Na temelju članka 17. stavka 1., a u vezi s člankom 16. Zakona o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost („Narodne novine“, br. 107/03, 144/12), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj ___________ godine donijela
UREDBU O IZMJENAMA UREDBE O JEDINIČNIM NAKNADAMA, KOREKTIVNIM KOEFICIJENTIMA I POBLIŽIM KRITERIJIMA I MJERILIMA ZA UTVRĐIVANJE POSEBNE NAKNADE ZA OKOLIŠ NA VOZILA NA MOTORNI POGON
Članak 1.
U Uredbi o jediničnim naknadama, korektivnim koeficijentima i pobližim kriterijima i mjerilima za utvrđivanje posebne naknade za okoliš na vozila na motorni pogon („Narodne novine“, br. 114/14, 147/14), članak 7. mijenja se i glasi:
„ Članak 7.
Vrijednosti početne naknade ovisne o vrsti vozila (no):
Oznaka vrste vozila (kategorija)
Iznos početne naknade (no), u kunama
M1
33,25
N1
76,00
L1, L2
28,50
L3, L4, L5
47,50
L6, L7
47,50
T
47,50
RS
114,00
M2, M3
304,00
N2, N3
456,00
.“.
Članak 2.
U članku 11. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Korektivni koeficijent K3 koji se odnosi na vrstu goriva iznosi:
Gorivo
benzin
dizelsko gorivo
hibridni pogon
K3
1
1,2
0,5
Za vozila koja za pogon koriste alternativna goriva definirana posebnim propisom kojim se uređuje uspostava infrastrukture za alternativna goriva korektivni koeficijent K3 iznosi 0,0.
Za vozila za koja u gornjoj tablici vrsta goriva nije navedena, a za pogon ne koriste alternativna goriva, korektivni koeficijent K3 iznosi 1.“.
Članak 3.
Članak 13. mijenja i:
„ Članak13.
(1) Za vozila koja za pogon koriste alternativna goriva definirana posebnim propisom kojim se uređuje uspostava infrastrukture za alternativna gorivakorektivni koeficijent Kk iznosi 0,0.“
(2) Za vozila na hibridni pogon korektivni koeficijent Kk iznosi 0,5.
(3) Za vozila M1 kategorije koja su starija od 30 godina („oldtimer“) s važećom identifikacijskom ispravom starodobnog vozila koju izdaje mjerodavna udruga sukladno posebnom propisu, korektivni koeficijent Kk iznosi 0,5.“.
Članak 4.
U članku 15. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Korektivni koeficijent (K1a) ovisan o vrsti motora i pogonskog goriva iznosi za:
Vrsta motora
Vrsta goriva
K1a
Ottov motor dvotaktni
(motorni benzin)
2,0
Ottov motor četverotaktni
(motorni benzin)
1,0
Rotacijski motor
(motorni benzin)
1,5
Dieselov motor
(dizelsko gorivo, biodizel)
1,0
Hibridni pogon
(motorni benzin, plin ili dizelsko gorivo s električnom strujom)
0,5
Za vozila koja za pogon koriste alternativna goriva definirana posebnim propisom kojim se uređuje uspostava infrastrukture za alternativna goriva korektivni koeficijent K1a iznosi 0,0.
Za vozila opremljena vrstom motora koji nije naveden u gornjoj tablici ili koja koriste gorivo koje nije navedeno u gornjoj tablici, korektivni koeficijent K1a iznosi 1,0.“.
Članak 5.
Ova Uredba objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. listopada 2020. godine.
PRIJEDLOG
Na temelju članka 17. stavka 1., a u vezi s člankom 16. Zakona o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost („Narodne novine“, br. 107/03, 144/12), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj ___________ godine donijela
UREDBU O IZMJENAMA UREDBE O JEDINIČNIM NAKNADAMA, KOREKTIVNIM KOEFICIJENTIMA I POBLIŽIM KRITERIJIMA I MJERILIMA ZA UTVRĐIVANJE POSEBNE NAKNADE ZA OKOLIŠ NA VOZILA NA MOTORNI POGON
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 1.
U Uredbi o jediničnim naknadama, korektivnim koeficijentima i pobližim kriterijima i mjerilima za utvrđivanje posebne naknade za okoliš na vozila na motorni pogon („Narodne novine“, br. 114/14, 147/14), članak 7. mijenja se i glasi:
„ Članak 7.
Vrijednosti početne naknade ovisne o vrsti vozila (n o ):
Oznaka vrste vozila (kategorija)
Iznos početne naknade (n o ), u kunama
M1
33,25
N1
76,00
L1, L2
28,50
L3, L4, L5
47,50
L6, L7
47,50
T
47,50
RS
114,00
M2, M3
304,00
N2, N3
456,00
.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 2.
U članku 11. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Korektivni koeficijent K 3 koji se odnosi na vrstu goriva iznosi:
Gorivo
benzin
dizelsko gorivo
hibridni pogon
K 3
1
1,2
0,5
Za vozila koja za pogon koriste alternativna goriva definirana posebnim propisom kojim se uređuje uspostava infrastrukture za alternativna goriva korektivni koeficijent K 3 iznosi 0,0.
Za vozila za koja u gornjoj tablici vrsta goriva nije navedena, a za pogon ne koriste alternativna goriva, korektivni koeficijent K 3 iznosi 1.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 3.
Članak 13. mijenja i:
„ Članak13.
(1) Za vozila koja za pogon koriste alternativna goriva definirana posebnim propisom kojim se uređuje uspostava infrastrukture za alternativna goriva korektivni koeficijent K k iznosi 0,0.“
(2) Za vozila na hibridni pogon korektivni koeficijent K k iznosi 0,5.
(3) Za vozila M1 kategorije koja su starija od 30 godina („oldtimer“) s važećom identifikacijskom ispravom starodobnog vozila koju izdaje mjerodavna udruga sukladno posebnom propisu, korektivni koeficijent K k iznosi 0,5.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 4.
U članku 15. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Korektivni koeficijent (K 1a ) ovisan o vrsti motora i pogonskog goriva iznosi za:
Vrsta motora
Vrsta goriva
K1a
Ottov motor dvotaktni
(motorni benzin)
2,0
Ottov motor četverotaktni
(motorni benzin)
1,0
Rotacijski motor
(motorni benzin)
1,5
Dieselov motor
(dizelsko gorivo, biodizel)
1,0
Hibridni pogon
(motorni benzin, plin ili dizelsko
gorivo s električnom strujom)
0,5
Za vozila koja za pogon koriste alternativna goriva definirana posebnim propisom kojim se uređuje uspostava infrastrukture za alternativna goriva korektivni koeficijent K 1a iznosi 0,0.
Za vozila opremljena vrstom motora koji nije naveden u gornjoj tablici ili koja koriste gorivo koje nije navedeno u gornjoj tablici, korektivni koeficijent K 1a iznosi 1,0.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 5.
Ova Uredba objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. listopada 2020. godine.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb,
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike