NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PREUZIMANJU DIONIČKIH DRUŠTAVA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA Zagreb, lipanj 2015.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PREUZIMANJU DIONIČKIH DRUŠTAVA
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o preuzimanju dioničkih društava sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 85/2010 – pročišćeni tekst).
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI OVIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
a) Ocjena stanja
Zakonom o preuzimanju dioničkih društava (Narodne novine, br. 109/2007, 36/2009, 108/2012, 90/2013, 99/2013 i 148/2013); u daljnjem tekstu: Zakon), koji je stupio na snagu krajem 2007. godine, uređeno je područje preuzimanja dioničkih društava (uvjeti za davanje ponude za preuzimanje ciljnih društava, postupak preuzimanja, prava i obveze sudionika u postupku preuzimanja te nadzor postupka preuzimanja ciljnih društava), pri čemu je, kao temeljno načelo, uvažen princip zaštite ravnopravnosti i interesa dioničara ciljnog društva.
Zakonom su u potpunosti u pravni sustav Republike Hrvatske uvedena rješenja iz Direktive 2004/25/Europskog parlamenta i Vijeća od 21. travnja 2004. o ponudama za preuzimanje.
Zakon se mijenjao i dopunjavao, ne dirajući u odredbe koje se odnose na usklađenje s pravnom stečevinom Europske unije, do sada tri puta: 2009. godine radi usklađenja s odredbama tada novoga Zakona o tržištu kapitala (Narodne novine, br. 88/2008, 146/2008 – ispravak, 74/2009, 54/2013, 159/2013 i 18/2015), 2012. godine kada je dopunjen odredbom o iznimci od obveze objavljivanja ponude za preuzimanje u slučaju stjecanja dionica od strane nagodbenog dužnika što je omogućilo nesmetanu provedbu odredbi Zakona o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (Narodne novine, br. 108/2012, 144/2012, 81/2013 i 112/2013) te 2013. godine zbog usklađenja s pravnim stajalištima Ustavnog suda.
Zakonu su prethodili Zakon o postupku preuzimanja dioničkih društava iz 1997. godine (Narodne novine, br. 124/97 i 57/2001) i Zakon o preuzimanju dioničkih društava iz 2002. godine (Narodne novine, br. 84/2002, 87/2002 – ispravak, 120/2002 – ispravak i 2/2007).
Ustavni sud Republike Hrvatske donio je 8. srpnja 2013. godine Odluku U-I/4469/2008 i 9. srpnja 2013. godine Odluku U-I/2470/2010 temeljem kojih prestaje važenje odredbi članka 13. stavka 3. i članka 61. stavaka 2. i 3. Zakona o preuzimanju dioničkih društava (Narodne novine, br. 107/2009, 36/2009 i 108/2012) s datumom 15. prosinca 2013. godine.
b) Osnovna pitanja koja se trebaju urediti Zakonom i posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći
Predloženim Nacrtom prijedloga izmjena i dopuna Zakona o preuzimanju dioničkih društava (u daljnjem tekstu: Nacrt prijedloga zakona) iste su uvjetovane potrebom unaprjeđenja pravnog okvira preuzimanja dioničkih društava u određenim aspektima kao i uklanjanja poteškoća uočenih njegovom provedbom u praksi.
Nacrtom prijedloga zakona pojačana je zaštita malih dioničara u slučajevima promijenjenih okolnosti u ciljnom društvu, u kojim slučajevima je predviđeno dodatno postupanje Agencije temeljem zahtjeva ponuditelja i/ili osoba koje s njim djeluju zajednički.
Posebno se vodi računa o zaštiti dioničara koji u vrijeme nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje drže dionice s pravom glasa ciljnog društva, kao i o značajnim promjenama okolnosti u ciljnom društvu, nakon nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje, u odnosu na visinu temeljnog kapitala, broj izdanih dionica s pravom glasa i/ili promjene vlasničke strukture, uslijed čega više nije moguće ostvariti svrhu preuzimanja.
Propisano je kada će Agencija ukinuti dio rješenja kojim je ponuditelju i/ili osobama koje s njim djeluju zajednički bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, u slučaju njihovog pada do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva (uslijed dokapitalizacije provedene od strane treće osobe temeljem pravomoćnog rješenja o predstečajnoj nagodbi ciljnog društva), odnosno kada Agencija može ukinuti dio rješenja (uslijed drugih značajnih promjena okolnosti u ciljnom društvu).
Donošenje Nacrta prijedloga zakona omogućit će daljnje olakšanje i unaprjeđenje poslovanja svih sudionika u postupcima preuzimanja dioničkih društava, te dodatnu zaštitu malih dioničara, a sve u interesu daljnjeg razvoja tržišta kapitala i jačanja pravne sigurnosti, a time i gospodarskog razvoja Republike Hrvatske.
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno članku 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, broj 81/2013) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku jer se time otklanjaju poremećaji u gospodarstvu.
Nacrtom prijedloga zakona uređuju se promjene okolnosti nakon nastanka obveze preuzimanja te se definiraju situacije temeljem kojih Agencija može ukinuti dio rješenja kojim je ponuditelju i/ili osobama koje s njim djeluju zajednički bilo naloženo izvršenje obveze objavljivanja ponude za preuzimanje.
S obzirom na navedeno, potrebno je hitno upućivanje Nacrta prijedloga zakona u propisanu zakonsku proceduru kako bi se pravno uredila zaštita malih dioničara i spriječila zlouporaba u navedenim okolnostima.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PREUZIMANJU DIONIČKIH DRUŠTAVA
Članak 1.
U Zakonu o preuzimanju dioničkih društava (Narodne novine, br. 109/2007, 36/2009, 108/2012, 90/2013, 99/2013 i 148/2013), u članku 3. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Kada provodi postupke sukladno ovom Zakonu, Agencija postupa isključivo u javnom interesu, vodeći pritom posebno računa o:
zaštiti onih dioničara koji u vrijeme nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje drže dionice s pravom glasa ciljnog društva,
urednom funkcioniranju i stabilnosti tržišta kapitala, te očuvanju povjerenja ulagatelja,
značajnim promjenama okolnosti u ciljnom društvu, nakon nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje, u odnosu na visinu temeljnog kapitala, broj izdanih dionica s pravom glasa i/ili promjene vlasničke strukture, uslijed čega više nije moguće ostvariti svrhu preuzimanja,
ostalim relevantnim činjenicama i okolnostima u vezi s nastankom i posljedicama nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje .“
Članak 2.
U članku 13. stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, isključenje prava glasa prestat će i prije dana isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje ako ponuditelj i/ili osobe koje s njim djeluju zajednički padnu do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva, otuđenjem dionica na način i pod uvjetima iz članka 40. stavka 3. ovoga Zakona, te pod uvjetom da o istome bez odgode obavijeste Agenciju, tržišnog operatera uređenog tržišta na koje su uvrštene dionice ciljnog društva i ciljno društvo. Isključenje prava glasa prestaje važiti od dana kada tržišni operater uređenog tržišta objavi zaprimljenu obavijest na svojim internetskim stranicama.“
Iza stavka 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi:
„(6) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, isključenje prava glasa prestat će i osobama iz članka 14.b stavka 1. i 2. ovoga Zakona, i to danom izvršnosti rješenja kojim Agencija sukladno odredbama članka 14.b ukine dio rješenja kojim je ponuditelju i osobama koje s njim djeluju zajednički bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje.“
Članak 3.
Iza članka 14.a dodaju se naslov i članak 14.b koji glase:
„PROMJENA OKOLNOSTI NAKON NASTANKA OBVEZE PREUZIMANJA
Članak 14.b
(1) Na zahtjev ponuditelja i/ili osoba koje s njim djeluju zajednički, koji nisu izvršili obvezu objavljivanja ponude za preuzimanje koja im je bila naložena rješenjem Agencije, Agencija će ukinuti dio rješenja kojim je ponuditelju i/ili osobama koje s njim djeluju zajednički bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, u slučaju njihovog pada do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva uslijed dokapitalizacije provedene od strane treće osobe temeljem pravomoćnog rješenja o predstečajnoj nagodbi ciljnog društva.
(2) U slučaju drugih značajnih promjena okolnosti u ciljnom društvu, Agencija može, u skladu s općim načelima iz članka 3. ovoga Zakona, na zahtjev ponuditelja i/ili osoba koje s njim djeluju zajednički, ukinuti dio rješenja kojim je istima bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, u slučaju njihovog pada do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva:
na način i pod uvjetima iz članka 40. stavak 3. ovoga Zakona, ili
uslijed promjene visine temeljnog kapitala i/ili broja izdanih dionica s pravom glasa ciljnog društva, ili
stjecanjem većeg postotka dionica s pravom glasa ciljnog društva od strane drugog dioničara, u odnosu na postotak dionica s pravom glasa ciljnog društva koji drži ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički, a uslijed čega više ne ostvaruju kontrolu u ciljnom društvu .
(3) Zahtjev iz stavka 1. i 2. ovoga članka mora sadržavati:
osnovne podatke o ponuditelju i ciljnom društvu,
popis osoba s kojima ponuditelj djeluje zajednički,
opis promijenjenih okolnosti iz stavka 1. i 2. ovoga članka na koje se ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički pozivaju,
dokumentaciju kojom se dokazuju promijenjene okolnosti iz stavka 1. i 2. ovoga članka na koje se podnositelj i osobe koje s njim djeluju zajednički pozivaju.
(4) Zahtjev iz stavka 1. i 2. ovoga članka se može podnijeti i nakon pravomoćnosti dijela rješenja Agencije kojim je ponuditelju i/ili osobama koje s njim djeluju zajednički bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje.
(5) U slučaju iz stavka 1. i 2. ovoga članka, kada Agencija ukine dio rješenja kojim je ponuditelju i osobama koje s njim djeluju zajednički naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, dioničari ciljnog društva kojima je trebala biti objavljena ponuda za preuzimanje svoja prava u odnosu na ponuditelja i osobe koje s njim djeluju zajednički ostvaruju u skladu s propisima kojima se uređuju obvezni odnosi.“
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 4.
(1) Postupci nadzora radi utvrđivanja nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje i/ili nalaganja poduzimanja radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, koji nisu okončani do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, dovršit će se sukladno odredbama ovoga Zakona.
(2) Osobe kojima je do dana stupanja na snagu ovoga Zakona nastala obveza objavljivanja ponude za preuzimanje i koje do dana stupanja na snagu ovoga Zakona tu obvezu nisu izvršile, ovlaštene su Agenciji podnijeti zahtjev iz članka 3. ovoga Zakona kojim je dodan članak 14.b stavci 1. i 2. Zakona ako su do stupanja na snagu ovoga Zakona nastupile okolnosti iz članka 3. ovoga Zakona koji m je dodan članak 14.b stavci 1. i 2. Zakona.
Članak 5.
ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Predloženom odredbom članka 1. Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o preuzimanju dioničkih društava (u daljnjem tekstu: Nacrt prijedloga zakona) određuje se u članku 3. stavku 2. Zakona o preuzimanju dioničkih društava (u daljnjem tekstu: Zakon) izrijekom, da je Agencija na temelju ovoga Zakona ovlaštena postupati isključivo u javnom interesu, koji se pobliže definira kroz zaštitu onih dioničara koji u vrijeme nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje drže dionice s pravom glasa ciljnog društva; uredno funkcioniranje i stabilnost tržišta kapitala, te očuvanje povjerenja ulagatelja; kao i uvažavanje značajnih promjena okolnosti u ciljnom društvu, nakon nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje, u odnosu na visinu temeljnog kapitala, broj izdanih dionica s pravom glasa i/ili promjene vlasničke strukture, uslijed čega više nije moguće ostvariti svrhu preuzimanja te ostalih relevantnih činjenica i okolnosti u vezi s nastankom i posljedicama nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje.
Uz članak 2.
Odredbom članka 2. Nacrta prijedloga zakona kojim se mijenja članak 13. stavak 4. Zakona propisuje se mogućnost tj. uvjeti pod kojima ponuditelju i osobama koje s njim zajednički djeluju, iznimno od stavka 3., prestaje isključenje prava glasa i prije isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje ako ponuditelj i/ili osobe koje s njim djeluju zajednički padnu do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva, otuđenjem dionica na način i pod uvjetima iz članka 40. stavka 3. Zakona, te pod uvjetom da o istome bez odgode obavijeste Agenciju, tržišnog operatera uređenog tržišta na koje su uvrštene dionice ciljnog društva i ciljno društvo.
Uz članak 3.
Člankom 3. Nacrta prijedloga zakona dodaje se članak 14.b „Promjena okolnosti nakon nastanka obveze preuzimanja“, a kojim su propisani slučajevi u kojima će Agencija ukinuti dio rješenja kojim je ponuditelju i/ili osobama koje s njim djeluju zajednički bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, u slučaju njihovog pada do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva uslijed dokapitalizacije provedene od strane treće osobe temeljem pravomoćnog rješenja o predstečajnoj nagodbi ciljnog društva. Također, u slučaju drugih značajnih promjena okolnosti u ciljnom društvu, Agencija može, u skladu s općim načelima iz članka 3. Zakona, na zahtjev ponuditelja i/ili osoba koje s njim djeluju zajednički, ukinuti dio rješenja kojim im je bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, u slučaju njihovog pada do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva na način i pod uvjetima iz članka 40. stavak 3. ovoga Zakona, uslijed promjene visine temeljnog kapitala i/ili broja izdanih dionica s pravom glasa ciljnog društva, stjecanjem većeg postotka dionica s pravom glasa ciljnog društva od strane drugog dioničara, u odnosu na postotak dionica s pravom glasa ciljnog društva koji drži ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički, a uslijed čega više ne ostvaruju kontrolu u ciljnom društvu.
Također, člankom je određeno što zahtjev ponuditelja i/ili osoba koje s njim djeluju zajednički u prethodno navedenim slučajevima mora sadržavati, te se definiraju prava malih dioničara.
Uz članak 4.
Prijelaznom i završnom odredbom u članku 42. stavku 1. ovoga Zakona, uređeni su postupci nadzora radi utvrđivanja nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje, koji nisu okončani do dana stupanja na snagu ovoga Zakona. Isti će se dovršiti sukladno odredbama ovoga Zakona.
Također, propisano je da osobe kojima je do dana stupanja na snagu ovoga Zakona nastala obveza objavljivanja ponude za preuzimanje i koje do dana stupanja na snagu ovoga Zakona tu obvezu nisu izvršile, ovlaštene su Agenciji podnijeti zahtjev iz članka 3. ovoga Zakona kojim je dodan članak 14.b stavci 1. i 2. Zakona ako su do stupanja na snagu ovoga Zakona nastupile okolnosti iz 3. ovoga Zakona kojim je dodan članak 14.b stavci 1. i 2. Zakona.
Uz članak 5.
Ovom odredbom propisuje se objava u Narodnim novinama i stupanje na snagu ovoga Zakona.
ODREDBE VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU, ODNOSNO DOPUNJUJU
OPĆA NAČELA
Članak 3.
(1) U postupku preuzimanja i u ostvarivanju prava i obveza sudionici postupka preuzimanja dužni su pridržavati se sljedećih načela:
dioničari ciljnog društva, koji drže dionice ciljnog društva istog roda, na koje se odnosi ponuda za preuzimanje imaju jednak položaj u postupku preuzimanja,
dioničari ciljnog društva na koje se odnosi ponuda za preuzimanje moraju imati dovoljno vremena i informacija kako bi potpunim uvidom u stanje stvari mogli odlučiti o ponudi za preuzimanje,
uprava i nadzorni odbor ciljnog društva dužni su u razdoblju provođenja postupka preuzimanja postupati u najboljem interesu ciljnog društva,
ponuditelj i ciljno društvo dužni su provesti postupak preuzimanja što brže, a ciljno društvo ne smije duže vrijeme od predviđenog biti spriječeno u svom poslovanju,
uslijed trgovanja dionicama ponuditelja, ciljnog društva i drugih društava koja sudjeluju u postupku preuzimanja, ne smije doći do poremećaja na tržištu,
ponuditelj može objaviti ponudu za preuzimanje tek nakon što u cijelosti osigura novčanu naknadu i druge vrste naknada koje su propisane odredbama ovoga Zakona.
(2) Kada provodi postupke sukladno ovom Zakonu, Agencija postupa isključivo u javnom interesu.
ZABRANA ZAOBILAŽENJA POSTUPKA PREUZIMANJA I ISKLJUČENJE PRAVA GLASA
Članak 13.
(1) Nije dopuštena ponuda ili opća ponuda upućena dioničarima ciljnog društva s ciljem stjecanja dionica s pravom glasa ako tim stjecanjem nastaje obveza objavljivanja ponude za preuzimanje.
(2) Nije dopušten javni ili drugi poziv upućen dioničarima ciljnog društva na davanje ponude s ciljem stjecanja dionica s pravom glasa ako tim stjecanjem nastaje obveza objavljivanja ponude za preuzimanje.
(3) Ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički ne mogu ostvariti pravo glasa iz svih dionica ciljnog društva koje drže u sljedećim slučajevima:
1. kad ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički, nakon nastupanja obveze objavljivanja ponude za preuzimanje, objave obavijest iz članka 9. stavak 3. ovoga Zakona, odnosno kad ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički objave obavijest iz članka 10. stavak 2. ovoga Zakona,
– ako u zakonskom roku ne podnesu zahtjev za odobrenje objavljivanja ponude za preuzimanje, od dana kad su došli u zakašnjenje do dana isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje,
– ako Agencija odbije ili odbaci zahtjev za odobrenje objavljivanja ponude za preuzimanje, od dana izvršnosti rješenja kojim se odbija ili odbacuje isti zahtjev do dana isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje,
– ako nakon što im je Agencija odobrila objavljivanje ponude za preuzimanje, istu ne objave u zakonskom roku, od dana kad su došli u zakašnjenje do dana isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje,
2. kad ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički, nakon nastupanja obveze objavljivanja ponude za preuzimanje, ne objave obavijest iz članka 11. ovoga Zakona te Agencija rješenjem utvrdi nastanak obveze i naloži poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, od dana pravomoćnosti rješenja Agencije do dana isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, isključenje prava glasa prestat će i prije dana isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje ako ponuditelj i/ili osobe koje s njim djeluju zajednički padnu do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva, pod uvjetom da o istom bez odgode obavijeste Agenciju, tržišnog operatera uređenog tržišta na koje su uvrštene dionice ciljnog društva i ciljno društvo. Isključenje prava glasa prestaje važiti od dana kada tržišni operater uređenog tržišta objavi zaprimljenu obavijest na svojim internetskim stranicama.
(5) Obavijest iz stavka 4. ovoga članka mora sadržavati opis okolnosti iz kojih proizlazi da su ponuditelj i/ili osobe koje s njim djeluju zajednički pali do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva i dokumentaciju kojom se iste okolnosti dokazuju.
RJEŠENJE O ODOBRENJU KORIŠTENJA IZNIMKE
Članak 14.a
(1) Agencija će u rješenju kojim se stjecatelju dionica ciljnog društva odobrava korištenje iznimke od obveze objavljivanja ponude za preuzimanje iz članka 14. stavka 1. točke 13. ovoga Zakona odrediti mjere i/ili uvjete korištenja iznimke i rokove njihova ispunjenja te obvezati stjecatelja dionica na dostavu dokaza kojima potvrđuje izvršenje mjera i uvjeta u zadanom roku.
(2) Ako stjecatelj dionica ciljnog društva ne ispuni mjere i uvjete u rokovima određenim rješenjem iz stavka 1. ovoga članka, Agencija će, ovisno o utvrđenju razloga neispunjenja, a pod uvjetima iz stavaka 3. i 4. ovoga članka, samo ukinuti ili ukinuti i donijeti novo rješenje kojim se stjecatelju dionica odobrava korištenje iznimke od obveze objavljivanja ponude za preuzimanje iz članka 14. stavka 1. točke 13. ovoga Zakona.
(3) Agencija može po službenoj dužnosti ili na zahtjev stjecatelja dionica:
– ovisno o prirodi upravne stvari i posljedicama koje bi nastale ukidanjem rješenja, ukinuti rješenje iz stavka 1. ovoga članka, ako je rješenje bilo doneseno na temelju netočnih ili neistinitih podataka koji su bili od odlučujućeg utjecaja za njegovo donošenje,
– ukinuti rješenje iz stavka 1. ovoga članka ako stjecatelj dionica nije ispunio mjere i uvjete u rokovima određenim rješenjem Agencije.
(4) Agencija može po službenoj dužnosti ili na zahtjev stjecatelja dionica ukinuti rješenje iz stavka 1. ovoga članka i donijeti novo rješenje ako utvrdi da stjecatelj dionica ne može ispuniti neku od mjera ili uvjeta, ili ih ne može ispuniti u određenim rokovima, zbog okolnosti koje se nisu mogle predvidjeti niti izbjeći i ne ovise o volji stjecatelja dionica, te u novom rješenju odrediti nove mjere, uvjete i rokove za korištenje iznimke od obveze objavljivanja ponude za preuzimanje iz članka 14. stavka 1. točke 13. ovoga Zakona.
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PREUZIMANJU DIONIČKIH DRUŠTAVA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA Zagreb, lipanj 2015.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PREUZIMANJU DIONIČKIH DRUŠTAVA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o preuzimanju dioničkih društava sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 85/2010 – pročišćeni tekst).
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI OVIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
a) Ocjena stanja
Zakonom o preuzimanju dioničkih društava (Narodne novine, br. 109/2007, 36/2009, 108/2012, 90/2013, 99/2013 i 148/2013); u daljnjem tekstu: Zakon), koji je stupio na snagu krajem 2007. godine, uređeno je područje preuzimanja dioničkih društava (uvjeti za davanje ponude za preuzimanje ciljnih društava, postupak preuzimanja, prava i obveze sudionika u postupku preuzimanja te nadzor postupka preuzimanja ciljnih društava), pri čemu je, kao temeljno načelo, uvažen princip zaštite ravnopravnosti i interesa dioničara ciljnog društva.
Zakonom su u potpunosti u pravni sustav Republike Hrvatske uvedena rješenja iz Direktive 2004/25/Europskog parlamenta i Vijeća od 21. travnja 2004. o ponudama za preuzimanje.
Zakon se mijenjao i dopunjavao, ne dirajući u odredbe koje se odnose na usklađenje s pravnom stečevinom Europske unije, do sada tri puta: 2009. godine radi usklađenja s odredbama tada novoga Zakona o tržištu kapitala (Narodne novine, br. 88/2008, 146/2008 – ispravak, 74/2009, 54/2013, 159/2013 i 18/2015), 2012. godine kada je dopunjen odredbom o iznimci od obveze objavljivanja ponude za preuzimanje u slučaju stjecanja dionica od strane nagodbenog dužnika što je omogućilo nesmetanu provedbu odredbi Zakona o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (Narodne novine, br. 108/2012, 144/2012, 81/2013 i 112/2013) te 2013. godine zbog usklađenja s pravnim stajalištima Ustavnog suda.
Zakonu su prethodili Zakon o postupku preuzimanja dioničkih društava iz 1997. godine (Narodne novine, br. 124/97 i 57/2001) i Zakon o preuzimanju dioničkih društava iz 2002. godine (Narodne novine, br. 84/2002, 87/2002 – ispravak, 120/2002 – ispravak i 2/2007).
Ustavni sud Republike Hrvatske donio je 8. srpnja 2013. godine Odluku U-I/4469/2008 i 9. srpnja 2013. godine Odluku U-I/2470/2010 temeljem kojih prestaje važenje odredbi članka 13. stavka 3. i članka 61. stavaka 2. i 3. Zakona o preuzimanju dioničkih društava (Narodne novine, br. 107/2009, 36/2009 i 108/2012) s datumom 15. prosinca 2013. godine.
b) Osnovna pitanja koja se trebaju urediti Zakonom i posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći
Predloženim Nacrtom prijedloga izmjena i dopuna Zakona o preuzimanju dioničkih društava (u daljnjem tekstu: Nacrt prijedloga zakona) iste su uvjetovane potrebom unaprjeđenja pravnog okvira preuzimanja dioničkih društava u određenim aspektima kao i uklanjanja poteškoća uočenih njegovom provedbom u praksi.
Nacrtom prijedloga zakona pojačana je zaštita malih dioničara u slučajevima promijenjenih okolnosti u ciljnom društvu, u kojim slučajevima je predviđeno dodatno postupanje Agencije temeljem zahtjeva ponuditelja i/ili osoba koje s njim djeluju zajednički.
Posebno se vodi računa o zaštiti dioničara koji u vrijeme nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje drže dionice s pravom glasa ciljnog društva, kao i o značajnim promjenama okolnosti u ciljnom društvu, nakon nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje, u odnosu na visinu temeljnog kapitala, broj izdanih dionica s pravom glasa i/ili promjene vlasničke strukture, uslijed čega više nije moguće ostvariti svrhu preuzimanja.
Propisano je kada će Agencija ukinuti dio rješenja kojim je ponuditelju i/ili osobama koje s njim djeluju zajednički bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, u slučaju njihovog pada do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva (uslijed dokapitalizacije provedene od strane treće osobe temeljem pravomoćnog rješenja o predstečajnoj nagodbi ciljnog društva), odnosno kada Agencija može ukinuti dio rješenja (uslijed drugih značajnih promjena okolnosti u ciljnom društvu).
Donošenje Nacrta prijedloga zakona omogućit će daljnje olakšanje i unaprjeđenje poslovanja svih sudionika u postupcima preuzimanja dioničkih društava, te dodatnu zaštitu malih dioničara, a sve u interesu daljnjeg razvoja tržišta kapitala i jačanja pravne sigurnosti, a time i gospodarskog razvoja Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
IV. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno članku 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, broj 81/2013) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku jer se time otklanjaju poremećaji u gospodarstvu.
Nacrtom prijedloga zakona uređuju se promjene okolnosti nakon nastanka obveze preuzimanja te se definiraju situacije temeljem kojih Agencija može ukinuti dio rješenja kojim je ponuditelju i/ili osobama koje s njim djeluju zajednički bilo naloženo izvršenje obveze objavljivanja ponude za preuzimanje.
S obzirom na navedeno, potrebno je hitno upućivanje Nacrta prijedloga zakona u propisanu zakonsku proceduru kako bi se pravno uredila zaštita malih dioničara i spriječila zlouporaba u navedenim okolnostima.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PREUZIMANJU DIONIČKIH DRUŠTAVA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 1.
U Zakonu o preuzimanju dioničkih društava (Narodne novine, br. 109/2007, 36/2009, 108/2012, 90/2013, 99/2013 i 148/2013), u članku 3. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Kada provodi postupke sukladno ovom Zakonu, Agencija postupa isključivo u javnom interesu, vodeći pritom posebno računa o:
zaštiti onih dioničara koji u vrijeme nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje drže dionice s pravom glasa ciljnog društva,
urednom funkcioniranju i stabilnosti tržišta kapitala, te očuvanju povjerenja ulagatelja,
značajnim promjenama okolnosti u ciljnom društvu, nakon nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje, u odnosu na visinu temeljnog kapitala, broj izdanih dionica s pravom glasa i/ili promjene vlasničke strukture, uslijed čega više nije moguće ostvariti svrhu preuzimanja,
ostalim relevantnim činjenicama i okolnostima u vezi s nastankom i posljedicama nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje .“
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 2.
U članku 13. stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, isključenje prava glasa prestat će i prije dana isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje ako ponuditelj i/ili osobe koje s njim djeluju zajednički padnu do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva, otuđenjem dionica na način i pod uvjetima iz članka 40. stavka 3. ovoga Zakona, te pod uvjetom da o istome bez odgode obavijeste Agenciju, tržišnog operatera uređenog tržišta na koje su uvrštene dionice ciljnog društva i ciljno društvo. Isključenje prava glasa prestaje važiti od dana kada tržišni operater uređenog tržišta objavi zaprimljenu obavijest na svojim internetskim stranicama.“
Iza stavka 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi:
„(6) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, isključenje prava glasa prestat će i osobama iz članka 14.b stavka 1. i 2. ovoga Zakona, i to danom izvršnosti rješenja kojim Agencija sukladno odredbama članka 14.b ukine dio rješenja kojim je ponuditelju i osobama koje s njim djeluju zajednički bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje.“
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 3.
Iza članka 14.a dodaju se naslov i članak 14.b koji glase:
„PROMJENA OKOLNOSTI NAKON NASTANKA OBVEZE PREUZIMANJA
Članak 14.b
(1) Na zahtjev ponuditelja i/ili osoba koje s njim djeluju zajednički, koji nisu izvršili obvezu objavljivanja ponude za preuzimanje koja im je bila naložena rješenjem Agencije, Agencija će ukinuti dio rješenja kojim je ponuditelju i/ili osobama koje s njim djeluju zajednički bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, u slučaju njihovog pada do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva uslijed dokapitalizacije provedene od strane treće osobe temeljem pravomoćnog rješenja o predstečajnoj nagodbi ciljnog društva.
(2) U slučaju drugih značajnih promjena okolnosti u ciljnom društvu, Agencija može, u skladu s općim načelima iz članka 3. ovoga Zakona, na zahtjev ponuditelja i/ili osoba koje s njim djeluju zajednički, ukinuti dio rješenja kojim je istima bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, u slučaju njihovog pada do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva:
na način i pod uvjetima iz članka 40. stavak 3. ovoga Zakona, ili
uslijed promjene visine temeljnog kapitala i/ili broja izdanih dionica s pravom glasa ciljnog društva, ili
stjecanjem većeg postotka dionica s pravom glasa ciljnog društva od strane drugog dioničara, u odnosu na postotak dionica s pravom glasa ciljnog društva koji drži ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički, a uslijed čega više ne ostvaruju kontrolu u ciljnom društvu .
(3) Zahtjev iz stavka 1. i 2. ovoga članka mora sadržavati:
osnovne podatke o ponuditelju i ciljnom društvu,
popis osoba s kojima ponuditelj djeluje zajednički,
opis promijenjenih okolnosti iz stavka 1. i 2. ovoga članka na koje se ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički pozivaju,
dokumentaciju kojom se dokazuju promijenjene okolnosti iz stavka 1. i 2. ovoga članka na koje se podnositelj i osobe koje s njim djeluju zajednički pozivaju.
(4) Zahtjev iz stavka 1. i 2. ovoga članka se može podnijeti i nakon pravomoćnosti dijela rješenja Agencije kojim je ponuditelju i/ili osobama koje s njim djeluju zajednički bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje.
(5) U slučaju iz stavka 1. i 2. ovoga članka, kada Agencija ukine dio rješenja kojim je ponuditelju i osobama koje s njim djeluju zajednički naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, dioničari ciljnog društva kojima je trebala biti objavljena ponuda za preuzimanje svoja prava u odnosu na ponuditelja i osobe koje s njim djeluju zajednički ostvaruju u skladu s propisima kojima se uređuju obvezni odnosi.“
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 4.
(1) Postupci nadzora radi utvrđivanja nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje i/ili nalaganja poduzimanja radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, koji nisu okončani do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, dovršit će se sukladno odredbama ovoga Zakona.
(2) Osobe kojima je do dana stupanja na snagu ovoga Zakona nastala obveza objavljivanja ponude za preuzimanje i koje do dana stupanja na snagu ovoga Zakona tu obvezu nisu izvršile, ovlaštene su Agenciji podnijeti zahtjev iz članka 3. ovoga Zakona kojim je dodan članak 14.b stavci 1. i 2. Zakona ako su do stupanja na snagu ovoga Zakona nastupile okolnosti iz članka 3. ovoga Zakona koji m je dodan članak 14.b stavci 1. i 2. Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 5.
ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
OBRAZLOŽENJE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Uz članak 1.
Predloženom odredbom članka 1. Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o preuzimanju dioničkih društava (u daljnjem tekstu: Nacrt prijedloga zakona) određuje se u članku 3. stavku 2. Zakona o preuzimanju dioničkih društava (u daljnjem tekstu: Zakon) izrijekom, da je Agencija na temelju ovoga Zakona ovlaštena postupati isključivo u javnom interesu, koji se pobliže definira kroz zaštitu onih dioničara koji u vrijeme nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje drže dionice s pravom glasa ciljnog društva; uredno funkcioniranje i stabilnost tržišta kapitala, te očuvanje povjerenja ulagatelja; kao i uvažavanje značajnih promjena okolnosti u ciljnom društvu, nakon nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje, u odnosu na visinu temeljnog kapitala, broj izdanih dionica s pravom glasa i/ili promjene vlasničke strukture, uslijed čega više nije moguće ostvariti svrhu preuzimanja te ostalih relevantnih činjenica i okolnosti u vezi s nastankom i posljedicama nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Uz članak 2.
Odredbom članka 2. Nacrta prijedloga zakona kojim se mijenja članak 13. stavak 4. Zakona propisuje se mogućnost tj. uvjeti pod kojima ponuditelju i osobama koje s njim zajednički djeluju, iznimno od stavka 3., prestaje isključenje prava glasa i prije isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje ako ponuditelj i/ili osobe koje s njim djeluju zajednički padnu do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva, otuđenjem dionica na način i pod uvjetima iz članka 40. stavka 3. Zakona, te pod uvjetom da o istome bez odgode obavijeste Agenciju, tržišnog operatera uređenog tržišta na koje su uvrštene dionice ciljnog društva i ciljno društvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Uz članak 3.
Člankom 3. Nacrta prijedloga zakona dodaje se članak 14.b „Promjena okolnosti nakon nastanka obveze preuzimanja“, a kojim su propisani slučajevi u kojima će Agencija ukinuti dio rješenja kojim je ponuditelju i/ili osobama koje s njim djeluju zajednički bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, u slučaju njihovog pada do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva uslijed dokapitalizacije provedene od strane treće osobe temeljem pravomoćnog rješenja o predstečajnoj nagodbi ciljnog društva. Također, u slučaju drugih značajnih promjena okolnosti u ciljnom društvu, Agencija može, u skladu s općim načelima iz članka 3. Zakona, na zahtjev ponuditelja i/ili osoba koje s njim djeluju zajednički, ukinuti dio rješenja kojim im je bilo naloženo poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, u slučaju njihovog pada do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva na način i pod uvjetima iz članka 40. stavak 3. ovoga Zakona, uslijed promjene visine temeljnog kapitala i/ili broja izdanih dionica s pravom glasa ciljnog društva, stjecanjem većeg postotka dionica s pravom glasa ciljnog društva od strane drugog dioničara, u odnosu na postotak dionica s pravom glasa ciljnog društva koji drži ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički, a uslijed čega više ne ostvaruju kontrolu u ciljnom društvu.
Također, člankom je određeno što zahtjev ponuditelja i/ili osoba koje s njim djeluju zajednički u prethodno navedenim slučajevima mora sadržavati, te se definiraju prava malih dioničara.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Uz članak 4.
Prijelaznom i završnom odredbom u članku 42. stavku 1. ovoga Zakona, uređeni su postupci nadzora radi utvrđivanja nastanka obveze objavljivanja ponude za preuzimanje, koji nisu okončani do dana stupanja na snagu ovoga Zakona. Isti će se dovršiti sukladno odredbama ovoga Zakona.
Također, propisano je da osobe kojima je do dana stupanja na snagu ovoga Zakona nastala obveza objavljivanja ponude za preuzimanje i koje do dana stupanja na snagu ovoga Zakona tu obvezu nisu izvršile, ovlaštene su Agenciji podnijeti zahtjev iz članka 3. ovoga Zakona kojim je dodan članak 14.b stavci 1. i 2. Zakona ako su do stupanja na snagu ovoga Zakona nastupile okolnosti iz 3. ovoga Zakona kojim je dodan članak 14.b stavci 1. i 2. Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Uz članak 5.
Ovom odredbom propisuje se objava u Narodnim novinama i stupanje na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
ODREDBE VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU, ODNOSNO DOPUNJUJU
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
OPĆA NAČELA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 3.
(1) U postupku preuzimanja i u ostvarivanju prava i obveza sudionici postupka preuzimanja dužni su pridržavati se sljedećih načela:
(2) Kada provodi postupke sukladno ovom Zakonu, Agencija postupa isključivo u javnom interesu.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
ZABRANA ZAOBILAŽENJA POSTUPKA PREUZIMANJA I ISKLJUČENJE PRAVA GLASA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 13.
(1) Nije dopuštena ponuda ili opća ponuda upućena dioničarima ciljnog društva s ciljem stjecanja dionica s pravom glasa ako tim stjecanjem nastaje obveza objavljivanja ponude za preuzimanje.
(2) Nije dopušten javni ili drugi poziv upućen dioničarima ciljnog društva na davanje ponude s ciljem stjecanja dionica s pravom glasa ako tim stjecanjem nastaje obveza objavljivanja ponude za preuzimanje.
(3) Ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički ne mogu ostvariti pravo glasa iz svih dionica ciljnog društva koje drže u sljedećim slučajevima:
1. kad ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički, nakon nastupanja obveze objavljivanja ponude za preuzimanje, objave obavijest iz članka 9. stavak 3. ovoga Zakona, odnosno kad ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički objave obavijest iz članka 10. stavak 2. ovoga Zakona,
– ako u zakonskom roku ne podnesu zahtjev za odobrenje objavljivanja ponude za preuzimanje, od dana kad su došli u zakašnjenje do dana isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje,
– ako Agencija odbije ili odbaci zahtjev za odobrenje objavljivanja ponude za preuzimanje, od dana izvršnosti rješenja kojim se odbija ili odbacuje isti zahtjev do dana isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje,
– ako nakon što im je Agencija odobrila objavljivanje ponude za preuzimanje, istu ne objave u zakonskom roku, od dana kad su došli u zakašnjenje do dana isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje,
2. kad ponuditelj i osobe koje s njim djeluju zajednički, nakon nastupanja obveze objavljivanja ponude za preuzimanje, ne objave obavijest iz članka 11. ovoga Zakona te Agencija rješenjem utvrdi nastanak obveze i naloži poduzimanje radnji radi objavljivanja ponude za preuzimanje, od dana pravomoćnosti rješenja Agencije do dana isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, isključenje prava glasa prestat će i prije dana isplate i prijenosa dionica pohranjenih u ponudi za preuzimanje ako ponuditelj i/ili osobe koje s njim djeluju zajednički padnu do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva, pod uvjetom da o istom bez odgode obavijeste Agenciju, tržišnog operatera uređenog tržišta na koje su uvrštene dionice ciljnog društva i ciljno društvo. Isključenje prava glasa prestaje važiti od dana kada tržišni operater uređenog tržišta objavi zaprimljenu obavijest na svojim internetskim stranicama.
(5) Obavijest iz stavka 4. ovoga članka mora sadržavati opis okolnosti iz kojih proizlazi da su ponuditelj i/ili osobe koje s njim djeluju zajednički pali do ili ispod praga od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva i dokumentaciju kojom se iste okolnosti dokazuju.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
RJEŠENJE O ODOBRENJU KORIŠTENJA IZNIMKE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 14.a
(1) Agencija će u rješenju kojim se stjecatelju dionica ciljnog društva odobrava korištenje iznimke od obveze objavljivanja ponude za preuzimanje iz članka 14. stavka 1. točke 13. ovoga Zakona odrediti mjere i/ili uvjete korištenja iznimke i rokove njihova ispunjenja te obvezati stjecatelja dionica na dostavu dokaza kojima potvrđuje izvršenje mjera i uvjeta u zadanom roku.
(2) Ako stjecatelj dionica ciljnog društva ne ispuni mjere i uvjete u rokovima određenim rješenjem iz stavka 1. ovoga članka, Agencija će, ovisno o utvrđenju razloga neispunjenja, a pod uvjetima iz stavaka 3. i 4. ovoga članka, samo ukinuti ili ukinuti i donijeti novo rješenje kojim se stjecatelju dionica odobrava korištenje iznimke od obveze objavljivanja ponude za preuzimanje iz članka 14. stavka 1. točke 13. ovoga Zakona.
(3) Agencija može po službenoj dužnosti ili na zahtjev stjecatelja dionica:
– ovisno o prirodi upravne stvari i posljedicama koje bi nastale ukidanjem rješenja, ukinuti rješenje iz stavka 1. ovoga članka, ako je rješenje bilo doneseno na temelju netočnih ili neistinitih podataka koji su bili od odlučujućeg utjecaja za njegovo donošenje,
– ukinuti rješenje iz stavka 1. ovoga članka ako stjecatelj dionica nije ispunio mjere i uvjete u rokovima određenim rješenjem Agencije.
(4) Agencija može po službenoj dužnosti ili na zahtjev stjecatelja dionica ukinuti rješenje iz stavka 1. ovoga članka i donijeti novo rješenje ako utvrdi da stjecatelj dionica ne može ispuniti neku od mjera ili uvjeta, ili ih ne može ispuniti u određenim rokovima, zbog okolnosti koje se nisu mogle predvidjeti niti izbjeći i ne ovise o volji stjecatelja dionica, te u novom rješenju odrediti nove mjere, uvjete i rokove za korištenje iznimke od obveze objavljivanja ponude za preuzimanje iz članka 14. stavka 1. točke 13. ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija