Na temelju članka 54. stavka 1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine« broj 87/08., 86/09., 92/10., 105/10. – ispravak, 90/11., 16/12., 86/12., 94/13., 152/14., 7/17., 68/18. i 98/19.) ministrica znanosti i obrazovanja donosi
PRAVILNIK O BROJU UČENIKA U REDOVITOM I KOMBINIRANOM RAZREDNOM ODJELU I ODGOJNO-OBRAZOVNOJ SKUPINI U OSNOVNOJ ŠKOLI
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1)Ovim se Pravilnikom utvrđuje broj učenika u redovitom razrednom odjelu, broj učenika u kombiniranom razrednom odjelu i broj učenika u odgojno-obrazovnoj skupini u osnovnoj školi (u daljnjem tekstu: škola).
(2)Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a koji imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u muškome ili ženskome rodu obuhvaćaju na jednak način i muški i ženski rod.
Članak 2.
(1)Škola, uz prethodno mišljenje osnivača, predlaže upravnom tijelu u županiji nadležnom za poslove obrazovanja, odnosno Gradskom uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove obrazovanja (u daljnjem tekstu: Upravni odjel), broj učenika u razrednim odjelima i broj razrednih odjela za svaku školsku godinu.
(2)Škola kojoj je osnivač Republika Hrvatska ili jedinica regionalne samouprave, odnosno Grad Zagreb, nije dužna dostaviti prethodno mišljenje iz stavka 1. ovoga članka.
(3)Na temelju prijedloga iz stavka 1. ovoga članka Upravni odjel elektronički utvrđuje broj razrednih odjela za svaku školu te isti dostavlja ministarstvu nadležnom za obrazovanje (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) najkasnije do 10. srpnja tekuće školske godine.
(4)Prije dostavljanja prijedloga za ustroj iz stavka 1. ovoga članka škola je dužna ishoditi prethodnu suglasnost Ministarstva za:
-uvođenje novog programa i/ili kurikuluma osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja u skladu s drugim propisima;
-ustroj novog posebnog razrednog odjela ili odgojno-obrazovne skupine za učenike s teškoćama u razvoju u školi s redovitim programima.
(5)U iznimnim slučajevima koje nije bilo moguće planirati u postupku planiranja i utvrđivanja broja razrednih odjela, Upravni odjel može tijekom školske godine izmijeniti utvrđeni broj razrednih odjela, uz prethodnu suglasnost Ministarstva.
II. REDOVITI RAZREDNI ODJEL
Članak 3.
(1)Redoviti razredni odjel je razredni odjel sastavljen od učenika istoga razreda u kojemu se izvodi nastava prema redovitom nastavnom programu i/ili kurikulumu.
(2)Optimalan redoviti razredni odjel ima 20, a najviše 28 učenika.
(3)U redoviti razredni odjel mogu se uključiti u pravilu najviše tri (3) učenika s teškoćama u razvoju kojima je utvrđeno školovanje po redovitom programu uz prilagodbu sadržaja ili po posebnom programu za učenike s teškoćama u razvoju na sljedeći način:
-odjel s jednim učenikom s teškoćama može imati najviše 26 učenika
-odjel s dva učenika s teškoćama može imati najviše 23 učenika
-odjel s tri učenika s teškoćama može imati najviše 20 učenika.
(4)Broj učenika u redovitom razrednom odjelu ne smanjuje se kod uključenja učenika s teškoćama u razvoju u slučaju ako:
-učenik iz stavka 3. ovoga članka ima pomoćnika u nastavi;
-je u redovitom razrednom odjelu učenik koji je uključen u poseban razredni odjel po modelu djelomične integracije;
-je za nekog od učenika iz stavka 3. ovoga članka organizirana nastava u kući/nastava na daljinu.
(5)Na prijedlog i uz obrazloženje osnivača i Upravnog odjela Ministarstvo može odobriti manji ili veći broj učenika u redovitom razrednom odjelu od broja propisanog stavkom 2. i 3. ovoga članka.
III. KOMBINIRANI RAZREDNI ODJEL PREMA REDOVITOM NASTAVNOM PROGRAMU I/ILI KURIKULUMU
Članak 4.
(1)Kombinirani razredni odjel je razredni odjel sastavljen od učenika dvaju ili više razreda u kojemu se izvodi nastava prema redovitom nastavnom programu i/ili kurikulumu.
(2)Kombinirani razredni odjel sastavljen od učenika dvaju razreda od I. do IV. razreda imau pravilu najviše 16 učenika.
(3)Kombinirani razredni odjel sastavljen od učenika triju razreda od I. do IV. razreda ima u pravilu najviše 14 učenika.
(4)Kombinirani razredni odjel sastavljen od učenika četiriju razreda od I. do IV. razreda ima u pravilu najviše 12 učenika.
(5)Kombinirani razredni odjel sastavljen od učenika dvaju razreda od V. do VIII. razreda ima u pravilu najviše 10 učenika.
(6)Kombinirani razredni odjel sastavljen od učenika triju razreda od V. do VIII. razreda ima u pravilu najviše 9 učenika.
(7)Kombinirani razredni odjel sastavljen od učenika četiriju razreda od V. do VIII. razreda ima u pravilu najviše 8 učenika.
(8)U kombinirani razredni odjel iz stavaka 2. do 7. ovoga članka može biti uključen u pravilu jedan (1) učenik s teškoćama u razvoju kojem je utvrđeno školovanje po redovitom programu uz prilagodbu sadržajaili po posebnom programu za učenike s teškoćama u razvoju.
(9)Iznimno od stavka 8. ovoga članka u kombinirane razredne odjele iz stavka 2. i 5. ovoga članka, uz suglasnost ministarstva može biti uključeno i više učenika s teškoćama u razvoju, ako za tim postoje organizacijski, prostorni i drugi opravdani razlozi.
(10)Broj učenika u kombiniranom razrednom odjelu iz stavaka od 2. do 7. ovoga članka smanjuje se za četiri (4) učenika za svakog učenika s teškoćama u razvoju kojem je utvrđeno školovanje po redovitom programu uz prilagodbu sadržajaili po posebnom programu za učenike s teškoćama u razvoju osim u slučaju, ako:
-učenik s teškoćama u razvoju ima pomoćnika u nastavi;
-je učenik s teškoćama u razvoju uključen u poseban razredni odjel po modelu djelomične integracije;
-je za učenika s teškoćama u razvoju organizirana nastava u kući/nastava na daljinu;
-za to postoje drugi opravdani razlozi.
(11)Na prijedlog i uz obrazloženje osnivača i Upravnog odjela, Ministarstvo može odobriti i veći broj učenika u kombiniranom razrednom odjelu od broja propisanog ovim člankom.
IV. ODGOJNO-OBRAZOVNA SKUPINA
Članak 5.
(1)Odgojno-obrazovna skupina ustrojava se za potrebe izvođenja razlikovnog dijela kurikuluma, odnosno izborne, dopunske i dodatne nastave i/ili drugih aktivnosti s učenicima za potrebe izvođenja školskog kurikuluma, a sastoji se od učenika jednoga ili više razreda, ovisno o vrsti i programu i/ili kurikulumu rada skupine.
(2)Za odgojno-obrazovnu skupinu izbornoga nastavnog predmeta najveći broj učenika utvrđuje se sukladno odredbama članka 3. i 4. ovoga Pravilnika koje se odnose na razredni odjel.
(3)Za odgojno-obrazovnu skupinu produženoga boravka najveći broj učenika utvrđuje se sukladno odredbama članka 3., stavka 2. i 3. ovoga Pravilnika koje se odnose na redoviti razredni odjel.
(4)Odgojno-obrazovna skupina za potrebe izvođenja razlikovnog dijela kurikuluma, odnosno izborne, dopunske i dodatne nastave i/ili drugih aktivnosti s učenicima za potrebe izvođenja školskog kurikuluma utvrđuje se školskim kurikulumom i/ili godišnjim planom i programom škole.
V. RAZREDNI ODJELI I ODGOJNO-OBRAZOVNE SKUPINE ZA UČENIKE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
Članak 6.
(1)Razredni odjel prema posebnom ili redovitom nastavnom programu i/ili kurikulumu u kojem se nastava izvodi za učenike s teškoćama u razvoju ima u pravilu od 3 do 10 učenika jednog ili više razreda.
(2)Odgojno-obrazovna skupina prema posebnom nastavnom programu i/ili kurikulumu u kojima se nastava izvodi za učenike s teškoćama u razvoju ima u pravilu od 3 do 12 učenika.
(3)Odgojno-obrazovna skupina za provođenje programa produženog stručnog postupka u kojima se nastava izvodi za učenike s teškoćama u razvoju ima u pravilu od 3 do 12 učenika.
(4)Broj učenika u razrednom odjelu iz stavka 1. ili odgojno-obrazovnoj skupini iz stavka 2. ovoga članka može biti i veći od propisanog u slučaju da je u njih uključen jedan ili više učenika za koje se izvodi nastava u kući/nastava na daljinu.
(5)Na prijedlog i uz obrazloženje osnivača i Upravnog odjela, Ministarstvo može odobriti manji ili veći broj učenika u razrednom odjelu ili odgojno-obrazovnoj skupini od broja propisanog ovim člankom.
Članak 7.
Prijedlozi i obrazloženja osnivača i Upravnog odjela za odstupanja od broja učenika propisana ovim Pravilnikom te prethodne suglasnosti Ministarstva mogu se dostaviti u elektroničkom obliku.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 8.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o broju učenika u redovitom i kombiniranom razrednom odjelu i odgojno-obrazovnoj skupini u osnovnoj školi (»Narodne novine«, broj: 124/09 i 73/10).
Članak 9.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
NACRT
Na temelju članka 54. stavka 1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine« broj 87/08., 86/09., 92/10., 105/10. – ispravak, 90/11., 16/12., 86/12., 94/13., 152/14., 7/17., 68/18. i 98/19. ) ministrica znanosti i obrazovanja donosi
PRAVILNIK O BROJU UČENIKA U REDOVITOM I KOMBINIRANOM RAZREDNOM ODJELU I ODGOJNO-OBRAZOVNOJ SKUPINI U OSNOVNOJ ŠKOLI
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 1.
(1) Ovim se Pravilnikom utvrđuje broj učenika u redovitom razrednom odjelu, broj učenika u kombiniranom razrednom odjelu i broj učenika u odgojno-obrazovnoj skupini u osnovnoj školi (u daljnjem tekstu: škola).
(2) Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a koji imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u muškome ili ženskome rodu obuhvaćaju na jednak način i muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 2.
(1) Škola, uz prethodno mišljenje osnivača, predlaže upravnom tijelu u županiji nadležnom za poslove obrazovanja, odnosno Gradskom uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove obrazovanja (u daljnjem tekstu: Upravni odjel), broj učenika u razrednim odjelima i broj razrednih odjela za svaku školsku godinu.
(2) Škola kojoj je osnivač Republika Hrvatska ili jedinica regionalne samouprave, odnosno Grad Zagreb, nije dužna dostaviti prethodno mišljenje iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Na temelju prijedloga iz stavka 1. ovoga članka Upravni odjel elektronički utvrđuje broj razrednih odjela za svaku školu te isti dostavlja ministarstvu nadležnom za obrazovanje (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) najkasnije do 10. srpnja tekuće školske godine.
(4) Prije dostavljanja prijedloga za ustroj iz stavka 1. ovoga članka škola je dužna ishoditi prethodnu suglasnost Ministarstva za:
- uvođenje novog programa i/ili kurikuluma osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja u skladu s drugim propisima;
- ustroj novog posebnog razrednog odjela ili odgojno-obrazovne skupine za učenike s teškoćama u razvoju u školi s redovitim programima.
(5) U iznimnim slučajevima koje nije bilo moguće planirati u postupku planiranja i utvrđivanja broja razrednih odjela, Upravni odjel može tijekom školske godine izmijeniti utvrđeni broj razrednih odjela, uz prethodnu suglasnost Ministarstva.
II. REDOVITI RAZREDNI ODJEL
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 3.
(1) Redoviti razredni odjel je razredni odjel sastavljen od učenika istoga razreda u kojemu se izvodi nastava prema redovitom nastavnom programu i/ili kurikulumu.
(2) Optimalan redoviti razredni odjel ima 20, a najviše 28 učenika.
(3) U redoviti razredni odjel mogu se uključiti u pravilu najviše tri (3) učenika s teškoćama u razvoju kojima je utvrđeno školovanje po redovitom programu uz prilagodbu sadržaja ili po posebnom programu za učenike s teškoćama u razvoju na sljedeći način:
- odjel s jednim učenikom s teškoćama može imati najviše 26 učenika
- odjel s dva učenika s teškoćama može imati najviše 23 učenika
-odjel s tri učenika s teškoćama može imati najviše 20 učenika .(4) Broj učenika u redovitom razrednom odjelu ne smanjuje se kod uključenja učenika s teškoćama u razvoju u slučaju ako:
- učenik iz stavka 3. ovoga članka ima pomoćnika u nastavi;
- je u redovitom razrednom odjelu učenik koji je uključen u poseban razredni odjel po modelu djelomične integracije;
- je za nekog od učenika iz stavka 3. ovoga članka organizirana nastava u kući/nastava na daljinu.
(5) Na prijedlog i uz obrazloženje osnivača i Upravnog odjela Ministarstvo može odobriti manji ili veći broj učenika u redovitom razrednom odjelu od broja propisanog stavkom 2. i 3. ovoga članka.
III. KOMBINIRANI RAZREDNI ODJEL PREMA REDOVITOM NASTAVNOM PROGRAMU I/ILI KURIKULUMU
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 4.
(1) Kombinirani razredni odjel je razredni odjel sastavljen od učenika dvaju ili više razreda u kojemu se izvodi nastava prema redovitom nastavnom programu i/ili kurikulumu.
(2) Kombinirani razredni odjel sastavljen od učenika dvaju razreda od I. do IV. razreda ima u pravilu najviše 16 učenika .
(3) Kombinirani razredni odjel sastavljen od učenika triju razreda od I. do IV. razreda ima u pravilu najviše 14 učenika.
(4) Kombinirani razredni odjel sastavljen od učenika četiriju razreda od I. do IV. razreda ima u pravilu najviše 12 učenika.
(5) Kombinirani razredni odjel sastavljen od učenika dvaju razreda od V. do VIII. razreda ima u pravilu najviše 10 učenika.
(6) Kombinirani razredni odjel sastavljen od učenika triju razreda od V. do VIII. razreda ima u pravilu najviše 9 učenika.
(7) Kombinirani razredni odjel sastavljen od učenika četiriju razreda od V. do VIII. razreda ima u pravilu najviše 8 učenika.
(8) U kombinirani razredni odjel iz stavaka 2. do 7. ovoga članka može biti uključen u pravilu jedan (1) učenik s teškoćama u razvoju kojem je utvrđeno školovanje po redovitom programu uz prilagodbu sadržaja ili po posebnom programu za učenike s teškoćama u razvoju.
(9) Iznimno od stavka 8. ovoga članka u kombinirane razredne odjele iz stavka 2. i 5. ovoga članka, uz suglasnost ministarstva može biti uključeno i više učenika s teškoćama u razvoju, ako za tim postoje organizacijski, prostorni i drugi opravdani razlozi.
