Na temelju članka 58. stavka 3. Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“, broj: 92/05, 140/05, 142/06, 77/07, 107/07, 27/08, 34/11, 49/11, 150/11, 34/12, 49/12, 37/13, 38/13, 01/15, 138/15, 61/17, 70/19 i 98/19), ministar uprave donosi
I. UVODNE ODREDBE
Sadržaj
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se postupak, način i sadržaj polaganja državnog ispita (u daljnjem tekstu: Ispit), razvoj i izrada ispitnih materijala, oblik, sadržaj i način vođenja elektroničkog očevidnika o polaganju Ispita, obrazac i način izdavanja uvjerenja o položenom Ispitu.
Izrazi koji se u ovome Pravilniku koriste u muškome rodu neutralni su i odnose se i na muške i na ženske osobe.
Pojmovi
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovog Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1.administrator ispitivanja u središnjem/regionalnom ispitnom centru je osoba koja je uz voditelja ispitivanja zadužena za regularnu provedbu ispitivanja
2.aplikacija za državni ispit (u daljnjem tekstu: ADI sustav) je informacijski sustav koji osigurava povezivanje na vanjske sustave i izvore podataka iz Registra zaposlenih u javnom sektoru (u daljnjem tekstu RegZap), te omogućava prijavljivanje, organizaciju i provedbu ispitivanja elektroničkim putem kao i razvoj ispitnih materijala, te izdavanje i dostavu dokumenata
3.čelnik tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose je ministar uprave
4.Fina je Financijska agencija kojoj je povjerena uspostava i vođenje informacijskog sustava RegZap
5.ishod učenja je konkretan opis onoga što kandidat mora znati u određenom području ispitivanja pojedinoga predmeta
6.Ispit jeispit kojim se provjerava postignuto znanje kandidata o sustavu i ustrojstvu javne uprave, upravnom postupanju, uredskom poslovanju i osnovama Europske unije
7.Ispitni katalog za državni ispit je temeljni dokument kojim se jasno opisuje što će se i kako ispitivati na Ispitu pojedine razine
8.ispitni koordinator je osoba ovlaštena o strane čelnika javnopravnog tijela za prijavljivanje kandidata na državni ispit, za zaprimanje rješenja o odobrenju ili neodobrenju polaganja ispita za kandidata, te za unos statusnih promjena kandidata u ADI sustav
9.ispitni materijali odnose se na specifikacije sadržaja i načina ispitivanja, na ispitne zadatke i ispite (ispitne inačice) pojedinih predmeta ispitivanja
10.javnopravno tijelo je tijelo državne uprave i drugo državno tijelo, tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravna osoba s javnim ovlastima
11.kandidat je osoba kojoj je posebnim propisom utvrđena obveza ili mogućnost polaganja Ispita te se stoga i prijavljuje za polaganje Ispita
12.očevidnik o ispitima je elektronička evidencija koja sadrži popis kandidata sa svim podatcima koji su značajni za praćenje kandidata, od prijave na Ispit do izdavanja uvjerenja o položenome Ispitu, a koja omogućuje vjerodostojan i cjelovit uvid u podatke o kandidatima
13.regionalni ispitni centar je mjesto u kojem se provodi polaganje Ispita izvan sjedišta Ministarstva uprave.
14.RegZap je informacijski sustav koji na jednom mjestu objedinjava podatke o zaposlenima u državnim i javnim službama te omogućava upravljanje ljudskim potencijalima kroz praćenje i izmjene tih podataka
15.središnji ispitni centar odnosi se na mjesto polaganja Ispita u sjedištu Ministarstva uprave u Zagrebu
16.tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose je Ministarstvo uprave
17.voditelj ispitivanja u središnjem/regionalnom ispitnom centru je osoba koja je zadužena za komunikaciju s Ministarstvom uprave, te koja sudjeluje u pripremi i provedbi ispitivanja, nadgleda i vodi ispitnu prostoriju
18.zadatak višestrukoga izbora je zadatak koji se sastoji od upute (u kojoj je opisan način rješavanja zadatka), osnove (u kojoj je postavljen zadatak) te četiri ponuđena odgovora od kojih je jedan točan
Tijelo nadležno za razvoj i provedbu Ispita
Članak 3.
Ministarstvo uprave organizira provedbu Ispita na središnjoj razini, a kada se ispitivanje provodi na regionalnoj razini, provedbu Ispita organizira u suradnji s određenim javnopravnim tijelima.
Ministarstvo uprave obavlja stručne i administrativne poslove koordinacije razvoja ispitnih materijala.
Sve osobe uključene u razvoj, organizaciju i provedbu Ispita dužne su čuvati tajnost podataka o čemu potpisuju izjavu.
II. SADRŽAJ I NAČIN POLAGANJA ISPITA
Članak 4.
Razine Ispita
Ispit se polaže za I. i II. razinu ovisno o stupnju obrazovanja koji je uvjet za raspored na radno mjesto.
Ispit I. razine polaže se za obavljanje poslova radnog mjesta za koje je uvjet završena srednja škola.
Ispit II. razine polaže se za obavljanje poslova radnog mjesta za koje je uvjet završen diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij, odnosno završen preddiplomski sveučilišni ili stručni studij u trajanju od najmanje tri godine.
Članak 5.
Način polaganja Ispita
Provjera znanja kandidata provodi se na pisanom ispitu koji sadrži zadatke višestrukoga izbora.
Zadatke višestrukoga izbora kandidat rješava odabirom (označavanjem) jednog od četiri ponuđena odgovora.
Ispit se polaže na računalu.
Članak 6.
Predmeti i područja ispitivanja
Ispit I. i II. razine sastoji se od sljedećih predmeta ispitivanja:
1.Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije
2.Sustav državne uprave
3.Službenički odnosi i službenička etika
4.Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave
5.Osnove Europske unije
6.Osnove upravnog postupka, upravnog spora i uredskog poslovanja
Za svaki predmet ispitivanja za pojedinu razinu Ispita, određena su područja ispitivanja.
Područja ispitivanja sastavni su dio ovoga Pravilnika.
Ispitni katalog
Članak 7.
Broj zadataka u Ispitu, zastupljenost zadataka u područjima ispitivanja pojedinih predmeta ispitivanja, razrada sadržaja pojedinih područja ispitivanja, ishodi učenja u pojedinim područjima ispitivanja, trajanje Ispita, pravni izvori i literatura za pripremu Ispita za pojedine predmete ispitivanja te druge informacije važne za pripremu kandidata za Ispit uređuju se Ispitnim katalogom za državni ispit, za svaku razinu Ispita.
Ispitni katalog objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva uprave.
Imenovanje osoba za razvoj ispitnih materijala
Članak 8.
Ministar uprave imenuje članove stručnih radnih skupina (u daljnjem tekstu: član) za razvoj ispitnih materijala za predmete ispitivanja, odlukom.
Članovi izrađuju ispitne materijale te predlažu i provode dorade i nadopunjavanje ispitnih materijala i Ispitnog kataloga te sudjeluju u pripremi materijala za kandidate za pripremu polaganja Ispita.
Ispitni materijali prolaze metodološku i stručnu recenziju te lekturu.
Stručne recenzente za predmete Ispita i lektora imenuje ministar uprave odlukom iz stavka 1. ovog članka.
Metodološku recenziju obavlja ustrojstvena jedinica Ministarstva uprave u čijoj je nadležnosti razvoj Ispita.
Članak 9.
Član i stručni recenzent se imenuju iz reda službenika i drugih osoba koje imaju završen najmanje diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij upravne, pravne ili druge odgovarajuće struke u odnosu na područje ispitivanja, te najmanje sedam godina radnog iskustva ostvarenog u navedenom stupnju obrazovanja i struci.
Član i stručni recenzent iz reda službenika moraju imati položen Ispit i najmanju ocjenu radne uspješnosti »primjeran« u prethodnom razdoblju od tri godine.
Član i stručni recenzent koji nema status službenika mora pored uvjeta iz stavka 1. ovoga članka imati istaknute rezultate u radu u području za koje će se provoditi ispitivanje i ne može biti osoba kod koje postoje zakonske zapreke za prijam u državnu službu prema odredbama zakona kojim se uređuje radnopravni status državnih službenika.
Članak 10.
Članovi, stručni recenzenti i lektori za obavljanje poslova u vezi s razvojem ispitnih materijala imaju pravo na naknadu.
Visinu naknade određuje ministar uprave odlukom iz članka 8. stavka 1. ovog Pravilnika.
Pravo na naknadu nemaju članovi, stručni recenzenti i lektori koji poslove utvrđene odlukom iz članka 8. stavka 1. ovog Pravilnika obavljaju u okviru opisa poslova svoga radnog mjesta.
III. POSTUPAK POLAGANJA ISPITA
ADI sustav
Članak 11.
ADI sustav je zasebna aplikacija koja se prijavljuje Agenciji za zaštitu osobnih podataka u svrhu ispunjenja pravnih pretpostavki za početak unosa podatka.
ADI sustavom upravlja Ministarstvo uprave koje utvrđuje način uspostave, održavanja i nadogradnje istoga, a izvršitelj obrade podataka je Fina.
U nadležnosti su Fine poslovi redovnoga funkcioniranja ADI sustava koji uključuju programsku i tehničku potporu sustavu, sigurnost sustava, raspoloživost sustava te pohranu podataka, a sve sukladno važećim zakonskim propisima i pravilima struke.
Na prikupljanje i obradu podataka primjenjuju se propisi kojima se uređuje zaštita osobnih podataka, tajnost podatka i informacijska sigurnost.
Članak 12.
Pravo unosa, promjena i brisanja podataka u ADI sustavu, kao i pravo pristupa podacima radi izrade i kreiranja izvješća, imaju osobe kojima je to odobreno od strane Ministarstva uprave uz tehničku i programsku podršku od strane Fine.
Prijavljivanje kandidata
Članak 13.
Čelnik javnopravnog tijela imenuje jednog ili više ispitnih koordinatora kao osobe ovlaštene za pristup i rad u ADI sustavu koje ostvaruju prema odredbi članka 12. ovog Pravilnika.
Ispitni koordinator je dužan prijaviti kandidata za polaganje Ispita, zaprimati akte u svezi s polaganjem Ispita, te unositi statusne promjene kandidata u ADI sustav.
Članak 14.
Ispitni koordinator provjerava u osobnom očevidniku, odnosno službenoj dokumentaciji ispunjava li kandidat uvjete za pristupanje polaganju Ispita.
Prijavu kandidata koji ispunjava uvjete za polaganje Ispita ispitni koordinator provodi unosom prijave i upisom svih potrebnih podataka o kandidatu u ADI sustav.
Članak 15.
Kandidatu koji ispunjava uvjete za polaganje Ispita pismena u postupku polaganja Ispita
dostavljaju se putem nadležnog Ispitnog koordinatora.
Ispitni koordinator je dužan u roku od dva dana unijeti u ADI sustav dan uručenja pismena.
U slučaju da Ispitni koordinator nije mogao uručiti pismeno kandidatu daljnju dostavu obavlja putem pošte na adresu prebivališta kandidata.
Ukoliko kandidat ne zaprimi pismeno obavit će se dostava javnom objavom stavljanjem pismena na oglasnu ploču javnopravnog tijela.
Članak 16.
Prijavljivanje kandidata je pravovremeno ako je izvršeno u ADI sustav najkasnije tri mjeseca prije isteka roka u kojem je kandidat dužan položiti Ispit.
Članak 17.
Prijava kandidata sadrži sljedeće podatke:
1.datum prijavljivanja
2.ime kandidata
3.prezime kandidata
4.osobni identifikacijski broj (OIB)
5.datum rođenja
6.mjesto rođenja
7.spol
8.naziv institucije
9.vrsta javnopravnog tijela (tijelo državne uprave ili drugo državno tijelo, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravna osoba s javnim ovlastima)
10.status kandidata (državni službenik, službenik u upravnom tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, službena osoba u pravnoj osobi s javnim ovlastima)
11.naziv radnog mjesta
12.mjesto u kojem se nalazi radno mjesto
13.potreban stupanj stručnog obrazovanja
14.datum početka rada na radnom mjestu
15.datum premještaja na radno mjesto u istom javnopravnom tijelu ili u drugo javnopravno tijelo
16.vrsta radnog odnosa (neodređeno ili određeno vrijeme)
17.trajanje radnog odnosa na određeno vrijeme
18.vježbenik (pripravnik)
19.ukupno propisano trajanje vježbeničkog staža
20.datum početka obavljanja vježbeničkog staža
21.datum završetka obavljanja vježbeničkog staža
22.zaposlenik na probnom radu
23.datum početka probnog rada
24.datum završetka probnog rada
25.ocjena obavljenog probnog rada (ako je prijava dostavljena nakon obavljenog probnog rada)
26.akt kojim je utvrđena obveza polaganja Ispita (rješenje, ugovor)
27.rok polaganja Ispita
28.razina polaganja Ispita (I./II. razina)
Članak 18.
U ADI sustav Ispitni koordinator dužan je unijeti i sljedeće podatke:
◊odredbu propisa temeljem koje se polaže Ispit
◊odredbu propisa temeljem koje se polaže određena razina Ispita
◊odgodu polaganja Ispita
◊datum produženja roka polaganja Ispita
◊promjenu osobnog imena, ako je ono mijenjano nakon podnošenja prijave iz članka 17. ovog Pravilnika
◊datum prestanka službe, ili radnog odnosa ako je prestala prije polaganja Ispita
Članak 19.
Za prijavljene kandidate se pridružuju u ADI sustav sljedeći dokazi u PDF formatu:
◊rješenje o rasporedu na radno mjesto odnosno ugovor o radu kojim je utvrđena obveza i rok polaganja Ispita određene razine
◊svjedodžba ili diploma o završenom školovanju
◊izvadak iz Pravilnika o unutarnjem redu sa opisom poslova i uvjetima za raspored za osobe koje obavljaju poslove službene osobe prema čl. 23. Zakona o općem upravnom postupku (Narodne novine, broj 47/09)
◊potvrda o radnom stažu ili druga isprava kojom se dokazuje radni staž
◊dokaz o promjeni osobnog imena, ako je ono mijenjano u odnosu na predočene isprave
Obrada prijave i rješenje
Članak 20.
Ministarstvo uprave nakon obrade Prijave za kandidata koji ispunjava uvjete za polaganje Ispita donosi rješenje.
Rješenje se dostavlja putem ADI sustava Ispitnom koordinatoru.
Na dostavu rješenja se primjenjuju odredbe članka 15. ovog Pravilnika.
Protiv rješenja iz stavka 1. ovoga članka nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.
Obavještavanje o polaganju Ispita
Članak 21.
Ministarstvo uprave objavljuje na svojoj mrežnoj stranici mjesto, dan i vrijeme polaganja Ispita (dalje u tekstu: termin polaganja Ispita) za kandidate.
Dostava kandidatima smatra se obavljenom istekom osmoga dana od dana objave na mrežnoj stranici Ministarstva uprave.
Odgoda Ispita
Članak 22.
Ispitni koordinator je dužan najkasnije tri dana prije termina polaganja Ispita u ADI sustav unijeti status odgode polaganja Ispita za kandidata koji nije u mogućnosti pristupiti polaganju Ispita zbog privremene nesposobnosti za rad (bolovanja) ili razloga više sile čiju opravdanost ocjenjuje čelnik tijela.
Ukoliko kandidat dostavi obavijest o bolovanju ispitnom koordinatoru jedan dan prije termina polaganja Ispita, Ispitni koordinator je dužan bez odgađanja isti dan unijeti odgodu polaganja Ispita.
Kandidatu kojem nije istekao rok polaganja Ispita, a za kojeg je izvršena odgoda polaganja Ispita na način iz stavka 1. i 2. ovog članka, odobrit će se polaganje Ispita u idućem terminu.
Kandidat koji nije pravovremeno zatražio odgodu polaganja Ispita prema stavku 1. i 2. ovog članka, ali je zbog bolesti ili drugih opravdanih razloga spriječen pristupiti Ispitu može zatražiti odgodu polaganja Ispita, ako mu nije istekao rok polaganja Ispita.
Kandidat je dužan o odgodi iz stavka 4. ovog članka obavijestiti Ispitnog koordinatora, a o razlogu je obvezan priložiti liječničku potvrdu ili drugi dokaz.
U slučaju da čelnik tijela koje je uputilo kandidata na polaganje Ispita utvrdi opravdanost odgode iz stavka 4. ovog članka, kandidatu će se odobriti polaganje Ispita u idućem roku.
Produženje roka za polaganje ispita
Članak 23.
Ukoliko je kandidatu produžen rok za polaganje Ispita prema odredbama zakona kojim se uređuje radnopravni status državnih službenika ili po posebnom propisu, Ministarstvo uprave će odrediti novi termin polaganja Ispita sukladno produženom roku za polaganje Ispita.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka ispitni koordinator je dužan unijeti novi rok do kojeg je kandidat dužan položiti Ispit prema rješenju o produženju roka polaganja Ispita koje je donio čelnik tijela.
Ponavljanje Ispita
Članak 24.
Kandidat koji nije položio Ispit u prvom pokušaju ima pravo pristupiti još dvaput polaganju Ispita.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka kandidat će biti pozvan na ponovno polaganje Ispita, ali ne kasnije od utvrđenog roka u kojem je dužan položiti Ispit.
Kandidat koji u trećem pokušaju ne položi Ispit ne može više pristupiti polaganju Ispita.
Troškovi polaganja Ispita
Članak 25.
Odluku o naknadi za polaganje Ispita donosi ministar uprave.
Odluka iz stavka 1. ovog članka se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva uprave.
Troškove prvog polaganja Ispita snosi javnopravno tijelo koje kandidata upućuje na polaganje Ispita.
Troškove drugog i trećeg polaganja Ispita snosi kandidat.
Ako je polaganje Ispita odgođeno ili je prekinuto iz opravdanih razloga uplaćeni iznos troškova polaganja Ispita priznaje se za naknadno polaganje Ispita.
Mjesto polaganja Ispita
Članak 26.
Ispit se polaže u središnjem ispitnom centru u Zagrebu pri Ministarstvu uprave.
Ispitni rok se može održati u jednom danu sukladno osiguranim tehničkim, prostornim i administrativnim kapacitetima Ministarstva uprave, a najviše za 30 kandidata.
Polaganje Ispita može se provesti i na regionalnoj razini, ako Ispit polaže veći broj kandidata kojima je sjedište radnog mjesta udaljeno više od 60 km od Zagreba.
Ministar uprave donosi odluku o mjestu polaganja Ispita u sjedištu određene županije (dalje u tekstu: Regionalni ispitni centar) ovisno o broju kandidata kojima je sjedište radnog mjesta na području određene županije i osiguranim tehničkim i ljudskim resursima.
U Regionalnom ispitnom centru se moraju osigurati tehnički, prostorni kapaciteti za provedbu ispitivanja te voditelji i administratori ispitivanja.
Troškove i određene odgovornosti za organizaciju provedbe polaganja Ispita sukladno stavku 4. i 5. ovog članka utvrdit će se ugovorom između Ministarstva uprave i javnopravnog tijela pri kojem je utvrđeno sjedište Regionalnog ispitnog centra.
Nadzor provedbe Ispita
Članak 27.
Za provedbu Ispita u ispitnoj prostoriji odgovorne su dvije osobe: voditelj ispitivanja i administrator ispitivanja.
Poslove voditelja i administratora ispitivanja obavljaju službenici ustrojstvene jedinice Ministarstva uprave u čijoj je nadležnosti provedba Ispita.
Osobe iz stavka 1.i 2. ovog članka su odgovorne za pravilnost provedbe ispitivanja te osiguravanje poštivanja reda i discipline u ispitnoj prostoriji.
Osobe iz stavka 1. i 2. ovog članka ne smiju tijekom provedbe Ispita istovremeno napustiti ispitnu prostoriju, ne smiju odgovarati na pitanja kandidata o sadržaju ispitnih zadataka, davati bilo kakve primjedbe, prijedloge, upute u svezi s odgovaranjem na sadržaj ispitnih zadataka.
U ispitnim prostorijama se nalaze nadzorne kamere koje snimaju tijek Ispita radi nadzora pravilnosti provedbe Ispita.
Članak 28.
Voditelj ispitivanja ima obvezu:
◊pripremiti prostoriju za ispitivanje
◊provjeriti identitet kandidata koji je došao na polaganje Ispita
◊čitati upute za provedbu Ispita te upoznati kandidata s njegovim pravima i obvezama (vrijeme trajanja Ispita, način ponašanja za vrijeme Ispita, u kojim slučajevima će se Ispit prekinuti)
◊prekinuti polaganje Ispita za kandidata koji je odustao od polaganja Ispita iz zdravstvenih razloga ili zbog psihofizičkog stanja, sukladno odredbama članka 32. ovog Pravilnika
◊opomenuti kandidata koji se ponaša nedozvoljeno, odnosno prekinuti polaganje Ispita za kandidata koji se ponaša nedozvoljeno, sukladno odredbama članka 31. ovog Pravilnika
◊omogućiti kandidatu uvid u njegov Ispit na njegov zahtjev, nakon završetka ispitivanja
◊zabilježiti u Zapisnik provedbe ispitivanja koji su kandidati pristupili odnosno nisu pristupili Ispitu, koji je kandidat opomenut zbog nedozvoljenog ponašanja, za kojeg kandidata je Ispit prekinut, kojem je kandidatu omogućen uvid u njegov Ispit, te ostale posebnosti koje su se dogodile tijekom provedbe Ispita.
Članak 29.
Administrator ispitivanja ima obvezu:
◊pokrenuti i nadzirati ispravnost rada računala za vrijeme polaganja Ispita
◊uputiti kandidate da odlože sve osobne stvari i materijale na predviđeno mjesto i da isključe mobilne telefone
◊usmjeriti kandidate na njihova mjesta
◊upozoriti kandidate da će njihov Ispit biti prekinut u slučaju nedozvoljenog ponašanja, prema odredbama članka 31. ovoga Pravilnika
◊pratiti kandidata koji mora izaći iz ispitne prostorije (korištenje toaleta, zdravstveni problemi, druge izvanredne situacije)
◊pratiti kandidata van ispitne prostorije u slučaju da je njegov Ispit prekinut zbog nedozvoljenog ponašanja
◊održavati red nakon provedbe ispitivanja i tijekom uvida kandidata u njihov Ispit.
Članak 30.
Kandidati se moraju okupiti pred ispitnom prostorijom najkasnije 30 minuta prije početka Ispita.
Ako kandidat zakasni na početak ispita manje od 30 minuta zbog opravdanih razloga (zdravstveni problemi, okolnosti u prometu i drugi izvanredni događaji), može pristupiti polaganju Ispita, no vrijeme polaganja mu se ne produžuje.
Kandidat na Ispitu mora imati osobni dokument s fotografijom, koji prije početka Ispita stavlja na rub stola.
Kandidat tijekom ispita ne smije koristiti niti imati u blizini mjesta na kojem piše Ispit mobilni telefon, druge elektroničke audio i video uređaje niti pisane materijale.
Mobilni telefon i drugi elektronički audio i video uređaji te ostali materijali za vrijeme pisanja Ispita smiju se nalaziti samo na mjestu predviđenome za to.
Nedozvoljena ponašanja kandidata
Članak 31.
Nedozvoljena ponašanja kandidata na ispitu su:
1.nepridržavanje uputa voditelja i administratora ispitivanja
2.osvrtanje, razgovaranje, odnosno sporazumijevanje
3.ometanje tijeka ispita
4.prepisivanje ili dopuštanje prepisivanja
5.posjedovanje ili korištenje nedopuštenih pomagala
6.zapisivanje/slikanje zadataka
7.zamjena identiteta kandidata
Mjere koje se izriču u slučajevima utvrđenoga nedozvoljenog ponašanja jesu:
a)opomena – kao upozorenje kod prvoga primijećenoga nedozvoljenoga ponašanja od točke 1. do 6. stavka 1. ovog članka
b)prekid Ispita nakon ponavljanja nedozvoljenog ponašanja od točke 1. do 6. stavka 1. ovog članka
c)prekid Ispita u slučaju točke 7. stavka 1. ovog članka
Prekid Ispita
Članak 32.
Ako kandidat koji je pristupio polaganju Ispita iz zdravstvenih razloga ili psihofizičkog stanja u kojem se nalazi odustane od započetog polaganja Ispita, voditelj ispitivanja unosi u ADI sustav status Ispit prekinut, uz navođenje razloga zbog kojih je Ispit prekinut.
Kandidat je dužan zatražiti liječničku pomoć i naknadno dostaviti liječničku potvrdu, kojom se opravdavaju razlozi prekida Ispita.
Potvrdu iz stavka 2. ovog članka kandidat dostavlja Ispitnom koordinatoru najkasnije u roku od dva danaod dana kada se Ispit održao, te u ADI sustav unosi da je Ispit prekinut iz opravdanih razloga.
Kandidata kojem nije istekao rok polaganja Ispita, a za kojeg je polaganje Ispita prekinuto na način iz stavka 3. ovog članka, Ministarstvo uprave će uvrstiti na novi termin polaganja Ispita.
Ukoliko prekid Ispita nije bio opravdan sukladno stavku 2. i 3. ovog članka smatra se da kandidat Ispit nije položio.
Članak 33.
U slučaju prekida Ispita zbog tehničkih problema (nestanak interneta, struje, problemi s aplikacijom za polaganje ispita i drugi slični razlozi), voditelj i administrator ispitivanja trebaju pokušati riješiti problem kako bi se Ispit mogao nastaviti.
Ako se problem ne može riješiti u roku od 30 minuta, voditelj ispitivanja unosi u ADI sustav status Ispit prekinut, uz navođenje razloga zbog kojih je Ispit prekinut.
Ministarstvo uprave će uvrstiti kandidate iz stavka 2. ovoga članka na novi termin polaganja Ispita.
Članak 34.
Polaganje Ispita će se prekinuti za kandidata koji nakon opomene ponovi nedozvoljeno ponašanje iz članka 31. ovog Pravilnika.
Kandidat iz stavka 1. ovog članka bit će udaljen s Ispita te će se smatrati da Ispit nije položen.
Ispit nije položen
Članak 35
Kandidat koji nije pristupio polaganju Ispita niti je Ispit odgodio, kao i kandidat koji je pristupio polaganju Ispita i tijekom njegovog trajanja odustao bez opravdanih razloga, smatrat će se da Ispit nije položio.
Rezultati Ispita
Članak 36.
Rezultat iz pojedinog predmeta Ispita izražava se bodovima.
Svaki točno označen odgovor u zadatcima višestrukoga izbora donosi jedan bod.
Rezultati Ispita ocjenjuju se ocjenom „položio“ ili „nije položio“.
Ocjena se utvrđuje na temelju postignutih bodova iz svakog predmeta Ispita, koji se utvrđuju računalno.
Ispit se smatra položenim ako je kandidat uspješno položio sve predmete ispitivanja, odnosno točno odgovorio na najmanje 50 % zadataka iz svakog predmeta ispitivanja.
Članak 37.
Nakon završetka polaganja Ispita kandidat ima pravo na prikaz rezultata iz pojedinog predmeta Ispita s ostvarenim bodovima.
Na zahtjev kandidata, voditelj ispitivanja omogućuje kandidatu uvid u njegov Ispit.
Statusi Ispita za svakog kandidata se automatski zapisuju u ADI sustav te Ministarstvo uprave i Ispitni koordinator koji je prijavio kandidata za polaganje Ispita imaju uvid u iste.
Primjedbe
Članak 38.
Kandidat može izjaviti primjedbu u svezi s nepravilnostima provedbe Ispita te na bodovanje zadataka.
Primjedba se podnosi Ispitnom koordinatoru najkasnije u roku jednog dana od dana polaganja Ispita koji ga bez odgode dostavlja Ministarstvu uprave putem ADI sustava.
Primjedba izjavljena izvan propisanog roka neće se razmatrati.
Članak 39.
Voditelji i administratori ispitivanja dužni su dati pisanu izjavu na dostavljenu primjedbu u svezi s nepravilnostima provedbe Ispita u roku od tri dana od primitka primjedbe.
Ministarstvo uprave o dostavljenoj primjedbi u svezi s nepravilnostima provedbe Ispita odlučuje pisanom odlukom koju dostavlja ispitnom koordinatoru u roku od osam dana od dana primitka izjave voditelja i administratora ispitivanja.
Odluka se temelji na pisanoj izjavi voditelja i administratora ispitivanja te snimci nadzorne kamere.
U slučaju da Ministarstvo uprave utvrdi da je primjedba u svezi s nepravilnostima u provedbi Ispita opravdan, može odrediti ponovno polaganje Ispita.
O terminu ponovnog polaganja Ispita kandidat će biti obaviješten sukladno članku 21. Pravilnika.
Članak 40.
Primjedbu kandidata na bodovanje zadataka Ministarstvo uprave bez odgode dostavlja članovima stručne radne skupine koji su izradili ispitni zadatak i stručnom recenzentu na stručno mišljenje.
Članovi stručne radne skupine i stručni recenzenti su dužni dati stručno mišljenje o opravdanosti primjedbe kandidata na bodovanje ispitnog zadatka.
Stručno mišljenje iz stavka 1. ovog članka, članovi i recenzenti su dužni dostaviti Ministarstvu uprave u roku od osam dana od primitka primjedbe.
Ministarstvo uprave dostavlja Ispitnom koordinatoru stručno mišljenje najkasnije u roku od tri dana od dana primitka stručnog mišljenja.
Ispitni koordinator je dužan stručno mišljenje iz stavka 3. ovog članka bez odlaganja dostaviti kandidatu.
U slučaju da Ministarstvo uprave utvrdi da je primjedba u svezi s bodovanjem zadataka opravdana, može odrediti nove bodove i ocjenu Ispita.
IV. EVIDENCIJE
Članak 41.
Ministarstvo uprave vodi očevidnik o polaganju Ispita kandidata (u daljnjem tekstu: Očevidnik o ispitima).
Očevidnik o ispitima vodi se u ADI sustavu koji omogućava mrežni unos, obradu i prikaz podataka pohranjenih u Očevidniku.
Članak 42.
Očevidnik o ispitima sadrži podatke o:
1.rednom/identifikacijskom broju pod kojim se kandidat vodi u očevidniku
2.kandidatima (ime i prezime, OIB, dan, mjesec, godina, mjesto i država rođenja, spol, stupanj stručne spreme, radno mjesto)
3.broju upisnika UP/I°
4.datumima prijave i odgode Ispita
5.mjestu polaganja Ispita (Ministarstvo uprave ili regionalni centar)
6.naziv javnopravnog tijela u kojem kandidat radi, mjesto (adresa) i županija
10.ostvarenim rezultatima (broj bodova) na svakome predmetu ispitivanja, za svako polaganje Ispita (1. polaganje, 2. polaganje, 3. polaganje)
11.ostvarenoj ocjeni na Ispitu (položio/nije položio), za svako polaganje Ispita (1. polaganje, 2. polaganje, 3. polaganje)
12.izdanom uvjerenju o položenom Ispitu (brojčana oznaka, datum izdavanja)
13.službenoj osobi Ministarstva uprave
14.ispitnom koordinatoru u javnopravnom tijelu u kojem kandidat radi (ime i prezime, telefon, adresa e-pošte)
15.voditelju i administratoru ispitivanja u ispitnom centru (ime i prezime, telefon, adresa e-pošte)
16.bilješkama o kandidatu i posebnostima vezanim uz polaganje Ispita
17.primjedbama kandidata na provedbu Ispita ili na bodovanje zadatka
Članak 43.
Na mjere, sredstva i uvjete osiguranja, pohranjivanja i zaštite podataka u Očevidniku primjenjuju se propisi kojima se uređuje zaštita osobnih podataka, tajnost podataka i informacijska sigurnost.
Podaci iz Očevidnika o Ispitima čuvaju se sukladno propisima koji uređuju čuvanje i zaštitu arhivskog gradiva.
Uvjerenje
Članak 44.
O položenom Ispitu Ministarstvo uprave izdaje uvjerenje.
Uvjerenje o položenom Ispitu izdaje se na obrascu DI-1, dimenzije 210×297 mm, propisanom i tiskanom uz ovaj Pravilnik.
Uvjerenje o položenom ispitu potpisuje ministar uprave ili osoba koju on za to ovlasti.
Podaci u obrascu Uvjerenja o položenom Ispitu ispisuju se iz Očevidnika o ispitima.
Uvjerenje se dostavlja u dva primjerka ispitnom koordinatoru u roku od sedam dana nakon dana polaganja Ispita.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 45.
Ministar uprave donijet će odluke iz članka 8. stavka 1. i članka 25. stavak 1. ovog Pravilnika najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
Članak 46.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o obrascu prijave, očevidnika o državnim stručnim ispitima, zapisnika i svjedodžbe o položenom državnom stručnom ispitu („Narodne novine”, broj 103/06, 103/09).
Članak 47.
Ovaj Pravilnik objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. travnja 2021.
KLASA: 011-02/20-01/62
URBROJ: 515-03-02-01/1-20-1
MINISTAR
dr.sc. Ivan Malenica
Područja ispitivanja pojedinih predmeta Ispita, za I. i II. razinu Ispita
1. PREDMET: Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije
1.1. Razina I.
Iz predmeta Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Temeljna ustavna određenja, Ustavni sud Republike Hrvatske i međunarodni odnosi
2. Ustrojstvo vlasti u Republici Hrvatskoj
3. Ljudska prava i temeljne slobode
1.2. Razina II.
Iz predmeta Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije na razini II. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:
1. Temeljna ustavna određenja, Ustavni sud Republike Hrvatske i međunarodni odnosi
2. Ustrojstvo vlasti u Republici Hrvatskoj
3. Ljudska prava i temeljne slobode
4. Izborni sustav
2. PREDMET: Sustav državne uprave
2.1. Razina I.
Iz predmeta Sustav državne uprave na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Ustrojstvo državne uprave
2. Poslovi i način rada državne uprave
3. Ustrojstvo i rad Vlade Republike Hrvatske
2.2. Razina II.
Iz predmeta Sustav državne uprave na razini II. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:
1. Ustrojstvo državne uprave
2. Poslovi i način rada državne uprave
3. Ustrojstvo i rad Vlade Republike Hrvatske
4. Unutarnje ustrojstvo tijela državne uprave
3. PREDMET: Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave
3.1. Razina I.
Iz predmeta Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave na razini I. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:
1. Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave
2. Tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te upravna tijela
3. Nadzor lokalne i područne (regionalne) samouprave
4. Sudjelovanje građana u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
3.2. Razina II.
Iz predmeta Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave na razini II. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:
1. Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave
2. Tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i upravna tijela
3. Nadzor lokalne i područne (regionalne) samouprave
4. Sudjelovanje građana u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
4. PREDMET: Službenički odnosi i službenička etika
4.1. Razina I.
Iz predmeta Službenički odnosi i službenička etika na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Popunjavanje radnih mjesta u državnim tijelima
2. Status državnih službenika
3. Službenička etika
4.2. Razina II.
Iz predmeta Službenički odnosi i službenička etika na razini II. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Popunjavanje radnih mjesta u državnim tijelima
2. Status državnih službenika
3. Službenička etika
5. PREDMET: Osnove upravnoga postupka, upravnoga spora i uredskoga poslovanja
5.1. Razina I.
Iz predmeta Osnove upravnog postupka, upravnog spora i uredskog poslovanja na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Upravni postupak
2. Upravni spor
3. Uredsko poslovanje
5.2. Razina II.
Iz predmeta Osnove upravnog postupka, upravnog spora i uredskog poslovanja na razini II. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Upravni postupak
2. Upravni spor
3. Uredsko poslovanje
6. PREDMET: Osnove Europske unije
6.1. Razina I.
Iz predmeta Osnove Europske unije na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Povijest i razvoj Europske unije
2. Ustroj i funkcioniranje Europske unije
3. Republika Hrvatska i Europska unija
6.2. Razina II.
Iz predmeta Osnove Europske unije na razini II. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:
1. Povijest i razvoj Europske unije
2. Ustroj i funkcioniranje Europske unije
3. Republika Hrvatska i Europska unija
4. Zajedničke politike Europske unije
OBRAZAC DI-1
REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO UPRAVE
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
Na temelju članka 44. stavak 1. Pravilnika o polaganju državnoga ispita („Narodne novine“, broj ___) izdaje se
UVJERENJE O POLOŽENOME DRŽAVNOM ISPITU
Ime i prezime
osobni identifikacijski broj (OIB)
polagao-la je dana _____________ godine, državni ispit za ________razinu
Potvrđuje se da je gore navedena osoba upisana u Očevidnik o polaganju državnog ispita pod red. brojem _______
Na temelju članka 9. stavka 2. točke 22. Zakona o upravnim pristojbama („Narodne novine“, broj 115/16), ovo Uvjerenje oslobođeno je od plaćanja upravnih pristojbi.
Ovlaštena osoba
MP
Obrazloženje odredbi Pravilnika o polaganju državnog ispita
Odredbom članka 58. stavka 3. Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“, broj: 92/05, 140/05, 142/06, 77/07, 107/07, 27/08, 34/11, 49/11, 150/11, 34/12, 49/12, 37/13, 38/13, 01/15, 138/15, 61/17, 70/19 i 98/19), ministar uprave donosi pravilnik o polaganju državnog ispita.
Stupanjem na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“ br. 70/19), propisan je novi način i postupak polaganja državnog ispita (u daljnjem tekstu: Ispit), i to ovisno o stupnju obrazovanja koji je uvjet za raspored na radno mjesto. Ispit se polaže za dvije razine. Državni ispit I. razine polaže se za obavljanje poslova radnog mjesta za koje je uvjet završena srednja škola. Državni ispit II. razine polaže se za obavljanje poslova radnog mjesta za koje je uvjet završen diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij, odnosno završen preddiplomski sveučilišni ili stručni studij u trajanju od najmanje tri godine.
Slijedom navedenog, cilj je Pravilnika utvrditi sadržaj ispitivanja te postupak i način polaganja Ispita, razvoj i izradu ispitnih materijala, oblik, sadržaj i način vođenja elektroničkog očevidnika o polaganju Ispita, obrazac i način izdavanja uvjerenja o položenom Ispitu, kako bi se omogućilo polaganje Ispita elektroničkim putem i na regionalnoj razini te postigla transparentnost i objektivnost ispitivanja svih kandidata pod jednakim uvjetima.
U tom pravcu, ovim nacrtom Pravilnika se propisuje tko je nadležan za organizaciju provedbe te razvoj i izradu ispitnih materijala za državni ispit.
U odnosu na sadržaj Ispita, Pravilnikom se utvrđuju predmeti i područja ispitivanja.
U odnosu na način polaganja Ispita, Pravilnik propisuje da se provjera znanja kandidata provodi na pisanom ispitu koji sadrži zadatke višestrukoga izbora te da se Ispit polaže na računalu.
Razrada područja i načina ispitivanja uređuje se Ispitnim katalogom za državni ispit za svaku razinu Ispita, koji se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva uprave. Ministar uprave odlukom imenuje članove stručnih radnih skupina za razvoj ispitnih materijala za predmete ispitivanja, te stručne recenzente za predmete Ispita i lektora te visinu naknade za njihov rad.
Ujedno, ovim nacrtom Pravilnika se propisuje, uspostava Aplikacije za državni ispit koja će osigurati povezivanje na vanjske sustave i izvore podataka te omogućiti prijavljivanje, organizaciju i provedbu ispitivanja elektroničkim putem.
Pravilnik propisuje da čelnik javnopravnog tijela imenuje jednog ili više ispitnih koordinatora koji prijavljuje kandidata za polaganje Ispita, zaprima akte u svezi s polaganjem Ispita, te unosi statusne promjene kandidata u ADI.
Pravilnikom se propisuje sadržaj Prijave kandidata, donošenje rješenja i način obavještavanja o polaganju Ispita za kandidata koji ispunjava uvjete za polaganju Ispita, kao i odgoda Ispita, te produženje roka za polaganje ispita, ponavljanje Ispita te troškovi polaganja Ispita.
Isto tako Pravilnikom se utvrđuje mogućnost polaganja Ispita u središnjem ispitnom centru u Zagrebu pri Ministarstvu uprave te polaganje Ispita i na regionalnoj razini, ako Ispit polaže veći broj kandidata kojima je sjedište radnog mjesta udaljeno više od 60 km od Zagreba.
U odnosu na provedbu ispita Pravilnik propisuje da su za nadzor odgovorni voditelj ispitivanja i administrator ispitivanja te im se s time u vezi utvrđuju obveze, a za kandidate se utvrđuju koja su ponašanja nedozvoljena i koje su posljedice za navedena ponašanja.
Nadalje se Pravilnikom propisuje postupak i način odgađanja polaganja Ispita, produženje roka polaganja Ispita te kada se smatra da je ispit prekinut, a kada da Ispit nije položen.
Pravilnik propisuje da se Ispit smatra položenim ako je kandidat uspješno položio ispite iz svakog predmeta Ispita te da kandidat koji nije položio Ispit u prvom pokušaju ima pravo pristupiti još dvaput polaganju Ispita.
Isto tako Pravilnikom je propisano pravo kandidata na primjedbu u svezi s nepravilnostima provedbe Ispita te na bodovanje zadataka, te postupak rješavanja primjedbi.
Pravilnik propisuje i sadržaj očevidnika o polaganju Ispita kandidata koje vodi Ministarstvo uprave u ADI sustavu koji omogućava mrežni unos, obradu i prikaz podataka pohranjenih u Očevidniku.
Pravilnikom je propisan i izgled Uvjerenja o položenom Ispitu koji je tiskan uz Pravilnik.
U prijelaznim i završnim odredbama propisani su rokovi u kojima će Ministar uprave donijeti Odluku o imenovanju članova stručnih radnih skupina za razvoj ispitnih materijala za predmete ispitivanja, te stručnih recenzenata za predmete Ispita i lektora te Odluku o visini naknade za njihov rad.
Završnim odredbama je propisano da danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o obrascu prijave, očevidnika o državnim stručnim ispitima, zapisnika i svjedodžbe o položenom državnom stručnom ispitu („Narodne novine”, broj 103/06, 103/09), te da će se Pravilnik objaviti u »Narodnim novinama«, a stupit će na snagu 1. travnja 2021.
NACRT PRAVILNIK O POLAGANJU DRŽAVNOG ISPITA
Na temelju članka 58. stavka 3. Zakona o državnim službenicima ( „ Narodne novine“, broj: 92/05, 140/05, 142/06, 77/07, 107/07, 27/08, 34/11, 49/11, 150/11, 34/12, 49/12, 37/13, 38/13, 01/15, 138/15, 61/17, 70/19 i 98/19), ministar uprave donosi
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
I. UVODNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Sadržaj
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se postupak, način i sadržaj polaganja državnog ispita (u daljnjem tekstu: Ispit) , razvoj i izrada ispitnih materijala, oblik, sadržaj i način vođenja elektroničkog očevidnika o polaganju Ispita, obrazac i način izdavanja uvjerenja o položenom Ispitu.
Izrazi koji se u ovome Pravilniku koriste u muškome rodu neutralni su i odnose se i na muške i na ženske osobe.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Pojmovi
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovog Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. administrator ispitivanja u središnjem/regionalnom ispitnom centru je osoba koja je uz voditelja ispitivanja zadužena za regularnu provedbu ispitivanja
2. aplikacija za državni ispit (u daljnjem tekstu: ADI sustav) je informacijski sustav koji osigurava povezivanje na vanjske sustave i izvore podataka iz Registra zaposlenih u javnom sektoru (u daljnjem tekstu RegZap), te omogućava prijavljivanje, organizaciju i provedbu ispitivanja elektroničkim putem kao i razvoj ispitnih materijala, te izdavanje i dostavu dokumenata
3. čelnik tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose je ministar uprave
4. Fina je Financijska agencija kojoj je povjerena uspostava i vođenje informacijskog sustava RegZap
5. ishod učenja je konkretan opis onoga što kandidat mora znati u određenom području ispitivanja pojedinoga predmeta
6. Ispit je ispit kojim se provjerava postignuto znanje kandidata o sustavu i ustrojstvu javne uprave, upravnom postupanju, uredskom poslovanju i osnovama Europske unije
7. Ispitni katalog za državni ispit je temeljni dokument kojim se jasno opisuje što će se i kako ispitivati na Ispitu pojedine razine
8. ispitni koordinator je osoba ovlaštena o strane čelnika javnopravnog tijela za prijavljivanje kandidata na državni ispit, za zaprimanje rješenja o odobrenju ili neodobrenju polaganja ispita za kandidata, te za unos statusnih promjena kandidata u ADI sustav
9. ispitni materijali odnose se na specifikacije sadržaja i načina ispitivanja, na ispitne zadatke i ispite (ispitne inačice) pojedinih predmeta ispitivanja
10. javnopravno tijelo je tijelo državne uprave i drugo državno tijelo, tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravna osoba s javnim ovlastima
11. kandidat je osoba kojoj je posebnim propisom utvrđena obveza ili mogućnost polaganja Ispita te se stoga i prijavljuje za polaganje Ispita
12. očevidnik o ispitima je elektronička evidencija koja sadrži popis kandidata sa svim podatcima koji su značajni za praćenje kandidata, od prijave na Ispit do izdavanja uvjerenja o položenome Ispitu, a koja omogućuje vjerodostojan i cjelovit uvid u podatke o kandidatima
13. regionalni ispitni centar je mjesto u kojem se provodi polaganje Ispita izvan sjedišta Ministarstva uprave.
14. RegZap je informacijski sustav koji na jednom mjestu objedinjava podatke o zaposlenima u državnim i javnim službama te omogućava upravljanje ljudskim potencijalima kroz praćenje i izmjene tih podataka
15. središnji ispitni centar odnosi se na mjesto polaganja Ispita u sjedištu Ministarstva uprave u Zagrebu
16. tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose je Ministarstvo uprave
17. voditelj ispitivanja u središnjem/regionalnom ispitnom centru je osoba koja je zadužena za komunikaciju s Ministarstvom uprave, te koja sudjeluje u pripremi i provedbi ispitivanja, nadgleda i vodi ispitnu prostoriju
18. zadatak višestrukoga izbora je zadatak koji se sastoji od upute (u kojoj je opisan način rješavanja zadatka), osnove (u kojoj je postavljen zadatak) te četiri ponuđena odgovora od kojih je jedan točan
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Tijelo nadležno za razvoj i provedbu Ispita
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 3.
Ministarstvo uprave organizira provedbu Ispita na središnjoj razini, a kada se ispitivanje provodi na regionalnoj razini, provedbu Ispita organizira u suradnji s određenim javnopravnim tijelima.
Ministarstvo uprave obavlja stručne i administrativne poslove koordinacije razvoja ispitnih materijala.
Sve osobe uključene u razvoj, organizaciju i provedbu Ispita dužne su čuvati tajnost podataka o čemu potpisuju izjavu.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
II. SADRŽAJ I NAČIN POLAGANJA ISPITA
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 4.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Razine Ispita
Ispit se polaže za I. i II. razinu ovisno o stupnju obrazovanja koji je uvjet za raspored na radno mjesto.
Ispit I. razine polaže se za obavljanje poslova radnog mjesta za koje je uvjet završena srednja škola.
Ispit II. razine polaže se za obavljanje poslova radnog mjesta za koje je uvjet završen diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij, odnosno završen preddiplomski sveučilišni ili stručni studij u trajanju od najmanje tri godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 5.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Način polaganja Ispita
Provjera znanja kandidata provodi se na pisanom ispitu koji sadrži zadatke višestrukoga izbora.
Zadatke višestrukoga izbora kandidat rješava odabirom (označavanjem) jednog od četiri ponuđena odgovora.
Ispit se polaže na računalu.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 6.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Predmeti i područja ispitivanja
Ispit I. i II. razine sastoji se od sljedećih predmeta ispitivanja:
1. Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije
2. Sustav državne uprave
3. Službenički odnosi i službenička etika
4. Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave
5. Osnove Europske unije
6. Osnove upravnog postupka, upravnog spora i uredskog poslovanja
Za svaki predmet ispitivanja za pojedinu razinu Ispita, određena su područja ispitivanja.
Područja ispitivanja sastavni su dio ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Ispitni katalog
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 7.
Broj zadataka u Ispitu, zastupljenost zadataka u područjima ispitivanja pojedinih predmeta ispitivanja, razrada sadržaja pojedinih područja ispitivanja, ishodi učenja u pojedinim područjima ispitivanja, trajanje Ispita, pravni izvori i literatura za pripremu Ispita za pojedine predmete ispitivanja te druge informacije važne za pripremu kandidata za Ispit uređuju se Ispitnim katalogom za državni ispit, za svaku razinu Ispita.
Ispitni katalog objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva uprave.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Imenovanje osoba za razvoj ispitnih materijala
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 8.
Ministar uprave imenuje članove stručnih radnih skupina (u daljnjem tekstu: član) za razvoj ispitnih materijala za predmete ispitivanja, odlukom.
Članovi izrađuju ispitne materijale te predlažu i provode dorade i nadopunjavanje ispitnih materijala i Ispitnog kataloga te sudjeluju u pripremi materijala za kandidate za pripremu polaganja Ispita.
Ispitni materijali prolaze metodološku i stručnu recenziju te lekturu.
Stručne recenzente za predmete Ispita i lektora imenuje ministar uprave odlukom iz stavka 1. ovog članka.
Metodološku recenziju obavlja ustrojstvena jedinica Ministarstva uprave u čijoj je nadležnosti razvoj Ispita.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 9.
Član i stručni recenzent se imenuju iz reda službenika i drugih osoba koje imaju završen najmanje diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij upravne, pravne ili druge odgovarajuće struke u odnosu na područje ispitivanja, te najmanje sedam godina radnog iskustva ostvarenog u navedenom stupnju obrazovanja i struci.
Član i stručni recenzent iz reda službenika moraju imati položen Ispit i najmanju ocjenu radne uspješnosti »primjeran« u prethodnom razdoblju od tri godine.
Član i stručni recenzent koji nema status službenika mora pored uvjeta iz stavka 1. ovoga članka imati istaknute rezultate u radu u području za koje će se provoditi ispitivanje i ne može biti osoba kod koje postoje zakonske zapreke za prijam u državnu službu prema odredbama zakona kojim se uređuje radnopravni status državnih službenika.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 10.
Članovi, stručni recenzenti i lektori za obavljanje poslova u vezi s razvojem ispitnih materijala imaju pravo na naknadu.
Visinu naknade određuje ministar uprave odlukom iz članka 8. stavka 1. ovog Pravilnika.
Pravo na naknadu nemaju članovi, stručni recenzenti i lektori koji poslove utvrđene odlukom iz članka 8. stavka 1. ovog Pravilnika obavljaju u okviru opisa poslova svoga radnog mjesta.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
III. POSTUPAK POLAGANJA ISPITA
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
ADI sustav
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 11.
ADI sustav je zasebna aplikacija koja se prijavljuje Agenciji za zaštitu osobnih podataka u svrhu ispunjenja pravnih pretpostavki za početak unosa podatka.
ADI sustavom upravlja Ministarstvo uprave koje utvrđuje način uspostave, održavanja i nadogradnje istoga, a izvršitelj obrade podataka je Fina.
U nadležnosti su Fine poslovi redovnoga funkcioniranja ADI sustava koji uključuju programsku i tehničku potporu sustavu, sigurnost sustava, raspoloživost sustava te pohranu podataka, a sve sukladno važećim zakonskim propisima i pravilima struke.
Na prikupljanje i obradu podataka primjenjuju se propisi kojima se uređuje zaštita osobnih podataka, tajnost podatka i informacijska sigurnost.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 12.
Pravo unosa, promjena i brisanja podataka u ADI sustavu, kao i pravo pristupa podacima radi izrade i kreiranja izvješća, imaju osobe kojima je to odobreno od strane Ministarstva uprave uz tehničku i programsku podršku od strane Fine.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Prijavljivanje kandidata
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 13.
Čelnik javnopravnog tijela imenuje jednog ili više ispitnih koordinatora kao osobe ovlaštene za pristup i rad u ADI sustavu koje ostvaruju prema odredbi članka 12. ovog Pravilnika.
Ispitni koordinator je dužan prijaviti kandidata za polaganje Ispita, zaprimati akte u svezi s polaganjem Ispita, te unositi statusne promjene kandidata u ADI sustav.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 14.
Ispitni koordinator provjerava u osobnom očevidniku, odnosno službenoj dokumentaciji ispunjava li kandidat uvjete za pristupanje polaganju Ispita.
Prijavu kandidata koji ispunjava uvjete za polaganje Ispita ispitni koordinator provodi unosom prijave i upisom svih potrebnih podataka o kandidatu u ADI sustav.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 15.
Kandidatu koji ispunjava uvjete za polaganje Ispita pismena u postupku polaganja Ispita
dostavljaju se putem nadležnog Ispitnog koordinatora.
Ispitni koordinator je dužan u roku od dva dana unijeti u ADI sustav dan uručenja pismena.
U slučaju da Ispitni koordinator nije mogao uručiti pismeno kandidatu daljnju dostavu obavlja putem pošte na adresu prebivališta kandidata.
Ukoliko kandidat ne zaprimi pismeno obavit će se dostava javnom objavom stavljanjem pismena na oglasnu ploču javnopravnog tijela.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 16.
Prijavljivanje kandidata je pravovremeno ako je izvršeno u ADI sustav najkasnije tri mjeseca prije isteka roka u kojem je kandidat dužan položiti Ispit.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 17.
Prijava kandidata sadrži sljedeće podatke:
1. datum prijavljivanja
2. ime kandidata
3. prezime kandidata
4. osobni identifikacijski broj (OIB)
5. datum rođenja
6. mjesto rođenja
7. spol
8. naziv institucije
9. vrsta javnopravnog tijela (tijelo državne uprave ili drugo državno tijelo, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravna osoba s javnim ovlastima)
10. status kandidata (državni službenik, službenik u upravnom tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, službena osoba u pravnoj osobi s javnim ovlastima)
11. naziv radnog mjesta
12. mjesto u kojem se nalazi radno mjesto
13. potreban stupanj stručnog obrazovanja
14. datum početka rada na radnom mjestu
15. datum premještaja na radno mjesto u istom javnopravnom tijelu ili u drugo javnopravno tijelo
16. vrsta radnog odnosa (neodređeno ili određeno vrijeme)
17. trajanje radnog odnosa na određeno vrijeme
18. vježbenik (pripravnik)
19. ukupno propisano trajanje vježbeničkog staža
20. datum početka obavljanja vježbeničkog staža
21. datum završetka obavljanja vježbeničkog staža
22. zaposlenik na probnom radu
23. datum početka probnog rada
24. datum završetka probnog rada
25. ocjena obavljenog probnog rada (ako je prijava dostavljena nakon obavljenog probnog rada)
26. akt kojim je utvrđena obveza polaganja Ispita (rješenje, ugovor)
27. rok polaganja Ispita
28. razina polaganja Ispita (I./II. razina)
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 18.
U ADI sustav Ispitni koordinator dužan je unijeti i sljedeće podatke:
◊ odredbu propisa temeljem koje se polaže Ispit
◊ odredbu propisa temeljem koje se polaže određena razina Ispita
◊ odgodu polaganja Ispita
◊ datum produženja roka polaganja Ispita
◊ promjenu osobnog imena, ako je ono mijenjano nakon podnošenja prijave iz članka 17. ovog Pravilnika
◊ datum prestanka službe, ili radnog odnosa ako je prestala prije polaganja Ispita
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 19.
Za prijavljene kandidate se pridružuju u ADI sustav sljedeći dokazi u PDF formatu:
◊ rješenje o rasporedu na radno mjesto odnosno ugovor o radu kojim je utvrđena obveza i rok polaganja Ispita određene razine
◊ svjedodžba ili diploma o završenom školovanju
◊ izvadak iz Pravilnika o unutarnjem redu sa opisom poslova i uvjetima za raspored za osobe koje obavljaju poslove službene osobe prema čl. 23. Zakona o općem upravnom postupku (Narodne novine, broj 47/09)
◊ potvrda o radnom stažu ili druga isprava kojom se dokazuje radni staž
◊ dokaz o promjeni osobnog imena, ako je ono mijenjano u odnosu na predočene isprave
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Obrada prijave i rješenje
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 20.
Ministarstvo uprave nakon obrade Prijave za kandidata koji ispunjava uvjete za polaganje Ispita donosi rješenje.
Rješenje se dostavlja putem ADI sustava Ispitnom koordinatoru.
Na dostavu rješenja se primjenjuju odredbe članka 15. ovog Pravilnika.
Protiv rješenja iz stavka 1. ovoga članka nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Obavještavanje o polaganju Ispita
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 21.
Ministarstvo uprave objavljuje na svojoj mrežnoj stranici mjesto, dan i vrijeme polaganja Ispita (dalje u tekstu: termin polaganja Ispita) za kandidate.
Dostava kandidatima smatra se obavljenom istekom osmoga dana od dana objave na mrežnoj stranici Ministarstva uprave.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Odgoda Ispita
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 22.
Ispitni koordinator je dužan najkasnije tri dana prije termina polaganja Ispita u ADI sustav unijeti status odgode polaganja Ispita za kandidata koji nije u mogućnosti pristupiti polaganju Ispita zbog privremene nesposobnosti za rad (bolovanja) ili razloga više sile čiju opravdanost ocjenjuje čelnik tijela.
Ukoliko kandidat dostavi obavijest o bolovanju ispitnom koordinatoru jedan dan prije termina polaganja Ispita, Ispitni koordinator je dužan bez odgađanja isti dan unijeti odgodu polaganja Ispita.
Kandidatu kojem nije istekao rok polaganja Ispita, a za kojeg je izvršena odgoda polaganja Ispita na način iz stavka 1. i 2. ovog članka, odobrit će se polaganje Ispita u idućem terminu.
Kandidat koji nije pravovremeno zatražio odgodu polaganja Ispita prema stavku 1. i 2. ovog članka, ali je zbog bolesti ili drugih opravdanih razloga spriječen pristupiti Ispitu može zatražiti odgodu polaganja Ispita, ako mu nije istekao rok polaganja Ispita.
Kandidat je dužan o odgodi iz stavka 4. ovog članka obavijestiti Ispitnog koordinatora, a o razlogu je obvezan priložiti liječničku potvrdu ili drugi dokaz.
U slučaju da čelnik tijela koje je uputilo kandidata na polaganje Ispita utvrdi opravdanost odgode iz stavka 4. ovog članka, kandidatu će se odobriti polaganje Ispita u idućem roku.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Produženje roka za polaganje ispita
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 23.
Ukoliko je kandidatu produžen rok za polaganje Ispita prema odredbama zakona kojim se uređuje radnopravni status državnih službenika ili po posebnom propisu, Ministarstvo uprave će odrediti novi termin polaganja Ispita sukladno produženom roku za polaganje Ispita.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka ispitni koordinator je dužan unijeti novi rok do kojeg je kandidat dužan položiti Ispit prema rješenju o produženju roka polaganja Ispita koje je donio čelnik tijela.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Ponavljanje Ispita
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 24.
Kandidat koji nije položio Ispit u prvom pokušaju ima pravo pristupiti još dvaput polaganju Ispita.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka kandidat će biti pozvan na ponovno polaganje Ispita, ali ne kasnije od utvrđenog roka u kojem je dužan položiti Ispit.
Kandidat koji u trećem pokušaju ne položi Ispit ne može više pristupiti polaganju Ispita.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Troškovi polaganja Ispita
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 25.
Odluku o naknadi za polaganje Ispita donosi ministar uprave.
Odluka iz stavka 1. ovog članka se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva uprave.
Troškove prvog polaganja Ispita snosi javnopravno tijelo koje kandidata upućuje na polaganje Ispita.
Troškove drugog i trećeg polaganja Ispita snosi kandidat.
Ako je polaganje Ispita odgođeno ili je prekinuto iz opravdanih razloga uplaćeni iznos troškova polaganja Ispita priznaje se za naknadno polaganje Ispita.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Mjesto polaganja Ispita
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 26.
Ispit se polaže u središnjem ispitnom centru u Zagrebu pri Ministarstvu uprave.
Ispitni rok se može održati u jednom danu sukladno osiguranim tehničkim, prostornim i administrativnim kapacitetima Ministarstva uprave, a najviše za 30 kandidata.
Polaganje Ispita može se provesti i na regionalnoj razini, ako Ispit polaže veći broj kandidata kojima je sjedište radnog mjesta udaljeno više od 60 km od Zagreba.
Ministar uprave donosi odluku o mjestu polaganja Ispita u sjedištu određene županije (dalje u tekstu: Regionalni ispitni centar) ovisno o broju kandidata kojima je sjedište radnog mjesta na području određene županije i osiguranim tehničkim i ljudskim resursima.
U Regionalnom ispitnom centru se moraju osigurati tehnički, prostorni kapaciteti za provedbu ispitivanja te voditelji i administratori ispitivanja.
Troškove i određene odgovornosti za organizaciju provedbe polaganja Ispita sukladno stavku 4. i 5. ovog članka utvrdit će se ugovorom između Ministarstva uprave i javnopravnog tijela pri kojem je utvrđeno sjedište Regionalnog ispitnog centra.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Nadzor provedbe Ispita
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 27.
Za provedbu Ispita u ispitnoj prostoriji odgovorne su dvije osobe: voditelj ispitivanja i administrator ispitivanja.
Poslove voditelja i administratora ispitivanja obavljaju službenici ustrojstvene jedinice Ministarstva uprave u čijoj je nadležnosti provedba Ispita.
Osobe iz stavka 1.i 2. ovog članka su odgovorne za pravilnost provedbe ispitivanja te osiguravanje poštivanja reda i discipline u ispitnoj prostoriji.
Osobe iz stavka 1. i 2. ovog članka ne smiju tijekom provedbe Ispita istovremeno napustiti ispitnu prostoriju, ne smiju odgovarati na pitanja kandidata o sadržaju ispitnih zadataka, davati bilo kakve primjedbe, prijedloge, upute u svezi s odgovaranjem na sadržaj ispitnih zadataka.
U ispitnim prostorijama se nalaze nadzorne kamere koje snimaju tijek Ispita radi nadzora pravilnosti provedbe Ispita.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 28.
Voditelj ispitivanja ima obvezu:
◊ pripremiti prostoriju za ispitivanje
◊ provjeriti identitet kandidata koji je došao na polaganje Ispita
◊ čitati upute za provedbu Ispita te upoznati kandidata s njegovim pravima i obvezama (vrijeme trajanja Ispita, način ponašanja za vrijeme Ispita, u kojim slučajevima će se Ispit prekinuti)
◊ prekinuti polaganje Ispita za kandidata koji je odustao od polaganja Ispita iz zdravstvenih razloga ili zbog psihofizičkog stanja, sukladno odredbama članka 32. ovog Pravilnika
◊ opomenuti kandidata koji se ponaša nedozvoljeno, odnosno prekinuti polaganje Ispita za kandidata koji se ponaša nedozvoljeno, sukladno odredbama članka 31. ovog Pravilnika
◊ omogućiti kandidatu uvid u njegov Ispit na njegov zahtjev, nakon završetka ispitivanja
◊ zabilježiti u Zapisnik provedbe ispitivanja koji su kandidati pristupili odnosno nisu pristupili Ispitu, koji je kandidat opomenut zbog nedozvoljenog ponašanja, za kojeg kandidata je Ispit prekinut, kojem je kandidatu omogućen uvid u njegov Ispit, te ostale posebnosti koje su se dogodile tijekom provedbe Ispita.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 29.
Administrator ispitivanja ima obvezu:
◊ pokrenuti i nadzirati ispravnost rada računala za vrijeme polaganja Ispita
◊ uputiti kandidate da odlože sve osobne stvari i materijale na predviđeno mjesto i da isključe mobilne telefone
◊ usmjeriti kandidate na njihova mjesta
◊ upozoriti kandidate da će njihov Ispit biti prekinut u slučaju nedozvoljenog ponašanja, prema odredbama članka 31. ovoga Pravilnika
◊ pratiti kandidata koji mora izaći iz ispitne prostorije (korištenje toaleta, zdravstveni problemi, druge izvanredne situacije)
◊ pratiti kandidata van ispitne prostorije u slučaju da je njegov Ispit prekinut zbog nedozvoljenog ponašanja
◊ održavati red nakon provedbe ispitivanja i tijekom uvida kandidata u njihov Ispit.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 30.
Kandidati se moraju okupiti pred ispitnom prostorijom najkasnije 30 minuta prije početka Ispita.
Ako kandidat zakasni na početak ispita manje od 30 minuta zbog opravdanih razloga (zdravstveni problemi, okolnosti u prometu i drugi izvanredni događaji), može pristupiti polaganju Ispita, no vrijeme polaganja mu se ne produžuje.
Kandidat na Ispitu mora imati osobni dokument s fotografijom, koji prije početka Ispita stavlja na rub stola.
Kandidat tijekom ispita ne smije koristiti niti imati u blizini mjesta na kojem piše Ispit mobilni telefon, druge elektroničke audio i video uređaje niti pisane materijale.
Mobilni telefon i drugi elektronički audio i video uređaji te ostali materijali za vrijeme pisanja Ispita smiju se nalaziti samo na mjestu predviđenome za to.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Nedozvoljena ponašanja kandidata
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 31.
Nedozvoljena ponašanja kandidata na ispitu su:
1. nepridržavanje uputa voditelja i administratora ispitivanja
2. osvrtanje, razgovaranje, odnosno sporazumijevanje
3. ometanje tijeka ispita
4. prepisivanje ili dopuštanje prepisivanja
5. posjedovanje ili korištenje nedopuštenih pomagala
6. zapisivanje/slikanje zadataka
7. zamjena identiteta kandidata
Mjere koje se izriču u slučajevima utvrđenoga nedozvoljenog ponašanja jesu:
a) opomena – kao upozorenje kod prvoga primijećenoga nedozvoljenoga ponašanja od točke 1. do 6. stavka 1. ovog članka
b) prekid Ispita nakon ponavljanja nedozvoljenog ponašanja od točke 1. do 6. stavka 1. ovog članka
c) prekid Ispita u slučaju točke 7. stavka 1. ovog članka
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Prekid Ispita
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 32.
Ako kandidat koji je pristupio polaganju Ispita iz zdravstvenih razloga ili psihofizičkog stanja u kojem se nalazi odustane od započetog polaganja Ispita, voditelj ispitivanja unosi u ADI sustav status Ispit prekinut, uz navođenje razloga zbog kojih je Ispit prekinut.
Kandidat je dužan zatražiti liječničku pomoć i naknadno dostaviti liječničku potvrdu, kojom se opravdavaju razlozi prekida Ispita.
Potvrdu iz stavka 2. ovog članka kandidat dostavlja Ispitnom koordinatoru najkasnije u roku od dva dana od dana kada se Ispit održao, te u ADI sustav unosi da je Ispit prekinut iz opravdanih razloga.
Kandidata kojem nije istekao rok polaganja Ispita, a za kojeg je polaganje Ispita prekinuto na način iz stavka 3. ovog članka, Ministarstvo uprave će uvrstiti na novi termin polaganja Ispita.
Ukoliko prekid Ispita nije bio opravdan sukladno stavku 2. i 3. ovog članka smatra se da kandidat Ispit nije položio.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 33.
U slučaju prekida Ispita zbog tehničkih problema (nestanak interneta, struje, problemi s aplikacijom za polaganje ispita i drugi slični razlozi), voditelj i administrator ispitivanja trebaju pokušati riješiti problem kako bi se Ispit mogao nastaviti.
Ako se problem ne može riješiti u roku od 30 minuta, voditelj ispitivanja unosi u ADI sustav status Ispit prekinut, uz navođenje razloga zbog kojih je Ispit prekinut.
Ministarstvo uprave će uvrstiti kandidate iz stavka 2. ovoga članka na novi termin polaganja Ispita.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 34.
Polaganje Ispita će se prekinuti za kandidata koji nakon opomene ponovi nedozvoljeno ponašanje iz članka 31. ovog Pravilnika.
Kandidat iz stavka 1. ovog članka bit će udaljen s Ispita te će se smatrati da Ispit nije položen.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Ispit nije položen
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 35
Kandidat koji nije pristupio polaganju Ispita niti je Ispit odgodio, kao i kandidat koji je pristupio polaganju Ispita i tijekom njegovog trajanja odustao bez opravdanih razloga, smatrat će se da Ispit nije položio.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Rezultati Ispita
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 36.
Rezultat iz pojedinog predmeta Ispita izražava se bodovima.
Svaki točno označen odgovor u zadatcima višestrukoga izbora donosi jedan bod.
Rezultati Ispita ocjenjuju se ocjenom „položio“ ili „nije položio“.
Ocjena se utvrđuje na temelju postignutih bodova iz svakog predmeta Ispita, koji se utvrđuju računalno.
Ispit se smatra položenim ako je kandidat uspješno položio sve predmete ispitivanja, odnosno točno odgovorio na najmanje 50 % zadataka iz svakog predmeta ispitivanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 37.
Nakon završetka polaganja Ispita kandidat ima pravo na prikaz rezultata iz pojedinog predmeta Ispita s ostvarenim bodovima.
Na zahtjev kandidata, voditelj ispitivanja omogućuje kandidatu uvid u njegov Ispit.
Statusi Ispita za svakog kandidata se automatski zapisuju u ADI sustav te Ministarstvo uprave i Ispitni koordinator koji je prijavio kandidata za polaganje Ispita imaju uvid u iste.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Primjedbe
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 38.
Kandidat može izjaviti primjedbu u svezi s nepravilnostima provedbe Ispita te na bodovanje zadataka.
Primjedba se podnosi Ispitnom koordinatoru najkasnije u roku jednog dana od dana polaganja Ispita koji ga bez odgode dostavlja Ministarstvu uprave putem ADI sustava.
Primjedba izjavljena izvan propisanog roka neće se razmatrati.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 39.
Voditelji i administratori ispitivanja dužni su dati pisanu izjavu na dostavljenu primjedbu u svezi s nepravilnostima provedbe Ispita u roku od tri dana od primitka primjedbe.
Ministarstvo uprave o dostavljenoj primjedbi u svezi s nepravilnostima provedbe Ispita odlučuje pisanom odlukom koju dostavlja ispitnom koordinatoru u roku od osam dana od dana primitka izjave voditelja i administratora ispitivanja.
Odluka se temelji na pisanoj izjavi voditelja i administratora ispitivanja te snimci nadzorne kamere.
U slučaju da Ministarstvo uprave utvrdi da je primjedba u svezi s nepravilnostima u provedbi Ispita opravdan, može odrediti ponovno polaganje Ispita.
O terminu ponovnog polaganja Ispita kandidat će biti obaviješten sukladno članku 21. Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 40.
Primjedbu kandidata na bodovanje zadataka Ministarstvo uprave bez odgode dostavlja članovima stručne radne skupine koji su izradili ispitni zadatak i stručnom recenzentu na stručno mišljenje.
Članovi stručne radne skupine i stručni recenzenti su dužni dati stručno mišljenje o opravdanosti primjedbe kandidata na bodovanje ispitnog zadatka.
Stručno mišljenje iz stavka 1. ovog članka, članovi i recenzenti su dužni dostaviti Ministarstvu uprave u roku od osam dana od primitka primjedbe.
Ministarstvo uprave dostavlja Ispitnom koordinatoru stručno mišljenje najkasnije u roku od tri dana od dana primitka stručnog mišljenja.
Ispitni koordinator je dužan stručno mišljenje iz stavka 3. ovog članka bez odlaganja dostaviti kandidatu.
U slučaju da Ministarstvo uprave utvrdi da je primjedba u svezi s bodovanjem zadataka opravdana, može odrediti nove bodove i ocjenu Ispita.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
IV. EVIDENCIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 41.
Ministarstvo uprave vodi očevidnik o polaganju Ispita kandidata (u daljnjem tekstu: Očevidnik o ispitima).
Očevidnik o ispitima vodi se u ADI sustavu koji omogućava mrežni unos, obradu i prikaz podataka pohranjenih u Očevidniku.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 42.
Očevidnik o ispitima sadrži podatke o:
1. rednom/identifikacijskom broju pod kojim se kandidat vodi u očevidniku
2. kandidatima (ime i prezime, OIB, dan, mjesec, godina, mjesto i država rođenja, spol, stupanj stručne spreme, radno mjesto)
3. broju upisnika UP/I°
4. datumima prijave i odgode Ispita
5. mjestu polaganja Ispita (Ministarstvo uprave ili regionalni centar)
6. naziv javnopravnog tijela u kojem kandidat radi, mjesto (adresa) i županija
7. razina Ispita (I. ili II. razina)
8. redni broj polaganja Ispita
9. datum polaganja Ispita (1. polaganje, 2. polaganje, 3. polaganje)
10. ostvarenim rezultatima (broj bodova) na svakome predmetu ispitivanja, za svako polaganje Ispita (1. polaganje, 2. polaganje, 3. polaganje)
11. ostvarenoj ocjeni na Ispitu (položio/nije položio), za svako polaganje Ispita (1. polaganje, 2. polaganje, 3. polaganje)
12. izdanom uvjerenju o položenom Ispitu (brojčana oznaka, datum izdavanja)
13. službenoj osobi Ministarstva uprave
14. ispitnom koordinatoru u javnopravnom tijelu u kojem kandidat radi (ime i prezime, telefon, adresa e-pošte)
15. voditelju i administratoru ispitivanja u ispitnom centru (ime i prezime, telefon, adresa e-pošte)
16. bilješkama o kandidatu i posebnostima vezanim uz polaganje Ispita
17. primjedbama kandidata na provedbu Ispita ili na bodovanje zadatka
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 43.
Na mjere, sredstva i uvjete osiguranja, pohranjivanja i zaštite podataka u Očevidniku primjenjuju se propisi kojima se uređuje zaštita osobnih podataka, tajnost podataka i informacijska sigurnost.
Podaci iz Očevidnika o Ispitima čuvaju se sukladno propisima koji uređuju čuvanje i zaštitu arhivskog gradiva.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Uvjerenje
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 44.
O položenom Ispitu Ministarstvo uprave izdaje uvjerenje.
Uvjerenje o položenom Ispitu izdaje se na obrascu DI-1, dimenzije 210×297 mm, propisanom i tiskanom uz ovaj Pravilnik.
Uvjerenje o položenom ispitu potpisuje ministar uprave ili osoba koju on za to ovlasti.
Podaci u obrascu Uvjerenja o položenom Ispitu ispisuju se iz Očevidnika o ispitima.
Uvjerenje se dostavlja u dva primjerka ispitnom koordinatoru u roku od sedam dana nakon dana polaganja Ispita.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 45.
Ministar uprave donijet će odluke iz članka 8. stavka 1. i članka 25. stavak 1. ovog Pravilnika najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 46.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti P ravilnik o obrascu prijave, očevidnika o državnim stručnim ispitima, zapisnika i svjedodžbe o položenom državnom stručnom ispitu („Narodne novine”, broj 103/06, 103/09 ).
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Članak 47.
Ovaj Pravilnik objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. travnja 2021.
KLASA: 011-02/20-01/62
URBROJ: 515-03-02-01/1-20-1
MINISTAR
dr.sc. Ivan Malenica
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Područja ispitivanja pojedinih predmeta Ispita, za I. i II. razinu Ispita
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
1. PREDMET: Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
1.1. Razina I.
Iz predmeta Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Temeljna ustavna određenja, Ustavni sud Republike Hrvatske i međunarodni odnosi
2. Ustrojstvo vlasti u Republici Hrvatskoj
3. Ljudska prava i temeljne slobode
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
1.2. Razina II.
Iz predmeta Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije na razini II. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:
1. Temeljna ustavna određenja, Ustavni sud Republike Hrvatske i međunarodni odnosi
2. Ustrojstvo vlasti u Republici Hrvatskoj
3. Ljudska prava i temeljne slobode
4. Izborni sustav
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
2. PREDMET: Sustav državne uprave
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
2.1. Razina I.
Iz predmeta Sustav državne uprave na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Ustrojstvo državne uprave
2. Poslovi i način rada državne uprave
3. Ustrojstvo i rad Vlade Republike Hrvatske
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
2.2. Razina II.
Iz predmeta Sustav državne uprave na razini II. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:
1. Ustrojstvo državne uprave
2. Poslovi i način rada državne uprave
3. Ustrojstvo i rad Vlade Republike Hrvatske
4. Unutarnje ustrojstvo tijela državne uprave
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
3. PREDMET: Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
3.1. Razina I.
Iz predmeta Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave na razini I. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:
1. Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave
2. Tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te upravna tijela
3. Nadzor lokalne i područne (regionalne) samouprave
4. Sudjelovanje građana u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
3.2. Razina II.
Iz predmeta Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave na razini II. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:
1. Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave
2. Tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i upravna tijela
3. Nadzor lokalne i područne (regionalne) samouprave
4. Sudjelovanje građana u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
4. PREDMET: Službenički odnosi i službenička etika
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
4.1. Razina I.
Iz predmeta Službenički odnosi i službenička etika na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Popunjavanje radnih mjesta u državnim tijelima
2. Status državnih službenika
3. Službenička etika
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
4.2. Razina II.
Iz predmeta Službenički odnosi i službenička etika na razini II. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Popunjavanje radnih mjesta u državnim tijelima
2. Status državnih službenika
3. Službenička etika
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
5. PREDMET: Osnove upravnoga postupka, upravnoga spora i uredskoga poslovanja
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
5.1. Razina I.
Iz predmeta Osnove upravnog postupka, upravnog spora i uredskog poslovanja na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Upravni postupak
2. Upravni spor
3. Uredsko poslovanje
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
5.2. Razina II.
Iz predmeta Osnove upravnog postupka, upravnog spora i uredskog poslovanja na razini II. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Upravni postupak
2. Upravni spor
3. Uredsko poslovanje
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
6. PREDMET: Osnove Europske unije
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
6.1. Razina I.
Iz predmeta Osnove Europske unije na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:
1. Povijest i razvoj Europske unije
2. Ustroj i funkcioniranje Europske unije
3. Republika Hrvatska i Europska unija
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
6.2. Razina II.
Iz predmeta Osnove Europske unije na razini II. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:
1. Povijest i razvoj Europske unije
2. Ustroj i funkcioniranje Europske unije
3. Republika Hrvatska i Europska unija
4. Zajedničke politike Europske unije
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
OBRAZAC DI-1
REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO UPRAVE
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
Na temelju članka 44. stavak 1. Pravilnika o polaganju državnoga ispita („Narodne novine“, broj ___) izdaje se
UVJERENJE O POLOŽENOME DRŽAVNOM ISPITU
Ime i prezime
osobni identifikacijski broj (OIB)
polagao-la je dana _____________ godine, državni ispit za ________razinu
Potvrđuje se da je gore navedena osoba upisana u Očevidnik o polaganju državnog ispita pod red. brojem _______
Na temelju članka 9. stavka 2. točke 22. Zakona o upravnim pristojbama („Narodne novine“, broj 115/16), ovo Uvjerenje oslobođeno je od plaćanja upravnih pristojbi.
Ovlaštena osoba
MP
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave
Obrazloženje odredbi Pravilnika o polaganju državnog ispita
Odredbom članka 58. stavka 3. Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“, broj: 92/05, 140/05, 142/06, 77/07, 107/07, 27/08, 34/11, 49/11, 150/11, 34/12, 49/12, 37/13, 38/13, 01/15, 138/15, 61/17, 70/19 i 98/19), ministar uprave donosi pravilnik o polaganju državnog ispita.
Stupanjem na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“ br. 70/19), propisan je novi način i postupak polaganja državnog ispita (u daljnjem tekstu: Ispit), i to ovisno o stupnju obrazovanja koji je uvjet za raspored na radno mjesto. Ispit se polaže za dvije razine. Državni ispit I. razine polaže se za obavljanje poslova radnog mjesta za koje je uvjet završena srednja škola. Državni ispit II. razine polaže se za obavljanje poslova radnog mjesta za koje je uvjet završen diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij, odnosno završen preddiplomski sveučilišni ili stručni studij u trajanju od najmanje tri godine.
Slijedom navedenog, cilj je Pravilnika utvrditi sadržaj ispitivanja te postupak i način polaganja Ispita , razvoj i izradu ispitnih materijala, oblik, sadržaj i način vođenja elektroničkog očevidnika o polaganju Ispita, obrazac i način izdavanja uvjerenja o položenom Ispitu, kako bi se omogućilo polaganje Ispita elektroničkim putem i na regionalnoj razini te postigla transparentnost i objektivnost ispitivanja svih kandidata pod jednakim uvjetima.
U tom pravcu, ovim nacrtom Pravilnika se propisuje tko je nadležan za organizaciju provedbe te razvoj i izradu ispitnih materijala za državni ispit.
U odnosu na sadržaj Ispita, Pravilnikom se utvrđuju predmeti i područja ispitivanja.
U odnosu na način polaganja Ispita, Pravilnik propisuje da se provjera znanja kandidata provodi na pisanom ispitu koji sadrži zadatke višestrukoga izbora te da se Ispit polaže na računalu.
Razrada područja i načina ispitivanja uređuje se Ispitnim katalogom za državni ispit za svaku razinu Ispita, koji se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva uprave. Ministar uprave odlukom imenuje članove stručnih radnih skupina za razvoj ispitnih materijala za predmete ispitivanja, te stručne recenzente za predmete Ispita i lektora te visinu naknade za njihov rad.
Ujedno, ovim nacrtom Pravilnika se propisuje, uspostava Aplikacije za državni ispit koja će osigurati povezivanje na vanjske sustave i izvore podataka te omogućiti prijavljivanje, organizaciju i provedbu ispitivanja elektroničkim putem.
Pravilnik propisuje da čelnik javnopravnog tijela imenuje jednog ili više ispitnih koordinatora koji prijavljuje kandidata za polaganje Ispita, zaprima akte u svezi s polaganjem Ispita, te unosi statusne promjene kandidata u ADI.
Pravilnikom se propisuje sadržaj Prijave kandidata, donošenje rješenja i način obavještavanja o polaganju Ispita za kandidata koji ispunjava uvjete za polaganju Ispita, kao i odgoda Ispita, te produženje roka za polaganje ispita, ponavljanje Ispita te troškovi polaganja Ispita.
Isto tako Pravilnikom se utvrđuje mogućnost polaganja Ispita u središnjem ispitnom centru u Zagrebu pri Ministarstvu uprave te polaganje Ispita i na regionalnoj razini, ako Ispit polaže veći broj kandidata kojima je sjedište radnog mjesta udaljeno više od 60 km od Zagreba.
U odnosu na provedbu ispita Pravilnik propisuje da su za nadzor odgovorni voditelj ispitivanja i administrator ispitivanja te im se s time u vezi utvrđuju obveze, a za kandidate se utvrđuju koja su ponašanja nedozvoljena i koje su posljedice za navedena ponašanja.
Nadalje se Pravilnikom propisuje postupak i način odgađanja polaganja Ispita, produženje roka polaganja Ispita te kada se smatra da je ispit prekinut, a kada da Ispit nije položen.
Pravilnik propisuje da se Ispit smatra položenim ako je kandidat uspješno položio ispite iz svakog predmeta Ispita te da kandidat koji nije položio Ispit u prvom pokušaju ima pravo pristupiti još dvaput polaganju Ispita.
Isto tako Pravilnikom je propisano pravo kandidata na primjedbu u svezi s nepravilnostima provedbe Ispita te na bodovanje zadataka, te postupak rješavanja primjedbi.
Pravilnik propisuje i sadržaj očevidnika o polaganju Ispita kandidata koje vodi Ministarstvo uprave u ADI sustavu koji omogućava mrežni unos, obradu i prikaz podataka pohranjenih u Očevidniku.
Pravilnikom je propisan i izgled Uvjerenja o položenom Ispitu koji je tiskan uz Pravilnik.
U prijelaznim i završnim odredbama propisani su rokovi u kojima će Ministar uprave donijeti Odluku o imenovanju članova stručnih radnih skupina za razvoj ispitnih materijala za predmete ispitivanja, te stručnih recenzenata za predmete Ispita i lektora te Odluku o visini naknade za njihov rad.
Završnim odredbama je propisano da danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o obrascu prijave, očevidnika o državnim stručnim ispitima, zapisnika i svjedodžbe o položenom državnom stručnom ispitu („Narodne novine”, broj 103/06, 103/09), te da će se Pravilnik objaviti u »Narodnim novinama«, a stupit će na snagu 1. travnja 2021.
Komentirate u ime: Ministarstvo uprave