnim planom definirane su mjere i aktivnosti svih dionika, rok za provedbu mjera, pokazatelji uspješnosti te izvori financiranja. Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača kao i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za svaku narednu godinu usmjereni su na poticanje svih dionika financijskog obrazovanja na zajedničko djelovanje prema razumijevanju zajedničkog cilja i predanosti za njegovo postizanje a kako bi se svim građanima Republike Hrvatske osigurala prilika ostvarivanja određene koristi od financijskog obrazovanja.
Sredstva za provedbu aktivnosti Akcijskog plana za 2020. godinu osigurana su u Državnom proračunu Republike Hrvatske. Ministarstvo znanosti i obrazovanja, i Agencija za odgoj i obrazovanje koja sudjeluju u provedbi aktivnosti Akcijskog plana za 2020. godinu imaju osigurana sredstva u okviru svojih redovnih aktivnosti. Ostala tijela osiguravaju vlastita sredstva za provedbu mjera i aktivnosti u svrhu financijskog opismenjavanja potrošača.
Svi dionici provedbe Akcijskog plana za 2020. godinu izvijestit će Ministarstvo financija o provedenim aktivnostima za proteklo izvještajno razdoblje kao i o projekcijama aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje.
Učinkovita provedba Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača podrazumijeva različite mjere i aktivnosti usmjerene k unaprjeđenju financijske pismenosti potrošača te je stoga Ministarstvo financija početkom 2015. godine osnovalo Operativnu radnu grupu za praćenje provedbe mjera i aktivnosti (u daljnjem tekstu: Operativna radna grupa). Na sastancima koji se održavaju nekoliko puta godišnje raspravlja se o provedbenim aktivnostima te ostalim pitanjima relevantnim za financijsku pismenost.
Sukladno Nacionalnom strateškom okviru financijske pismenosti potrošača i Akcijskom planu , Ministarstvo financija će izraditi objedinjeno izvješće o provedbi Akcijskog plana za proteklo jednogodišnje razdoblje te izvijestiti Vladu Republike Hrvatske.
Zavisno od aktivnosti, u rad Operativne radne grupe mogu se uključiti i predstavnici drugih institucija relevantnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. Svi dionici u provedbi Akcijskog plana obvezuju se na kvalitetnu međusobnu suradnju, radi stvaranja uvjeta u okviru svoje nadležnosti i djelokruga rada te u skladu sa svojim djelatnostima, za osnaživanje okruženja i administrativne učinkovitosti u poticanju unaprjeđenja financijske pismenosti potrošača.
Akcijski plan za 2020. godinu izrađen je kao »živi dokument« podložan prilagodbama i eventualnim budućim promjenama. Također, praćenje Akcijskog plana za 2020. godinu omogućit će Ministarstvu financija i nositeljima provedbe, identifikaciju onoga što je uspješno u provođenju financijske pismenosti, identifikaciju ciljnih skupina koje imaju koristi od financijske pismenosti, stjecanje saznanja o tome koji su dodatni izvori potrebni te identifikaciju potencijalnih propusta i aktivnosti za njihovo otklanjanje.
SADRŽAJ AKCIJSKOG PLANA
Akcijski plan za 2020. godinu sadrži prikaz identificiranih mjera i aktivnosti u podizanju razine financijske pismenosti građana Republike Hrvatske. Mjere su definirane prema nositeljima, odnosno dionicima u provođenju financijskog obrazovanja definiranim Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti potrošača. Uz mjere, navedene su i aktivnosti svih dionika, rok unutar kojeg će se one provoditi, izvori financiranja te pokazatelji uspješnosti.
RED. BR. |
MJERA |
AKTIVNOST |
NOSITELJ/SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE |
IZVORI FINANCIRANJA |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
1. |
Komunikacija s potrošačima |
Redovita komunikacija s potrošačima radi savjetovanja po upitima. |
MFIN, MINGPO HANFA, HNB HUO, HGK UMFO |
Kontinuirano |
MFIN, MINGPO – državni proračun HANFA, HNB, HUO, HGK, UMFO – vlastita sredstva |
Kontinuirana komunikacija s potrošačima u svezi sa zaštitom njihovih ekonomskih interesa. |
2. |
Sudjelovanje i organizacija seminara, radionica, panela, konferencija, okruglih stolova te stručnih skupova.
|
Održavanje i sudjelovanje na tribinama, okruglim stolovima, radionicama, edukativnim skupovima i seminarima . |
MFIN, MINGPO MZO, HANFA HNB, HUO HUB, HUP ZSE,HGK UMFO,EFZG ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
MFIN, MINGPO, MZO, AZOO – državni proračun HANFA, HNB, HUO, HUB, HUP, HGK, ZSE, UMFO, EFZG, ŠTEDOPIS – vlastita sredstva
|
Broj održanih seminara, radionica, tribina, panel rasprava, okruglih stolova, konferencija te stručnih skupova. Broj sudionika na seminarima, panelima, radionicama, konferencijama, okruglim stolovima te stručnim skupovima. |
U organizaciji AZOO-a održavanje stručnih seminara za učitelje i nastavnike na temu financijske pismenosti, u okviru kurikula međupredmetnih tema, odnosno, građanskog odgoja i obrazovanja, poduzetništva i dr., u suradnji s drugim financijskim ustanovama i organizacijama. |
AZOO HANFA HUO EFZG ŠTEDOPIS UMFO |
I. kvartal |
Nastaviti provedbu aktivnosti na promoviranju važnosti obrazovanja za financijsku pismenost u okviru kurikula međupredmetnih tema, odnosno građanskog odgoja i obrazovanja, poduzetništva i dr . Broj održanih radionica za nastavnike, broj predavanja i broj nastavnika koji su sudjelovali. U okviru Natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2020./2021. u okviru prioriteta P2: Unapređenje kvalitete života djece i mladih financijska pismenost uključiti u jedan od šest prioriteta. Izrada infografika vezanih za unaprijeđivanje financijske pismenosti |
|||
Sudjelovanje u radu Regionalne radne skupine za financijsku edukaciju i financijsku uključenost |
HNB |
Kontinuirano |
Broj održanih događanja. |
|||
Organizacija različitih stručnih seminara, radionica, savjetovanja i slično u kontekstu hrvatskog tržišta osiguranja (CEDOH – Centar za edukaciju koji djeluje u okviru HUO-a, provodi edukativne aktivnosti otvorenog tipa). |
HUO |
Kontinuirano |
Broj održanih seminara i radionica. |
|||
Organizacija događanja i okruglih stolova za educiranje članova (između ostalog i u cilju zaštite potrošača), organizacija radnih ručkova i stručnih skupova s predstavnicima vlasti, gospodarstva i međunarodnih organizacija. |
HUP EFZG |
Kontinuirano |
Broj održanih skupova, broj sudionika. |
|||
Stručni skupovi i okrugli stolovi na aktualne teme. |
UMFO EFZG |
Kontinuirano |
Planira se predstavljanje rezultata istraživanja tržišta na Ekonomskom fakultetu, 3 okrugla stola na regionalnoj razini |
|||
Organizacija tradicionalne konferencije Izazov promjene namijenjene stručnoj i poslovnoj javnosti. |
UMFO ZSE |
IV. kvartal |
Održane konferencije, nazivi, broj održanih konferencija, broj sudionika. |
|||
Organiziranje i sudjelovanje na raznim konferencijama, skupovima, okruglim stolovima tematski vezanih uz podizanje financijske pismenosti. |
HUB EFZG |
Kontinuirano |
Teme skupova, broj održanih skupova ili broj sudionika |
|||
Organiziranje različitih edukativnih događanja u Zagrebu i drugim gradovima te kroz mrežu županijskih komora, u cilju podizanja razine financijske pismenosti učenika srednjih škola, studenata i poslovnih subjekata. |
HGK |
Kontinuirano |
Teme skupova, broj održanih skupova ili broj sudionika |
|||
3. |
Edukacijske aktivnosti u svezi s financijskom pismenosti |
Predavanja namijenjena učenicima i studentima, prezentacije iz područja financijskih usluga koje uključuju teme vezane uz podizanje svijesti o važnosti financijske izobrazbe. |
HANFA HUO EFZG ZSE |
Kontinuirano |
HANFA, HNB, HGK, HUO, HUB, ZSE, HUP, EFZG, ŠTEDOPIS – vlastita sredstva |
Broj učenika odnosno studenata koji su sudjelovali na predavanjima. Zaključak nakon analize evaluacijskih listića o održanim predavanjima. |
Informiranje i educiranje učenika srednjih škola i fakulteta na temu financijske pismenosti putem radionica u školama i edukativnih programa putem interneta. |
EFZG ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Broj održanih radionica, broj predavanja, broj sudionika. |
|||
Održavanje predavanja za srednjoškolce i studente. |
EFZG ZSE |
Kontinuirano |
Broj održanih događanja, predavanja, konferencija i broj sudionika odnosno polaznika. |
|||
Organizacija edukativnih radionica i predavanja za učenike i studente pri čemu se sadržaj izlaganja usklađuje s pojedinačnim zahtjevima. |
EFZG HNB |
Kontinuirano |
Broj održanih događanja, predavanja, i broj sudionika odnosno polaznika. |
|||
Održavanje eukativnih kvizova znanja putem Interneta. |
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Broj održanih kvizova i broj prijavljenih timova. |
|||
Provođenje projekta Štedopis TV – edukativni video sadržaj |
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Broj održanih kvizova i broj prijavljenih timova |
|||
Projekt „Više znamo, bolje razumijemo“ za učenike i nastavnike srednjih škola u Zagrebu |
HGK HNB HANFA |
II. kvartal |
Organizirana edukacija u pet zagrebačkih srednjih škola u suradnji s partnerima . |
|||
Organizacija konferencije »Dan hrvatskih financijskih institucija«. |
HGK EFZG |
IV. kvartal |
Održana Konferencija u Zagrebu |
|||
Dani otvorenih vrata |
HNB |
II. kvartal |
Broj posjetitelja. |
|||
Provođenje edukacije djece i mladih u području poreza |
MFIN PU |
Kontinuirano |
MFIN PU – državni proračun |
Broj održanih edukacija. |
||
|
|
Nastavak provedbe financijske pismenosti putem „ Središnjeg portala za potrošače“. |
MINGPO MFIN HANFA HNB |
Kontinuirano |
MINGPO-državni proračun |
Broj posjeta portalu. |
|
|
Provođenje projekata „Potpisujem, znači razumijem“ i „Upoznaj svoja prava“, emeljem Javnog natječaja MINGPO-a iz 2019. godine. |
HIFE
|
Do svibnja 2020. |
MINGPO – državni proračun
|
Broj educiranih potrošača.
|
5. |
Suradnja s nadležnim ministarstvima, članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnim za podizanje razine financijske pismenosti. |
Aktivna suradnja članova Operativne radne grupe s ciljem podizanja razine financijske pismenosti potrošača. |
MFIN,MINGPO MZO, AZOO HNB, HANFA HUO, HGK HUB, ZSE HUP, UMFO EFZG, ŠTEDOPIS |
Kontinuirano
|
MFIN, MINGPO, MZO, MIZ, AZOO – državni proračun HANFA, HNB, HGK, HUO, HUB, ZSE, HUP, UMFO, EFZG, ŠTEDOPIS – vlastita sredstva |
Kontinuitet aktivne suradnje nadležnih ministarstava, članova Operativne radne grupe te ostalih institucija relevantnih za podizanje razine financijske pismenosti. |
Suradnja sa županijskim stručnim vijećima za građanski odgoj i međupredmetne teme. |
AZOO, HUO EFZG ŠTEDOPIS |
Kontinuirano
|
Broj održanih događanja, broj polaznika te povratna informacija. |
|||
Suradnja s MINGPO – Odjelom za zaštitu potrošača i Savjetovalištima za zaštitu potrošača i ostalih dionika uključenih u aplikaciju CISZP, kao i ostalih tijela uključenih u podizanje razine financijske pismenosti |
MINGPO, MFIN HNB, HANFA HUO, HUB HUP, HGK |
Kontinuirano |
Broj pruženih odgovora na upite potrošača. |
|||
Suradnja s udrugama studenata, uključujući i suradnju pri održavanju specijaliziranih ljetnih škola, susreta i slično. |
HANFA EFZG |
Kontinuirano
|
Broj ostvarenih suradnji. |
|||
Suradnja s Knjižnicama Grada Zagreba |
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano
|
Broj održanih događanja, broj polaznika te povratna informacija. Planira se 1 Tribina za građane o dugoročnom financijskom planiranju i distribucija tiskane brošure na temu mirovinske pismenosti svim KGZ |
|||
Sudjelovanje u projektu pružanja tehničke pomoći u financijskom obrazovanju u organizaciji OECD/INFE i Ministarstva financija Nizozemske |
MFIN HNB HANFA |
Kontinuirano |
Provedba projekta tehničke pomoći u financijskom obrazovanju |
|||
6. |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala, brošura i publikacija, internetskih stranica i korisnih uputa u svezi s financijskim opismenjavanjem i obrazovanjem. |
Izrada i objava brošura, publikacija, uputa, stručnih tekstova i slično o različitim financijskim uslugama i proizvodima. |
HGK EFZG |
Kontinuirano |
MFIN, MINGPO, MZO, MIZ, AZOO – državni proračun HANFA, HNB, HGK, HUO, HUB, ZSE, HUP, UMFO, EFZG ŠTEDOPIS –i proračun Grada Zagreba i vlastita sredstva |
Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, brošura, publikacija, knjiga, letaka i slično. |
Objava relevantnih informacija na internetskoj stranici https://www.szp.hr/ u svezi s financijskom pismenosti potrošača te njezino ažuriranje. |
MINGPO MFIN |
Kontinuirano |
Posjećenost portala, broj pregleda te preuzimanja materijala |
|||
Izrada ili objava edukativnih materijala i uputa vezanih uz bankarske i financijske usluge. |
HNB |
Kontinuirano |
Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, brošura, publikacija, knjiga, letaka i slično. |
|||
Objava materijala vezanih uz financijske usluge. |
HANFA |
Kontinuirano |
||||
Izdavanje brošure i informativnih materijala o financijskoj pismenosti na području osiguranja te njihova objava na internetskoj stranici. |
HUO |
Kontinuirano |
||||
Izdavanje znanstveno-stručnog časopisa „Hrvatski časopis za OSIGURANJE |
2xgodišnje |
|||||
Izdavanje brošure za mlade koji po prvi puta ulaze na tržište rada te njena objava na internetskoj stranici. |
MFIN, MINGPO, MIZ * , MZO, AZOO, HANFA, HNB, HGK, HUO, HUB, ZSE, HUP, UMFO, ŠTEDOPIS |
I. kvartal |
||||
Izdavanje nove web stranice i edukativnih materijala u kojima se opisuju pojmovi iz područja mirovinskih fondova i mirovinskog sustava. |
UMFO |
II. kvartal |
Posjećenost portala, broj pregleda te preuzimanja materijala |
|||
Projekt financijske pismenosti, faza II, „Zašto (ni)ovo nismo učili u školi“, za građane 18+ i objava na internetskoj stranici. |
ŠTEDOPIS |
IV. kvartal |
Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, publikacija; broj pregleda te preuzimanja materijala. |
|||
Razvoj i nadogradnja portala i izrada više programa za edukaciju putem Interneta, objava relevantnih informacija na internetskoj stranici u svezi s financijskom pismenosti potrošača. |
Kontinuirano |
|||||
Tiskanje i distribucija drugog izdanja besplatnog udžbenika »Moj novac, moja budućnost« namijenjenog učenicima srednje u skladu s kurikulom međupredmetnih tema, odnosno, građanskog odgoja i obrazovanja |
III. kvartal |
|||||
Tiskanje i promocija znanstvene monografije „Consumer socialization of children - Using financial education to encourage lifetime savings“ |
EFZG |
II. kvartal |
Vlastita sredstva |
Otisnuta znanstvena monografija |
||
Znanstveno-istraživački projekt „Osnaživanje financijske sposobnosti mladih potrošača kroz programe edukacije i bihevioralne intervencije“ |
Kontinuirano kroz 5 godina |
Hrvatska zaklada za znanost |
Održane financijske edukacije za osnaživanje financijske sposobnosti mladih, evaluacija financijske sposobnosti i napretka kroz vrijeme putem anketnog istraživanja i publicirani znanstveni radovi |
|||
„Mala akademija financija“ - održavanje financijskih edukacija za učenike 5., 6., 7., i 8. razreda osnovne škole i organizacija završnice projekta |
UMFO EFZG |
II. kvartal |
Vlastita sredstva |
Održane edukacije i evaluacija financijskog znanja i ponašanja učenika korištenjem pre-post anketnog upitnika |
||
7. |
Suradnja s mediima i internetskim portalima |
Medijska kampanja uz kreativno edukativni natječaj/kviz ili slični format koji će biti proveden u 2019. godini. |
HUO |
Kontinuirano |
AZOO – državni proračun HUO, ŠTEDOPIS, HANFA, HNB, UMFO, HGK, HUB – vlastita sredstva |
Kontinuirano informiranje potrošača u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača. Istupi u medijima uz provedene edukativne aktivnosti. |
Sudjelovanje u medijima u cilju promicanja važnosti financijske pismenosti. |
HANFA, HNB HUO, UMFO |
Kontinuirano |
Gostovanja na nacionalnoj i komercijalnim televizijama, broj objavljenih članaka i prenošenje članaka u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača |
|||
Suradnja s portalom Srednja.hr putem kreiranja nagradnih igra i pitalica te druge moguće aktivnosti za učenike srednjih škola i studente. |
HUO AZOO |
Kontinuirano |
Broj i vrsta provedenih aktivnosti. |
|||
Medijska kampanja u tiskanim medijima i na internetu – o važnosti mirovinske štednje te osnovnim pojmovima. |
UMFO |
Kontinuirano |
Broj i vrsta provedenih aktivnosti. Provođenje digitalne kampanja Crno na bijelo – mirovinska financijska pismenost 2 i 3 stup |
|||
Nastavak projekta MAFIN koji traje čitavu školsku godinu |
Kontinuirano |
|||||
Suradnja s medijima po pitanju svih relevantnih tema iz područja zaštite potrošača |
MINGPO |
Kontinuirano |
Gostovanja na nacionalnoj i komercijalnim televizijama, radio postajama |
|||
Radijske emisije "Financijska abeceda" emitirane na Hrvatskom katoličkom radiju u kojima se jednom tjedno govori o relevantnim temama iz područja financijske pismenosti. |
HNB |
Kontinuirano |
Broj emitiranih emisija . |
|||
Informiranje potrošača i poslovnih subjekata kroz suradnju s medijima putem odgovora na upite, stručnih članaka i drugo. |
HGK HUO |
Kontinuirano |
Odgovori na upite. |
|||
Održavanje redovnih brifinga za medije o temama iz područja bankarstva, financija i ekonomije. Objave za medije i odgovori na upite. |
HUB |
Kontinuirano |
Broj i teme održanih brifinga. |
|||
8. |
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. |
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova. |
HGK |
II. kvartal |
MINGPO, MFIN, MZO, AZOO – državni proračun HANFA, HNB HUO, HGK , ŠTEDOPIS, UMFO, HUB – vlastita sredstva |
Broj događanja, broj sudionika
Obilježen Svjetski dan investicijskih fondova.
Obilježen Svjetski dan štednje.
Obilježen Svjetski dan prava potrošača
Obilježen Svjetski dan kreditnih unija
Obilježen Europski i Svjetski tjedan novca
Obilježen Svjetski tjedna ulagatelja |
Obilježavanje Svjetskog dana štednje putem objave za medije. |
HNB HUB HUO |
IV. kvartal |
||||
Obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača. |
MINGPO/ostali dionici zaštite prava potrošača |
16. ožujka 2020. |
||||
Obilježavanje Svjetskog dana kreditnih unija. |
HUP |
IV. kvartal |
||||
Obilježavanje Europskog i Svjetskog tjedna novca. |
MINGPO, MZO, MFIN, AZOO, HNB, HANFA, HUO, HUB, HUP, HGK, UMFO, EFZG, ZSE, ŠTEDOPIS |
I. kvartal |
||||
Obilježavanje svjetskog tjedna ulagatelja“. |
HANFA |
I. kvartal |
||||
9. |
Informiranje potrošača i poslovnih subjekata o financijskim uslugama u cilju podizanja razine financijske pismenosti. |
Edukacija i informiranje potrošača i poslovnih subjekata o različitim financijskim proizvodima i uslugama (osiguranje, bankarstvo, leasing, faktoring, investicijski fondovi, mirovinski fondovi, tržište kapitala i drugo). |
HGK HUO |
Kontinuirano |
HGK, HUB,HUO HUP, ŠTEDOPIS, – vlastita sredstva |
Broj organiziranih edukacija i drugih oblika informiranja te broj sudionika u cilju podizanja razine financijske pismenosti potrošača i poslovnih subjekata. |
Organizacija radionica/sastanaka i drugih oblika informiranja o SEPA platnim uslugama u suradnji s ostalim članovima hrvatskog SEPA foruma (HUB, HNB, FINA, MFIN). Ažuriranje web stanice www.sepa.hr te odgovori na upite upućeni putem kontakt adrese info@sepa.hr |
Kontinuirano |
Broj organiziranih radionica/sastanaka i drugih oblika informiranja, redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr te objave na www.hgk.hr |
||||
Informiranja članova HUP-a o važnosti financijske edukacije. |
HUP |
Kontinuirano |
Broj objavljenih priopćenja |
|||
Informiranje javnosti iz područja financijske pismenosti Distribucija informativnih tekstova (newslettera). |
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Broj objavljenih priopćenja. Broj distribuiranih informativnih tekstova (newslettera). |
|||
10. |
Provođenje drugih aktivnosti usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti. |
Promotivna kampanja o funkcioniranju OMF-a i DMF- u suradnji s medijskim kućama u formi priloga |
UMFO |
II. i III. kvartal |
HNB, UMFO, HUO, FINA, HUB, HUP – vlastita sredstva |
Broj aktivnosti usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti. Provedena mini kampanja o DMF-u. |
Promicanje financijske pismenosti i putem drugih aktivnosti u suradnji s društvima za osiguranje |
HUO |
Kontinuirano |
HUO-Nastavak aktivnosti povezanih s financijskom edukacijom iz područja osiguranja, posebice kod mladih |
|||
Sudjelovanje zaposlenika FINA-e kao posrednika temeljem provođenja Zakona o stečaju potrošača. |
FINA |
Kontinuirano |
Broj građana koji su inicirali postupak, a kojima su zaposlenici FINA-e u ulozi posrednika pomogli da u dijelu koji prethodi sudskom postupku, utvrde svoje obveze i pokušaju sa svojim vjerovnicima postići izvansudsku nagodbu |
|||
Održavanje učeničke debate u suradnji s Hrvatskim debatnim društvom na temu iz djelokruga rada središnje banke. |
HNB
|
Kontinuirano |
Održana debata. |
|||
Ažuriranje sadržaja na internetskoj podstranici HUB-a, posvećenoj sigunosti na internetu i promicanje objava na društvenim mrežama u svrhu prevencije prevara na Internetu. |
HUB |
Kontinuirano |
Broj posjetitelja ili broj upita medija temeljem sadržaja na stranici „sigurnost na internetu“ |
|||
Promocija aktivnosti članova Koordinacije prema javnosti kako bi se upoznali s radom i ponudom financijskih usluga koje postoje na domaćem tržištu (članovima HUP-a nefinancijskog sektora, prema nadležnim institucijama te široj javnosti). |
HUP |
Kontinuirano |
Broj aktivnosti. |
|||
11. |
Provedba kurikula međupredmetnih tema građanski odgoj i obrazovanje, poduzetništvo i dr |
Provedba kurikula međupredmetnih tema u osnovnim i srednjim školama. |
AZOO ŠTEDOPIS HUO |
|
AZOO– državni proračun HUO, ŠTEDOPIS – vlastita sredstva |
Proveden kurikula međupredmetnih tema građanski odgoj i obrazovanje, poduzetništvo. Ocjena uspješnosti provedbe na temelju evaluacije učenika, odnosno nastavnika. |
POPIS KRATICA:
MFIN Ministarstvo financija
MFIN PU Ministarstvo financija, Porezna uprava
MINGPO Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
MZO Ministarstvo znanosti i obrazovanja
AZOO Agencija za odgoj i obrazovanje
HANFA Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
FINA Financijska agencija
HNB Hrvatska narodna banka
HGK Hrvatska gospodarska komora
HUB Hrvatska udruga banaka
HUO Hrvatski ured za osiguranje
HUP Hrvatska udruga poslodavaca
ZSE Zagrebačka burza
EFZG Ekonomski fakultet Zagreb
UMFO Udruga društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava
SSSH – Savez Samostalnih sindikata Hrvatske
ŠTEDOPIS Institut za financijsko obrazovanje
Komentari