- Nacrt -
Na temelju članka 212. stavka 1. Zakona o vodama (»Narodne novine«, br. 66/19), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj ____________ donijela
UREDBU
O OSNIVANJU INSTITUTA ZA VODE „JOSIP JURAJ STROSSMAYER“
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom osniva se javna ustanova pod nazivom: Institut za vode „Josip Juraj Strossmayer“ (u daljnjem tekstu: Institut).
(2) Naziv Instituta na engleskom jeziku je: Water Institute „Josip Juraj Strossmayer“
(3) Skraćeni naziv Instituta je: IZV-JJS.
Članak 2.
(1) Osnivač Instituta je Republika Hrvatska.
(2) Sjedište Instituta je u Zagrebu.
Članak 3.
Djelatnost Instituta je:
1. provedba monitoringa površinskih, uključujući i priobalnih voda te podzemnih voda kao i laboratorijskih poslova
2. izrada stručnih podloga za izradu strategije upravljanja vodama, plana upravljanja vodnim područjima, plana upravljanja rizicima od poplava i višegodišnjih programa gradnje vodnih građevina
3. izrada znanstvenih, studijskih i analitičkih podloga za potrebe upravljanja vodama
4. provedba i drugih znanstvenih istraživanja u području upravljanja vodama
5. obavljanje poslova izrade znanstvenih i stručnih analiza nacrta zakona i provedbenih propisa
6. obavljanje poslova međunarodne suradnje u području upravljanja vodama, te priprema i provedba međunarodnih projekata vezanih za upravljanje vodama
7. obavljanje poslova izrade modela vrednovanja učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga te izrada izvještaja i analiza o tomu
8. izobrazba državnih službenika, drugih zaposlenika u javnom sektoru i gospodarstvu u području upravljanja vodama
9. izrada drugih znanstvenih, studijskih i analitičkih podloga
10. obavljanje poslova vještačenja u području upravljanja vodama i
11. obavljanje i drugih poslova u skladu sa važećim zakonskim i podzakonskim propisima iz područja upravljanja vodama i drugim aktima iz područja upravljanja vodama te svojim statutom.
Članak 4.
(1) Tijela Instituta su upravno vijeće, ravnatelj i znanstveno vijeće.
(2) Institut može imati i druga stručna i radna tijela kojih se osnivanje, sastav i nadležnost uređuju statutom.
Članak 5.
(1) Upravno vijeće upravlja Institutom.
(2)
Upravno vijeće:
1. donosi statut, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za vodno gospodarstvo (u daljnjem tekstu: ministar)
2. donosi financijski plan (proračun), na temelju rasprave znanstvenog vijeća , uz prethodnu suglasnost ministra
3. odlučuje o godišnjem obračunu koji se podnosi u obliku izvješća o poslovanju i izvršenju financijskog plana te prihvaća godišnje financijske izvještaje
4. donosi godišnji program rada i razvoja, te nadzire njihovo izvršavanje
5. donosi pravilnik o plaćama i platnim razredima, pravilnik o radu te druge opće akte
6. predlaže osnivaču promjenu djelatnosti i statusne promjene
7. daje osnivaču i ravnatelju prijedloge i mišljenja o pojedinim pitanjima
8. odlučuje o raspolaganju imovinom iznad iznosa određenog statutom
9. odlučuje o zaduživanju iznad iznosa određenog statutom odnosno povrat kojih traje dulje od roka određenog statutom
10. odlučuje o provedbi javnog natječaja za imenovanje ravnatelja i o odabiru najpovoljnijeg kandidata za ravnatelja
11. odlučuje o sklapanju ugovora o radu sa ravnateljem
12. odlučuje o sklapanju kolektivnih ugovora
13. obavlja i druge poslove određene ovom Uredbom i statutom.
(3) U radu upravnog vijeća sudjeluje i ravnatelj, bez prava odlučivanja.
(4) Plan monitoringa je sastavni dio godišnjeg programa rada i razvoja. Prethodnu potvrdu plana monitoringa daju Hrvatske vode. Potvrdom se potvrđuje da je plan monitoringa sukladan planu upravljanja vodnim područjima.
Članak 6.
(1) Upravno vijeće ima najmanje tri, a najviše pet članova, u skladu sa statutom.
(2) Članove upravnog vijeća imenuje ministar, na razdoblje od četiri godine.
(3) Članovi upravnoga vijeća mogu biti razriješeni i prije isteka razdoblja na koje su imenovani.
(4) Članovi Upravnog vijeća imaju pravo na naknadu za rad u skladu sa odlukom ministra, te pravo na naknadu putnih i drugih troškova u izvršavanju dužnosti člana upravnog vijeća prema pravilima koja se primjenjuju na zaposlenike Instituta.
(5) O svojem radu upravno vijeće donosi poslovnik.
Članak 7.
(1) Ravnatelj je voditelj Instituta.
(2) Ravnatelja, na prijedlog upravnog vijeća, imenuje i razrješuje ministar.
(3) Ravnatelj se imenuje na javnom natječaju.
(4) Ravnatelj se imenuje na razdoblje od četiri godine, te po isteku tog razdoblja može biti ponovno imenovan.
(5) Ravnatelj može biti razriješen prije isteka vremena na koje je imenovan u skladu sa propisom kojim se uređuje osnivanje i ustrojstvo ustanova.
(6) Za svoj rad ravnatelj odgovara upravnom vijeću i ministru.
Članak 8.
Osim ovlasti i obveza određenih propisom kojim se uređuje osnivanje i ustrojstvo ustanova, ravnatelj:
1. predlaže upravnom vijeću akte koje ono donosi, osim odluke o provedbi javnog natječaja za imenovanje ravnatelja, o odabiru najpovoljnijeg kandidata za ravnatelja i o sklapanju ugovora o radu sa ravnateljem
2. donosi plan radnih mjesta
3. odlučuje o zasnivanju i prestanku radnog odnosa zaposlenika i drugim radnim obvezama i pravima zaposlenika
4. odlučuje o raspolaganju imovinom i zaduživanju kada o tom ne odlučuje upravno vijeće
5. podnosi upravnom vijeću godišnji obračun u obliku izvješća o poslovanju i izvršenju financijskog plana
6. izvršava odluke upravnog vijeća
7. obavlja i druge poslove utvrđene ovom Uredbom i statutom.
Članak 9.
(1) Ravnatelj ima jednoga zamjenika.
(2) Zamjenika ravnatelja imenuje i razrješuje upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.
(3) Zamjenik ravnatelja se imenuje iz reda zaposlenika Instituta ili na javnom natječaju.
(4) Zamjenik ravnatelja se imenuje na razdoblje od četiri godine te po isteku tog razdoblja može biti ponovno imenovan.
(5) Zamjenik ravnatelja može biti razriješen prije isteka razdoblja na koje je imenovan u skladu sa pravilima o razrješenju ravnatelja, u skladu sa propisom kojim se uređuje osnivanje i ustrojstvo ustanova.
(6) Za svoj rad, zamjenik ravnatelja odgovara ravnatelju i upravnom vijeću.
Članak 10.
(1) Iznimno od članka 9. ove Uredbe ravnatelj može imenovati vršitelja dužnosti zamjenika ravnatelja. Vršiteljem dužnosti zamjenika ravnatelja može se imenovati samo voditelj ustrojstvene jedinice, koji istodobno nastavlja obavljati i poslove svog radnog mjesta.
(2) Radi usklađivanja poslovanja više ustrojstvenih jedinica ravnatelj može imenovati vršitelja dužnosti pomoćnika ravnatelja. Vršiteljem dužnosti pomoćnika ravnatelja može se imenovati samo voditelj ustrojstvene jedinice, koji istodobno nastavlja obavljati i poslove svog radnog mjesta.
(3) Vršitelj dužnosti iz ovoga članka imenuju se i razrješuju po slobodnoj ocjeni ravnatelja.
Članak 11.
(1) Institut ima znanstveno vijeće.
(2) Znanstveno vijeće raspravlja i odlučuje o znanstvenim i stručnim pitanjima, raspravlja o financijskom planu (proračunu) Instituta i obavlja i druge poslove u skladu sa statutom.
