Na temelju članka 478. stavka 6. Zakona o tržištu kapitala (Narodne novine br. 65/18 i 17/20), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga na sjednici Upravnog vijeća održanoj __ svibnja 2020. donosi
PRAVILNIK O PODACIMA U VEZI S KORPORATIVNIM UPRAVLJANJEM KOJE SU IZDAVATELJI OBVEZNI DOSTAVLJATI HRVATSKOJ AGENCIJI ZA NADZOR FINANCIJSKIH USLUGA, TE O OBLIKU, ROKOVIMA I NAČINU NJIHOVOG DOSTAVLJANJA
UVODNE ODREDBE
Opće odredbe
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se podaci u vezi s korporativnim upravljanjem koje su izdavatelji sa sjedištem u Republici Hrvatskoj čiji su vrijednosni papiri uvršteni na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj obvezni dostavljati Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga, te oblik, rokovi i način njihovog dostavljanja Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga.
Pojmovi
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovog Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1.Hanfaje Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
2.Zakon je Zakon o tržištu kapitala (Narodne novine br. 65/18 i 17/20)
3.Izdavateljje izdavatelj vrijednosnih papira kako je propisano člankom 455. stavkom 1. točkom 7. Zakona koji ima sjedište u Republici Hrvatskoj
4.Vrijednosni papirisu sve vrste prenosivih vrijednosnih papira iz članka 3. stavka 1. točke 96. Zakona, osim instrumenata tržišta novca s rokom dospijeća kraćim od dvanaest mjeseci
5.Podacisu podaci koje su izdavatelji obvezni javno objavljivati sukladno odredbama Zakona, propisa koji uređuju osnivanje i ustroj trgovačkih društava, računovodstvo poduzetnika i primjenu standarda financijskog izvještavanja, reviziju financijskih izvještaja te propisa kojima se uređuje korporativno upravljanje
6.Kodeksje Kodeks korporativnog upravljanja koji su usvojile Hanfa i Zagrebačka burza.
Obveznici
Članak 3.
Ovaj Pravilnik primjenjuje se na izdavatelje sa sjedištem u Republici Hrvatskoj čiji su vrijednosni papiri na dan 31. prosinca godine za koju se dostavljaju podaci uvršteni na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj.
PODACI TE OBLIK, ROK I NAČIN NJIHOVOG DOSTAVLJANJA
Podaci o usklađenosti za izdavatelje dionica
Članak 4.
(1) Izdavatelji koji imaju dionice uvrštene na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj i koji su obvezni primjenjivati Kodeks obvezni su o usklađenosti s Kodeksom Hanfi dostavljati podatke iz sljedećih područja: vodstvo, dužnosti članova uprave i nadzornog odbora, imenovanje članova uprave i nadzornog odbora, nadzorni odbor i njegovi odbori, uprava, primici članova uprave i nadzornog odbora, rizici, unutarnja kontrola i revizija, objavljivanje i transparentnost, dioničari i glavna skupština te dionici i korporativna društvena odgovornost.
(2) Skup propisanih podataka iz stavka 1. ovog članka čini upitnik o usklađenosti za izdavatelje dionica i nalazi se u Prilogu I. ovoga Pravilnika.
Podaci o praksama upravljanja za izdavatelje dionica
Članak 5.
(1) Izdavatelji koji imaju dionice uvrštene na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj obvezni su Hanfi dostavljati podatke o praksama korporativnog upravljanja iz sljedećih područja: osnovni podaci, uprava, nadzorni odbor, odbori nadzornog odbora, sjednice uprave i nadzornog odbora, struktura uprave i nadzornog odbora, naknade, opcije, glavna skupština, vlastite dionice, kontrola i rizici, odnosi s ulagateljima, sukob interesa, dividenda i kodeks.
(2) Skup propisanih podataka iz stavka 1. ovoga članka čini upitnik o praksama upravljanja za izdavatelje dionica i nalazi se u Prilogu II. ovoga Pravilnika.
Podaci o praksama upravljanja za izdavatelje obveznica
Članak 6.
(1) Izdavatelji koji imaju obveznice uvrštene na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj obvezni su Hanfi dostavljati podatke o praksama korporativnog upravljanja iz sljedećih područja: osnovni podaci, uprava, nadzorni odbor, odbori nadzornog odbora, sjednice uprave i nadzornog odbora, struktura uprave i nadzornog odbora, naknade, kontrola i rizici, odnosi s ulagateljima, sukob interesa i kodeks.
(2) Skup propisanih podataka iz stavka 1. ovoga članka čini upitnik o praksama upravljanja za izdavatelje obveznica i nalazi se u Prilogu III. ovoga Pravilnika.
(3) Izdavatelji obveznica koji su kao izdavatelji dionica obvezni Hanfi dostavljati podatke iz članka 5. ovoga Pravilnika nisu obvezni Hanfi dostaviti podatke iz ovoga članka.
Rok dostave podataka
Članak 7.
(1) Izdavatelj je obvezan podatke iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnike) za prethodnu kalendarsku godinu dostaviti Hanfi najkasnije do 30. lipnja tekuće kalendarske godine.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, izdavatelj je obvezan podatke iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnike) za kalendarsku godinu koja je završila 31. prosinca 2019. dostaviti Hanfi najkasnije do 31. kolovoza 2020. godine.
Oblik dostave podatka
Članak 8.
(1) Izdavatelj je obvezan podatke iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnike) dostaviti Hanfi kao datoteke u XML formatu.
(2) Obrasce za dostavu podataka iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnike) u XLS formatu objavljuje Hanfa na svojoj internetskoj stranici. Predmetne obrasce u XLS formatu izdavatelj ujedno može koristiti za kreiranje datoteke u XML formatu pri čemu se rukovodi uputom za izradu XML sheme iz XLS datoteke koja je dostupna na internetskoj stranici Hanfe.
Način dostave podataka
Članak 9.
(1) Izdavatelj je obvezan podatke iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnike) dostaviti u izvještajni sustav Hanfe korištenjem odgovarajućeg sučelja na internetskoj stranici Hanfe (https://reports.hanfa.hr/), a sve u skladu s pravilnikom Hanfe kojim se uređuje sadržaj, oblik i način dostavljanja propisanih informacija Hanfi i u službeni registar propisanih informacija (SRPI) te pripadajućom tehničkom uputom Hanfe za obveznike dostave propisanih informacija u SRPI i Hanfi koju Hanfa objavljuje na svojoj internetskoj stranici.
(2) Potpisivanje podataka iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnici) naprednim elektroničkim potpisom obavlja u skladu s pravilnikom Hanfe kojim se uređuje sadržaj, oblik i način dostavljanja propisanih informacija Hanfi i u SRPI te pripadajućom tehničkom uputom Hanfe za obveznike dostave propisanih informacija u SRPI i Hanfi koju Hanfa objavljuje na svojoj internetskoj stranici.
(2) Za dostavu podataka iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnika) i njihovo potpisivanje naprednim elektroničkim potpisom izdavatelj koristi ovlasti koje su mu dodijeljene za dostavu podataka u SRPI.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Prestanak važenja
Članak 10.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važitiPravilnik o podacima koje su izdavatelji čiji su vrijednosni papiri uvršteni na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj obvezni dostavljati Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga, te o obliku, rokovima i načinu njihovog dostavljanja (Narodne novine br. 66/14).
Stupanje na snagu
Članak 11.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA: __
URBROJ: __
Zagreb, __ svibnja 2020.
PREDSJEDNIK UPRAVNOG VIJEĆA
dr. sc. Ante Žigman
PRILOG I.
POPIS PODATAKA IZ UPITNIKA O USKLAĐENOSTI ZA IZDAVATELJE DIONICA
ODREDBA
ČLANAK
PITANJE
1. Suradnja
1.
Statut društva i/ili drugi interni akti jasno određuju ovlasti nadzornog odbora i uprave.
1. Suradnja
1.
Statut društva i/ili drugi interni akti su dostupni bez naknade na mrežnim stranicama društva.
1. Suradnja
2.
Nadzorni odbor usvojio je odluku u kojoj je naveo kategorije odluka i pravnih poslova za koje je potrebna prethodna suglasnost nadzornog odbora te one odluke o kojima se uprava mora savjetovati s nadzornim odborom prije donošenja odluke, a njihov sažetak dostupan je bez naknade na mrežnim stranicama društva.
1. Suradnja
2.
Statut i/ili interni akti društva predviđaju prethodnu suglasnost nadzornog odbora za donošenje važnih odluka koje utječu na strategiju društva, rashode, izloženost riziku i ugled.
1. Suradnja
3.
Statut i/ili interni akti društva propisuju da nadzorni odbor i njegovi odbori imaju pravodoban pristup dokumentima, prostorijama i radnicima kada je to potrebno za izvršavanje njihovih dužnosti.
1. Suradnja
4.
Statut i/ili interni akti društva propisuju da uprava mora izvještavati nadzorni odbor u redovitim intervalima o operativnim rezultatima društva, financijskoj situaciji, znatnijim financijskim i nefinancijskim rizicima i rezultatima interakcija s dioničarima i ostalim dionicima.
1. Suradnja
5.
Statut i/ili interni akti društva propisuju da predsjednik uprave mora odmah obavijestiti nadzorni odbor ako nastane ili je vjerojatno da će nastati događaj koji potencijalno može znatno utjecati na rezultate, financijski položaj ili ugled društva.
1. Pravila ponašanja
6.
Nadzorni odbor dao je suglasnost na pravilnik o ponašanju (ili drugi interni akt) koji uspostavlja pravila ponašanja koja moraju slijediti članovi uprave i nadzornog odbora, radnici i drugi koji djeluju za račun društva, a koji također sadržava pravila i mjere koje će biti poduzete u slučaju njegova kršenja.
1. Pravila ponašanja
6.
Pravilnik o ponašanju (ili drugi interni akt) dostupan je bez naknade na mrežnim stranicama društva.
2. Sukob interesa
7.
Za članove uprave i nadzornog odbora propisana je zabrana sudjelovanja u donošenju odluka u vezi s kojima se nalaze u sukobu interesa.
2. Sukob interesa
7.
Nadzorni odbor dao je prethodnu suglasnost na politiku za upravljanje sukobom interesa.
2. Sukob interesa
7.
Politika za upravljanje sukobom interesa je dostupna bez naknade na mrežnim stranicama društva.
2. Sukob interesa
8.
Članovi nadzornog odbora imaju obvezu obavijestiti cijeli nadzorni odbor da se nalaze u postojećem ili potencijalnom sukobu interesa.
2. Sukob interesa
8.
Članovi uprave imaju obvezu obavijestiti predsjednika nadzornog odbora i ostale članove uprave o postojećem ili potencijalnom sukobu interesa.
2. Sukob interesa
8.
Nadzorni odbor čuva evidenciju o svim obavijestima koje se odnose na sukob interesa.
2. Sukob interesa
9.
Član uprave ili nadzornog odbora ima obvezu obavijestiti predsjednika i/ili zamjenika predsjednika tog odbora ako smatra da je drugi član uprave ili nadzornog odbora u postojećem ili potencijalnom sukobu interesa.
2. Zabrana konkurencije
10.
Članovi nadzornog odbora i uprave ne obavljaju djelatnosti koje se natječu s poslovanjem društva, nisu članovi uprave ili nadzornog odbora društava koja obavljaju takve djelatnosti niti drže više od 5% udjela u takvim društvima.
2. Zabrana konkurencije
10.
Članovi uprave i nadzornog odbora koji imaju udjele u društvima s kojima je društvo u natjecanju, obavijestili su tajnika društva o svim udjelima u takvim društvima te su detalji o tim udjelima dostupni bez naknade na mrežnim stranicama društva.
2. Transakcije s povezanim stranama
11.
Nijedna transakcija između članova uprave ili nadzornog odbora i društva (ili osoba povezanih s bilo kojom stranom) ne može se sklopiti bez prethodne suglasnosti nadzornog odbora.
2. Transakcije s povezanim stranama
11.
Fer vrijednost svake materijalne transakcije mora potvrditi neovisni stručnjak prije svake takve transakcije te njegovo izvješće mora biti dostupno bez naknade na mrežnim stranicama društva.
2. Transakcije s povezanim stranama
12.
Društvo je usvojilo procedure za odobravanje i objavljivanje transakcija između članova uprave ili nadzornog odbora i društva (ili osoba povezanih s bilo kojom stranom).
2. Transakcije s povezanim stranama
12.
Revizijski odbor jednom godišnje ocjenjuje djelotvornost tih procedura.
3. Uloga nadzornog odbora
13.
Nadzorni odbor odgovoran je za imenovanje i opoziv članova uprave i davanje preporuka za kandidata za člana nadzornog odbora glavnoj skupštini.
3. Uloga nadzornog odbora
13.
Nadzorni odbor osigurao je formalne i transparentne procedure za imenovanje u upravu i nadzorni odbor.
3. Uloga nadzornog odbora
14.
Nadzorni odbor je postavio kao cilj postotak ženskih članova nadzornog odbora i uprave koji se mora postići u sljedećih pet godina te je usvojio plan za provedbu tog cilja. Ciljani postotak i plan objavljeni su u godišnjem izvješću.
3. Uloga nadzornog odbora
14.
Izvještaj o napredovanju plana objavljen je u godišnjem izvješću.
3. Uloga nadzornog odbora
15.
Odbor za imenovanje ima sve zadatke nabrojane u članku 15. Kodeksa.
3. Odabir članova nadzornog odbora na glavnoj skupštini
16.
Prilikom predlaganja kandidata za nadzorni odbor glavnoj skupštini, među materijalima za glavnu skupštinu društvo čini dostupnima sve informacije navedene u članku 16. Kodeksa.
3. Odabir članova nadzornog odbora na glavnoj skupštini
16.
Informacije određene u članku 16. Kodeksa bez naknade su dostupne na mrežnim stranicama društva.
3. Odabir članova nadzornog odbora na glavnoj skupštini
17.
Materijali za glavnu skupštinu sadrže sve informacije koje su navedene u članku 17. Kodeksa.
3. Odabir članova nadzornog odbora na glavnoj skupštini
18.
Podaci navedeni u članku 17. Kodeksa dostupni su bez naknade na mrežnim stranicama društva i u slučaju kada se imenuje predstavnik radnika ili drugi član nadzornog odbora kojeg ne biraju dioničari na glavnoj skupštini.
4. Nadležnost nadzornog odbora
19.
Nadzorni odbor ima sve zadatke nabrojane u članku 19. Kodeksa.
4. Sastav
20.
Nadzorni odbor napravio je profil nadzornog odbora koji određuje najmanji broj članova te kombinaciju vještina, znanja i obrazovanja, kao i profesionalnog i praktičnog iskustva koje se zahtijeva u nadzornom odboru.
4. Sastav
21.
Nadzorni odbor uključuje članove različitih spolova, dobi, profila i iskustava kako bi se osigurala raznolikost perspektiva prilikom donošenja odluka.
4. Sastav
22.
Većina članova nadzornog odbora je neovisna u skladu s definicijom iz Dodatka A Kodeksa.
4. Sastav
22.
Predsjednik ili zamjenik predsjednika nadzornog odbora su neovisni.
4. Predsjednik
23.
Predsjednik nadzornog odbora ima zadatke određene u članku 23. Kodeksa.
4. Odbori nadzornog odbora
24.
Nadzorni odbor osnovao je odbor za imenovanje.
4. Odbori nadzornog odbora
24.
Nadzorni odbor osnovao je odbor za primitke.
4. Odbori nadzornog odbora
24.
Nadzorni odbor osnovao je revizijski odbor.
4. Odbori nadzornog odbora
24.
Nadzorni odbor utvrdio je mandat i aktivnosti svakog svojeg odbora.
4. Odbori nadzornog odbora
26.
Svaki odbor nadzornog odbora sastoji se od članova koji imaju potrebne vještine, znanje i obrazovanje, kao i profesionalno i praktično iskustvo za djelotvorno izvršavanje funkcija tog odbora.
4. Odbori nadzornog odbora
27.
Svaki odbor nadzornog odbora ima najmanje tri člana.
4. Odbori nadzornog odbora
27.
Većina članova svakog odbora nadzornog odbora je neovisna (u skladu s definicijom iz Dodatka A Kodeksa).
4. Odbori nadzornog odbora
27.
Članovima uprave zabranjeno je biti članovima odbora nadzornog odbora.
4. Odbori nadzornog odbora
28.
Opis poslova svakog odbora nadzornog odbora dostupan je bez naknade na mrežnim stranicama društva.
4. Odbori nadzornog odbora
28.
Društvo u godišnje izvješće uključuje izvješće o radu svakog odbora nadzornog odbora te informacije o broju održanih sastanaka i članovima odbora.
4. Vremensko opterećenje
29.
Očekivano minimalno vremensko opterećenje svakog člana nadzornog odbora određeno je u trenutku njegova imenovanja.
4. Vremensko opterećenje
29.
U godišnjem izvješću društva objavljena je evidencija prisutnosti svakog člana na sjednicama nadzornog odbora i njegovih odbora.
4. Vremensko opterećenje
30.
Statut i/ili interni akti društva predviđaju obvezu članova nadzornog odbora da obavijeste tajnika društva o svom članstvu u nadzornom odboru ili upravi drugih društava.
4. Učestalost i način održavanja sjednica
31.
Sjednice nadzornog odbora održavaju se najmanje jednom svaka tri mjeseca.
4. Učestalost i način održavanja sjednica
31.
Nadzorni odbor je usvojio plan rada koji uključuje vrijeme održavanja i dnevni red budućih sastanaka.
4. Učestalost i način održavanja sjednica
31.
Odbori nadzornog odbora sastaju se toliko često koliko je potrebno za djelotvorno obavljanje njihovih dužnosti te redovito izvještavaju nadzorni odbor o svojim djelatnostima.
4. Učestalost i način održavanja sjednica
32.
Sjednice nadzornog odbora mogu se održati bez prisutnosti članova uprave kada nadzorni odbor smatra da je to prikladno.
4. Učestalost i način održavanja sjednica
32.
Osobe koje nisu članovi odbora nadzornog odbora mogu sudjelovati na sjednicama odbora samo na poziv odbora.
4. Potpora
33.
Društvo je odredilo osobu koja će obavljati poslove tajnika društva.
4. Potpora
33.
U skladu sa statutom i/ili drugim internim aktima društva, tajnik društva odgovoran je da se postupa u skladu s procedurama nadzornog odbora, za savjetovanje nadzornog odbora o pitanjima upravljanja, pružanje potpore predsjedniku nadzornog odbora te pomaganje nadzornom odboru i njegovim odborima kako bi učinkovito funkcionirali.
4. Kvaliteta i pravodobnost informacija
34.
Opis poslova članova nadzornog odbora i/ili interni akti društva predviđaju obvezu dostave svih materijala potrebnih za sjednicu nadzornog odbora njihovim članovima najkasnije tjedan dana prije sjednice.
4. Kvaliteta i pravodobnost informacija
34.
Opis poslova odbora nadzornog odbora i/ili interni akti društva predviđaju obvezu dostave svih materijala potrebnih za sjednicu odbora nadzornog odbora njihovim članovima najkasnije tjedan dana prije sjednice.
4. Kvaliteta i pravodobnost informacija
35.
Statut i/ili interni akti društva predviđaju da zapisnik sa sjednice nadzornog odbora mora biti dostupan svim članovima nadzornog odbora.
4. Kvaliteta i pravodobnost informacija
35.
Zapisnici sa sjednica nadzornog odbora sadrže informacije o rezultatima glasanja, uključujući i detalje o glasovanju pojedinih članova.
4. Kvaliteta i pravodobnost informacija
36.
Nadzorni odbor ima pravo primati informacije ili savjete od osoba izvan društva na trošak društva ako smatra da je to potrebno za uspješno izvršavanje njegovih dužnosti, s time da je postupak za to preciziran u internim aktima društva koje je donijela uprava uz suglasnost nadzornog odbora.
4. Obuka i razvoj
37.
Svi članovi nadzornog odbora pri imenovanju primili su uvodnu obuku za svoju ulogu.
4. Obuka i razvoj
37.
Svi članovi nadzornog odbora kontinuirano se obučavaju i obrazuju kako bi unaprijedili i poboljšali svoje vještine i znanje.
4. Obuka i razvoj
38.
Članovi nadzornog odbora redovito primaju novosti i sažetke od uprave i stručnjaka o pitanjima koja su važna za društvo i dužnosti članova nadzornog odbora.
4. Ocjenjivanje nadzornog odbora
39.
Nadzorni odbor ocijenio je svoju djelotvornost u posljednjih 12 mjeseci.
4. Ocjenjivanje nadzornog odbora
39.
Nadzorni odbor ocijenio je pojedinačne rezultate svojih članova u posljednjih 12 mjeseci.
4. Ocjenjivanje nadzornog odbora
39.
Ocjenjivanje djelotvornosti nadzornog odbora vodio je predsjednik ili zamjenik predsjednika nadzornog odbora.
4. Ocjenjivanje nadzornog odbora
40.
Ocjenjivanje nadzornog odbora uključilo je ocjenu svih okolnosti navedenih u članku 40. Kodeksa.
4. Ocjenjivanje nadzornog odbora
41.
Godišnje izvješće uključuje izvješće o ocjeni nadzornog odbora i njegovih odbora u kojem su ocjenjene sve okolnosti navedene u članku 41. Kodeksa.
5. Dužnosti uprave
42.
Dužnosti uprave uključuju sve aktivnosti navedene u članku 42. Kodeksa.
5. Dužnosti uprave
43.
Uprava je usvojila, a nadzorni odbor je odobrio, poslovnik o radu uprave koji definira sve navedeno u članku 43. Kodeksa.
5. Dužnosti uprave
44.
U slučaju grupe, uprava vodećeg društva ima obvezu osigurati djelotvoran nadzor nad aktivnostima drugih društava u grupi.
5. Dužnosti uprave
44.
Statut i/ili interni akti društva sadrže pravila koja uređuju odgovornosti i postupke izvještavanja na nivou vodećeg društva i društava kćeri.
5. Sastav
45.
Nadzorni odbor osigurava da uprava održava profil uprave koji određuje najmanji broj članova te kombinaciju članova koji posjeduju vještine, znanja i obrazovanje, kao i profesionalno i praktično iskustvo koje se zahtijeva za upravu.
5. Predsjednik
46.
Propisana je odgovornost predsjednika uprave za sve aktivnosti navedene u članku 46. Kodeksa.
5. Ograničenja drugih imenovanja
47.
Internim aktima društva predviđeno je da članovi uprave moraju pribaviti prethodnu suglasnost nadzornog odbora prije prihvaćanja imenovanja u upravu ili nadzorni odbor društva koje nije dio iste grupe.
5. Ograničenja drugih imenovanja
47.
Internim aktima društva predviđena je zabrana da članovi uprave drže više od dvije pozicije u upravi ili nadzornom odboru drugih takvih društava.
5. Ocjena uprave
48.
Nadzorni odbor u posljednjih 12 mjeseci ocijenio je djelotvornost aranžmana za suradnju između nadzornog odbora i uprave, kao i adekvatnost podrške i informacija koje prima od uprave.
5. Ocjena uprave
48.
Rezultati ocjene aranžmana za suradnju između nadzornog odbora i uprave uključeni su u godišnje izvješće.
5. Ocjena uprave
49.
Uprava je ocijenila vlastitu djelotvornost kao i djelotvornost pojedinih članova u posljednjih 12 mjeseci.
5. Ocjena uprave
49.
Uprava je izvijestila nadzorni odbor o zaključcima u vezi ocjene vlastite djelotvornosti i djelotvornosti pojedinih članova.
6. Uloga odbora za primitke
50.
Dužnosti odbora za primitke uključuju sve aktivnosti navedene u članku 50. Kodeksa.
6. Primici članova uprave
51.
Nadzorni odbor određuje godišnje primitke svakog člana uprave, utemeljene na preporukama odbora za primitke i u skladu s odobrenom politikom primitaka.
6. Primici članova uprave
52.
Razina primitaka članova uprave uzima u obzir dogovorenu strategiju, sklonost preuzimanju rizika, gospodarsko okruženje unutar kojeg društvo posluje te plaće i uvjete radnika unutar društva.
6. Primici članova uprave
53.
Politika primitaka propisuje da član uprave ne smije raspolagati s dionicama koje su mu dodijeljene kao dio primitka najmanje dvije godine od dana na koji su mu dodijeljene.
6. Primici članova uprave
53.
Politika primitaka propisuje da član uprave ne smije iskoristiti dioničke opcije koje su mu dodijeljene kao dio primitka najmanje dvije godine od dana na koji su mu dodijeljene.
6. Primici članova uprave
53.
Politika primitaka uključuje odredbe koje pobliže utvrđuju okolnosti u kojima bi dio primitaka člana uprave bio zadržan ili bi se tražilo njihov povrat.
6. Primici članova uprave
54.
Razina primitaka za predsjednika nadzornog odbora te za druge članove nadzornog odbora odražava njihovu vremensku opterećenost i odgovornosti, uključujući vremensku opterećenost i odgovornosti u odborima nadzornog odbora.
6. Primici članova uprave
55.
Politika primitka i/ili interni akti društva zabranjuju uključivanje varijabilnih elementa ili drugih elementa povezanih s uspješnošću poslovanja u primitke nadzornog odbora.
6. Izvještavanje o primicima
56.
Politiku primitaka društva odobrili su dioničari na glavnoj skupštini.
6. Izvještavanje o primicima
56.
Odobrena politika primitaka društva dostupna je bez naknade na mrežnim stranicama društva.
6. Izvještavanje o primicima
57.
Godišnje izvješće o primicima uključuje podatke o primicima svakog pojedinog člana nadzornog odbora te ostale informacije sadržane u članku 57. Kodeksa.
7. Uloga nadzornog odbora i uprave
58.
Uprava je, uz prethodnu suglasnost nadzornog odbora, usvojila politiku koja određuje prirodu i opseg rizika koje društvo mora i koje je voljno preuzeti kako bi se postigli svi dugoročni strateški ciljevi („sklonost preuzimanju rizika”).
7. Uloga nadzornog odbora i uprave
59.
Propisana je odgovornost uprave za sve aktivnosti navedene u članku 59. Kodeksa.
7. Uloga revizijskog odbora
60.
Opis poslova revizijskog odbora uključuje sve aktivnosti navedene u članku 60. Kodeksa.
7. Uloga revizijskog odbora
61.
Revizijski odbor, Nadzorni odbor ili neki od njegovih odbora poduzeli su aktivnosti navedene u članku 61. Kodeksa.
7. Odnosi s vanjskim revizorom
62.
Revizijski odbor nadgleda proces odabira i imenovanja vanjskog revizora u skladu sa zakonskim zahtjevima te daje preporuke nadzornom odboru za izbor vanjskog revizora i uvjetima za njegovo imenovanje.
7. Odnosi s vanjskim revizorom
63.
Revizijski odbor je u proteklih 12 mjeseci odobrio plan rada vanjskog revizora, koji uključuje opseg i sadržaj aktivnosti koje će biti predmet revizije.
7. Odnosi s vanjskim revizorom
63.
Revizijski odbor sastaje se po potrebi s vanjskim revizorom kako bi raspravili o pitanjima koja su identificirana tijekom revizije i da bi nadgledao kvalitetu pruženih usluga.
7. Odnosi s vanjskim revizorom
64.
Propisana je odgovornost Revizijskog odbora za nadgledanje, neovisnost i objektivnost vanjskog revizora.
7. Odnosi s vanjskim revizorom
64.
Revizijski odbor odobrio je politiku o dozvoljenim nerevizorskim uslugama koje pruža vanjski revizor.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
65.
Revizijski odbor ocijenio je djelotvornost upravljanja rizicima i sustava unutarnje kontrole kao cjeline najmanje jednom godišnje.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
65.
Revizijski odbor po potrebi daje preporuke nadzornom odboru i upravi društva u vezi djelotvornosti upravljanja rizicima i sustava unutarnje kontrole.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
66.
Društvo održava djelotvoran sustav upravljanja rizicima koji osigurava pouzdano prepoznavanje rizika, mjerenje, odgovore, prijavljivanje i njihovo nadziranje.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
66.
Društvo je odredilo jasne unutarnje odgovornosti za održavanje sustava upravljanja rizicima te jasnu proceduru održavanja kontakata odgovornih osoba s revizijskim odborom.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
67.
Društvo je ustanovilo funkciju unutarnje revizije odgovornu za nadziranje djelotvornosti sustava unutarnje kontrole, uključujući upravljanje rizicima.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
67.
Revizijski odbor odobrio je plan unutarnje revizije u posljednjih 12 mjeseci.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
67.
Revizijski odbor zaprima izvješća unutarnjeg revizora i nadzire provedbu njegovih preporuka.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
68.
Revizijski odbor obvezan je nadzornom odboru preporučiti imenovanje ili razrješenje voditelja funkcije unutarnje revizije.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
68.
Ako u društvu ne postoji funkcija unutarnje revizije, revizijski odbor je jednom u posljednjih 12 mjeseci ocijenio potrebu za tom funkcijom u sklopu svoje ocjene sustava unutarnjih kontrola.
7. Prijava nepravilnosti
69.
Uprava je, uz prethodnu suglasnost nadzornog odbora, usvojila postupak za prijavljivanje kršenja zakona ili unutarnjih pravila društva, stvarnih ili u slučaju da postoji sumnja u kršenje.
7. Prijava nepravilnosti
69.
Postupak osigurava da radnici ili vanjski dionici ne trpe negativne posljedice ako prijave sumnjivo ponašanje.
7. Prijava nepravilnosti
69.
Detalji postupka za prijavljivanje dostupni su bez naknade na mrežnim stranicama društva.
7. Prijava nepravilnosti
70.
Statut i/ili interni akti društva predviđaju dužnost uprave da izvijesti nadzorni odbor o svim uočenim nepravilnostima i dogovori mjere koje moraju biti provedene.
7. Prijava nepravilnosti
70.
Revizijski odbor ocijenio je djelotvornost postupka i njegovu primjenu u posljednjih 12 mjeseci.
8. Korištenje mrežnim stranicama društva
71.
Svi podaci koje društvo mora objaviti u skladu sa zakonom, pravilima o uvrštenju, Kodeksom i vlastitim statutom dostupni su bez naknade na mrežnim stranicama društva.
8. Korištenje mrežnim stranicama društva
72.
Sve informacije određene člankom 72. Kodeksa bez naknade su dostupne na mrežnim stranicama društva te im se lako može pristupiti.
8. Korištenje mrežnim stranicama društva
73.
Društvo je osiguralo da su informacije na mrežnim stranicama aktualne i objavljene unutar rokova propisanih zakonom i propisima.
8. Korištenje mrežnim stranicama društva
73.
Svi podaci na mrežnim stranicama dostupni su bez naknade na hrvatskom i engleskom jeziku.
8. Godišnje izvješće
74.
Godišnje izvješće sadrži sve informacije iz članka 74. Kodeksa.
9. Odnosi s dioničarima
75.
Društvo je osiguralo da svi dioničari, bez obzira na broj ili rod dionica koje drže, imaju jednak pristup informacijama o društvu i o tome kako mogu izvršavati i štititi svoja prava.
9. Odnosi s dioničarima
76.
Društvo je ustanovilo učinkovite formalne mehanizme koji manjinskim dioničarima osiguravaju mogućnost postavljanja pitanja izravno predsjedniku uprave i predsjedniku nadzornog odbora, a pojedinosti o funkcioniranju tih mehanizama dostupne su bez naknade na mrežnim stranicama društva.
9. Odnosi s dioničarima
77.
Društvo je odredilo pojedinca koji će u odnosu na sve dioničare biti osoba za kontakt u odnosima s ulagateljima, a kontakt ove osobe dostupan je bez naknade na mrežnim stranicama društva.
9. Glavna skupština
78.
Statut društva i/ili interni akti društva ni na koji način ne ograničavaju mogućnost dioničara da sazovu glavnu skupštinu, da sudjeluju na njoj ili da dodaju stavke na dnevni red.
9. Glavna skupština
79.
Statut društva i/ili interni akti društva dopuštaju dioničarima mogućnost da ostvaruju svoje pravo glasa putem punomoćnika bez ograničenja.
9. Glavna skupština
79.
Statut društva i/ili interni akti društva dopuštaju dioničarima mogućnost da ostvaruju svoje pravo glasa elektronički bez ograničenja.
9. Glavna skupština
79.
Objašnjenje drugih načina na koji dioničari mogu izvršavati svoje pravo glasa navedeni su u dokumentima za glavnu skupštinu.
9. Glavna skupština
80.
Obavijest o održavanju glavne skupštine objavljena je najkasnije 30 dana prije dana njezina održavanja.
9. Glavna skupština
80.
Dnevni red, odluke i svi drugi materijali potrebni za glavnu skupštinu dostupni su bez naknade na mrežnim stranicama društva.
9. Glavna skupština
80.
Svi dokumenti dostupni su na hrvatskom i engleskom jeziku.
9. Glavna skupština
81.
Sve osobe navedene u članku 81. Kodeksa bile su prisutne na glavnoj skupštini u proteklih 12 mjeseci.
9. Glavna skupština
81.
Vanjski revizor bio je prisutan na glavnoj skupštini na kojoj su se predstavljali financijski izvještaji.
9. Glavna skupština
82.
Društvo je bez naknade učinilo dostupnima odluke glavne skupštine na svojim mrežnim stranicama.
9. Glavna skupština
82.
Društvo je u roku od 30 dana od dana održavanja glavne skupštine na svojim mrežnim stranicama bez naknade učinilo dostupnima odgovore na pitanja postavljena na glavnoj skupštini.
10. Korporativna društvena odgovornost
83.
Nadzorni odbor i uprava usuglasili su i usvojili politike propisane u članku 83. Kodeksa.
10. Korporativna društvena odgovornost
83.
Politike su dostupne bez naknade na mrežnim stranicama društva.
10. Korporativna društvena odgovornost
84.
Kada uprava od nadzornog odbora traži prethodnu suglasnost s odlukama, popratni dokumenti objašnjavaju na koji je način preporučena mjera u skladu s politikama povezanim s procjenom učinka aktivnosti društva na okoliš i zajednicu, s politikama povezanim s očuvanjem ljudskih prava i prava radnika te s mjerama povezanim sa sprječavanjem i sankcioniranjem mita i korupcije.
10. Uključenost dionika
85.
Nadzorni odbor i uprava zajednički su identificirali koga smatraju ključnim dionicima u odnosu na društvo.
10. Uključenost dionika
85.
Uprava je osigurala postojanje učinkovitih mehanizama za redovitu interakciju s ključnim dionicima, kao i za informiranje nadzornog odbora o rezultatima tih komunikacija.
10. Uključenost dionika
86.
Nadzorni odbor je ovlašten, uz prethodnu obavijest predsjedniku uprave, organizirati sastanke s vanjskim dionicima kada smatra da je to nužno.
10. Uključenost dionika
87.
U ovlaštenjima svakog odbora nadzornog odbora predviđeno je u koje svrhe predsjednik odbora može komunicirati izravno s dionicima te koju je proceduru potrebno pratiti.
PRILOG II.
POPIS PODATAKA IZ UPITNIKA O PRAKSAMA UPRAVLJANJA ZA IZDAVATELJE DIONICA
RB
POPIS PITANJA
1.
OSNOVNI PODACI
1.1.
Izdavatelj ima internetsku stranicu
1.1.1.
Izdavatelj ima internetske stranice na hrvatskom jeziku
1.1.2.
Izdavatelj ima internetske stranice na engleskom jeziku
1.2.
Broj zaposlenih na 31.12. - Ukupno
1.2.1.
Broj zaposlenih na 31.12. - od toga žena
1.2.2.
Prosječan broj zaposlenih tijekom poslovne godine
1.3.
Izdavatelj ima usvojen monistički (2 organa: upravni odbor, GS) ili dualistički (3 organa: uprava, NO, GS) ustroj upravljanja na kraju godine
1.4.
Broj članova uprave, na kraju godine
1.4.1.
Broj članova uprave (od toga žena)
1.4.2.
Navedite ciljani postotak ženskih članova u upravi
1.5.
Broj članova nadzornog odbora, na kraju godine
1.5.1.
Broj članova nadzornog odbora (od toga žena)
1.5.2.
Navedite ciljani postotak ženskih članova u nadzornom odboru
1.6.
Prosječna ukupna bruto plaća, isplaćena tijekom godine (ne uključujući plaću članova uprave i nadzornog odbora koji su zaposlenici), u kunama
1.6.1.
Prosječna ukupna bruto plaća žena, isplaćena tijekom godine (ne uključujući plaću članica uprave i nadzornog odbora koje su zaposlenice), u kunama
1.7.
Povećanje temeljnog kapitala tijekom godine
1.7.1.
Iznos povećanja temeljenog kapitala tijekom godine, u kunama
1.7.2.
Kod povećanja temeljnog kapitala omogućeno je pravo prvenstva postojećim dioničarima
1.8.
Smanjenje temeljnog kapitala tijekom godine
1.8.1.
Iznos smanjenja temeljnog kapitala tijekom godine, u kunama
1.9.
Društvo je dio grupe
1.10.
Društvo je donijelo interne akte koji određuju odgovornost uprave vodećeg društva za osiguranje učinkovitog nadzora nad aktivnostima ostalih društava u grupi
1.10.1.
Broj internih akata koji određuju odgovornost uprave vodećeg društva za osiguranje učinkovitog nadzora nad aktivnostima ostalih društava u grupi
1.11.
Društvo je donijelo interne akte koji određuju odgovornosti i načine izvještavanja na razini matične tvrtke i podružnice
1.11.1.
Broj internih akata koji određuju odgovornosti i načine izvještavanja na razini matične tvrtke i podružnice
1.12.
Društvo je donijelo interne akte koji opisuju odgovornosti predsjednika uprave
1.12.1.
Broj internih akata koji opisuju odgovornosti predsjednika uprave
1.13.
Društvo ima povezana društva (u smislu članka 473. ZTD-a)
1.13.1.
Broj povezanih društava - od toga sa sjedištem u RH
1.13.2.
Broj povezanih društava - od toga sa sjedištem izvan RH
2.
UPRAVA
2.1.
Ime i prezime člana uprave
2.1.1.
OIB
2.2.
Titula člana uprave
2.3.
Stručna sprema člana uprave
2.4.
Spol člana uprave
2.5.
Dob člana uprave
2.6.
Državljanstvo člana uprave
2.7.
U radnom odnosu u Izdavatelju
2.8.
Dioničar izdavatelja s više od 5% temeljnog kapitala
2.9.
Ukupni redni broj mandata u upravi Izdavatelja
2.10.
Dužina članstva u upravi (broj godina)
2.11.
Povezanost s drugim članovima uprave
2.11.1.
Vrsta povezanosti
2.12.
Povezanost s drugim članovima nadzornog odbora
2.12.1.
Vrsta povezanosti
2.13.
Dobio/la razrješnicu glavne skupštine (u smislu članka 278. ZTD-a)
Na temelju članka 478. stavka 6. Zakona o tržištu kapitala (Narodne novine br. 65/18 i 17/20), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga na sjednici Upravnog vijeća održanoj __ svibnja 2020. donosi
PRAVILNIK O PODACIMA U VEZI S KORPORATIVNIM UPRAVLJANJEM KOJE SU IZDAVATELJI OBVEZNI DOSTAVLJATI HRVATSKOJ AGENCIJI ZA NADZOR FINANCIJSKIH USLUGA, TE O OBLIKU, ROKOVIMA I NAČINU NJIHOVOG DOSTAVLJANJA
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
UVODNE ODREDBE
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Opće odredbe
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se podaci u vezi s korporativnim upravljanjem koje su izdavatelji sa sjedištem u Republici Hrvatskoj čiji su vrijednosni papiri uvršteni na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj obvezni dostavljati Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga, te oblik, rokovi i način njihovog dostavljanja Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Pojmovi
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovog Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. Hanfa je Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
2. Zakon je Zakon o tržištu kapitala (Narodne novine br. 65/18 i 17/20)
3. Izdavatelj je izdavatelj vrijednosnih papira kako je propisano člankom 455. stavkom 1. točkom 7. Zakona koji ima sjedište u Republici Hrvatskoj
4. Vrijednosni papiri su sve vrste prenosivih vrijednosnih papira iz članka 3. stavka 1. točke 96. Zakona, osim instrumenata tržišta novca s rokom dospijeća kraćim od dvanaest mjeseci
5. Podaci su podaci koje su izdavatelji obvezni javno objavljivati sukladno odredbama Zakona, propisa koji uređuju osnivanje i ustroj trgovačkih društava, računovodstvo poduzetnika i primjenu standarda financijskog izvještavanja, reviziju financijskih izvještaja te propisa kojima se uređuje korporativno upravljanje
6. Kodeks je Kodeks korporativnog upravljanja koji su usvojile Hanfa i Zagrebačka burza.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Obveznici
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 3.
Ovaj Pravilnik primjenjuje se na izdavatelje sa sjedištem u Republici Hrvatskoj čiji su vrijednosni papiri na dan 31. prosinca godine za koju se dostavljaju podaci uvršteni na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
PODACI TE OBLIK, ROK I NAČIN NJIHOVOG DOSTAVLJANJA
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Podaci o usklađenosti za izdavatelje dionica
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 4.
(1) Izdavatelji koji imaju dionice uvrštene na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj i koji su obvezni primjenjivati Kodeks obvezni su o usklađenosti s Kodeksom Hanfi dostavljati podatke iz sljedećih područja: vodstvo, dužnosti članova uprave i nadzornog odbora, imenovanje članova uprave i nadzornog odbora, nadzorni odbor i njegovi odbori, uprava, primici članova uprave i nadzornog odbora, rizici, unutarnja kontrola i revizija, objavljivanje i transparentnost, dioničari i glavna skupština te dionici i korporativna društvena odgovornost.
(2) Skup propisanih podataka iz stavka 1. ovog članka čini upitnik o usklađenosti za izdavatelje dionica i nalazi se u Prilogu I. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Podaci o praksama upravljanja za izdavatelje dionica
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 5.
(1) Izdavatelji koji imaju dionice uvrštene na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj obvezni su Hanfi dostavljati podatke o praksama korporativnog upravljanja iz sljedećih područja: osnovni podaci, uprava, nadzorni odbor, odbori nadzornog odbora, sjednice uprave i nadzornog odbora, struktura uprave i nadzornog odbora, naknade, opcije, glavna skupština, vlastite dionice, kontrola i rizici, odnosi s ulagateljima, sukob interesa, dividenda i kodeks.
(2) Skup propisanih podataka iz stavka 1. ovoga članka čini upitnik o praksama upravljanja za izdavatelje dionica i nalazi se u Prilogu II. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Podaci o praksama upravljanja za izdavatelje obveznica
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 6.
(1) Izdavatelji koji imaju obveznice uvrštene na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj obvezni su Hanfi dostavljati podatke o praksama korporativnog upravljanja iz sljedećih područja: osnovni podaci, uprava, nadzorni odbor, odbori nadzornog odbora, sjednice uprave i nadzornog odbora, struktura uprave i nadzornog odbora, naknade, kontrola i rizici, odnosi s ulagateljima, sukob interesa i kodeks.
(2) Skup propisanih podataka iz stavka 1. ovoga članka čini upitnik o praksama upravljanja za izdavatelje obveznica i nalazi se u Prilogu III. ovoga Pravilnika.
(3) Izdavatelji obveznica koji su kao izdavatelji dionica obvezni Hanfi dostavljati podatke iz članka 5. ovoga Pravilnika nisu obvezni Hanfi dostaviti podatke iz ovoga članka.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Rok dostave podataka
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 7.
(1) Izdavatelj je obvezan podatke iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnike) za prethodnu kalendarsku godinu dostaviti Hanfi najkasnije do 30. lipnja tekuće kalendarske godine.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, izdavatelj je obvezan podatke iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnike) za kalendarsku godinu koja je završila 31. prosinca 2019. dostaviti Hanfi najkasnije do 31. kolovoza 2020. godine.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Oblik dostave podatka
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 8.
(1) Izdavatelj je obvezan podatke iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnike) dostaviti Hanfi kao datoteke u XML formatu.
(2) Obrasce za dostavu podataka iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnike) u XLS formatu objavljuje Hanfa na svojoj internetskoj stranici. Predmetne obrasce u XLS formatu izdavatelj ujedno može koristiti za kreiranje datoteke u XML formatu pri čemu se rukovodi uputom za izradu XML sheme iz XLS datoteke koja je dostupna na internetskoj stranici Hanfe.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Način dostave podataka
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 9.
(1) Izdavatelj je obvezan podatke iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnike) dostaviti u izvještajni sustav Hanfe korištenjem odgovarajućeg sučelja na internetskoj stranici Hanfe ( https://reports.hanfa.hr/ ), a sve u skladu s pravilnikom Hanfe kojim se uređuje sadržaj, oblik i način dostavljanja propisanih informacija Hanfi i u službeni registar propisanih informacija (SRPI) te pripadajućom tehničkom uputom Hanfe za obveznike dostave propisanih informacija u SRPI i Hanfi koju Hanfa objavljuje na svojoj internetskoj stranici.
(2) Potpisivanje podataka iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnici) naprednim elektroničkim potpisom obavlja u skladu s pravilnikom Hanfe kojim se uređuje sadržaj, oblik i način dostavljanja propisanih informacija Hanfi i u SRPI te pripadajućom tehničkom uputom Hanfe za obveznike dostave propisanih informacija u SRPI i Hanfi koju Hanfa objavljuje na svojoj internetskoj stranici.
(2) Za dostavu podataka iz članaka 4., 5. i 6. ovog Pravilnika (upitnika) i njihovo potpisivanje naprednim elektroničkim potpisom izdavatelj koristi ovlasti koje su mu dodijeljene za dostavu podataka u SRPI.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Prestanak važenja
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 10.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o podacima koje su izdavatelji čiji su vrijednosni papiri uvršteni na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj obvezni dostavljati Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga, te o obliku, rokovima i načinu njihovog dostavljanja (Narodne novine br. 66/14).
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Stupanje na snagu
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 11.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA: __
URBROJ: __
Zagreb, __ svibnja 2020.
PREDSJEDNIK UPRAVNOG VIJEĆA
dr. sc. Ante Žigman
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
PRILOG I.
POPIS PODATAKA IZ UPITNIKA O USKLAĐENOSTI ZA IZDAVATELJE DIONICA
ODREDBA
ČLANAK
PITANJE
1. Suradnja
1.
Statut društva i/ili drugi interni akti jasno određuju ovlasti nadzornog odbora i uprave.
1. Suradnja
1.
Statut društva i/ili drugi interni akti su dostupni bez naknade na mrežnim stranicama društva.
1. Suradnja
2.
Nadzorni odbor usvojio je odluku u kojoj je naveo kategorije odluka i pravnih poslova za koje je potrebna prethodna suglasnost nadzornog odbora te one odluke o kojima se uprava mora savjetovati s nadzornim odborom prije donošenja odluke, a njihov sažetak dostupan je bez naknade na mrežnim stranicama društva.
1. Suradnja
2.
Statut i/ili interni akti društva predviđaju prethodnu suglasnost nadzornog odbora za donošenje važnih odluka koje utječu na strategiju društva, rashode, izloženost riziku i ugled.
1. Suradnja
3.
Statut i/ili interni akti društva propisuju da nadzorni odbor i njegovi odbori imaju pravodoban pristup dokumentima, prostorijama i radnicima kada je to potrebno za izvršavanje njihovih dužnosti.
1. Suradnja
4.
Statut i/ili interni akti društva propisuju da uprava mora izvještavati nadzorni odbor u redovitim intervalima o operativnim rezultatima društva, financijskoj situaciji, znatnijim financijskim i nefinancijskim rizicima i rezultatima interakcija s dioničarima i ostalim dionicima.
1. Suradnja
5.
Statut i/ili interni akti društva propisuju da predsjednik uprave mora odmah obavijestiti nadzorni odbor ako nastane ili je vjerojatno da će nastati događaj koji potencijalno može znatno utjecati na rezultate, financijski položaj ili ugled društva.
1. Pravila ponašanja
6.
Nadzorni odbor dao je suglasnost na pravilnik o ponašanju (ili drugi interni akt) koji uspostavlja pravila ponašanja koja moraju slijediti članovi uprave i nadzornog odbora, radnici i drugi koji djeluju za račun društva, a koji također sadržava pravila i mjere koje će biti poduzete u slučaju njegova kršenja.
1. Pravila ponašanja
6.
Pravilnik o ponašanju (ili drugi interni akt) dostupan je bez naknade na mrežnim stranicama društva.
2. Sukob interesa
7.
Za članove uprave i nadzornog odbora propisana je zabrana sudjelovanja u donošenju odluka u vezi s kojima se nalaze u sukobu interesa.
2. Sukob interesa
7.
Nadzorni odbor dao je prethodnu suglasnost na politiku za upravljanje sukobom interesa.
2. Sukob interesa
7.
Politika za upravljanje sukobom interesa je dostupna bez naknade na mrežnim stranicama društva.
2. Sukob interesa
8.
Članovi nadzornog odbora imaju obvezu obavijestiti cijeli nadzorni odbor da se nalaze u postojećem ili potencijalnom sukobu interesa.
2. Sukob interesa
8.
Članovi uprave imaju obvezu obavijestiti predsjednika nadzornog odbora i ostale članove uprave o postojećem ili potencijalnom sukobu interesa.
2. Sukob interesa
8.
Nadzorni odbor čuva evidenciju o svim obavijestima koje se odnose na sukob interesa.
2. Sukob interesa
9.
Član uprave ili nadzornog odbora ima obvezu obavijestiti predsjednika i/ili zamjenika predsjednika tog odbora ako smatra da je drugi član uprave ili nadzornog odbora u postojećem ili potencijalnom sukobu interesa.
2. Zabrana konkurencije
10.
Članovi nadzornog odbora i uprave ne obavljaju djelatnosti koje se natječu s poslovanjem društva, nisu članovi uprave ili nadzornog odbora društava koja obavljaju takve djelatnosti niti drže više od 5% udjela u takvim društvima.
2. Zabrana konkurencije
10.
Članovi uprave i nadzornog odbora koji imaju udjele u društvima s kojima je društvo u natjecanju, obavijestili su tajnika društva o svim udjelima u takvim društvima te su detalji o tim udjelima dostupni bez naknade na mrežnim stranicama društva.
2. Transakcije s povezanim stranama
11.
Nijedna transakcija između članova uprave ili nadzornog odbora i društva (ili osoba povezanih s bilo kojom stranom) ne može se sklopiti bez prethodne suglasnosti nadzornog odbora.
2. Transakcije s povezanim stranama
11.
Fer vrijednost svake materijalne transakcije mora potvrditi neovisni stručnjak prije svake takve transakcije te njegovo izvješće mora biti dostupno bez naknade na mrežnim stranicama društva.
2. Transakcije s povezanim stranama
12.
Društvo je usvojilo procedure za odobravanje i objavljivanje transakcija između članova uprave ili nadzornog odbora i društva (ili osoba povezanih s bilo kojom stranom).
2. Transakcije s povezanim stranama
12.
Revizijski odbor jednom godišnje ocjenjuje djelotvornost tih procedura.
3. Uloga nadzornog odbora
13.
Nadzorni odbor odgovoran je za imenovanje i opoziv članova uprave i davanje preporuka za kandidata za člana nadzornog odbora glavnoj skupštini.
3. Uloga nadzornog odbora
13.
Nadzorni odbor osigurao je formalne i transparentne procedure za imenovanje u upravu i nadzorni odbor.
3. Uloga nadzornog odbora
14.
Nadzorni odbor je postavio kao cilj postotak ženskih članova nadzornog odbora i uprave koji se mora postići u sljedećih pet godina te je usvojio plan za provedbu tog cilja. Ciljani postotak i plan objavljeni su u godišnjem izvješću.
3. Uloga nadzornog odbora
14.
Izvještaj o napredovanju plana objavljen je u godišnjem izvješću.
3. Uloga nadzornog odbora
15.
Odbor za imenovanje ima sve zadatke nabrojane u članku 15. Kodeksa.
3. Odabir članova nadzornog odbora na glavnoj skupštini
16.
Prilikom predlaganja kandidata za nadzorni odbor glavnoj skupštini, među materijalima za glavnu skupštinu društvo čini dostupnima sve informacije navedene u članku 16. Kodeksa.
3. Odabir članova nadzornog odbora na glavnoj skupštini
16.
Informacije određene u članku 16. Kodeksa bez naknade su dostupne na mrežnim stranicama društva.
3. Odabir članova nadzornog odbora na glavnoj skupštini
17.
Materijali za glavnu skupštinu sadrže sve informacije koje su navedene u članku 17. Kodeksa.
3. Odabir članova nadzornog odbora na glavnoj skupštini
18.
Podaci navedeni u članku 17. Kodeksa dostupni su bez naknade na mrežnim stranicama društva i u slučaju kada se imenuje predstavnik radnika ili drugi član nadzornog odbora kojeg ne biraju dioničari na glavnoj skupštini.
4. Nadležnost nadzornog odbora
19.
Nadzorni odbor ima sve zadatke nabrojane u članku 19. Kodeksa.
4. Sastav
20.
Nadzorni odbor napravio je profil nadzornog odbora koji određuje najmanji broj članova te kombinaciju vještina, znanja i obrazovanja, kao i profesionalnog i praktičnog iskustva koje se zahtijeva u nadzornom odboru.
4. Sastav
21.
Nadzorni odbor uključuje članove različitih spolova, dobi, profila i iskustava kako bi se osigurala raznolikost perspektiva prilikom donošenja odluka.
4. Sastav
22.
Većina članova nadzornog odbora je neovisna u skladu s definicijom iz Dodatka A Kodeksa.
4. Sastav
22.
Predsjednik ili zamjenik predsjednika nadzornog odbora su neovisni.
4. Predsjednik
23.
Predsjednik nadzornog odbora ima zadatke određene u članku 23. Kodeksa.
4. Odbori nadzornog odbora
24.
Nadzorni odbor osnovao je odbor za imenovanje.
4. Odbori nadzornog odbora
24.
Nadzorni odbor osnovao je odbor za primitke.
4. Odbori nadzornog odbora
24.
Nadzorni odbor osnovao je revizijski odbor.
4. Odbori nadzornog odbora
24.
Nadzorni odbor utvrdio je mandat i aktivnosti svakog svojeg odbora.
4. Odbori nadzornog odbora
26.
Svaki odbor nadzornog odbora sastoji se od članova koji imaju potrebne vještine, znanje i obrazovanje, kao i profesionalno i praktično iskustvo za djelotvorno izvršavanje funkcija tog odbora.
4. Odbori nadzornog odbora
27.
Svaki odbor nadzornog odbora ima najmanje tri člana.
4. Odbori nadzornog odbora
27.
Većina članova svakog odbora nadzornog odbora je neovisna (u skladu s definicijom iz Dodatka A Kodeksa).
4. Odbori nadzornog odbora
27.
Članovima uprave zabranjeno je biti članovima odbora nadzornog odbora.
4. Odbori nadzornog odbora
28.
Opis poslova svakog odbora nadzornog odbora dostupan je bez naknade na mrežnim stranicama društva.
4. Odbori nadzornog odbora
28.
Društvo u godišnje izvješće uključuje izvješće o radu svakog odbora nadzornog odbora te informacije o broju održanih sastanaka i članovima odbora.
4. Vremensko opterećenje
29.
Očekivano minimalno vremensko opterećenje svakog člana nadzornog odbora određeno je u trenutku njegova imenovanja.
4. Vremensko opterećenje
29.
U godišnjem izvješću društva objavljena je evidencija prisutnosti svakog člana na sjednicama nadzornog odbora i njegovih odbora.
4. Vremensko opterećenje
30.
Statut i/ili interni akti društva predviđaju obvezu članova nadzornog odbora da obavijeste tajnika društva o svom članstvu u nadzornom odboru ili upravi drugih društava.
4. Učestalost i način održavanja sjednica
31.
Sjednice nadzornog odbora održavaju se najmanje jednom svaka tri mjeseca.
4. Učestalost i način održavanja sjednica
31.
Nadzorni odbor je usvojio plan rada koji uključuje vrijeme održavanja i dnevni red budućih sastanaka.
4. Učestalost i način održavanja sjednica
31.
Odbori nadzornog odbora sastaju se toliko često koliko je potrebno za djelotvorno obavljanje njihovih dužnosti te redovito izvještavaju nadzorni odbor o svojim djelatnostima.
4. Učestalost i način održavanja sjednica
32.
Sjednice nadzornog odbora mogu se održati bez prisutnosti članova uprave kada nadzorni odbor smatra da je to prikladno.
4. Učestalost i način održavanja sjednica
32.
Osobe koje nisu članovi odbora nadzornog odbora mogu sudjelovati na sjednicama odbora samo na poziv odbora.
4. Potpora
33.
Društvo je odredilo osobu koja će obavljati poslove tajnika društva.
4. Potpora
33.
U skladu sa statutom i/ili drugim internim aktima društva, tajnik društva odgovoran je da se postupa u skladu s procedurama nadzornog odbora, za savjetovanje nadzornog odbora o pitanjima upravljanja, pružanje potpore predsjedniku nadzornog odbora te pomaganje nadzornom odboru i njegovim odborima kako bi učinkovito funkcionirali.
4. Kvaliteta i pravodobnost informacija
34.
Opis poslova članova nadzornog odbora i/ili interni akti društva predviđaju obvezu dostave svih materijala potrebnih za sjednicu nadzornog odbora njihovim članovima najkasnije tjedan dana prije sjednice.
4. Kvaliteta i pravodobnost informacija
34.
Opis poslova odbora nadzornog odbora i/ili interni akti društva predviđaju obvezu dostave svih materijala potrebnih za sjednicu odbora nadzornog odbora njihovim članovima najkasnije tjedan dana prije sjednice.
4. Kvaliteta i pravodobnost informacija
35.
Statut i/ili interni akti društva predviđaju da zapisnik sa sjednice nadzornog odbora mora biti dostupan svim članovima nadzornog odbora.
4. Kvaliteta i pravodobnost informacija
35.
Zapisnici sa sjednica nadzornog odbora sadrže informacije o rezultatima glasanja, uključujući i detalje o glasovanju pojedinih članova.
4. Kvaliteta i pravodobnost informacija
36.
Nadzorni odbor ima pravo primati informacije ili savjete od osoba izvan društva na trošak društva ako smatra da je to potrebno za uspješno izvršavanje njegovih dužnosti, s time da je postupak za to preciziran u internim aktima društva koje je donijela uprava uz suglasnost nadzornog odbora.
4. Obuka i razvoj
37.
Svi članovi nadzornog odbora pri imenovanju primili su uvodnu obuku za svoju ulogu.
4. Obuka i razvoj
37.
Svi članovi nadzornog odbora kontinuirano se obučavaju i obrazuju kako bi unaprijedili i poboljšali svoje vještine i znanje.
4. Obuka i razvoj
38.
Članovi nadzornog odbora redovito primaju novosti i sažetke od uprave i stručnjaka o pitanjima koja su važna za društvo i dužnosti članova nadzornog odbora.
4. Ocjenjivanje nadzornog odbora
39.
Nadzorni odbor ocijenio je svoju djelotvornost u posljednjih 12 mjeseci.
4. Ocjenjivanje nadzornog odbora
39.
Nadzorni odbor ocijenio je pojedinačne rezultate svojih članova u posljednjih 12 mjeseci.
4. Ocjenjivanje nadzornog odbora
39.
Ocjenjivanje djelotvornosti nadzornog odbora vodio je predsjednik ili zamjenik predsjednika nadzornog odbora.
4. Ocjenjivanje nadzornog odbora
40.
Ocjenjivanje nadzornog odbora uključilo je ocjenu svih okolnosti navedenih u članku 40. Kodeksa.
4. Ocjenjivanje nadzornog odbora
41.
Godišnje izvješće uključuje izvješće o ocjeni nadzornog odbora i njegovih odbora u kojem su ocjenjene sve okolnosti navedene u članku 41. Kodeksa.
5. Dužnosti uprave
42.
Dužnosti uprave uključuju sve aktivnosti navedene u članku 42. Kodeksa.
5. Dužnosti uprave
43.
Uprava je usvojila, a nadzorni odbor je odobrio, poslovnik o radu uprave koji definira sve navedeno u članku 43. Kodeksa.
5. Dužnosti uprave
44.
U slučaju grupe, uprava vodećeg društva ima obvezu osigurati djelotvoran nadzor nad aktivnostima drugih društava u grupi.
5. Dužnosti uprave
44.
Statut i/ili interni akti društva sadrže pravila koja uređuju odgovornosti i postupke izvještavanja na nivou vodećeg društva i društava kćeri.
5. Sastav
45.
Nadzorni odbor osigurava da uprava održava profil uprave koji određuje najmanji broj članova te kombinaciju članova koji posjeduju vještine, znanja i obrazovanje, kao i profesionalno i praktično iskustvo koje se zahtijeva za upravu.
5. Predsjednik
46.
Propisana je odgovornost predsjednika uprave za sve aktivnosti navedene u članku 46. Kodeksa.
5. Ograničenja drugih imenovanja
47.
Internim aktima društva predviđeno je da članovi uprave moraju pribaviti prethodnu suglasnost nadzornog odbora prije prihvaćanja imenovanja u upravu ili nadzorni odbor društva koje nije dio iste grupe.
5. Ograničenja drugih imenovanja
47.
Internim aktima društva predviđena je zabrana da članovi uprave drže više od dvije pozicije u upravi ili nadzornom odboru drugih takvih društava.
5. Ocjena uprave
48.
Nadzorni odbor u posljednjih 12 mjeseci ocijenio je djelotvornost aranžmana za suradnju između nadzornog odbora i uprave, kao i adekvatnost podrške i informacija koje prima od uprave.
5. Ocjena uprave
48.
Rezultati ocjene aranžmana za suradnju između nadzornog odbora i uprave uključeni su u godišnje izvješće.
5. Ocjena uprave
49.
Uprava je ocijenila vlastitu djelotvornost kao i djelotvornost pojedinih članova u posljednjih 12 mjeseci.
5. Ocjena uprave
49.
Uprava je izvijestila nadzorni odbor o zaključcima u vezi ocjene vlastite djelotvornosti i djelotvornosti pojedinih članova.
6. Uloga odbora za primitke
50.
Dužnosti odbora za primitke uključuju sve aktivnosti navedene u članku 50. Kodeksa.
6. Primici članova uprave
51.
Nadzorni odbor određuje godišnje primitke svakog člana uprave, utemeljene na preporukama odbora za primitke i u skladu s odobrenom politikom primitaka.
6. Primici članova uprave
52.
Razina primitaka članova uprave uzima u obzir dogovorenu strategiju, sklonost preuzimanju rizika, gospodarsko okruženje unutar kojeg društvo posluje te plaće i uvjete radnika unutar društva.
6. Primici članova uprave
53.
Politika primitaka propisuje da član uprave ne smije raspolagati s dionicama koje su mu dodijeljene kao dio primitka najmanje dvije godine od dana na koji su mu dodijeljene.
6. Primici članova uprave
53.
Politika primitaka propisuje da član uprave ne smije iskoristiti dioničke opcije koje su mu dodijeljene kao dio primitka najmanje dvije godine od dana na koji su mu dodijeljene.
6. Primici članova uprave
53.
Politika primitaka uključuje odredbe koje pobliže utvrđuju okolnosti u kojima bi dio primitaka člana uprave bio zadržan ili bi se tražilo njihov povrat.
6. Primici članova uprave
54.
Razina primitaka za predsjednika nadzornog odbora te za druge članove nadzornog odbora odražava njihovu vremensku opterećenost i odgovornosti, uključujući vremensku opterećenost i odgovornosti u odborima nadzornog odbora.
6. Primici članova uprave
55.
Politika primitka i/ili interni akti društva zabranjuju uključivanje varijabilnih elementa ili drugih elementa povezanih s uspješnošću poslovanja u primitke nadzornog odbora.
6. Izvještavanje o primicima
56.
Politiku primitaka društva odobrili su dioničari na glavnoj skupštini.
6. Izvještavanje o primicima
56.
Odobrena politika primitaka društva dostupna je bez naknade na mrežnim stranicama društva.
6. Izvještavanje o primicima
57.
Godišnje izvješće o primicima uključuje podatke o primicima svakog pojedinog člana nadzornog odbora te ostale informacije sadržane u članku 57. Kodeksa.
7. Uloga nadzornog odbora i uprave
58.
Uprava je, uz prethodnu suglasnost nadzornog odbora, usvojila politiku koja određuje prirodu i opseg rizika koje društvo mora i koje je voljno preuzeti kako bi se postigli svi dugoročni strateški ciljevi („sklonost preuzimanju rizika”).
7. Uloga nadzornog odbora i uprave
59.
Propisana je odgovornost uprave za sve aktivnosti navedene u članku 59. Kodeksa.
7. Uloga revizijskog odbora
60.
Opis poslova revizijskog odbora uključuje sve aktivnosti navedene u članku 60. Kodeksa.
7. Uloga revizijskog odbora
61.
Revizijski odbor, Nadzorni odbor ili neki od njegovih odbora poduzeli su aktivnosti navedene u članku 61. Kodeksa.
7. Odnosi s vanjskim revizorom
62.
Revizijski odbor nadgleda proces odabira i imenovanja vanjskog revizora u skladu sa zakonskim zahtjevima te daje preporuke nadzornom odboru za izbor vanjskog revizora i uvjetima za njegovo imenovanje.
7. Odnosi s vanjskim revizorom
63.
Revizijski odbor je u proteklih 12 mjeseci odobrio plan rada vanjskog revizora, koji uključuje opseg i sadržaj aktivnosti koje će biti predmet revizije.
7. Odnosi s vanjskim revizorom
63.
Revizijski odbor sastaje se po potrebi s vanjskim revizorom kako bi raspravili o pitanjima koja su identificirana tijekom revizije i da bi nadgledao kvalitetu pruženih usluga.
7. Odnosi s vanjskim revizorom
64.
Propisana je odgovornost Revizijskog odbora za nadgledanje, neovisnost i objektivnost vanjskog revizora.
7. Odnosi s vanjskim revizorom
64.
Revizijski odbor odobrio je politiku o dozvoljenim nerevizorskim uslugama koje pruža vanjski revizor.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
65.
Revizijski odbor ocijenio je djelotvornost upravljanja rizicima i sustava unutarnje kontrole kao cjeline najmanje jednom godišnje.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
65.
Revizijski odbor po potrebi daje preporuke nadzornom odboru i upravi društva u vezi djelotvornosti upravljanja rizicima i sustava unutarnje kontrole.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
66.
Društvo održava djelotvoran sustav upravljanja rizicima koji osigurava pouzdano prepoznavanje rizika, mjerenje, odgovore, prijavljivanje i njihovo nadziranje.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
66.
Društvo je odredilo jasne unutarnje odgovornosti za održavanje sustava upravljanja rizicima te jasnu proceduru održavanja kontakata odgovornih osoba s revizijskim odborom.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
67.
Društvo je ustanovilo funkciju unutarnje revizije odgovornu za nadziranje djelotvornosti sustava unutarnje kontrole, uključujući upravljanje rizicima.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
67.
Revizijski odbor odobrio je plan unutarnje revizije u posljednjih 12 mjeseci.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
67.
Revizijski odbor zaprima izvješća unutarnjeg revizora i nadzire provedbu njegovih preporuka.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
68.
Revizijski odbor obvezan je nadzornom odboru preporučiti imenovanje ili razrješenje voditelja funkcije unutarnje revizije.
7. Upravljanje rizicima i unutarnja kontrola
68.
Ako u društvu ne postoji funkcija unutarnje revizije, revizijski odbor je jednom u posljednjih 12 mjeseci ocijenio potrebu za tom funkcijom u sklopu svoje ocjene sustava unutarnjih kontrola.
7. Prijava nepravilnosti
69.
Uprava je, uz prethodnu suglasnost nadzornog odbora, usvojila postupak za prijavljivanje kršenja zakona ili unutarnjih pravila društva, stvarnih ili u slučaju da postoji sumnja u kršenje.
7. Prijava nepravilnosti
69.
Postupak osigurava da radnici ili vanjski dionici ne trpe negativne posljedice ako prijave sumnjivo ponašanje.
7. Prijava nepravilnosti
69.
Detalji postupka za prijavljivanje dostupni su bez naknade na mrežnim stranicama društva.
7. Prijava nepravilnosti
70.
Statut i/ili interni akti društva predviđaju dužnost uprave da izvijesti nadzorni odbor o svim uočenim nepravilnostima i dogovori mjere koje moraju biti provedene.
7. Prijava nepravilnosti
70.
Revizijski odbor ocijenio je djelotvornost postupka i njegovu primjenu u posljednjih 12 mjeseci.
8. Korištenje mrežnim stranicama društva
71.
Svi podaci koje društvo mora objaviti u skladu sa zakonom, pravilima o uvrštenju, Kodeksom i vlastitim statutom dostupni su bez naknade na mrežnim stranicama društva.
8. Korištenje mrežnim stranicama društva
72.
Sve informacije određene člankom 72. Kodeksa bez naknade su dostupne na mrežnim stranicama društva te im se lako može pristupiti.
8. Korištenje mrežnim stranicama društva
73.
Društvo je osiguralo da su informacije na mrežnim stranicama aktualne i objavljene unutar rokova propisanih zakonom i propisima.
8. Korištenje mrežnim stranicama društva
73.
Svi podaci na mrežnim stranicama dostupni su bez naknade na hrvatskom i engleskom jeziku.
8. Godišnje izvješće
74.
Godišnje izvješće sadrži sve informacije iz članka 74. Kodeksa.
9. Odnosi s dioničarima
75.
Društvo je osiguralo da svi dioničari, bez obzira na broj ili rod dionica koje drže, imaju jednak pristup informacijama o društvu i o tome kako mogu izvršavati i štititi svoja prava.
9. Odnosi s dioničarima
76.
Društvo je ustanovilo učinkovite formalne mehanizme koji manjinskim dioničarima osiguravaju mogućnost postavljanja pitanja izravno predsjedniku uprave i predsjedniku nadzornog odbora, a pojedinosti o funkcioniranju tih mehanizama dostupne su bez naknade na mrežnim stranicama društva.
9. Odnosi s dioničarima
77.
Društvo je odredilo pojedinca koji će u odnosu na sve dioničare biti osoba za kontakt u odnosima s ulagateljima, a kontakt ove osobe dostupan je bez naknade na mrežnim stranicama društva.
9. Glavna skupština
78.
Statut društva i/ili interni akti društva ni na koji način ne ograničavaju mogućnost dioničara da sazovu glavnu skupštinu, da sudjeluju na njoj ili da dodaju stavke na dnevni red.
9. Glavna skupština
79.
Statut društva i/ili interni akti društva dopuštaju dioničarima mogućnost da ostvaruju svoje pravo glasa putem punomoćnika bez ograničenja.
9. Glavna skupština
79.
Statut društva i/ili interni akti društva dopuštaju dioničarima mogućnost da ostvaruju svoje pravo glasa elektronički bez ograničenja.
9. Glavna skupština
79.
Objašnjenje drugih načina na koji dioničari mogu izvršavati svoje pravo glasa navedeni su u dokumentima za glavnu skupštinu.
9. Glavna skupština
80.
Obavijest o održavanju glavne skupštine objavljena je najkasnije 30 dana prije dana njezina održavanja.
9. Glavna skupština
80.
Dnevni red, odluke i svi drugi materijali potrebni za glavnu skupštinu dostupni su bez naknade na mrežnim stranicama društva.
9. Glavna skupština
80.
Svi dokumenti dostupni su na hrvatskom i engleskom jeziku.
9. Glavna skupština
81.
Sve osobe navedene u članku 81. Kodeksa bile su prisutne na glavnoj skupštini u proteklih 12 mjeseci.
9. Glavna skupština
81.
Vanjski revizor bio je prisutan na glavnoj skupštini na kojoj su se predstavljali financijski izvještaji.
9. Glavna skupština
82.
Društvo je bez naknade učinilo dostupnima odluke glavne skupštine na svojim mrežnim stranicama.
9. Glavna skupština
82.
Društvo je u roku od 30 dana od dana održavanja glavne skupštine na svojim mrežnim stranicama bez naknade učinilo dostupnima odgovore na pitanja postavljena na glavnoj skupštini.
10. Korporativna društvena odgovornost
83.
Nadzorni odbor i uprava usuglasili su i usvojili politike propisane u članku 83. Kodeksa.
10. Korporativna društvena odgovornost
83.
Politike su dostupne bez naknade na mrežnim stranicama društva.
10. Korporativna društvena odgovornost
84.
Kada uprava od nadzornog odbora traži prethodnu suglasnost s odlukama, popratni dokumenti objašnjavaju na koji je način preporučena mjera u skladu s politikama povezanim s procjenom učinka aktivnosti društva na okoliš i zajednicu, s politikama povezanim s očuvanjem ljudskih prava i prava radnika te s mjerama povezanim sa sprječavanjem i sankcioniranjem mita i korupcije.
10. Uključenost dionika
85.
Nadzorni odbor i uprava zajednički su identificirali koga smatraju ključnim dionicima u odnosu na društvo.
10. Uključenost dionika
85.
Uprava je osigurala postojanje učinkovitih mehanizama za redovitu interakciju s ključnim dionicima, kao i za informiranje nadzornog odbora o rezultatima tih komunikacija.
10. Uključenost dionika
86.
Nadzorni odbor je ovlašten, uz prethodnu obavijest predsjedniku uprave, organizirati sastanke s vanjskim dionicima kada smatra da je to nužno.
10. Uključenost dionika
87.
U ovlaštenjima svakog odbora nadzornog odbora predviđeno je u koje svrhe predsjednik odbora može komunicirati izravno s dionicima te koju je proceduru potrebno pratiti.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
PRILOG II.
POPIS PODATAKA IZ UPITNIKA O PRAKSAMA UPRAVLJANJA ZA IZDAVATELJE DIONICA
RB
POPIS PITANJA
1.
OSNOVNI PODACI
1.1.
Izdavatelj ima internetsku stranicu
1.1.1.
Izdavatelj ima internetske stranice na hrvatskom jeziku
1.1.2.
Izdavatelj ima internetske stranice na engleskom jeziku
1.2.
Broj zaposlenih na 31.12. - Ukupno
1.2.1.
Broj zaposlenih na 31.12. - od toga žena
1.2.2.
Prosječan broj zaposlenih tijekom poslovne godine
1.3.
Izdavatelj ima usvojen monistički (2 organa: upravni odbor, GS) ili dualistički (3 organa: uprava, NO, GS) ustroj upravljanja na kraju godine
1.4.
Broj članova uprave, na kraju godine
1.4.1.
Broj članova uprave (od toga žena)
1.4.2.
Navedite ciljani postotak ženskih članova u upravi
1.5.
Broj članova nadzornog odbora, na kraju godine
1.5.1.
Broj članova nadzornog odbora (od toga žena)
1.5.2.
Navedite ciljani postotak ženskih članova u nadzornom odboru
1.6.
Prosječna ukupna bruto plaća, isplaćena tijekom godine (ne uključujući plaću članova uprave i nadzornog odbora koji su zaposlenici), u kunama
1.6.1.
Prosječna ukupna bruto plaća žena, isplaćena tijekom godine (ne uključujući plaću članica uprave i nadzornog odbora koje su zaposlenice), u kunama
1.7.
Povećanje temeljnog kapitala tijekom godine
1.7.1.
Iznos povećanja temeljenog kapitala tijekom godine, u kunama
1.7.2.
Kod povećanja temeljnog kapitala omogućeno je pravo prvenstva postojećim dioničarima
1.8.
Smanjenje temeljnog kapitala tijekom godine
1.8.1.
Iznos smanjenja temeljnog kapitala tijekom godine, u kunama
1.9.
Društvo je dio grupe
1.10.
Društvo je donijelo interne akte koji određuju odgovornost uprave vodećeg društva za osiguranje učinkovitog nadzora nad aktivnostima ostalih društava u grupi
1.10.1.
Broj internih akata koji određuju odgovornost uprave vodećeg društva za osiguranje učinkovitog nadzora nad aktivnostima ostalih društava u grupi
1.11.
Društvo je donijelo interne akte koji određuju odgovornosti i načine izvještavanja na razini matične tvrtke i podružnice
1.11.1.
Broj internih akata koji određuju odgovornosti i načine izvještavanja na razini matične tvrtke i podružnice
1.12.
Društvo je donijelo interne akte koji opisuju odgovornosti predsjednika uprave
1.12.1.
Broj internih akata koji opisuju odgovornosti predsjednika uprave
1.13.
Društvo ima povezana društva (u smislu članka 473. ZTD-a)
1.13.1.
Broj povezanih društava - od toga sa sjedištem u RH
1.13.2.
Broj povezanih društava - od toga sa sjedištem izvan RH
2.
UPRAVA
2.1.
Ime i prezime člana uprave
2.1.1.
OIB
2.2.
Titula člana uprave
2.3.
Stručna sprema člana uprave
2.4.
Spol člana uprave
2.5.
Dob člana uprave
2.6.
Državljanstvo člana uprave
2.7.
U radnom odnosu u Izdavatelju
2.8.
Dioničar izdavatelja s više od 5% temeljnog kapitala
2.9.
Ukupni redni broj mandata u upravi Izdavatelja
2.10.
Dužina članstva u upravi (broj godina)
2.11.
Povezanost s drugim članovima uprave
2.11.1.
Vrsta povezanosti
2.12.
Povezanost s drugim članovima nadzornog odbora
2.12.1.
Vrsta povezanosti
2.13.
Dobio/la razrješnicu glavne skupštine (u smislu članka 278. ZTD-a)
2.14.
Istovremeno član uprave drugog društva
2.15.
Broj društava u kojima je član uprave