E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


ZAKON O POTICANJU RAZVOJA MALOG GOSPODARSTVA

                                             

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
1
Komentiraj

I. OPĆE ODREDBE

0
Komentiraj

Članak 1.

 

Ovim se Zakonom uređuju osnove za provedbu  mjera gospodarske politike usmjerenih sustavnom unaprjeđenju razvoja malog gospodarstva, razvoju poduzetničke inovativnosti i inovacijskog okruženja, poboljšanju dostupa izvorima financiranja, unaprjeđenju postupaka javno privatnog dijaloga i procjeni učinaka propisa na malo gospodarstvo  e djelokrug Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (u daljnjem tekstu: Agencija).

0
Komentiraj

Članak 2.

 

Ovim se Zakonom usklađuje kategorizacija veličine poduzetnika s Preporukom Europske

komisije 2003/361/EC od 6. svibnja 2003.

 

0
Komentiraj

Članak 3.

 

(1)Temeljni ciljevi Zakona su:


1. poboljšanje poduzetničkog okruženja, povećanje broja novoosnovanih subjekata malog  

   gospodarstva i otvaranje novih radnih mjesta,

2. poticanje razvoja inovativnog poduzetništva i inovacijskog okruženja,

3. poboljšanje učinkovitosti poticajnih mjera u svim fazama razvoja poduzetništva,

4. unaprjeđenje postupaka javno privatnog dijaloga, raspoloživosti informacija i provedba  

   procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (Test MSP), poboljšanje dostupa izvorima

   financiranja,

5. podrška svim oblicima povezivanja gospodarstva sa znanstvenim i istraživačkim

   institucijama i organizacijama.

 

0
Komentiraj

Članak 4.

 

Izrazi koji se koriste u ovom Zakonu, a koji imaju rodno značenje, odnose se na jednak način i na muški i na ženski rod, bez obzira na to u kojem se rodu koristili.

 

0
Komentiraj

II. POTICAJNE MJERE ZA RAZVOJ MALOG GOSPODARSTVA I NJIHOVI NOSITELJI

 

0
Komentiraj

Članak 5.

 

(1) Poticajne mjere i aktivnosti radi ostvarenja ciljeva razvoja malog gospodarstva su:

1) kreditiranje subjekata malog gospodarstva pod povoljnijim uvjetima i subvencioniranje kamata po preuzetim kreditima, te kreditiranje za početak poslovanja,

2) davanje jamstava za kredite,

3) osnivanje i upravljanje fondova rizičnog kapitala i drugih fondova,

4) pružanje stručne i savjetodavne pomoći za subjekte malog gospodarstva,

5) pojednostavljenje postupka za osnivanje, poslovanje i razvoj subjekata malog gospodarstva i njihovih udruga,

6) davanje potpora za jačanje konkurentnosti malog gospodarstva,

7) davanje potpora za povećanje zapošljavanja, stručnu i poduzetničku izobrazbu, prekvalifikaciju i dokvalifikaciju,

8) davanje potpora za sudjelovanje na međunarodnim sajmovima i specijaliziranim izložbama u zemlji i inozemstvu,

9) organiziranje i poticanje mreže potpornih institucija malog gospodarstva te drugih pravnih osoba za poticanje malog gospodarstva,

10) promicanje poduzetništva i poticanje razvoja poduzetništva posebnih skupina,

11) davanje potpora za istraživanje, razvoj i primjenu inovacija te uvođenje suvremenih tehnologija,

12) stvaranje uvjeta za povezivanje subjekata malog gospodarstva radi nastupa na tržištu,

13) davanje potpora za poticanje razvoja društvenog poduzetništva i

14) druge mjere sukladno odredbama ovoga Zakona i odlukama Upravnog odbora Agencije.  

 

(2) Odluku o odobravanju kredita, davanju jamstava za kredite, financijske potpore za smanjenje troškova kredita, druge bespovratne potpore i subvencioniranje kamata, donosi Agencija.

 

2
Komentiraj

Članak 6.

 

(1)Ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt nadzire i prati provedbu mjera i instrumenata

   poticanja razvoja malog gospodarstva, analizira rezultate, ocjenjuje učinke i izrađuje

   izvješća.

 

(2) Jedinice područne (regionalne) i lokalne samouprave i druga tijela državne uprave izrađuju vlastite programe i planove, pripremaju informacijsko-dokumentacijske podloge za pripremu strateških i drugih akata, predlažu razvojne projekte, prate, analiziraju i izvještavaju o provedbi projekata i poticajnih mjera iz svoga djelokruga.

 

(3) Agencija usklađuje provedbu poticajnih mjera u okviru svojeg djelokruga i sukladno

     ovom Zakonu.

 

(4) Ostali nositelji i dionici iz ovog Zakona, predlažu poticajne mjere i razvojne projekte iz

     svoje nadležnosti, neposredno provode mjere za koje su zaduženi te prate provedbu i

     izvještavaju o postignutim rezultatima.

 

(5) Nositelji i dionici provedbe mjera iz ovog Zakona koji su davatelji državne potpore,  

     Korisnicima potpore izdaju potvrdu o korištenju državne potpore i dužni su voditi  

     odgovarajuće evidencije sukladno propisima kojima se uređuju državne potpore.  

 

(6)Sve poticajne mjere iz ovoga Zakona koje predstavljaju državne potpore dodjeljivat će se u  

    skladu s propisima o državnim potporama.

 

0
Komentiraj

Članak 7.

 

(1) Svi nositelji provedbe poticajnih mjera za razvoj malog gospodarstva, u smislu ovoga  Zakona, prije donošenja akata iz svoje nadležnosti, kojima se dodjeljuju državne potpore, dužni su ih dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.

(2) Svi nositelji provedbe mjera i instrumenata poticanja razvoja malog gospodarstva u smislu ovoga Zakona uključuju se u središnji informacijski sustav malog gospodarstva.

 

0
Komentiraj

III. SREDIŠNJI  INFORMACIJSKI SUSTAV MALOG GOSPODARSTVA

                                                                

Članak 8.

 

Ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt uspostavlja Središnji informacijski sustav malog gospodarstva (u daljnjem tekstu: SISMG) kao cjelovit i obuhvatan sustav za provedbu i praćenje mjera i instrumenata poticanja razvoja malog gospodarstva i ocjenu gospodarskih učinaka na nacionalnoj i na regionalnoj razini.

SISMG je objedinjeni sustav registara i računalnih programa koji se sastoji od podsustava i modula s uređenim informacijama u bazama podataka, a koji se vode u svrhu praćenja malog gospodarstva i institucija za podršku malom gospodarstvu.

 

Ustroj i organizaciju SISMG propisati će Pravilnikom ministar nadležan za poduzetništvo i obrt u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.

 

0
Komentiraj

Članak 9.

 

Iako neovisan, SISMG je integralni dio informacijskog sustava na razini tijela državne uprave te služi korisnicima za učinkovit pristup informacijama i dostup i razmjenu podataka gdje za to postoje tehnički preduvjeti i propisi koji omogućuju povezanost.

 

Tijela državne uprave i drugi dionici koji provode poticajne mjere razvoja malog gospodarstva u smislu ovoga Zakona uključuju se u SISMG.

 

0
Komentiraj

IV. PODUZETNIČKO OKRUŽENJE

 

0
Komentiraj

Članak 10.

 

Ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt u okviru mjera za poticanje razvoja malog gospodarstva koordinira aktivnosti s drugim tijelima državne uprave u čijoj su nadležnosti zakonodavstvo i propisi koji imaju učinak na malo gospodarstvo.    

       

       2) U smislu ovog Zakona mjere poboljšanja poduzetničkog okruženja odnose se na:

1.  promociju poduzetništva i stvaranje pozitivne klime za razvoj poduzetništva,

2.  primjenu načela »počnimo od malih«,

3.   oblikovanje i predlaganje rješenja za uklanjanje administrativnih prepreka malom

   gospodarstvu, a posebice za olakšavanje poslovanja mikro subjekata,

4.   podršku poslovanju subjekata na jedinstvenom tržištu,

5. podršku malom gospodarstvu na način da tijela državne uprave u postupku

   sklapanja ugovora o javnoj nabavi i okvirnih sporazuma radi nabave robe, radova ili  

   usluga, najmanje 25% svojih potreba nabavljaju od subjekata  malog gospodarstva,

6.  koordinaciju i podršku aktivnostima za izmjene i dopune te provedbu propisa o  

    sudjelovanju subjekata malog gospodarstva u javnoj nabavi,

7.  potporu internacionalizaciji malog gospodarstva,

8.  provedbu mjera za olakšavanje druge poduzetničke prilike,

9.   koordinaciju kroz mjere i propise za olakšavanje prijenosa poslovanja, razvijanje

     ržišta kupnje, prodaje i spajanja poslovnih subjekata u cilju povećavanja stope  

     registriranja novih subjekata i broja tržišno aktivnih subjekata,

10. koordinaciju aktivnosti na razvoju poduzetničkog obrazovanja i stjecanju  poduzetničkih vještina,

11. razvoj javno privatnog dijaloga i savjetovanja s poslovnom zajednicom

12. razvoj sustava za procjenu učinaka propisa na malo gospodarstvo,

unaprjeđenje rješenja na poboljšanju informiranosti i dostupa do informacija subjekata malog gospodarstva,

koordinaciju aktivnosti za razvoj poduzetničkog okruženja na lokalnoj i regionalnoj  

razini, posebice u dijelu prepreka povezanih s propisima koje donose i provode jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave,

poticanje prijelaza iz neregistrirane djelatnosti u uredovno poduzetničko poslovanje, samozapošljavanje, razvoj novih oblika poduzetničke djelatnosti uključivo i kroz samostalne djelatnosti slobodnih zanimanja i

16. poticanje uključivanja u međunarodne programe poduzetništva, razmjene iskustava

    te dobre prakse i međunarodnog poslovanja.

0
Komentiraj

Članak 11.

 

0
Komentiraj

Institut ''Druge poduzetničke prilike''

 

 

Subjekt malog gospodarstva koji je aktivno poslovao u trajanju od najmanje tri godine i zapošljavao radnike te prestao s poslovanjem likvidacijom obrta ili trgovačkog društva, smatra se poduzetnikom početnikom u postupku pokretanja novog poslovanja i ima pristup svim izvorima financiranja predviđenih programima za poticanje razvoja malog gospodarstva.

 

 

 

0
Komentiraj

V. INOVATIVNO OKRUŽENJE I POTICAJI INOVACIJAMA

 

0
Komentiraj

Članak 12.

 

Ovim Zakonom uvode se kategorije ''inovativni poduzetnik početnik'', ''poslovni anđeo'' i ''poslovni ulagač'', kao nositelja poticajnih mjera za porezne olakšice.

 

''Inovativni poduzetnik početnik'' je subjekt registriran najviše do tri (3) godine koji ima registriranu djelatnost temeljenu na znanju, istraživanju, razvoju inovacija i kreativnu djelatnost.  

 

Subjekt iz stavka 2. ovog članka obavlja djelatnost od koje se očekuje brzi rast i razvoj poslovanja te ubrzani povrat ulaganja povezan s poslovnim i tehnološkim rizicima ulaganja.

 

U provedbi poticajnih mjera u smislu ovog Zakona pod rizikom poslovanja uzimaju se u obzir troškovi projekta u usporedbi s prihodom, vrijeme potrebno za razvoj i očekivana dobit od inovacije temeljem usporedbe s troškovima projekta i s vjerojatnošću neuspjeha.

 

Fizičke osobe koje financiraju inovativne poduzetnike početnike (''Poslovni anđeli'')  ulažu u vlasnički udio subjekta te uz financijska ulaganja pružaju mentorsku pomoć u daljnjem razvoju i komercijalizaciji projekata.

 

Pravne osobe poslovni ulagači u inovativne poduzetnike početnike prema ovom Zakonu su gospodarski subjekti s registriranom djelatnošću u Republici Hrvatskoj koji su obveznici poreza na dobit ili poreza na dohodak od samostalne djelatnosti.

 

0
Komentiraj

Članak 13.

 

0
Komentiraj

Poticaji inovativnom poduzetništvu

 

 

Inovativnom poduzetniku početniku koji je obveznik poreza na dobit ili poreza na  

dohodak od samostalne djelatnosti odobrava se poticaj za poreznu olakšicu u obliku plaćanja poreza na dobit po umanjenoj stopi u razdoblju do najviše tri (3) godine.

 

Pravnim osobama ''poslovnim ulagačima'' te fizičkim osobama ''poslovnim anđelima''  

odobravaju se porezne olakšice za izravno novčano ulaganje u inovativne poduzetnike početnike.

 

Osnovni uvjeti za ostvarivanje poticaja iz stavaka 1. i 2. ovoga članka su da subjekt u

kojeg se ulaže:

1. ne smije biti povezano društvo s ulagačem,

2. mora biti registriran i obavljati djelatnost u Republici Hrvatskoj,

3. mora udovoljavati odredbi članka 12. stavka 2. ovog Zakona,

4. ulaganje se mora odnositi na novi razvojni projekt u trajanju od najmanje tri (3)  

  godine i

5. mora se izvršiti u novčanom obliku.

 

0
Komentiraj

Članak 14.

 

0
Komentiraj

Status nositelja poticajnih mjera za inovativno poduzetništvo

 

(1) Korisnici poreznih olakšica stječu status nositelja poticajnih mjera za inovativno poduzetništvo.

 

(2) Ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt izdaje potvrdu o statusu nositelja poticajnih mjera poreznom obvezniku inovativnom poduzetniku početniku, poslovnom anđelu i poslovnom ulagaču – pravnoj osobi.

 

(3) Porezni obveznici koji koriste poticajne mjere navedene u članku 13. ovoga Zakona,  obvezni su dostaviti nadležnoj poreznoj upravi svu potrebnu dokumentaciju  e uredne i vjerodostojne potvrde na temelju koje se odobravaju poticajne mjere.  

 

(4)Visina iznosa poticaja poreznih olakšica inovativnom poduzetniku početniku, pravnim

    osobama ''poslovnim ulagačima'' i fizičkim osobama '' poslovnim anđelima'' iz članka 13.

    ovoga Zakona utvrdit će pravilnikom ministar nadležan za poduzetništvo i obrt na

    prijedlog ministra nadležnog za financije.

                                                                 

0
Komentiraj

Članak 15.

 

(1)Postupak utvrđivanja ispunjenosti uvjeta za ostvarivanje prava iz članka 13. ovoga Zakona, a koji prethodi izdavanju potvrde o statusu nositelja poticajnih mjera za inovativno poduzetništvo, pravilnikom propisuje ministarstvo nadležno za poduzetništvo uz prethodno mišljenje ministra nadležnog za financije.

 

(2)Ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt vodi Registar nositelja poticajnih mjera za inovativno poduzetništvo iz članka 14. ovog Zakona koji je integralni dio SISMG-a.

 

(3)Ustroj i sadržaj Registra, subjekte upisa i druga obilježja Registra iz stavka 2. ovoga članka utvrđuje pravilnikom ministar nadležan za poduzetništvo i obrt.

 

0
Komentiraj

VI. FORUM MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA, SAVJETOVANJE I PROCJENA UČINAKA PROPISA NA MALO GOSPODARSTVO

                 

0
Komentiraj

Članak 16.

 

1
Komentiraj

Forum malog i srednjeg poduzetništva – Forum MSP

 

 

(1)Ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt odlukom čelnika tijela osniva Forum malog i

    srednjeg poduzetništva ( u daljnjem tekstu: Forum MSP) kao stručno i savjetodavno vijeće  

    malog gospodarstva.

 

(2)Forum MSP je koordinativno tijelo koje se ustrojava s ciljem usklađivanja politike i propisa s interesima

  i potrebama malog gospodarstva, savjetovanja i razmjene informacija od značaja za  poslovanje malog

  gospodarstva.

 

(3) Rad Foruma MSP je javan.

(4) Forum MSP djeluje kroz provedbu utvrđenih aktivnosti u godišnjem programu sukladno načelima javno privatnog dijaloga.

 

(5)Forum MSP sastavlja se od predstavnika tijela državne i javne uprave nadležnih za izradu i provedbu propisa i predstavnika privatnog sektora kojeg čine komorski sustav, krovne organizacije i udruge poslovne zajednice, strukovne udruge i zainteresirana poslovna javnost, a u njegovu radu mogu sudjelovati i druge organizacije koje predstavljaju zainteresiranu stranu.

 

0
Komentiraj

Članak 17.

 

(1)Posebne zadaće Foruma MSP odnose se na utvrđivanje prepreka razvoju malog gospodarstva, poticanje izmjena i dopuna postojećih propisa i donošenja novih propisa te osiguravanje zastupljenosti i javno privatnog dijaloga mjerodavnih i zainteresiranih strana u cilju poboljšanja poslovnog okruženja malog gospodarstva.

 

(2)Ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt osigurava uvjete za rad  i učinkovitu provedbu aktivnosti Foruma MSP.

 

(3)Predsjedatelj Foruma MSP je čelnik ministarstva nadležan za poduzetništvo i obrt koji obavlja dužnost izaslanika za malo i srednje poduzetništvo u Europskoj uniji.

 

(4) Rad Foruma MSP odvija se kroz sastanke, koordinaciju i radne skupine. Sastanak Foruma MSP saziva se  najmanje dva (2) puta godišnje ili češće zavisno o prioritetima, rokovima i značaju aktivnosti za malo  gospodarstvo.

 

(5) Forum MSP donosi godišnji program, a može donijeti i poslovnik o radu. Forum MSP odobrava izvješće o provedbi godišnjeg programa koji se podnosi na suglasnost ministru nadležnom za poduzetništvo i obrt.

 

(6)Ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt obavlja stručne i administrativne poslove za Forum MSP te imenuje tajnika. Zadaće tajnika Foruma MSP određuju se imenovanjem.

 

0
Komentiraj

Članak 18.

 

0
Komentiraj

Procjena učinaka propisa na malo gospodarstvo – Test malog i srednjeg poduzetništva (MSP Test)

 

 

(1)Procjena učinaka propisa na malo gospodarstvo provodi se sukladno Zakonu o procjeni učinaka propis (''Narodne novine'', broj 90/2011) i Uredbe o provedbi postupka procjene učinaka propisa (''Narodne novine'', broj 66/2012).

 

(2)Procjena učinaka propisa na malo gospodarstvo sadrži postupak analize i ocjene negativnog učinka pojedinog propisa na malo gospodarstvo u obliku dodatnih ili povećanih troškova i pozitivnih učinaka kao gospodarske koristi za subjekte malog gospodarstva.  

 

(3)Procjena učinka pojedinog propisa na malo gospodarstvo provodi se ispitivanjem i vrednovanjem prikupljenih podataka i informacija (Test malog i srednjeg poduzetništva – MSP test), u cilju određivanja smjernica za odabir povoljnog rješenja pri donošenju propisa. Rješenja i smjernice mogu upućivati i na nepoduzimanje normativnih mjera prije podrobnije analize učinka.

 

0
Komentiraj

Članak 19.

 

(1) Za procjenu učinaka propisa na malo gospodarstvo u Republici Hrvatskoj nadležni su:

- ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt,

- Ured za zakonodavstvo Vlade Republike Hrvatske,

- stručni nositelj izrade propisa,

- druga nadležna tijela prema Zakonu i Uredbi iz članka 18. stavka 1. ovoga Zakona.

 

(2)Ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt provodi postupak procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo u okviru upravnog područja za koje je mjerodavno te:

 

provodi koordinativne aktivnosti u postupku,

održava seminare i radionice za prijenos vještina i znanja o procjeni učinaka propisa na malo gospodarstvo te primjeni testa MSP-a za potrebe ministarstava i drugih javnopravnih tijela,

provodi kvalitativnu kontrolu nad primjenom MSP testa.                                                                  

 

0
Komentiraj

Članak 20.

 

Za potrebe prethodne procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo ministar nadležan za poduzetništvo i obrt propisati će dva obrasca za MSP Test kojima se nadopunjavaju postojeći obrasci iz Dodataka 1. i 3. Uredbe iz članka 18. stavka 1. ovoga Zakona.

 

Obrasci MSP Testa iz stavka 1. ovoga članka uputit će se na prihvaćanje Vladi Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona.

 

Stručni nositelji izrade propisa obvezni su primjenjivati obrasce MSP Testa prilikom provedbe postupka procjene učinaka propisa, a u skladu Zakonom i Uredbom iz članka 87. stavka 1. ovoga Zakona koji uređuju procjenu učinaka propisa.

 

Ured za zakonodavstvo Vlade Republike Hrvatske obvezati će stručne nositelje izrade propisa na primjenu MSP Testa te ih usmjeriti na kvalitativnu kontrolu koju će provoditi ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt .

 

0
Komentiraj

VII. HRVATSKA AGENCIJA ZA MALO GOSPODARSTVO, INOVACIJE I INVESTICIJE

0
Komentiraj

Članak 21.

 

(1)Poslove poticanja razvoja  poduzetništva obavlja Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije  i investicije.

 

(2) Agencija je pravna osoba i upisuje se u sudski registar.

 

(3) Agencija posluje pod nazivom: »Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije«.

 

(4) Skraćeni naziv Agencije je HAMAG BICRO.

(5) Sjedište Agencije je u Zagrebu.

 

(6)Za obveze Agencije jamči Republika Hrvatska.

 

(7)Na pitanja koja nisu drukčije uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe propisa koji

   se odnose na društvo s ograničenom odgovornošću.

 

0
Komentiraj

Članak 22.

 

(1)Osnovna djelatnost Agencije je:

1. provođenje mjera poticanja poduzetništva, osnivanja i razvoja subjekata malog  

   gospodarstva,

2. poticanje mjera inovacija i investicija,

3. drugi stručni poslovi u svezi s poticanjem razvoja poduzetništva i ostvarenjem  

   ciljeva nacionalnog motivacijskog sustava utvrđenih Statutom, Zakonom i drugim

    propisima,

4.poslovi koje joj povjeri Vlada Republike Hrvatske ili ministarstvo nadležno za

          poduzetništvo i obrt i ministarstvo nadležno za znanost.

 

(2)Iznimno, Agencija može sudjelovati u provedbi programa i projekata subjekata velikog gospodarstva u slučaju:

1. provedbe programa poticanja ulaganja u istraživanja i inovacije, razvijanjem poveznica i  

   sinergija između poduzeća, centara za istraživanja i razvoj te sektora visokog obrazovanja,

   osobito promicanjem ulaganja u razvoj proizvoda i usluga, prijenosa tehnologije, društvene

   inovacije,

2. ekološke inovacije,

3. aplikacija javne službe,

4. poticanja potražnje, umrežavanja, klastera i otvorenih inovacija mudrom specijalizacijom,

   e podupiranjem tehnološkog i primijenjenog istraživanja, probnih linija, radnji za rano

   odobravanje proizvoda, naprednih mogućnosti proizvodnje i prvih serija, osobito u glavnim  

    tehnologijama koje pružaju mogućnosti te

5.širenja tehnologija u opće svrhe.

 

(3)Radi obavljanja djelatnosti, Agencija može tražiti izdavanje posebnog uvjerenja o podacima iz kaznene  evidencije za subjekte malog gospodarstva te odgovorne osobe u subjektima malog gospodarstva.

 

(4)Agencija u svrhu obavljanja djelatnosti može osnovati podružnice.

 

 

0
Komentiraj

Članak 23.

 

Za potrebe obavljanja djelatnosti iz svoga djelokruga, Agencija može osnivati trgovačka društva i imati poslovne udjele ili dionice u trgovačkim društvima, po prethodno ishođenoj suglasnosti ministarstva nadležnog za poduzetništvo i obrt.

 

0
Komentiraj

Članak 24.

 

(1)Sredstva za rad i poslovanje Agencije osiguravaju se iz:

1. sredstava državnog proračuna putem ministarstva nadležnog za poduzetništvo i obrt i ministarstva nadležnog za znanost za izravne tekuće i kapitalne izdatke,

2. kreditnih i ostalih sredstava iz namjenskih domaćih i stranih fondova,

3. kreditnih sredstava domaćih i stranih banaka,

4.  donacije,

5. prihoda od povrata kredita i kamata na kredite odobrene u sklopu Prvog programa mjera u provedbi Nacionalne politike zapošljavanja,

6. ostalih prihoda

(2) Vlada Republike Hrvatske odlukom utvrđuje jamstveni potencijal Agencije i visinu sredstava iz stavka 1. ovoga članka koja se koriste kao jamstvena zaliha.

                                                               

0
Komentiraj

Članak 25.

 

Agencija o svom poslovanju podnosi godišnje izvješće Hrvatskom saboru.

                                                               

0
Komentiraj

Članak 26.

 

Tijela Agencije su Upravni odbor i Uprava.

 

0
Komentiraj

Članak 27.

 

(1) Upravni odbor od petnaest članova upravlja Agencijom u skladu s odredbama Statuta Agencije, ovim Zakonom i drugim propisima.

(2) Predsjednika, zamjenika predsjednika i članove Upravnog odbora imenuje Vlada Republike Hrvatske za razdoblje od četiri godine. Po isteku mandata od četiri godine predsjednik, zamjenik predsjednika i članovi Upravnog odbora mogu biti ponovno imenovani.

(3) Za predsjednika Upravnog odbora Vlada Republike Hrvatske imenuje ministra nadležnog za poduzetništvo i obrt, njegovog zamjenika ili pomoćnika.

(4) Za zamjenika predsjednika Upravnog odbora, Vlada Republike Hrvatske imenuje ministra nadležnog za znanost, njegovog zamjenika ili pomoćnika.

(5) Članove Upravnog odbora imenuje Vlada Republike Hrvatske i to po jednog na prijedlog   ministra nadležnog za poduzetništvo i obrt, ministra nadležnog za znanost, ministra nadležnog za financije, ministra nadležnog za regionalni razvoj i fondove Europske unije, ministra nadležnog za vanjske i europske poslove, ministra financija, ministra nadležnog za rad, ministra nadležnog za turizam, ministra nadležnog za poljoprivredu, ministra nadležnog za gospodarstvo, predsjednika Hrvatske gospodarske komore, predsjednika Hrvatske obrtničke komore, predsjednika Centra za zadružno poduzetništvo i predsjednika Hrvatske udruge poslodavaca.

                                                                         

1
Komentiraj

Članak 28.

 

Upravni odbor donosi:

1) statut Agencije,

2) poslovnik o svom radu,

3) odluku o imenovanju članova, zamjenika predsjednika Uprave i predsjednika Uprave,

4) poslovnik o radu Uprave,

5) godišnji plan rada Agencije,

6) godišnji financijski plan Agencije uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske,

7) godišnje izvješće Agencije,

8) odluku o kupnji, prodaji ili terećenju nekretnina u vlasništvu Agencije, uz suglasnost Vlade    Republike Hrvatske,

9) odluku o zaduživanju Agencije, uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske,

10) odluku o drugim pitanjima od značaja za ostvarivanje zadataka Agencije.

0
Komentiraj

 Članak 29.

 

(1) Upravu Agencije čine do četiri člana koje imenuje Upravni odbor za razdoblje od četiri godine. Po isteku mandata od četiri godine članovi Uprave mogu biti ponovno imenovani.

(2) Jednog od članova Uprave imenuje Upravni odbor za predsjednika Uprave i jednog za zamjenika predsjednika Uprave.

(3) Uprava vodi poslove Agencije, zastupa Agenciju i upravlja imovinom Agencije, ukoliko nije drukčije propisano ovim Zakonom i Statutom Agencije.

(4) Članovi Uprave zadužuju se za pojedine djelatnosti Agencije i to za provođenje financijske podrške putem potpora za jačanje konkurentnosti malog gospodarstva, za poticanje istraživanja, razvoja i inovacija.

(5) Zamjenik predsjednika Uprave zadužuje se za financijsku podršku kroz jamstva i druge financijske instrumente te za investicije

(6) Na plaće i druge naknade po osnovi rada radnika u Agenciji primjenjuje se Zakon o plaćama u javnim službama i Uredba o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama.

(7) Plaću predsjednika Uprave, zamjenika predsjednika Uprave i članova Uprave Agencije utvrdit će Vlada Republike Hrvatske posebnom odlukom na način da plaća predsjednika Uprave, zamjenika predsjednika Uprave i članova Uprave Agencije ne smije biti viša od plaće zamjenika ministra.

0
Komentiraj

Članak 30.

 

1) Statutom Agencije uređuje se način rada Agencije i sadrži odredbe o:

1. unutarnjem ustrojstvu Agencije

2. načinu zastupanja Agencije,

3. ovlastima Uprave,

4.djelatnostima Agencije i poslovima koje će Agencija obavljati,

5. unutarnjem nadzoru u Agenciji,

6. drugim pitanjima značajnim za rad Agencije.

(2) Statut Agencije objavljuje se na službenoj mrežnoj stranici Agencije.

 

0
Komentiraj

VIII.  PREKRŠAJNE ODREDBE

 

0
Komentiraj

Članak 31.

 

(1) Novčanom kaznom od 5.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj subjekti malog gospodarstva ako odobrena sredstva za kredit ili garanciju koriste suprotno namjeni ili uvjetima utvrđenim odlukom o njihovu odobravanju iz članka 5. stavka 2. ovoga Zakona.

(2) Odgovorna osoba subjekata malog gospodarstva iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom od 2.000,00 do 50.000,00 kuna.

(3) Zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka za prekršaj iz stavka 1. i 2. ovoga članka može podnijeti Agencija ili ministarstvo nadležno za poduzetništvo i obrt.

(4) Subjekti malog gospodarstva obvezni su vratiti odobrena sredstva u roku od 15 dana od pravomoćnosti odluke o prekršaju po kojoj je subjekt malog gospodarstva proglašen krivim za djelo prekršaja iz stavka 1. ovoga članka.

(5)Subjekti malog gospodarstva kojima je pravomoćnom odlukom izrečena kazna za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka, ne mogu ostvariti pravo na poticaje predviđene ovim Zakonom u razdoblju od 10 godina od pravomoćnosti odluke o prekršaju.

                                                 

                                         

0
Komentiraj

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

0
Komentiraj

Članak 32.

 

(1) Ministar nadležan za poduzetništvo i obrt donijet će provedbene akte na temelju ovlasti iz

    ovoga Zakona (članak 8. stavak 3., članak 14. stavak 4., članak 15. stavci 1. i 3., članak  

    20. stavak 1.) u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog Zakona.

 

(2)Ministar nadležan za poduzetništvo i obrt donijet će odluku o osnivanju Foruma MSP

   (članak 16. stavak 1.), u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.

 

(3)Do stupanja na snagu  Pravilnika iz članka 8. stavka 3. ovoga Zakona, ostaje na snazi

    Pravilnik o ustroju i organizaciji središnjeg informacijskog sustava malog gospodarstva  

    (''Narodne novine'', broj 140/2013).

                                                                 

0
Komentiraj

Članak 33.

 

Postupci započeti na temelju Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva ( ''Narodne novine'', br. 29/2002 , 63/2007 , 53/2012 i 56/2013 ) koji nisu dovršeni do stupanja na snagu ovoga Zakona dovršit će se prema odredbama Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva (»Narodne novine«, br. 29/2002 , 63/2007 , 53/2012 i 56/2013 ).

 

0
Komentiraj

Članak 34.

 

( 1) Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije osnovana odredbama  Zakona  o poticanju razvoja malog gospodarstva (»Narodne novine«, br. 29/2002 , 63/2007 , 53/2012 i 56/2013 ) nastavlja sa radom.

 

(2) Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije dužna je svoj ustroj, statut  i ostale akte uskladiti s odredbama ovog Zakona u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.

 

(3) Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva ( ''Narodne novine'', br. 29/2002 , 63/2007 , 53/2012 i 56/2013 ).

 

0
Komentiraj

Članak 35.

 

Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama.

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.