(3) Znanstveno vijeće čini najmanje tri, a najviše pet znanstvenika, iz reda zaposlenika Instituta i/ili vanjskih članova, koje imenuje ravnatelj na razdoblje od četiri godine, osim ako ovom Uredbom nije drukčije uređeno i mogu se razriješiti prije isteka tog razdoblja.
(4) Ostala pitanja o sastavu znanstvenoga vijeća, vrsti odluka i drugim pitanjima vezanim uz znanstveno vijeće uređuju se statutom.
(5) O svojem radu znanstveno vijeće donosi poslovnik.
Članak 12.
(1) Statutom se uređuje i:
1. ustrojstvo Instituta, uključujući ustrojstvene jedinice i njihov djelokrug
2. opći uvjeti za zasnivanje radnog odnosa
3. okvirni broj zaposlenih i njihova kvalifikacijska struktura po vrsti poslova
4. uvjeti za imenovanje na radna mjesta ravnatelja, zamjenika ravnatelja i voditelja ustrojstvenih jedinica i
5. druga pitanja od značenja za obavljanje djelatnosti i poslovanje ustanove.
(2) Nazivi radnih mjesta, opisi poslova i uvjeti za raspored zaposlenika na radna mjesta određuju se planom radnih mjesta.
Članak 13.
(1) Imovinu Instituta čine:
1. sredstva uplaćena na račun Instituta planirana za njegovo poslovanje financijskim planom Hrvatskih voda
2. imovina stečena prijenosom imovine u skladu s člankom 252. stavkom 3. Zakona o vodama (Narodne novine, broj 66/19)
3. imovina stečena pružanjem usluga i
4. imovina pribavljena iz drugih izvora (npr. donacije, zajmovi, krediti i sl.).
(2) Institut se može zaduživati, stjecati imovinu, otuđivati ili opterećivati nekretnine ili drugu imovinu, koja je povezana s djelatnošću Instituta i kada je to u interesu Instituta.
(3) Imovinom Instituta raspolaže se i upravlja pažnjom dobrog gospodara.
Članak 14.
(1) Višak prihoda nad rashodima Instituta koristi se u skladu sa propisom kojim se uređuje osnivanje i ustrojstvo ustanova.
(2) O pokriću manjka prihoda Instituta odlučuje upravno vijeće, a ako se pokriće predlaže, u cijelosti ili dijelom, osigurati iz sredstava državnog proračuna potrebna je i suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
(3) Viškovi prihoda iz članka 13. stavka 1. točke 1. ove Uredbe nad rashodima iz članka 15. stavka 1. ove Uredbe koriste se prema pravilima o korištenju proračunskih viškova.
Članak 15.
(1) Sredstvima iz članka 212. stavka 3. Zakona o vodama (Narodne novine, broj 66/19) financira se:
- izvršenje poslova iz članka 3. stavka 1. točke 1. i 2. i točke 5. do 7. ove Uredbe
- izvršenje poslova iz članka 3. stavka 1. točke 3., 4., 8., 9. i točke 11. ove Uredbe, koji služe provedbi zakona iz upravnog područja vodnoga gospodarstva i njihovih provedbenih propisa odnosno za pripremu navedenih propisa i njihovih izmjena i dopuna i
- plaće i drugi materijalni troškovi zaposlenika Instituta, drugi izdaci poslovanja Instituta i izdaci postupaka nabave i izvršenja ugovora o nabavi za izvršenje poslova iz podstavka 1. i 2. ovoga članka.
(2) Poslovi iz članka 3. stavka 1. točke 10. ove Uredbe, kao i poslovi navedeni u stavku 1. podstavku 2. ovoga članka koji ne služe namjenama propisanim tim podstavkom, obavljaju se na tržištu i financiraju se iz cijene usluge. Hrvatske vode mogu odlučiti da se dio tih poslova sufinancira sredstvima iz članka 212. stavka 3. Zakona o vodama, u mjeri u kojoj to služi djelatnostima Hrvatskih voda.
(3) Hrvatske vode planiraju iznos sredstava za poslove Instituta iz stavka 1. ovoga članka u poslovnoj godini, na temelju prijedloga financijskog plana Instituta.
(4) Na zahtjev Instituta, Hrvatske vode doznačuju Institutu iznose sredstava za poslove Instituta, na temelju financijskog plana Instituta i to četiri puta godišnje, u iznosima po tromjesečjima. Doznake se izvršavaju najkasnije do petog dana prvog mjeseca u kalendarskom tromjesečju.
(5) Financijski plan Instituta može se izmijeniti i dopuniti kad se mijenja i dopunjuje i financijski plan Hrvatskih voda, odnosno može se preraspodijeliti kad se preraspodjeljuje i financijski plan Hrvatskih voda ili plan upravljanja vodama.
(6) Utrošak sredstava iz članka 212. stavka 3. Zakona o vodama iskazuje se zasebno u godišnjem obračunu, koji se, osim upravnom vijeću, izravno dostavlja i Hrvatskim vodama.
Članak 16.
Nadzor nad provedbom ove Uredbe obavlja Ministarstvo nadležno za vodno gospodarstvo (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).
Članak 17.
(1) U roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Uredbe ministar će imenovati privremenog ravnatelja Instituta (u daljnjem tekstu: privremeni ravnatelj).
(2) U roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Uredbe ministar će imenovati upravno vijeće od tri člana, koje se mora konstituirati u roku od idućih 15 dana.
(3) U roku od 30 dana od svog konstituiranja, upravno vijeće će donijeti statut, na prijedlog privremenog ravnatelja i odlučiti o provedbi javnog natječaja za izbor ravnatelja.
Članak 18.
(1) Privremeni ravnatelj će obaviti pripreme za početak poslovanja Instituta, a posebno:
1. pribaviti potrebne dozvole za početak poslovanja
2. podnijeti prijavu za upis u sudski registar ustanova
3. otvoriti poslovni račun i izvršiti druge povezane poslove i
4. izvršiti i druge poslove u skladu s ovom Uredbom.
(2) Dužnost privremenog ravnatelja traje do imenovanja ravnatelja.
(3) Stručnu i logističku pomoć privremenom ravnatelju u izvršenju poslova u skladu s ovom Uredbom pruža Ministarstvo.
Članak 19.
(1) U roku od tri mjeseca od svoga imenovanja, ravnatelj će imenovati znanstveno vijeće koje se mora konstituirati u roku od idućih 30 dana.
(2) U roku jedne godine od imenovanja ravnatelja, Institut će u skladu sa propisima o osiguravanju kvalitete o znanosti i visokom obrazovanju podnijeti zahtjev za izdavanje dopusnice za obavljanje znanstvene djelatnosti.
Članak 20.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
PREDSJEDNIK
mr. sc. Andrej Plenković
OBRAZLOŽENJE UZ NACRT PRIJEDLOGA
UREDBE O OSNIVANJU INSTITUTA ZA VODE „JOSIP JURAJ STROSSMAYER“
Odredbama ove Uredbe izvršavaju se odredbe članka 212. Zakona o vodama (Narodne novine, br. 66/19; u daljnjem tekstu: Zakon o vodama) te stvaraju pretpostavke za izvršenje članka 50. i članka 252. Zakona o vodama.
Članak 212. Zakona o vodama (Institut za vode) uređuje:
„(1) Uredbom Vlade Republike Hrvatske osniva se institucija u području voda s pravnim statusom javne ustanove i pravnim položajem znanstvene organizacije (u daljnjem tekstu: institut za vode), radi pružanja znanstvene i stručne podrške upravljanju vodama sukladno strategiji upravljanja vodama, odredbama ovoga Zakona i zakona kojim se uređuje financiranje vodnoga gospodarstva.
(2) Institut za vode:
– provodi monitoring iz članka 50. ovoga Zakona i laboratorijske poslove za potrebe monitoringa
– izrađuje stručne podloge za izradu strategije upravljanja vodama, plana upravljanja vodnim područjima, plana upravljanja rizicima od poplava i višegodišnjih programa gradnje vodnih građevina
– izrađuje znanstvene, studijske i analitičke podloge za potrebe upravljanja vodama
– provodi druga znanstvena istraživanja u području upravljanja vodama i
– obavlja i druge poslove u skladu s uredbom iz stavka 1. ovoga članka i svojim statutom.
(3) Sredstva za financiranje poslovanja instituta za vode osiguravaju se iz financijskog plana Hrvatskih voda, na teret prihoda iz vodnih naknada u skladu s uredbom iz stavka 1. ovoga članka.
(4) Institut za vode može ostvarivati i druge prihode u skladu sa svojim statutom.
(5) Na institut za vode primjenjuju se propisi o znanstvenoj djelatnosti i propisi o ustanovama, osim gdje je ovim Zakonom drukčije određeno.
(6) Osnivačka prava, u ime Republike Hrvatske, u institutu za vode ostvaruje Ministarstvo.
(7) Proračun instituta za vode predlaže ravnatelj temeljem rasprave znanstvenog vijeća. Odluku o proračunu donosi upravno vijeće na temelju prethodne suglasnosti ministra.“
Članak 50. Zakona o vodama (Monitoring) uređuje:
„(1) Nadzor nad stanjem površinskih, uključujući i priobalnih voda te podzemnih voda provodi se i sustavnim praćenjem stanja voda (u daljnjem tekstu: monitoring).
(2) Ciljevi monitoringa su:
– utvrđivanje dugoročnih promjena (u daljnjem tekstu: nadzorni monitoring)
– utvrđivanje promjena zbog provođenja mjera na područjima za koja je utvrđeno da ne ispunjavaju uvjete za dobro stanje (u daljnjem tekstu: operativni monitoring) i
– utvrđivanje nepoznatih odnosa (u daljnjem tekstu: istraživački monitoring).
(3) Monitoring iz stavka 1. ovoga članka obuhvaća pokazatelje potrebne da se utvrdi:
– zapremnina, razina, protok, brzina, hidromorfološke značajke, ekološko i kemijsko stanje i ekološki potencijal za površinske vode
– kemijsko stanje za vode teritorijalnoga mora i
– količinsko i kemijsko stanje za podzemne vode.
(4) Osim pokazatelja iz stavka 3. ovoga članka monitoring će obuhvatiti i druge pokazatelje sukladno odredbama posebnih propisa po kojima su zaštićena područja – područja posebne zaštite voda određena.
(5) Prikupljanje podataka u okviru biološkog monitoringa radi interkalibracije klasifikacijskog sustava ekološkoga stanja bioloških elemenata kakvoće površinskih voda obavlja se na lokacijama interkalibracijskih tipova površinskih voda.
(6) Monitoring provodi institut za vode iz članka 212. ovoga Zakona o čemu donosi plan monitoringa.
(7) Službeni laboratorij za uzimanje uzoraka i izradu analiza u okviru monitoringa i drugih službenih kontrola voda je Glavni laboratorij za vode u sastavu instituta za vode iz članka 212. ovoga Zakona.
(8) Plan monitoringa provodi se sukladno propisu iz članka 47. stavka 1. ovoga Zakona.
(9) Institut za vode iz članka 212. ovoga Zakona nadležan je za tumačenje rezultata monitoringa o čemu izrađuje godišnje izvješće do 30. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu.
(10) Izvješće iz stavka 9. ovoga članka dostavlja se Ministarstvu i središnjem tijelu državne uprave nadležnom za okoliš i prirodu.
(11) Poslovi monitoringa iz ovoga članka obavljaju se kao javna služba.“
Članak 252. Zakona o vodama (Prijelazna odredba o institutu za vode) uređuje:
„(1) Do isteka roka od tri mjeseca od upisa instituta za vode u sudski registar ustanova Hrvatske vode:
– provode monitoring iz članka 50. ovoga Zakona te obavljaju laboratorijske poslove u provedbi monitoringa
– nadležne su za tumačenje rezultata monitoringa o čemu izrađuje godišnje izvješće do 30. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu i
– dostavljaju izvješće iz podstavka 2. ovoga stavka Ministarstvu i središnjem tijelu državne uprave nadležnom za okoliš i prirodu.
(2) Do isteka roka od tri mjeseca od upisa instituta za vode u sudski registar ustanova službeni laboratorij za uzimanje uzoraka i izradu analiza u okviru monitoringa i drugih službenih kontrola voda je Glavni vodnogospodarski laboratorij Hrvatskih voda.
(3) Do isteka roka od tri mjeseca od upisa instituta za vode u sudski registar ustanova izvršit će se prijenos imovine Hrvatskih voda kojom se koristi Glavni vodnogospodarski laboratorij Hrvatskih voda, obveza te ugovora o radu zaposlenika Hrvatskih voda raspoređenih na rad u Glavni vodnogospodarski laboratorij Hrvatskih voda na institut za vode.
(4) Do sklapanja novih ugovora o radu zaposlenici Hrvatskih voda raspoređeni na rad u Glavni vodnogospodarski laboratorij Hrvatskih voda ostvaruju prava i izvršavaju obveze u skladu s dotada sklopljenim ugovorima o radu.“
Monitoring površinskih i podzemnih voda je osnova za kvalitativno i kvantitativno upravljanje vodnim resursom i dosada su ga u skladu sa Zakonom o vodama (Narodne novine, br. 153/09, 63/11, 130/11, 56/13, 14/14 i 46/18) provodile Hrvatske vode, dijelom posredstvom ovlaštenih laboratorija, a dijelom putem Glavnog vodnogospodarskog laboratorija Hrvatskih voda.
Rezultati monitoringa površinskih i podzemnih voda tvore bazu podataka za provedbu plana upravljanja vodnim područjima, glavnog planskog dokumenta EU Okvirne direktive o vodama, i služe, između ostalog, za izvještavanje Europske komisije o stanju voda u Republici Hrvatskoj.
Sukladno navedenom, na odgovarajući način su uređene i odredbe članaka 50. (Monitoring) i 252. (Prijelazna odredba o Institutu za vode) Zakona o vodama.
Uz članak 1.
Ovom Uredbom osniva se javna ustanova pod nazivom: Institut za vode „Josip Juraj Strossmayer“. Propisuje se i naziv instituta na engleskom jeziku i skraćeni naziv instituta.
Uz članak 2.
Ovom se odredbom određuje osnivač Instituta, svojstvo pravne osobe, obveza upisa u sudski registar te sjedište Instituta.
Uz članak 3.
Stavkom 1. utvrđena je djelatnost Instituta.
Uz članak 4.
Člankom 4. propisuju se tijela Instituta.
Obvezatna tijela su upravno vijeće, ravnatelj i znanstveno vijeće.
Institut može imati i fakultativna tijela („druga stručna i radna tijela“) kojih se osnivanje, sastav i nadležnost uređuju statutom ili drugim općim aktom.
Uz članak 5.
Stavkom 1. uređuje se temeljnu ovlast upravnog vijeća, a to je upravljanje Institutom.
Stavkom 2. uređuje se djelokrug upravnog vijeća. Upravno vijeće obavlja i druge poslove (izričito) određene ovom Uredbom i statutom.
Stavkom 3. određuje se da u radu upravnog vijeća sudjeluje i ravnatelj, bez prava odlučivanja.
Stavkom 4. propisuje se da je plan monitoringa sastavni dio godišnjeg programa rada i razvoja. Prethodnu potvrdu plana monitoringa daju Hrvatske vode.
Uz članak 6.
Ovim se odredbama uređuje: broj članova upravnog vijeća i to od 3 do 5, u skladu sa statutom. Određuje se tko imenuje upravno vijeće, mogućnost razrješenja članovi prije isteka razdoblja na koje su imenovani, pravo članova na naknadu za rad i naknadu troškova te donošenje poslovnika upravnog vijeća.
Uz članak 7.
Ovim se člankom uređuje ravnatelj Instituta, njegov pravni položaj voditelja Instituta, imenovanje, tko ga imenuje i na čiji prijedlog. Propisuju se i obveza imenovanja na javnom natječaju, trajanje mandata, pretpostavke za razrješenje prije isteka mandata te kome ravnatelj odgovara za svoj rad.
Uz članak 8.
Ovlasti i obveze ravnatelja propisane su Zakonom o ustanovama.
Ovom se Uredbom, u skladu sa Zakonom o ustanovama, detaljno određuju ovlasti i obveze ravnatelja.
Točkom 7. je propisano da ravnatelj „obavlja i druge poslove utvrđene ovom Uredbom, statutom i općim aktom“, a ako neki posao nije izričito utvrđen ovim aktima uspostavlja se pretpostavka nadležnosti u korist ravnatelja: „ kao i sve ostale poslove koji nisu u izričitoj nadležnosti upravnog vijeća.“
Uz članak 9.
Člankom 9. uređeno je da ravnatelj ima jednoga zamjenika, tko ga imenuje i razrješuje, imenovanje iz reda zaposlenika Instituta ili na javnom natječaju, trajanje mandata zamjenika, pretpostavke za razrješenje prije isteka mandata te kome zamjenik ravnatelja odgovara za svoj rad.
Uz članak 10.
Člankom 10. se propisuje mogućnost imenovanja i razrješenja vršitelja dužnosti zamjenika ravnatelja i pomoćnika ravnatelja, iz redova voditelja unutarnjih ustrojstvenih jedinica. Cilj odredbe je osigurati upravljački kontinuitet Instituta iz redova stručnoga osoblja.
Uz članak 11.
Člankom 11. je propisano da Institut ima znanstveno vijeće, njegov djelokrug, broj članova (3 do 5 članova, u skladu sa statutom) i kvalifikacijski sastav iz reda zaposlenika Instituta i/ili vanjskih članova (što ukazuje na sastav iz redova jednih ili drugih ili i jednih i drugih), tko ih imenuje, trajanje mandata, mogućnost razrješenja prije isteka mandata. Ostala pitanja uređuju se statutom. Znanstveno vijeće donosi poslovnik.
Uz članak 12.
Ovim se člankom uređuje predmet uređenja statuta Instituta.
Stavkom 2. se uređuje da se nazivi radnih mjesta, opisi poslova i uvjeti za raspored zaposlenika na radna mjesta određuju se planom radnih mjesta.
Uz članak 13.
Ovim se člankom propisuje što čini imovinu Instituta, mogućnost zaduživanja, stjecanja imovine, otuđivanja ili opterećivanja nekretnina ili druge imovine, koja je povezana s djelatnošću Instituta i kada je to u interesu Instituta. Imovinom Instituta raspolaže se i upravlja pažnjom dobrog gospodara.
Uz članak 14.
Ovim člankom se uređuje raspolaganje s dobiti i pokriće gubitaka Instituta.
Uz članak 15.
Stavcima 1. i 2. propisuje se koji se poslovi obvezatno financiraju iz vodnih naknada, koji se poslovi mogu financirati iz vodnih naknada, a koji poslovi se obavljaju na tržištu i financiraju iz cijene usluge.
Stavcima 3. do 6. propisuje se planiranje sredstava vodnih naknada za poslovanje Instituta, tromjesečno doznačavanje sredstava Hrvatskih voda za poslovanje Instituta, izmjene i dopune financijskog plana Instituta te pravdanje utroška sredstava Instituta.
Uz članak 16.
Ovom se odredbom propisuje tko obavlja nadzor nad provedbom ove Uredbe.
Uz članak 17.
Ovim se odredbama propisuje imenovanje privremenog ravnatelja Instituta, upravnoga vijeća te donošenje statuta i donošenje odluke o provedbi natječaja za izbor ravnatelja.
Uz članak 18.
Ovom se odredbom propisuju poslovi privremenog ravnatelja, trajanje njegovog mandata i pružanje stručne i logističke pomoći privremenom ravnatelju u izvršenju poslova u skladu s ovom Uredbom.
Uz članak 19.
Ovom se odredbom propisuje se imenovanje znanstvenog vijeća te obveza podnošenja zahtjeva za izdavanje dopusnice za stjecanje pravnog položaja druge znanstvene organizacije, u skladu sa propisima o znanstvenoj djelatnosti.
Komentari