NACRT PRIJEDLOGA AKCIJSKOG PLANA ZA UNAPRJEĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2020. GODINU
Zagreb, veljača 2020.
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPRJEĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2020. GODINU
UVOD
Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 29. siječnja 2015. godine usvojila Zaključak kojim se prihvaća Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine (Narodne novine, broj11/15, u daljnjem tekstu: Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača). Ciljevi Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača su razvoj kvalitete, povećanje kanala distribucije, ali i provođenje već poznatih i učinkovitih aktivnosti te zajedničko djelovanje svih dionika u svrhu stvaranja financijski opismenjenog stanovništva.
Da bi se navedeni ciljevi ostvarili Ministarstvo financija, u suradnji s dionicima iz Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača, svake godine izrađuje Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača (u daljnjem tekstu: Akcijski plan) kojim se propisuju mjere i aktivnosti usmjerene prema podizanju financijske pismenosti. U tu svrhu donosi se i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za 2020. godinu (u daljnjem tekstu: Akcijski plan za 2020. godinu) koji se izrađuje s ciljem provođenja aktivnosti i mjera usmjerenih financijskom obrazovanju potrošača. Predmetnim planom definirane su mjere i aktivnosti svih dionika, rok za provedbu mjera, pokazatelji uspješnosti te izvori financiranja. Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača kao i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za svaku narednu godinu usmjereni su na poticanje svih dionika financijskog obrazovanja na zajedničko djelovanje prema razumijevanju zajedničkog cilja i predanosti za njegovo postizanje a kako bi se svim građanima Republike Hrvatske osigurala prilika ostvarivanja određene koristi od financijskog obrazovanja.
Sredstva za provedbu aktivnosti Akcijskog plana za 2020. godinu osigurana su u Državnom proračunu Republike Hrvatske. Ministarstvo znanosti i obrazovanja, i Agencija za odgoj i obrazovanje koja sudjeluju u provedbi aktivnosti Akcijskog plana za 2020. godinu imaju osigurana sredstva u okviru svojih redovnih aktivnosti. Ostala tijela osiguravaju vlastita sredstva za provedbu mjera i aktivnosti u svrhu financijskog opismenjavanja potrošača.
Svi dionici provedbe Akcijskog plana za 2020. godinu izvijestit će Ministarstvo financija o provedenim aktivnostima za proteklo izvještajno razdoblje kao i o projekcijama aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje.
Učinkovita provedba Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača podrazumijeva različite mjere i aktivnosti usmjerene k unaprjeđenju financijske pismenosti potrošača te je stoga Ministarstvo financija početkom 2015. godine osnovalo Operativnu radnu grupu za praćenje provedbe mjera i aktivnosti (u daljnjem tekstu: Operativna radna grupa). Na sastancima koji se održavaju nekoliko puta godišnje raspravlja se o provedbenim aktivnostima te ostalim pitanjima relevantnim za financijsku pismenost.
Sukladno Nacionalnom strateškom okviru financijske pismenosti potrošača i Akcijskom planu, Ministarstvo financija će izraditi objedinjeno izvješće o provedbi Akcijskog plana za proteklo jednogodišnje razdoblje te izvijestiti Vladu Republike Hrvatske.
Zavisno od aktivnosti, u rad Operativne radne grupe mogu se uključiti i predstavnici drugih institucija relevantnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. Svi dionici u provedbi Akcijskog plana obvezuju se na kvalitetnu međusobnu suradnju, radi stvaranja uvjeta u okviru svoje nadležnosti i djelokruga rada te u skladu sa svojim djelatnostima, za osnaživanje okruženja i administrativne učinkovitosti u poticanju unaprjeđenja financijske pismenosti potrošača.
Akcijski plan za 2020. godinu izrađen je kao »živi dokument« podložan prilagodbama i eventualnim budućim promjenama. Također, praćenje Akcijskog plana za 2020. godinu omogućit će Ministarstvu financija i nositeljima provedbe, identifikaciju onoga što je uspješno u provođenju financijske pismenosti, identifikaciju ciljnih skupina koje imaju koristi od financijske pismenosti, stjecanje saznanja o tome koji su dodatni izvori potrebni te identifikaciju potencijalnih propusta i aktivnosti za njihovo otklanjanje.
SADRŽAJ AKCIJSKOG PLANA
Akcijski plan za 2020. godinu sadrži prikaz identificiranih mjera i aktivnosti u podizanju razine financijske pismenosti građana Republike Hrvatske. Mjere su definirane prema nositeljima, odnosno dionicima u provođenju financijskog obrazovanja definiranim Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti potrošača. Uz mjere, navedene su i aktivnosti svih dionika, rok unutar kojeg će se one provoditi, izvori financiranja te pokazatelji uspješnosti.
RED. BR.
MJERA
AKTIVNOST
NOSITELJ/SUNOSITELJ
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano)
IZVORI FINANCIRANJA
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI
1.
Komunikacija s potrošačima
Redovita komunikacija s potrošačima radi savjetovanja po upitima.
MFIN, MINGPO
HANFA, HNB
HUO, HGK
UMFO
Kontinuirano
MFIN, MINGPO – državni proračun
HANFA, HNB, HUO, HGK, UMFO – vlastita sredstva
Kontinuirana komunikacija s potrošačima u svezi sa zaštitom njihovih ekonomskih interesa.
2.
Sudjelovanje i organizacija seminara, radionica, panela, konferencija, okruglih stolova te stručnih skupova.
Održavanje i sudjelovanje na tribinama, okruglim stolovima, radionicama, edukativnim skupovima i seminarima.
Broj održanih seminara, radionica, tribina, panel rasprava, okruglih stolova, konferencija te stručnih skupova.
Broj sudionika na seminarima, panelima, radionicama, konferencijama, okruglim stolovima te stručnim skupovima.
U organizaciji AZOO-a održavanje stručnih seminara za učitelje i nastavnike na temu financijske pismenosti, u okviru kurikula međupredmetnih tema, odnosno, građanskog odgoja i obrazovanja, poduzetništva i dr., u suradnji s drugim financijskim ustanovama i organizacijama.
AZOO
HANFA
HUO
EFZG
ŠTEDOPIS
UMFO
I. kvartal
Nastaviti provedbu aktivnosti na promoviranju važnosti obrazovanja za financijsku pismenost u okviru kurikula međupredmetnih tema, odnosno građanskog odgoja i obrazovanja, poduzetništva i dr.
Broj održanih radionica za nastavnike, broj predavanja i broj nastavnika koji su sudjelovali.
U okviru Natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2020./2021. u okviru prioriteta P2: Unapređenje kvalitete života djece i mladih financijska pismenost uključiti u jedan od šest prioriteta.
Izrada infografika vezanih za unaprijeđivanje financijske pismenosti
Sudjelovanje u radu Regionalne radne skupine za financijsku edukaciju i financijsku uključenost
HNB
Kontinuirano
Broj održanih događanja.
Organizacija različitih stručnih seminara, radionica, savjetovanja i slično u kontekstu hrvatskog tržišta osiguranja (CEDOH – Centar za edukaciju koji djeluje u okviru HUO-a, provodi edukativne aktivnosti otvorenog tipa).
HUO
Kontinuirano
Broj održanih seminara i radionica.
Organizacija događanja i okruglih stolova za educiranje članova (između ostalog i u cilju zaštite potrošača), organizacija radnih ručkova i stručnih skupova s predstavnicima vlasti, gospodarstva i međunarodnih organizacija.
HUP
EFZG
Kontinuirano
Broj održanih skupova, broj sudionika.
Stručni skupovi i okrugli stolovi na aktualne teme.
UMFO
EFZG
Kontinuirano
Planira se predstavljanje rezultata istraživanja tržišta na Ekonomskom fakultetu, 3 okrugla stola na regionalnoj razini
Organizacija tradicionalne konferencije Izazov promjene namijenjene stručnoj i poslovnoj javnosti.
UMFO
ZSE
IV. kvartal
Održane konferencije, nazivi, broj održanih konferencija, broj sudionika.
Organiziranje i sudjelovanje na raznim konferencijama, skupovima, okruglim stolovima tematski vezanih uz podizanje financijske pismenosti.
HUB
EFZG
Kontinuirano
Teme skupova, broj održanih skupova ili broj sudionika
Organiziranje različitih edukativnih događanja u Zagrebu i drugim gradovima te kroz mrežu županijskih komora, u cilju podizanja razine financijske pismenosti učenika srednjih škola, studenata i poslovnih subjekata.
HGK
Kontinuirano
Teme skupova, broj održanih skupova ili broj sudionika
3.
Edukacijske aktivnosti u svezi s financijskom pismenosti
Predavanja namijenjena učenicima i studentima, prezentacije iz područja financijskih usluga koje uključuju teme vezane uz podizanje svijesti o važnosti financijske izobrazbe.
Broj učenika odnosno studenata koji su sudjelovali na predavanjima.
Zaključak nakon analize evaluacijskih listića o održanim predavanjima.
Informiranje i educiranje učenika srednjih škola i fakulteta na temu financijske pismenosti putem radionica u školama i edukativnih programa putem interneta.
EFZG
ŠTEDOPIS
Kontinuirano
Broj održanih radionica, broj predavanja, broj sudionika.
Održavanje predavanja za srednjoškolce i studente.
EFZG
ZSE
Kontinuirano
Broj održanih događanja, predavanja, konferencija i broj sudionika odnosno polaznika.
Organizacija edukativnih radionica i predavanja za učenike i studente pri čemu se sadržaj izlaganja usklađuje s pojedinačnim zahtjevima.
EFZG
HNB
Kontinuirano
Broj održanih događanja, predavanja, i broj sudionika odnosno polaznika.
Održavanje eukativnih kvizova znanja putem Interneta.
ŠTEDOPIS
Kontinuirano
Broj održanih kvizova i broj prijavljenih timova.
Provođenje projekta Štedopis TV – edukativni video sadržaj
ŠTEDOPIS
Kontinuirano
Broj održanih kvizova i broj prijavljenih timova
Projekt „Više znamo, bolje razumijemo“ za učenike i nastavnike srednjih škola u Zagrebu
HGK
HNB
HANFA
II. kvartal
Organizirana edukacija u pet zagrebačkih srednjih škola u suradnji s partnerima.
Organizacija konferencije »Dan hrvatskih financijskih institucija«.
HGK
EFZG
IV. kvartal
Održana Konferencija u Zagrebu
Dani otvorenih vrata
HNB
II. kvartal
Broj posjetitelja.
Provođenje edukacije djece i mladih u području poreza
MFIN PU
Kontinuirano
MFIN PU – državni proračun
Broj održanih edukacija.
Nastavak provedbe financijske pismenosti putem „Središnjeg portala za potrošače“.
MINGPO
MFIN
HANFA
HNB
Kontinuirano
MINGPO-državni proračun
Broj posjeta portalu.
Provođenje projekata „Potpisujem, znači razumijem“ i „Upoznaj svoja prava“, emeljem Javnog natječaja MINGPO-a iz 2019. godine.
HIFE
Do svibnja 2020.
MINGPO – državni proračun
Broj educiranih potrošača.
5.
Suradnja s nadležnim ministarstvima, članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnim za
podizanje razine financijske pismenosti.
Aktivna suradnja članova Operativne radne grupe s ciljem podizanja razine financijske pismenosti potrošača.
Kontinuitet aktivne suradnje nadležnih ministarstava, članova Operativne radne grupe te ostalih institucija relevantnih za podizanje razine financijske pismenosti.
Suradnja sa županijskim stručnim vijećima za građanski odgoj i međupredmetne teme.
AZOO, HUO
EFZG
ŠTEDOPIS
Kontinuirano
Broj održanih događanja, broj polaznika te povratna informacija.
Suradnja s MINGPO – Odjelom za zaštitu potrošača i Savjetovalištima za zaštitu potrošača i ostalih dionika uključenih u aplikaciju CISZP, kao i ostalih tijela uključenih u podizanje razine financijske pismenosti
MINGPO, MFIN
HNB, HANFA
HUO, HUB
HUP, HGK
Kontinuirano
Broj pruženih odgovora na upite potrošača.
Suradnja s udrugama studenata, uključujući i suradnju pri održavanju specijaliziranih ljetnih škola, susreta i slično.
HANFA
EFZG
Kontinuirano
Broj ostvarenih suradnji.
Suradnja s Knjižnicama Grada Zagreba
ŠTEDOPIS
Kontinuirano
Broj održanih događanja, broj polaznika te povratna informacija.
Planira se 1 Tribina za građane o dugoročnom financijskom planiranju i distribucija tiskane brošure na temu mirovinske pismenosti svim KGZ
Sudjelovanje u projektu pružanja tehničke pomoći u financijskom obrazovanju u organizaciji OECD/INFE i Ministarstva financija Nizozemske
MFIN
HNB
HANFA
Kontinuirano
Provedba projekta tehničke pomoći u financijskom obrazovanju
6.
Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala, brošura i publikacija, internetskih stranica i korisnih uputa u svezi s financijskim opismenjavanjem i obrazovanjem.
Izrada i objava brošura, publikacija, uputa, stručnih tekstova i slično o različitim financijskim uslugama i proizvodima.
HGK
EFZG
Kontinuirano
MFIN, MINGPO, MZO, MIZ, AZOO – državni proračun
HANFA, HNB, HGK, HUO, HUB, ZSE, HUP, UMFO, EFZG ŠTEDOPIS –i proračun Grada Zagreba i vlastita sredstva
Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, brošura, publikacija, knjiga, letaka i slično.
Objava relevantnih informacija na internetskoj stranici https://www.szp.hr/ u svezi s financijskom pismenosti potrošača te njezino ažuriranje.
MINGPO
MFIN
Kontinuirano
Posjećenost portala, broj pregleda te preuzimanja materijala
Izrada ili objava edukativnih materijala i uputa vezanih uz bankarske i financijske usluge.
HNB
Kontinuirano
Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, brošura, publikacija, knjiga, letaka i slično.
Objava materijala vezanih uz financijske usluge.
HANFA
Kontinuirano
Izdavanje brošure i informativnih materijala o financijskoj pismenosti na području osiguranja te njihova objava na internetskoj stranici.
HUO
Kontinuirano
Izdavanje znanstveno-stručnog časopisa „Hrvatski časopis za OSIGURANJE
2xgodišnje
Izdavanje brošure za mlade koji po prvi puta ulaze na tržište rada te njena objava na internetskoj stranici.
Izdavanje nove web stranice i edukativnih materijala u kojima se opisuju pojmovi iz područja mirovinskih fondova i mirovinskog sustava.
UMFO
II. kvartal
Posjećenost portala, broj pregleda te preuzimanja materijala
Projekt financijske pismenosti, faza II, „Zašto (ni)ovo nismo učili u školi“, za građane 18+ i objava na internetskoj stranici.
ŠTEDOPIS
IV. kvartal
Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, publikacija;
broj pregleda te preuzimanja materijala.
Razvoj i nadogradnja portala i izrada više programa za edukaciju putem Interneta, objava relevantnih informacija na internetskoj stranici u svezi s financijskom pismenosti potrošača.
Kontinuirano
Tiskanje i distribucija drugog izdanja besplatnog udžbenika »Moj novac, moja budućnost« namijenjenog učenicima srednje u skladu s kurikulom međupredmetnih tema, odnosno, građanskog odgoja i obrazovanja
III. kvartal
Tiskanje i promocija znanstvene monografije „Consumer socialization of children - Using financial education to encourage lifetime savings“
EFZG
II. kvartal
Vlastita sredstva
Otisnuta znanstvena monografija
Znanstveno-istraživački projekt „Osnaživanje financijske sposobnosti mladih potrošača kroz programe edukacije i bihevioralne intervencije“
Kontinuirano kroz 5 godina
Hrvatska zaklada za znanost
Održane financijske edukacije za osnaživanje financijske sposobnosti mladih, evaluacija financijske sposobnosti i napretka kroz vrijeme putem anketnog istraživanja i publicirani znanstveni radovi
„Mala akademija financija“ - održavanje financijskih edukacija za učenike 5., 6., 7., i 8. razreda osnovne škole i organizacija završnice projekta
UMFO
EFZG
II. kvartal
Vlastita sredstva
Održane edukacije i evaluacija financijskog znanja i ponašanja učenika korištenjem pre-post anketnog upitnika
7.
Suradnja s mediima i internetskim portalima
Medijska kampanja uz kreativno edukativni natječaj/kviz ili slični format koji će biti proveden u 2019. godini.
HUO
Kontinuirano
AZOO – državni proračun
HUO, ŠTEDOPIS,
HANFA, HNB,
UMFO, HGK, HUB – vlastita sredstva
Kontinuirano informiranje potrošača u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača.
Istupi u medijima uz provedene edukativne aktivnosti.
Sudjelovanje u medijima u cilju promicanja važnosti financijske pismenosti.
HANFA, HNB
HUO, UMFO
Kontinuirano
Gostovanja na nacionalnoj i komercijalnim televizijama, broj objavljenih članaka i prenošenje članaka u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača
Suradnja s portalom Srednja.hr putem kreiranja nagradnih igra i pitalica te druge moguće aktivnosti za učenike srednjih škola i studente.
HUO
AZOO
Kontinuirano
Broj i vrsta provedenih aktivnosti.
Medijska kampanja u tiskanim medijima i na internetu – o važnosti mirovinske štednje te osnovnim pojmovima.
UMFO
Kontinuirano
Broj i vrsta provedenih aktivnosti.
Provođenje digitalne kampanja Crno na bijelo – mirovinska financijska pismenost 2 i 3 stup
Nastavak projekta MAFIN koji traje čitavu školsku godinu
Kontinuirano
Suradnja s medijima po pitanju svih relevantnih tema iz područja zaštite potrošača
MINGPO
Kontinuirano
Gostovanja na nacionalnoj i komercijalnim televizijama, radio postajama
Radijske emisije "Financijska abeceda" emitirane na Hrvatskom katoličkom radiju u kojima se jednom tjedno govori o relevantnim temama iz područja financijske pismenosti.
HNB
Kontinuirano
Broj emitiranih emisija.
Informiranje potrošača i poslovnih subjekata kroz suradnju s medijima putem odgovora na upite, stručnih članaka i drugo.
HGK
HUO
Kontinuirano
Odgovori na upite.
Održavanje redovnih brifinga za medije o temama iz područja bankarstva, financija i ekonomije. Objave za medije i odgovori na upite.
HUB
Kontinuirano
Broj i teme održanih brifinga.
8.
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača.
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova.
HGK
II. kvartal
MINGPO, MFIN, MZO, AZOO – državni proračun
HANFA, HNB
HUO, HGK , ŠTEDOPIS,
UMFO, HUB – vlastita sredstva
Broj događanja, broj sudionika
Obilježen Svjetski dan investicijskih fondova.
Obilježen Svjetski dan štednje.
Obilježen Svjetski dan prava potrošača
Obilježen Svjetski dan kreditnih unija
Obilježen Europski i Svjetski tjedan novca
Obilježen Svjetski tjedna ulagatelja
Obilježavanje Svjetskog dana štednje putem objave za medije.
Informiranje potrošača i poslovnih subjekata o financijskim uslugama u cilju podizanja razine financijske pismenosti.
Edukacija i informiranje potrošača i poslovnih subjekata o različitim financijskim proizvodima i uslugama (osiguranje, bankarstvo, leasing, faktoring, investicijski fondovi, mirovinski fondovi, tržište kapitala i drugo).
HGK
HUO
Kontinuirano
HGK, HUB,HUO HUP, ŠTEDOPIS, – vlastita sredstva
Broj organiziranih edukacija i drugih oblika informiranja te broj sudionika u cilju podizanja razine financijske pismenosti potrošača i poslovnih subjekata.
Organizacija radionica/sastanaka i drugih oblika informiranja o SEPA platnim uslugama u suradnji s ostalim članovima hrvatskog SEPA foruma(HUB, HNB, FINA, MFIN). Ažuriranje web stanice www.sepa.hr te odgovori na upite upućeni putem kontakt adrese info@sepa.hr
Kontinuirano
Broj organiziranih radionica/sastanaka i drugih oblika informiranja, redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr te objave na www.hgk.hr
Informiranja članova HUP-a o važnosti financijske edukacije.
HUP
Kontinuirano
Broj objavljenih priopćenja
Informiranje javnosti iz područja financijske pismenosti
Broj distribuiranih informativnih tekstova (newslettera).
10.
Provođenje drugih aktivnosti usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti.
Promotivna kampanja o funkcioniranju OMF-a i DMF- u suradnji s medijskim kućama u formi priloga
UMFO
II. i III. kvartal
HNB, UMFO, HUO, FINA, HUB, HUP – vlastita sredstva
Broj aktivnosti usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti.Provedena mini kampanja o DMF-u.
Promicanje financijske pismenosti i putem drugih aktivnosti u suradnji s društvima za osiguranje
HUO
Kontinuirano
HUO-Nastavak aktivnosti povezanih s financijskom edukacijom iz područja osiguranja, posebice kod mladih
Sudjelovanje zaposlenika FINA-e kao posrednika temeljem provođenja Zakona o stečaju potrošača.
FINA
Kontinuirano
Broj građana koji su inicirali postupak, a kojima su zaposlenici FINA-e u ulozi posrednika pomogli da u dijelu koji prethodi sudskom postupku, utvrde svoje obveze i pokušaju sa svojim vjerovnicima postići izvansudsku nagodbu
Održavanje učeničke debate u suradnji s Hrvatskim debatnim društvom na temu iz djelokruga rada središnje banke.
HNB
Kontinuirano
Održana debata.
Ažuriranje sadržaja na internetskoj podstranici HUB-a, posvećenoj sigunosti na internetu i promicanje objava na društvenim mrežama u svrhu prevencije prevara na Internetu.
HUB
Kontinuirano
Broj posjetitelja ili broj upita medija temeljem sadržaja na stranici „sigurnost na internetu“
Promocija aktivnosti članova Koordinacije prema javnosti kako bi se upoznali s radom i ponudom financijskih usluga koje postoje na domaćem tržištu (članovima HUP-a nefinancijskog sektora, prema nadležnim institucijama te široj javnosti).
HUP
Kontinuirano
Broj aktivnosti.
11.
Provedba kurikula međupredmetnih tema građanski odgoj i obrazovanje, poduzetništvo i dr
Provedba kurikula međupredmetnih tema u osnovnim i srednjim školama.
AZOO
ŠTEDOPIS
HUO
AZOO– državni proračun
HUO, ŠTEDOPIS – vlastita sredstva
Proveden kurikula međupredmetnih tema građanski odgoj i obrazovanje, poduzetništvo.
Ocjena uspješnosti provedbe na temelju evaluacije učenika, odnosno nastavnika.
POPIS KRATICA:
MFIN Ministarstvo financija
MFIN PU Ministarstvo financija, Porezna uprava
MINGPO Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
MZO Ministarstvo znanosti i obrazovanja
AZOO Agencija za odgoj i obrazovanje
HANFA Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
FINA Financijska agencija
HNB Hrvatska narodna banka
HGK Hrvatska gospodarska komora
HUB Hrvatska udruga banaka
HUO Hrvatski ured za osiguranje
HUP Hrvatska udruga poslodavaca
ZSE Zagrebačka burza
EFZG Ekonomski fakultet Zagreb
UMFO Udruga društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava
NACRT PRIJEDLOGA AKCIJSKOG PLANA ZA UNAPRJEĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2020. GODINU
Zagreb, veljača 2020.
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPRJEĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2020. GODINU
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
UVOD
Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 29. siječnja 2015. godine usvojila Zaključak kojim se prihvaća Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine (Narodne novine, broj11/15, u daljnjem tekstu: Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača). Ciljevi Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača su razvoj kvalitete, povećanje kanala distribucije, ali i provođenje već poznatih i učinkovitih aktivnosti te zajedničko djelovanje svih dionika u svrhu stvaranja financijski opismenjenog stanovništva.
Da bi se navedeni ciljevi ostvarili Ministarstvo financija, u suradnji s dionicima iz Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača, svake godine izrađuje Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača (u daljnjem tekstu: Akcijski plan) kojim se propisuju mjere i aktivnosti usmjerene prema podizanju financijske pismenosti. U tu svrhu donosi se i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za 2020. godinu (u daljnjem tekstu: Akcijski plan za 2020. godinu) koji se izrađuje s ciljem provođenja aktivnosti i mjera usmjerenih financijskom obrazovanju potrošača. Predmetnim planom definirane su mjere i aktivnosti svih dionika, rok za provedbu mjera, pokazatelji uspješnosti te izvori financiranja. Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača kao i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za svaku narednu godinu usmjereni su na poticanje svih dionika financijskog obrazovanja na zajedničko djelovanje prema razumijevanju zajedničkog cilja i predanosti za njegovo postizanje a kako bi se svim građanima Republike Hrvatske osigurala prilika ostvarivanja određene koristi od financijskog obrazovanja.
Sredstva za provedbu aktivnosti Akcijskog plana za 2020. godinu osigurana su u Državnom proračunu Republike Hrvatske. Ministarstvo znanosti i obrazovanja, i Agencija za odgoj i obrazovanje koja sudjeluju u provedbi aktivnosti Akcijskog plana za 2020. godinu imaju osigurana sredstva u okviru svojih redovnih aktivnosti. Ostala tijela osiguravaju vlastita sredstva za provedbu mjera i aktivnosti u svrhu financijskog opismenjavanja potrošača.
Svi dionici provedbe Akcijskog plana za 2020. godinu izvijestit će Ministarstvo financija o provedenim aktivnostima za proteklo izvještajno razdoblje kao i o projekcijama aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje.
Učinkovita provedba Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača podrazumijeva različite mjere i aktivnosti usmjerene k unaprjeđenju financijske pismenosti potrošača te je stoga Ministarstvo financija početkom 2015. godine osnovalo Operativnu radnu grupu za praćenje provedbe mjera i aktivnosti (u daljnjem tekstu: Operativna radna grupa). Na sastancima koji se održavaju nekoliko puta godišnje raspravlja se o provedbenim aktivnostima te ostalim pitanjima relevantnim za financijsku pismenost.
Sukladno Nacionalnom strateškom okviru financijske pismenosti potrošača i Akcijskom planu , Ministarstvo financija će izraditi objedinjeno izvješće o provedbi Akcijskog plana za proteklo jednogodišnje razdoblje te izvijestiti Vladu Republike Hrvatske.
Zavisno od aktivnosti, u rad Operativne radne grupe mogu se uključiti i predstavnici drugih institucija relevantnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. Svi dionici u provedbi Akcijskog plana obvezuju se na kvalitetnu međusobnu suradnju, radi stvaranja uvjeta u okviru svoje nadležnosti i djelokruga rada te u skladu sa svojim djelatnostima, za osnaživanje okruženja i administrativne učinkovitosti u poticanju unaprjeđenja financijske pismenosti potrošača.
Akcijski plan za 2020. godinu izrađen je kao »živi dokument« podložan prilagodbama i eventualnim budućim promjenama. Također, praćenje Akcijskog plana za 2020. godinu omogućit će Ministarstvu financija i nositeljima provedbe, identifikaciju onoga što je uspješno u provođenju financijske pismenosti, identifikaciju ciljnih skupina koje imaju koristi od financijske pismenosti, stjecanje saznanja o tome koji su dodatni izvori potrebni te identifikaciju potencijalnih propusta i aktivnosti za njihovo otklanjanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
SADRŽAJ AKCIJSKOG PLANA
Akcijski plan za 2020. godinu sadrži prikaz identificiranih mjera i aktivnosti u podizanju razine financijske pismenosti građana Republike Hrvatske. Mjere su definirane prema nositeljima, odnosno dionicima u provođenju financijskog obrazovanja definiranim Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti potrošača. Uz mjere, navedene su i aktivnosti svih dionika, rok unutar kojeg će se one provoditi, izvori financiranja te pokazatelji uspješnosti.
RED. BR.
MJERA
AKTIVNOST
NOSITELJ/SUNOSITELJ
ROK PROVEDBE
(kvartal/
kontinuirano)
IZVORI FINANCIRANJA
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI
1.
Komunikacija s potrošačima
Redovita komunikacija s potrošačima radi savjetovanja po upitima.
MFIN, MINGPO
HANFA, HNB
HUO, HGK
UMFO
Kontinuirano
MFIN, MINGPO – državni proračun
HANFA, HNB, HUO, HGK, UMFO – vlastita sredstva
Kontinuirana komunikacija s potrošačima u svezi sa zaštitom njihovih ekonomskih interesa.
2.
Sudjelovanje i organizacija seminara, radionica, panela, konferencija, okruglih stolova te stručnih skupova.
Održavanje i sudjelovanje na tribinama, okruglim stolovima, radionicama, edukativnim skupovima i seminarima .
MFIN, MINGPO
MZO, HANFA
HNB, HUO
HUB, HUP
ZSE,HGK
UMFO,EFZG
ŠTEDOPIS
Kontinuirano
MFIN, MINGPO, MZO, AZOO – državni proračun
HANFA, HNB, HUO, HUB, HUP, HGK, ZSE, UMFO, EFZG, ŠTEDOPIS – vlastita sredstva
Broj održanih seminara, radionica, tribina, panel rasprava, okruglih stolova, konferencija te stručnih skupova.
Broj sudionika na seminarima, panelima, radionicama, konferencijama, okruglim stolovima te stručnim skupovima.
U organizaciji AZOO-a održavanje stručnih seminara za učitelje i nastavnike na temu financijske pismenosti, u okviru kurikula međupredmetnih tema, odnosno, građanskog odgoja i obrazovanja, poduzetništva i dr., u suradnji s drugim financijskim ustanovama i organizacijama.
AZOO
HANFA
HUO
EFZG
ŠTEDOPIS
UMFO
I. kvartal
Nastaviti provedbu aktivnosti na promoviranju važnosti obrazovanja za financijsku pismenost u okviru kurikula međupredmetnih tema, odnosno građanskog odgoja i obrazovanja, poduzetništva i dr .
Broj održanih radionica za nastavnike, broj predavanja i broj nastavnika koji su sudjelovali.
U okviru Natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2020./2021. u okviru prioriteta P2: Unapređenje kvalitete života djece i mladih financijska pismenost uključiti u jedan od šest prioriteta.
Izrada infografika vezanih za unaprijeđivanje financijske pismenosti
Sudjelovanje u radu Regionalne radne skupine za financijsku edukaciju i financijsku uključenost
HNB
Kontinuirano
Broj održanih događanja.
Organizacija različitih stručnih seminara, radionica, savjetovanja i slično u kontekstu hrvatskog tržišta osiguranja (CEDOH – Centar za edukaciju koji djeluje u okviru HUO-a, provodi edukativne aktivnosti otvorenog tipa).
HUO
Kontinuirano
Broj održanih seminara i radionica.
Organizacija događanja i okruglih stolova za educiranje članova (između ostalog i u cilju zaštite potrošača), organizacija radnih ručkova i stručnih skupova s predstavnicima vlasti, gospodarstva i međunarodnih organizacija.
HUP
EFZG
Kontinuirano
Broj održanih skupova, broj sudionika.
Stručni skupovi i okrugli stolovi na aktualne teme.
UMFO
EFZG
Kontinuirano
Planira se predstavljanje rezultata istraživanja tržišta na Ekonomskom fakultetu, 3 okrugla stola na regionalnoj razini
Organizacija tradicionalne konferencije Izazov promjene namijenjene stručnoj i poslovnoj javnosti.
UMFO
ZSE
IV. kvartal
Održane konferencije, nazivi, broj održanih konferencija, broj sudionika.
Organiziranje i sudjelovanje na raznim konferencijama, skupovima, okruglim stolovima tematski vezanih uz podizanje financijske pismenosti.
HUB
EFZG
Kontinuirano
Teme skupova, broj održanih skupova ili broj sudionika
Organiziranje različitih edukativnih događanja u Zagrebu i drugim gradovima te kroz mrežu županijskih komora, u cilju podizanja razine financijske pismenosti učenika srednjih škola, studenata i poslovnih subjekata.
HGK
Kontinuirano
Teme skupova, broj održanih skupova ili broj sudionika
3.
Edukacijske aktivnosti u svezi s financijskom pismenosti
Predavanja namijenjena učenicima i studentima, prezentacije iz područja financijskih usluga koje uključuju teme vezane uz podizanje svijesti o važnosti financijske izobrazbe.
HANFA
HUO
EFZG
ZSE
Kontinuirano
HANFA, HNB, HGK, HUO, HUB, ZSE, HUP, EFZG, ŠTEDOPIS – vlastita sredstva
Broj učenika odnosno studenata koji su sudjelovali na predavanjima.
Zaključak nakon analize evaluacijskih listića o održanim predavanjima.
Informiranje i educiranje učenika srednjih škola i fakulteta na temu financijske pismenosti putem radionica u školama i edukativnih programa putem interneta.
EFZG
ŠTEDOPIS
Kontinuirano
Broj održanih radionica, broj predavanja, broj sudionika.
Održavanje predavanja za srednjoškolce i studente.
EFZG
ZSE
Kontinuirano
Broj održanih događanja, predavanja, konferencija i broj sudionika odnosno polaznika.
Organizacija edukativnih radionica i predavanja za učenike i studente pri čemu se sadržaj izlaganja usklađuje s pojedinačnim zahtjevima.
EFZG
HNB
Kontinuirano
Broj održanih događanja, predavanja, i broj sudionika odnosno polaznika.
Održavanje eukativnih kvizova znanja putem Interneta.
ŠTEDOPIS
Kontinuirano
Broj održanih kvizova i broj prijavljenih timova.
Provođenje projekta Štedopis TV – edukativni video sadržaj
ŠTEDOPIS
Kontinuirano
Broj održanih kvizova i broj prijavljenih timova
Projekt „Više znamo, bolje razumijemo“ za učenike i nastavnike srednjih škola u Zagrebu
HGK
HNB
HANFA
II. kvartal
Organizirana edukacija u pet zagrebačkih srednjih škola u suradnji s partnerima .
Organizacija konferencije »Dan hrvatskih financijskih institucija«.
HGK
EFZG
IV. kvartal
Održana Konferencija u Zagrebu
Dani otvorenih vrata
HNB
II. kvartal
Broj posjetitelja.
Provođenje edukacije djece i mladih u području poreza
MFIN PU
Kontinuirano
MFIN PU – državni proračun
Broj održanih edukacija.
Nastavak provedbe financijske pismenosti putem „ Središnjeg portala za potrošače“.
MINGPO
MFIN
HANFA
HNB
Kontinuirano
MINGPO-državni proračun
Broj posjeta portalu.
Provođenje projekata „Potpisujem, znači razumijem“ i „Upoznaj svoja prava“, emeljem Javnog natječaja MINGPO-a iz 2019. godine.
HIFE
Do svibnja 2020.
MINGPO – državni proračun
Broj educiranih potrošača.
5.
Suradnja s nadležnim ministarstvima, članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnim za
podizanje razine financijske pismenosti.
Aktivna suradnja članova Operativne radne grupe s ciljem podizanja razine financijske pismenosti potrošača.
MFIN,MINGPO
MZO, AZOO
HNB, HANFA
HUO, HGK
HUB, ZSE
HUP, UMFO
EFZG, ŠTEDOPIS
Kontinuirano
MFIN, MINGPO, MZO, MIZ, AZOO – državni proračun
HANFA, HNB, HGK, HUO, HUB, ZSE, HUP, UMFO, EFZG, ŠTEDOPIS – vlastita sredstva
Kontinuitet aktivne suradnje nadležnih ministarstava, članova Operativne radne grupe te ostalih institucija relevantnih za podizanje razine financijske pismenosti.
Suradnja sa županijskim stručnim vijećima za građanski odgoj i međupredmetne teme.
AZOO, HUO
EFZG
ŠTEDOPIS
Kontinuirano
Broj održanih događanja, broj polaznika te povratna informacija.
Suradnja s MINGPO – Odjelom za zaštitu potrošača i Savjetovalištima za zaštitu potrošača i ostalih dionika uključenih u aplikaciju CISZP, kao i ostalih tijela uključenih u podizanje razine financijske pismenosti
MINGPO, MFIN
HNB, HANFA
HUO, HUB
HUP, HGK
Kontinuirano
Broj pruženih odgovora na upite potrošača.
Suradnja s udrugama studenata, uključujući i suradnju pri održavanju specijaliziranih ljetnih škola, susreta i slično.
HANFA
EFZG
Kontinuirano
Broj ostvarenih suradnji.
Suradnja s Knjižnicama Grada Zagreba
ŠTEDOPIS
Kontinuirano
Broj održanih događanja, broj polaznika te povratna informacija.
Planira se 1 Tribina za građane o dugoročnom financijskom planiranju i distribucija tiskane brošure na temu mirovinske pismenosti svim KGZ
Sudjelovanje u projektu pružanja tehničke pomoći u financijskom obrazovanju u organizaciji OECD/INFE i Ministarstva financija Nizozemske
MFIN
HNB
HANFA
Kontinuirano
Provedba projekta tehničke pomoći u financijskom obrazovanju
6.
Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala, brošura i publikacija, internetskih stranica i korisnih uputa u svezi s financijskim opismenjavanjem i obrazovanjem.
Izrada i objava brošura, publikacija, uputa, stručnih tekstova i slično o različitim financijskim uslugama i proizvodima.
HGK
EFZG
Kontinuirano
MFIN, MINGPO, MZO, MIZ, AZOO – državni proračun
HANFA, HNB, HGK, HUO, HUB, ZSE, HUP, UMFO, EFZG ŠTEDOPIS –i proračun Grada Zagreba i vlastita sredstva
Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, brošura, publikacija, knjiga, letaka i slično.
Objava relevantnih informacija na internetskoj stranici https://www.szp.hr/ u svezi s financijskom pismenosti potrošača te njezino ažuriranje.
MINGPO
MFIN
Kontinuirano
Posjećenost portala, broj pregleda te preuzimanja materijala
Izrada ili objava edukativnih materijala i uputa vezanih uz bankarske i financijske usluge.
HNB
Kontinuirano
Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, brošura, publikacija, knjiga, letaka i slično.
Objava materijala vezanih uz financijske usluge.
HANFA
Kontinuirano
Izdavanje brošure i informativnih materijala o financijskoj pismenosti na području osiguranja te njihova objava na internetskoj stranici.
HUO
Kontinuirano
Izdavanje znanstveno-stručnog časopisa „Hrvatski časopis za OSIGURANJE
2xgodišnje
Izdavanje brošure za mlade koji po prvi puta ulaze na tržište rada te njena objava na internetskoj stranici.
MFIN, MINGPO, MIZ * , MZO, AZOO, HANFA, HNB, HGK, HUO, HUB, ZSE, HUP, UMFO, ŠTEDOPIS
I. kvartal
Izdavanje nove web stranice i edukativnih materijala u kojima se opisuju pojmovi iz područja mirovinskih fondova i mirovinskog sustava.
UMFO
II. kvartal
Posjećenost portala, broj pregleda te preuzimanja materijala
Projekt financijske pismenosti, faza II, „Zašto (ni)ovo nismo učili u školi“, za građane 18+ i objava na internetskoj stranici.
ŠTEDOPIS
IV. kvartal
Broj izrađenih, izdanih i objavljenih edukativnih materijala, publikacija;
broj pregleda te preuzimanja materijala.
Razvoj i nadogradnja portala i izrada više programa za edukaciju putem Interneta, objava relevantnih informacija na internetskoj stranici u svezi s financijskom pismenosti potrošača.
Kontinuirano
Tiskanje i distribucija drugog izdanja besplatnog udžbenika »Moj novac, moja budućnost« namijenjenog učenicima srednje u skladu s kurikulom međupredmetnih tema, odnosno, građanskog odgoja i obrazovanja
III. kvartal
Tiskanje i promocija znanstvene monografije „Consumer socialization of children - Using financial education to encourage lifetime savings“
EFZG
II. kvartal
Vlastita sredstva
Otisnuta znanstvena monografija
Znanstveno-istraživački projekt „Osnaživanje financijske sposobnosti mladih potrošača kroz programe edukacije i bihevioralne intervencije“
Kontinuirano kroz 5 godina
Hrvatska zaklada za znanost
Održane financijske edukacije za osnaživanje financijske sposobnosti mladih, evaluacija financijske sposobnosti i napretka kroz vrijeme putem anketnog istraživanja i publicirani znanstveni radovi
„Mala akademija financija“ - održavanje financijskih edukacija za učenike 5., 6., 7., i 8. razreda osnovne škole i organizacija završnice projekta
UMFO
EFZG
II. kvartal
Vlastita sredstva
Održane edukacije i evaluacija financijskog znanja i ponašanja učenika korištenjem pre-post anketnog upitnika
7.
Suradnja s mediima i internetskim portalima
Medijska kampanja uz kreativno edukativni natječaj/kviz ili slični format koji će biti proveden u 2019. godini.
HUO
Kontinuirano
AZOO – državni proračun
HUO, ŠTEDOPIS,
HANFA, HNB,
UMFO, HGK, HUB – vlastita sredstva
Kontinuirano informiranje potrošača u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača.
Istupi u medijima uz provedene edukativne aktivnosti.
Sudjelovanje u medijima u cilju promicanja važnosti financijske pismenosti.
HANFA, HNB
HUO, UMFO
Kontinuirano
Gostovanja na nacionalnoj i komercijalnim televizijama, broj objavljenih članaka i prenošenje članaka u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača
Suradnja s portalom Srednja.hr putem kreiranja nagradnih igra i pitalica te druge moguće aktivnosti za učenike srednjih škola i studente.
HUO
AZOO
Kontinuirano
Broj i vrsta provedenih aktivnosti.
Medijska kampanja u tiskanim medijima i na internetu – o važnosti mirovinske štednje te osnovnim pojmovima.
UMFO
Kontinuirano
Broj i vrsta provedenih aktivnosti.
Provođenje digitalne kampanja Crno na bijelo – mirovinska financijska pismenost 2 i 3 stup
Nastavak projekta MAFIN koji traje čitavu školsku godinu
Kontinuirano
Suradnja s medijima po pitanju svih relevantnih tema iz područja zaštite potrošača
MINGPO
Kontinuirano
Gostovanja na nacionalnoj i komercijalnim televizijama, radio postajama
Radijske emisije "Financijska abeceda" emitirane na Hrvatskom katoličkom radiju u kojima se jednom tjedno govori o relevantnim temama iz područja financijske pismenosti.
HNB
Kontinuirano
Broj emitiranih emisija .
Informiranje potrošača i poslovnih subjekata kroz suradnju s medijima putem odgovora na upite, stručnih članaka i drugo.
HGK
HUO
Kontinuirano
Odgovori na upite.
Održavanje redovnih brifinga za medije o temama iz područja bankarstva, financija i ekonomije. Objave za medije i odgovori na upite.
HUB
Kontinuirano
Broj i teme održanih brifinga.
8.
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača.
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova.
HGK
II. kvartal
MINGPO, MFIN, MZO, AZOO – državni proračun
HANFA, HNB
HUO, HGK , ŠTEDOPIS,
UMFO, HUB – vlastita sredstva
Broj događanja, broj sudionika
Obilježen Svjetski dan investicijskih fondova.
Obilježen Svjetski dan štednje.
Obilježen Svjetski dan prava potrošača
Obilježen Svjetski dan kreditnih unija
Obilježen Europski i Svjetski tjedan novca
Obilježen Svjetski tjedna ulagatelja
Obilježavanje Svjetskog dana štednje putem objave za medije.
HNB
HUB
HUO
IV. kvartal
Obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača.
MINGPO/ostali dionici zaštite prava potrošača
16. ožujka 2020.
Obilježavanje Svjetskog dana kreditnih unija.
HUP
IV. kvartal
Obilježavanje Europskog i Svjetskog tjedna novca.
MINGPO, MZO,
MFIN, AZOO, HNB, HANFA, HUO, HUB, HUP, HGK, UMFO, EFZG, ZSE, ŠTEDOPIS
I. kvartal
Obilježavanje svjetskog tjedna ulagatelja“.
HANFA
I. kvartal
9.
Informiranje potrošača i poslovnih subjekata o financijskim uslugama u cilju podizanja razine financijske pismenosti.
Edukacija i informiranje potrošača i poslovnih subjekata o različitim financijskim proizvodima i uslugama (osiguranje, bankarstvo, leasing, faktoring, investicijski fondovi, mirovinski fondovi, tržište kapitala i drugo).
HGK
HUO
Kontinuirano
HGK, HUB,HUO HUP, ŠTEDOPIS, – vlastita sredstva
Broj organiziranih edukacija i drugih oblika informiranja te broj sudionika u cilju podizanja razine financijske pismenosti potrošača i poslovnih subjekata.
Organizacija radionica/sastanaka i drugih oblika informiranja o SEPA platnim uslugama u suradnji s ostalim članovima hrvatskog SEPA foruma (HUB, HNB, FINA, MFIN). Ažuriranje web stanice www.sepa.hr te odgovori na upite upućeni putem kontakt adrese info@sepa.hr
Kontinuirano
Broj organiziranih radionica/sastanaka i drugih oblika informiranja, redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr te objave na www.hgk.hr
Informiranja članova HUP-a o važnosti financijske edukacije.
HUP
Kontinuirano
Broj objavljenih priopćenja
Informiranje javnosti iz područja financijske pismenosti
Distribucija informativnih tekstova (newslettera).
ŠTEDOPIS
Kontinuirano
Broj objavljenih priopćenja.
Broj distribuiranih informativnih tekstova (newslettera).
10.
Provođenje drugih aktivnosti usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti.
Promotivna kampanja o funkcioniranju OMF-a i DMF- u suradnji s medijskim kućama u formi priloga
UMFO
II. i III. kvartal
HNB, UMFO, HUO, FINA, HUB, HUP – vlastita sredstva
Broj aktivnosti usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti. Provedena mini kampanja o DMF-u.
Promicanje financijske pismenosti i putem drugih aktivnosti u suradnji s društvima za osiguranje
HUO
Kontinuirano
HUO-Nastavak aktivnosti povezanih s financijskom edukacijom iz područja osiguranja, posebice kod mladih
Sudjelovanje zaposlenika FINA-e kao posrednika temeljem provođenja Zakona o stečaju potrošača.
FINA
Kontinuirano
Broj građana koji su inicirali postupak, a kojima su zaposlenici FINA-e u ulozi posrednika pomogli da u dijelu koji prethodi sudskom postupku, utvrde svoje obveze i pokušaju sa svojim vjerovnicima postići izvansudsku nagodbu
Održavanje učeničke debate u suradnji s Hrvatskim debatnim društvom na temu iz djelokruga rada središnje banke.
HNB
Kontinuirano
Održana debata.
Ažuriranje sadržaja na internetskoj podstranici HUB-a, posvećenoj sigunosti na internetu i promicanje objava na društvenim mrežama u svrhu prevencije prevara na Internetu.
HUB
Kontinuirano
Broj posjetitelja ili broj upita medija temeljem sadržaja na stranici „sigurnost na internetu“
Promocija aktivnosti članova Koordinacije prema javnosti kako bi se upoznali s radom i ponudom financijskih usluga koje postoje na domaćem tržištu (članovima HUP-a nefinancijskog sektora, prema nadležnim institucijama te široj javnosti).
HUP
Kontinuirano
Broj aktivnosti.
11.
Provedba kurikula međupredmetnih tema građanski odgoj i obrazovanje, poduzetništvo i dr
Provedba kurikula međupredmetnih tema u osnovnim i srednjim školama.
AZOO
ŠTEDOPIS
HUO
AZOO– državni proračun
HUO, ŠTEDOPIS – vlastita sredstva
Proveden kurikula međupredmetnih tema građanski odgoj i obrazovanje, poduzetništvo.
Ocjena uspješnosti provedbe na temelju evaluacije učenika, odnosno nastavnika.
POPIS KRATICA:
MFIN Ministarstvo financija
MFIN PU Ministarstvo financija, Porezna uprava
MINGPO Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
MZO Ministarstvo znanosti i obrazovanja
AZOO Agencija za odgoj i obrazovanje
HANFA Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
FINA Financijska agencija
HNB Hrvatska narodna banka
HGK Hrvatska gospodarska komora
HUB Hrvatska udruga banaka
HUO Hrvatski ured za osiguranje
HUP Hrvatska udruga poslodavaca
ZSE Zagrebačka burza
EFZG Ekonomski fakultet Zagreb
UMFO Udruga društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava
SSSH – Savez Samostalnih sindikata Hrvatske
ŠTEDOPIS Institut za financijsko obrazovanje
HIFE – Hrvatski institut za financijsku edukaciju
Komentirate u ime: Ministarstvo financija