(10) Broj učenika u kombiniranom razrednom odjelu iz stavaka od 2. do 7. ovoga članka smanjuje se za četiri (4) učenika za svakog učenika s teškoćama u razvoju kojem je utvrđeno školovanje po redovitom programu uz prilagodbu sadržaja ili po posebnom programu za učenike s teškoćama u razvoju osim u slučaju, ako:
- učenik s teškoćama u razvoju ima pomoćnika u nastavi;
- je učenik s teškoćama u razvoju uključen u poseban razredni odjel po modelu djelomične integracije;
- je za učenika s teškoćama u razvoju organizirana nastava u kući/nastava na daljinu;
- za to postoje drugi opravdani razlozi.
(11) Na prijedlog i uz obrazloženje osnivača i Upravnog odjela, Ministarstvo može odobriti i veći broj učenika u kombiniranom razrednom odjelu od broja propisanog ovim člankom.
IV. ODGOJNO-OBRAZOVNA SKUPINA
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 5.
(1) Odgojno-obrazovna skupina ustrojava se za potrebe izvođenja razlikovnog dijela kurikuluma, odnosno izborne, dopunske i dodatne nastave i/ili drugih aktivnosti s učenicima za potrebe izvođenja školskog kurikuluma, a sastoji se od učenika jednoga ili više razreda, ovisno o vrsti i programu i/ili kurikulumu rada skupine.
(2) Za odgojno-obrazovnu skupinu izbornoga nastavnog predmeta najveći broj učenika utvrđuje se sukladno odredbama članka 3. i 4. ovoga Pravilnika koje se odnose na razredni odjel.
(3) Za odgojno-obrazovnu skupinu produženoga boravka najveći broj učenika utvrđuje se sukladno odredbama članka 3., stavka 2. i 3. ovoga Pravilnika koje se odnose na redoviti razredni odjel.
(4) Odgojno-obrazovna skupina za potrebe izvođenja razlikovnog dijela kurikuluma, odnosno izborne, dopunske i dodatne nastave i/ili drugih aktivnosti s učenicima za potrebe izvođenja školskog kurikuluma utvrđuje se školskim kurikulumom i/ili godišnjim planom i programom škole.
V. RAZREDNI ODJELI I ODGOJNO-OBRAZOVNE SKUPINE ZA UČENIKE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 6.
(1) Razredni odjel prema posebnom ili redovitom nastavnom programu i/ili kurikulumu u kojem se nastava izvodi za učenike s teškoćama u razvoju ima u pravilu od 3 do 10 učenika jednog ili više razreda.
(2) Odgojno-obrazovna skupina prema posebnom nastavnom programu i/ili kurikulumu u kojima se nastava izvodi za učenike s teškoćama u razvoju ima u pravilu od 3 do 12 učenika.
(3) Odgojno-obrazovna skupina za provođenje programa produženog stručnog postupka u kojima se nastava izvodi za učenike s teškoćama u razvoju ima u pravilu od 3 do 12 učenika.
(4) Broj učenika u razrednom odjelu iz stavka 1. ili odgojno-obrazovnoj skupini iz stavka 2. ovoga članka može biti i veći od propisanog u slučaju da je u njih uključen jedan ili više učenika za koje se izvodi nastava u kući/nastava na daljinu.
(5) Na prijedlog i uz obrazloženje osnivača i Upravnog odjela, Ministarstvo može odobriti manji ili veći broj učenika u razrednom odjelu ili odgojno-obrazovnoj skupini od broja propisanog ovim člankom.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 7.
Prijedlozi i obrazloženja osnivača i Upravnog odjela za odstupanja od broja učenika propisana ovim Pravilnikom te prethodne suglasnosti Ministarstva mogu se dostaviti u elektroničkom obliku.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 8.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o broju učenika u redovitom i kombiniranom razrednom odjelu i odgojno-obrazovnoj skupini u osnovnoj školi (»Narodne novine«, broj: 124/09 i 73/10).
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 9.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb,
Ministrica
prof. dr. sc. Blaženka Divjak, v. r.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja