PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE |
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1. OPĆE INFORMACIJE
1. |
OPĆE INFORMACIJE |
||
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Zakon o izmjenama Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom |
|
1.3. |
Datum: |
9. ožujka 2020. |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Uprava za tržište rada i zapošljavanje Sektor za politike zapošljavanja Služba za normativno uređenje politika zapošljavanja i koordinaciju institucija tržišta rada Zrinka Špoljarić, voditeljica službe Tel: 6106-562 e-mail: zrinka.spoljaric@mrms.hr
|
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: Da |
Naziv akta: - Nacionalni program reformi 2019. Opis mjere: - u okviru Cilja 1. Jačanje konkurentnosti gospodarstva kao jedan od r eformskih prioriteta utvrđeno je rasterećenje poslovnog sektora od financijskog i administrativnog opterećenja proizašlog temeljem obveza obračuna i podmirenja raznih neporeznih davanja. |
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: Da
|
Naziv pravne stečevine EU: Direktiva Vijeća 2000/78/EZ od 27. studenoga 2000. o uspostavi općeg okvira za jednako postupanje pri zapošljavanju i obavljanju zanimanja (SL L 303, 02/12/2000). |
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2. |
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA |
|
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Zakonom o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (Narodne novine, br. 157/13, 152/14 i 39/18 – u daljnjem tekstu: Zakon) propisana je obveza kvotnog zapošljavanja osoba s invaliditetom za sve poslodavce koji zapošljavaju najmanje 20 radnika (u privatnom i javnom sektoru), i to u visini 3% od ukupnog broja zaposlenih, neovisno o djelatnosti koju obavljaju. Obveza kvotnog zapošljavanja može se ispuniti zapošljavanjem osobe s invaliditetom ili korištenjem zamjenske kvote. Za poslodavce koji ne ispune kvotu niti zapošljavanjem niti na zamjenski način, propisana je obveza novčane naknade, u visini 30% od iznosa minimalne plaće, mjesečno za svaku osobu s invaliditetom koju su bili dužni zaposliti (u 2020. godini to je iznos od 1.218,75 kuna). Od prikupljenih sredstava novčane naknade na godišnjoj razini utroši se 2/3 sredstava za financiranje Zakonom propisanih namjena, a to su: održivost i razvoj sustava profesionalne rehabilitacije, isplata poticaja i nagrada pri zapošljavanju osoba s invaliditetom, te provođenje projekata i programa za zapošljavanje osoba s invaliditetom. Preostala 1/3 prikupljenih sredstava novčane naknade prenosi se u slijedeću proračunsku godinu. Za taj iznos moguće je smanjiti visinu novčane naknade i to s 30% na 20% osnovice koju čini minimalna plaća te tako rasteretiti poslodavce. Nadalje, s obzirom da se poslodavci u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja suočavaju s poteškoćama u poslovanju kao posljedicom nekonkurentnosti i nedovoljnog ulaganja u tehnologiju i inovacije, važno je olakšati njihovo poslovanje kroz odgovarajuće mjere u okviru kvotnog sustava zapošljavanja osoba s invaliditetom. Naime, zadnjih godina sektor proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja prepoznat je kao sektor u poteškoćama, pa su iz tog razloga razne državne intervencije usmjerene upravo na održivost i očuvanje tog sektora. Svakako valja voditi računa i o radnoj snazi koju zapošljava ovaj sektor. Riječ je pretežito o osobama srednje i niže stručne spreme, često starije dobi, koji primaju minimalnu plaću. Stoga je ovaj sektor izuzetno značajan poslodavac za ove kategorije zaposlenih te bi smanjivanjem broja radnih mjesta došlo do povećanja nezaposlenosti teže zapošljivih skupina, a posljedično i do opterećenja sustava novčane naknade, zdravstvenog osiguranja i drugih socijalnih davanja na teret državnog proračuna.
|
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
S obzirom da se dio sredstava prikupljenih s osnove novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze zapošljavanja osoba s invaliditetom ne utroši, potrebno je smanjiti visinu novčane naknade na koji način će se proporcionalno rasteretiti poslodavce obveznike kvote. Ova mjera doprinijet će ostvarenju reformskih ciljeva iz Nacionalnog programa reformi. Kako bi se olakšalo poslovanje poslodavcima u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja te povećala njihova konkurentnost i zadržalo radnike u zaposlenosti, potrebno je navedene poslodavce osloboditi obveze zapošljavanja osoba s invaliditetom, odnosno obveze plaćanja novčane naknade zbog neispunjenja kvote.
|
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Na godišnjoj razini na ime novčane naknade zbog nezapošljavanja osoba s invaliditetom uplati se oko 200 milijuna kuna, pa su tako u 2019. godini obveznici kvotnog zapošljavanja uplatili sredstva u ukupnom iznosu od 212.051.531,68 kuna. Prema Odluci ministra nadležnog za rad o korištenju i raspodjeli sredstava novčane naknade za 2019. godinu (KLASA: 011-02/18-01/12, URBROJ: 524-04-02-01/1-18-3 od 1. listopada 2018.) za financiranje namjena utvrđenih Zakonom dodijeljena su sredstva u iznosu od 158.720.490,00 kuna. Razlika u iznosu prikupljenih i dodijeljenih sredstava u 2019. godini iznosi 53.331.041,68 kuna. Prema podacima Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (u daljnjem tekstu: Zavod) poslodavci u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja čine 4% u ukupnom broju poslodavca obveznika kvotnog zapošljavanja (prosječno se mjesečno evidentira 380 poslodavca obveznika u ovom sektoru). Navedeni poslodavci zapošljavaju oko 40.000 radnika, od toga oko 460 osoba s invaliditetom. Tijekom 2019. godine isti su uplatiti 7,5 milijuna kuna po osnovi novčane naknade zbog neispunjavanja kvotne obveze, te 3 milijuna kuna po osnovi zamjenske kvote (ugovori o poslovnoj suradnji). Iz navedenih podataka razvidno je da poslodavci u predmetnom sektoru uplaćuju 10,5 milijuna kuna godišnje na ime kvotne obveze, a koja sredstva bi se mogla iskoristiti za ulaganje u nove tehnologije, jačanje konkurentnosti te zadržavanje radnika u zaposlenosti. Također, prema podacima Državnog zavoda za statistiku u srpnju 2019. godine ukupan broj zaposlenih u ovom sektoru iznosio je 49.654 radnika, a od toga broja 14% radnika primilo je minimalnu plaću (minimalna bruto plaća za 2019. godinu iznosila je 3.750,00 kn). Zbog činjenice rasta minimalne plaće navedeni sektor dodatno se suočava s poteškoćama u poslovanju i zadržavanju radnika u zaposlenosti.
|
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3. |
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA |
|
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Cilj je rasteretiti poslodavce obveznike kvotnog zapošljavanja osoba s invaliditetom na način da se smanji visina obveze novčane naknade i to s 30% na 20% minimalne plaće, ne zadirući pritom u održivost, kvalitetu i razvoj cjelokupnog sustava profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja osoba s invaliditetom. Nadalje, cilj je uspostaviti mjeru koja će dovesti do poboljšanja i stabilnosti poslovanja poslodavaca koji djeluju u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja na način da se isti oslobode obveze zapošljavanja osoba s invaliditetom, odnosno obveze plaćanja novčane naknade zbog neispunjenja kvote. Održivost poslodavaca iz ovoga sektora važna je kako bi se spriječio rizik ulaska u dugotrajnu nezaposlenost, kao i rizik od siromaštva i socijalne isključenosti osoba srednje i niže stručne spreme, često starije dobi, koje čine pretežitu radnu snagu u ovom sektoru. |
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Kroz smanjenje visine novčane naknade, odnosno oslobađanje obveze kvotnog zapošljavanja osoba s invaliditetom rasterećuje se poslodavce obveznike kvote, što će općenito utjecati na jačanje njihove konkurentnosti na tržištu.
|
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
III. kvartal 2020. |
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4. |
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA |
|
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Izmjene važećeg Zakona. |
Obrazloženje: Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze kao i oslobađanje poslodavaca u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja u cijelosti od kvotne obveze, moguće je ispuniti jedino izmjenama važećeg Zakona. |
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Cilj i svrha ovoga Zakona ne može se postići nenormativnim rješenjem. |
Obrazloženje: Nenormativno rješenje nije moguće, jer je smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze kao i oslobađanje poslodavaca u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja u cijelosti od kvotne obveze, moguće samo kroz normativno rješenje. |
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA |
||||||||||||||||||||||||||||||
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14. Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze kao i oslobađanje poslodavaca u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja u cijelosti od kvotne obveze, imat će mali izravni učinak na funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva te uvjete za poslovanje na tržištu. Naime, fiskalno rasterećenje u cilju jačanja konkurentnosti gospodarstva imat će mali učinak u ovom području jer se radi o smanjenju visine novčane naknade za 10%, odnosno uštedi od 70 milijuna kuna godišnje. Osim toga, valja nadodati da je prema podacima Državnog zavoda za statistiku za ožujak 2019. godine, najveći udio od 53,1% pravnih subjekata s 1 − 9 zaposlenih, 36,4% subjekata bez zaposlenih, 8% subjekata s 10 – 49 zaposlenih, 2,2% subjekata s 50 – 249 zaposlenih, te 0,4% subjekata s više od 250 zaposlenih. Dakle, udio obveznika kvote (kojima se smanjuje visina novčane naknade) u ukupnom broju aktivnih pravnih subjekata iznosi tek 10%. Također, očekuje se mali učinak na uvjete za poslovanje na tržištu, imajući u vidu da je prosječan mjesečni broj obveznika kvote u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja 380 poslodavaca, odnosno 4% od ukupnog broja poslodavaca obveznika kvotnog zapošljavanja ( prosječno se mjesečno evidentira 9.500 obveznika ) te da isti na godišnjoj razini uplate 10,5 milijuna kuna s osnove ove obveze.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
||||||||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.: Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze kao i oslobađanje poslodavaca u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja u cijelosti od kvotne obveze, imat će mali izravni učinak na gore navedene adresate. Naime, valja istaknuti da je prema podacima Državnog zavoda za statistiku za ožujak 2019. godine, najveći udio od 53,1% pravnih subjekata s 1 − 9 zaposlenih, 36,4% subjekata bez zaposlenih, 8,0% subjekata s 10 – 49 zaposlenih, 2,2% subjekata s 50 – 249 zaposlenih, te 0,4% subjekata s više od 250 zaposlenih. Dakle, udio obveznika kvote u ukupnom broju aktivnih pravnih subjekata iznosi tek 10%. Također, očekuje se mali učinak na poslodavce u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja s obzirom da je samo njih 380 obveznika kvote, odnosno 4% od ukupnog broja poslodavaca obveznika ( prosječno se mjesečno evidentira 9.500 obveznika) te da isti na godišnjoj razini uplate 10,5 milijuna kuna s osnove ove obveze.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.: Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze kao i oslobađanje poslodavaca u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja u cijelosti od kvotne obveze, nemaju izravnog učinka na gore navedeno.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
||||||||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.: Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze kao i oslobađanje poslodavaca u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja u cijelosti od kvotne obveze, nemaju učinka na gore navedene adresate.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.: Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze kao i oslobađanje poslodavaca u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja u cijelosti od kvotne obveze, nemaju izravnog učinka na gore navedeno.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.: Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze kao i oslobađanje poslodavaca u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja u cijelosti od kvotne obveze, nemaju učinka na gore navedene adresate.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13: Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze imat će mali izravni učinak na zapošljavanje i tržište rada u cjelini s obzirom da će se s te osnove ostvariti ušteda od 70 milijuna kuna godišnje i to za 9.500 obveznika kvote . Također, očekuje se mali izravni učinak na gubitak radnih mjesta u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja s obzirom da će oslobađanje od kvotne obveze omogućiti uštedu na godišnjoj razini od 10,5 milijuna kuna za 380 obveznika, a koji iznos može utjecati na zadržavanje radnika u zaposlenosti. |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25. Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze imat će mali izravni učinak na gore navedene adresate s obzirom da će se s te osnove ostvariti ušteda od 70 milijuna kuna godišnje i to za 9.500 obveznika kvote koji zapošljavaju oko 925.000 radnika . Također, očekuje se mali izravni učinak na gore navedene adre sate s obzirom da će oslobađanje od kvotne obveze omogućiti uštedu na godišnjoj razini od 10,5 milijuna kuna za 380 obveznika koji zapošljavaju oko 40.000 radnika. Navedeni iznos može utjecati na zadržavanje radnika u zaposlenosti. |
||||||||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze kao i oslobađanje poslodavaca u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja u cijelosti od kvotne obveze, nemaju izravnog učinka na gore navedeno. |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze kao i oslobađanje poslodavaca u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja u cijelosti od kvotne obveze, nemaju izravnog učinka na gore navedene adresate.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.: Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze kao i oslobađanje poslodavaca u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja u cijelosti od kvotne obveze, nemaju izravnog učinka na gore navedeno.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23. Smanjenje visine novčane naknade zbog neispunjenja kvotne obveze kao i oslobađanje poslodavaca u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja u cijelosti od kvotne obveze, nemaju izravnog učinka na gore navedene adresate.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
6. PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETHODNI MSP TEST)
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
|
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
Ne |
Obrazloženje: Ovim Zakonom smanjuje se obveza poslodavcima u pogledu visine novčane naknade te ista ne utječe na administrativne troškove provedbe koji su ukinuti već važećim Zakonom, na način da poslodavci od lipnja 2018. godine više nisu dužni podnositi izvješće o obračunatoj i uplaćenoj novčani naknadi putem JOPPD obrasca s obzirom da je Zavodu omogućeno izravno praćenje uplata putem OIB-a poslodavca. Poslodavci u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja, neće imati nikakve administrativne troškove provedbe postupaka s obzirom da se isti oslobađaju navedene obveze u cijelosti.
|
|||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
Ne |
Obrazloženje: Izmjene Zakona neće imati učinka na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU jer ne uređuje navedeno područje.
|
|||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
Ne |
Obrazloženje: Izmjenama Zakona ne uvode se naknade i davanja koja bi imala učinka na financijske rezultate poslovanja poduzetnika, već suprotno smanjuje se visina naknade te se pojedine kategorije poslodavaca oslobađaju u cijelosti obveze kvotnog zapošljavanja osoba s invaliditetom. Međutim, uzimajući u obzir ukupnu uštedu u odnosu na broj poslodavaca obveznika kvote, ista neće imati učinak na financijske rezultate poslovanja. Radi se dakle, o uštedi od 70 milijuna kuna godišnje i to za 9.500 obveznika kvote kojima se smanjuje visina novčane naknade, te o uštedi od 10,5 milijuna kuna godišnje za 380 obveznika koji se oslobađaju kvotne obveze.
|
|||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
Ne |
Obrazloženje: Izmjene Zakona neće imati učinke na mikro poduzetnike jer se obveza kvotnog zapošljavanja, pa tako i obveza plaćanja novčane naknade odnosi na poslodavce koji zapošljavaju najmanje 20 radnika.
|
|||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
Obrazloženje: Ovaj Zakon ne uvodi opterećenja, troškove ili obveze za male i srednje poduzetnike, već upravo suprotno propisuje rasterećenje u vidu smanjenja visine novčane naknade, kao i oslobođenja od kvotne obveze.
|
7. UTVRĐIVANJE POTREBE ZA PROVOĐENJEM SCM METODOLOGIJE
7. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
Ne |
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
Ne |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
Ne |
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
Ne |
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
Ne |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
Ne |
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
Ne |
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
Ne |
9. PRILOZI
9. |
PRILOZI |
|
Ne |
|
|
10. POTPIS ČELNIKA TIJELA
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
|
Potpis:
Ministar, Josip Aladrović
Datum: 09.03.2020.
|
11. ODGOVARAJUĆA PRIMJENA OVOGA OBRASCA U SLUČAJU PROVEDBE ČLANKA 18. STAVKA 2. ZAKONA O PROCJENI UČINAKA PROPISA ("NARODNE NOVINE", BROJ 44/17)
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
|
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari