MINISTARSTVO ZA DEMOGRAFIJU, OBITELJ, MLADE I SOCIJALNU POLITIKU
PRAVILNIK
O POSEBNOM DODATNOM OBRAZOVANJU ZA RAD S DJECOM I ADOLESCENTIMA
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se posebno dodatno obrazovanje za psihoterapeuta odnosno savjetodavnog terapeuta za rad s djecom i adolescentima.
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
Članak 3.
Psihoterapeut odnosno savjetodavni terapeut koji pruža usluge psihoterapije djeci i adolescentima mora imati posebno dodatno obrazovanje za rad s ovom dobnom skupinom.
Članak 4.
(1) Psihoterapeut odnosno savjetodavni terapeut koji već ima psihoterapijskog iskustva u radu s odraslima, kako bi mogao pružati usluge psihoterapije djeci i adolescentima, treba steći dodatna znanja i iskustva kroz program koji traje minimalno 14 mjeseci, a kojiće uključivati minimalno 200 dodatnih sati teorije, minimalno 200 dodatnih sati neposrednog rada s klijentima, minimalno dodatnih 60 sati supervizije i minimalno dodatnih 60 sati osobne terapije na tjednoj bazi tijekom cijelog programa neovisno o prethodnom psihoterapijskom iskustvu.
(2) Psihoterapeut čiji se završeni stručni dio izobrazbe iz psihoterapije u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno savjetodavni terapeut čiji se završeni stručni dio izobrazbe iz psihoterapije u trajanju od najmanje tri godine odnosio na edukaciju za rad s djecom i adolescentima, ne treba imati dodatno obrazovanje za rad s ovom dobnom skupinom.
(3) Savjetodavni terapeut koji ne ispunjava uvjete iz članka 5. stavka 3. podstavka 1. ovoga stavka, ali ima završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij u nekom drugom području te završen studij propedeutike psihoterapije i završen stručni dio izobrazbe iz psihoterapije u trajanju od najmanje tri godine u nekom od psihoterapijskih pravaca, za rad s djecom i adolescentima dužan je steći dodatna znanja i iskustva kroz program koji traje minimalno 14 mjeseci kojiće uključivati minimalno 200 dodatnih sati teorije, minimalno 200 dodatnih sati neposrednog rada s klijentima, minimalno dodatnih 60 sati supervizije i minimalno dodatnih 60 sati osobne terapije na tjednoj bazi tijekom cijelog programa neovisno o prethodnom psihoterapijskom iskustvu.
Članak 5.
Psihoterapeut odnosno savjetodavni terapeut koji ima 5 i više godina psihoterapijskog rada s djecom i mladima ne treba imati dodatnu edukaciju te može nastaviti svoj dosadašnji rad.
Članak 6.
(1) Kandidat za uključivanje u dodatno obrazovanje mora:
1.proći selekcijski postupak povjerenstva organizatora dodatnog obrazovanja i
2.priložiti minimalno dvije preporuke poslodavca/edukatora/supervizora i sl. o dosadašnjem stručnom radu, edukacijama i volontiranju.
(2) Ispunjavanje uvjeta za uključivanje u dodatno obrazovanje utvrđuje organizator dodatnog obrazovanja prije uključivanja kandidata u dodatno obrazovanje.
Članak 7.
Organizator dodatnog obrazovanja mora imati suglasnost Hrvatske komore psihoterapeuta za provođenje dodatnog obrazovanja.
Članak 8.
Obvezne teme i područja koja kandidat treba usvojiti kroz program dodatnog obrazovanja su:
1.Znanje o prenatalnom razvoju te fizičkom, kognitivnom, emocionalnom i interpersonalnom razvoju od rođenja do odrasle dobi
2.Znanja o pojavi i razvoju psihopatologije kod djece i mladih
3.Razumijevanje roditeljskih i obiteljskih uloga  e obiteljske dinamike u razvoju djece
4.Razumijevanje učinaka podrške i raspoloživosti resursa, odnosno, njihove nedostatnosti na djetetov razvoj
5.Znanja vezana uz specifične životne situacije djeteta/adolescent kao što su posvojenje, udomljenje, gubitak, trauma, specifičnosti tugovanja kod djece, razvojne teškoće, kronične bolesti itd.
6.Znanje o razvoju, ulozi i obilježjima dječje igre i crteža
7.Poznavanje aktualne zakonske regulative vezane uz zaštitu i dobrobit djece i mladih
8.Integracija teorijskih znanja s individualnim razvojnim, obiteljskim, okolišnim i drugim obilježjima djeteta/adolescenta.
Članak 9.
Organizator izdaje potvrdu o završenom edukacijskom programu, a kandidat koji je završio dodatno obrazovanje, navedenu potvrdu dostavlja Hrvatskoj komori psihoterapeuta.
Članak 10.
Psihoterapeut odnosno savjetodavni terapeut koji pruža usluge psihoterapije djeci i adolescentima dužan je Hrvatskoj komori psihoterapeuta dostaviti dokaze o udovoljavanju uvjetima sukladno ovom Pravilniku u roku od 5 godina od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
Članak 11.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
MINISTARSTVO ZA DEMOGRAFIJU, OBITELJ, MLADE I SOCIJALNU POLITIKU
PRAVILNIK
O POSEBNOM DODATNOM OBRAZOVANJU ZA RAD S DJECOM I ADOLESCENTIMA
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se posebno dodatno obrazovanje za psihoterapeuta odnosno savjetodavnog terapeuta za rad s djecom i adolescentima.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 3.
Psihoterapeut odnosno savjetodavni terapeut koji pruža usluge psihoterapije djeci i adolescentima mora imati posebno dodatno obrazovanje za rad s ovom dobnom skupinom.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 4.
(1) P sihoterapeut odnosno savjetodavni terapeut koji već ima psihoterapijskog iskustva u radu s odraslima, kako bi mogao pružati usluge psihoterapije djeci i adolescentima, treba steći dodatna znanja i iskustva kroz program koji traje minimalno 14 mjeseci, a koji će uključivati minimalno 200 dodatnih sati teorije, minimalno 200 dodatnih sati neposrednog rada s klijentima, minimalno dodatnih 60 sati supervizije i minimalno dodatnih 60 sati osobne terapije na tjednoj bazi tijekom cijelog programa neovisno o prethodnom psihoterapijskom iskustvu.
(2) P sihoterapeut čiji se završeni stručni dio izobrazbe iz psihoterapije u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno savjetodavni terapeut čiji se završeni stručni dio izobrazbe iz psihoterapije u trajanju od najmanje tri godine odnosio na edukaciju za rad s djecom i adolescentima, ne treba imati dodatno obrazovanje za rad s ovom dobnom skupinom.
(3) S avjetodavni terapeut koji ne ispunjava uvjete iz članka 5. stavka 3. podstavka 1. ovoga stavka, ali ima završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij u nekom drugom području te završen studij propedeutike psihoterapije i završen stručni dio izobrazbe iz psihoterapije u trajanju od najmanje tri godine u nekom od psihoterapijskih pravaca, za rad s djecom i adolescentima dužan je steći dodatna znanja i iskustva kroz program koji traje minimalno 14 mjeseci koji će uključivati minimalno 200 dodatnih sati teorije, minimalno 200 dodatnih sati neposrednog rada s klijentima, minimalno dodatnih 60 sati supervizije i minimalno dodatnih 60 sati osobne terapije na tjednoj bazi tijekom cijelog programa neovisno o prethodnom psihoterapijskom iskustvu.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 5.
Psihoterapeut odnosno savjetodavni terapeut koji ima 5 i više godina psihoterapijskog rada s djecom i mladima ne treba imati dodatnu edukaciju te može nastaviti svoj dosadašnji rad.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 6.
(1) Kandidat za uključivanje u dodatno obrazovanje mora:
1. proći selekcijski postupak povjerenstva organizatora dodatnog obrazovanja i
2. priložiti minimalno dvije preporuke poslodavca/edukatora/supervizora i sl. o dosadašnjem stručnom radu, edukacijama i volontiranju.
(2) Ispunjavanje uvjeta za uključivanje u dodatno obrazovanje utvrđuje organizator dodatnog obrazovanja prije uključivanja kandidata u dodatno obrazovanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 7.
Organizator dodatnog obrazovanja mora imati suglasnost Hrvatske komore psihoterapeuta za provođenje dodatnog obrazovanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 8.
Obvezne teme i područja koja kandidat treba usvojiti kroz program dodatnog obrazovanja su:
1. Znanje o prenatalnom razvoju te fizičkom, kognitivnom, emocionalnom i interpersonalnom razvoju od rođenja do odrasle dobi
2. Znanja o pojavi i razvoju psihopatologije kod djece i mladih
3. Razumijevanje roditeljskih i obiteljskih uloga  e obiteljske dinamike u razvoju djece
4. Razumijevanje učinaka podrške i raspoloživosti resursa, odnosno, njihove nedostatnosti na djetetov razvoj
5. Znanja vezana uz specifične životne situacije djeteta/adolescent kao što su posvojenje, udomljenje, gubitak, trauma, specifičnosti tugovanja kod djece, razvojne teškoće, kronične bolesti itd.
6. Znanje o razvoju, ulozi i obilježjima dječje igre i crteža
7. Poznavanje aktualne zakonske regulative vezane uz zaštitu i dobrobit djece i mladih
8. Integracija teorijskih znanja s individualnim razvojnim, obiteljskim, okolišnim i drugim obilježjima djeteta/adolescenta.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 9.
Organizator izdaje potvrdu o završenom edukacijskom programu, a kandidat koji je završio dodatno obrazovanje, navedenu potvrdu dostavlja Hrvatskoj komori psihoterapeuta.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 10.
Psihoterapeut odnosno savjetodavni terapeut koji pruža usluge psihoterapije djeci i adolescentima dužan je Hrvatskoj komori psihoterapeuta dostaviti dokaze o udovoljavanju uvjetima sukladno ovom Pravilniku u roku od 5 godina od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 11.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku